abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45180919

Wat is anime?
Anime is kortweg een verzamelwoord voor Japanse animatie. Het gaat hier dus om geanimeerde (over het algemeen getekende) films en series, in het Japans gesproken. Anime komt dus in ieder geval uit Japan, alle tekenfilms die daar niet vandaan komen worden over het algemeen geen anime genoemd (uitzonderingen daargelaten).

Wat is manga?
Manga is de verzamelnaam voor Japanse strips. Manga is vergelijkbaar met onze eigen westerse strips, alleen zijn ze dan in het Japans en is de tekenstijl net zo als bij anime. Ook zijn de boekjes doorgaans in zwart-wit getekend. In Japan is manga veel populairder dan anime, terwijl dit in westerse landen juist omgekeerd is. Manga in Nederland is doorgaans naar het Engels vertaald. Vanwege de leesrichting van de Japanse taal, lees je zo'n vertaalde manga van rechts naar links. De voorpagina zit dus waar bij Westerse boeken de achterkant zit. Je ziet dan ook regelmatig de mangaboekjes achterestevoren in het rek bij de Bruna staan.

Veel anime is afgeleid van manga. Veel series en films zijn eerst bekend geworden door manga, en daarna geanimeerd. Zo is er ook een groep anime die afgeleid is van videogames. Dit is echter lang niet bij alle anime het geval, een groot deel is niet van manga of videogames afgeleid. Het is dus niet terecht anime als 'manga-films' te bestempelen.

Ik kan geen Japans. Wat nu?
Als je geen Japans kunt, is dat zeker geen reden om geen anime te kijken. Om anime toegankelijk te maken voor het westerse publiek, zijn zogenaamde fansub-groups actief. Deze groepen nemen zogenaamde raw-versies, opgenomen van de Japanse televisie, en voorzien deze van ondertitels en het nodige commentaar, alvorens ze te distribueren via internet en p2p-programma's. Deze ondertitelde films en series worden fansubs of gewoon subs genoemd.
Omdat anime ook in westerse landen op televisie verschijnt, en dan vooral gericht op het jongere publiek
(denk in Nederland aan Dragonball Z en Pokémon), worden er ook dubbed versies of dubs gemaakt. Dit zijn ingesproken versies, zodat ook kleine kijkertjes die nog niet zo snel de ondertitels kunnen lezen, het fatsoenlijk kunnen volgen. Veel anime fans hebben hier echter problemen mee, omdat het het authentieke van anime wegneemt, namelijk de Japanse taal. Ook gaan er door deze vertalingen bijvoorbeeld veel woordspelingen en grapjes uit het Japanse origineel verloren.

Wat is 'gelicenceerde animé'?
Als je op zoek gaat naar fansubs van series, gebeurt het nog wel eens dat een fansubgroep ergens in het midden van de serie ineens stopt met fansubben. Dit heeft ermee te maken dat de serie 'gelicenceerd' (licenced) is. Met deze term wordt bedoeld dat de serie is aangekocht door een Amerikaanse uitgever.
Fansubs zijn in principe illegaal, omdat de copyrights van de Japanse eigenaar geschonden worden. Het schaadt de Japanse eigenaar echter niet als zo'n serie door fansubbers toegankelijk wordt gemaakt voor het westen (er is immers geen westerling die het in zijn hoofd haalt om een serie zonder Engelse ondertiteling uit Japan te importeren). Het idee achter fansubs is om de serie onder de aandacht te krijgen van Amerikaanse uitgevers, zodat je zo'n serie gewoon in Amerika kan gaan kopen. Het is dus zelfs reclame voor de Japanse copyright-houder! Er zijn dan ook zelden problemen tussen fansubgroepen en de Japanse uitgevers.
Op het moment dat een serie gelicenceerd is (en dus binnenkort in Amerika te zien of te verkrijgen zal zijn), heeft de fansub zijn werk gedaan en houden de fansubbers op met fansubben. Het is dan de bedoeling dat je de serie die je tof vond gaat aanschaffen... Je ziet bij fansubs dan ook vaak de zin "please buy the DVD when it becomes available in your area" of"please buy the DVD to support the series" staan.
Sites die helpen bij het zoeken naar fansubs hebben vaak als ijzeren regel dat series die in Amerika (verreweg de grootste markt voor animé met Engelstalige ondertiteling) gelicenceerd zijn, van de site worden verwijderd. Hierdoor vallen fansubs duidelijk aan de juiste kant van het grijze gebied tussen legaal en illegaal. Daarom worden fansubs toegestaan, hoewel ze strikt gesproken illegaal zijn.

Wat voor genres zijn er in anime? Wat moet ik kijken?
Je hebt in anime allerlei soorten en maten. Alle genres die je tegenkomt bij Hollywood-films, heb je ook in anime. Je hebt humorseries (zoals bijv. Chobits) en films, maar ook andere genres zoals actie (bijv. Cowboy Bebop, Bleach), drama (bijv. Grave of the Fireflies), zoetsappige (bijv Kimi Ga Nozomu Eien) , noem maar op. Naast deze gangbare genres zijn er ook nog soorten anime die we niet terugzien in Hollywood-films. Een voorbeeld hiervan is mecha. Mecha-anime gaat ruwweg over grote futuristische robots die met elkaar battlen (bijv. Evangelion en Gundam Wing).
Kortom, voor elk wat wils. Het hangt helemaal van jouw smaak af wat je wilt gaan kijken.
Een populair anime op dit moment is, en deze werd in vorige topics ook veelvuldig besproken is Naruto, deze is nog steeds bezig er wordt dus elke week een ep uitgegeven.
Een andere populaire is Bleach deze word ook veelvuldig besproken door Fok!ers (zie links verder in dit topic). Deze anime loopt nog steeds en is zeer populair.

Fanstuff
Cosplay is jezelf verkleden in een character uit een anime serie. Hieronder zie je een persoon verkleed als een personage uit naruto.

Cosplay kom je vaak tegen op animé-conventies (een soort van beurzen waar veel animé- en mangafans naartoe komen). In nederland vinden deze ook plaats Zie: Animecon en Abunai

Japanse taal
Als je teveel anime kijkt vallen sommige woorden op.
Hier een topic waar je je woordjes die je uit anime leert kwijt kunt
Leuke Japanse woorden. Leer hier gebrekkig Japans Topic

Gevleugelde uitspraken.
Anime zit er vol mee. Een gevonden? Deelze! .

• Springtime of youth (Lee uit naruto als ie weer eens enthousiast is)
  • Your still xxx years too early to oppose me (Standaard reactie als iemand het tegen je opneemt die er niet klaar voor is. Bijv in: Naruto: Sasuke en Itachi, Midori: seiji en zus)
  • A cowardly love is all about looking for mistakes (Intro Midori No Hibi)

Nog meer bijzaken
    Tof japans muziek programma: hey hey hey
    Qunix dacht er ooit over om met zen allen een anime/manga te maken. Dus als je iets kan meld het (maar verwacht er niet te veel van)

Hall of Fame

Almost Otaku/Otome!

Animé-sites en databases (hier vind je veel info over diverse anime)
    http://www.animenewsnetwork.com/ (uitgebreide database met info over series en films)
    http://www.animenfo.com/
    http://www.anipike.com/
    http://www.animenia.be/ (Qunix)
    http://www.anidb.net (geeft reviews van fansubs!)
    http://anime-planet.com/animerec (geeft aan welke series bij jou passen)

Het grote Animé/manga Offspring gedeelte (Allemaal animé familie op fok):
    [anime] Naruto Deel 4 met manga en fillers
    [ANIME] Bleach 2 : Fillers ahoy!
    [anime]Afro Samurai
    [Anime] Ouran Host Club. More important than the future

Bob naar Japan deel 2 (Orealo's grootse plannen)
    Japanse Series : Deel 1
    Het grote Animé verkiezingstopic
    Densha Otoko (Train man) Kitaaa! (live-action, voor meer info klik hier)
    Japanse cultuur enzo :D
    Onigiri's uit Japan Want zeg nou zelf, wie droomt er nou niet van een home-made lunchbox ^_^
    [Anime][centraal] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 2
    En deze wiki: http://wiki.fok.nl/index.php?title=Animekarakters

Vorige delen
    1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
    20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36

Meeting topics
    Het grote anime/manga meeting topic dl 4. LaserQuestGangRape
    Het grote anime/manga meeting topic deel 3 we wachten op Ab
    Het grote anime/manga meeting topic deel 2 op naar Leen!
    Het grote anime/manga meeting topic

Deze OP staat altijd open voor veranderingen/verbeteringen.
    OP Opa Oma: Hopey >>> OP Papa Outcast_Within >> OP wikki chaos Mschol>> topic start hoer orealo
    >>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Notice van Moderator : Geen links naar download sites!
    Maar PM'en kan altijd ^-^

En geen ongeďnspireerde TVP's! . Je kunt maar beter in de hall of fame staan wil je zo'n ongeďnspireerde tvp hier neerzetten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jordy-B op 09-01-2007 17:20:27 ]
  • Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_45180971
    , vanavond verder met Eureka 7.
    pi_45180991
    Welkom in het eerste grote Animé/Mangatopic van 2007

Over Nissin Cup Noodles (de sponsor van de OVA Freedom, van de maker van Akira) en waar Strawberry leert dat ze snel moet zijn om het nieuwe topic te openen. Da's de uitleg van de titel, game on.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      dinsdag 9 januari 2007 @ 16:40:34 #4
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_45181326

Code GEASS is sponsored by Pizza hut!
    'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
      dinsdag 9 januari 2007 @ 16:41:46 #5
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_45181384
    TVP.
    Ik heb amper tijd om anime te kijken.
    Gelukkig zijn jullie zo gezellig, dus blijf ik het topic gewoon volgen.
    pi_45182104
    leuk, mn vriendin is ook helemaal into anime ed, ze weet echt veeeeeel

maar zij houd weer veel van doujin(oid), van die boy on boy dingen. geen sex ed, maar wel zo tegen elkaar aan plakken en half zoenen ed. zie ook die 2 broertjes van Ouran High School Host Club. maar zij houdt dan van t idee van Kakashi en Iruka (uit naruto)...
    k moet er zelf niet aan denken, mja
    The fact that Faith moves mountains is wonderful
    but whose mountains does it move and for what reason is more important....
    pi_45182154
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 17:00 schreef DropjesLover het volgende:
    k moet er zelf niet aan denken, mja
    Heeft ze Gravitation gezien?
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    pi_45182155
    Meld me hier ook maar weer even
    a.s. zaterdag maar weer een marathonnetje houden met wat series, anders kom ik nooit door m'n backlog heen.
    "Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
    "My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
      dinsdag 9 januari 2007 @ 17:25:53 #9
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_45182941
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 17:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Heeft ze Gravitation gezien?
    oi niks mis met gravitation ok
    Ouran Host club is ook gaaf
    maw ik kan wel naar shounen-ai kijken
    pi_45183124
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 17:25 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

oi niks mis met gravitation ok
    Ja, maar dat ventje is zo nichterig, man... Nou zie je dat wel in meer series (zoals dus Ouran High School Host Club), maar daar duiken ze niet gelijk met de eerste de beste kerel het bed in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 09-01-2007 17:49:43 ]
    pi_45183142
    shounen

het loopt niet egt vlot met veel titels subben laatste tijd
    pi_45183214
    ach... eerlijk gezegd ben ik nog steeds van slag door het veel te grote aanbod en de vrij lage kwaliteit dit seizoen. Ik volg nu eigenlijk nog maar twee series: Bartender en inukami!. Ik heb liever een seizoen met twee of drie series van hoge kwaliteit, dan een shitload aan series waarin je tussen de titels het bos niet meer ziet.
      dinsdag 9 januari 2007 @ 17:42:50 #13
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_45183472
    (lees hier iets interessants over een of andere toffe anime)
    "Those unforgettable days, for them I live"
    pi_45183680
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 17:42 schreef zquing het volgende:
    Nou, vertel wat over NHK ni Youkoso! (TV), ofzo.... Synopsis, eigen mening, screenshotjes, the works...

En dan 'n usericon zoeken, anders kan je natuurlijk niet in de hall of fame.
    pi_45183687
    Dat death note eens opschiet
    pi_45183795
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 17:34 schreef Jordy-B het volgende:
    ach... eerlijk gezegd ben ik nog steeds van slag door het veel te grote aanbod en de vrij lage kwaliteit dit seizoen. Ik volg nu eigenlijk nog maar twee series: Bartender en inukami!. Ik heb liever een seizoen met twee of drie series van hoge kwaliteit, dan een shitload aan series waarin je tussen de titels het bos niet meer ziet.
    inukami/tonagura/naruto/deathnote/boku wa otome ni koishiteru/tokyo tribe

ongeveer
    pi_45184011
    Black Blood Brothers was tof.
    Al wat bekend over een deeltje 2 ?
    Mijn Snape wat doe je !
    Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
    Asperger and proud !
    pi_45184321
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 16:40 schreef Rahl het volgende:
    [afbeelding]
    Code GEASS is sponsored by Pizza hut!

ik heb de eerste 12 eps gedownload, van die serie, ben benieuwd..

ik had volgens mij trouwens een tva geplaatst hier
      dinsdag 9 januari 2007 @ 18:25:13 #19
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_45184862
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 17:31 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, maar dat ventje is zo nichterig, man... Nou zie je dat wel in meer series (zoals dus Ouran High School Host Club), maar daar duiken ze niet gelijk met de eerste de beste kerel het bed in.
    mja maar dat vind ik dus het grappige van Shuichi XD
    zeker in contrast met Eiri Yuki
    mja ben ook maar het shounen-ai wereldje inetrokken door een vriendin die ik ontmoet had op animecon 2006 >_>
      dinsdag 9 januari 2007 @ 18:31:22 #20
    146790 Veletta
    Warning! Dangerous PDD patiënt
    pi_45185089
    Is het nou a-nie-meej of a-nieme ?
    People who annoy you:
    N_GGERS
    pi_45185316
    Aniemee

vandaar het streepje op de 'e'.
      dinsdag 9 januari 2007 @ 18:44:02 #22
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45185560
    Black Lagoon S2 is al een tijdje klaar en ik heb 'm uiteraard binnen. Helaas heb ik totaal geen tijd om het te kijken, ben veel te druk bezig emt het voorbereiden van afstuderen.
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_45185797
    [flauwmode]
    net dat stukkie in code greass 12 gekeken, niet eens full action
    [/flauwmode]
      dinsdag 9 januari 2007 @ 18:58:33 #24
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_45186099
    pi_45186225
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 18:37 schreef Jordy-B het volgende:
    Aniemee

vandaar het streepje op de 'e'.
    a

toch houden dus?

is zo lastig als ik anime control f
    pi_45187024
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 18:58 schreef zquing het volgende:
    Was je vergeten dat je al een ongeďnspireerde tvp geplaatst had?
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 19:01 schreef outcast_within het volgende:

[..]

a

toch houden dus?

is zo lastig als ik anime control f
    Zelf weten... Ik hou het iig wel.

(ik control-F trouwens zelden op het volledige woord...)
    pi_45192187
    Ben nog steeds bezig met Rurouni Kenshin... zit ergens rond episode 70. Maar ja computer een tijd weggeweest dus ik ben geloof ik al meer dan 3 kwart jaar met die serie bezig (pc was al 8 weken weg en daarvoor een tijd van drukte gehad... en ohja ik werk nu ook )
    ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
      dinsdag 9 januari 2007 @ 22:25:30 #28
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_45195039
    Ik ben nu met Jigoku Shoujo Futakomori aan het kijken... Alleen jammer dat shinsen-subs vrij traag is met het releasen van de episodes... Het zelfde met inukami, ik vind het jammer dat sommige series zo abrupt worden afgebroken.

Heeft er iemand al meer gehoord over Byousoku 5 Centimeter, wat dat lijkt mij een interessante anime om te kijken.
    Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
    MaxiTitan City
    pi_45195229
    Ik heb laatst Jungle wa Itsumo Hale nochi Gu gedownload... denk dat ik die hierna maar eens ga bekijken
    pi_45195902
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 22:29 schreef uppie83 het volgende:
    Ik heb laatst Jungle wa Itsumo Hale nochi Gu gedownload... denk dat ik die hierna maar eens ga bekijken
    Die serie is gestoord...
    pi_45196067
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 22:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Die serie is gestoord...
    Daar hou ik wel van

Ik heb gehoord dat ik daarna Pani Poni Dash! moet gaan downloaden en bekeken... schijnt van hetzelfde niveau te zijn ... ben benieuwd
    pi_45196357
    Pani Poni Dash lijkt erg op Azumanga Daioh. De serie volgt een schoolklas waarin een onwijs jong meisje de lerares is. En ze is veel jonger dan haar leerlingen.

Nooit afgekeken, omdat de fansubs zo lang op zich lieten wachten, maar wel een erg geinige serie. En een aantal bijzonder stijlvolle OP's

http://www.youtube.com/watch?v=TmgaaqEfrv8
    http://www.youtube.com/watch?v=Y2scn9WUBOw (leuk liedje )
    http://www.youtube.com/watch?v=1PPpN4shnWE
    pi_45196367
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 22:25 schreef MaxiTitan het volgende:
    Ik ben nu met Jigoku Shoujo Futakomori aan het kijken... Alleen jammer dat shinsen-subs vrij traag is met het releasen van de episodes... Het zelfde met inukami, ik vind het jammer dat sommige series zo abrupt worden afgebroken.

Heeft er iemand al meer gehoord over Byousoku 5 Centimeter, wat dat lijkt mij een interessante anime om te kijken.
    maar inukami is toch helemaal nie abrupt afgebroken?

ze zijn er nog steeds mee bezig
    en ik wacht inmiddels al iets van 4 maanden op de volgende release van himawari
    mendoi is nie zo snel

en van welke serie is die avatar?
      dinsdag 9 januari 2007 @ 22:55:15 #34
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45196412
    quote:
    Ik vond Beyond The Clouds al zeer fraai, dit belooft helemaal een meesterwerk te worden.. Vijf (oid) melancholische verhaallijnen met tranentrekkende pianomuziek in HD (de trailer iig).
    "Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
    pi_45196441
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 22:54 schreef Jordy-B het volgende:
    Pani Poni Dash lijkt erg op Azumanga Daioh. De serie volgt een schoolklas waarin een onwijs jong meisje de lerares is. En ze is veel jonger dan haar leerlingen.

Nooit afgekeken, omdat de fansubs zo lang op zich lieten wachten, maar wel een erg geinige serie. En een bijzonder stijlvolle OP: http://www.youtube.com/watch?v=TmgaaqEfrv8
    Azumanga Daioh kon ik ook goed waarderen...
      dinsdag 9 januari 2007 @ 23:06:29 #36
    51794 Rahl
    pi_45196922
    Azumanga Daioh vond ik nou juist helemaal niks aan
    dat ging echt nergens over
    last.fm
    pi_45198908
    Echt wel... Het geeft de belevenissen van die klas, maar vooral de persoonlijke belevenissen van de klasgenoten... Je kan helemaal hun gedachtengang volgen (of juist niet)

http://www.youtube.com/watch?v=bZGPQ6eJRZ4 Osaka.
    http://www.youtube.com/watch?v=A9KHylRrwSQ Chiyo
    http://www.youtube.com/watch?v=xv6IZHEIQwA Oska's ochtend-idee.
    http://www.youtube.com/watch?v=YV1zPWQaHYQ Kaorin (heeft een oogje op Sakaki, maar blijft subtiel)

[ Bericht 12% gewijzigd door Jordy-B op 10-01-2007 00:11:59 ]
    pi_45199152
    Azumanga is zeker erg leuk

Net ep1 van Freedom gekeken en ziet er erg goed uit, wat wel opvalt is dat ook de personages met de computer gemaakt zijn.
    "Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
    "My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
    pi_45199297
    ik ben maar eens begonnen aan I's pure OVA (5 afleveringen + 5 bonus afleveringen a 5 minuten ofzo)

en het is (na 2 eps) een wel oke serie..
    ik hoop dat er nog wat meer snelheid in het verhaal komt..
      woensdag 10 januari 2007 @ 07:45:38 #40
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_45202374
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 22:54 schreef mschol het volgende:

[..]

maar inukami is toch helemaal nie abrupt afgebroken?

ze zijn er nog steeds mee bezig
    en ik wacht inmiddels al iets van 4 maanden op de volgende release van himawari
    mendoi is nie zo snel
    Ik bedoel niet afgebroken in de zin van we stoppen ermee. Maar afgebroken in de regelmaat waarmee de eps uitkomen. Meestal, (of iig ik ben gewend) dat episodes gewoon wekelijks uitkomen met hier en daar een uitzondering. Maar de laatste tijd maken de fansubgroepen er in mijn ogen een potje van, ik zit nu met 3 series die in de wacht staan omdat ze de rest niet met regelmaat uitbrengen. Soms wil er gerust een maand overheen gaan of meer en dat vind ik jammer.
    quote:
    en van welke serie is die avatar?
    Dat is Suigintou uit Rozen Maiden.
    MaxiTitan City
    pi_45202614
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 07:45 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Ik bedoel niet afgebroken in de zin van we stoppen ermee. Maar afgebroken in de regelmaat waarmee de eps uitkomen. Meestal, (of iig ik ben gewend) dat episodes gewoon wekelijks uitkomen met hier en daar een uitzondering. Maar de laatste tijd maken de fansubgroepen er in mijn ogen een potje van, ik zit nu met 3 series die in de wacht staan omdat ze de rest niet met regelmaat uitbrengen. Soms wil er gerust een maand overheen gaan of meer en dat vind ik jammer.
    [..]
    ahh oke,
    ja ik vind et ook jammer dat het zo langzaam gaat maar gelukkig is het allemaal kwalitatief wel goed.. (mijn ervaring)
    quote:
    Dat is Suigintou uit Rozen Maiden.
    aha dacht al dat het me ergens bekend van voor kwam
      woensdag 10 januari 2007 @ 12:13:55 #42
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_45207167
    als eerste :
    Suisei Seki is leuker

en tja wat ik me afvroeg is hoeveel man werken er nu eigelijk bij de verschillende fansub groups aan de series O.o?
    pi_45207984
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 12:13 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
    en tja wat ik me afvroeg is hoeveel man werken er nu eigelijk bij de verschillende fansub groups aan de series O.o?
    verschilt per fansubgroep...

Gewoon even bij een paar groepen op de site kijken...

Bij SARS werken er bijvoorbeeld 24, bij Static Subs werken er 25, Lunar heeft er 20, gg fansubs heeft er 30, Shinsen heeft er 42.

De werkzaamheden varieren, maar wat doorgaans gebeurt:
  • Raw bemachtigen (dus de opname van TV of DVD)
  • Vertaling
  • Grove timing
  • Editten
  • Fijne timing
  • Controle van de vertaling
  • Typesetting
  • Kwaliteitscontrole
  • Encoden
  • Distribueren / releasen

En daar komen dan nog de extra's bij (als karaoke)

Zie ook http://www.fansubbers.org/uploads/KB/infusionfansubguide.htm
  • Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    pi_45208482
    If you want your release to be extra shiny, you can karaoke the songs of the intro/outro (also known as OP/ED).
    pi_45208844
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 12:53 schreef outcast_within het volgende:
    If you want your release to be extra shiny, you can karaoke the songs of the intro/outro (also known as OP/ED).
    Voor de Karaoke hebben ze vaak wel een apart mannetje (omdat de timing en typesetting van karaoke toch wel een geval apart is... )
    pi_45216882
    ik ben dus het nieuwe aparte mannetje (karaoke) bij jph!p ^__^
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_45217130
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 16:54 schreef SureZal het volgende:
    ik ben dus het nieuwe aparte mannetje (karaoke) bij jph!p ^__^
    is je japans zo goed dan al of?

[ Bericht 1% gewijzigd door koffiegast op 10-01-2007 18:35:47 ]
      woensdag 10 januari 2007 @ 17:05:44 #48
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_45217326
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 12:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

verschilt per fansubgroep...

Gewoon even bij een paar groepen op de site kijken...

Bij SARS werken er bijvoorbeeld 24, bij Static Subs werken er 25, Lunar heeft er 20, gg fansubs heeft er 30, Shinsen heeft er 42.

De werkzaamheden varieren, maar wat doorgaans gebeurt:
  • Raw bemachtigen (dus de opname van TV of DVD)
  • Vertaling
  • Grove timing
  • Editten
  • Fijne timing
  • Controle van de vertaling
  • Typesetting
  • Kwaliteitscontrole
  • Encoden
  • Distribueren / releasen

En daar komen dan nog de extra's bij (als karaoke)

Zie ook http://www.fansubbers.org/uploads/KB/infusionfansubguide.htm
  • Ah dank voor de uitleg
    pi_45217973
    Shinsen is wel een van de grootste sub-groups die ik ken. En volgens mij heeft geen een sub-group een betere distro dan Shinsen-subs. Hun bots zijn fenomenaal. Iets van 18 DCC bots met hele goede snelheden. Er zijn er zelfs een paar die 2mbps+ halen.
    pi_45221048
    Hey mijn eerste naamtopic..
    Tvp. Wachtend op een nieuwe DN.
      woensdag 10 januari 2007 @ 23:11:11 #51
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_45232308
    even off topic
    ben nummer 8 geworden op het DDR toernooi in scheveningen afgelopen zondag 7 januari XD!!!!
    Zelfde plekkie als op het Abunai Expert toernooi
    pi_45237938
    quote:
    Ik ben al een tijdje "verliefd" op de animatie van die serie . Ik promoot hem ook in mijn fotoboek.
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 00:08 schreef mschol het volgende:
    ik ben maar eens begonnen aan I's pure OVA (5 afleveringen + 5 bonus afleveringen a 5 minuten ofzo)

en het is (na 2 eps) een wel oke serie..
    ik hoop dat er nog wat meer snelheid in het verhaal komt..
    Er zijn 6 afleveringen!! (en 5 bonussen idd).

Er zijn 3 series (reeksen) die ik altijd zal blijven aanraden:

Hajime no Ippo
    Full Metal Panic! (de opvolger The Second Raid en ook het apparte verhaal Fumoffu! natuurlijk)
    en I''S Pure.

Je kunt ze nu lekker alle 6 achter elkaar kijken, maar ik heb echt elke keer een maand moeten wachten op de nieuwe episode. Het is een beetje een trage serie en je raakt soms erg frusti van die gozer ook, maar het is zeer mooi getekend en heeft mooie muziek en toch wel een heel mooi verhaal.
    Je moet er van houden. De humor is ook erg goed, vooral in die bonussen
    pi_45238448
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 03:34 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Ik ben al een tijdje "verliefd" op de animatie van die serie . Ik promoot hem ook in mijn fotoboek.
    [..]

Er zijn 6 afleveringen!! (en 5 bonussen idd).

Er zijn 3 series (reeksen) die ik altijd zal blijven aanraden:

Hajime no Ippo
    Full Metal Panic! (de opvolger The Second Raid en ook het apparte verhaal Fumoffu! natuurlijk)
    en I''S Pure.

Je kunt ze nu lekker alle 6 achter elkaar kijken, maar ik heb echt elke keer een maand moeten wachten op de nieuwe episode. Het is een beetje een trage serie en je raakt soms erg frusti van die gozer ook, maar het is zeer mooi getekend en heeft mooie muziek en toch wel een heel mooi verhaal.
    Je moet er van houden. De humor is ook erg goed, vooral in die bonussen
    !!!! *gezochte en nu aan het downloaden is....
    pi_45243648
    Futakoi alternative ^_^ Dat liedje dat in ep 5 voorkomt is best melancholisch mooi

pi_45251839
    Is het hier al bekend dat Death Note gelicensed is? Live-Evil en Toriyama's World hebben het al gedropped. Er zit dus niks anders op, dan met Animanda verder te gaan.
    pi_45251967
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 15:53 schreef torn_Machina het volgende:
    Is het hier al bekend dat Death Note gelicensed is? Live-Evil en Toriyama's World hebben het al gedropped. Er zit dus niks anders op, dan met Animanda verder te gaan.
    Je zou bijna vergeten dat aanschaffen ineens wčl een optie wordt, als een serie gelicenceerd is.
    pi_45253294
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 15:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je zou bijna vergeten dat aanschaffen ineens wčl een optie wordt, als een serie gelicenceerd is.
    Is een optie ja, als ik het helemaal heb gezien. Dvd's zijn nou niet bepaald goedkoop. Zolang het gefansubbed wordt blijf ik het gewoon kijken hoor. Zo niet, dan kan ik altijd nog de manga lezen hoe het afloopt. Keuzes genoeg lijkt mij dus.
    pi_45253703
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 15:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

sommige series zijn echt de aanschaf prijs waard.. sommige ook echt niet..
    pi_45253768
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 16:37 schreef mschol het volgende:

[..]

sommige series zijn echt de aanschaf prijs waard.. sommige ook echt niet..
    We hebben het over Death Note. Toch wel de serie van 't seizoen, dunkt me.
      donderdag 11 januari 2007 @ 16:38:45 #60
    51794 Rahl
    pi_45253772
    ze gaan death note eerst alleen als download uitbrengen in de US geloof ik, beetje itunes principe geloof ik
    last.fm
    pi_45254095
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 16:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

We hebben het over Death Note. Toch wel de serie van 't seizoen, dunkt me.
    niet gekeken , toen hij uitkwam heb ik em links laten liggen...
    leek me niet zo intressant (en ik had nog genoeg te kijken )
    pi_45254333
    Ik heb hetzelfde, maar het is de enige serie waar mensen toch wel zéér enthousiast over zijn.
    pi_45254639
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 16:51 schreef Jordy-B het volgende:
    Ik heb hetzelfde, maar het is de enige serie waar mensen toch wel zéér enthousiast over zijn.
    Ik ben wel over meer series enthousiast dan Death Note dit seizoen.

Code Geass
    D.Gray-man
    Gintama
    Pumpkin Scissors
    NHK. (inmiddels afgelopen)
    Black Lagoon 2nd season. (inmiddels afgelopen)
    pi_45254698
    Ja, maar jij bent ook niet de enige user hier...

Heb je Bartender niet gezien?
    pi_45254850
    Hey, toriyamas world en live-evil zijn met het subben gestopt. Zijn er nog fansubs die death note gaan subben?
    pi_45254907
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 17:00 schreef Jordy-B het volgende:
    Ja, maar jij bent ook niet de enige user hier...

Heb je Bartender niet gezien?
    Nog niet nee. Er zit niet echt een verhaallijn in of niet? Blijft het wel interessant dan na een paar eps?

Skya, als je even een paar posts naar boven wilt lezen.
    pi_45255162
    De serie draait om de gasten van de bar Edenhall. Er zijn eigenlijk twee vaste hoofdpersonen, de rest verandert iedere aflevering. In iedere aflevering zit dan ook een aparte verhaallijn waarin kennis wordt gemaakt met de hoofdpersoon van de aflevering. De aflevering gaat echter altijd over een bepaalde drank of cocktail waarbij de herkomst, geschiedenis, naam of ingrediënten slaan op het verhaal van de bar-bezoeker.

Ik denk dat het de meest bijzondere serie van dit seizoen is.
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 17:05 schreef Skya het volgende:
    Hey, toriyamas world en live-evil zijn met het subben gestopt. Zijn er nog fansubs die death note gaan subben?
    Je kan even een blik werpen op www.anidb.net

Op deze site vind je reviews en cijfers van fansubs ipv series. Je kan op anidb.net goed zien welke fansubgroepen met een bepaalde serie bezig zijn, bij welke aflevering ze zijn en wat de kwaliteit van hun werk is.
    pi_45255178
    Bartender is wel grappig om te kijken. Je kan elke ep appart kijken maar het is wel grappig om al die verhalen te zien.

En NHK is eigenlijk best wel heel goed al vond ik de laatse paar eps niet zo heel sterk, vond vooral het "zomer vakantie tripje" deel het leukst van de hele serie
    pi_45255298
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 17:13 schreef Jordy-B het volgende:
    De serie draait om de gasten van de bar Edenhall. Er zijn eigenlijk twee vaste hoofdpersonen, de rest verandert iedere aflevering. In iedere aflevering zit dan ook een aparte verhaallijn waarin kennis wordt gemaakt met de hoofdpersoon van de aflevering. De aflevering gaat echter altijd over een bepaalde drank of cocktail die als metafoor wordt gebruikt.

Ik denk dat het de meest bijzondere serie van dit seizoen is.
    [..]

Je kan even een blik werpen op www.anidb.net

Op deze site vind je reviews en cijfers van fansubs ipv series. Je kan op anidb.net goed zien welke fansubgroepen met een bepaalde serie bezig zijn, bij welke aflevering ze zijn en wat de kwaliteit van hun werk is.
    Ok. Als ik weer een gaatje heb, zal ik eens een ep of 2 kijken.
    Ben wel bang dat het totaal niks voor mij is.
      donderdag 11 januari 2007 @ 17:28:36 #70
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_45255646
    mja ik hoop at Animanda doorgaat met het subben van Death Note
    anders zou ik het erg zonde vinden als de serie niet meer te zien is. Ik was altijd gewend om het van Live-Evil te dloaden. ik weet ook niks over de kwaliteit van Animanda >_>
    pi_45269262
    Dames en heren...... Ik heb wat Naruto nieuws!

According to TV Tokyo's official website for the Naruto TV series, a new chapter in the Naruto Anime series, entitled "Naruto Shippuden" (literally translated, Naruto Gale Saga or Naruto Wind Saga) will begin airing in early Spring 2007. (http://www.animenewsnetwo(...)naruto-filler-to-end)

Dit betekent dus dat de fillers nog lang niet over zijn...
    Dit is de oude site van Naruto op TV Tokyo: http://www.tv-tokyo.co.jp/anime/naruto/
    En de nieuwe met nieuwe gezichten (naruto is ouder geworden en lelijker ) http://www.tv-tokyo.co.jp/anime/naruto/sippuuden/index.html

Wat vinden jullie van de nieuwe naruto?
    Ik lelijk !

Hier nog wat: http://anidb.info/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=4880
    Naruto gaat een nieuwe weg in...

[ Bericht 6% gewijzigd door Qunix op 11-01-2007 23:36:02 ]
    pi_45271729
    nu de 6 afleveringen van I''S pure gekeken en ik vond de tekenstijl soms iets matig, verhaal was wat warrig in het begin. verhaallijn zelf vond ik prima.
    al met al een zeer geslaagde serie
    de bonus eps komen morgen
    pi_45271750
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 23:26 schreef Qunix het volgende:
    Dames en heren...... Ik heb wat Naruto nieuws!
    en toen stopte ik maar direct met lezen
    maar als er weer een beetje verhaal in komt wil ik het wel weer gaan volgen, echter wil ik weten vanaf waar ik dan ongveer zou moeten gaan downloaden om de tijdlijn vanaf 150 ofzo redelijk in beeld te brengen...
    pi_45272893
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 00:42 schreef mschol het volgende:

[..]

en toen stopte ik maar direct met lezen
    maar als er weer een beetje verhaal in komt wil ik het wel weer gaan volgen, echter wil ik weten vanaf waar ik dan ongveer zou moeten gaan downloaden om de tijdlijn vanaf 150 ofzo redelijk in beeld te brengen...
    Ik volg het niet eens meer... Veel mensen niet trouwens.... Nu zie je weinig seeders.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 08:09:50 #75
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45274998
    mschol has mail.
    pi_45275779
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 08:09 schreef RipCore het volgende:
    mschol has mail.
    en jij hebt mail terug
    pi_45276710
    Anime leukste voedsel momenten.

Shuffle: hoe de demon leert omeletten te maken voor haar geliefde en daar dan ook veel van maakt
    Pita ten: How to make a jummy apple pie
    Futakoi alternative: Episode vijf en het gejammer vanwege de tarte fraise
    Shakugan no shana: zoals shana rustig haar meloenkoek eet en precies weet waaraan de perfecte meloenkoek aan moet voldoen
    Naruto: Wanneer hij getrakteert word op noodles in het begin nadat hij per ongeluk de secret scroll heeft gejat.

Food + anime =
    pi_45290624
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 23:26 schreef Qunix het volgende:
    -knip-
    Het begon toch in februari? Dat duurt niet zo lang meer..
    In elk geval raad ik het zeker aan om de anime weer te gaan volgen na de fillers.
    De manga is zeer tof. En binnenkort komt er dan ook een mooie Gaara arc.
    Stel je wil weer gaan kijken, de fillers beginnen rond 136. Die laatste episodes moet je echt gezien hebben!
    En de fillers zijn nu in.. 200 ofzo? Ik weet het niet eens meer.
    pi_45290750
    voor alle DN shit kun je ook gewoon in het DN topic kijken ^__^
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_45291826
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 17:31 schreef SureZal het volgende:
    voor alle DN shit kun je ook gewoon in het DN topic kijken ^__^

Edit: Ik bedoel dus dat we het niet over DN hadden. Maar je hebt wel gelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door -Strawberry- op 12-01-2007 18:37:35 ]
    pi_45291942
    Het Death Note topic.

Death Note
    pi_45299498
    Heeft iemand hier toevallig de intrumetale versie van Asian Kung-fu Generation - Rewrite (4e intro van de Fullmetal Alchemist anime)?

Ik vraag het hier omdat ik weet dat hier mensen zijn die j-pop/j-rock luisteren.

Bvd.
    pi_45300084
    Hier nog wat Naruto nieuws: [anime] Naruto Deel 4 met manga en fillers
    pi_45301283
    die I''S pure bonus eps zijn wel verschrikkelijk flauw zeg
    pi_45301508
    Ergens heb ik toch wel een probleem. Ik volg animé series altijd met mijn buurvrouw. Echter ik kan dan dus ook nooit ff animé kijken als zij er niet is, want dan mist ze een deel van de serie Toch heb ik regelmatig zin om te kijken terwijl zij er dan niet is....
    pi_45301611
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 23:19 schreef uppie83 het volgende:
    Ergens heb ik toch wel een probleem. Ik volg animé series altijd met mijn buurvrouw. Echter ik kan dan dus ook nooit ff animé kijken als zij er niet is, want dan mist ze een deel van de serie Toch heb ik regelmatig zin om te kijken terwijl zij er dan niet is....
    Kijk vreemd!

en dan wanneer je ze samen met haar kijkt doe heel verbaasd. (het liefste een halve seconde voor elke schokkende scene )
    pi_45302137
    Rurouni Kenshin is niet zo schokkend
      zaterdag 13 januari 2007 @ 00:20:09 #88
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_45303398
    Onze Kroekroek is jarig

Kroekroek is legaal! Feliciteer haar hier!

Kom op anime mensen, feliciteer haar daar en redt het topic van de nachtbaggeraars
    pi_45303478
    I'm doing my part

pi_45304068
    Zeg, heeft 1 van jullie Utawarerumono gezien? Het is me aangeraden door een vriend, en het leek me het verstandigst jullie eerst te raadplegen.
    pi_45304161
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 00:44 schreef Kroekroek het volgende:
    Zeg, heeft 1 van jullie Utawarerumono gezien? Het is me aangeraden door een vriend, en het leek me het verstandigst jullie eerst te raadplegen.
    Kijken. Goede serie.
    pi_45307041
    Yaay. GITS: SAC2 deel 7 is binnen!!!

En even snel een wp in elkaar geflanseld.

なんだっけ
    pi_45317688
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 05:36 schreef Crashcat het volgende:
    Yaay. GITS: SAC2 deel 7 is binnen!!!

[afbeelding]

En even snel een wp in elkaar geflanseld.

[afbeelding]
    mooie box is dat
    pi_45321446
    Klopt het dat Minosha en Tapion uit een dragonball z film een eigen anime serie krijgen?
    Mijn Snape wat doe je !
    Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
    Asperger and proud !
    pi_45323026
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 19:04 schreef Canisfire het volgende:
    Klopt het dat Minosha en Tapion uit een dragonball z film een eigen anime serie krijgen?
    [afbeelding]
    Ik hoop van niet. DBZ.
    pi_45323151
    Idd... Met Naruto en Bleach hebben we genoeg langdradige flutseries tot onze beschikking.
    pi_45336281
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 19:51 schreef Jordy-B het volgende:
    Idd... Met Naruto en Bleach hebben we genoeg langdradige flutseries tot onze beschikking.
    Wij weten jouw mening nu onderhand wel. Begint zelfs een beetje irritant te worden nu.
    Dan open je maar een klaagbaak topic.
      zondag 14 januari 2007 @ 10:10:00 #99
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_45336347
    nou ja Deathnote 13 is uit maar tis gedaan door 2 relatief onbekende fansubgroepen though. echter als je geen klap geeft om de vertaling en dat doe ik niet want het is deathnote dan zou ik zeggen :
    DOWNLOADEN DIE HAP

[ Bericht 1% gewijzigd door Kabuto_Raiger op 14-01-2007 10:57:23 ]
      Moderator / Redactie Sport zondag 14 januari 2007 @ 10:18:32 #100
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_45336447
    quote:
    [afbeelding]
    .

liever niet
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
    pi_45337531
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 10:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wij weten jouw mening nu onderhand wel. Begint zelfs een beetje irritant te worden nu.
    oeh... ben je op je tenen getrapt?

Zeg eens welke series van normaal formaat je kent...
      zondag 14 januari 2007 @ 12:38:28 #102
    22136 MaxiTitan
    Een echte vaderlander.
    pi_45339087
    De tekenstijl van dragonball z bevalt mij niet zo meer, vroeger vond ik Dragonball Z echt kickass...
    Maar dat was in een tijd dat ik nog nooit betere anime had gezien (ik wist toen niet eens dat DBZ anime was ).

Maar nu ik inmiddels tientallen andere anime series achter m'n knopen heb vind ik DBZ toch erg tegenvallen. Zeker wat tekenstijl betreft, DBZ is niet zo netjes uitgewerkt vind ik. Ik kan mij nog scene's voor de geest halen waar je echt van die dikke penstrepen zag enzo.
    MaxiTitan City
    pi_45340840
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 10:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

pwnd by a lolitagothic!
    pi_45341727
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 11:33 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

oeh... ben je op je tenen getrapt?

Zeg eens welke series van normaal formaat je kent...
    Genoeg. Smaken verschillen en ik vind langdurige series WEL leuk.
    Zo nu weet je mijn mening ook en kunnen we erover ophouden.
      zondag 14 januari 2007 @ 18:10:52 #105
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_45349662
    zijn er nog mensen hier die shoujo kijken? Ik was de afgelopen vakantie begonnen met shoujo en vind 't eigenlijk een stuk leuker dan de meeste shonen series
    pi_45349740
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 18:10 schreef zquing het volgende:
    zijn er nog mensen hier die shoujo kijken? Ik was de afgelopen vakantie begonnen met shoujo en vind 't eigenlijk een stuk leuker dan de meeste shonen series
    *kuch*
    shoujo??
    shounen ??
      zondag 14 januari 2007 @ 19:02:37 #107
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_45351170
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 18:13 schreef mschol het volgende:

[..]

*kuch*
    shoujo??
    shounen ??
    Shoujo ken ik weinig voorbeelden van... (ben er niet zo een fan van ) mwa voorbeeld zou Cardcaptor Sakura kunnen zijn denk ik ^_^;;;;
    Shounen series zijn series als onder andere Prince of Tennis of Eyeshield 21
      zondag 14 januari 2007 @ 19:15:43 #108
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_45351636
    Shoujo is wel goed zolang het maar niet het magical girl gebeuren is xD.

Ik bedoelde meer eigenlijk zoals Nana, Hana yori dango. Binnenkort ga ik beginnen aan Super gals, ik vind meer het love triangle gebeuren leuk. Het is vooral omdat in dat soort series veel meer character design is dan in series zoals Black lagoon, welke ik ook wel leuk vond. Al was NHK een verassing die vond ik erg goed
    pi_45352017
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 14:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Genoeg. Smaken verschillen en ik vind langdurige series WEL leuk.
    Zo nu weet je mijn mening ook en kunnen we erover ophouden.
    Oh, maar er zijn best wel lange series die ik leuk vind, hoor... Ranma½ en Kimagure Orange Road, bijvoorbeeld... Maar geen van de series heb ik volledig afgekeken, want die kijk ik tot het moment dat de fillers beginnen. Bij Kimagure Orange Road is het eerste seizoen (eerste 24 afleveringen) gewoon volledig fillerloos.

Da's eigenlijk ook het enige punt. Ik heb niet zozeer problemen met lange series, maar bij DBZ (toch wel de eerste lange serie die ik gezien heb) ergerde ik me aan het feit dat één gevecht zonder problemen een week in beslag kon nemen en er in een enkele aflevering eigenlijk geen reet gebeurde... Dus ben ik gestopt met kijken. Simpel.

En jaren later komen twee zeer populaire series uit Japan: Naruto en Bleach. En waar gaat het op het forum over? Fillers! Laat die serie dan vallen!

De meeste Animé-series zijn afkomstig van populaire manga's. Zodra een animé in productie gaat, is er dus genoeg manga-materiaal om de serie mee te maken. Maar na één ŕ twee seizoenen is de manga ingehaald en moeten er originele verhaallijnen voor de serie geschreven worden en die zijn meestal van lage kwaliteit. De fillers houden op, op het moment dat er weer nieuwe manga geschreven is en verwerkt kan worden in de Animé.

Ik zie veel liever een serie die gewoon twee aparte seizoenen bestaat, zodat er geen filler in voor hoeft te komen. Bij Mahoromatic bijvoorbeeld, zat er gewoon een jaar tussen het eerste en tweede seizoen. Bij Ghost in the Shell - SAC zat er zelfs twee jaar tussen. Dat is toch veel beter dan een serie waarvan continu iedere week een aflevering verschijn, hoe beroerd die aflevering dan ook is...

[ Bericht 10% gewijzigd door Jordy-B op 14-01-2007 19:35:32 ]
    pi_45352921
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 19:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Oh, maar er zijn best wel lange series die ik leuk vind, hoor... Ranma½ en Kimagure Orange Road, bijvoorbeeld... Maar geen van de series heb ik volledig afgekeken, want die kijk ik tot het moment dat de fillers beginnen. Bij Kimagure Orange Road is het eerste seizoen (eerste 24 afleveringen) gewoon volledig fillerloos.

Da's eigenlijk ook het enige punt. Ik heb niet zozeer problemen met lange series, maar bij DBZ (toch wel de eerste lange serie die ik gezien heb) ergerde ik me aan het feit dat één gevecht zonder problemen een week in beslag kon nemen en er in een enkele aflevering eigenlijk geen reet gebeurde... Dus ben ik gestopt met kijken. Simpel.

En jaren later komen twee zeer populaire series uit Japan: Naruto en Bleach. En waar gaat het op het forum over? Fillers! Laat die serie dan vallen!

De meeste Animé-series zijn afkomstig van populaire manga's. Zodra een animé in productie gaat, is er dus genoeg manga-materiaal om de serie mee te maken. Maar na één ŕ twee seizoenen is de manga ingehaald en moeten er originele verhaallijnen voor de serie geschreven worden en die zijn meestal van lage kwaliteit. De fillers houden op, op het moment dat er weer nieuwe manga geschreven is en verwerkt kan worden in de Animé.

Ik zie veel liever een serie die gewoon twee aparte seizoenen bestaat, zodat er geen filler in voor hoeft te komen. Bij Mahoromatic bijvoorbeeld, zat er gewoon een jaar tussen het eerste en tweede seizoen. Bij Ghost in the Shell - SAC zat er zelfs twee jaar tussen. Dat is toch veel beter dan een serie waarvan continu iedere week een aflevering verschijn, hoe beroerd die aflevering dan ook is...
    Niemand verplicht je toch om die fillers te kijken. Je kunt de anime weer oppikken als de fillers zijn afgelopen, als je dit toch niet interesseert. De originele verhaallijn van Naruto en Bleach zijn helemaal zo slecht nog niet en kijken lekker weg.

Ik heb er zelf voor gekozen om verder te gaan met de fillers van Naruto, maar er waren momenten dat ik echt dacht dat ik met Naruto ging kappen.

Sommige fillers waren niet om aan te zien. Het leek soms wel of die mensen allemaal dronken waren tijdens het maken van bepaalde filler episodes.

Langlopende series zijn wel fijn als het wat magertjes is met anime in bepaalde periodes. Dan heb je tenminste nog wat te kijken.

Maar de betere anime series bestaan maar uit 1 of 2 seizoenen. De langlopende series kijk ik meer voor vermaak tussendoor.

Ondertussen Eureka 7 afgekeken en ben nu bezig de laatste eps van Monster binnen te hengelen.
      zondag 14 januari 2007 @ 20:02:58 #111
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_45353299
    Hoe is monster? Ik had gehoord dat dat toch wel 1 van de betere series is.

/offtopic zijn er mensen die me willen helpen met het sorteren van een load aan wallpapers?
    pi_45355127
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 20:02 schreef zquing het volgende:

/offtopic zijn er mensen die me willen helpen met het sorteren van een load aan wallpapers?
    Ik heb van genoeg mensen gehoord dat het toch wel een must see is. Moet nog beginnen met de serie. Denk dat ik deze week wel de eerste paar eps heb gezien en dan zal ik wel even verslag doen.
    pi_45356504
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 19:02 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

Shoujo ken ik weinig voorbeelden van... (ben er niet zo een fan van ) mwa voorbeeld zou Cardcaptor Sakura kunnen zijn denk ik ^_^;;;;
    Shounen series zijn series als onder andere Prince of Tennis of Eyeshield 21
    wikipedia ftw!:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Shoujo
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Shounen
      zondag 14 januari 2007 @ 23:08:01 #114
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_45359140
    quote:
    ow je wist het echt niet xD. Ik zag je al zo vaak langskomen in dit topic dus ik dacht dat je sarcastische grap maakte over dat ik het verkeerd gespeld had
    pi_45359183
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 23:08 schreef zquing het volgende:

[..]

ow je wist het echt niet xD. Ik zag je al zo vaak langskomen in dit topic dus ik dacht dat je sarcastische grap maakte over dat ik het verkeerd gespeld had
    niet meer, ik ben bagger in termen, namen en bijbehorende zaken

soms heb ikzelf dus eff een opfris cursus nodig

je moet me nu ook niet meer vragen welke serie's ik gezien heb vorig jaar, dat weet ik echt niet meer...
    echter herken ik de serie's wel als ik ze eenmaal een keer heb gezien (ik zal dan ook nooit perongeluk een serie 2x kijken)
      maandag 15 januari 2007 @ 14:37:45 #116
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_45372555
    Nana 33 was echt super
    pi_45373057
    Ben nu de eerste aflevering van 'Venus Versus Virus' aan het kijken, weer een 'wij slachten vampieren af' serie maar nu met gothic-lolita's
    pi_45373321
    Ah.. Gothic lolita's zijn altijd wel geinig...
    pi_45373938
    Heeft Rurouni Kenshin eigenlijk fillers??? Zo ja, tussen welke eps zitten die dan?
    pi_45373987
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 15:25 schreef uppie83 het volgende:
    Heeft Rurouni Kenshin eigenlijk fillers??? Zo ja, tussen welke eps zitten die dan?
    Volgens mij na ep 75.
    pi_45374017
    alles?
    pi_45374145
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 15:27 schreef uppie83 het volgende:
    alles?
    Heb al wat gevonden.
    quote:
    The television series was split into three approximate seasons, with the first 27 episodes generally following the Tokyo Arc, episodes 28-62 closely following the Kyoto Arc, and episodes 63-95 being "filler" non-manga based episodes designed to allow for the manga plot line to advance. The anime series slid from high popularity after the Kyoto Arc to eventual cancellation before the Jinchū/Revenge Arc could be animated.
    pi_45374450
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 19:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De fillers zuigen inderdaad. Maar dat is opzich ook wel logisch. Ze kunnen de personages niet verder ontwikkelen en hetzelfde geld voor het verhaal. Anders zou het niet meer kloppen met de orginele manga. In dit geval geld dat voor Naruto als de tientallen saaie missies die uiteindelijk niet belangrijk zijn en honderden rasengans die mijn stot ook uit komen. Maar dit betekent voor mij niet dat ik een serie meteen afkap. De manga is namelijk daarintegen bijzonder goed en de verhaallijnen vind ik steeds leuker worden. Naar mijn mening het wachten waard. De tussentijd is makkelijk op de vullen met anime's zoals Death note die niet erg lang duren. Ik ben zelf dus ook gestopt met het kijken van fillers.
    Ik vraag mee eigenlijk af hoeveel afleveringen je gezien hebt, aangezien het in het geval van Naruto pas heel lang duurt voordat de lange filler-reeks begint. over de 120 afleveringen in elk geval. Je hoeft ze niet te kijken, maar er blijken ook mensen te zijn die zich er prima mee vermaken.

Maar waar het me hier om ging is dat telkens als er iets over Naruto (of Bleach) gezegt wordt in dit topic, niet eens filler geklaag, jij weer met een negatieve zogenaamd grappige opmerking de serie de grond in trapt. Ook al is jouw mening over die series allang bekend. Toch blijkt het telkens weer nodig te zijn om er iets over te zeggen. Wat behoorlijk irritant is en vandaar dat ik het nu ook even laat merken. Je mag het best vinden natuurlijk, maar nu weten we het wel en laat anderen gewoon lekker erover posten als er nieuws is zonder dat je er iets negatiefs over zegt wat helemaal niet belangrijk is verder. Just my point of view.
    pi_45374473
    Ik zit nu namelijk bij ep 67 of 68 ofzo van Rurouni Kenshin en merk idd dat het wat minder wordt. Sowieso neemt de kwaliteit hard af na het eerste seizoen.
    pi_45378448
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:
    Maar waar het me hier om ging is dat telkens als er iets over Naruto (of Bleach) gezegt wordt in dit topic, niet eens filler geklaag, jij weer met een negatieve zogenaamd grappige opmerking de serie de grond in trapt. Ook al is jouw mening over die series allang bekend. Toch blijkt het telkens weer nodig te zijn om er iets over te zeggen. Wat behoorlijk irritant is en vandaar dat ik het nu ook even laat merken. Je mag het best vinden natuurlijk, maar nu weten we het wel en laat anderen gewoon lekker erover posten als er nieuws is zonder dat je er iets negatiefs over zegt wat helemaal niet belangrijk is verder. Just my point of view.
    Het is wellicht irritant, maar ik zit hier als sinds 2000 op het forum en heb in de laatste paar jaar zóveel gescheld op die fillers gezien, dat ik (en meerdere mensen met mij) er zat van ben. Waarom denk je dat Naruto en Bleach hun eigen topic hebben? Omdat dit topic verzandde in een hoop geklaag over fillers en veel vragen wanneer de fillers nou eens ophouden. Dat je na al dat gezeur om die fillers van mij met enige regelmaat een negatieve opmerking over die series kan verwachten, lijkt me dan ook vrij begrijpelijk.

Naruto is een typische jongens-serie en viel me na de eerste paar afleveringen ontzettend tegen. Bleach heb ik nog best lang gevolgd, maar toen bekend werd dat het een ontzettend lange serie ging worden, ben ik gestopt omdat ik wist wat er komen ging. Kennis van de series is dus (vooral bij Naruto) tweedehands, maar het is niet mijn schuld dat het grootste deel van de reacties over fillers gaat, toch? En bij het aantal reacties over die serie die ik gelezen heb (groot aantal, verschillende fora), haal ik het echt niet in m'n hoofd om te denken dat alle kijkers uit hun nek lullen.

Bij DBZ had je ook zoiets... Onwijs veel hardcore fans, maar als je ze vraagt wat ze er van vinden dat er in één aflevering eigenlijk geen reet gebeurt krijg je ineens een lawine aan negatieve reacties te horen. Toch niet zo'n goede serie, dus. Naruto en Bleach draaien nu in Amerika en hebben dus véél meer fans, maar het is helemaal het verhaal van DBZ als je de fora eens bekijkt.

En nu komt er een nieuwe DBZ. Nou, dan is het voor mij natuurlijk een inkoppertje.

Maar goed, als jij er dan echt zóveel problemen mee hebt dat ik jouw favo serie zit af te kraken, dan zal ik me inhouden... 't is immers jouw naamtopic.
    pi_45379286
    aarbei lolita gothic topic
      maandag 15 januari 2007 @ 18:32:05 #127
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_45380057
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 14:55 schreef Ceased2Be het volgende:
    Ben nu de eerste aflevering van 'Venus Versus Virus' aan het kijken, weer een 'wij slachten vampieren af' serie maar nu met gothic-lolita's
    die had ik ook gedownt maar ben na 7 minuten alweer opgehouden met kijken
      maandag 15 januari 2007 @ 18:38:00 #128
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45380258
    Ok so let me get this straight....

A t/m Z (minus B) zegt: Kutfillers van serie Q en P! n
    (Jordy-)B zegt: Nou weten we het wel.

x tijd later.

C zegt: Fillers van serie Q en P zijn bijna afgelopen!
    (Jordy-)B zegt: Series X en Y zuigen!

En dan vervolgens ´uitleggen´dat je er zat van bent dat mensen het steeds over die series (en fillers) hebben die zo slecht zijn en al dat negatieve gezeik. Maar je doet zelf vrolijk mee door te bitchen zodra de series worden genoemd.... :Heet dat niet hypocrisie?

En suggeren dat Bleach/Naruto haar favoriete series zijn, da's natuurlijk helemaal van de zotte.. (oh wee als dat zo is )

Maar ik zal het vast verkeerd zien.
    pi_45383862
    Ja, dat doe je ook... (maar je verwacht waarschijnlijk ook wel een tegenreactie.)

Gedurende topic 3 t/m 8 (!): A t/m Z (minus B) zegt: Kutfillers van serie Q en P! n
    Jordy-B zegt: Kan dat niet in een eigen topic? Dat gezeik om die fillers. Kijk die serie dan niet!

x tijd later. (mensen zeiken over fillers, Jordy-B haakt in met gezeik over het gezeik over fillers en gebruikt het commentaar van A t/m Z (minus B) om de series af te kraken)

C zegt: Komt er een nieuwe DBZ-serie?
    D zegt: Ik hoop van niet. DBZ.
    Jordy-B zegt: Idd... Met Naruto en Bleach hebben we genoeg langdradige flutseries tot onze beschikking.
    -S- zegt: Wij weten jouw mening nu onderhand wel.

Vervolgens leg ik uit waar m'n commentaar op die series vandaan komt, zodat ik het niet ongefundeerd flutseries noem, dus dat het commentaar het gevolg is van de 'fans' hun geklaag over fillers.Ik heb het bij mijn eerdere opmerking nooit gehad over fillers, maar dat het langdradige flutseries zijn. Dat dat komt door fillers weet zij en dat weet ik, maar daar heb ik het niet over gehad.

Ik klaag niet over fillers, ik klaag over het geklaag over fillers. Da's niet hypocriet.
    Hele topics volposten met geklaag over fillers, maar een serie vervolgens op nummer 1 van de grote animéverkiezing zetten. Dat is hypocriet.

In dit topic kwam eigenlijk het eerste commentaar op mijn gezeik op die series. En ik gaf aan dat ik er dan ook maar over op zal houden. (maar oh wee als iemand hier over fillers begint te zeiken )

Ik vermoed trouwens dat Naruto toch wel een favoriet is van Strawberry, anders zou ze mijn commentaar gewoon laten voor wat het is. (of ze moet mij gewoon zo'n lul vinden... dat kan ook)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 15-01-2007 20:08:46 ]
      maandag 15 januari 2007 @ 20:11:36 #130
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45384236
    Over inkoppertjes gesproken:

Fillers zuigen.

En die laatste alinea, tja..... Zie hierboven!

Maar.. Nu hebben we het alsnog over die series en die fillers! OHNOES!
    pi_45385593
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 18:32 schreef zquing het volgende:

[..]

die had ik ook gedownt maar ben na 7 minuten alweer opgehouden met kijken
    Eerste aflevering afgekeken en het is wel grappig, maar niets bijzonders. Ik geef de serie met ep2 nog een kans en anders gaat ie de prullenbak in.
    pi_45385751
    iemand die nog een serie a la Karin weet? vond die serie namelijk wel erg leuk
    pi_45386140
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 20:02 schreef zquing het volgende:

Ik ben nu op aflevering 50, en het is tot nu toe echt een hele toffe serie. Het heeft een mooie balans van realistische personages (dat ik toch wel vaak mis bij anime) en toch een spannend en onvoorspelbaar verhaal.

Ik ben nu ook op zoek naar meer van dit type anime... DN is er natuurlijk maar verder heb ik nog niet echt wat bekeken. Ik had wel wat gevonden waarvan ik denk dat ze mogelijk vergelijkbaar zijn: Paranoia Agent, Boogiepop Phantom en Red Garden. Is dat ook zo?
    pi_45386157
    En Iemand die 'karas'al gezien heeft?Ben nu de eerste aflevering aan het kijken en ziet er wel erg spectaculair uit.

"The worlds of humans and demons have overlapped since time immemorial, and a young woman named YURI and her servant, KARAS, have long maintained order and balance between the worlds. But humans have finally lost their fears of the denizens of darkness. Disgusted by human arrogance, KARAS turns his back on the laws he helped uphold for so long, taking the name EKU and leading a group of mechanized demons in an attack against the human race.

Meanwhile, a detective named KURE who works at the police division in charge of demon-related incidents opens a case involving a series of bizarre murders that look like the work of a water demon. Elsewhere, the demon NUE, who came to town to fight EKU, spots a water demon disguised as a famous warrior... and then YURI shows up with a new KARAS. This new guardian of the city is determined to stop EKU's evil ambitions, but he has a fierce fight ahead of him."

trailer: http://www.youtube.com/watch?v=TSfxWkplFUE
    pi_45387012
    guyver meets final fantasy achtig ?
    ik ga ff eentje binnenhalen iig
    pi_45387201
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 20:02 schreef Jordy-B het volgende:
    knip
    Case Closed dan maar.
    We hebben er nu al genoeg gezeur weer over gehad.
    Jordy nog 5 weken en dan hoef je het filler gezeur niet meer aan te horen voor een tijdje.
      maandag 15 januari 2007 @ 21:27:26 #137
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45387269
    Paranoia Agent is echt helemaal gaar.

Als er iets vaag is, is dat het wel. Geen FLCL vaag, of LAIN vaag, maar... PA vaag.
      maandag 15 januari 2007 @ 21:27:56 #138
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45387294
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 21:25 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Case Closed dan maar.
    Jordy nog 5 weken en dan hoef je het filler gezeur niet meer aan te horen voor een tijdje.
    Hihihi!
    pi_45387370
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 21:21 schreef outcast_within het volgende:
    guyver meets final fantasy achtig ?
    ...
    Dat is precies wat ik dacht middenin de aflevering, van die lekker theatrale finishing moves.

Ontzettend mooi gemaakt, volledige omgevingen en characters in 3D.

'Casshern' werd ook genoemd in de trialer en dat vond ik ook heerlijke Sci-Fi Pulp
      maandag 15 januari 2007 @ 22:20:44 #140
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_45389224
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 21:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik dacht middenin de aflevering, van die lekker theatrale finishing moves.

'Casshern' werd ook genoemd in de trialer en dat vond ik ook heerlijke Sci-Fi Pulp
    ik vond casshern toch wel 1 van de meest baggere films ooit gemaakt. Maar die serie ziet er goed uit, denk dat ik maar een paar eps ga kijken
    pi_45389379
    Voor het type film dat het is, is Casshern wel erg goed hoor. Niet echt een duidelijk verhaal (al gebeurt dat wel vaker in Japanse films), maar bijzonder tof en kunstig neergezet.
    pi_45389801
    Ik vond Casshern ontzettend tof, vooral de scéne dat die robots de stad binnen komen wandelen wat zo mooi is gefilmd als die oude communistische propaganda. Heerlijk.
      maandag 15 januari 2007 @ 22:38:40 #143
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_45389914
    Die hele stijl sprak me niet aan van de film. Verhaal was volgens mij wel te volgen maar het enige wat ik mij nog echt herinner was dat ik die "special effects" echt niet mooi vond
      maandag 15 januari 2007 @ 22:42:07 #144
    51794 Rahl
    pi_45390030
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 17:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En nu komt er een nieuwe DBZ. Nou, dan is het voor mij natuurlijk een inkoppertje.
    OMG nieuwe DBZ? bron? waarover? wanneer? hoe lang?
    last.fm
    pi_45392873
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 22:42 schreef Rahl het volgende:

[..]

OMG nieuwe DBZ? bron? waarover? wanneer? hoe lang?
    't is nog een beetje in de 'gerucht'-fase...

Het grote Animé/Mangatopic deel 37 - Strawberry Noodles
    pi_45393041
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 21:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

net eerste ep gekeken van karas. En weet het niet. Intro is zowiezo irri. zwoeng ratatata naam zwoeng ratatata naam zwoeng
    Hoe verder je kwam hoe beter het werd. vraag me af waarom de eerste ep 500 mb is en de derde 380mb dvd ac3. mijn pc trekt het wel redelijk volgens mij beter als die eerste ep van ergo proxy.

Nu nog even die andere 2 bekijken. Maar denk niet dat ik em blijf volgen
      dinsdag 16 januari 2007 @ 03:55:45 #147
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_45395961
    quote:
    [afbeelding]
    Tapion was toch die dude die opgesloten zat in een doosje en die z'n zwaard aan future Trunks gaf?

Nu ik er zo over nadenk waren de DBZ films toch eigenlijk best wel heel erg tof. Die hadden namelijk de actie zonder de fillers. Gewoon een uur lang super saiyan power en aan het eind van de film was alles weer goed . Slecht verhaal? Boeiuh... Slecht getekend? Bwoahh.... Luie animators? So what...

Verstand op nul en Dragonball Z films
      dinsdag 16 januari 2007 @ 10:08:02 #148
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_45398549

TVP
    pi_45398779
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 10:08 schreef Orealo het volgende:
    [afbeelding]

TVP
    Orealo, moet dat nou?
    pi_45399630

pi_45401146
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 10:08 schreef Orealo het volgende:
    [afbeelding]

TVP
    Doet u mij dan maar een fipo.
    en voordat jordy-b hier een tr voor verstuurd even een huishoudelijke mededeling dat nagato tof is

s.c. je had gelijk wat nfs carbon betreft

[ Bericht 16% gewijzigd door outcast_within op 16-01-2007 11:56:31 ]
    pi_45403774
    Ik doe niet aan topicreports, tenzij iets echt de spuigaten uitloopt. 'k heb trouwens nog even een reactie gezet in het NFS-C topic.
    pi_45405424
    quote:
    Het is wellicht irritant, maar ik zit hier als sinds 2000 op het forum en heb in de laatste paar jaar zóveel gescheld op die fillers gezien, dat ik (en meerdere mensen met mij) er zat van ben. Waarom denk je dat Naruto en Bleach hun eigen topic hebben? Omdat dit topic verzandde in een hoop geklaag over fillers en veel vragen wanneer de fillers nou eens ophouden. Dat je na al dat gezeur om die fillers van mij met enige regelmaat een negatieve opmerking over die series kan verwachten, lijkt me dan ook vrij begrijpelijk.

Naruto is een typische jongens-serie en viel me na de eerste paar afleveringen ontzettend tegen. Bleach heb ik nog best lang gevolgd, maar toen bekend werd dat het een ontzettend lange serie ging worden, ben ik gestopt omdat ik wist wat er komen ging. Kennis van de series is dus (vooral bij Naruto) tweedehands, maar het is niet mijn schuld dat het grootste deel van de reacties over fillers gaat, toch? En bij het aantal reacties over die serie die ik gelezen heb (groot aantal, verschillende fora), haal ik het echt niet in m'n hoofd om te denken dat alle kijkers uit hun nek lullen.
    Ik zelf heb niet al te veel over de fillers geklaagd en ben alleen benieuwd wanneer ze afgelopen waren. Ik kijk ze ook niet en wacht gewoon geduldig af tot de manga storyline weer begint. Maar ik vind het onbegrijpelijk dat je constant negatieve dingen over een serie zegt die je čn niet echt gekeken hebt (ja de eerste afleveringe zijn behoorlijk kut van Naruto, personages leren kennen etc) čn je geeft aan dat al het filler geklaag je voornaamste reden is waarom je nu telkens van die opmerkingen plaatst. Wat ik niet helemaal snap, maar goed.. wie ben ik. Omdat binnenkort de fillers afgelopen zijn, ga je dan wel weer normaal reageren op Naruto nieuws? Of gewoon negeren is misschien beter. Ben benieuwd.

En nee, natuurlijk is het niet jouw schuld dat een groot deel van de mensen over de fillers klagen. Maar daarom hoef je nog niet elke keer een opmerking te plaatsen met als betekenis dat Naruto/Bleach kut is. De kijkers lullen ook noiet uit nun nek, fillers zijn behoorlijk slecht en ik heb ook vast wel een keer iets over gezegd. Maar nu is er al een eigen topic en aangezien daar niet erg vaak in wordt gepost is er ook af en toe een nieuwtje in dit topic. Is het dan zo moeilijk om jezelf te beheersen en het gewoon te negeren? Want in feite gaat het jou niet veel aan wat er met die series aan de hand is, aangezien je het niet volgt en het flut series vindt. Dit is hoe ik ertegen aan kijk tenminste.
    quote:
    Bij DBZ had je ook zoiets... Onwijs veel hardcore fans, maar als je ze vraagt wat ze er van vinden dat er in één aflevering eigenlijk geen reet gebeurt krijg je ineens een lawine aan negatieve reacties te horen. Toch niet zo'n goede serie, dus. Naruto en Bleach draaien nu in Amerika en hebben dus véél meer fans, maar het is helemaal het verhaal van DBZ als je de fora eens bekijkt.

Maar goed, als jij er dan echt zóveel problemen mee hebt dat ik jouw favo serie zit af te kraken, dan zal ik me inhouden... 't is immers jouw naamtopic.
    Ik heb zelf DBZ nooit echt gevolgt, dus dat weet ik niet. En als mensen vinden dat er geen reet gebeurd in een aflevering raad ik ze aan om even te wachten en er dan meerdere achter elkaar te kijken. (dat maakt death note bijvoorbeeld ook veel leuker heb ik gemerkt) Maar het is ook wel logisch als je nagaat dat het van de manga is nagemaakt en de gevechten etc kan je natuurlijk niet makkelijk inkorten om het enigsinds geloofwaardig over te laten komen. Denk ook dat de gevechten meestal het langst duren en dat veel mensen die kijken het leukst zijn, dus dan lijkt het mij alleen maar goed als het lang duurt? Of ben ik nu gek.

Ik baseer mijn mening over een serie niet op het aantal fillers, dus daar zit ons verschil om het even simpel te zeggen. Ik zie als tijdopvulling voor de mensen die geen zin hebben om te wachten en die genoeg hebben aan flutfillerbeeldmateriaal. (dit is geen klacht )

En nee, Naruto is verre weg niet mijn favo serie! Maar ik vind 'm wel erg tof en blijf het volgen.
    Het viel me hier gewoon op dat je het alleen/vooral bij deze twee series deed.
    quote:
    Ik vermoed trouwens dat Naruto toch wel een favoriet is van Strawberry, anders zou ze mijn commentaar gewoon laten voor wat het is. (of ze moet mij gewoon zo'n lul vinden... dat kan ook)

Nee, het heeft ermee temaken dat ik me aan kleine dingen, zoals die opmerkingen van jou, begin te ergeren en dan ook mijn punt duidelijk wil maken. En zoals ik eerder zei vind ik het ook een toffe serie, maar zeker geen favoriet. Dat lijkt mij in dit geval ook niet nodig, want het ging niet om het telkens afkraken van de serie Naruto. Het had voor hetzelfde geld een andere serie kunnen zijn die ik had gezien. En een lul ben je ook niet, maar ik ga niet ontkennen dat ik het vaak met je oneens ben en ook aan je erger. EN ik houd van discussies op zijn tijd.
    quote:
    Case Closed dan maar.
    Dit las ik te laat, maar ik sluit me er wel bij aan.

pi_45421657
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 14:30 schreef -Strawberry- het volgende:

-knip-
    omg er bestaat iemand die lange verhalen terug typt op jordy's posts.

Don't know i should be surprised, or just really really sad
    pi_45421708
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 22:23 schreef outcast_within het volgende:

[..]

omg er bestaat iemand die lange verhalen terug typt op jordy's posts.

Don't know i should be surprised, or just really really sad
    Eindelijk iemand die de aandacht er langer dan drie minuten bij kan houden, zonder gelijk te beginnen over paarden.
    pi_45422448
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 22:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die de aandacht er langer dan drie minuten bij kan houden, zonder gelijk te beginnen over paarden.
    Just as shocked as you are

s.c. edit: wat moet je nou met honden? paarden zijn veel beter
      dinsdag 16 januari 2007 @ 22:45:39 #157
    62455 Frey
    Ludo Sanders
    pi_45422459
    Ginga Nagareboshi Gin en Ginga Densetsu Weed

Na jaren geen nieuwe anime meer te hebben gevolgd, kwam ik deze 2 toevallig 2 weken tegen op Youtube. Verhaaltje over honden sprak me meteen aan, zoiets heb ik liever dan mensen. Ik ging de eerste aflevering even kijken om te zien wat het was en na 48 uur had ik beide series gezien. Heb alle afleveringen en muziek nu op de pc staan, ben er helemaal weg van

Bovendien de eerste keer dat ik iets in het Japans keek met Engelse ondertiteling. Ik wilde deze series echt zien en dat heb ik in geen jaren gehad. Ben het Japans hierdoor ook gaan waarderen.

(Plaatje: Ginga Nagareboshi Gin)

Ginga Nagareboshi Gin op Wikipedia
    Ginga Nagareboshi Gin introfilmpje

Ginga Densetsu Weed op Wikipedia
    Ginga Densetsu Weed introfilmpje
    Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
    pi_45422522
    das een oudje:
    quote:
    Original run April 7th, 1986 – September 22nd, 1986
    ik ben niet echt van de echte oude anime (niet dat ik ze allemaal ban hoor )
      dinsdag 16 januari 2007 @ 22:53:47 #159
    62455 Frey
    Ludo Sanders
    pi_45422758
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 22:47 schreef mschol het volgende:
    das een oudje:
    [..]

ik ben niet echt van de echte oude anime (niet dat ik ze allemaal ban hoor )
    Nagareboshi Gin is inderdaad een oudje. Serie van 1986, gebaseerd op de manga uit 1984.
    Densetsu Weed is echter erg jong. Serie uit 2005, gebaseerd op de manga die begon in 1999.

Tussen de series zit dus bijna 20 jaar en dat merk je ook aan de tekenstijl (duh).
    pi_45437742
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 22:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Sterk!
    pi_45455881
    zijn er nog nieuwe anime die 't waard zijn om te kijken?
    pi_45457075
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 22:59 schreef zquing het volgende:
    Genoeg, ligt er alleen aan waar je interesse ligt.
    pi_45458713
    Haha, ik sta nog steeds in de OP, ik heb ondertussen al andere avatar.

Ik post hier weer omdat ik weer Bleach kijk, fillers zijn afgelopen dus...

Maare
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
    pi_45459379
    Uryuu Ishida Is zn volledige naam ^__^ (fam. naam = uryuu)
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
    pi_45459600
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 00:57 schreef SureZal het volgende:
    Uryuu Ishida Is zn volledige naam ^__^ (fam. naam = uryuu)
    Dom van mij
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
    pi_45459701
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 00:25 schreef Agiath het volgende:
    onderin de OP vind je een linkje naar de wiki waar de OP in staat. Je mag het zelf even aanpassen, als je wil.
      donderdag 18 januari 2007 @ 17:30:24 #167
    158978 Sk00p
    Ayumi Hamasaki
    pi_45479256
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 22:59 schreef zquing het volgende:
    Heb zelf laatst eentje gevonden: Kyoshiro to Towa no Sora
    Beetje een mix tussen ah my goddess en en dat transformers gebeuren..vond het na de eerste 2 afleveringen wel cool
    Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
    BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
    pi_45483404
    dat klinkt wel grappig, maar eens downen dan
      donderdag 18 januari 2007 @ 20:37:43 #169
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45486780
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 00:25 schreef Agiath het volgende:

Ik post hier weer omdat ik weer Bleach kijk, fillers zijn afgelopen dus...
    Ik vroeg dat ook en ben vervolgens door iemand gewoon die gehele lijst uitgekenkerd.. Dus weet wat je vraagt!
    pi_45489049
    argh dat einde van inukami 24, ik wil 25 en 26
    pi_45490071
    ik ga ep 1 dan maar eens kijken
    pi_45494381
    net begonnen met suzuka

To continue his studies, the young Akitsuki Yamato has to go and live with his aunt. He doesn`t have to pay a rent but in exchanges he has to maintain the residence. Besides having a public bath it`s also occupied by three pretty tenants, Saotome Yuuka, Matsumoto Megumi and Asahina Suzuka. Yamato falls quickly for the charm of the beautiful and sporty Suzuka but alas for him everything separates them...

best aardig na 2 eps
    pi_45494746
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 23:55 schreef mschol het volgende:
    net begonnen met suzuka

To continue his studies, the young Akitsuki Yamato has to go and live with his aunt. He doesn`t have to pay a rent but in exchanges he has to maintain the residence. Besides having a public bath it`s also occupied by three pretty tenants, Saotome Yuuka, Matsumoto Megumi and Asahina Suzuka. Yamato falls quickly for the charm of the beautiful and sporty Suzuka but alas for him everything separates them...
    [afbeelding]
    [afbeelding]

best aardig na 2 eps
    ja ik heb daar dus ook 2 eps van gekeken gister. en ik weet het niet hoor.

Zijn wel overdreven tegenpolen.
    elke scene word gebruikt om duidelijk te maken dat hij care-free niet nadenkend met een goed hartje
    en zij een frigide perfectionistische efficiente korte rokjes drager die langzaam het care free gedeelte van die kerel kan waarderen.

blij dat jij em kijkt. was van plan om te vragen of iemand em voor mij kon spoileren.
    pi_45495058
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 00:08 schreef outcast_within het volgende:

[..]

elke scene word gebruikt om duidelijk te maken dat hij care-free niet nadenkend met een goed hartje
    en zij een frigide perfectionistische efficiente korte rokjes drager die langzaam het care free gedeelte van die kerel kan waarderen.

blij dat jij em kijkt. was van plan om te vragen of iemand em voor mij kon spoileren.
    tja daar heb je wel een punt, maar dat lijkt in 3 en 4 minder voor te komen
    morgen verder vanaf 5..
    pi_45495514
    tenants? new woord voor me?
    pi_45495552
    tenants zijn huurders.
    pi_45497185
    nachtbagger

pi_45497353
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 03:28 schreef outcast_within het volgende:
    nachtbagger

[afbeelding]
    pi_45527467
    --edit----

@outcast_within:

spoileren van suzuka lijkt redelijk simpel:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    en toen wist ik niks meer... (moet nog verder kijken )

en wat betreft het einde gok ik iets als dit:
    SPOILER
    pi_45528240
    Suzuka is best een leuke animé Ik heb em een tijdje geleden al gezien. Het begin nummer vind ik ook mooi ^__^
    すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
      zaterdag 20 januari 2007 @ 11:07:45 #181
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_45528340
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 11:01 schreef SureZal het volgende:
    Suzuka is best een leuke animé Ik heb em een tijdje geleden al gezien. Het begin nummer vind ik ook mooi ^__^
    Dat nummer staat nog steeds op mijn MP3 speler XD.
    ben gek op romance anime
      zaterdag 20 januari 2007 @ 12:56:28 #182
    158978 Sk00p
    Ayumi Hamasaki
    pi_45530698
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 00:08 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Zou ik graag willen doen...maar ik doe het niet..
    ze zijn inderdaad erge tegenpolen...maar je moet verderkijken!!
    echt een mooie serie. ..wil alleen zeggen dat je na een paar afleveringen erachterkomt waarom ze zich zo geirriteerd gedraagd
    pi_45538640
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 12:56 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Zou ik graag willen doen...maar ik doe het niet..
    ze zijn inderdaad erge tegenpolen...maar je moet verderkijken!!
    echt een mooie serie. ..wil alleen zeggen dat je na een paar afleveringen erachterkomt waarom ze zich zo geirriteerd gedraagd
    na hoeveel? anders heb ik het vast al gemist
      zaterdag 20 januari 2007 @ 18:31:27 #184
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45538905
    Ik kijk nou Afro Samurai.

Ik weet niet wat ik er van moet denken...

+
    Lekker donker
    Gory
    Semi-interessant verhaal
    Veel actie
    Ron Perlman

-
    Af en toe erg snel, wtf gebeurt er?
    Af en toe erg donker, zie hierboven
    Semi-oninteressante characters
    Kutvoice actors, Amerikaans en zo

Iemand anders die deze pulp kijkt?
      zaterdag 20 januari 2007 @ 20:33:29 #185
    158978 Sk00p
    Ayumi Hamasaki
    pi_45542896
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 18:22 schreef mschol het volgende:

[..]

na hoeveel? anders heb ik het vast al gemist
    Ergens in het midden ongeveer...
    Het waren 24 of26 afleveringen dacht ik dus reken maar uit
    pi_45543908
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 18:31 schreef RipCore het volgende:
    Ik kijk nou Afro Samurai.
    -knip-
    Iemand anders die deze pulp kijkt?
    Zie [anime]Afro Samurai
      zaterdag 20 januari 2007 @ 21:37:46 #187
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45544880
    God alle jezus.. Krijgt nou elke iets bekendere serie dan normaal een eigen topic...?
    pi_45547506
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 20:33 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Ergens in het midden ongeveer...
    Het waren 24 of26 afleveringen dacht ik dus reken maar uit
    26 totaal dus ergens rond 13
    dan ben ik er nog niet
      zondag 21 januari 2007 @ 01:02:10 #189
    164755 Mss
    kutHOEr
    pi_45549907
    Ik kom ook maar eens meeposten.

Ik ben op zoek naar een leuke animé. Ik heb Bleach gezien tot een aflevering of 23. Ik vond het een leuke serie maar ik lag inmiddels te ver achter om het nog bij te kunnen krijgen.
    De humor vond ik echt geniaal, maar ik geef niet zo veel om actiescénes.
    Nu heeft iemand me al Furi Kuri aangeraden, maar iedere versie blijft mij bij hangen. (verkapte vraag om goede torrent).
    Heeft er iemand verder nog een tip voor een animé die mij zou kunnen boeien?
    Aids.
    pi_45550339
    @Mss:
    voor furi kuri (FLCL)al eens gekeken op kraga muffin (ik geef geen urls, maar tik dit maar eens in in google, 2de hit is em volgens mij)
    pi_45550783
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 21:37 schreef RipCore het volgende:
    God alle jezus.. Krijgt nou elke iets bekendere serie dan normaal een eigen topic...?
    Volgens mij was het topic er al voordat de serie genoemd werd in het algemene Animé/manga-topic. Dan kunnen we 't maar beter ook gebruiken, niet?
    pi_45550943
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 21:37 schreef RipCore het volgende:
    leuk he altijd kankeren

en tsjah dat topic bestond al. vind je het niet fijn dat je nu van het bestaan van dat topic afweet?
    pi_45550976
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 09:53 schreef mschol het volgende:
    --edit----

@outcast_within:

spoileren van suzuka lijkt redelijk simpel:
    SPOILER
    en toen wist ik niks meer... (moet nog verder kijken )

en wat betreft het einde gok ik iets als dit:
    SPOILER
    SPOILER
    pi_45553093
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 02:18 schreef outcast_within het volgende:

[..]

SPOILER
    SPOILER
      zondag 21 januari 2007 @ 10:57:27 #195
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45553163
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 02:16 schreef outcast_within het volgende:

[..]

leuk he altijd kankeren

en tsjah dat topic bestond al. vind je het niet fijn dat je nu van het bestaan van dat topic afweet?
    Ik doe gewoon nooit wat goed in deze topics
    pi_45553430
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 10:57 schreef RipCore het volgende:

[..]

Ik doe gewoon nooit wat goed in deze topics
    Je komt altijd zo chaggie over
    pi_45553467
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 10:52 schreef mschol het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER
    pi_45555393
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 11:16 schreef outcast_within het volgende:

[..]
    SPOILER
    idd, ouran , en idd die scene
      zondag 21 januari 2007 @ 12:49:42 #199
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45555710
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 11:14 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Je komt altijd zo chaggie over
    Dan moet je me 's meemaken als ik een keer echt chagrijnig ben!

Nouja... Poging twee:

Nodame Cantabile

Van dezelfde animatiestudio als Honey & Clover ( <--is trouwens live action van uit) en heeft bij mij dus bij voorbaat een streepje voor.. Ziet er wel leuk en grappig uit, heb alleen het idee dat het nergens naar toe gaat (as usual...).
      zondag 21 januari 2007 @ 13:37:19 #200
    158978 Sk00p
    Ayumi Hamasaki
    pi_45557254
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 12:38 schreef mschol het volgende:

[..]

idd, ouran , en idd die scene
    SPOILER
    pi_45559049
    Wisten jullie dat je tegenwoordig je spoiler van een titel kan voorzien, zodat je vier spoilers later nog steeds kan zien waar de spoilers over gaan?
    pi_45560590
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 13:37 schreef Sk00p het volgende:

[..]

SPOILER
    SPOILER: Suzuka
    en verder in verhaal:
    SPOILER: suzuka t/m ep 14
    Spoileren
    SPOILER: suzuka t/m ep 18
    en das me een na laatste spoiler, nog 1 die de rest van de eps gaat dekken (19 t/m 26)

[ Bericht 21% gewijzigd door mschol op 21-01-2007 16:57:34 ]
    pi_45560608
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 14:30 schreef Jordy-B het volgende:
    Wisten jullie dat je tegenwoordig je spoiler van een titel kan voorzien, zodat je vier spoilers later nog steeds kan zien waar de spoilers over gaan?
    weet ik, zie boven
      zondag 21 januari 2007 @ 21:11:48 #204
    158978 Sk00p
    Ayumi Hamasaki
    pi_45568529
    De rest van de serie hoef je dus niet meer te kijken...
    pi_45571988
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 21:11 schreef Sk00p het volgende:
    De rest van de serie hoef je dus niet meer te kijken...
    wel gedaan hoor
    SPOILER: Suzuka 19 t/m 26
    zoo volledige serie gespoilerd..
    zullen vast nog gaten inzitten, maar dan moet je maar de serie kijken
    pi_45572091
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 10:18 schreef mschol het volgende:

[..]

wel gedaan hoor
    SPOILER: Suzuka 19 t/m 26
    zoo volledige serie gespoilerd..
    zullen vast nog gaten inzitten, maar dan moet je maar de serie kijken
    Nee hoor geen gaten. Goed gespoilerd
    You saved me lots of time
    pi_45572181
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 10:22 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Nee hoor geen gaten. Goed gespoilerd
    You saved me lots of time
    hoe weet je nou of er geen gaten inzitten als je de serie niet gezien hebt...
    pi_45572363
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 10:26 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe weet je nou of er geen gaten inzitten als je de serie niet gezien hebt...
    voor mijn gevoel heb ik nu een waardige anime serie beleefd
    pi_45572414
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 10:34 schreef outcast_within het volgende:

[..]

oke

(ik weet ook wel iets wat ik vergeten ben te vertellen maar ik weet niet exact meer waar ik het zou moeten plaatsen , en ga het dus ook niet plaatsen..)
    pi_45572576
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 10:34 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Je had natuurlijk ook gewoon de serie kunnen gaan kijken...
    pi_45572707
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 10:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je had natuurlijk ook gewoon de serie kunnen gaan kijken...
    Ja maar nu hoeft dat niet meer

1. Megaupload + muffin =
    2. Bleach new episodes voelen nog steeds als fillers aan. (Behalve de muziek dan )
    3. Het word tijd voor een nieuwe serie om te kijken. Ik zal eens in die anime top 200 gaan kijken.

Edit long term project: eureka seven. Die top 200 bestaat niet echt uit veel recent spul

[ Bericht 7% gewijzigd door outcast_within op 22-01-2007 11:13:15 ]
    pi_45573284
    Het hoeft ook niet recent spul te zijn (čcht niet...) als het maar toffe series zijn.
    pi_45573754
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 10:49 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Ja maar nu hoeft dat niet meer

1. Megaupload + muffin =
    2. Bleach new episodes voelen nog steeds als fillers aan. (Behalve de muziek dan )
    3. Het word tijd voor een nieuwe serie om te kijken. Ik zal eens in die anime top 200 gaan kijken.

Edit long term project: eureka seven. Die top 200 bestaat niet echt uit veel recent spul
    Eureka 7 is een echte aanrader. Beste mecha based anime die ik tot nu toe heb gezien. Monster schijnt ook heel goed te zijn. Vorige week gedownload, denk dat ik deze week de eerste 10 eps ga kijken.

Net ook even de eerste ep van Tokyo Majin Gakuen Kenpuchou binnen gehaald. Volgens Shinsen moet deze serie best wel geweldadig en bloederig zijn. Bijna op het niveau van Gantz. Ik laat mij verrassen dus. En met zombies kan het natuurlijk nooit mis gaan.
    pi_45575184
    Sing for me [ tja..]

Weer een jaartje ouder.

[ Bericht 16% gewijzigd door -Strawberry- op 22-01-2007 15:24:05 ]
    pi_45575887
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 12:25 schreef -Strawberry- het volgende:
    Sing for me

Weer een jaartje ouder.
    *tralalalalalala*

zo gezongen
    pi_45575908
    En dat in je naamtopic

Gefeliciteerd...
    pi_45575962
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 12:46 schreef Jordy-B het volgende:
    En dat in je naamtopic

Gefeliciteerd...
    WOW
      maandag 22 januari 2007 @ 13:31:40 #218
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_45577356
    Bekijk dit eens
      maandag 22 januari 2007 @ 16:03:30 #219
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_45581926
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 12:25 schreef -Strawberry- het volgende:
    Sing for me [ tja..]

Weer een jaartje ouder.
    happy bday
      maandag 22 januari 2007 @ 19:54:34 #220
    111228 Hopey
    Di Jillae?!
    pi_45584785
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 14:37 schreef zquing het volgende:
    Nana 33 was echt super
    Heya je moet eens de film kijken (live-action) Die is echt zoooo leuk Met in de hoofdrollen Aoi Miyazaki en Mika Nakashima (zij is zo stoer he ) Muzikaal gezien is de film ook erg sterk, Mika en de zangeres van Trapnest (Olivia Lufkin) zijn irl ook zangeressen.
    Het was overigens eerst de manga van Nana daarna de film en dan de anime. Is wel grappig overigens omdat je zo aan de anime kan zien dat de chars afgeleid zijn van de film.
    De sequel van de film is overigens ook net pas uit in Japan, dus even wachten voordat ie met Engelse subs beschikbaar zijn. Helaas speelt Aoi Miyazak niet meer mee in deze sequel, maar is zij vervangen door Yui Ichikawa (net zo lief geloof ik ) Mika Nakashima speelt er ook nog steeds in
    De film is echt een aanrader.

Voor de rest heb ik Yakitate Japan gezien, ook na een tip van Kabuto_Raiger (thanks man). Ik ben iets over de helft nu. En vind het echt een heerlijke, grappige anime over brood. Nooit gedacht dat ik zo lang daarmee vermaakt kan worden. Azuma Kazuma (de hoofrolspeler) is echt een hele leuke character. En ik krijg echt onwijze trek ik brood als ik een episode gezien heb. De background research is ook erg goed van de anime, ik leer best veel over brood en broodbakken :p En zelfs de denker van Rodin komt er in voor.. als een broodstuk! Holland pride! Haha. Nog een 20 tal eps en dan zit het er weer op.

Maar ik ben ook weer met Bleach begonnen, ik laat de bounto fillers maar verschiet gaan. Vind de eerste 2 nieuwe eps wel leuk, maar een tikkeltje onbevredigend omdat het langzamer voor mijn gevoel gaat dan de manga. Maar goed, ik denk dat het in de komende tijd wel in een stroomversnelling zal komen (dat hoop ik althans)
    SPOILER
    Seen it all done it all, can't remember most of it
      maandag 22 januari 2007 @ 22:12:52 #221
    62455 Frey
    Ludo Sanders
    pi_45585115
    Ben ik na jaren eindelijk weer eens fan van een anime, kent niemand van mijn contacten hem

Hier niemand die Ginga Nagareboshi Gin en/of Ginga Densetsu Weed gezien heeft en het leuk vond? Het is relatief onbekend in Nederland, dus het valt niet mee om hier andere fans te vinden.
    pi_45585195
    Het is aardig stil in subland of heb ik juist series die worden gedropt ? ;s
    niets van tokyo tribes in anderhalve maand of 2, niets van tonagura, etc..
    pi_45585393
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 22:23 schreef koffiegast het volgende:
    de serie's die ik volg(de) zijn of afgelopen of ze duren enorm lang (o.a. inukami en himawari vallen daar onder)
    pi_45585517
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 22:23 schreef koffiegast het volgende:
    Ligt eraan welke genres je leuk vindt. Zelf heb ik nog genoeg series die ik op dit moment volg.
    Zie pagina 2 van dit topic voor een aantal series die ik aan het kijken ben.
    Sci-Fi Harry ben ik nu ook mee begonnen.
    Ghost Hunt, Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto, Kemonozune staan nog op mijn te download lijst.
    Er is genoeg te vinden, je moet alleen verder kijken dan 1 of 2 genres.
    pi_45586297
    meestal kijk ikecchi humor, omdat 'schuttinggrappen' ook af en toe leuk zijn, verder hou ik wel van zoiets als deathnote waar je bij moet nadenken, volg gewoon naruto als plezier. En alles wat niet in dat rijtje past: ehm GTO(imho), inukami, tokyo tribes, azumanga daioh,etc.

Maja zolang ik geen anime kijk zit ik wel beetje japans te leren/oefenen , heb al redelijk wat grammatica/woordjes doorgenomen, begin kanji ook makkelijker te onthouden (Y)
      woensdag 24 januari 2007 @ 15:40:29 #226
    158978 Sk00p
    Ayumi Hamasaki
    pi_45632186
    Het is bijna al 3 weken dat ik de laatste Tonagura heb gezien...
    Gelukkig loop Death Note nog op rolletjes..

Heb laatst, My Wife Is A High School Girl (Oku-sama wa Joshi Kousei) gezien!!
    Een aanrader voor mensen die dat wel leuk vinden..
    Heb zelf erg genoten, en veel gelachen

[ Bericht 22% gewijzigd door Sk00p op 24-01-2007 15:45:53 ]
    pi_45634085
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 15:40 schreef Sk00p het volgende:
    Het is bijna al 3 weken dat ik de laatste Tonagura heb gezien...
    Gelukkig loop Death Note nog op rolletjes..

Heb laatst, My Wife Is A High School Girl (Oku-sama wa Joshi Kousei) gezien!!
    Een aanrader voor mensen die dat wel leuk vinden..
    Heb zelf erg genoten, en veel gelachen
    rofl klinkt lachwekkend
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:06:10 #228
    158978 Sk00p
    Ayumi Hamasaki
    pi_45635266
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:31 schreef koffiegast het volgende:

[..]

rofl klinkt lachwekkend

De titel alleen al
    SPOILER
    pi_45636442
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 17:06 schreef Sk00p het volgende:

[..]

De titel alleen al
    SPOILER
    lijkt me te lachwekkend...
    zeker na de beschrijving op ANN gelezen te hebben
    urls:
    ANN
    ANiDB
    enorm oversized borsten op het plaatje daar, of lijkt dat maar zo
    AnimeNFO
    of moet je deze hebben:
    AnimeNFO
      woensdag 24 januari 2007 @ 18:37:19 #230
    158978 Sk00p
    Ayumi Hamasaki
    pi_45637994
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 17:43 schreef mschol het volgende:

[..]
    enorm oversized borsten op het plaatje daar, of lijkt dat maar zo
    AnimeNFO
    of moet je deze hebben:
    AnimeNFO
    Nee het is echt zo..
    Het is zeker niet de tweede link die ik bedoelde!!!
    Wist niet eens dat er een hentai versie van was...
    De titel is dan meteen verpest voor mij
    maar goed..
    je moet dus de eerste hebben..
    pi_45638083
    Is het een beetje als Onegai Teacher?
      woensdag 24 januari 2007 @ 18:46:19 #232
    158978 Sk00p
    Ayumi Hamasaki
    pi_45638259
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 18:40 schreef Jordy-B het volgende:
    Is het een beetje als Onegai Teacher?
    in princiepe is het omgekeerd..
    in Onegai Teacher was die lerares ouder, maar hierin is haar man veel ouder...
    Ik wil niet te veel vertellen maar, als ik nu verder denk dan is het toch een tikkeltje anders dan Onegai Teacher..
    pi_45642553
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 18:37 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Nee het is echt zo..
    Het is zeker niet de tweede link die ik bedoelde!!!
    Wist niet eens dat er een hentai versie van was...
    De titel is dan meteen verpest voor mij
    maar goed..
    je moet dus de eerste hebben..
    ik wist welke ik moest hebben (getuige de anidb en ANN links), wilde alleen eff weten hoe jullie daarop reageerde
    pi_45646262
    iemand die hier wel eens een hentai serie kijkt? (of heeft gekeken?)
    aangezien ik wel eens wil afwisselen heb ik nu deze gedownload
    maar ik vraag me serieus af of de regel van de normale porno ook geldt:
    zodra je 1 hebt gezien heb je zowat alles gezien (en uiteraard licht de kwaliteit lager dan bij normale serie's /films)

[ Bericht 31% gewijzigd door mschol op 24-01-2007 22:23:54 ]
    pi_45646436
    ik downloadde mezzo forte omdat ik las dat het een actie serie is, bleek ook 2 hentai dingen in voor te komen..
    pi_45651131
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 22:23 schreef koffiegast het volgende:
    ik downloadde mezzo forte omdat ik las dat het een actie serie is, bleek ook 2 hentai dingen in voor te komen..
    Mezzo Forte is een OVA uit 2001 in twee delen en idd met twee hentai scčnes, waardoor de serie de aanduiding 'mature' krijgt.

Er is in 2004 een TV-serie van gemaakt: Mezzo - Danger Service Agency (of Mezzo DSA). De serie telt dertien afleveringen en bevat (als ik het me goed herinner) geen porn. Alleen maar toffe actie.
      donderdag 25 januari 2007 @ 01:53:41 #237
    139307 stroopje
    HEY THAT'S MY LINE
    pi_45652129
    Ik heb gisteren de eerste twee eps van Nodame Cantabilegekeken.
    Op het eerste gezicht leek het wel een aardige anime het doet me denken aan de serie van Honey and Clover. Je hebt ook een live action drama ervan ( van welke anime serie niet zou je kunnen zeggen ).
    Effe wachten voor de volgende eps om een duidelijke mening te krijgen. En nu kijken of Saint October iets te bieden heeft.
      donderdag 25 januari 2007 @ 09:50:35 #238
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45654732
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 01:53 schreef stroopje het volgende:
    Ik heb gisteren de eerste twee eps van Nodame Cantabilegekeken.
    Op het eerste gezicht leek het wel een aardige anime het doet me denken aan de serie van Honey and Clover. Je hebt ook een live action drama ervan ( van welke anime serie niet zou je kunnen zeggen ).
    Effe wachten voor de volgende eps om een duidelijke mening te krijgen. En nu kijken of Saint October iets te bieden heeft.
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 12:49 schreef RipCore het volgende:
    Nodame Cantabile

Van dezelfde animatiestudio als Honey & Clover ( <--is trouwens live action van uit) en heeft bij mij dus bij voorbaat een streepje voor.. Ziet er wel leuk en grappig uit, heb alleen het idee dat het nergens naar toe gaat (as usual...).
    Hihi!
    pi_45657198
    Ben erg benieuwd naar Satoshi Kon's (Perfect Blue, Tokyo Godfathers) 'Paprika'! Iemand hier die 'm toevallig al heeft gezien?
    pi_45661304
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 00:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Mezzo Forte is een OVA uit 2001 in twee delen en idd met twee hentai scčnes, waardoor de serie de aanduiding 'mature' krijgt.

Er is in 2004 een TV-serie van gemaakt: Mezzo - Danger Service Agency (of Mezzo DSA). De serie telt dertien afleveringen en bevat (als ik het me goed herinner) geen porn. Alleen maar toffe actie.
    dan ga ik die es bekijken! thanks
    pi_45667981
    na Maid in Heaven SuperS gezien te hebben kan ik in iedergeval 1 ding concluderen: (al is het niet reeel al na 1 serie dat te bepalen)
    normale porno en hentai hebben beide last van een geen tot slechte verhaal lijn

et werdt overigens steeds kinkyer naarmate je meer naar et einde toekwam..
      donderdag 25 januari 2007 @ 18:22:32 #242
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_45668473
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 18:04 schreef mschol het volgende:
    na Maid in Heaven SuperS gezien te hebben kan ik in iedergeval 1 ding concluderen: (al is het niet reeel al na 1 serie dat te bepalen)
    normale porno en hentai hebben beide last van een geen tot slechte verhaal lijn

et werdt overigens steeds kinkyer naarmate je meer naar et einde toekwam..
    tja daarvoor kijken de meeste denk ik Hentai XD
    kijken wat voor zieks de mensen kunnen verzinnen en dat dan ook daadwerkelijk gaan animeren hehe
    op de een of andere manier kan ik het wel waarderen Lol
    pi_45670319
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 18:22 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

kijken wat voor zieks de mensen kunnen verzinnen en dat dan ook daadwerkelijk gaan animeren hehe
    geeft een nieuwe dimensie aan de menselijke geest
    pi_45671513
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 18:22 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

lol

maar japanners hebben daar idd wel een handje naar, het zal lastiger zijn een soft porno hentai te vinden dan een hardcore
    pi_45693031
    Ik zoek een nieuwe anime die ik kan volgen terwijl ik wacht op nieuwe afleveringen van DN en Naruto.
    Iemand een aanrader? Doe maar een gooi.
      vrijdag 26 januari 2007 @ 13:15:57 #246
    52544 RipCore
    Sleep is my escape.
    pi_45693252
    Als je 'm nog neit gezien hebt, TOKKO.

Of anders... Black Lagoon S1 en S2..
    pi_45694169
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 13:07 schreef -Strawberry- het volgende:
    Ik zoek een nieuwe anime die ik kan volgen terwijl ik wacht op nieuwe afleveringen van DN en Naruto.
    D.Gray-Man is ook een leuke serie om te volgen. Ze zijn inmiddels bij ep 16.
    pi_45695109
    Heb je al wat van Bartender gezien? Of Pumpkin Scissors? Of misschien de Live-Action serie Hana Yori Dango, waarvan net de eerste drie afleveringen van het tweede seizoen zijn uitgegeven?
    pi_45695307
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 14:15 schreef Jordy-B het volgende:
    Heb je al wat van Bartender gezien? Of Pumpkin Scissors?
    Pumpkin Scissors is een leuke serie. Bartender nog steeds een keer binnen hengelen.

Strawberry, er zijn dus nog genoeg leuke series om te kijken.
    pi_45695480
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 14:22 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Pumpkin Scissors is een leuke serie. Bartender nog steeds een keer binnen hengelen.
    Ik dacht dat je Pumpkin Scissors al vanaf EP 1 volgde?
    pi_45695573
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 14:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik dacht dat je Pumpkin Scissors al vanaf EP 1 volgde?
    Jawel, maar ik las jouw post verkeerd. Ik dacht eerst dat jij het aan mij richtte.
    Werk en Fok! gaat niet erg goed samen zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door torn_Machina op 26-01-2007 15:06:14 ]
      vrijdag 26 januari 2007 @ 15:10:11 #252
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_45696999
    Ik raad je hana yori dango aan (wel beginnen bij s1)
    pi_45697565
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 13:07 schreef -Strawberry- het volgende:
    shakugan no shana?
    ---

iemand die weet hoe het is met het 2de seizoen van honey en clover?

rrr heb heel seizoen 1 gekeken tijd terug. Wat ik me er van kan herinneren
    SPOILER
    pi_45700311
    Bedankt voor de ideeën. Ik zal eens kijken of ik het wat vind.
    pi_45708423
    er zijn niet echt veel serie's a la Karin, als ik zo kijk op anidb?
    pi_45709102
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 21:18 schreef mschol het volgende:
    er zijn niet echt veel serie's a la Karin, als ik zo kijk op anidb?
    Nee... Ik denk dat Blood Brothers er nog het meest op lijkt. Het is ook wel 'n beetje vreemd thema, natuurlijk.

[ Bericht 37% gewijzigd door Jordy-B op 26-01-2007 21:44:25 ]
    pi_45709167
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 21:39 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee... Ik denk dat Blood Brothers er nog het meest op lijkt. Het is ook wel 'n beetje vreemd thema, natuurlijk.
    ga ik daar eens naar kijken
    en idd beetje vreemd thema is et wel
    pi_45709275
    Er zijn trouwens wčl redelijk veel series waarin iemand een geheim met zich meedraagt dat niemand mag weten, maar waarbij iedere keer situaties ontstaan dat het kantje boord is.

Bijvoorbeeld bij de geheim in Onegai Teacher. Of het geheim in Ranma½, waarvan men liever niet heeft dat de rest het te weten komt.

Maar echt op zo'n manier als Karin heb ik het nog niet gezien. Ik weet wel één serie die er ietwat op lijkt, maar die moet ik even opzoeken... Zie je straks een edit van.

-edit

Petopeto-san... Niet echt een serie over iets wat echt geheim moet blijven, maar een soort van high-school serie over monsters ('mutants', als je wil).
    Was wel een erg leuke serie, imo.
    pi_45709565
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 21:44 schreef Jordy-B het volgende:
    -edit

Petopeto-san... Niet echt een serie over iets wat echt geheim moet blijven, maar een soort van high-school serie over monsters ('mutants', als je wil).
    Was wel een erg leuke serie, imo.
    hey, die heb ik nog ergens liggen ook volgens mij
    pi_45710593
    Naast een doos muffins, zeker...
    pi_45710667
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 22:21 schreef Jordy-B het volgende:
    Naast een doos muffins, zeker...
    denk et niet, heb namelijk geen muffins in huis
    pi_45710719
    't was een insiders-joke...

je krijgt zo 'n PM...
    pi_45710968
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 22:25 schreef Jordy-B het volgende:
    't was een insiders-joke...

je krijgt zo 'n PM...
    en pm terug...

met die muffins ben ik al een tijdje bekend overigens

druk bezig een goeie manier te verzorgen dat ik al mijn anime files indexeer..
    pi_45711163
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 22:32 schreef mschol het volgende:

[..]

en pm terug...

met die muffins ben ik al een tijdje bekend overigens

druk bezig een goeie manier te verzorgen dat ik al mijn anime files indexeer..
    Ik heb gewoon een CD-map (zo'n grote van zo'n 400 stuks) waar m'n gebrande DVD's in gaan.
    Gewoon alles op alfabetische volgorde. Kan je de spullen lekker snel zoeken.

Hoewel ik nu ook veel op de harde schijf heb staan, is dat geen goed plan... Ik ben al eens een groot aantal series en een shitload aan obscure Japanse muziek kwijtgeraakt na een crash (helaas was het niet de eerste keer en zal het ook vast niet de laatste keer zijn, dus backuppen dat je leven je lief is!)
    pi_45711929
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 22:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een CD-map (zo'n grote van zo'n 400 stuks) waar m'n gebrande DVD's in gaan.
    Gewoon alles op alfabetische volgorde. Kan je de spullen lekker snel zoeken.

Hoewel ik nu ook veel op de harde schijf heb staan, is dat geen goed plan... Ik ben al eens een groot aantal series en een shitload aan obscure Japanse muziek kwijtgeraakt na een crash (helaas was het niet de eerste keer en zal het ook vast niet de laatste keer zijn, dus backuppen dat je leven je lief is!)
    hoe wil je het alfabetiseren als je random serie's op dvd brand (ik brand ze namelijk zo weg dat ik de minste ruimte overhoud en ik heb ook nog een externe HD )
    pi_45712251
    Je kan ook makkelijk bladeren in zo'n CD-map.
    pi_45712839
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 23:08 schreef Jordy-B het volgende:
    Je kan ook makkelijk bladeren in zo'n CD-map.
    heeft weinig nut als ik wegens ruimte gebrek niet de serie naam erop kan zetten (ik schijf ook niet echt netjes, dus echt een oplossing ishet niet)

inmiddels me script verbouwd, met alleen me externe HD + me d schijf al 762 bestanden aan me database toegevoegd

--edit--

net maar begonnen aan Okusama wa Joshikousei

en in de eerste ep vond ik dit wel een erg nutteloze note:
    http://home.mschol.eu/images/fok/snapshot20070127001803.jpg

ik wee nie hoor maar dat ligt toch wel erg voor de hand...

en die borsten zijn idd wat groot uitgemeten maar op het plaatje van anidb zijn ze groter

[ Bericht 37% gewijzigd door mschol op 27-01-2007 00:22:30 ]
      zaterdag 27 januari 2007 @ 21:52:41 #268
    158978 Sk00p
    Ayumi Hamasaki
    pi_45738404
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 23:23 schreef mschol het volgende:

net maar begonnen aan Okusama wa Joshikousei

en in de eerste ep vond ik dit wel een erg nutteloze note:
    http://home.mschol.eu/images/fok/snapshot20070127001803.jpg

ik wee nie hoor maar dat ligt toch wel erg voor de hand...

en die borsten zijn idd wat groot uitgemeten maar op het plaatje van anidb zijn ze groter
    Dat word ook nog in iedere aflevering weer gezegd...
    Wat vond je er tot nu toe van?
    pi_45743489
    Die van mij loopt niet lekker met Okusama wa Joshikousei :/
    na paar dagen nog op 10%...ff andere source zoeke

van welke subgroep hebben jullie? Lime loopt niet lekker :/
    pi_45743518
    quote:
    Op zaterdag 27 januari 2007 21:52 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Dat word ook nog in iedere aflevering weer gezegd...
    Wat vond je er tot nu toe van?
    tot nu t/m episode 3 gezien, en op het continue "danna-sama" na vind ik em prima om eff weg te kijken, geen lastig verhaal.
    gewoon lekker luchtig met een dosis humor er door heen
    ow en ik vind die asami wel meevallen qua borsten , ze is gewoon heel mollig getekend (ben ik niet gewend van anime, meestal lopen er toch slanke dames rond )

[ Bericht 20% gewijzigd door mschol op 28-01-2007 00:12:24 ]
    pi_45743531
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 00:04 schreef koffiegast het volgende:
    Die van mij loopt niet lekker met Okusama wa Joshikousei :/
    na paar dagen nog op 10%...ff andere source zoeke
    Lime Anime site...
    pi_45743670
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 00:05 schreef mschol het volgende:

[..]

Lime Anime site...
    post net ervoor veranderd
    en die heb ik juist..voor zekerheid nog es gedownload...zegt dat ie al toegevoegd is...mooie 5kb ja ... (keb 8192/1024 dus zou daar niet aan moeten liggen...)
    pi_45743724
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 00:08 schreef koffiegast het volgende:

[..]

post net ervoor veranderd
    en die heb ik juist..voor zekerheid nog es gedownload...zegt dat ie al toegevoegd is...mooie 5kb ja ... (keb 8192/1024 dus zou daar niet aan moeten liggen...)
    hier liep hij ook niet al te snel...
    maar wel minimaal 50 kb/sec
    pi_45743953
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 00:10 schreef mschol het volgende:

[..]

hier liep hij ook niet al te snel...
    maar wel minimaal 50 kb/sec
    ik upload meer dan download...gekke wereld...draai wel andere torrent runner eens kijke of dat beter gaat
    130kbps....lol...

300 zelfs nu...

[ Bericht 3% gewijzigd door koffiegast op 28-01-2007 00:25:57 ]
    pi_45755509
    Luitjes, ik heb even uw volste aandacht nodig Ik ben op zoek naar 2 steengoede humor animé films. Geen series, maar films. Het probleem is echter dat ik alleen humor series ken en serieuze films. Wie o wie heeft tips?
    ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
    pi_45756189
    Pom Poko was voornamelijk humor, toch? of My Neighbors the Yamadas...

Maar die zijn niet steengoed.

Eerlijk gezegd ken ik ook geen steengoede animé comedyfilms.
      zondag 28 januari 2007 @ 14:33:55 #277
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_45756508
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 14:06 schreef uppie83 het volgende:
    Luitjes, ik heb even uw volste aandacht nodig Ik ben op zoek naar 2 steengoede humor animé films. Geen series, maar films. Het probleem is echter dat ik alleen humor series ken en serieuze films. Wie o wie heeft tips?
    Wat dacht je van Shin Chan the Movie

Oh en Keroro Gunsou (ofzoiets) met die groene kikker, heeft ook wel een goede rating op aniDB. Maar ik weet niet of het echt leuk is.
    pi_45765198
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 14:06 schreef uppie83 het volgende:
    Puni puni poemy ova zijn 2 afleveringen en wel redelijk sluitend verhaal
    pi_45765227
    quote:
    Op vrijdag 26 januari 2007 22:37 schreef Jordy-B het volgende:
    dus backuppen dat je leven je lief is!)
    reet 4 ofzo
      zondag 28 januari 2007 @ 22:33:30 #280
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_45774707
    Heb net Gunslinger Girl afgekeken. Weet iemand of er plannen zijn voor meer afleveringen. De serie voelt nu wel heel onaf.
    pi_45775620
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 22:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    Heb net Gunslinger Girl afgekeken. Weet iemand of er plannen zijn voor meer afleveringen. De serie voelt nu wel heel onaf.
    onaf? in welk opzicht?
      zondag 28 januari 2007 @ 23:14:54 #282
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_45776172
    Doordat ze eerst in 9 aflevering steeds nieuwe meisjes en hun supervisors introduceren. En als in de laatste paar afleveringen meer verhaal komt, stopt de serie opeens. Hoe loopt het af met die meisjes? Wordt het project stopgezet?
    pi_45776788
    Heel erg leuke serie vond ik. Jammer dat het er maar zo weinig waren
    pi_45776857
    Ik ben trouwens ook een muffin fan, maareh, sinds ze op een nieuwe manier hun muffins aan de man krijgen vind ik het best lastig. Je bent nogal beperkt qua aantal... Iemand anders een goede oplossing ervoor?

uiteraard geldt dit niet voor alle soorten die er te vinden zijn

Owjah, mijn vriendin is echt verslaafd aan manga, ik schat zo'n 300/400 manga's in, allemaal in Frans en dan nog veel anime ook nog
    pi_45777544
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 23:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    Doordat ze eerst in 9 aflevering steeds nieuwe meisjes en hun supervisors introduceren. En als in de laatste paar afleveringen meer verhaal komt, stopt de serie opeens. Hoe loopt het af met die meisjes? Wordt het project stopgezet?
    waren het de eerste 9 eps waar ze introduceerde? volgens mij waren het er minder.
    maar het gaat niet zozeer om een verhaallijn maar meer om de relaties met elkaar en het psychologische erachter
    pi_45788646
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 18:26 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Puni puni poemy ova zijn 2 afleveringen en wel redelijk sluitend verhaal
    Dank u... dit ziet er idd redelijk wacky uit Maar ik heb er meer nodig Weet iemand nog meer wacky movies / erg korte series / ova's Ben namelijk ook die site kwijt waarin je kon zoeken op series die lijken op de serie waar je op zocht.
    pi_45788835
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 13:55 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Dank u... dit ziet er idd redelijk wacky uit Maar ik heb er meer nodig Weet iemand nog meer wacky movies / erg korte series / ova's Ben namelijk ook die site kwijt waarin je kon zoeken op series die lijken op de serie waar je op zocht.
    startpost?

http://www.anime-planet.com/animerec/237.html
    pi_45788925
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:02 schreef outcast_within het volgende:

[..]

startpost?

http://www.anime-planet.com/animerec/237.html
    Daar zocht ik ook, maar het voor mij bekende stukje tekst zag ik niet meer staan. Dat ging ongeveer als "ik vind serie X leuk... wat raden jullie mij aan?"
    pi_45789009
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:05 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Daar zocht ik ook, maar het voor mij bekende stukje tekst zag ik niet meer staan. Dat ging ongeveer als "ik vind serie X leuk... wat raden jullie mij aan?"
    Ja dat stukje briljante tekst, gemaakt door ondergetekende, is helaas verwijdert en vervangen door brutus ook wel bekend als Jordy-Brutus.

Groetjes,

Veldmuis Outcast_within
    pi_45792257
    Almost goodbye naam-topique.
    Kwam er trouwens achter dat ik Onegai Teacher nog nooit gezien had, dus die ben ik nu aan het volgen.
    pi_45793907
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:08 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Ja dat stukje briljante tekst, gemaakt door ondergetekende, is helaas verwijdert en vervangen door brutus ook wel bekend als Jordy-Brutus.

Groetjes,

Veldmuis Outcast_within
    Wat is er onduidelijk aan "http://anime-planet.com/animerec (geeft aan welke series bij jou passen)"?

Alle linkjes naar handige sites staan op deze manier gewoon duidelijk bij elkaar. Logisch, netter, makkelijker te vinden... Beter dan die ontiegelijke chaos die de vorige OP was.

Maar als je het er niet mee eens bent, Julius, kan je het gewoon terugzetten... Er wordt immers een geschiedenis bijgehouden van de wiki.
    pi_45795088
    Ben momenteel weer Evangelion aan het bekijken, nu zit ik wel met een vraagje. Sowieso vind ik het soms een lastige serie om te volgen. Ben nog niet tot aan het einde ergens rond afl 20, dus gelieve geen spoilers, omdat ik alles ben vergeten van vroeger
    SPOILER
    pi_45797116
    Ik zou zeggen kijk de serie af ... als je klaar bent, dan zit je met nog meer vraagtekens
      maandag 29 januari 2007 @ 18:14:50 #294
    158978 Sk00p
    Ayumi Hamasaki
    pi_45797304
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:
    Almost goodbye naam-topique.
    Kwam er trouwens achter dat ik Onegai Teacher nog nooit gezien had, dus die ben ik nu aan het volgen.
    die anime zal je zeker leuk vinden!!
      maandag 29 januari 2007 @ 19:49:48 #295
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_45800881
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 18:14 schreef Sk00p het volgende:

[..]

die anime zal je zeker leuk vinden!!
    yep yep
    en vergeet dan niet Onegai twins te kijken (als je die nog niet geziend hebt dan )
    pi_45804740
    Onegai Twins is (afgezien van de tekenstijl en muziek, enzo) wel een erg andere serie dan Onegai Teacher.

Onegai Twins heeft meer conflicten en driehoeksverhoudingen.
    pi_45808360
    onegai twins kon mij niet echt boeien, heb em dus ook afgekapt.
    pi_45808381
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 16:33 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wat is er onduidelijk aan "http://anime-planet.com/animerec (geeft aan welke series bij jou passen)"?

Alle linkjes naar handige sites staan op deze manier gewoon duidelijk bij elkaar. Logisch, netter, makkelijker te vinden... Beter dan die ontiegelijke chaos die de vorige OP was.

Maar als je het er niet mee eens bent, Julius, kan je het gewoon terugzetten... Er wordt immers een geschiedenis bijgehouden van de wiki.
    Ik ook van jou
    pi_45812923
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 22:41 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Ik ook van jou
    Gewoon niet zitten te zeuren als ik zo lang ben bezig geweest met het schoonmaken van de OP. Alleen al het controleren van alle linkjes en het vervangen van oude linkjes met linkjes naar vervolgtopics was al een behoorlijke klus.
    pi_45813940
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 00:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Gewoon niet zitten te zeuren als ik zo lang ben bezig geweest met het schoonmaken van de OP. Alleen al het controleren van alle linkjes en het vervangen van oude linkjes met linkjes naar vervolgtopics was al een behoorlijke klus.
    aw we zijn samen lief voor de OP. Laat mij het leuk vinden dat uppie nog een stukkie van mij uit de OP heeft onthouden

Je suis desolee je step on your work, bon?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')