abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32760688

Met dank aan Robar voor deze geweldige openingsbanner …… eh banner

Welkom bij het topic van Fokhattrick. In deze openingspost vind je alles wat je op weg moet helpen naar roem en succes. De openingspost is verdeeld in drie hoofdcategorieën. Deze bestaan vervolgens weer uit enkele subcategorieën. Hieronder zie je een overzicht.

Hattrick
  • Hattrick
  • Spelers van Fok
  • supporter

Federatie
  • Fok! Federatie
  • Fokfederatie leden met Ht-arena site
  • Fokfederatie leden zonder Ht-arena site
  • Activiteiten van de Fok!federatie
  • Fok!Hattrick Radio
  • [i]De Fokcup
  • Fokcuptoto
  • Fok!Awards

MadKow-Tools
  • Transfer toevoegen
  • Grafiek bekijken

Community
  • IRC @ FOK!
  • De meet
  • Waar dient dit topic absoluut niet voor
  • Links voor hattrick
  • forum topics
  • huidige topics

De links verwijzen door naar sites waar meer informatie op staan en die ook in het desbetreffende onderdeel in deze Openingspost worden vermeldt.

_______________________________________________________________________________

Hattrick
    quote:
    Hattrick is een online voetbalspel waar je spelers koopt en verkoopt en je trainer bent van jouw club in een competitie met duizenden tegenstanders in alleen al Nederland en momenteel meer dan 600.000 teams wereldwijd!

Hattrick kost niets. Je runt je team doormiddel van een web browser (bijvoorbeeld internet explorer). Een aantal keer per week speel je een wedstrijd. Je kunt elk moment van de dag inloggen om te kijken hoe je team er voor staat, trainingen instellen, kopen of verkopen van spelers op de transfer markt of gewoon even chatten met andere Hattrick spelers.

Hattrick houdt nooit op. Als je kampioen wordt van je divisie kun je je kwalificeren om het volgende seizoen (16 weken) te promoveren naar een hogere divisie. Ben jij er klaar voor? Klaar voor nationale en internationale roem?

Hattrick is vooral een online communitie van users die samen zorgen dat het spel steeds beter word. Supporter word je al vanaf een paar euro voor een paar maanden tot twintig euro per jaar en dat is niet alleen erg weinig maar ook erg de moeite! (wordt nog verder besproken in deze Openingspost)

Spelers van Fok!
    Door de jaren heen zijn heel wat hattrick-managers voorbij gekomen in 1 van de vele hattricktopics hier op fok!. Klik op de onderstaande link om te zien welke managers hun team hebben laten vereeuwigen op Fok!

KLIK HIER VOOR EEN LIJST VAN MANAGERS!

sta je hier niet tussen maar wil je dit wel, meld het hier dan. En dat doe je op de volgende manier:

[ url =http://forum.fok.nl/user/profile/jeprofielnummer]usernaam[/ url] met teamnaam (teamid) ---- trainingtype

Haal bij jouw aanmelding de spaties weg.

voorbeeld:

sir_dalord met lycky bullballs (364260) ---- scoren

Verander je van trainingstype, vermeld het even, zodat dit veranderd kan worden in de OP.

Hattrick Supporter
    Hattrick Supporter is iets voor mensen die Hattrick leuk vinden en er veel tijd aan besteden. Als lid van Hattrick Supporter krijg je toegang tot verschillende nieuwe mogelijkheden die het gebruik van Hattrick leuker en makkelijker maken.

Tevens stel je het Hattrickteam in staat het spel verder te ontwikkelen. Hattrick Supporter geeft je team binnen het spel geen extra voordelen, maar vergroot wel de beleving van het spel. Op dit moment bestaat de extra service uit o.a.:

- De mogelijkheid om spelers en teams te bookmarken
    - Extra statistieken
    - Deelname aan federaties, zoals bijvoorbeeld onze prachtige Fok!Federatie
    - Je kan supporter worden van andere teams waarbij je op de hoogte gesteld wordt van hun resultaten
    - Slechts 1 banner geladen
    - Extra club opties (logo, tenue, persberichten)

Federatie

Fok! Federatie
    Kom bij de Fok! Federatie en laat zien dat je een Fokker bent De federatie organiseert allerlei activiteiten die het hattricken net nog iets leuker maakt. Met een totaal van 75 leden begint de Fok!fed (zoals het hier veel genoemd wordt) een serieuze aangelegenheid te worden. Tevens krijgen alle fedleden, die actief zijn op het forum, een leuke smiley achter hun naam. Wat houdt je nog tegen? Kijk voor meer informatie op de site van de fokfed, die te vinden is op http://www.fokhattrick.nl . De website wordt bijgehouden door Johan-Derksen
    supporter vereist

Fokfederatie leden met Ht-arena site

Fokfederatieleden zonder ht-arena site

staat je icoon er niet bij maar je bent toch lid van de federatie, meld het even. Zorg er wel voor dat je icoon 60*60 is. Anders kan ik je er niet bij zetten.

Activiteiten van de Fok!federatie
    De meest belangrijke activiteiten zijn:

Sterrenklassement
    Grumpey houd bij wat het sterrenrecord is van elke ploeg. Het klassement wordt aan het einde van elk seizoen ge-update.

Fok!Hattrick-radio
    Sinds een aantal maanden verzorgt Johan-Derksen op zondagavond vanaf 20.00 uur Fok!Hattrick Radio. Tijdens de uitzending draait JD een gevarieerde mix van muziekstijlen. Naast de muziek zal JD ook belangrijke gebeurtenissen in wedstrijden behandelen en elke week wordt er een team besproken en extra in de gaten gehouden tijdens die zondagavond. Dit kan bijvoorbeeld een team zijn dat op punt van promoveren/degraderen staat of welke reden dan ook. Hiervoor hebben we tevens een eigen irc kanaal #fokhattrick-radio. Hoe je daar moet komen staat verder in deze openingspost.

De Fokcup

Dankzij de geweldige inspanningen van Nicomart en Engessa hebben we vanaf 17 Maart 2004 ook een eigen Fok!Cup. Dit houdt in dat er volgens een vast rooster tegen elkaar friendlies gespeeld worden die uit moeten wijzen wie de beste club van Fok! heeft. Tegenwoordig zijn pekel en Joralf (aka Maniack28) verantwoordelijk voor de cup. Met vragen kan je dus hullie terecht.
    Wil je meer weten kijk dan even in Het huidige Hattrick Fok!CUP-Topic

De Fokcuptoto
    Voor de Fokcup wordt een toto georganiseerd door TimmyASD. Maak je voorspelling voor elke fokcupronde en win de foktoto!. Tegenwoordig valt er ook een prijs te verdienen voor de uiteindelijke winnaar. Johan-Derksen heeft een kratje bier naar keuze ter beschikking gesteld deze moet je echter wel zelf bij hem afhalen, hij wordt niet bezorgd :’)

De fokcuptoto kan je hier vinden

De Winnaars van de Fok!Hattrick-Awards

Aan het eind van elk seizoen worden de zogenaamde Fok!Hattrick-Awards uitgedeeld. Dit is nu al 4x gebeurd en 4x was het een doorslaand succes. Wordt dus vervolgd.

Momenteel tellen we 9 awards. De winnaars van seizoen 15 staan hieronder. Ik vraag alle winnaars van voorgaande jaren vriendelijk hun avatar niet meer te gebruiken omdat de geldigheidsdatum verlopen is.

Guus Hiddink-award:
    Voor de beste Fok!Hattrick-manager van I t/m VI

Grumpey

Peter Bosz-award:
    Voor de beste Fok!Hattrick-manager van VII t/m lager

Komrad

Dirk Kuijt-award:
    Voor de topscoorder van de Fok!-Federatie

Neilpad

Johan Cruijff-award:
    Voor de Fok!Hattricker die de beste adviezen heeft gegeven

Johan Derksen

Rita Verdonk-award:
    Voor de Fok!Hattricker die alle adviezen in de wind heeft geslagen en een volledig (verkeerde) weg is ingeslagen

De Hovenier

Koei-award:
    Voor de Fok!Hattricker wiens fout het meest memorabel was dit seizoen

Jonks

Ole Gunnar Solskjaer-award:
    Voor de Fok!Hattricker die in de laatste minuut van een wedstrijd nog een winnende goal wist te scoren

Refused

John Obi Mikel-award:
    Voor de Fok!Hattricker met de meest talentvolle 17 of 18-jarige jeugdspeler

Fok!Cupwinnaar-award:
    Voor de winnaar van de Fok!Cup

De winnaar heeft het recht om een seizoen lang de naam van de award in zijn fokicoon te dragen. En nee we delen geen geldprijzen uit.

MadKow-Tools
    MadKow heeft een tool ontwikkeld waarin Fok! Hattrickers gegevens kunnen invullen van spelers die ze gekocht of verkocht hebben. Het doel hiervan is, om tot een ruime database te komen met gegevens van deze spelers. Uit deze database kunnen we dan afleiden wanneer spelers met een bepaalde TSI voor een zo hoog mogelijke prijs verkocht worden. Dus met andere woorden: dan kan je zien wanneer je, je spelers het beste op de transferlijst kan zetten om een zo hoog mogelijke prijs te krijgen. Dus vul het allemaal in voor je transfers, want dan worden de verhoudingen steeds realistischer. Het overzicht kan je hier vinden.

Community

IRC @ FOK!
    Irc is een chatprogramma dat wordt gebruikt door de fokhattrickers. Er zijn 2 manieren om op het fokhattrick-kanaal te komen:

Webbased
    Johan-derksen is zo vriendelijk om een link te hosten en een programma te maken waarmee je webbased direct in het fokhattrick-kanaal komt.
    Klik hier voor webbased irc

Mirc:
    Mirc is een programma dat het chatten op irc wat makkelijker maakt. Aangezien het toch vrij lastig is, kan je op deze LINK een walkthrough vinden voor het instellen van Mirc.

Fokhattrick mirc
    Onze eigen Johan-Derksen heeft speciaal voor ons fokhattrickers een scriptje gemaakt voor mirc. Meer informatie kan je HIER vinden

Gedragsregels @ IRC
    Iedereen is van harte welkom op #fokhattrick, maar we willen wel graag dat je je houdt aan enkele gedragsregels. Om het gewoon gezellig te houden.
  • Je mag vloeken (als bijvoorbeeld je team achter staat) maar doe dit met mate. Ga niet constant
    lopen schelden en tieren.
  • Behandel de users met respect. Ga niet iemand lopen uit schelden of doodverwensen. Daar
    hebben we helemaal geen behoefte aan.
  • Als iemand een vraag stelt, ga hem dan niet lopen uitlachen omdat jij het antwoord weet. Iedere
    manager die begint wilt graag op weg geholpen worden en het is veel leuker om een manager te helpen.
  • Het komt vaak voor dat een user laat zien welke speler hij wilt kopen. Als hij het spelers-id gegeven
    heeft, dan verzoeken wij je NIET op deze speler te gaan bieden. Want als hij het spelers-id niet had
    gegeven, had jij de speler waarschijnlijk niet eens gezien. Geeft de user een spelers-id van een
    speler waar jij ook op wilde gaan bieden, meldt dit dan meteen.
  • ATTENTIE ATTENTIE
    Soms wordt je wel eens gebanned of gekicked op het irc kanaal. Als je niets raars gedaan hebt, kan je meteen weer terugkeren. Een vaste gebruiker vindt het soms grappig om random mensen te bannen. Dit risico loop je vooral wanneer SuperWeber in het kanaal is .

Tegenwoordig hebben we ook het irc kanaal #fokhattrick-radio. Hier kan je aan Johan-Derksen een verzoekje doen voor een nummer dat je op de radio wilt horen.

De meet
    Jazeker, ook wij fokhattrickers meeten. In de 2e week van juli besloten 4 users met elkaar een pilsje te drinken terwijl ze de wedstrijden live op hadden staan. Dit is zo goed bevallen, dat er een vervolg kwam. Maar dan met meer fokhattrickers. Meer informatie over deze fantastische meet en komende meetings vind je in dit topic

je vragen en/of opmerkingen met betrekking tot de fokhattrick meet, kan je sturen naar Johan-Derksen(362390)

Links voor hattrick
    We hebben een aantal links Die betrekking hebben tot hattrick. Deze staat boordevol informatie, voor beginnende en gevorderde hattrickers. Klik hier voor een overzicht van de fokhattrickers hoogst gewaardeerde links

voor managers die net beginnen, raden wij deze website aan. Lees deze eerst door en als je dan iets niet snapt, kan je het natuurlijk vragen.

Oude topics
    Omdat we uiteraard ook waarde hechten aan de geschiedenis van onze fed, hebben we ook een overzicht van alle hattrick topics die op fok zijn geweest.

Lees nu alles over Grumbler en andere ‘cult-helden’:

#001 | #002 | #003 | #004 | #005 | #006
    #007 | #008 | #009 | #010 | #011 | #012
    #013 | #014 | #015 | #016 | #017 | #018
    #019 | #020 | #021 | #022 | #023 | #024
    #025 | #026 | #027 | #028 | #029 | #030
    #031 | #032 | #033 | #034 | #035 | #036
    #037 | #038 | #039 | #040 | #041 | #042
    #043 | #044 | #045 | #046 | #047 | #048
    #049 | #050 | #051 | #052 | #053 | #054
    #055 | #056 | #057 | #058 | #059 | #060
    #061 | #062 | #063 | #064 | #065 | #066
    #067 | #068 | #069 | #070 | #071 | #072
    #073 | #074 | #075 | #076 | #077 | #078
    #079 | #080 | #081 | #082 | #083 | #084
    #085 | #086 | #087 | #088 | #089 | #090
    #091 |

een overzicht van de titels kan je hier vinden

huidige topics
    Er staan veel topics over hattrick op Fok. Dat komt omdat anders het centrale topic heel erg chaotisch wordt. Om toch je weg te kunnen vinden door het doolhof van hattrick, hebben we de topics op een rij gezet.

[Hattrick] Fok!-Cup #6 ......... Aanvalluh!!!!
    Dit topic gaat over de Fok!hattrickcup. Hier kan je de deelnemers, de wedstrijden en de uitslagen vinden.

[Hattrick] Het grote Hattrick-Fok!Cup Toto [deel 4]
    Dit is de toto die gaat over de Fok!hattrickcup. Hier kan je uitslagen voorspellen. De winnaar van de toto krijgt een kratje bier van Johan-derksen

[Hattrick] Fok-Fed-MEETING-topic #2
    Het meet topic

Waar dient deze topics absoluut niet voor
    Om speler te promoten die geen deuk in een bakje boter kunnen schieten. Haast elke Fok!hattricker kent wel de regels en gaat echt niet ineens die bosjosti kopen die je al voor de 15e keer op de transfermarkt hebt gezet.

Heb je een eigenhandig een talent getraind en je wilt even laten weten dat hij te koop is, dan mag dat. Maar post je spelers met mate.

Probeer daarnaast de slowchat te beperken. Voor sommigen is dit erg gezellig, maar voor mensen die alleen met de topics meelezen kan dit erg irritant zijn.

voor vragen en/of opmerkingen kan je ht-mailen naar sir_dalord(364260) Of The_Hives(367459}

De complete openingspost is hier te vinden
  • pi_32760702
    ... tot het volgende jubileum natuurlijk
    pi_32760935
    Vond het net zo gezellig in deel 100
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_32761276
    nog 99 te gaan :y
    We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
    pi_32761489
    Wat een Ajax-titel.....
    Hoi.
      vrijdag 2 december 2005 @ 18:52:51 #6
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32761842
    Hehe, ajaxtitel Ik zit alleen een beetje met een probleem, ik zit maar 1 punt onder de grens van directe promotie, ik heb sowiezo 1 wo en ik denk dat ik volgende week ga winnen. Als dat lukt ben ik kampioen (heb 5 punten voorsprong), maar dan moet ik deze week dus verliezen. Stel dat ik deze week per ongeluk gelijkspeel, dan moet ik nog steeds volgende week winnen en heb ik misschien teveel punten. Als ik deze week win dan is dat niet erg, dan verlies ik gewoon volgende week, maar het probleem is dat ik niet zeker weet of ik deze week kan winnen... Adveis is gewenst
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
    pi_32763546
    Is het een ramp om in de V te spelen,

ik ken je team wel redelijk en dat gaat idd rampzalig voor je worden. Gewoon motsen deze week
    anders word je in het slechtste geval 2e
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
    pi_32764077
    Gewoon motsen deze week idd en daarna verliezen met PIC, is beter voor je supporters.
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
      vrijdag 2 december 2005 @ 20:29:22 #9
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_32764102
    quote:
    Op vrijdag 2 december 2005 01:26 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Zal ik die kutneuzen van je eens oprollen dan??
    Waarom heb je me nog niet uitgedaagd dan

Durf je niet
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_32764273
    Ach hives, ik durf zelfs wel maar ga voor het flag chasen
      vrijdag 2 december 2005 @ 20:38:31 #11
    50936 The_Hives
    pi_32764326
    man, jou heb ik de vorige keer al vernederd
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_32764356
    quote:
    Op vrijdag 2 december 2005 15:29 schreef ZI_Predcaliber het volgende:
    hallo, ik heb het spel van een vriend van mij, met een guest pass.
    Ik heb destijds het creditcard nummer van me pa ingoeverd, omdat je niet kon kiezen om per timecard te betalen.

Maar het scheen wel zo te zijn dat je nadehand het gewoon terug kon zetten in je account dat je met timecards wil betalen ipv creditcard.
    Maar ik zie dit nergens, kan dit niet omdat ik nu een guest account heb?
    pi_32764389
    tvptje
    Battlefield2: [BoF]Raffie
    Wii: 6819 1537 1425 3765
    pi_32764922
    TU:

vorm : +9 / -11
    TSI : +2460 / - 1050
    Vleugel : +3

2 x 17 jaar met goed vleugel en goed passen
    1 x 19 jaar met bovennatuurlijk vleugel
    Had niet verwacht dat die zou stijgen
    nog tijdens het tussenseizoen zijn conditie naar goed of uitstekend brengen en dan nog trainen tot reusachtig?
    dan verkoop ik em

Is hij ook ineens wat meer waard hoop ik, met die conditie
      vrijdag 2 december 2005 @ 21:01:57 #15
    50936 The_Hives
    pi_32765022
    o ja, TU

3 LT-trainees gestegen. Nouja eigenlijk 2. 1 winger gestegen.

1 LT naar briljant, 1 naar formidabel.

Vorm -8
    Fok! Federatie
    pi_32765125
    oh mijn TU, +1 17 jarige naar uitstekend def met nu ook uitstekend vorm, staat op de TL omdat ik toch al 11 trainees heb en dat is niet rendabel in dit deel van het seizoen.

Verder mijn 19 jarige Vinnie Jones naar goed vorm en nu een TSI van 17k, niet gek voor een kale def
      vrijdag 2 december 2005 @ 21:30:54 #17
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32765820
    Koopje! Begin nu met bieden!

Iddo Jabin (82964001)
    18 jaar, redelijk in vorm, gezond
    Een controversieel persoon die rustig en oprecht is.
    Hij heeft rampzalig ervaring en is een waardeloos leider.

Specialiteit: Technisch

Nationaliteit: België
    Total Skill Index (TSI): 500
    Loon: 677 ¤/week inclusief een 20% bonus
    Eigenaar: Red Daemons
    Waarschuwingen: 0
    Fysiek: fit

Conditie: rampzalig Keepen: rampzalig
    Positiespel: goed Passen: matig
    Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: rampzalig
    Scoren: redelijk Spelhervatting: slecht
    Hattrick: Red Daemons (506731)
    "The first rule of business is to protect your investment."
    pi_32766463
    quote:
    Op vrijdag 2 december 2005 17:40 schreef Grumpey het volgende:

[..]

die laatste 2 trainies zijn niet rendabel (zwak en matig positiespel, ook al hebben zulke leuke bijstats, het is niet slim. Koop gewoon een goed positiespel en als dat te duur is redelijk, maar echt niet lager).
    TU
    Vorm: +5/-2
    PS +2 zwak --->matig matig --->redelijk

Die met zwak positiespel is net gepopt. Nu matig positiespel, matig vleugelspel en goed passen. 18 jaar. Doortrainen?

Mijn trainees nu:

Elio Weyerman
    TSI = 690, 17 jaar, redelijk in vorm
    Heeft rampzalig ervaring en is een matig leider [Snel]

Conditie: waardeloos Keepen: rampzalig
    Positiespel: goed Passen: waardeloos
    Vleugelspel: slecht Verdedigen: rampzalig
    Scoren: redelijk Spelhervatting: slecht

Vítor Valente
    TSI = 420, 17 jaar, goed in vorm
    Heeft rampzalig ervaring en is een matig leider

Conditie: zwak Keepen: rampzalig
    Positiespel: goed Passen: slecht
    Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: slecht
    Scoren: waardeloos Spelhervatting: zwak

Antti Jokila
    TSI = 270, 17 jaar, slecht in vorm

Conditie: slecht Keepen: rampzalig
    Positiespel: redelijk Passen: zwak
    Vleugelspel: slecht Verdedigen: slecht
    Scoren: slecht Spelhervatting: slecht

Kian De Wree
    TSI = 280, 17 jaar, redelijk in vorm
    Heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider [Koppen]

Positiespel: matig Passen: slecht
    Vleugelspel: matig Verdedigen: slecht
    Scoren: slecht Spelhervatting: waardeloos

Mauro Calloia
    TSI = 420, 17 jaar, redelijk in vorm
    Heeft rampzalig ervaring en is een slecht leider

Positiespel: redelijk Passen: slecht
    Vleugelspel: slecht Verdedigen: zwak

Adam Rousing
    TSI = 70, 17 jaar, waardeloos in vorm

Vleugelspel: slecht Verdedigen: waardeloos
    Scoren: waardeloos Spelhervatting: rampzalig

Karsten Rohde-Larsen
    TSI = 260, 17 jaar, matig in vorm
    Heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider

Scoren: matig Spelhervatting: formidabel ( net gepopt, een keer gekocht voor zn SP)

Saverio Brown
    TSI = 1 010, 18 jaar, matig in vorm

Positiespel: matig Passen: goed
    Vleugelspel: matig Verdedigen: slecht
    Scoren: zwak Spelhervatting: slecht (net gepopt)

Zijn deze rendabel?

Een aantal heb ik eerder gekocht, daardoor denk ik dat die snel gaan poppen, en houd ik ze nog ff, zoals de matig PS Matig Vleugel. Denk dat deze snel gaat poppen, dan kijken wat het oplevert.

Verder staan op zondag deze in mn basis:

Lambert Brekelmans
    TSI = 670, 22 jaar, redelijk in vorm
    Heeft waardeloos ervaring en is een slecht leider

Conditie: goed Keepen: rampzalig
    Positiespel: matig Passen: matig
    Vleugelspel: redelijk Verdedigen: rampzalig
    Scoren: zwak Spelhervatting: matig

Reinaart Witse +1
    TSI = 1 140, 26 jaar, matig in vorm
    Heeft slecht ervaring en is een zwak leider

Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
    Positiespel: uitstekend Passen: zwak
    Vleugelspel: zwak Verdedigen: zwak
    Scoren: zwak Spelhervatting: zwak (allebei vorige week gepopt)

[ Bericht 0% gewijzigd door twisteddlogic op 02-12-2005 22:00:45 ]
    pi_32766554
    Over het algemeen , koop geen PM trainees met minder dan zwak passen (heel evt slecht) daarom zijn ze echt niet meer gewild. Verder let ook enigzins op de conditie, dat scheelt je trainingsweken in het tussenseizoen. Koop liever 18 jarigen die je op kan trainen naar uitstekend of verder.

Maareh ik ben een def trainer dus wellicht dat de PM trainers je meer tips kunnen geven
    pi_32767075
    voor mij niet interessant om te bekijken
    aangezien ik een winger ben, dus als er ooit eens een winger trainer zijn trainees plaatst ben ik bereid te helpen
    pi_32769587
    ik ben een tijdje weg geweest op dit forum erg druk gehad.

een kort vraagje je mag toch maar maximaal 50 man personeel (specialisten) hebben?
    Heb 3 spelers met 1 week blessure en wil extra dokters aannemen zodat zeker 1 zondag een pleister heeft. heb nu 10 dokters maar gaat niet snel genoeg.
    Is het erg om tijdelijk extra dokters te nemen? kost natuurlijk meer geld maar verder nog dingen die kunnen gebeuren dan? Moet deze winnen om te kunnen overleven in deze competitie
      vrijdag 2 december 2005 @ 23:56:19 #22
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32769838
    Nee, dan gaan ze met elkaar in conflict en dan duurt het weer langer, altijd max 10 per personeel en keeper + assistenttrainer bij elkaar ook 10
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
      zaterdag 3 december 2005 @ 00:03:41 #23
    66186 foetre
    Wielren en Hardloop addict
    pi_32770057
    TVP
    TU:
    Vorm +5/-7=2
    TSI : +600/-300=300
    Def:+1
    pi_32770180
    quote:
    Op vrijdag 2 december 2005 23:56 schreef maniack28 het volgende:
    Nee, dan gaan ze met elkaar in conflict en dan duurt het weer langer, altijd max 10 per personeel en keeper + assistenttrainer bij elkaar ook 10
    Dat is een beetje erg jammer, zit in hattrickbuddy een mooie tool om te bereken hoelang het duurd voor die speler beter word maar kom dan wel ver boven die 10 man personeel uit. en die max van 10 is dat dan tijdens de economische update?
      zaterdag 3 december 2005 @ 01:01:47 #25
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32771430
    tvp
    Fok!-Cup: Robarka proficiat!
    Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
    pi_32771997
    ik wil nog een winger erbij kopen en ik twijfel tussen een kale (brilliant/magnificent winger) of eentje met playmaking bijstats en dan een leveltje winger lager. ik speel meestal 5-3-2, met twee wingers, duidelijk op de counter dus eentje met hogere winger-skill boost mn aanval lekker, maar maakt mn middenveld wel erg laag... van de andere kant heb ik dat met mn counter toch niet echt hard nodig...ik heb altijd met een kale gespeeld (brilliant) en eentje met solid pm, formidable winger (deze heb ik verkocht, formidable als hoofdstat )
    what to do...
      zaterdag 3 december 2005 @ 08:39:38 #27
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32774708
    Hangt ervan af hoe hoog je middenveld nu is VK... Als je hoog genoeg haalt kan je wel een wing zonder pos halen, maar moet je hoger halen om effectief te counteren, dan zou ik er eentje met bijstats nemen...
      zaterdag 3 december 2005 @ 08:45:26 #28
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32774730
    quote:
    Op vrijdag 2 december 2005 20:08 schreef komrad het volgende:
    Is het een ramp om in de V te spelen,

ik ken je team wel redelijk en dat gaat idd rampzalig voor je worden. Gewoon motsen deze week
    anders word je in het slechtste geval 2e
    quote:
    Op vrijdag 2 december 2005 20:28 schreef Lortnoc het volgende:
    Gewoon motsen deze week idd en daarna verliezen met PIC, is beter voor je supporters.
    Ja, het gaat idd rampzalig worden Mjah, deze week is mn tegenstander heel sterk en aangezien ik vorige week gemotst heb weet ik niet of ik deze week wel een hoog middenveld kan halen met nog een mots Bovendien is de tegenstander volgende week een eitje.

Die gast deze week haalt:

Middenveld: matig (hoog)
    Rechterverdediging: zwak (zeer hoog)
    Centrale verdediging: matig (zeer hoog)
    Linkerverdediging: redelijk (zeer hoog)
    Rechteraanval: slecht (heel laag)
    Centrale aanval: matig (heel laag)
    Linkeraanval: slecht (heel laag)

En die van volgende week:

Middenveld: slecht (laag)
    Rechterverdediging: matig (zeer hoog)
    Centrale verdediging: redelijk (laag)
    Linkerverdediging: matig (hoog)
    Rechteraanval: matig (heel laag)
    Centrale aanval: redelijk (heel laag)
    Linkeraanval: zwak (zeer hoog)

En de laatste week heb ik WO Ik denk dat ik toch maar volgende week ga winnen Ennuh Komrad, 2e worden is geen optie, ik sta potverdrie het hele seizoen al eerste

[ Bericht 4% gewijzigd door maniack28 op 03-12-2005 08:54:22 ]
    pi_32774802
    Mmmm....als je erover twijfelt of je met mots van die eerste kan winnen zorg dan idd dat je niet promoveert.

Over die dokters: Dat effect gaat meteen in, niet tijdens de EU.
      zaterdag 3 december 2005 @ 09:10:38 #30
    39256 Bonobo11
    Have a good time, all the time
    pi_32774845
    Ragnvald Fagerli (77587698)
    17 jaar, redelijk in vorm, gezond
    Een aangenaam persoon die kalm en oneerlijk is.
    Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.

Specialiteit: Onvoorspelbaar

Nationaliteit: Norge
    Total Skill Index (TSI): 450
    Loon: 656 ¤/week inclusief een 20% bonus
    Eigenaar: Bonobo11

Positiespel: slecht Passen: zwak
    Vleugelspel: slecht Verdedigen: goed

Ben hem aan het verkopen,

allemaal meebieden svp

Feyenoord!!! * Barça
      zaterdag 3 december 2005 @ 10:38:32 #31
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32775550
    Ik dacht zelf dat het niet uitmaakt bij doktoren hoeveel je er had. In ieder geval is het mogelijk om er gewoon 50 of 100 aan te nemen zonder problemen. Er was laatst zo'n onderzoek naar. Alleen of je sponsoren of je training het fijn vinden weet ik niet, ik weet alleen dat in de regels staat dat je niet meer dan 10 assistent-trainers of woordvoerders kan hebben.

Voor het specifieke antwoord verwijs ik je door naar jonks gastenboek, spam hem vol zou ik zeggen. maar in ieder geval even het misverstand uit de wereld helpen dat meer dan 10 doktoren niet zou kunnen.

De regel van max. 50 man personeel bestaat niet. Dit is maximaal 50 spelers in je selectie, aan personeel zit geen bovengrens.
      zaterdag 3 december 2005 @ 10:42:44 #32
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32775614
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 09:02 schreef Lortnoc het volgende:
    Mmmm....als je erover twijfelt of je met mots van die eerste kan winnen zorg dan idd dat je niet promoveert.

Over die dokters: Dat effect gaat meteen in, niet tijdens de EU.
    wat houdt effect in, en waarop en in welke mate? Oftewel, is het de moeite?
      zaterdag 3 december 2005 @ 10:45:57 #33
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32775659
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 01:30 schreef Verbal_Kint het volgende:
    ik wil nog een winger erbij kopen en ik twijfel tussen een kale (brilliant/magnificent winger) of eentje met playmaking bijstats en dan een leveltje winger lager. ik speel meestal 5-3-2, met twee wingers, duidelijk op de counter dus eentje met hogere winger-skill boost mn aanval lekker, maar maakt mn middenveld wel erg laag... van de andere kant heb ik dat met mn counter toch niet echt hard nodig...ik heb altijd met een kale gespeeld (brilliant) en eentje met solid pm, formidable winger (deze heb ik verkocht, formidable als hoofdstat )
    what to do...
    De eigenschap van playmaking voor wingers is met een grote sprong achteruitgegaan sinds halverwege dit seizoen. Je wing wordt niet meer zo erg geboost als je hem towards middle heb staan en andersom. De markt is altijd stug, en dit zal dan nog wel even duren voordat mensen deze verzwakking ook door hebben. Maar ik zou nu veel eerder in een winger met extreem veel passen kopen dan een met extreem veel playmaking, deze worden flink minder waard, en temeer omdat je juist een CA team bent.
      zaterdag 3 december 2005 @ 11:44:37 #34
    45511 TimmyAsd
    Raise your hands motherfuckers
    pi_32776823
    Over flagchasen gesproken, ik heb vd week een stomme fout gemaakt

Ik dacht dat ik nog niet in het land (Serba nogwat dinges, Nederlandse vlag op z'n kop) geweest was, hij accepteert.. was ik dus al wel geweest..
      zaterdag 3 december 2005 @ 12:00:03 #36
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32776985
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 11:53 schreef Uddel het volgende:
    Over flagchasen gesproken, ik heb vd week een stomme fout gemaakt

Ik dacht dat ik nog niet in het land (Serba nogwat dinges, Nederlandse vlag op z'n kop) geweest was, hij accepteert.. was ik dus al wel geweest..
    ik vermoed Servie-montenegro
    pi_32777717
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 08:39 schreef maniack28 het volgende:
    Hangt ervan af hoe hoog je middenveld nu is VK... Als je hoog genoeg haalt kan je wel een wing zonder pos halen, maar moet je hoger halen om effectief te counteren, dan zou ik er eentje met bijstats nemen...
    mijn middenveld is natuurlijk teringlaag met maar 1 IM, ook al is ie brilliant. ik zit meestal rond de wretched high/low. zo'n enorm verschil zal t dus ook niet gaan maken. en vooral als grumpey zegt dat pm voor wingers minder belangrijk is geworden... dan wordt t toch eentje met wat meer winger skill denk ik
    thnx guys
    pi_32778955
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 12:31 schreef Verbal_Kint het volgende:

[..]

mijn middenveld is natuurlijk teringlaag met maar 1 IM, ook al is ie brilliant. ik zit meestal rond de wretched high/low. zo'n enorm verschil zal t dus ook niet gaan maken. en vooral als grumpey zegt dat pm voor wingers minder belangrijk is geworden... dan wordt t toch eentje met wat meer winger skill denk ik
    thnx guys
    hoeveel heb je ervoor over voor een winger?
      zaterdag 3 december 2005 @ 14:07:05 #39
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32779648
    Ik vind het trouwens wel jammer dat ze de to the middle effect afgezwakt hebben... het verneukt het namelijk wel voor iemand die 3-4-3 speelt, je kan namelijk nooit met 2 wingers spelen, wel met 1 maar vaak is je middenveld dan nog te laag en bovendien zijn wingers teringduur.... en eigenlijk heb je het voor je aanval ook niet nodig want die is toch wel goed genoeg als je scoren traint.....
    pi_32780735
    Thanks voor je reactie.

Gisteravond toch nog maar de 10 dokters in dienst gehouden was er niet zeker van wat de eventuele negtieven invloeden waren, maar helaas staan mijn spelers nog steeds op 1 week blesure.

even de regels er bij gezocht en vond daar dit:
    Als je meer dan 10 specialisten van hetzelfde type hebt (assistent-trainers en keeperstrainers worden als één type specialist geteld), dan kunnen er onderlinge conflicten ontstaan, wat een negatieve invloed kan hebben op je teamgeest, op je economie - inclusief het verlies van training. Dit risico verhoogt zich met elke specialist die je extra boven de tien aanneemt.

Maar welke van die negatieven invloeden zijn er met meer dan 10 dokters of geen:)

Jonks had het een keer uitgeprobeerd om meer dan 10 in dienst te nemen?
    Zal zo is een berichtje in zijn gastenboek zetten.
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 10:38 schreef Grumpey het volgende:
    Ik dacht zelf dat het niet uitmaakt bij doktoren hoeveel je er had. In ieder geval is het mogelijk om er gewoon 50 of 100 aan te nemen zonder problemen. Er was laatst zo'n onderzoek naar. Alleen of je sponsoren of je training het fijn vinden weet ik niet, ik weet alleen dat in de regels staat dat je niet meer dan 10 assistent-trainers of woordvoerders kan hebben.

Voor het specifieke antwoord verwijs ik je door naar jonks gastenboek, spam hem vol zou ik zeggen. maar in ieder geval even het misverstand uit de wereld helpen dat meer dan 10 doktoren niet zou kunnen.

De regel van max. 50 man personeel bestaat niet. Dit is maximaal 50 spelers in je selectie, aan personeel zit geen bovengrens.
    pi_32781413
    Ik zit te twijfelen, ik denk dat ik ook maar eens een winger moet aanschaffen, zo richting wonderbaarlijk of beter en idd met passen (matig-goed). Daarnaast natuurlijk met een specialty bij voorkeur snel en ander onvoorspelbaar.

Wat kost zoiets?
    pi_32781764
    Even een reactie op mijn eigen vraag.
    Nog een linkje gevonden naar wat de invloed van meer dan 10 specialisten is:
    http://www.databased.at/h(...)t_en.asp?file=effect
    pi_32781832
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 15:27 schreef komrad het volgende:
    Ik zit te twijfelen, ik denk dat ik ook maar eens een winger moet aanschaffen, zo richting wonderbaarlijk of beter en idd met passen (matig-goed). Daarnaast natuurlijk met een specialty bij voorkeur snel en ander onvoorspelbaar.

Wat kost zoiets?
    ik heb bovennatuurlijk met zwak passen, er staat nog altijd maar rond de 3 milj...

enne, hoezo maniack?
    WIngers zijn duur
    Merk ik niet veel van als ik ze verkoop...
    pi_32782162
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 12:00 schreef Grumpey het volgende:

[..]

ik vermoed Servie-montenegro
    Ja die ja.. Serba I nogwatdingesblablabla
    pi_32783048
    Signature?
    pi_32783489
    more than 10 doctors : supporters mood drop
    "The supporters got a bit moody since the many doctors employed by the club just couldn't stop arguing about treatment methods."
    "Your many doctors cannot cooperate properly, and the fans seem upset due to the negative publicity this has caused."

Het is maar wat je belangrijker vindt dus.
      zaterdag 3 december 2005 @ 17:56:36 #47
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_32785050
    quote:
    Op vrijdag 2 december 2005 20:29 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Waarom heb je me nog niet uitgedaagd dan

Durf je niet
    Wat mekker je nou??

Ik ben gewoon te lui om uit te dagen...

Maar geaccepteerd hoor
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_32785066
    @Assp, ik heb nog net geen 3M te besteden, hoewel een extra supernatural wel erg aantrekkelijk klinkt
    pi_32785181
    wat heb je te bieden ASSpirine? ik heb een max van 2.5 miljoen, vanaf maandagavond. kan ik daarmee aan n wereldklasse winger komen?
    pi_32785266
    @VK blijf eens van mijn supernatural af

Trouwens VK zoek je nog 17 jarige excellent defs? Ik heb er nog een paar in de aanbieding
    pi_32785608
    @ def trainers die een winger willen:

Ik kan een heel lang betoog maken maar daar heb ik niet zo heel veel tijd voor atm. Kort gezegd:

als counter ploeg wil je scoren liefst zo veel mogelijk:

- counter
    - setpiece
    - sterke aanval wing & centrum
    - specialiteiten
    - events.

Een winger helpt je counter ploeg op verschillende manieren:

Ideale positie voor speciality, quick / unpredictable / head of technisch zijn erg fijn.
    Hoe hoger het vleugelspel hoe hoger de kans op een vleugelevent.
    Hoe hoger de ervaring hoe hoger de kans dat een winger scoort door zijn ervaring.

Een ideale winger voor een counter ploeg heeft dus:
    - veel wing
    - een specialiteit liefst een die je nog niet hebt of die niet op andere posities nuttig is (unpr. / quick / technical)
    - ervaring (zoek een met tenminste matig)

Liefst nog wat passing zodat je bij draagt aan centrum & vleugelaanval.
    pi_32788370
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 18:19 schreef Jonks het volgende:
    Wie ben jij?
    pi_32789674
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 18:02 schreef Verbal_Kint het volgende:
    wat heb je te bieden ASSpirine? ik heb een max van 2.5 miljoen, vanaf maandagavond. kan ik daarmee aan n wereldklasse winger komen?
    Denk dat je met 2,5 wel een wereldklasse kan halen, ik vind de transfersommen van wingers nogal laag voor spelers met zo'n stat

Daarom train ik die bovennatuurlijke nog 1 niveau hoger en ook zijn conditie

[edit]

hmmm, nu ben ik aan het twijfelen
    met passen dan kom je met 2,5 niet toe, waarschijnlijk zonder passen net, dan moet je ook geluk hebben

heb nog geen spelers met zo'n stats kunnen verkopen, dus ben ik er niet zo bekend mee
    Maar voor 2,25 milj heb ik wel een eens een uitmuntende met goed passen en redelijk pm verkocht
    maar het was vooral zijn pm en passen dat ervoor zorgde dat het zo'n bedrag was

maar als ik jou was zou ik nu al eens gaan zoeken, je hebt dan nog een week de tijd om er één te kopen
    pi_32795945
    kom op niet zo flauw man.

Het fokforum is altijd open voor iedereen, lid of geen lid van de fok!fed. Het klopt dat de fok!fed meer community is, maar het federatieforum binnen hattrick is hartstikke dood terwijl ik wel graag een 5e slot gebruik.
    IRC en forum.fok.nl zijn toch de voornamste manieren van betrokkenheid bij de fokfed! ers. Helaas kan ik de reacties op mijn forum post niet lezen maar ik geloof dat ik een beetje uitgekotst wordt ineens? :x
    pi_32796899
    toch niet weer een relletje hé?
    pi_32796994
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 00:06 schreef Jonks het volgende:
    Helaas kan ik de reacties op mijn forum post niet lezen
    ik kan me moeilijk inhouden nu een opmerking te maken...
    quote:
    ik geloof dat ik een beetje uitgekotst wordt ineens?
    jonks, verrader! zal je nog eens keer op start helpen

jonks, verrader!

Ik heb mijn supporterschap al opgezegd.

wat een homo, een Oldbie wannabe.

was hij maar als Oldbie, die had tenminste nog 'reden' de fed te verlaten.

Dood aan *****!

en zo gaat het nog een goede 50 posts door.
    pi_32797467
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 00:56 schreef REFUSED het volgende:

[..]

ik kan me moeilijk inhouden nu een opmerking te maken...
    [..]

jonks, verrader! zal je nog eens keer op start helpen

jonks, verrader!

Ik heb mijn supporterschap al opgezegd.

wat een homo, een Oldbie wannabe.

was hij maar als Oldbie, die had tenminste nog 'reden' de fed te verlaten.

Dood aan *****!

en zo gaat het nog een goede 50 posts door.
      zondag 4 december 2005 @ 02:55:20 #58
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32798897
    Damn zitten we al op 101? Er was pas nog 100 geopent, mjah..
      zondag 4 december 2005 @ 09:22:52 #59
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32800510
    quote:
    maar ik geloof dat ik een beetje uitgekotst wordt ineens? :x
    Je bent en blijft de held van Grumpey, SD, MK, qyn en vele anderen!
    Ga door! Doe wat je wil doen!
    Je bent van harte welkom
      zondag 4 december 2005 @ 09:27:04 #60
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32800533
    quote:
    Kazimir Hagestijn (83690323) [Voeg deze speler toe aan jouw lijst met prutsers]]
    Een sympathiek persoon die rustig en oneerlijk is.

Specialiteit: Snel

Nationaliteit: Nederland
    Total Skill Index (TSI): 60
    Loon: 517 ¤/week
    Eigenaar: Hoolieganzen

Conditie: matig Keepen: rampzalig
    Positiespel: waardeloos Passen: slecht
    Vleugelspel: matig Verdedigen: waardeloos
    pi_32800882
    Wow JD, mijn YP had een TSI van 10, ruilen
      zondag 4 december 2005 @ 10:34:19 #62
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32801136
    Jonks, je blijft een held

Maareh, je weet het he, als we straks beide in finale beker staan laat je mij winnen
    pi_32801156
    Grumpey

Trouwens het is natuurlijk wel een gevalletje van wie van jullie er het meeste tijd in kan en wil steken, maw wie is er het laatste afgestudeerd
      zondag 4 december 2005 @ 10:37:38 #64
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32801198
    ik steek er nu al niet meer veel tijd in hoor, het korte termijn handelen doe ik al niet meer sinds begin dit seizoen....

Volgend seizoen andere taktiek, eentje die minder tijd kost hopelijk...
    pi_32801248
    een tactiek die je (aan mij) nog steeds niet uit de doeken gedaan hebt. SP lijkt me onwaarschijnlijk want die is erg tijdrovend. Passen zou kunnen maar lijkt me niet waarschijnlijk omdat je hier ook veel transferbewegingen in heb. Ik kan me wel voorstellen dat je voor een SP optimised team gaat, zoals in ultimo Inter Sthlm. Trainings wise, gok ik op scoren of je blijft bij defs.

Enlighten me....
      zondag 4 december 2005 @ 10:46:03 #66
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32801332
    ik ga conditie trainen, daar zitten grote winsten

pi_32801360
      zondag 4 december 2005 @ 12:11:20 #68
    65997 Oldbie
    Proud to be South African!
    pi_32803219
    Ik ben mijn managersdiploma kwijt
    Staat niet meer in mijn prijzenkast? Wie heeft mij beroofd??
    pi_32803249
    Managerpagina...
    pi_32803923
    Oeh, mijn trainee wordt in de gaten gehouden door Norge U-20.
    Hoi.
    pi_32805174
    Ik heb de afgelopen seizoenen positiespel getraind en heb het daarmee gereikt tot de 6de divisie, dit seizoen ben ik gedegradeerd en lijkt het me een mooi moment om over te stappen op een andere training. De keus is gevallen op scoren, ik ga met in gang van volgende week 3-4-3 spelen (dan pas omdat ik nog 1 pos stijger verwacht komende week) Zijn er scorentrainers die enige tips voor mij hebben?
    HT: FC Dinamo Assen (504765)
      zondag 4 december 2005 @ 13:27:04 #72
    45511 TimmyAsd
    pi_32805293
    YP was weer naatje
    pi_32807761
    quote:
    Marlon Caris (83612776)
    Een sympathiek persoon die kalm en oprecht is.
    Hij heeft rampzalig ervaring en is een slecht leider.

Total Skill Index (TSI): 350
    Loon: 590 ¤/week
    Eigenaar: Azzez

Positiespel: rampzalig Passen: slecht
    Vleugelspel: slecht Verdedigen: redelijk
    Scoren: waardeloos Spelhervatting: redelijk
    voor 1 k op de TL, hoop er toch iets meer voor te krijgen
    ach, hij is tenminste verkoopbaar
    pi_32808145
    quote:
    Bashir El-Ismail
    TSI = 3 750, 20 jaar, redelijk in vorm

Conditie: waardeloos Keepen: goed
    Positiespel: rampzalig Passen: rampzalig
    Vleugelspel: rampzalig Verdedigen: rampzalig
    Scoren: rampzalig Spelhervatting: rampzalig
    Die naam

Jammer van zn 20 jaar, wordt een speler voor de lagere divisies denk ik.
    Children of the night. What music they make.
    pi_32808381
    jonks bedankt voor de tip
    je hebt zeker gelijk dat het fok!fed lidmaatschap 'an sich' weinig toevoegt, conference op hattrick is ook zo goed als dood. ik denk dat de meesten toch aan je lippen blijven hangen voor advies

@komrad, nee, ik heb geen 17jarige excellent defs nodig ik zal wel van je supernatural winger afblijven, daar heb ik t geld ook niet voor...

offtopic: NEC
    pi_32808420
    oh ja, YP, om half vier 's nachts vannacht, was weer naadje, inadequate winger... wel 17, misschien krijg ik z'n pull-kosten er nog uit
      zondag 4 december 2005 @ 15:27:25 #77
    136137 Japiejooo
    Vette shit ouwe!
    pi_32808565
    Misschien een Noob vraag, maar wat is het effect op je team en supportersgeest als je een friendly uit het buitenland accepteert? En maakt het ook nog wat uit of je al in dat land geweest bent?
      zondag 4 december 2005 @ 15:31:33 #78
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32808650
    Je team of supporters zullen er niets van merken.
    Er is een overzicht op de site waar je kan zien in welke landen je al gespeeld hebt...
    Als je 2x in dat land speelt, krijg je dus niet een nieuw vlaggetje erbij...
    En er bestaan wat noobs die verliezen in de Fok!-cup en doen dan alsof het belangrijk is om zoveel mogelijk vlaggetjes te verzamelen
    pi_32809159
    So true JD
    pi_32809754
    Waardeloze jeugd weer, walkover vanavond
    pi_32809981
    Lekker dagje vandaag Ruudt!
    pi_32813115
    Spannende avond weer, bij winst op de nr3 doe ik weer uitstekende zaken tegen de degradatiestreep. 3 punten betekend zeker boven de streep uitkomen, plus de WO van volgende week kan ik mezelf vanavond dus veilig stellen
    Today is the greatest day I've ever known
    Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
      zondag 4 december 2005 @ 18:12:23 #83
    86400 hollander76
    (Don't Don't Do It)
    pi_32813193
    Mensen, ik ben klaar met mijn keeperstraining. Mijn 2 keepers zijn afgetrained en ik heb nog wat louche skilltrainees gehad en ik wil nu over naar middenvelders. Maar, ik krijg mijn uitmuntend keeper niet verkocht Wat nu te doen?

De Average price is 1 944 000 ¤ , en ik heb hem bvoor 1.8 en 1.9 te koop gehad, niemand wou bieden...... iemand een idee?
    My white lines go a long way
    Either up your nose or through your vein
    With nothin to gain except killin' your brain
      zondag 4 december 2005 @ 18:21:07 #84
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32813367
    Ik heb geen verstand van keepers... maar als je een speler niet verkocht krijgt, zet ik hem altijd een stukje lager erop... in dit geval 1.6 miljoen of zo... Meestal eindigt het bieden dan toch wel hoger dan je startbod en kom je aardig in de buurt van wat je wilde hebben
    pi_32813471
    uitmuntend keepers zijn op zich wel 1,8-2,0 waard

Tenminste wat ik de afgelopen weken gemerkt heb toen ik en een aantal mede fokkers keeper van die kwaliteit gekocht hebben, maar ja het loopt tegen het einde van het seizoen aan he dus dalen de prijzen
      zondag 4 december 2005 @ 18:33:11 #86
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32813609
    Speler met ID 83752928 is voor het laatst gezien in oranje! Zijn overall stak fel af tegen de donkere vuilniswagen waar hij achterop stond. Zijn gloriedagen zijn duidelijk voorbij.

Kut YP
    pi_32815757
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 15:31 schreef Johan-Derksen het volgende:

En er bestaan wat noobs die verliezen in de Fok!-cup en doen dan alsof het belangrijk is om zoveel mogelijk vlaggetjes te verzamelen
    idd... de waailappen

pi_32815788
    hier nog zo'n waailap
      zondag 4 december 2005 @ 20:39:43 #89
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32817454
    Na 35 minuten moest Pelagiusz Sojka vanwege een knieblessure van het veld. Dmitry Chervov kwam hem vervangen.

Stond net te koop voor 2.8 mil.... is ie net lekker gestegen nadat ie al geblesseerd is geweest.... njah... daar gaat mn geld dus...
      Redactie Sport zondag 4 december 2005 @ 20:45:13 #90
    109131 crew  sportfreak
    pi_32817615
    Vandaag speel ik uit tegen de nummer 2. Bij winst ben ik gepromoveerd n kampioen. Na een kwartier al 0-2 voor.

Net als vorige week weer een middenvelder die nog getraind word geblesseerd geraakt.
    pi_32817719
    04-12-2005 Het team speelde een wedstrijd. Hiervoor ontving je 233 920 ¤ aan entreegeld.

dat is iig iets, als ik vandaag win heb ik nog een klein kansje 0-0 atm
    iig sterrenrecord als ik geen blessures krijg

* komrad klopt af
      zondag 4 december 2005 @ 21:46:42 #92
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32819527
    DIEPTEPUNTEN

1-0 Pepijn Smeets (13)
    2-0 Arjan Bitter (13)
    3-0 Drüsel Nussbaumer (35)
    4-0 Thomas MacMurdo (38)
    4-1 Dain Johnson (49)
    5-1 Uffe Rantala (66)
    6-1 Piet-Hein Muys (75)

quirlake
    Tactiek: centrumaanval
    Tactiekvaardigheid: uitmuntend

Middenveld: zwak (heel laag)
    Rechterverdediging: matig (laag)
    Centrale verdediging: redelijk (heel laag)
    Linkerverdediging: zwak (zeer hoog)
    Rechteraanval: zwak (zeer hoog)
    Centrale aanval: zwak (zeer hoog)
    Linkeraanval: zwak (zeer hoog)
    HatStats 142

Hoolieganzen
    Middenveld: zwak (hoog)
    Rechterverdediging: zwak (zeer hoog)
    Centrale verdediging: matig (laag)
    Linkerverdediging: zwak (zeer hoog)
    Rechteraanval: slecht (hoog)
    Centrale aanval: goed (zeer hoog)
    Linkeraanval: zwak (heel laag)
    HatStats 147

Zonde

[ Bericht 1% gewijzigd door Johan-Derksen op 04-12-2005 21:58:11 ]
      zondag 4 december 2005 @ 21:55:55 #93
    45511 TimmyAsd
    pi_32819930
    Dan dacht ik mss nog wat puntjes te kunnen sprokkelen voor het einde, stond ik 3-2 voor tot in de 81ste minuut
    dan scoort hij 2 keer in de resterende tijd...

degradatie is nu een echte feit
    pi_32820248
    zoals jullie zien blijft JD met 142 hatstats in de VI, mijn ratings:

Tactiek: counter
    Tactiekvaardigheid: formidabel

Rechterverdediging: goed (heel laag)
    Centrale verdediging: formidabel (laag)
    Linkerverdediging: goed (hoog)
    Centrale aanval: redelijk (laag)
    Linkeraanval: waardeloos (zeer hoog)
    HatStats 164

en dan mis ik nog 3 defs vanwege een slechte vorm, VI
    pi_32820708
    hier is het ook
      Redactie Sport zondag 4 december 2005 @ 22:25:10 #97
    109131 crew  sportfreak
    pi_32820890
    Vandaag met 1-2 gewonnen en kampioen geworden.
    Op naar divisie VII.

De prachtige tussenstand in de competitie:
    1. ADO'67 12 50 - 8 36
    2. F.C.Spike 12 43 - 10 28

3. the Screwdrivairs 12 38 - 10 28
    4. f3y3n00rd 12 30 - 17 18
    5. Real Madrees 12 28 - 23 15
    6. PeeWee's Pounders 12 29 - 40 15

7. GoldenStar 12 0 - 55 1
    8. bloemsma 12 0 - 55 1
      zondag 4 december 2005 @ 22:27:37 #98
    17897 Cart_man
    Love to be hated
    pi_32820975
    4-0 gewonnen. Op naar het kampioensschap.
    A.M.A.B
    pi_32821259
    6-0 gewonnen met een Hattrick van mijn topscoorder.

Met 28 punten (4 punten voorsprong op de nummer 2) gaan we op naar de competitiezege, met het mooie doelsaldo van 31 - 10. Volgende week moet ik tegen de nummer 2, het kan nog alle kanten uit maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

Nu nog een anonieme geldschieter vinden die me ala Cambuur ¤350.000,- euro steunt en mijn financiële situatie is ook weer helemaal lekker.
    pi_32821793
    1-1 tegen de nr.3 en dus nog steeds 7e, volgende week WO en dan alles gooien op de laatste wedstrijd. spannend
    pi_32821806
    KutWO

Volgende week tegen de nummer 1 en dan de week erna tegen de nummer 4 (ik sta gepland 5e )
    pi_32822367
    1-0 Walker Hawkins (5)
    2-0 Walker Hawkins (26)
    3-0 Walker Hawkins (38)
    4-0 Juan Manuel Passapera (45)
    5-0 Juan Carlos Rodríguez (79)
    6-0 Walker Hawkins (80)
    7-0 Walker Hawkins (84)
    8-0 Enrique Águila (88)
    9-0 Walker Hawkins (89)

Die Hawkins was hele seizoen geblesseerd (tot paar weken terug). Nu weer in redelijk vorm en scoort er gelijk 6 . 9-0 gewonnen, alleen 1 trainee er voor 4 weken af. Wel jammer omdat hij nu net niet formidabel wordt dit seizoen.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
    pi_32822498
    Ze zijn wel mooi bij de tijd zeg
    quote:
    Er was geen regen voorspeld, zodat er vandaag 17500 toeschouwers naar Judith Stadion trokken. Wurdsje speelde in een interessante 3-5-2-formatie. In de basis stonden: Falker - Wielaard, Sulkakoski, Hein - Puuri, Haagen, Kuitunen, Mannersaari, Rikberg - Kilpinen, Lietz.

Zie de maan scheen door de bomen terwijl de spelers van ariebouman het veld opkwamen in een strategische 3-5-2-opstelling. ...

Overigens met 1 - 1 gelijkgespeeld
    pi_32822838
    feli sportfreak!!
    ik had een comfy 3-1 overwinning, niks aan t handje, 2e plaats veilig gesteld
      maandag 5 december 2005 @ 00:30:44 #105
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32824708
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 22:54 schreef DeHovenier het volgende:
    KutWO

Volgende week tegen de nummer 1 en dan de week erna tegen de nummer 4 (ik sta gepland 5e )
    Join the club.
    Ik moet zondag ook tegen de nr 1 en dan de week erna tegen de nr 3 (die gelijk staat met mij - ik sta dus 2e).
    pi_32824785
    Tip: zet je taal op Vlaams. Dan hebbie leuke zinnetjes bij de wedstrijdverslagen
    quote:
    In de 43e minuut dragen de mensen van het Rode Kruis BoBoss Bernd Fährberg van het veld op een brancard, terwijl hij het uitschreeuwt van de pijn.
    quote:
    Ormes Vaino breekt door en schiet; de centrale verdedigers van de bezoekers staan erbij als standbeelden en kijken ernaar zoals koeien naar een voorbijrijdende trein. 3 - 1 voor Emmen.
    quote:
    Américo Miguel McAfee van BoBos is duidelijk onsportief en krijgt terecht de gele kaart voor een duik waar schoonspringers jaloers op zouden zijn.
    quote:
    Een geweldige combinatie door het midden en een niet te missen kans voor Emmen. 2 - 0. De doelpuntenmaker is Wietse Kranenbarg. Hij trekt zijn truitje over zijn hoofd en maakt wat exotische dansbewegingen aan de zijlijn, voor het vak van de thuissupporters.
    Wietse toch
    Hoi.
      maandag 5 december 2005 @ 00:35:16 #107
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32824812
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 22:07 schreef komrad het volgende:
    zoals jullie zien blijft JD met 142 hatstats in de VI, mijn ratings:

Tactiekvaardigheid: formidabel

Rechterverdediging: goed (heel laag)
    Centrale verdediging: formidabel (laag)
    Linkerverdediging: goed (hoog)
    Centrale aanval: redelijk (laag)
    Linkeraanval: waardeloos (zeer hoog)
    HatStats 164

en dan mis ik nog 3 defs vanwege een slechte vorm, VI
    Wat voor formatie speel je? 5-3-2?
    pi_32824878
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 00:34 schreef pekel het volgende:
    Tip: zet je taal op Vlaams. Dan hebbie leuke zinnetjes bij de wedstrijdverslagen
    [..]

[..]

[..]

[..]

Wietse toch
    haha die zijn echt leuk ja
      maandag 5 december 2005 @ 00:49:24 #109
    39256 Bonobo11
    pi_32825081
    Jaja, vandaag gemotst en 4-0 gewonnen van de nr 2. Ik sta nu 4 punten los dus het kampioenschap is bijna binnen
    Teamgeest is nu wel woedend, maar dat komt wel goed, toch?
    Wel leuk dat ik toen ik mijn team kreeg, nul punten had en een doelsaldo van 2-11.
    10 Wedstrijden later 26 punten en koploper.

10e divisie here we come
    Feyenoord!!! * Barça
      maandag 5 december 2005 @ 01:01:54 #110
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32825284
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 00:49 schreef Bonobo11 het volgende:
    Jaja, vandaag gemotst en 4-0 gewonnen van de nr 2. Ik sta nu 4 punten los dus het kampioenschap is bijna binnen
    Teamgeest is nu wel woedend, maar dat komt wel goed, toch?
    Wel leuk dat ik toen ik mijn team kreeg, nul punten had en een doelsaldo van 2-11.
    10 Wedstrijden later 26 punten en koploper.

10e divisie here we come
    Toch nog maar 2 wedstrijden.
    Ik weet niet of er nog belangrijke matches aan komen?
    Maar anders kan je de volgende piccen (als die makkelijk is), zodat je teamgeest weer redelijk is voor je laatste wedstrijd.
    Daarna word ie toch gereset..
      maandag 5 december 2005 @ 01:03:45 #111
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32825318
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 00:49 schreef Bonobo11 het volgende:
    Die Hawkins was hele seizoen geblesseerd (tot paar weken terug).
    Vind je het gek, hij is 31..
    pi_32827529
    3-2 verloren tegen mijn angstgegner
    Wordt weer een keer derde in mijn divisie
    Dat is gelukkig pas 4 keer eerder gebeurt
    Dan maar Raffie vernederen in de FOK!cup
    Worden jullie net zo moe van me als ik nu van mezelf?
    Ik haat -smileys
    pi_32827762
    Gisteren 0-2 gewonnen. Sta nog steeds 1 punt achter de nummer 1. Zondag tegen de nummer 1, denk dat ik ga motsen, de week daarna tegen de nummer 7, dus moet lukken. De nummer 3 staat 3 punten achter me, maar moet nog tegen de nummer 5, die van mij heb gewonnen, en van de nummer 4. Die is goed in vorm dus. Als ik zondag win sta ik weer eerste. Als ik verlies en de nummer 3 wint, sta ik 3e op doelsaldo, en moet ik de laatste wedstrijd met grote cijfers winnen om te promoveren.

Wat denken jullie? Zonda motsen en hopen dat ik win, of hopen dat de nummer 3 punten verliest, en anders de laatste wedstrijd proberen te winnen met grote cijfers?
    pi_32828049
    Zie m'n wedstrijd nu pas, was er gisteren niet. Het is goed meegevallen. Ik had eigenlijk een verlies verwacht ivm die enorme vormdip de laatste twee weken, maar na een 0-2 achterstand maakte m'n topspitsje er even 4, met een goal van m'n andere spits ertussen. M'n stadion zat helemaal vol en heb dus met 5-2 gewonnen. De ratings vallen erg tegen, wat ik dus te danken heb aan de vormdip én een schorsing.

Deze vond ik ook wel leuk trouwens (weet niet of het al genoemd is )
    quote:
    Zie de maan scheen door de bomen terwijl de spelers van Uddel het veld opkwamen in een strategische 3-5-2-opstelling.
    Ook een blessure van 2 weken veroorzaakt, die andere blessure van de tegenstander was jammer genoeg niet door mij veroorzaakt. Verder twee gele kaarten dus 5 punten voor Vinnie Jones

Dit staat ook wel leuk:
    quote:
    Kapitaal: 782 339 ¤ (1 005 515) ¤
    Sponsors: in de zevende hemel
    Fanclub: 1580 leden
    Supporters: in de wolken
    Met stadioninkomsten tot aan de miljoen gekomen, met de laatste wedstrijd nog een thuiswedstrijd, hulde aan m'n nieuwe stadion, die overigens ook altijd vol zit (36k)

Aan het eind vh seizoen zit ik over de 1600 leden Volgende week wedstrijd tegen de nr 5, uit. Dat wordt een lastige pot, aangezien het een counterhufter betreft en ik in een vormdip zit. De laatste wedstrijd is wel heel belangrijk, dan moet ik tegen Team NAC, de nummer 3. Hij heeft volgende week een WO en Joralf heeft de week erna diezelfde WO, dus ik moet zeker alles winnen nu om nog een kans op de eerste plek te maken. Denk niet dat ik kampioen kan worden als ik alles win, want volgens mij heeft Joralf gisteren gepict (hoe kom je anders aan slecht (heel laag) middenveld he ). Dit om rechtstreekse promotie te voorkomen, en om te zorgen dat z'n TS volgende week hoog genoeg is om te MOTSen. (Joralf, klopt dat? Ja hè? )

[ Bericht 20% gewijzigd door Uddel op 05-12-2005 09:36:24 ]
    pi_32828117
    quote:
    1. Kristiansund 12 37 - 17 (+20) 27
    2. FC Uddel 12 38 - 15 (+23) 25
    3. Team NAC 12 33 - 25 (+8) 25
    4. mengvoeders uni-ted 12 30 - 20 (+10) 22
    M'n doelsaldo is nu de hoogste van de competitie..

Hier de topscorers van de competitie, flink veranderd na gisteren (+4 voor Vladimir)
    quote:
    1. Patryk Wilczycki Team NAC 9
    2. Carlos Escobar FC Uddel 9
    3. Vladimir van Swaaij FC Uddel 8
    4. Sebastiaan Kapitein Team NAC 8
    5. Eitan Haviv Kristiansund 7
    6. Stephan Pijls Allstars Swiftboys 5
    7. Jesper Tollens FC Desesperados 5
    8. Reto Tiefenauer Kristiansund 4
    9. Luca Rodighiero Team NAC 4
    10. Ries Bulsink mengvoeders uni-ted 4
    Is toch lekker zo, 2 en 3
    pi_32828557
    Effe pimpen met m'n YP

Seth Schoppert [Deze speler toevoegen aan je bookmarks]
    TSI = 880, 18 jaar, redelijk in vorm

Vleugelspel: zwak Verdedigen: slecht
    Scoren: goed Spelhervatting: formidabel

kopen?
    pi_32828860
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 09:57 schreef RiX het volgende:
    Effe pimpen met m'n YP

Seth Schoppert [Deze speler toevoegen aan je bookmarks]
    TSI = 880, 18 jaar, redelijk in vorm

Vleugelspel: zwak Verdedigen: slecht
    Scoren: goed Spelhervatting: formidabel

kopen?
    Neuh, te slecht.
    pi_32829133
    Ik heb ook mijn tweede plaats veilig gesteld. Volgend jaar dus weer in VIII!

Vanavond 5-0 gewonnen uit bij de nummer 4 van de competitie. Volgende week een WO en dan alweer de laatste wedstrijd van het seizoen. Ik hoop voor het nieuwe seizoen nog wel een formi mid en een uitstekend verdediger te kopen en dan ben ik klaar voor het nieuwe seizoen!
    pi_32829302
    Theoretisch gezien kan ik nog promoveren. Mocht dat gebeuren, heb ik al een scenario voor handen:
    2 goede trainees helaas verkopen: daarmee 3,5 miljoen verdienen.
    Daarvan koop ik een centrale verdediger en een middenvelder (of) vleugelspeler.
    Hoi.
      maandag 5 december 2005 @ 11:17:06 #120
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32830035
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 09:23 schreef Uddel het volgende:
    De laatste wedstrijd is wel heel belangrijk, dan moet ik tegen Team NAC, de nummer 3. Hij heeft volgende week een WO en Joralf heeft de week erna diezelfde WO, dus ik moet zeker alles winnen nu om nog een kans op de eerste plek te maken. Denk niet dat ik kampioen kan worden als ik alles win, want volgens mij heeft Joralf gisteren gepict (hoe kom je anders aan slecht (heel laag) middenveld he ). Dit om rechtstreekse promotie te voorkomen, en om te zorgen dat z'n TS volgende week hoog genoeg is om te MOTSen. (Joralf, klopt dat? Ja hè? )
    Duhhhhh... ik was gisteren heel blij met mijn verlies en omdat ik per ongeluk counter heb ingesteld had ik een nog lager middenveld Maar dat geeft niet, dat maak ik komende zondag goed met een dikke mots En dan ben ik dus gewoon kampioens (tenzij de hattrick-gm's enzo opeens besluiten van Groningen United een niet-wo te maken )
    pi_32830311
    Zozo, met nog 2 wedstrijden te gaan sta ik 7 punten voor op de nummer 5 dus ik kan niet meer degraderen. Was door de spanning rond Sinterklaas wel vergeten mijn opstelling up-te-daten maar de goedheiligman heeft me toch nog verrast met een overwinning.

Die joefpoel waar ik om vroeg heb ik trouwens niet gekregen
    pi_32831550
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 09:03 schreef twisteddlogic het volgende:
    Gisteren 0-2 gewonnen. Sta nog steeds 1 punt achter de nummer 1. Zondag tegen de nummer 1, denk dat ik ga motsen, de week daarna tegen de nummer 7, dus moet lukken. De nummer 3 staat 3 punten achter me, maar moet nog tegen de nummer 5, die van mij heb gewonnen, en van de nummer 4. Die is goed in vorm dus. Als ik zondag win sta ik weer eerste. Als ik verlies en de nummer 3 wint, sta ik 3e op doelsaldo, en moet ik de laatste wedstrijd met grote cijfers winnen om te promoveren.

Wat denken jullie? Zonda motsen en hopen dat ik win, of hopen dat de nummer 3 punten verliest, en anders de laatste wedstrijd proberen te winnen met grote cijfers?
    ik ken je divisie niet helemaal, maar MOTSe tegen je directe concurrent lijkt me t beste, daarna tegen die nummer 7...

Cash funds: 1 800 396 ¤ (2 016 269) ¤
    Sponsors: dancing in the streets
    Supporters Club: 1790 members
    Supporters: high on life

geld voor een leuke wingert
    bijna 1800 supporters
    sponsors en supporters heppie
    en nee Robar, ik wordt nooit moe van deze smilie
    pi_32831795
    XI. 722
    Als je niks te doen hebt
      maandag 5 december 2005 @ 12:47:35 #124
    136137 Japiejooo
    Vette shit ouwe!
    pi_32832214
    Kansloos met 3-0 verloren van de koploper ondanks MOTS
    Sta wel veilig op de 5e plaats, maar daar is ook alles mee gezegd. Kan niet meer promoveren of degraderen
      maandag 5 december 2005 @ 12:47:52 #125
    39256 Bonobo11
    pi_32832222
    Ik zie net dat ik volgende week waarschijnlijk een WO heb,
    ik ben dus kampioen.
    Feyenoord!!! * Barça
    pi_32832965
    Met 4-0 gewonnen (hattrick van mij 37e jarige spits van de no 5 of zo. Nog steeds in punten gelijk met de no 2, maar op doelsaldo eerste. Volgende week weer een makkelijke overwinning om dan in de laatste competitiewedstrijd te motsen tegen de no 2. Ik ga die wedstrijd 3-5-2 spelen. Jammer van de gemiste training, maar de eerste plek gaat even voor.

Op de topscorer lijst nemen 2 spitsen van me de 2e en 3e plek in met beide 9 goals. De no 1 staat op 10 doelpuinten. Uiteraard wil ik die eer ook hebben.

VIII here I come
    Xbox live: Nathan Six
    Hattrick: The Yanks
    pi_32834884
    Ik had een wo en een stuk in mijn kraag....

dat was het
    pi_32836548
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 14:21 schreef sir_dalord het volgende:
    Ik had een wo en een stuk in mijn kraag....

dat was het
    Foto's
    pi_32836781
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 14:21 schreef sir_dalord het volgende:
    Ik had een stuk in mijn kraag....
    Alweer?
    Stoppen met WoW is niet goed voor je
    Signature?
    pi_32837007
    quote:
    Na volgend seizoen (niet na het lopende seizoen) gaan we de structuur van de divisies herzien. De 8e divisie en daaronder gaan meer competities herbergen: in plaats van 1024 series per divisie worden dat er 2048 in de 8 en de 9, en vanaf de 10e divisie worden het er 4096 per divisie. In aanvulling daarop voeren we tegelijk (in april 2006) een eenmalige schoonmaak uit, waarbij eigenaarloze clubs worden verwijderd. Meer over deze herzieningen kun je lezen in een nieuwe bijdrage
    Dit staat op het programma voor na volgend seizoen. De herindeling van de WO plaatsen gaat op basis van een soort ranglijst op basis van volgend seizoen. Dat betekend voor de toekomst een kleinre kans op een WO in de hoogste divisies en dat is positief!

Promoveren wordt moelijker en degraderen makkelijk (omdat er geen WO meer in de divisie zitten) dus dat betekend dat ik alleen volgend seizoen heb om een divisie 8 waardige ploeg samen te stellen! Want het seizoen daarna wordt waarschijnlijk zwaar. Stress!!

Al met al positieve veranderingen!
    pi_32837043
    Gaan X en XI dan weg?
      maandag 5 december 2005 @ 16:18:26 #132
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32838002
    yup, X en XI zullen deze verandering niet overleven.

Zie het positief, want het hele niveau van de VIII zal ook flink gaan dalen door de grote instroom van XI, X en IX teams die wel een eigenaar hebben.

Er is een tweedeling in de voordelen van iedereen:

Voor iedereen uit VI en hoger --> soms als je 5e wordt en PD verliest en voor VI als je 7e wordt met heel veel punten dan zal je toch niet degraderen, aangezien er +/- 50 WO's in VI en hoger zitten waardoor dit ongeveer 50x gebeurt (Voor kleine groep dus). Niemand zal hier als een nummer 2 zijnde opeens hoger spelen dus.

Voor iedereen uit VII --> Relatief weinig veranderingen, zelfs niet in de league (nrs 1 en 2 blijven gewoon promoveren dus). Degraderen wordt volgend seizoen door iets meer teams die 7e zijn geworden in de VII niet gedaan. Dus 7e worden is iets veiliger dan normaal.

Voor iedereen uit VIII en lager --> Hier komen wat meer veranderingen. Niet meer minder degradatiekansen (die zijn al laag door WO's) maar veel meer promotie kansen. Hoe lagere divisie, hoe meer er gepromoveerd gaat worden aangezien er meer WO's boven die teams zitten. Aangezien ik nu geen rekenmachine heb, heb ik de berekening nog niet gemaakt, maar volgens mij moet het mogelijk zijn om te berekenen hoeveelste je minimaal moet worden in de ranglijst zodat je nog in de vernieuwde VIIie komt op basis van het aantal WO's wat er nu is. Voor de rest die deze grens niet haalt, zal iedereen in de IX komen. Zijn er plaatsen over, worden deze opgevuld met WO's die nu ergens in de II/IIIe en IVe rondzweven, als bot zijnde.

Even een uiteenzetting van mijn denken erover
      maandag 5 december 2005 @ 17:20:37 #133
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32839571
    Zeker wel beter, ipv starten in XI, dan duurt het minimaal 5 seizoen eer je eindelijk in VI bent Ben blij dat ik in IX ben begonnen en 3x gepromoveerd ben
    pi_32840030
    ja ik ook, maar minder blij dat ik er nu weeer uit ga
    pi_32840038
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 17:20 schreef maniack28 het volgende:
    Zeker wel beter, ipv starten in XI, dan duurt het minimaal 5 seizoen eer je eindelijk in VI bent Ben blij dat ik in IX ben begonnen en 3x gepromoveerd ben
    Wrijf het er even in.
      maandag 5 december 2005 @ 17:45:34 #136
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32840238
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 17:38 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Wrijf het er even in.
    ach, volgend seizoen kost het dus maar weer 3x promoveren. En daarnaast....de mensen die nu een XI medaille winnen hebben echt een medaille die niemand ooit meer gaat krijgen, aangezien er dan 140.000-200.000 users in Nederland moeten zijn...
    pi_32840309
    en dat is idd wel een beetje echt optimistisch

Grumpey wat voor soort wingers raad je aan voor counterteams, geen PM of een beetje, hoeveel passen en welke specialties??
    pi_32840363
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 01:03 schreef Daemon19 het volgende:

[..]

Vind je het gek, hij is 31..
    Met een pleister had ik hem laten spelen, kreeg hij weer een blessure. Dus in totaal 2 x 4 weken ofzo. En leeftijd... Hij was gedaald toen ik hem kocht, dus dat interesseert me niet zo. Ervaring vind ik ook altijd wel een pre. Ik heb buiten mn trainees vrij veel 30'ers rondlopen.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      maandag 5 december 2005 @ 18:18:38 #139
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32841098
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 17:48 schreef komrad het volgende:
    en dat is idd wel een beetje echt optimistisch

Grumpey wat voor soort wingers raad je aan voor counterteams, geen PM of een beetje, hoeveel passen en welke specialties??
    Ik raad aan zoveel mogelijk winger (aangezien salarissen te betalen zijn voor deze beestjes) en veel passen (redelijk of hoger). Daarnaast is quick een goede specialiteit. ik zou er wel een ton meer voor betalen. En PM vind ik niet boeiend, te weinig toevoeging na veranderingen, zeker in verhouding tot de prijs die er nog vastgeroest inzit.
      maandag 5 december 2005 @ 18:39:37 #140
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32841698
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 18:18 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik raad aan zoveel mogelijk winger (aangezien salarissen te betalen zijn voor deze beestjes) en veel passen (redelijk of hoger). Daarnaast is quick een goede specialiteit. ik zou er wel een ton meer voor betalen. En PM vind ik niet boeiend, te weinig toevoeging na veranderingen, zeker in verhouding tot de prijs die er nog vastgeroest inzit.
    Ook conditie, anders heb je kans op negatieve snel se's.
      maandag 5 december 2005 @ 18:41:01 #141
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32841735
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 18:18 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik kan jouw mening alleen maar onderstrepen Grumpey... denk er sterk over om volgend seizoen of het seizoen daarna van mn winst geen winger to the middle maar een aanvallende winger te kopen. Dan steek ik gewoon iets meer geld in mn inner mid voor 1 of 2 leveltjes hoger en dat compenseert weer
    pi_32841861
    ik kijk voor NU he, maar alles hangt af van of ik mijn 11e trainee kan verkopen straks
      maandag 5 december 2005 @ 18:51:12 #143
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32842003
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 18:39 schreef Daemon19 het volgende:

[..]

Ook conditie, anders heb je kans op negatieve snel se's.
    uiteraard...maar ik neem aan dat als je een winger van enkele miljoenen koopt, je niet iemand met conditie lager dan solid koopt, tenzij je zelf nog conditie gaat trainen...
    pi_32842211
    Grumps, ik heb nu een kleine 1,6M en nog wat inkomsten uit transfers

Ik kan nu dus voor max 2M een winger kopen (voor heel kleine kans op handhaving) of hut opgeven en een betere winger over 2-3 weken kopen

Situatie is toch al erg slecht
      maandag 5 december 2005 @ 19:02:09 #145
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32842286
    heb je winger nog steeds nodig als je degradeert? oftewel, wordt je volgend jaar kampioen zonder winger? zo moet je kijken...

als je echt een kans hebt, had je die eerder moeten pakken denk ik.
    pi_32842349
    grumpey kans ik erg klein, volgend jaar heb ik wil ik met iig 1 winger gaan spelen, maar dan wel WC of beter. Verder zal veel afhangen van de VII waar ik in beland, wellicht verkoop ik wel bijna mijn hele team als ik tegen prutsers moet
    pi_32842972
    Jaaaaaaaaa
    Promotie
    pi_32843073
    Wow, het woord winger valt nogal vaak in dit topic
    Dat is wel een goede vooruitgang
    Nu maar hopen dat ze meer in trek zijn en dat mijn winsten ook hoger komen te liggen
    pi_32844686
    ik heb mijn 11e trainee verkocht met 200k winst in 2 weken

nu heb ik dus ongeveer 2M te besteden als ik dat wil, hoeweel gaan de prijzen de komende weken nog duiken?
    pi_32845155
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 20:23 schreef komrad het volgende:
    ik heb mijn 11e trainee verkocht met 200k winst in 2 weken

nu heb ik dus ongeveer 2M te besteden als ik dat wil, hoeweel gaan de prijzen de komende weken nog duiken?
    11 ste verkoop in 2 weken
    en dan nog maar alleen trainees...
    pi_32845277
    assp, mijn 11e trainee als in reservetrainee
    pi_32845359
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 20:43 schreef komrad het volgende:
    assp, mijn 11e trainee als in reservetrainee
    duidelijk was je niet zeg
    Ach, wel mooi dus
    pi_32845430
    yep maar ik wil eigenlijk een supernatural winger en die kan ik niet betalen, voor WC wil ik ook nog wel settlen
    pi_32845678
    Ik ben van plan om komend seizoen scoren te gaan trainen, maar moet ik bij spitsen ook op de passing letten of alleen maar het scoren?
    pi_32845727
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 20:49 schreef komrad het volgende:
    yep maar ik wil eigenlijk een supernatural winger en die kan ik niet betalen, voor WC wil ik ook nog wel settlen
    Kheb er momenteel geen op voorraad...
    Kheb nu alleen nog een paar long-term die ik nog niet wil verkopen..

hier kan ik je niet mee helpen..
    pi_32845836
    ik hoef hem ook niet perse van jou te kopen he. @MrMoon, let zeker ook op passen
    pi_32846108
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 21:02 schreef komrad het volgende:
    ik hoef hem ook niet perse van jou te kopen he. @MrMoon, let zeker ook op passen
    danke ik zal dan ook zeker op passen letten
    pi_32846226
    maar ja passen is ook veel duurder om in te kopen, praat eens met madkow die kan je wel vertellen wat rendabel is, JD en SW trainen ook sinds kort spitsen. En natuurlijk Lortnoc
      maandag 5 december 2005 @ 21:19:46 #159
    33317 GotenSSJ
    eilander 4-life
    pi_32846350
    En ik niet Komrad ?
    Xbox Live Gamertag : ThaD16
    pi_32846410
    sorry Goten, natuurlijk jij ook

Zbigniew
      maandag 5 december 2005 @ 21:22:12 #161
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32846431
    Goten: jouw wanbeleid wordt niet serieus genomen
    pi_32846459
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 21:15 schreef komrad het volgende:
    maar ja passen is ook veel duurder om in te kopen, praat eens met madkow die kan je wel vertellen wat rendabel is, JD en SW trainen ook sinds kort spitsen. En natuurlijk Lortnoc
    dat is inderdaad veel duurder, dat was me al opgevallen. Het is nu eenmaal niet anders tegenwoordig
      maandag 5 december 2005 @ 21:25:16 #163
    33317 GotenSSJ
    eilander 4-life
    pi_32846512
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 21:22 schreef Johan-Derksen het volgende:
    Goten: jouw wanbeleid wordt niet serieus genomen
    Hehe

Ach ja 4 inners,geen friendly's regelen !
    Xbox Live Gamertag : ThaD16
    pi_32846546
    duikende prijzen
    heb net mn (reserve) excellent spits/ solid passen van 24 voor 550k verkocht transfer compare zei toch minstens twee ton hoger...
    enniewee, nu heb ik 2.7 mlj voor een leuke wingert dat zal wel weer WC worden
    pi_32846578
    ik heb maar 2M VK maar nog wel een MF voor 2ton erop staan. Moet maar weer eens gaan zoeken
    pi_32848462
    http://img261.imageshack.us/my.php?image=opstelling2si.png

ik zat net mijn team voor het begin van volgend seizoen eens neer te zetten (defs doorgetraind en 1 nieuwe winger) en ik denk dat ik weet waarom het di seizoen zo slecht ging, XP

Ik zie dat ik gewoon heel weinig ervaring heb. Hoe groot is de invloed van ervaring op wedstrijden en kan dit de oorzaak zijn van mijn problemen. Ik krijg ook wel regelmatig XP events tegen maar niet echt vaak dat daar goals door ontstaan, mss 2 tot nu toe dit seizoen
    pi_32848704
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 22:32 schreef komrad het volgende:

ik zat net mijn team voor het begin van volgend seizoen eens neer te zetten (defs doorgetraind en 1 nieuwe winger) en ik denk dat ik weet waarom het di seizoen zo slecht ging, XP

Ik zie dat ik gewoon heel weinig ervaring heb. Hoe groot is de invloed van ervaring op wedstrijden en kan dit de oorzaak zijn van mijn problemen. Ik krijg ook wel regelmatig XP events tegen maar niet echt vaak dat daar goals door ontstaan, mss 2 tot nu toe dit seizoen
    Je hebt inderdaad wel heel erg weinig XP. Behalve op de trainingsposities zorg ik dat ik overal XP heb.
    pi_32849336
    quote:
    door deze opmerking krijg je een jaar lang paardenstront door je brievenbus geduwd
      maandag 5 december 2005 @ 23:05:36 #169
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32849493
    quote:
    En ik dan

Ik heb hartstikke veel winst gemaakt met scoren trainen... en ben begonnen met redelijk maar zit nu al met briljantjes
      maandag 5 december 2005 @ 23:06:32 #170
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32849519
    PM trainen is tha best!
      maandag 5 december 2005 @ 23:06:44 #171
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32849526
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 23:00 schreef sir_dalord het volgende:

[..]

door deze opmerking krijg je een jaar lang paardenstront door je brievenbus geduwd
    Vind ik ook... wat een eikel he, die komrad
    pi_32849574
    Sirda je leeft, he's alive, alive
      maandag 5 december 2005 @ 23:19:44 #173
    66186 foetre
    pi_32849943
    Structuurherziening
    Scheelt me weer wat htseizoenen.Dit seizoen nog 2 keer winnen en dan ben ik kampioen XI.
    Ze zijn daar weer super bezig!!!

aan de HT Mods
    pi_32850235
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 23:08 schreef komrad het volgende:
    Sirda je leeft, he's alive, alive
    op het moment nauwelijks..

Belgische pilseners zijn veel te zwaar
      maandag 5 december 2005 @ 23:44:27 #175
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32850706
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 23:19 schreef foetre het volgende:
    Structuurherziening
    Scheelt me weer wat htseizoenen.Dit seizoen nog 2 keer winnen en dan ben ik kampioen XI.
    Ze zijn daar weer super bezig!!!

aan de HT Mods
    Ik lees het ook net, echt super.
    Vooral het verwijderen van alle dode teams is goed.
    Ik snap niet waarom ze dat al standaard doen, maar ja..
    pi_32850817
    Ik kan in ieder geval niet zo'n erge 7de divisie hebben als vorig seizoen
    Dus dat scheelt al wel
    pi_32850952
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 23:05 schreef maniack28 het volgende:

[..]

En ik dan

Ik heb hartstikke veel winst gemaakt met scoren trainen... en ben begonnen met redelijk maar zit nu al met briljantjes
    kocht je ze met passen of zonder enig passen?
    pi_32851174
    Ik heb er bij mijn 6 trainees (ja, ik heb er maar 6 )
    1 met uitstekend passen,
    2 met goed passen,
    3 met redelijk passen

of het rendabel is weet ik niet, maar het staat wel leuk he

Ranco van Gulick (55886200), 20 jaar, briljant scoren, goed passen, snel... is overigens te koop
    [/spam]
    Signature?
      dinsdag 6 december 2005 @ 00:04:31 #179
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32851299
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 23:05 schreef maniack28 het volgende:

[..]

En ik dan

Hoeveel seizoenen?
    pi_32851367
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 00:00 schreef DaMadKow het volgende:
    1 met uitstekend passen,
    2 met goed passen,
    3 met redelijk passen

Ranco van Gulick (55886200), 20 jaar, briljant scoren, goed passen, snel... is overigens te koop
    [/spam]
    Zo rijk ben ik nou ook weer niet, maar ik koop dan eerst wel gewoon wat spitsen met passen matig..(om te beginnen)
      dinsdag 6 december 2005 @ 07:39:58 #181
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32854386
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 23:53 schreef MrMoon het volgende:

[..]

kocht je ze met passen of zonder enig passen?
    Meestal met passen Laatste tijd veel met goed passen, soms met redelijk, voorheen veel matig en heel af en toe zwak Maar als je het goed doet kan je op spelers met goed passen veel meer winst maken
      dinsdag 6 december 2005 @ 07:40:31 #182
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32854393
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 00:04 schreef Daemon19 het volgende:

[..]

Hoeveel seizoenen?
    3,5

Oktober 2004 begonnen in IX, zit nu in VI
      dinsdag 6 december 2005 @ 07:41:08 #183
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32854398
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 00:00 schreef DaMadKow het volgende:
    1 met uitstekend passen,
    2 met goed passen,
    3 met redelijk passen

[/spam]
    Zijn dat 17-jarigen
      dinsdag 6 december 2005 @ 08:46:16 #184
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32854859
    05-12-2005 Je fanclub heeft er 1 nieuwe supporter(s) bijgekregen; dat leverde 30 ¤ op voor de clubkas.
    Ondanks de 1-6 nederlaag
    pi_32857884
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 22:32 schreef komrad het volgende:

Das wel een heel onervaren team ja. Opzich vind ik het wel wat hebben. Die spelers gaan nog super lang mee en je hoeft voorlopig geen aankopen te doen. Ik zal volgend seizoen vast en zeker te maken krijgen met zakkers (30+ ers) Mijn middenveld is voornamelijk Redelijk/Matig ervaring en voorin heb ik ook matig/zwak. Alleen defence is Waardeloos en 1 tje rampzalig.
    pi_32860200
    Bij mij heb bijna iedereen rampzalig. Een paar met waardeloos, 2 slecht en 1 zwak volgens mij. Mijn oudste speler is 27. Mijn oudste basisspeler 26. Ik red het er nog mee. Veel van rampzalig moeten wel gaan stijgen binnenkort, heb ze nu al ruim een seizoen.
      dinsdag 6 december 2005 @ 20:37:02 #187
    50936 The_Hives
    pi_32871926
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 23:06 schreef Daemon19 het volgende:
    PM trainen is tha best!
    Fok! Federatie
    pi_32873522
    ik zou graag van de ervaren managers horen hoe groot mijn ervaringsgebrek me opbreekt. Voor mijn wingers heb ik een eis van minimaal zwak XP
      dinsdag 6 december 2005 @ 22:11:30 #189
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32874777
    De kans op een negatieve event is veel kleiner bij ervaring.
    De bijdrage aan de positie is groter bij ervaring.

Bij mij is het minimum zwak ervaring, bij een nieuwe aanschaf.
    Bijna heel mn team heeft al flinke ervaring...
    pi_32876361
    Boerûhhhhhh!
    pi_32876397
    is het handiger om te wachten tot de ervaring komt of om wat spelers te verkopen en met meer ervaring terug te kopen. Mijn winger gaat dus sowieso met enige ervaring aangeschaft worden
    pi_32876415
    idd Ruudt
    pi_32878208
    0-3 gewonnen van Duitse 6e divisionist (is inmiddels gepromoveer daar) Lekker counteren

Krayn's eleven
    Spelersrapport en teamopstelling
    Type wedstrijd: normaal
    Tactiekvaardigheid: goed

Middenveld: waardeloos (oud)
    Rechterverdediging: uitstekend (oud)
    Centrale verdediging: uitmuntend (oud)
    Linkerverdediging: formidabel (oud)
    Rechteraanval: goed (oud)
    Centrale aanval: redelijk (oud)
    Linkeraanval: goed (oud)
    HatStats 97
    LoddarStats 1.77
    PStats 9.07

Best leuke stats voor mn b-team. (Ben 10e divisionist, dus voor mij is het heel wat )
    pi_32878988
    Jammer dat je het heb moeten missen Komrad, was een schitterende avond
      woensdag 7 december 2005 @ 00:51:22 #195
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32880181
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 23:44 schreef Lennox het volgende:
    0-3 gewonnen van Duitse 6e divisionist (is inmiddels gepromoveer daar) Lekker counteren

Krayn's eleven
    Spelersrapport en teamopstelling
    Type wedstrijd: normaal
    Tactiekvaardigheid: goed

Middenveld: waardeloos (oud)
    Rechterverdediging: uitstekend (oud)
    Centrale verdediging: uitmuntend (oud)
    Linkerverdediging: formidabel (oud)
    Rechteraanval: goed (oud)
    Centrale aanval: redelijk (oud)
    Linkeraanval: goed (oud)
    HatStats 97
    LoddarStats 1.77
    PStats 9.07

Best leuke stats voor mn b-team. (Ben 10e divisionist, dus voor mij is het heel wat )
    snap er de ballen van op oud.
    ik zou overschakelen op nieuw, aangezien dat 50% meer zicht geeft op je ratings.

@ Komrad, ervaring is wel belangrijk, maar ik zou niet gelijk je hele team verkopen, dat is ook niet oplossing. Zoek gewoon net als JD, minimaal poor/weak , en indien ouder dan 25 minimaal matig, dan is dat voldoende om in ieder geval de negatieve effents te vermijden. Vanaf matig gaat ook bijdrage voor positie echt aantikken.
    Maar om nou in een keer hele team te verkopen is ook niet echt goede taktiek. Gewoon vanaf nu op letten bij een aanschaf.
    pi_32880245
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 22:53 schreef komrad het volgende:
    is het handiger om te wachten tot de ervaring komt of om wat spelers te verkopen en met meer ervaring terug te kopen. Mijn winger gaat dus sowieso met enige ervaring aangeschaft worden
    uhm ik zou op de posities die je niet traint zorgen voor ervaring
    pi_32883411
    Ik heb dan ook een middenvelder met goed ervaring
    en een paar met slecht en zwak
    die echt iets toevoegen aan mijn team
    en ik koop ze rond de 22 jaar, dus veel ervaring hebben ze niet hoor
    pi_32883555
    edit: foutje
    pi_32889006
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 22:52 schreef Ruudt het volgende:
    Boerûhhhhhh!

@komrad: volgens mij hoef je je niet zo enorm druk te maken over ervaring. ik kan me nauwelijks voorstellen dat t je seizoen heeft gekost...
    pi_32889117
    Ik ben eindelijk ook maar eens aan een briljant keeper gegaan.... hopen dat ik nu voortaan wat minder doelpunten tegen krijg
    Signature?
    pi_32889212
    Ik moet om 3 uur een wedstrijd, maar kan het vanaf stage niet zien. Iemand zin om me op de hoogte te houden?
    pi_32889611
    Ik weet wel hoe komrad aan weinig xp komt, als je koopjes zoekt zit je heel vaak in de categorie weinig xp. 22 jarigen met matig xp of 21 jarigen met zwak xp gaan per definitie niet als riante koopjes de deur uit.

Ervaring is belangrijk maar het is geen múst ofzo. Ik let er overigens wel op omdat ervaring zeker op spelers met bijstats veel kan uitmaken. Bovendien zijn ervaren wingers en spitsen in staat om te scoren puur op basis van hun ervaring (moet je wel passable + hebben geloof ik).

Ik zou het probleem veel meer zoeken in het doelgericht zijn. Je team heeft weinig specialiteiten en ik geloof dat je ook al een heel seizoen zonder SP speler zit. Combineer dat met maar 1 sterke aanval (centrale aanval) en je zit toch erg te snoepen van je scorend vermogen.

Zeker als je counter speelt heb je tenminste 2 sterke aanval sides nodig. Bij counter is de verdeling van kansen namelijk heel precies:

- 10% setpiece
    - 25% per vleugel
    - 40% centrale aanval

Als je dus geen setpiece taker hebt en geen wingers dan scoor je maar 40% van je counters (waarbij je ook nog kans hebt die counter te missen omdat je centrum aanval ook nog niet goddelijk +++ is )

Omdat je kansen met weinig balbezit beperkt zijn is het belangrijk mee te snoepen van de mogelijkheden die specialiteiten geven, snelle wingers (eventueel TM) koppende spitsen onvoorspelbare spelers met veel passing of een technische spits. Zeker corners (veel sp + een aantal koppers) werken erg leuk.
    Het kost wat maar het is de investering volgens mij echt waard. (Ik gebruik zelf 1 snelle wing 5 koppende spelers (mid / def / spits) een technische spits en een bovennatuurlijk spelhervatter)
    Net zoals een ervaren winger of ervaren spits, dat zijn toch weer een stuk of 2 goals per seizoen.

Qua verdediging kamp je soms ook met een probleem, je centrale verdediging is erg sterk maar je vleugels zijn dat wat minder. Als je je verdediging wat gebalanceerder positioneerd en het aantal herpositioneringen reduceert tot een minimum kun je een aantal onnodige gelijke spelen omdraaien in winst.
      woensdag 7 december 2005 @ 15:23:14 #203
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32892601
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 13:25 schreef twisteddlogic het volgende:
    Ik moet om 3 uur een wedstrijd, maar kan het vanaf stage niet zien. Iemand zin om me op de hoogte te houden?
    kan zelf niet gratis smsen sorry. Als het je kampioenswedstrijd of belangrijke comp. wedstrijd was geweest had ik het zeker wel gedaan, maar voor oefenwedstrijdjes heb ik helaas geen geld op voorraad als arme student.
    pi_32892839
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 00:51 schreef Grumpey het volgende:

[..]

snap er de ballen van op oud.
    ik zou overschakelen op nieuw, aangezien dat 50% meer zicht geeft op je ratings.
    Het zijn gewoon dezelfde rating als spelers hebben. Rampzalig is het slechts/Goddelijk het hoogst. Elke rating beter is een niveau hoger. Ik vind persoonlijk dit prettig om te bekijken... Wat bedoel je eigenlijk met 50% meer zicht op je ratings (slecht -- / ++ ofzo?) daar snap ik dus weinig van. Hoog slecht of laag slecht zal het wel inhouden, maar ik ben dit sinds het begin gewend
    pi_32892847
    Wat mij betreft mag het ook gewoon via het topic.

Iig als iemand zin heb, mn teamnaam is Nicker100
      woensdag 7 december 2005 @ 15:34:12 #206
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32892939
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 15:30 schreef Lennox het volgende:

[..]

Het zijn gewoon dezelfde rating als spelers hebben. Rampzalig is het slechts/Goddelijk het hoogst. Elke rating beter is een niveau hoger. Ik vind persoonlijk dit prettig om te bekijken... Wat bedoel je eigenlijk met 50% meer zicht op je ratings (slecht -- / ++ ofzo?) daar snap ik dus weinig van. Hoog slecht of laag slecht zal het wel inhouden, maar ik ben dit sinds het begin gewend
    ik bedoel dat 1 level bij jou, 2 levels bij ons is. oftewel, wij zien veel specifieker (2x zoveel) hoe de sterkte verdeelt is.
    Daarnaast zou ik met oude ratings een divine/divine/divine verdediging hebben, wat nou niet echt informatief is.
      woensdag 7 december 2005 @ 15:45:57 #207
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32893268
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 15:30 schreef twisteddlogic het volgende:
    Wat mij betreft mag het ook gewoon via het topic.

Iig als iemand zin heb, mn teamnaam is Nicker100
    SMG Krew - nicker100 [HT Live] hattriX-Ray live! [Add this match to your bookmarks]

View game: HT Live hattriX-Ray live!
    Date: 07-12-2005 at 15:00
    MatchID: 58278264
    Arena: SMGGIL arena

The match is in progress, it's half-time.
    The crowd of 787 turning up at SMGGIL arena today were greeted with some nasty showers of rain. Krew had chosen a strategic 3-5-2 formation. The following players had been chosen: Koenig - Erhard, Schmidt, Gaustad - Bourget, Górczak, de Araoz, Barbara, Brosig - Benalloui, Valin.

nicker100 tactics involved an interesting 3-5-2 combination. The following players had been chosen: Guerinot - Salmerón, Aukes, Lyn - De Wree, Jokila, Weyerman, Rodrigues, Rousing - Brewer, Hameleers.

Krew seemed to prefer attacking in the middle. nicker100 seemed to prefer attacking in the middle. Krew took the lead in the 4th minute of the game by 1 to 0, as Jérémie Bourget elegantly received a pass going deep, finishing off with a half-volley shot just below the bar. Krew put themselves up 2 - 0 when Tobias Gaustad broke through on the right, leaving the entire defensive box behind him. After an industrious effort down the middle, Lukas Erhard could have closed the game off in the 39th minute, but his finishing shot hit the post. After 42 minutes, François Valin put Krew ahead 3 - 0 when he rose to head in a hooked ball, the result of an effort from the right side. By now, Krew were drawing the troops back in order to defend their lead. 3 - 0 was the halftime score. The forty-five minutes were dominated by Krew, with an impressive 77 percent possession of the ball.
    pi_32893963
    Valt mee tegen een Franse V. Nou hopen dat er niemand gebelesseerd raakt.
    pi_32894440
    Oeh, heb een centrale verdedigert op m'n verlanglijstje. Vergeten aan Sinterklaas te vragen
    Njah, dan maar ff doorsparen
    Hoi.
      woensdag 7 december 2005 @ 16:26:46 #210
    86400 hollander76
    (Don't Don't Do It)
    pi_32894498
    Yes!!! net 195 winst gemaakt tegen een Spanjaard

NMaar wel gewonnen met 3-0
    My white lines go a long way
    Either up your nose or through your vein
    With nothin to gain except killin' your brain
      woensdag 7 december 2005 @ 16:49:18 #211
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32895074
    Krew added another goal to their lead as Nicolas Barbara struck home the 4 - 0 goal after an attack from the left set him up unmarked in front of the keeper. After an industrious effort down the middle, Hamed Benalloui could have closed the game off in the 72nd minute, but his finishing shot hit the post. After several obvious shirt pulling incidents, Krew's François Valin got himself booked. Oliwer Górczak should probably have put his team up another goal in the 80th minute, but some great goaltending by Silas Guerinot kept the visitors in the game. Nicolas Barbara should probably have put his team up another goal in the 81st minute, but some great goaltending by Silas Guerinot kept the visitors in the game. The forty-five minutes were dominated by Krew, with an impressive 95 percent possession of the ball.

Krew's best player was Mauro de Araoz. However, Oliwer Górczak made a disastrous appearance. The most dominating nicker100 player was without a doubt Silas Guerinot. Adam Rousing on the other hand, had a terrible day. The match ends 4 - 0.

SMG Krew
    Player rating and team formation
    Team Attitude: (Hidden)
    Tactic: Attack in the Middle
    Tactic skill: formidable

Midfield: poor (very low)
    Right Defence: poor (very high)
    Central Defence: weak (very high)
    Left Defence: weak (high)
    Right Attack: weak (low)
    Central Attack: weak (high)
    Left Attack: weak (low)
    HatStats 113
    Defence 43
    Midfield 27
    Attack 43
    PStats 11.94

nicker100
    Player rating and team formation
    Team Attitude: (Hidden)
    Tactic: Attack in the Middle
    Tactic skill: passable

Midfield: disastrous (high)
    Right Defence: poor (low)
    Central Defence: weak (very low)
    Left Defence: poor (low)
    Right Attack: poor (very low)
    Central Attack: poor (very low)
    Left Attack: disastrous (very high)
    HatStats 64
    Defence 33
    Midfield 9
    Attack 22
    PStats 6.24

speciaal voor Twistedlogic
      woensdag 7 december 2005 @ 16:56:57 #212
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32895280
    Over 4 minuten de kwartfinales van de Fok!-Cup

Lycky Bullbals - FC United AFC
    Hilversum United - PTT
    Kristiansund- Hoolieganzen
    FC Giraffie - Robarka
    pi_32895527
    Pekel jij zocht nog een centrale verdediger? Ik weet dat er een hoop def trainers zijn die je graag hun jonge materiaal aanbieden maar ik heb iets waar in je misschien meer geïnteresseerd bent:

Zé Bacelar (66214828)
    20 jaar, matig in vorm, gezond
    Een populair persoon die evenwichtig en oprecht is.
    Hij heeft waardeloos ervaring en is een matig leider.

Nationaliteit: Portugal
    Total Skill Index (TSI): 2 000
    Loon: 912 ¤/week inclusief een 20% bonus
    Eigenaar: Fc Der Freddy

Positiespel: zwak Passen: redelijk
    Vleugelspel: matig Verdedigen: uitstekend
    Scoren: slecht Spelhervatting: matig

haalt 4*

of:

Benno Janssen (55835867) [Voeg deze speler toe aan jouw bookmarks.]
    22 jaar, matig in vorm, gezond
    Een aangenaam persoon die temperamentvol en eerlijk is.
    Hij heeft waardeloos ervaring en is een zwak leider.

Nationaliteit: België
    Total Skill Index (TSI): 3 240
    Loon: 1 200 ¤/week inclusief een 20% bonus
    Eigenaar: Fc Der Freddy
    Waarschuwingen: 2

Conditie: zwak Keepen: waardeloos
    Positiespel: waardeloos Passen: goed
    Vleugelspel: goed Verdedigen: uitstekend
    Scoren: zwak Spelhervatting: rampzalig

Dit zijn de wat oudere spelers waar je misschien wat aan hebt
    pi_32895881
    mn potentiele macedonische U20 4 weken dr uitgeschopt, nog wel IN macedonië

@ jonks: handig stukje over kansverdeling bij counter, cheers!
    pi_32896065
    Jonks, dank je. Goede uitleg over wat ik zelf ook al grotendeels als oorzaak aan had gewezen.

Mijn prioriteitenlijstje:

1 winger, met nuttige specialty
    2 Koppers (ben laatst mee begonnen, 1e koppende def is al een feit)
    3 SP mannetje, ik weet nog niet of ik hier een def op ga trainen

Trouwens net 2 blessures opgelopen
    pi_32896068
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 17:20 schreef Verbal_Kint het volgende:
    mn potentiele macedonische U20 4 weken dr uitgeschopt, nog wel IN macedonië
    Lullig
    Hoi.
    pi_32896110
    Zou ik nog een friendly kunnen spelen denken jullie?

pi_32896322
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 17:30 schreef DeHovenier het volgende:
    Zou ik nog een friendly kunnen spelen denken jullie?

Hoi.
    pi_32896572
    Heb er wel 1 weten te regelen,. maar kan nog geen orders instellen
    pi_32896699
    Ik zie bij 'de club' dat er een wedstrijd is geregeld, maar ik komn niet eens orders instellen

Nu speel ik met mn wedstrijdteam

Ik sta wel met 1-0 voor
      woensdag 7 december 2005 @ 17:52:41 #221
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32896713
    Voor volgende week?
    pi_32897162
    Wat is er volgende week
      woensdag 7 december 2005 @ 18:14:55 #223
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32897230
    La ma
    pi_32897470
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 18:14 schreef Johan-Derksen het volgende:
    La ma
      woensdag 7 december 2005 @ 18:33:18 #225
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32897688
      woensdag 7 december 2005 @ 18:37:49 #226
    39256 Bonobo11
    pi_32897805
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 17:48 schreef DeHovenier het volgende:
    Heb er wel 1 weten te regelen,. maar kan nog geen orders instellen
    Kan toch tot een kwartier voor de wedstrijd
    daarna niet meer
    Feyenoord!!! * Barça
    pi_32899403
    Dat blijkt maar weer

Waar is je Frodo-avatar gebleven
      woensdag 7 december 2005 @ 20:47:22 #228
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_32900948
    Met tien man 4-0 van die nepjoden winnen is altijd leuk
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_32911270
    WC winger met passable exp / inadeq. passen binnen
    voor t luttele bedrag van 2.6 miljoen
    pi_32911361
    damned: twee trainees geblesseerd, 3 en 4 weken.
    Die kan ik dus na volgende week pas weer gebruiken
    pi_32911368
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 18:33 schreef Johan-Derksen het volgende:
    [afbeelding]
    Gisteren de DVD zitten kijken, altijd lachen met die gasten
    pi_32912076
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 16:49 schreef Grumpey het volgende:
    [Wedstrijd]

speciaal voor Twistedlogic
    Bedankt
    Geen blessures iig, dat is mooi. Nu hopen op een goede TU morgen.
    pi_32912665

Europa schiet op
      donderdag 8 december 2005 @ 12:02:02 #234
    39256 Bonobo11
    pi_32914803
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef DeHovenier het volgende:
    Dat blijkt maar weer

Waar is je Frodo-avatar gebleven
    Are you tokking to me ?

Dat was heel geen Frodo ( ), maar mijn held Pete.

Nu ff maxima ,

trouwens heb gister voor het eerst weer eens een YP gedaan. M'n Jeugdopleiding is nu nl. redelijk. Leverde zowaar een voor mij direct inzetbare speler op:

Pieter-Jan Henstra (83939256)
    Een controversieel persoon die kalm en eerlijk is.

Total Skill Index (TSI): 1 240
    Loon: 670 ¤/week
    Eigenaar: Bonobo11

Positiespel: waardeloos Passen: redelijk
    Vleugelspel: redelijk Verdedigen: redelijk
    Scoren: waardeloos Spelhervatting: slecht

Hij kan meteen als back aan de slag
    Feyenoord!!! * Barça
    pi_32916321
    Mag je 2 vleugelspelers als centrale verdediger opstellen wanneer je weer één centrale verdediger naar het middenveld doorschuift? Je speelt dan gewoon 5-3-2. Maar ik weet niet of hattrick hier een probleem van maakt.
    Je zou niet denken dat je je training verliest, maar ik vraag het om er toch zeker van te zijn.
      donderdag 8 december 2005 @ 15:39:23 #236
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32919988
    Je mag maximaal 3 spelers op een centrale positie hebben.
    Dus als je 1 centrale verdediger doorschuift als extra centrale middenvelder kan je 2 vleugels opstellen als extra centrale verdediger..

Zodat je 5-3-2 speelt met 3 innerdefenders, 3 innermids en 2 innerforwards.
    En ik neem aan dat je counteraanval speelt?
      donderdag 8 december 2005 @ 16:01:08 #237
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32920532
    Iemand wilde laatst van training verwisselen dacht ik.
    Misschien is dit wel interessant om dit te lezen..

http://www.barthon.com/index.php?subject=training_value_analysis&locale=en_US
    pi_32920998
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 15:39 schreef Daemon19 het volgende:
    Je mag maximaal 3 spelers op een centrale positie hebben.
    Dus als je 1 centrale verdediger doorschuift als extra centrale middenvelder kan je 2 vleugels opstellen als extra centrale verdediger..

Zodat je 5-3-2 speelt met 3 innerdefenders, 3 innermids en 2 innerforwards.
    En ik neem aan dat je counteraanval speelt?
    ja zo redeneerde ik ook, maar ja. zou zonde zijn om training te verliezen door zoietss.

En als ik counter speelde had ik 1 innermid staan

Maar op deze manier, kan ik maximaal trainen en een aardige middenveldrating halen.
    pi_32922536
    Woei...na zondag voor het eerst 10 miljoen op de bank. Blijf de komende tijd geen grote uitgaven meer doen, denk ook niet dat ik er nog een trainee voor terug ga kopen. Komend seizoen nog scoren trainen en daarna maar de grote switch naar........
    pi_32922682
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 08:41 schreef Verbal_Kint het volgende:
    WC winger met passable exp / inadeq. passen binnen
    voor t luttele bedrag van 2.6 miljoen
    ik kan max 2,3M uitgeven en kan niets vinden wat daar enigzins in de buurt komt
    pi_32922993
    nee klopt komrad, daar moet je toch minstens 2.5 voor uittrekken, uitlopend tot 3 miljoen... een wat kalere WC winger kan. lukt t niet voor een WC winger, zonder bijstats, maar wel met xp? want xp wil je geloof ik sowieso wel hebben nu of niet?
    yankee_one, die repositionering kan gerust. je kunt ook een spits als inner mid repositioneren, een winger als centrale def en de andere winger als spits
      donderdag 8 december 2005 @ 17:59:22 #242
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32923393
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 17:21 schreef Lortnoc het volgende:
    Woei...na zondag voor het eerst 10 miljoen op de bank. Blijf de komende tijd geen grote uitgaven meer doen, denk ook niet dat ik er nog een trainee voor terug ga kopen. Komend seizoen nog scoren trainen en daarna maar de grote switch naar........
    ........
    pi_32923886
    ik wil eigenlijk een specialty passen en veel wing, XP is geen must voor nu
      donderdag 8 december 2005 @ 18:21:36 #244
    65997 Oldbie
    Proud to be South African!
    pi_32923923
    Jaja, weer en lastig vlaggetje veroverd.....nouja, over een weekje dan.
    Ik heb een wedstrijd weten te regelen in Wales
    pi_32923964
    heb ik al, moet nog wel een friendly regelen
    pi_32926590

Ik doe sinds dit seizoen ook mee met Hattrick. Vind het wel een geinig spelletje en het gaat best redelijk nu. Zit in divisie 10 op de 3e plaats. Volgende wedstrijd is tegen de nr 2 en dat moet ik wel winnen, dus dan promoveer ik gewoon (Competitie: X.839 (95898))

Gebruiken jullie trouwens een 'best team calculator'? Ik wist nooit dat ze er waren, maar er werd me eergister verteld dat ze er zijn en legaal waren. Dus even 2 gedownload: Hattrick Team Optimizer en Hattrick Coach Professional. Alleen die krengen geven beide een andere 'beste' opstelling aan
      donderdag 8 december 2005 @ 20:21:14 #247
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32926814
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 20:12 schreef Fulcrum_X het volgende:

Ik doe sinds dit seizoen ook mee met Hattrick. Vind het wel een geinig spelletje en het gaat best redelijk nu. Zit in divisie 10 op de 3e plaats. Volgende wedstrijd is tegen de nr 2 en dat moet ik wel winnen, dus dan promoveer ik gewoon (Competitie: X.839 (95898))

Gebruiken jullie trouwens een 'best team calculator'? Ik wist nooit dat ze er waren, maar er werd me eergister verteld dat ze er zijn en legaal waren. Dus even 2 gedownload: Hattrick Team Optimizer en Hattrick Coach Professional. Alleen die krengen geven beide een andere 'beste' opstelling aan
    Hey hallo

Ik heb alleen HAM en dat is voor mij voldoende...
    Over het algemeen kan je zelf goed bepalen wat de beste opstelling is... ik puzzel er liever zelf mee... Op irc discussieren we ook over mogelijke opstellingen en wisselen ideeen uit.
    Dat bevalt me goed
    pi_32926920
    En de 'optimale' opstelling is niet altijd de beste. Je moet je kwaliteiten en zwaktes aanpassen aan die van je tegenstander om hem de baas te zijn.

zegt een manager die er een potje van maakt
    pi_32927039
    Hmm ja ik vond het puzzelen ook wel leuk.. maar ik wist niet hoe ik hem beter moest maken dus toch maar even uit nieuwsgierigheid zo'n programma geinstalleerd. Heb net HT Rating gedownload, is op zich ook wel interessant
    pi_32927122
    progjes zijn handig maar helpen je niet te anticiperen op je tegenstander
    pi_32927184
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 20:31 schreef komrad het volgende:
    progjes zijn handig maar helpen je niet te anticiperen op je tegenstander
    Nee inderdaad, daarom ga ik nu ook maar even het team van de tegenstander bestuderen. Zijn vleugels spelen altijd naar het midden, dus zal ik mijn vleugelverdedigers dan ook maar naar het midden zetten? Zijn dan 2.7 en 2.5. Als ik ze op verdedigend zet zijn ze 2.9 en 2.7
    pi_32927277
    wat voor systeem speel je, wat train je. Wat zijn je ratings
    wat zijn zijn ratings, waar ben je beter, waar minder goed. Speel je een tactiek als AIM/AOW/counter/ creatief spel??
    pi_32927329
    Dat ga ik niet allemaal opsommen hoor, ben beetje lui op het moment
      donderdag 8 december 2005 @ 20:40:03 #254
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32927407
    Wij zijn ook wel eens lui
    pi_32927498
    daarom verlies ik ook zo vaak
    pi_32927517
    pi_32927831
    Maarre als zijn linkerverdediging iets slechter is dan de rechter, dan moet ik mijn beste vleugelspeler op rechts zetten?
    pi_32927852
    dat is dan wel handig he
    pi_32928635

Zou dit lukken? Hij speelt altijd dus met de vleugels naar het midden en vaak AIM. Ik heb mijn vleugelverdedigers naar het midden gezet en in plaats van een verdedigende middenvelder (2 sterren), een vleugel op het middenveld naar de vleugel (2,5 ster)

Mijn vleugelaanval is wel vrij sterk nu, alleen de voorhoede is iets minder in vergelijking met zijn centrale verdediging
    pi_32928701
    als dit werkelijk de ratings zijn heb je een goede kans te winnen
    pi_32929003
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 21:22 schreef komrad het volgende:
    als dit werkelijk de ratings zijn heb je een goede kans te winnen
    Mooi
      vrijdag 9 december 2005 @ 01:54:40 #262
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32935520
    Das een eitje..
    Op elk niveau ben je hoger op jouw centrale aanval na..
    Misschien vleugelaanval?
      vrijdag 9 december 2005 @ 02:29:26 #263
    66186 foetre
    pi_32935880
    WAT EEN TU

TU:
    TSI : +890/-360=+530
    Vorm : +4/-3
    Verdedigen : +4

Jullie zullen mischien zeggen is dat alles nou ik ben dik dik tevree.
    Hele A elftal achterhoede is nu uitstekend en B elftal goed, ni slecht voor een XI al zeg ik het zelf.

[ Bericht 4% gewijzigd door foetre op 09-12-2005 02:38:15 ]
      vrijdag 9 december 2005 @ 03:02:11 #264
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32936151
    TSI: +980 / -300
    Vorm: +4 / -5
    Geen pops.

Niet een al te beste update hier.
    En dan te bedenken dat ik de belangrijkste 2 wedstrijden moet gaan spelen! :|

Ik neem aan dat je 1e staat foetre?
      vrijdag 9 december 2005 @ 03:07:09 #265
    66186 foetre
    pi_32936186
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 03:02 schreef Daemon19 het volgende:
    TSI: +980 / -300
    Geen pops.

Niet een al te beste update hier.
    En dan te bedenken dat ik de belangrijkste 2 wedstrijden moet gaan spelen! :|

Ik neem aan dat je 1e staat foetre?
    Helaas niet .Momenteel sta ik 2e met 1 punt achterstand en ik moet nog tegen de nummer 1.
    Ik heb door een foutje van mijn kant de 1e keer van hem verloren Maar kampioen word ik wel.
      vrijdag 9 december 2005 @ 06:49:41 #266
    95623 Johan-Derksen
    Hoofdredacteur VI
    pi_32936729
    Van m'n basiself zijn er 6 in vorm gestegen. De andere 5 gelijk gebleven.

3 stijgers

Dain Johnson
    TSI = 2 100, 17 jaar, redelijk in vorm
    Heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider

Positiespel: goed Passen: slecht
    Scoren: uitstekend Spelhervatting: slecht

Daniel Carvão
    TSI = 910, 17 jaar, matig in vorm
    Heeft rampzalig ervaring en is een waardeloos leider [Krachtig]

Positiespel: slecht Passen: redelijk
    Scoren: goed Spelhervatting: slecht

Vicente España
    TSI = 12 550, 20 jaar, redelijk in vorm
    Heeft waardeloos ervaring en is een zwak leider [Snel]

Positiespel: zwak Passen: waardeloos
    Vleugelspel: slecht Verdedigen: zwak
    Scoren: wonderbaarlijk Spelhervatting: slecht
      vrijdag 9 december 2005 @ 06:56:26 #267
    17897 Cart_man
    Love to be hated
    pi_32936743
    Lekkere TU.

TSI +930
    Vorm -2
    Positiespel +2

Een 18 jarige van uitstekend naar formidabel (mijn eerste formidabel)
    Een 18 jarige van redelijk naar goed.

A.M.A.B
    pi_32936746
    netjes JD, hier ook 3 stijgers maar wel 1 MF

Verder een 17 jarige naar uitstekend die gaat op de TL en een 19 jarige naar uitmuntend met goed passen, die gaat nog 1 leveltje verder getraind worden

TSI: +4940/-2520 2420
    DEf +3
    vorm +5/-5
    pi_32936916
    KUT TU!!!!!

Vorm: +4/-5 (gelukkig maar 1 basisspeler gezakt)
    PM: 0 noppes nada niets
    TSI: +5910/-1890

En mijn coach is weer in leiderschap gezakt
    En de eerstvolgende speler die ik coach wil maken moet eerst nog 2 niveaus in ervaring stijgen
    pi_32936995
    Vorm: +5 / -11
    TSI: +1.050 / -4.090
    Scoren: 0

Alle vormdalingen in mijn a-team, meerdere met -2... mijn nieuwe briljante keeper naar slecht vorm

Signature?
    pi_32937039
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 21:18 schreef Fulcrum_X het volgende:
    [afbeelding]

Zou dit lukken? Hij speelt altijd dus met de vleugels naar het midden en vaak AIM. Ik heb mijn vleugelverdedigers naar het midden gezet en in plaats van een verdedigende middenvelder (2 sterren), een vleugel op het middenveld naar de vleugel (2,5 ster)

Mijn vleugelaanval is wel vrij sterk nu, alleen de voorhoede is iets minder in vergelijking met zijn centrale verdediging
    Bij mij klopte de ratings die daar berekend werden nog geen 1 keer, vielen allemaal lager uit. Ik zou redelijk(laag) centrale verdediging hebben volgens HT ratings en in de wedstrijd had ik Zwak(heel hoog) Dat scheelt nog wel erg. Wat voor ratings had je de vorige wedstrijd?

TU:

17 jarige van redelijk naar goed positiespel.

De afgelopen 2 weken allebei de keren 2 gepopt, nu 1tje ben tevreden. Vorm weet ik niet, moest vanmorgen ff snel kijken.

Zondag moet ik tegen de nummer 1. Als ik win ben ik bijna zeker gepormoveerd, als ik verlies gaat het heel moeilijk worden. Die gepopt is meteen maar in de basis, en ik denk dat ik ga Motsen
    pi_32937423
    Trainingsupdate:

Positiespel: +1 (trainee van 17 naar uitstekend)
    TSI: +15.900 / -580

Qua TSI weer flinke winst geboekt .. Totale TSI van team nu voor 't eerst boven de 250K (261.680)

Ik ben wel enorm bang van salarissen volgend seizoen; zit nu al aan de 100K en vermoed dat daar nog wel 's hele smak centjes bij kan gaan komen.

Wordt spannend zondag, strijd om de 2e plek tegen de huidige nummer 3. Ik sta 3 punten voor op dat team, dus als ik verlies is doelsaldo beetje bepalend. Maar het ziet ernaar uit dat ik 2e moet kunnen worden in V.
    'Ee, ah wor 'ungry-loike!
    pi_32937572
    José Luis González

Spelmaken: matig Passen: slecht
    Vleugelspel: slecht Verdedigen: formidabel

Alleen is de vorm dramatisch gedaald (deze stijger ging ook van uitstekend naar redelijk vorm)
    pi_32937848
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 08:49 schreef qyn het volgende:
    Wordt spannend zondag, strijd om de 2e plek tegen de huidige nummer 3. Ik sta 3 punten voor op dat team, dus als ik verlies is doelsaldo beetje bepalend. Maar het ziet ernaar uit dat ik 2e moet kunnen worden in V.
    Als ik zondag verlies, gaat het ook waarschijnlijk op doelsaldo. Hij heb nu al 1 beter doelsaldo, en als ik verlies en hij wint, wordt dat alleen maar erger. Dan moet ik de laatste wedstrijd met wel heel grote cijfers winnen.
    Ga steeds meer neigen naar Mots zondag
    pi_32938075
    Lekkere TU hier

Een stijger naar uitmuntend (18 jaar, matig passen, eigen jeugd). Een stijger naar formidabel (19 jaar, verkoop hem op uitmuntend volgend seizoen ivm conditietraining) en nog een aanvaller die van rampzalig naar waardeloos pm gegaan is

Vorm: 0 (+6/-6)
    PM: 3 (+3/-)
    TSI: 1100 (+2170/-1070)
    pi_32938135
    Eindelijk weer iemand gepopt, daar was ik aan toe.

Is het trouwens erg als je gaat wisselen van soort training?
    pi_32938316

http://www.voetbalpoules.nl

Voor diegenen die het telkens vergeten

vrijdag 9 december 2005 @ 10:24:03 #278
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_32938951
    quote:
    Op donderdag 8 december 2005 20:28 schreef Fulcrum_X het volgende:
    Hmm ja ik vond het puzzelen ook wel leuk.. maar ik wist niet hoe ik hem beter moest maken dus toch maar even uit nieuwsgierigheid zo'n programma geinstalleerd. Heb net HT Rating gedownload, is op zich ook wel interessant
    welkom
    Kom vaker langs, ook bijvoorbeeld irc op zondagavond...voor alle vragen en onzin eromheen!
    pi_32939524
    Scoren +7

Volgens mij is het onderhand tijd wat mensen uit mijn team te kicken die er nog rondhangen omdat ik ze toendertijd verkeerd heb ingeschat, geef ze dit seizoen nog een kans.
    pi_32939542
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 09:40 schreef KaheemSaid het volgende:
    Eindelijk weer iemand gepopt, daar was ik aan toe.

Is het trouwens erg als je gaat wisselen van soort training?
    Dat is op zich niet erg maar zorg er wel voor dat je minstens drie á vier seizoenen iets gaat trainen. Denk er dus even goed over na wat je nu wil gaan doen.

Wat wil je gaan trainen en waarom?
      vrijdag 9 december 2005 @ 10:59:14 #281
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32939638
    TSI: 1440 (+1780/-340)
    Vorm: 4 (+7/-3)
    Scoren: 3 (+3/-)

Reto Tiefenauer
    TSI = 2 510, 17 jaar, redelijk in vorm
    Heeft rampzalig ervaring en is een waardeloos leider [Snel]

Positiespel: slecht Passen: goed
    Vleugelspel: redelijk Verdedigen: waardeloos
    Scoren: uitstekend Spelhervatting: waardeloos

Grégoire Flüeler
    TSI = 1 050, 17 jaar, slecht in vorm
    Heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider [Onvoorspelbaar]

Positiespel: slecht Passen: matig
    Vleugelspel: slecht Verdedigen: matig

Verder nog een mid naar slecht

Lorrie (of iemand anders als Lorrie alweer weg is ). Hoe lang duurt passen training en hoe hoog is de kans op succes? Want het zou wel fijn zijn als bijv. mijn goed passen spitsen naar uitstekend passen gingen
      vrijdag 9 december 2005 @ 11:01:11 #282
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32939676
    quote:
    08-12-2005 Vier nieuwe landen!
    In het komende seizoen mogen we vier nieuwe landen verwelkomen bij de Hattrick-familie: Bahrayn (Bahrein) in de Perzische Golf, Barbados in de Caribische Zee, Cabo Verde (Kaapverdië) in de Atlantische Oceaan, voor de westkust van Afrika, en niet in de laatste plaats WK-deelnemer Cote d'Ivoire (Ivoorkust), uit West-Afrika zelf. Na afsluiting van dit seizoen staat de inschrijving in deze landen open.
    Weer wat landen voor een pot. u-20

Btw... ik heb vannacht over Hattrick gedroomd Ik droomde dat ik een goeie winger en 3 mids ging aanschaffen en niet 4 mids waarvan er eentje to the middle speelt... hoe bedoel je, Hattrick beheerst mijn leven
    pi_32940080
    Matige TU deze week
    TSI 430 (830/-400)
    Vorm 1 (4/-3)
    Scoren +1 (een trainee)

Zondag heb ik een WO en dan op naar de laatste gam van dit seizoen!
    pi_32940200
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 11:01 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Weer wat landen voor een pot. u-20

Btw... ik heb vannacht over Hattrick gedroomd Ik droomde dat ik een goeie winger en 3 mids ging aanschaffen en niet 4 mids waarvan er eentje to the middle speelt... hoe bedoel je, Hattrick beheerst mijn leven

En je hebt niet eens gedroomd van de topper in de FOK!cup woensdag?
    pi_32940302
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 10:59 schreef maniack28 het volgende:
    Lorrie (of iemand anders als Lorrie alweer weg is ). Hoe lang duurt passen training en hoe hoog is de kans op succes? Want het zou wel fijn zijn als bijv. mijn goed passen spitsen naar uitstekend passen gingen
    Voor 17 jaar oude spelers met 100% trainings-intensiteit, een goede coach en 9 assistent coaches.
    Voor ieder jaar dat een speler ouder is, of elke gradatie lager dan goed voor coach moet je een week extra rekenen bij de onderstaande waarden:

Passen (korte pass) 5 traint centrale middenvelders, vleugelspelers en aanvallers
    Openingen maken 6* traint centrale middenvelders, vleugelspelers en verdedigers

Bron
    pi_32940958
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 01:54 schreef Daemon19 het volgende:
    Das een eitje..
    Op elk niveau ben je hoger op jouw centrale aanval na..
    Misschien vleugelaanval?
    Weet niet, dan verzwakt mijn centrale verdediging wel hè.. en aangezien hij alle aanvallen door het midden laat lopen.. wil ik niet riskeren. Al is mijn centrale verdediging wel lekker sterk zo

Waar checken jullie trouwens de TU data?
    pi_32941089
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 11:54 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Waar checken jullie trouwens de TU data?
    Op HAM voornamelijk voor de meesten.

TU is niets bijzonders, geen stijgingen, wel veel tsi erbij
    We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
      vrijdag 9 december 2005 @ 12:01:48 #288
    39256 Bonobo11
    pi_32941159
    TSI: +710/-180
    Vorm: +5/ -7
    Def: +2
    Exp: +1

Zondag walkover en dan kampioen
    Feyenoord!!! * Barça
    pi_32941177
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 11:22 schreef Robar het volgende:

[..]

En je hebt niet eens gedroomd van de topper in de FOK!cup woensdag?
    Je zou toch zeggen dat hij eerder over zijn eigen ploeg zou dromen
    pi_32941230
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 10:59 schreef maniack28 het volgende:
    TSI: 1440 (+1780/-340)
    Vorm: 4 (+7/-3)
    Scoren: 3 (+3/-)

Reto Tiefenauer
    TSI = 2 510, 17 jaar, redelijk in vorm
    Heeft rampzalig ervaring en is een waardeloos leider [Snel]

Positiespel: slecht Passen: goed
    Vleugelspel: redelijk Verdedigen: waardeloos

Grégoire Flüeler
    TSI = 1 050, 17 jaar, slecht in vorm
    Heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider [Onvoorspelbaar]

Positiespel: slecht Passen: matig
    Vleugelspel: slecht Verdedigen: matig

Verder nog een mid naar slecht

Laat ik het zo zeggen: Als spelers 'hoog' zijn zijn ze waarschijnlijk zowel hoog in passen als scoren. Mocht je dus hoge trainees hebben ingekocht zal die tijd wel meevallen, weekje proberen maar in tussenseizoen zou ik zeggen.
    pi_32942816
    Mm Joralf, ik heb nog even naar je spitsen gekeken.
    Flüeler en Reto.

Ik geloof dat je de eerste hebt gekocht als redelijk / matig? Ik vraag me zelfs af of die in 1 x steeg naar goed. Als ie dat deed is de kans dat ie ook maar een beetje hoog is in zijn matig passen vrij klein..

Reto is leuker, die heb je gekocht als redelijk / goed, haalde 2.5 ster bij zijn vorige eigenaar dus die was hoog in zijn scoren. Alleen vraag ik me heel erg af hoe hoog hij in zijn goed passen is.. Voor verdedigers zou hij +5 zijn en nog 2~3 trainingen moeten.. maar passen gaat sneller hoewel ik betwijfel of ie in 1 training gaat.. ik gok 2.

Wat Lortnoc zegt klopt tot op zekere hoogte, het is waar voor spelers die absoluut hoog zijn gekocht, maar jij hebt in beide gevallen spelers gekocht die niet absoluut hoog waren. Ze stegen in scoren maar daardoor is de kans dat ze in bijstat stijgen klein(er).

Mijn TU was overigens okay, liefst wil ik klagen omdat er een aantal spelers erg tegenvielen.. maar ik denk dat op zich +11 niet om te klagen is

8x naar uitstekend 3 x naar goed.
    Ik had graag nog gezien:
    Wisi Gutmann (naar magnificent)
    Johan naar formi
    Tino naar uitstekend (+ uitstekend wing)
      vrijdag 9 december 2005 @ 13:42:00 #292
    81028 ScudRaket
    Fanatiek nachtbaggeraar
    pi_32943463
    Gare TU
    If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
    Lullo scrotum ejaculatio est.
    Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
      vrijdag 9 december 2005 @ 14:01:26 #293
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32943963
    Inderdaad scutje. Maar goed, deze week geen pops, betekent dat er volgende week 4 pops zijn..
    pi_32944047
    TU + vorm
    PM + 1 17 jarige redelijk --> goed
    Vorm +6/-8
    pi_32945337
    Zou iemand eens al die afkortingen uit kunnen leggen?
      vrijdag 9 december 2005 @ 14:56:46 #296
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32945508
    Tu = Trainingsupdate (vrijdagochtend 01:30-02:00) - vorm en training worden bijgewerkt.
    TSI: Total Skill Index - waarde van alle bij elkaar opgetelde skills van de speler.
    PM: Playmaking (positiespel) - trainingstype (PM: +1, betekent dat er 1 speler een level omhoog is gegaan op positiespel)
    Def: Defending (Verdedigen) - trainingstype.
    Exp: Experience (ervaring).

[ Bericht 1% gewijzigd door Daemon19 op 09-12-2005 15:04:13 ]
    pi_32945512
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 14:51 schreef Fulcrum_X het volgende:
    Zou iemand eens al die afkortingen uit kunnen leggen?
    TU == trainingsupdate
    PM= Playmaking
    DEF = Defending
    PAS = Passen
    Enzovoorts
    TSI == Total skill index

Arrgh geen zin meer, kijk voor de grap eens naar de afkortingen en vergelijk deze eens met de engelse termen voor de verschillende skills van een speler!
    pi_32945566
    quote:
    Op vrijdag 9 december 2005 14:56 schreef Daemon19 het volgende:
    Tu = Trainingsupdate (vrijdagochtend 01:30-02:00) - vorm en training worden bijgewerkt.
    TSI: Total Skill Index - waarde van alle bij elkaar opgetelde skills van de speler.
    PM: PositionPLAYmaking (positiespel) - trainingstype (PM: +1, betekent dat er 1 speler een level omhoog is gegaan op positiespel)
    Def: Defending (Verdedigen) - trainingstype.
    Exp: Experience (ervaring).
    Aargh je was me voor, maar wel met een Vout!!!
      vrijdag 9 december 2005 @ 15:02:52 #299
    129707 Daemon19
    Hattrick verslaafde..
    pi_32945690
    Scheisse!
    Ik wist dat er iets niet klopte jah!
    pi_32947028
    En pops?

pi_32947547
    Dat een speler gestegen is in een skill.

Lapo

nieuwe topic

[ Bericht 24% gewijzigd door twisteddlogic op 09-12-2005 16:22:53 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')