Socios | maandag 14 december 2020 @ 17:47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 14-12-2020 17:53:36 ] | |
Fred | maandag 14 december 2020 @ 18:16 |
Wat is er morgen eigenlijk nog op het station open? | |
Peter | maandag 14 december 2020 @ 18:35 |
AH to go? | |
James1988 | maandag 14 december 2020 @ 20:09 |
Ik verwacht toko's zoals AH To Go, Kiosk, Julia's, Starbucks, Smullers en Etos. | |
Dr_Flash | maandag 14 december 2020 @ 20:48 |
Bijna alles dus gewoon ![]() | |
James1988 | maandag 14 december 2020 @ 21:05 |
Grappig genoeg is de Etos in het station hier al weken dicht "vanwege het coronavirus". Ook de stationskapper is al sinds het begin van de 'gedeeltelijke lockdown' om dezelfde reden dicht. De Starbucks en Smullers zijn lange tijd gesloten geweest (ook tijdens de zomer) maar die zijn tegenwoordig wel weer open. | |
Salatrel | dinsdag 15 december 2020 @ 09:16 |
Zal qua eten / drinken weinig veranderen denk ik zo. Zitgelegenheid was al gesloten dus een Burger King, julias, broodZaak, kiosk, kebab kunnen gewoon door als afhaal. Een Bruna of Ako of beenmode of ici paris zal wel dicht zijn net als de bloemist. | |
spectrumanalyser | dinsdag 15 december 2020 @ 12:44 |
De kerstritten van stroomtram Hoorn gaan niet door. de organisatie heeft gelukkig voldoende financiële steun gekregen van de provincie. het terzijde stellen van SGMm lijkt weer te zijn opgestart. [ Bericht 22% gewijzigd door spectrumanalyser op 15-12-2020 15:37:55 ] | |
derLudolf | dinsdag 15 december 2020 @ 16:43 |
De Star rijdt ook niet meer dit jaar. | |
Adrie072 | zondag 20 december 2020 @ 12:37 |
vrolijke boel! | |
Ou-Tannu | zondag 20 december 2020 @ 18:38 |
Wat rijd er nog wel normaal dit jaar ![]() | |
Socios | zondag 20 december 2020 @ 18:40 |
De Sneltrein Veenwouden - Zuidhorn. ![]() | |
Zomaarevenkijken | maandag 21 december 2020 @ 21:09 |
Lijkt mij niet normaal, de sneltrein die zowel in Feanwâlden ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 december 2020 @ 21:12 |
Wel jammer dat er nu geen klompentreinen meer rijden | |
spectrumanalyser | dinsdag 22 december 2020 @ 09:43 |
de waarde van semi-klassieke modeltreinen schiet door het plafond. Fleischmann 1470/4470 (SGM) en Fleischmann 1472/4472 (Mat 64) leveren momenteel het dubbele op ten opzichte van vorig jaar | |
Socios | dinsdag 22 december 2020 @ 09:44 |
Helaas wel de realiteit ![]() | |
Duvel | dinsdag 22 december 2020 @ 09:45 |
Vreemd, want zeker die SGM is nogal gedumpt op een gegeven moment. | |
Duvel | dinsdag 22 december 2020 @ 09:45 |
Heb je daar actieve herinneringen aan? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 22 december 2020 @ 09:48 |
In spoor-N ook: Motorpost van Arnold (zonder wagens) 250-300 euro. Koploper van Minitrix: 300-500 euro afhankelijk van de uitvoering. ICR van Minitrix gaan voor wel 50 euro per stuk, dat is meer dan nieuwwaarde als ze gemaakt zouden worden. Als je wilt digitaliseren in een loc of treinstel mag je daarna nog gaan knutselen op hoop van zegen. | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2020 @ 18:52 |
neuh, maar het is zonde dat er met het verdwijnen van Achter de Hoven weer een uniek station weg is. | |
Duvel | woensdag 23 december 2020 @ 12:20 |
Zo ook ICR-stuurstand Benelux of geel/blauw: die dingen doen achterlijke prijzen. Nieuw rond de 100 euro, nu een veelvoud. | |
Peterselieman | donderdag 24 december 2020 @ 20:18 |
In 2020 komt er toch nog nieuws over de TEE die al jaren op Dijksgracht staat te verroesten. Deze wordt namelijk overgedragen aan Stichting Nederlands Transport Museum (NTM) in Nieuw Vennep dat de trein wil restaureren, zodat het daar te zien zal zijn voor het publiek. https://www.treinenweb.nl(...)-treinstel-over.html | |
Daffodil31LE | donderdag 24 december 2020 @ 20:42 |
Dat had al veel eerder moeten gebeuren, nu kost het nog veel meer moeite om er nog iets van te maken. Overigens: "Ubbo Wockels"? Die ken ik niet. | |
Fred | donderdag 24 december 2020 @ 21:25 |
Nieuw Vennep ![]() Op het rangeerterreintje van de HSL? Of ergens op een bedrijfsterrein? | |
Peterselieman | donderdag 24 december 2020 @ 21:44 |
op dit moment op een bedrijventerrein, maar uiteindelijk moet het museum kennelijk een plek gaan krijgen op Park 21, een gigantisch park dat tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep moet komen. Grofweg tussen de A4 en de N205 https://www.park21.info/ | |
derLudolf | donderdag 24 december 2020 @ 22:17 |
Ik fotografeer veel analoog. Daar zie je hetzelfde, prijzen gaan hard omhoog. Oktober 2018 heb ik zeg zo'n ¤225 betaald voor een camera die ik in 2010 heb verkocht voor ¤125 Begin deze maand ¤1100 uitgegeven aan Mamiya RB67 met wat lenzen. Jaar of 5/6 geleden kon je zoiets voor ¤500-¤600 kopen. | |
Fred | donderdag 24 december 2020 @ 23:46 |
BVA heeft trouwens weer wat NS spul in de veiling zitten. | |
Fixers | vrijdag 25 december 2020 @ 07:03 |
Ik kom hier normaal voor de treintjes, maar really? Ik heb nog een Mamiya645 liggen waar ik niets mee doe. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 december 2020 @ 17:14 |
Vrolijk kerstfeest spoorkenners! Wat fijn om te zien dat ik nog steeds in de OP sta ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 december 2020 @ 21:43 |
Fijne kerst allen ![]() Hoi Darkwing ![]() | |
Peter | vrijdag 25 december 2020 @ 21:45 |
Fijne kerst! | |
spectrumanalyser | vrijdag 25 december 2020 @ 22:14 |
iemand interesse in twee mogelijk defecte SGM rijcontrollers? kan je thuis je eigen stuurtafel maken. https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/52999/16166014 | |
Dr_Flash | vrijdag 25 december 2020 @ 22:28 |
Waar zou je ergens Wagons Lits servies kunnen krijgen? Heel vroegah was er een winkeltje met dat soort spul op de Jaarbeurstraverse in Utrecht.... | |
Peterselieman | vrijdag 25 december 2020 @ 22:30 |
Fijne feestdagen allemaal ![]() | |
Socios | vrijdag 25 december 2020 @ 22:37 |
Geweldig winkeltje was dat; paar vertrekstaten gekocht daar. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2020 @ 10:37 |
daar tegenover was de stuivertjesbar waar ik nog weleens hard gegaan ben met @Duvel ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2020 @ 12:17 |
Het is weer de tijd van het jaar ![]() 1. Durrës, Albanië, 19 januari. Er is in ruim 2 jaar sinds de vorige keer bijzonder weinig veranderd. Er stond alleen geen trein langs het perron. Voor de rest wachten deze rijtuigen nog steeds op de dingen die komen gaan. Vanwege een aardbeving reed er in die periode sowieso geen trein in Albanië maar ik heb begrepen dat e.e.a. inmiddels weer opgestart is. ![]() 2. Winterberg, Duitsland, 29 februari. In de verte zien we inmiddels langzaam de corona-pandemie op ons af komen, maar niemand heeft enig idee wat dat dan precies is. Omdat op deze dag een mooie rit met museummaterieel gemaakt wordt vanuit Oberhausen naar Winterberg en terug, besluiten @derLudolf, @dennistd, @ReisT, @Peterselieman en ik een slinger door het Sauerland te gaan maken en deze trein op de terugweg te nemen. Door veelvuldige noodstops door een lekke luchtslang of zo kwamen we een half uur te laat in Oberhausen aan, maar dat mocht de pret niet drukken. Heerlijk genoten van de meest treinige trein in vele jaren ![]() ![]() 3. Gornergrat, Zwitserland, 6 maart. Inmiddels is corona een groot probleem in Italië waardoor we met de nieuwjaarsronde helaas niet naar Cinque Terre konden zoals het plan was. Zwitserland gold op dat moment nog als groen, dus met een afgeslankt groepje hebben we er toch nog snel even een fantastische excursie van gemaakt. Heel blij dat we dat nog even hebben kunnen doen. Daarna zou de spoeling dun worden. Heel erg dun. ![]() 4. Deventer, 23 april. Treinstel 4238 wacht in de avondzon op zijn vertrek naar Zwolle voor die paar mensen die een essentiële verplaatsing nodig hadden. ![]() 5. Deventer, 23 mei. Als één van de eerste stellen ICNG is treinstel 3108 het land binnen gekomen en op weg naar het westen. Still uit een filmpje vanaf mijn balkon ![]() ![]() 6. Valkenburg, 20 juni. Een tamdempje Stadlertjes nadert vanuit Schin op Geul door het prachtige Zuid-Limburgse land. Voor het eerst in maanden is er weer iets van een uitstapje mogelijk dus ik was even gaan wandelen met @liesje1979 . ![]() 7. Bad Bentheim, Duitsland, 8 juli. Goederenloc 186 944 met een containertrein op weg naar Rotterdam (denk ik). Hier achteraan kwam de stoptrein naar Hengelo die mij weer naar Nederland bracht na een snoepreisje hotel met zwembad. ![]() 8. Veenendaal-De Klomp, 4 augustus. Een onbekend gebleven VIRM spoedt zich richting Utrecht Centraal. ![]() 9. Deventer, 29 september. Goederenloc 186 457-8 met een gemengde trein naar het ooost'n. ![]() 10. Marrum-Westernijkerk, 4 oktober. Een stoomloc met ontstoken frontseinen en wat rijtuigen in de tuin van het voormalige stationnetje, waar nu een pannenkoekenrestaurant in gevestigd is. ![]() 11. Nijverdal, 15 november. Twee E-Flirts kruisen elkaar op de inmiddels geëlektrificeerde Zwenzwoka-lijn. Trans-Overijssel-Express, zo u wilt. ![]() 12. Arnhem, 25 december. Weer een Stadler Flirt. De ET 25 2304 staat te wachten om als RegionalExpress 19 terug te keren naar Düsseldorf. ![]() Eerdere versies: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 Fijne dagen nog allen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 26-12-2020 16:09:51 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2020 @ 14:04 |
Stadler Siemens (okee deze wist ik al) Alstom CAF AnsaldoBreda Bombardier Kennelijk is Stadler weer speciaal of zo . | |
derLudolf | zaterdag 26 december 2020 @ 14:13 |
Werkspoor Hitachi | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2020 @ 14:24 |
Orenstein & Koppel Krauss-Maffei Allan Nee ook niet. Je verwacht het niet ![]() | |
dennistd | zaterdag 26 december 2020 @ 15:16 |
Talbot LHB Jung Beijnes Gmeinder Voith Henschel FTD Talgo edit: nope, ook niet Backer&Rueb dan? | |
Peterselieman | zaterdag 26 december 2020 @ 15:51 |
Mooi overzicht Fles. Thijs was ook mee naar Winterberg, dus je bent een naam vergeten ![]() En uiteraard stond greavy er op de ladder | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2020 @ 16:13 |
Oh ja, even aangepast ![]() | |
Duvel | zaterdag 26 december 2020 @ 16:22 |
Ja dat was leuk! Was is er toch veel weg, the Guardian was ook een fijne kroeg, die zat even verderop. | |
James1988 | zaterdag 26 december 2020 @ 16:25 |
En hier is ook mijn jaaroverzicht. Niet zo bewogen als sommige eerdere jaargangen, maar toch wel leuk. ![]() JANUARI - Een kennis van me werkt als machinist voor NS. Sinds enige tijd heeft hij ook wegbekendheid op de HSL en materieelbevoegdheid voor de TRAXX. Toen hij eens een keer in Breda was, ben ik hem een kop koffie gaan bezorgen. ![]() FEBRUARI - De werkzaamheden in Zandvoort aan Zee, bedoeld om het station klaar te maken voor de ontvangst van alle bezoekers aan de Formule 1, zijn in volle gang. Het eerste "Spaanse perron" was inmiddels voltooid. Dat de F1 niet door zou gaan, had toen nog niemand durven vermoeden. ![]() MAART - Op 7 maart was de waterstoftrein iLINT te bezichtigen in het Groningse hoofdstation, en ik ben natuurlijk een kijkje gaan nemen. En dat is maar goed ook, want dat was een tijd lang het laatste treinending... een week later werd de 'intelligente lockdown' afgekondigd. ![]() APRIL - Slechts een paar weken na het afkondigen van de 'pseudo-lockdown' heeft NS noodgedwongen haar dienstregeling moeten beperken. Hieraan lag een hoog ziekteverzuim en een massaal afhaken van reizigers ten grond: het OV was alleen bedoeld voor noodzakelijke reizen. Als gevolg van deze basisdienstregeling was de intercity Amsterdam - Vlissingen omgebogen naar een IC Breda - Vlissingen, waarvan het materieel in Breda keerde op het keerspoor. ![]() MEI - In mei was er nog altijd sprake van een intelligente lockdown, en nog altijd was het OV alleen voor essentiële reizen. Tijdens een wandeling door mijn stad kwam ik deze voormalige NS-locomotief tegen, die nu in dienst is van Strukton voor het vervoeren van werkmaterieel. ![]() JUNI - In juni gold nog altijd het 'reis niet tenzij het moet'-devies, maar gelukkig gebeurden er ook wat leuke dingen. Zo waren er volop proefritten met de nieuwe ICNG, waarbij ook mijn heimatstation veelvuldig werd aangedaan. ![]() JULI - Vanaf 1 juli mocht er gelukkig weer wat meer: iedereen was weer welkom in de trein, zolang je maar een smoelbeschermer op je snufferd had. Ik heb m'n Weekend Vrij weer ingeschakeld en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om van het weer te genieten en weer eens wat treintjes van binnen en buiten te bekijken. ![]() AUGUSTUS - Tijdens een grote buitendienststelling is station Geldermalsen grondig verbouwd, om het klaar te stomen voor de toekomst. Er zijn nieuwe zijperrons gebouwd, en de middensporen zijn aangepast (ingekort) naar sprinterlengtes. Ook de perronfases zijn verdwenen. Omdat het aantal kruisende bewegingen flink afneemt, kunnen er in de toekomst meer treinen via Geldermalsen rijden. ![]() SEPTEMBER - Station Driebergen-Zeist is de afgelopen jaren grondig verbouwd. Hier ben ik in september een kijkje gaan nemen, en daarna heb ik een lijntje afgestreept waar ik nog niet eerder overheen ben geweest: de branch line naar Rhenen. Vanaf daar ben ik met de bus naar Kesteren gegaan. ![]() OKTOBER - Eind oktober was helaas de wintertijd alweer ingegaan, waardoor het helaas al hartstikke donker was toen ik met deze ICE uit Amsterdam vertrok. Ik heb in de trein gegeten: een fusilli bolognese met een halve liter Erdinger erbij. ![]() ![]() NOVEMBER - Tijdens een (verder niet heel enerverend) rondritje door Nederland had ik een overstap in Rotterdam Centraal. Daar zag ik deze solo rijdende Vectron van onze Duitse vrienden. ![]() DECEMBER - De dagen zijn kort, het weer is kut en met corona is het nog altijd gekut. Het OV is wederom alleen voor essentiële reizen. Een dagje de toerist uithangen is dat zeker niet, dus ik heb mijn Weekend Vrij maar weer stopgezet (lang leve Flex) en treinen zie ik nu vooral vanuit m'n raam. Het was een bewogen jaar, hopelijk gaan de dingen in 2021 een stuk beter. Fijne dagen allemaal, wees voorzichtig met vuurwerk! | |
Salatrel | zaterdag 26 december 2020 @ 17:53 |
volgens mij ben jij de enige die daar een boodschap aan heeft ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 december 2020 @ 21:04 |
En het is nu eind december, dus voor m'n lol in de trein zitten is er nu ook wat minder bij met kakweer en dat het vroeg donker is. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 december 2020 @ 15:42 |
![]() Tijdelijk sein ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 december 2020 @ 16:15 |
lijkt Amsterdam wel waar ze zaken met geprinte A4'tjes oplossen ![]() | |
Bitlord | dinsdag 29 december 2020 @ 21:54 |
Die man van dat winkeltje is nog steeds actief en wel tijdens de Modelspoorbeurzen in Houten. Nu las ik vandaag dat die Expohallen vaccineercentra worden dus dat zal nog even geen beurs zijn. | |
Bitlord | dinsdag 29 december 2020 @ 21:56 |
Diep in de krochten van Youtube een interessant filmpje om de sta- en zitcapaciteit en halteringstijden aan te passen aan de uren van de dag. | |
Adrie072 | donderdag 31 december 2020 @ 01:52 |
Railaway vanavond, treintjes mwoah, omgeving wow! | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2020 @ 12:00 |
| |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2020 @ 12:31 |
Weer dat Graubünden - Engadin hoekje, word er helemaal simpel van ondertussen. Er zijn echt wel 15 of 20 afleveringen RA steeds over vrijwel dezelfde lijnen daar ![]() | |
Adrie072 | donderdag 31 december 2020 @ 12:35 |
Door de Franse Jura met de Lignes Hirondelles van Dole naar Saint-Claude staat in de omschrijving, ik vond het prachtig iig. | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2020 @ 12:45 |
Ja die is vanmiddag, dat is een herhaling. Vanavond is er Schweizerische Überkill | |
derLudolf | donderdag 31 december 2020 @ 12:46 |
De gemiddelde kijker zal niet weten dat het steeds ongeveer hetzelfde gebied is | |
spectrumanalyser | donderdag 31 december 2020 @ 12:49 |
Zeven DDM1 stuurstrandrijtuigen zijn op 29 december naar de Houtrakpolder overgebracht. Het dubbeldeksmaterieel van de eerste generatie is al een jaar uit dienst. De tijd vliegt. | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2020 @ 13:18 |
Oh ik ben weer raar zeker ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 31 december 2020 @ 14:39 |
Altijd bergen en saaie kutdorpjes en één of twee types treinen. | |
Peter | donderdag 31 december 2020 @ 15:23 |
Dan kijk ik liever ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2020 @ 19:25 |
Toch even kijken zometeen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2020 @ 21:08 |
Okee het was toch weer mooi ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 31 december 2020 @ 21:18 |
![]() ![]() Zo ik weet niet hoe jullie 't nieuwe jaar ingaan. Ik met 300 km/h. Ge moet toch iets om de avondklok te omzeilen ![]() Fijne jaarwisseling iedereen | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2020 @ 21:21 |
Whehehe goed geregeld ![]() | |
Hamlapjes | donderdag 31 december 2020 @ 22:05 |
En wil je dan ook nog een ijsje? | |
spectrumanalyser | vrijdag 1 januari 2021 @ 11:33 |
Dinnertrain geeft op de website aan vanaf 6 Februari te gaan rijden, met Haarlem als eerste vertrekpunt. Hopen dat dit door kan gaan. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 januari 2021 @ 11:50 |
![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 januari 2021 @ 11:53 |
Welke mafkees in Lyon verzint dit.. Op de plek waar je (bijvoorbeeld) in Parijs uitcheckt, een prullenbakje voor je kaartje te maken. Ik smijt dus blindelings m'n dagkaart weg ![]() Daahaag kaart! ![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 2 januari 2021 @ 16:52 |
Vanmiddag nog eventjes naar Oldenzaal geweest: | |
MTL | zaterdag 2 januari 2021 @ 17:57 |
Nieuwe speeltjes ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 2 januari 2021 @ 17:59 |
mooi hoor. Wat ik begreep van de buren is dat stel 3103 weer naar Duitsland gaat | |
Salatrel | zaterdag 2 januari 2021 @ 18:02 |
Ze hebben de grens gehaald! | |
MTL | zaterdag 2 januari 2021 @ 18:13 |
Een echt nieuwjaarswonder! Ik zou er bijna emotioneel van worden... Bijna... ![]() | |
James1988 | zaterdag 2 januari 2021 @ 21:05 |
Ik ben benieuwd of er iets is gedaan om die klotepiep te killen. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 2 januari 2021 @ 21:50 |
Tussen Utrecht en Leiden worden op dit moment kennelijk planmatig sprinters ingezet. Ook wel logisch om het ICM dat daar reed vrij te spelen, omdat deze allemaal tussen het Noorden/Oosten en de Randstad nodig zijn. | |
dennistd | zaterdag 2 januari 2021 @ 23:18 |
Opvallend is wel de extra remwagens met daarop een extra doorgaande remleiding. Het remsysteem van ICNG heeft blijkbaar niet veel vertrouwen meer na het ongeval. | |
dennistd | zaterdag 2 januari 2021 @ 23:30 |
Heb de gok maar genomen en voor dit jaar een Interrail besteld met 20% korting (nog t/m 4 januari): https://www.interrail.eu/nl/black-friday Voor 23 euro extra heb je de mogelijkheid tot gratis annuleren, de datum hoef je ook nog niet van tevoren vast te leggen (moet alleen binnen 11 maanden). | |
MTL | zaterdag 2 januari 2021 @ 23:54 |
Hoewel de aanleiding uiteraard het ongeluk met de ICNG is geweest, heeft deze maatregel niet direct met de ICNG zelf te maken. Geen enkel transport van welke trein dan ook mag nog door Duitsland zonder remwagens. [ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 03-01-2021 01:04:43 ] | |
dennistd | zondag 3 januari 2021 @ 13:23 |
Vandaag werd ICNG 3103 teruggebracht naar Duitsland: Op deze eerste zondag van 2021 werd ICNG 3103 door Railexperts-loc 9902 weer terug naar Duitsland gebracht. Het stel gaat na een aantal testritten in Nederland weer terug naar de fabriek. Hier komt het transport langs de Farwickweg in De Lutte | |
derLudolf | zondag 3 januari 2021 @ 15:56 |
Vandaag es een stukje getourd door Nederland. Zo'n beetje het enige wat nog kan qua vermaak buiten de deur. Ik kwam dit Bad Nieuweschans. Nooit geweten dat daar een locomotievenloods was. | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2021 @ 19:17 |
Wat is er voor ongeval met een ICNG geweest dan? ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 3 januari 2021 @ 19:30 |
Op 16 Oktober 2020 was in Duitsland bij Dreileben een locomotief ontspoord die twee ICNG treinstellen trok. Eentje daarvan had forse schade opgelopen. https://www.treinreiziger.nl/icng-ontspoord-in-duitsland/ | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2021 @ 19:33 |
Ow da's nie best. Maar goed daar kan die ICNG niet veel aan doen lijkt me. | |
Peterselieman | zondag 3 januari 2021 @ 19:34 |
en dan te bedenken dat ongeveer 15 jaar geleden de toen nog nieuwe D-GTW'tjes voor Arriva Noord-Nederland op eigen kracht door Duitsland reden, dus zonder Indusi en onder de naam Prignitzer Eisenbahn. Lang vervlogen tijden. | |
dennistd | zondag 3 januari 2021 @ 19:53 |
Nou ja, als zou blijken dat het treinstel ineens niet meer mee zou remmen terwijl daar wel op gerekend werd dan kan ICNG (nou ja, de bouwer ervan dan) daar wel wat aan doen hoop ik toch. | |
Dr_Flash | zondag 3 januari 2021 @ 20:18 |
benieuwd wanneer we de ICNG daadwerkelijk in actie gaan zien hier. Als in dat we er ook zelf in mogen en zo. | |
spectrumanalyser | zondag 3 januari 2021 @ 20:55 |
Achja, dat zal nog wel even gaan duren. Voorlopig is het eerste wat in dienst moet komen DDZ. Ik begrijp echter dat DDZ voorlopig nog niet terug in dienst gaat. Het grootste deel van de DDZ-vloot staat geparkeerd bij de werkplaats Onnen in rijen van 3. | |
MTL | zondag 3 januari 2021 @ 21:12 |
Je kan beter de vraag stellen wat de ICNG en alle andere transporten gemeen hebben, omdat niet alleen de ICNG maar ook alle andere treintypes nu op deze manier overgebracht moeten worden ![]() Ik kan helaas zolang het onderzoek nog niet officieel is afgerond dingen delen over de oorzaak, dus neem het maar als een kleine hint (onder voorbehoud dat ik het verhaal goed heb begrepen). [ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 03-01-2021 22:47:44 ] | |
dennistd | zondag 3 januari 2021 @ 22:03 |
derLudolf | zondag 3 januari 2021 @ 22:35 |
Ik wist niet dat @Vonkenboer bij de Oostenrijkse spoorwegen werkte ![]() | |
James1988 | zondag 3 januari 2021 @ 23:45 |
De ICNG doet niet zo veel onder 15 kV. Dat deert die D-GTW'tjes niet zo. ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 januari 2021 @ 23:51 |
klopt, maar het is nu ook zo dat al het nieuwe dieselmat door Duitsland gesleept wordt. | |
James1988 | maandag 4 januari 2021 @ 05:47 |
Het was destijds zo dat er binnen Duitsland nog spoorlijnen waren waar gewoon geen treinbeveiliging aanwezig was. Daar werd dan gereden met snelheden tot 100 km/u, pas daarboven was PZB wettelijk verplicht. Dat is veranderd na de frontale botsing bij Hordorf in 2011, waarbij 10 doden en 23 gewonden vielen. Ik vermoed dat er daar destijds één of andere uitzondering was waarmee het ook mogelijk werd om zulke overbrengingsritten te doen, bijvoorbeeld met een snelheidsbeperking. | |
Vonkenboer | dinsdag 5 januari 2021 @ 06:27 |
![]() Das tenminste nog eens sneeuw ! Hoeveel kV is zo'n leiding ? | |
James1988 | dinsdag 5 januari 2021 @ 06:51 |
In Oostenrijk staat 15 kV AC op de draad, met een frequentie van 16,7 Hz. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 januari 2021 @ 08:59 |
In Nederland onmogelijk. Veel te onderhoudsgevoelig. | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 januari 2021 @ 09:51 |
Er zijn drie 1700 locs van de Houtrakpolder naar HKS metals overgebracht. Het betreffen loc 1731, 1764 en 1755. 1731 heeft op 12 december 2019 voor het laatst met DDM1 stam 7205 gereden. 1764 heeft op 12 december 2019 voor het laatst met DDAR stam 7374 gereden. 1755 heeft op 13 december 2019 voor het laatst met DDM1 stam 7211 gereden. Foto van Daan_VW het voormalige Ter Haak terrein zal inmiddels goed vol staan nu daar ook de 7 stuurstandrijtuigen bijgekomen zijn uit Amersfoort. foto van tobiash4 [ Bericht 21% gewijzigd door spectrumanalyser op 08-01-2021 14:08:27 ] | |
dennistd | vrijdag 8 januari 2021 @ 12:51 |
De FART heeft nieuwe treinen besteld bij Stadler: https://bahnblogstelle.ne(...)-die-centovallibahn/ Nu rijdt daar onder andere dit ietwat vreemde panoramastel: ![]() | |
Salatrel | vrijdag 8 januari 2021 @ 13:30 |
Moest lachen om FART | |
derLudolf | vrijdag 8 januari 2021 @ 14:01 |
Gaat DDM niet naar Dortmund om gesloopt te worden? | |
derLudolf | vrijdag 8 januari 2021 @ 14:02 |
Herstel, Düsseldorf ![]() | |
Duvel | vrijdag 8 januari 2021 @ 15:28 |
Dit voelt raar. Ik was bij de doop van die loc. ![]() | |
Adrie072 | vrijdag 8 januari 2021 @ 20:18 |
Lekker bakkie erbij, voetjes op de bank, rail relax away! | |
dennistd | zaterdag 9 januari 2021 @ 13:44 |
Voor de liefhebber: Mat'54 386 van het Spoorwegmuseum maakt vandaag een conditierit naar Emmen via Deventer https://treinposities.nl/(...)9/47/Conditierit_Mat'54_386 | |
Bitlord | zaterdag 9 januari 2021 @ 21:34 |
Misschien voor sommigen leuk om eens door te grasduinen: luchtfoto's van emplacementen eind jaren '90. Onderaan elke pagina kan je een grootformaatfoto bekijken. Als infra niet al enorm veranderd is, dan is in elk geval vrijwel alle materieel anders. https://beeldbank.rws.nl/(...)erBy=2&displayMode=1 tot en met pagina 17. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Bitlord op 09-01-2021 21:53:55 (-) ] | |
derLudolf | zaterdag 9 januari 2021 @ 21:47 |
Te laat... ![]() | |
Bitlord | zaterdag 9 januari 2021 @ 23:51 |
Nog een leuk plaatje op de beeldbank van Rijkswaterstaat; ooit wel eens een gelijkvloerse kruising gezien van een elektrische spoorlijn met een smalspoorlijn waar boten over getransporteerd worden?![]() Foto zou van eind jaren 30 zijn langs de A12 tussen Utrecht en Den Haag, waar het tracé van de A12 gegraven werd door een kanaal te graven in de slappe ondergrond. | |
derLudolf | zondag 10 januari 2021 @ 10:21 |
DB moet voor de winterdienstregeling een vergunning aanvragen bij de kansspelautoriteit | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2021 @ 13:28 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 10 januari 2021 @ 16:52 |
Opeens rijdt er een IC2 door jouw straat heen:
| |
Peterselieman | zondag 10 januari 2021 @ 18:13 |
ook wel een interessante locatie voor IC's | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2021 @ 19:12 |
Toch zie je nog steeds na 30 jaar hardcore old school DDR-elementen. Die straatlantaarns ![]() ![]() | |
derLudolf | zondag 10 januari 2021 @ 19:15 |
Er is geen Umweltzone in Bautzen, maar goed ook want het welbekende groene stickertje op de voorruit zie ik niet ![]() Wat voor loc hangt er achter? Niet de BR146(?) waar ze normaliter mee rijden. [ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 10-01-2021 19:20:45 ] | |
Bitlord | zondag 10 januari 2021 @ 19:56 |
Traxx versie 3? https://railcolornews.com(...)r-service-an-update/ Metro's zijn er ook door deze Fabriksstrasse ook gereden ![]() | |
Peterselieman | zondag 10 januari 2021 @ 20:01 |
De BR147 waar ze normaal mee rijden. Dat is een Traxx3 | |
dennistd | dinsdag 12 januari 2021 @ 13:08 |
Om over de loc maar niet te spreken natuurlijk ![]() | |
Peter | dinsdag 12 januari 2021 @ 23:06 |
![]() RIDING A FYRA V250 IN 2020! Trenitalia Frecciargento ETR.700 Business Class Review (Milan to Ancona) Wie weet wanneer wij er in kunnen... | |
Peterselieman | dinsdag 12 januari 2021 @ 23:10 |
Als het aan mij ligt wil ik nog dit jaar naar Italië toe. September ofzo en dan uiteraard met het kunstwerk van Italiaanse makelij. | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2021 @ 10:12 |
Ja om dat te voorkomen daar heeft moeder natuur nogal wat voor over gehad. | |
dennistd | donderdag 14 januari 2021 @ 14:20 |
Spoorkaart van Duitsland met alle concessiehouders: https://bag-spnv.de/files(...)ternehmen%202021.pdf | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2021 @ 15:02 |
Inselbahnen waddeneilanden staan er niet op ![]() | |
dennistd | donderdag 14 januari 2021 @ 15:15 |
Maar die is volgens mij ook niet aanbesteed toch? | |
Dr_Flash | donderdag 14 januari 2021 @ 17:33 |
Weet ik veel. Misschien valt het wel onder toeristische lijntjes of zo. Maar ze hebben wel echte DBAG bordjes op de stations ![]() ![]() | |
Adrie072 | donderdag 14 januari 2021 @ 18:18 |
Mooi plaatje erbij! | |
b2py | vrijdag 15 januari 2021 @ 11:51 |
Je zou het niet verwachten maar door de sneeuwval in Zwitserland ligt zowaar het treinverkeer op zijn gat. Zie de thread eronder voor meer plaatjes. | |
Salatrel | vrijdag 15 januari 2021 @ 16:44 |
Goed voor de punctualiteit. Treinen die niet rijden zijn ook niet te laat. | |
Fred | vrijdag 15 januari 2021 @ 23:44 |
Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee. | |
DJMO | zaterdag 16 januari 2021 @ 08:33 |
![]() | |
Salatrel | zaterdag 16 januari 2021 @ 11:00 |
Maakt niet uit ik ben vrij vandaag. | |
Peterselieman | zaterdag 16 januari 2021 @ 20:43 |
Die nieuwe Arriva Wink blijkt een zware jongen te zijn. Het operationele gewicht is 137 ton, verdeeld over 8 assen. Dan zit je dus op net geen 17 ton per as. https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/13-170-0001-4-001-001 Ter vergelijking de ongeveer even lange GTW 2/8 heeft een massa van 87 ton, verdeeld over 6 assen. | |
Fred | zaterdag 16 januari 2021 @ 21:08 |
Dat is 14,5t per as, 14,5t vs 17t valt toch wel mee? | |
Eix | zaterdag 16 januari 2021 @ 22:29 |
Of een bijstuurgoochem van NS. Althans, geen idee wie van die twee bedacht had dat mijn prima warme en op tijd rijdende trein opgeheven moest worden in Amersfoort. Met ervoor in de plaats een ijskoude vervanger. Hoe dan ook werd dat niet echt een succesverhaal. In plaats van dat het behaaglijk warm werd in het vervangende geval volgde kort na vertrek een knal/flits waarna we Bilthoven bereiken. Lang verhaal kort: uiteindelijk kunnen we toch door naar Utrecht, aldaar rit opgeheven. Verkleumd haal ik een warme chocolademelk. Die kort daarna zo'n beetje uit mijn handen flikkert omdat iemand een rotje afsteekt op het perron het defecte stel kortsluiting maakt of weet ik het. ![]() Sneeuw. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 16-01-2021 23:00:43 (Fix s-tag.) ] | |
Peterselieman | zaterdag 16 januari 2021 @ 22:31 |
mwah, het nadert wel zo'n beetje de max voor reizigersmaterieel wat nog wenselijk is. Bij nog hogere aslasten kunnen er hier en daar beperkingen op gaan treden. | |
Mr_Klaasje | zondag 17 januari 2021 @ 08:39 |
Beladen of onbeladen? Want overbeladen wil je hem eigenlijk onder de 20 ton houden. | |
Peterselieman | zondag 17 januari 2021 @ 11:06 |
Beladen. Maximaal zoude WINK 144 ton mogen zijn begrijp ik uit de documenten. | |
Peterselieman | zondag 17 januari 2021 @ 18:17 |
Dom van mij. Een GTW 2/8 heeft natuurlijk 8 assen ![]() Dan heb je het dus gemiddeld over 11 ton per as | |
Duvel | maandag 18 januari 2021 @ 08:47 |
Dat gemiddelde zegt toch niks bij een GTW? | |
ReisT | maandag 18 januari 2021 @ 09:31 |
Zeg dat wel, GTW heeft een hogere aslast dan de WINK. Ruim 19 ton volgens deze registratie. https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/13-137-0001-3-002-001 Bij de WINK is het gewicht beter verdeeld. | |
Duvel | maandag 18 januari 2021 @ 17:12 |
Bij de WINK rust de motorbak toch ook op draaistellen? | |
MTL | maandag 18 januari 2021 @ 18:34 |
Verschil is dat de GTW twee assen onder de motorwagen heeft liggen, waar dat bij de WINK twee draaistellen zijn. | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2021 @ 19:27 |
Ik had niet verwacht dat op de assen onder de motorwagen van de GTW zo'n hoge asdruk zat. De WINK heeft idd twee jacobsdraaistellen, terwijl de tractiemotoren op de twee andere draaistellen gemonteerd zijn. Dat levert een betere gewichtsverdeling op.Uit dat document blijkt zelfs dat er voor de GTW 2/6 een waarschuwing is dat bij volle belading er de kans bestaat dat op de assen van de motorbak meer gewicht komt te rusten dan toe is gelaten. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 19 januari 2021 @ 08:34 |
Let wel.. Dat is dus alleen voor C2-geklassificeerde baanvakken. Vrijwel heel Nederland is C2 bij baanvaksnelheid met de mogelijkheid om afspraken te maken tot 22,5 ton aslast in exceptional payload. Die afspraken zijn bijvoorbeeld voor de Vectron gemaakt. Daarbij zijn ook beperkingen opgenomen waar die niet de baanvaksnelheid mag. | |
dennistd | zaterdag 23 januari 2021 @ 00:18 |
Rondom de Chinese stad Dalian zijn een aantal spoorlijnen tot stilstand gekomen nadat Adobe gestopt is met Flash. Ze draaien nu op een gekraakte versie ![]() https://hk.appledaily.com(...)LKVBGVEBRLAECJPTCHM/ | |
derLudolf | zaterdag 23 januari 2021 @ 06:58 |
![]() | |
Zug-Chef | maandag 25 januari 2021 @ 08:56 |
![]() ![]() Sinds 13 december 2020 is de nieuwe treinconcessie op de Noordelijke Nevenlijnen van start gegaan. Alle treinen krijgen een nieuwe, frisse, groene huisstijl. Tevens is de dienstregeling op diverse baanvakken uitgebreid of patroonmatig gefatsoeneerd. Laatstgenoemde is vooral van toepassing tussen Leeuwarden en Harlingen Haven, waar nu dagelijks drie omlopen worden ingezet met lange kering in Harlingen. Hierdoor ontstaat een vaste halfuursdienstregeling. ![]() | |
b2py | woensdag 27 januari 2021 @ 16:28 |
Het definitieve Tracebesluit is gepubliceerd voor PHS Amsterdam Centraal. | |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2021 @ 16:32 |
Flash vindt dit leuk ![]() | |
klawie | woensdag 27 januari 2021 @ 21:56 |
Ik weet dat er hier machinisten zitten ik heb een vraagje bij de ns in welke schaal wordt je ingedeeld als machinist ? | |
MTL | donderdag 28 januari 2021 @ 08:03 |
54 als aspirant, dan 55 als beginnend machinist. Uiterste loonschaal is 57. Overigens komen er bovenop dat kale salaris nog onregelmatigheidstoeslagen etc. | |
Fred | donderdag 28 januari 2021 @ 19:07 |
Volgens mij is er wat misgegaan met het genereren van de plankaarten. Volgens het dwarsprofiel A zouden er 6 sporen moeten liggen, volgens de plattegrond zijn het er maar 4 | |
Socios | vrijdag 29 januari 2021 @ 18:27 |
Wijzigingen Dienstregeling 2022: https://www.treinreiziger(...)dienstregeling-2022/ ![]() | |
derLudolf | maandag 1 februari 2021 @ 19:13 |
@dennistd ik meende me te herinneren dat jij eens contact hebt gehad met DB over hun app en de mogelijkheid deze in het Duits te installeren met een niet Duitse Android? Mijn Flickr app was laatst ineens in het Duits. Geen idee hoe dat kon, dacht omdat het gekoppeld was aan een @yahoo.de mailadres. Later zag ik dat Flightradar24 ook in het Duits was, toen DB planner ook gecontroleerd, die was ook ineens Duits. Via instelling (van Android zelf) ->systeem -> talen en invoer -> talen Kun je talen kiezen. ![]() Duits stond op twee, nu staat alles weer in het Engels. Heb Android onlangs ook geüpdatet, misschien dat die volgorde van talen optie daarin een optie is en dat apps hun instellingen daarop aanpassen ![]() | |
dennistd | dinsdag 2 februari 2021 @ 00:21 |
Ja, dat heb ik uiteindelijk ook gebruikt voor de DB-app. Maar helaas kun je dat dus niet op app-niveau instellen waardoor allerlei andere apps ook ineens Duits begonnen te lullen. Niet handig, zeker niet als de teksten vervolgens ook nog te lang zijn voor knoppen en zo.. Heb hem dus maar weer op Engels staan ![]() | |
dennistd | dinsdag 2 februari 2021 @ 10:31 |
Hij gaat weer lekker zullen we maar zeggen ![]() | |
DJMO | dinsdag 2 februari 2021 @ 11:07 |
Ik wilde net zeggen. Lekker creatief vanaf alkmaar noord via Haarlem en leiden naar Utrecht. ![]() | |
Salatrel | dinsdag 2 februari 2021 @ 11:47 |
Oorzaak van uitval Amsterdam was een server die offline was. Alle werkplekken treindienstleiders stuk | |
b2py | dinsdag 2 februari 2021 @ 12:14 |
Zit toch niemand in de trein 👏🏼 | |
DJMO | dinsdag 2 februari 2021 @ 12:18 |
Ik vind het anders behoorlijk druk moet ik zeggen. | |
spectrumanalyser | dinsdag 2 februari 2021 @ 12:22 |
Sinds gisteren rijden er weer SGM tweetjes op de baan. Vanwege gladheid mogen tweewagenstellen alleen gekoppeld aan een driewagenstel rijden in de periode tot 1 februari, vanwege de afwezigheid van magneetremmen bij de tweewagenstellen. Niet dat het nu niet meer glad is op het spoor. | |
dennistd | dinsdag 2 februari 2021 @ 17:51 |
Vanaf 1 januari 2022 kun je geen kaartje meer kopen bij de conducteur in het Duitse Fernverkehr. Omdat conducteurs een bonus kregen per verkocht kaartje en dat nu wegvalt krijgen ze straks 3 euro per uitgeschreven UvB. https://www.evg-online.or(...)n-lasten-gehen-8501/ | |
b2py | dinsdag 2 februari 2021 @ 17:55 |
Schande | |
DJMO | dinsdag 2 februari 2021 @ 17:58 |
De IC van 10:07 richting Nijmegen vanaf Alkmaar Noord was heerlijk rustig hoor, maar door het gedonder rondom Amsterdam werd het vanaf Alkmaar een stuk drukker omdat er veel treinen uitvielen. En sjah, dat volk hoopt zich dan op he. Als die storing er niet was geweest was het gewoon verspreid gebleven. | |
dennistd | dinsdag 2 februari 2021 @ 22:08 |
In Denemarken is het vervoer van opleggers per trein per direct verboden nadat er ze meerdere keren niet goed vast bleken te zitten. Twee jaar terug kwamen hierdoor acht mensen om het leven nadat een tegemoetkomende trein geraakt werd. https://bahnblogstelle.ne(...)terzug-taschenwagen/ | |
spectrumanalyser | woensdag 3 februari 2021 @ 15:11 |
NS verwacht de DDZ vloot in April weer op de baan te hebben. Intussen is de afvoer van SGM duidelijk zichtbaar als je langs de Dijksgracht gaat. | |
WcPot | woensdag 3 februari 2021 @ 19:23 |
En wat was nu het tril probleem en hoe hebben ze het opgelost? | |
spectrumanalyser | woensdag 3 februari 2021 @ 19:43 |
Een machinist vertelde dat het de (poets)remmen waren van de motorbakken. deze worden vervangen door schijfremmen. | |
MTL | woensdag 3 februari 2021 @ 20:51 |
Klinkt als klok, klepel. Andere bakken hebben die blokkenremmen ook (die rem was ook het probleem bij de ontsporing in Den Haag) en het waren juist vooral de normale bakken met trillingen. Die blokkenremmen zijn er overigens niet voor de lol. Dat gaat ook om een stukje detectie van de trein en hebben verder relatief weinig daadwerkelijk remfunctie. Die vervangen door schijfremmen is volstrekte flauwekul. Dan zal er alsnog een oplossing moeten worden verzonnen voor het schoonpoetsen van de loopvlakken. Dat de blokremmen mogelijk een soortgelijk probleem veroorzaken door de extra slijtage die het met zich meebrengt was overigens al twee jaar terug geconstateerd. Dit klinkt meer alsof een collega die oude constatering van twee jaar terug heeft gelezen en daar zelf een 'oplossing' voor heeft verzonnen. Maar goed, we gaan het meemaken. [ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 05-02-2021 12:27:08 ] | |
WcPot | woensdag 3 februari 2021 @ 21:58 |
Hoe kan een grote zware DDZ die minimaal 4 bakken heeft detectie problemen hebben. | |
MTL | woensdag 3 februari 2021 @ 22:41 |
Zo ongeveer elk treintype op het Nederlandse spoor heeft wel maatregelen om de detectie te verbeteren. Het mag simpelweg niet fout gaan. DDZ is daar absoluut niet uniek in. | |
Duvel | donderdag 4 februari 2021 @ 07:37 |
Zelfkennis, hulde. | |
b2py | donderdag 4 februari 2021 @ 08:30 |
Nou, komend weekeinde en begin volgende week gaan we erachter komen of het jarenlang voorbereiden op horrorwinters eindelijk eens van pas gaat komen. | |
MTL | donderdag 4 februari 2021 @ 11:46 |
Vertel? | |
spectrumanalyser | donderdag 4 februari 2021 @ 13:02 |
Goed, goed, goed. April zal hoe dan ook niet de datum zijn waarop het materiaal in dienst zal zijn. In de dienstregeling van 2021 zijn tot het wijzigingsblad van juni 2021 geen diensten opgenomen voor DDZ als gevolg van het onderzoek naar de trillingen in de rijtuigen van het type ABvk. | |
MTL | donderdag 4 februari 2021 @ 13:09 |
Het kan best zijn dat het materieel in april weer de baan op komt, dat weet ik niet. Alleen de oorzaak en oplossing van die machinist zijn wat... eh, vreemd ![]() | |
b2py | donderdag 4 februari 2021 @ 18:57 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 4 februari 2021 @ 22:24 |
derLudolf | donderdag 4 februari 2021 @ 22:31 |
Ik kwam het op Fles' Facebook ook al tegen. In een normaal jaar was met dat wel een QdL ticket waard geweest. (en een hotel, want als ik om 7u vertrek vanuit Haren ben ik om 17u in Niederau ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | vrijdag 5 februari 2021 @ 01:28 |
https://www.dovolena.cz/c(...)utm_content=HP-mobil Nieuwe nachttreinverbinding van Regiojet (Studentagency) van Praha hl.n. naar Zagreb en Split via Bratislava hlavna stanica en Budapest deze zomer. En heel veel meer heropeningen van nachttreinen, ook veel van de SNCF, de OBB, SBB. Goed nieuws voor het klimaat, het leefmilieu en gewoon voor iedereen die comfortabel, aangenaam en in een goede sfeer en goed uitgerust aan wil komen op de bestemming. Blijft de vraag, hoe lang duurt het nog tot het ontbrekende stuk Novi Sad-Beograd Central klaar is, want die overstap op Kelebia, dan weer Subotica (Szabadka) en dan een stuk per bus Novi Sad-Beograd Busstation (totaal geen aansluiting daar met het overig treinverkeer van Servische Staatsspoorwegen) is niet echt handig. De Chinezen zijn al een tijdje aan het bouwen daar samen met de Russische en Servische autoriteiten, maar het wil niet erg vlotten. | |
Linkse_Boomknuffelaar | vrijdag 5 februari 2021 @ 01:38 |
https://www.srbvoz.rs/wp-(...).pdf?time=1612485045 Het stuk Novi Sad - Beograd Center ontbreekt dus zoals je ziet, bovendien gaat de aansluitende trein richting Crna Gora vanaf Topcider station, een behoorlijke reis per bus (ik meen buslijn 3) tussen het busstation van Belgrado en het Topcider station. Grappig is op te merken dat bestemmingen in Kosovo door de Servische staatsspoorwegen worden aangeduid als Servisch grondgebied. ![]() De trein van Kosovo naar Macedonie vertrekt dus niet vanuit Kosovo, maar vanuit Servie volgens de Servische autoriteiten. | |
Socios | vrijdag 5 februari 2021 @ 06:08 |
Er komen nog meer mooie nachtverbindingen aan:![]() | |
Duvel | vrijdag 5 februari 2021 @ 07:33 |
Je kletst uit je nek. Viel best mee. ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Duvel op 05-02-2021 16:18:19 ] | |
MTL | vrijdag 5 februari 2021 @ 09:09 |
Zoals ik al zei: vertel. Wat klopt er niet? Het is misschien niet de meest genuanceerde post en ik vertel niet het volledige verhaal omdat het dan een opstel van twintig pagina's gaat worden, maar ik zie er zo geen dingen in die echt niet kloppen. Hooguit dingen die onvolledig zijn, maar wat verwacht je anders op een openbaar forum ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door MTL op 05-02-2021 11:06:29 ] | |
MTL | vrijdag 5 februari 2021 @ 09:45 |
Buiten dat ik uit mijn nek klets is er overigens ook nog iets nieuws. Er wordt momenteel getest met gerecyclede dwarsliggers die gemaakt zijn van oude treinwanden: https://nieuws.ns.nl/dwar(...)aakt-van-oude-trein/ | |
Duvel | vrijdag 5 februari 2021 @ 11:37 |
Zie DM. | |
Salatrel | vrijdag 5 februari 2021 @ 11:48 |
Als een ze paar exemplaren van het laatste model railpocket aan elkaar ducttapen kunnen ze die ook als dwarsligger gebruiken | |
MTL | vrijdag 5 februari 2021 @ 12:25 |
Schijnbaar heb ik het altijd verkeerd begrepen dat de blokkenremmen vooral waren om de loopvlakken schoon te poetsen en ik kan er in de materieeldocumentatie nu ook niets meer over terugvinden, dus mijn vorige berichten kunnen genegeerd worden. De blokkenremmen op de rijtuigen zijn er om de schijfremmen te ontlasten op hoge snelheden (om oververhitting te voorkomen). Dan kan ik mij inderdaad voorstellen dat die blokkenremmen vervangen gaan worden door een ander schijfremsysteem. De blokkenremmen op de mDDM zullen dan nog wel een uitdaging worden. Volgens mij is er weinig plek voor schijfremmen op die motorbak. Ik ben benieuwd hoe dat dan opgelost gaat worden. | |
b2py | vrijdag 5 februari 2021 @ 12:41 |
Ik vind het opvallend of grappig dat ProRail niet genoemd wordt | |
Duvel | vrijdag 5 februari 2021 @ 13:18 |
Niet nodig denk ik, de motorbak heeft ook nog een ED-rem. | |
MTL | vrijdag 5 februari 2021 @ 13:32 |
Jep, maar die werkt niet onder de 5 km/u en er mag ook niet vanuit gegaan worden dat de ED-rem ten alle tijden werkt. Ook bij een noodremming zijn de blokkenremmen actief op de motorbak. Dan is dus volgens mij de vraag of de slijtage die de blokkenremmen veroorzaken op de motorbak zodanig is dat die ook trillingen op de motorbak tot gevolg zouden kunnen hebben. In mijn ervaring waren het namelijk vooral de andere bakken die de trillingen hadden, maar n=1 uiteraard. | |
Salatrel | vrijdag 5 februari 2021 @ 14:44 |
LUD vanaf morgen aanvang dienst op z’n minst t/m maandag ivm verwachte weersomstandigheden | |
MTL | vrijdag 5 februari 2021 @ 15:15 |
Van je vriendin op de seinzaal gehoord?![]() [ Bericht 61% gewijzigd door MTL op 05-02-2021 15:21:10 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2021 @ 15:26 |
Nou ja er mag toch al bijna niemand meer met de trein. Denk niet dat er heel veel mensen last van zullen hebben zo. Niet NOG meer last dan van het weer op zich al in ieder geval. | |
spectrumanalyser | vrijdag 5 februari 2021 @ 15:37 |
't doet denken aan een periode waarbij SLT massaal uitviel en Mat '64 van stal werd gehaald. oude loc's die de rijp van de bovenleiding af moesten rijden. | |
Salatrel | vrijdag 5 februari 2021 @ 15:48 |
Staat in de service wal app ![]() | |
Socios | vrijdag 5 februari 2021 @ 15:59 |
Tijd voor testritten met de V250 ![]() | |
b2py | vrijdag 5 februari 2021 @ 16:49 |
Ah ze zouden het eens kunnen proberen halverwege de dag in te zetten. Kansloos. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2021 @ 18:25 |
Mja. Nou ja mij zal het niet deren ook. | |
Peterselieman | vrijdag 5 februari 2021 @ 18:27 |
mooi gebrek aan ambitie | |
b2py | vrijdag 5 februari 2021 @ 18:37 |
Hoeveel duizend jaar voorbereiding hebben ze gehad inmiddels? 15 ofzo? Zelfde gefaal als Hugo de stomme | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2021 @ 18:42 |
Ach ja, de wintermaatregelen van NS bestaan al decennialang uit "Duimen dat het meevalt". En zeker met de teruglopende inkomsten sinds corona is er niet eens geld meer om ergens over na te denken. Dusjah. Maar nogmaals: wie zal er wat van merken? Er zit nauwelijks nog iemand in de trein. | |
derLudolf | vrijdag 5 februari 2021 @ 18:43 |
LUD? | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2021 @ 18:43 |
Landelijk Uitgedunde Dienstregeling. De helft rijdt niet. | |
derLudolf | vrijdag 5 februari 2021 @ 18:45 |
Kan nu niet meer... Zijn die vier 1200'en nog rijvaardig? Dan heb je nog 2 1300's, Hondenkop en nog een Plan V? | |
derLudolf | vrijdag 5 februari 2021 @ 18:46 |
De dienstregeling die vanwege de Coronings ook al was uitgedund? | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2021 @ 18:47 |
op NS.nl staat precies wat en hoe. | |
ReisT | vrijdag 5 februari 2021 @ 19:15 |
Na de eerste 'horrorwinter' van december 2009 hebben ze er drie jaar over gedaan om LUD te bedenken. En daar zullen we het sindsdien mee moeten doen... | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2021 @ 19:19 |
Op 10-10-'10 hebben ze nogeens proef gereden met een eerste vorm van LUD. Allemaal korte stukjes, alleen maar stoptreinen en miljardmiljoen keer overstappen ![]() Wel overal gratis erwtensoep ![]() Mooi rondje gemaakt toen ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 5 februari 2021 @ 19:21 |
Waarom was dat ook alweer nodig. De 1200 locs gebruiken rijweerstanden. Door de hoge stroomsterkte rijden ze de bovenleiding schoon? | |
derLudolf | vrijdag 5 februari 2021 @ 19:37 |
Jup. Hoge stroom is heel warmte. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 februari 2021 @ 19:46 |
Kom, Travelsnackje voor de fans ![]() | |
Gruj0 | vrijdag 5 februari 2021 @ 19:46 |
Ze hebben groots gelijk, die Serviërs. | |
dennistd | zaterdag 6 februari 2021 @ 03:16 |
Ruim 11 jaar geleden lag er ook sneeuw in Deventer ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 6 februari 2021 @ 12:10 |
Hee dat was een week voor mijn busongeluk. | |
Duvel | zaterdag 6 februari 2021 @ 17:56 |
Wat, is dat al 11 jaar geleden... | |
b2py | zondag 7 februari 2021 @ 07:05 |
Haha het spoor is er klaar voor, tot 10 uur geen treinen 🤣 | |
mschol | zondag 7 februari 2021 @ 07:46 |
![]() ![]() | |
DJMO | zondag 7 februari 2021 @ 08:08 |
Ach, er is iig geen vertraging ![]() | |
#ANONIEM | zondag 7 februari 2021 @ 09:02 |
Vraagje hierover trouwens, dit weten jullie vast wel. Maar waarom is de wisselverwarming gasgestookt en niet...naja...elektrisch, zoals alles op t spoor? Wind en kou gaan wel vaker hand in hand en dan heb je steeds dit gezeur dat t vlammetje wordt uitgeblazen en de verwarming niet meer werkt. | |
MTL | zondag 7 februari 2021 @ 09:16 |
Nieuwere wissels zijn gewoon elektrisch verwarmd. | |
b2py | zondag 7 februari 2021 @ 09:16 |
Ze zijn bezig met een transitie naar elektrische wisselverwarming, maar weet niet welke sneeuwcapaciteit die heeft. | |
#ANONIEM | zondag 7 februari 2021 @ 09:23 |
Aha. Dus het huidige systeem is gewoon ernstig verouderd? | |
MTL | zondag 7 februari 2021 @ 09:27 |
Volgens mij had dit wissel elektrische verwarming. Werkt goed zo te zien ![]() ![]() (Een van de wissels bij Hoofddorp die in de storing ligt). | |
b2py | zondag 7 februari 2021 @ 09:28 |
De wisselverwarming op elektriciteit heeft volgens Wikipedia een lager verwarmend vermogen dan gas, hierdoor is het minder goed opgewassen tegen zware sneeuw. Gelukkig hebben we nauwelijks sneeuw maar als het gaat zijn we de sjaak. | |
b2py | zondag 7 februari 2021 @ 09:48 |
12:00 inmiddels geen trein, zouden ze vandaag nog gaan rijden? edit: het treinverkeer doet het net zo goed als de website van ProRail [ Bericht 38% gewijzigd door b2py op 07-02-2021 09:58:33 ] | |
spectrumanalyser | zondag 7 februari 2021 @ 10:12 |
Laat mij dan zeggen dat er zojuist meer dan 500 km file op de wegen is geregistreerd. | |
MTL | zondag 7 februari 2021 @ 10:13 |
Er wordt momenteel geïnventariseerd waar treinverkeer mogelijk zou zijn. Er gaan zo leeg materieelritten rijden om de sporen te controleren. | |
Mr_Klaasje | zondag 7 februari 2021 @ 10:21 |
Met hoeveel verkeer? | |
Zug-Chef | zondag 7 februari 2021 @ 10:25 |
Waarom zou ProRail nog geld investeren in allerlei voorzieningen om het spoorwegennet bij sneeuwval berijdbaar te houden als er slechts 1x in de 10 jaar sneeuw valt in deze proporties. Dan is het gewoon goedkoper om het hele treinverkeer voor een dag plat te leggen. | |
Piles | zondag 7 februari 2021 @ 10:28 |
Echte file of snelheid onder de 50 km/u? Hangt allemaal nogal af van je definitie van file... | |
Peterselieman | zondag 7 februari 2021 @ 10:30 |
Arriva Noord-Nederland wil weer gaan rijden, want in het noorden ligt niet veel. Ook op de Kippenlijn willen ze het weer gaan proberen | |
spectrumanalyser | zondag 7 februari 2021 @ 10:32 |
Zeer veel vertraging, langzaam rijden. Geen echte files inderdaad. ANWB geeft aan: 77 files 537 km | |
Pino112 | zondag 7 februari 2021 @ 11:34 |
dennistd | zondag 7 februari 2021 @ 13:06 |
In Wuppertal is de Schwebebahn vanmorgen vast komen te zitten. De zes inzittenden zijn door de brandweer met de ladderwagen bevrijd: https://www.frankenpost.d(...)56-8f870912dd3a.html | |
Dr_Flash | zondag 7 februari 2021 @ 13:40 |
#ANONIEM | zondag 7 februari 2021 @ 14:00 |
Of zo | |
Dr_Flash | zondag 7 februari 2021 @ 14:05 |
Dan blaas je de stenen uit het bed man ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 07-02-2021 14:19:59 ] | |
b2py | zondag 7 februari 2021 @ 14:30 |
Ik heb wel degelijk het idee dat het werkt, en ook daar schieten de stenen niet uit de ballast. | |
Dr_Flash | zondag 7 februari 2021 @ 14:58 |
Oh okee., | |
Wertha | zondag 7 februari 2021 @ 15:13 |
In Nederland zijn we gewoon zó volgevreten dat we het bijltje er direct bij neergooien als het even tegenzit. "We doen ongelofelijk ons best maar.... De praktijk blijkt weerbarstiger, het is ingewikkeld, het is ook het kostenplaatje, we moeten keuzes maken, soms zit het tegen, dit komt maar eens in de 5 jaar voor, veiligheid staat voorop, we moeten zorgvuldig te werk gaan, wij zijn geen robots, het systeem is hier niet op gemaakt, we zijn afhankelijk van een externe partij, we vragen een beetje begrip." Bij negen van de tien bedrijven en instanties kom je deze retoriek tegen zodra er ook maar één probleem de kop op steekt. Hoe groot of klein het probleem is doet er niet eens toe. Gewoon excuses zoeken, in de slachtofferrol kruipen en wachten tot de storm overwaait. Mag er ook eens een keer een zware uitdaging in het werk zitten? Mag het eens niet 'insta-perfect' zijn? Of moet werkelijk iedere werkdag als een hapklaar brokje zijn? Het chronische gebrek aan vastberadenheid, toewijding, veerkracht. Daar schrik ik iedere keer weer van. | |
Peter | zondag 7 februari 2021 @ 15:14 |
hmm, het filmpje liegt? ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 7 februari 2021 @ 15:23 |
Precies dat. | |
Fred | zondag 7 februari 2021 @ 15:24 |
9 van de 10 bedrijven kunnen we dan ook best een dagje missen. | |
dennistd | zondag 7 februari 2021 @ 15:25 |
Zwolle-Kampen is inmiddels ook gestaakt op last van ProRail... | |
b2py | zondag 7 februari 2021 @ 15:47 |
Oeps ![]() | |
Eix | zondag 7 februari 2021 @ 17:49 |
Waarom is eigenlijk het treinverkeer in Zuid-Limburg gestaakt? ![]() | |
Salatrel | zondag 7 februari 2021 @ 18:03 |
Noodzakelijk om de verspreiding van Limburgse variant van COVID tegen te gaan. Symptomen zijn o.a. Onverstaanbaar communiceren. | |
Peter | zondag 7 februari 2021 @ 18:07 |
En waar moet je heen reizen wat de moeite waard is? | |
b2py | zondag 7 februari 2021 @ 18:14 |
Het ziekenhuis | |
Peterselieman | zondag 7 februari 2021 @ 18:39 |
Arriva is er zo te lezen ook maar weer mee gekapt vanwege te veel storingen | |
dennistd | zondag 7 februari 2021 @ 21:48 |
Ik denk eerder omdat ProRail het makkelijker vond om maar gewoon alles plat te gooien. Zwolle-Kampen is ook gestaakt op last van ProRail, niet omdat het baanvak (zonder wissels) onberijdbaar was. | |
derLudolf | maandag 8 februari 2021 @ 07:12 |
Omdat het makkelijker is... Wat voor faalbedrijf ben je dan. Kunnen ze ziekenhuispersoneel ook nu wel vrij geven, "omdat het makkelijker is" ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 8 februari 2021 @ 09:27 |
Linke soep momenteel hier. de overweg ligt iets hoger en op de overweg ligt veel sneeuw. de ene na de andere auto komt momenteel vast te zitten op de overweg. | |
Maegrim | maandag 8 februari 2021 @ 10:08 |
De complete Watergraafsmeer is bevroren ![]() | |
Pino112 | maandag 8 februari 2021 @ 10:15 |
Steeds meer politieke partijen nemen de Lelylijn op in hun verkiezingsprogramma. Ben wel benieuwd of en wanneer deze er dan uiteindelijk gaat komen, is dwars door het natuurgebied hier vlakbij. Verder natuurlijk wel een goed plan om Zwolle te ontlasten, dat blijft de bottleneck. | |
Salatrel | maandag 8 februari 2021 @ 10:29 |
D66 ![]() | |
b2py | maandag 8 februari 2021 @ 15:45 |
Aan de andere kant.. dit is ook weer zo wat | |
b2py | maandag 8 februari 2021 @ 17:59 |
Nou daar istie, NS rijdt morgen alleen een sprinterdienst in Nederland. Wat fijn dat we daar ooit voor hebben geoefend! https://www.prorail.nl/liveblogs/winters-weer | |
Salatrel | maandag 8 februari 2021 @ 20:07 |
Het is maar goed dat ze op Utrecht CS dat enorme bord hebben opgehangen anders hadden al die treinen die niet rijden er niet opgepast. | |
Socios | maandag 8 februari 2021 @ 20:20 |
![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 februari 2021 @ 11:30 |
Iedereen ingesneeuwd hier? | |
Duvel | dinsdag 9 februari 2021 @ 11:31 |
Nee. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 9 februari 2021 @ 11:34 |
Valt mee. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 februari 2021 @ 12:24 |
Mijn garagedeur was vastgevroren maar heet water en een droge doek maakte daar korte metten mee. Verder heb ik de baas even op de hoogte gesteld van dat ik maar thuiswerk vanwege het weer ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 februari 2021 @ 12:31 |
Op de lijn Alkmaar-Uitgeest maakt men gebruik van 1 spoor. Het andere spoor is op station Castricum volledig verdwenen onder een hoge berg sneeuw. | |
DJMO | dinsdag 9 februari 2021 @ 12:50 |
Ik vond het al zo vaag toen ik de vertrektijden op Alkmaar Noord controleerde (moet morgen naar Hoorn) en zag dat de sprinters naar amsterdam vanaf spoor twee vertrokken ![]() | |
b2py | dinsdag 9 februari 2021 @ 14:15 |
Waarom ploegen ze daar niet gewoon met een trein doorheen dan? Bang voor ontsporing?? | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 februari 2021 @ 14:23 |
Erhm, omdat je dan heel je materieel aan puin zal rijden? Men is ter hoogte van Uitgeest nog bezig om de sneeuwduinen op te ruimen. | |
b2py | dinsdag 9 februari 2021 @ 14:35 |
Overal ter wereld ploegen de treinen door sneeuw heen, en in Nederland gaat alles naar de knoppen. Volgens mij is de vorm van de neus van een VIRM perfect voor een ploeg | |
#ANONIEM | dinsdag 9 februari 2021 @ 14:39 |
Nou...heb je Groot-Brittanië wel eens gezien met een centimeter of 2 sneeuw? | |
James1988 | dinsdag 9 februari 2021 @ 14:50 |
De Britten hebben sneeuwploegen, en niet alleen in Schotland. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 februari 2021 @ 15:19 |
Vriendjes ![]() Twee van mijn hobby's komen samen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 9 februari 2021 @ 15:50 |
Ik kan de straat uit komen met de auto na wat schuiven, dus dat valt mee. Alleen de bussen rijden niet, dus daarvoor hoef ik er niet uit momenteel ![]() Kwam net deze foto tegen van de 2205 die met de sneeuwschuiver over de Betuweroute geweest is vanmorgen: | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 februari 2021 @ 15:53 |
Wat een vet biljet!! Ik denk dat het een General Motors GT22 of GT26 met eventuele toevoegingsletters is.. | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 februari 2021 @ 16:24 |
Ik kwam deze foto tegen | |
Dr_Flash | dinsdag 9 februari 2021 @ 16:43 |
Ziet er naar uit dat die allebei in Algerije gereden hebben ![]() ![]() ![]() Djibouti 1988 (model is misschien iets te generiek?) ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 februari 2021 @ 16:49 |
Voorts heb ik nog deze prachtigerd aangeschaft ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 februari 2021 @ 16:55 |
Dat plaatje moest ik ff apart openen maar vet hoor!! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 februari 2021 @ 16:56 |
Das een Beel ![]() Reteirritant dat ik tussen twee posts moet CTRL-F5'en trouwens. Eens kijken of ik er nog meer CSS uit kan roppen die niet nodig is. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 februari 2021 @ 17:01 |
Een NS 2600 lijkt ie wel een beetje op he? Maar volgens mij kan het gewoon ook bijvoorbeeld een Taigatrommel zijn of zo. Te weinig diagnostische kenmerken. | |
Peterselieman | dinsdag 9 februari 2021 @ 22:44 |
hieronder schijnen rails te liggen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 februari 2021 @ 22:57 |
Dat liveblog.... ik vond dat behoorlijk niet live voor een liveblog de afgelopen dagen. En dit artikel leest als huiliehuilie. Ik snap best dat het allemaal niet makkelijk is maar hmmm... Misschien ligt het aan mij. | |
Peterselieman | dinsdag 9 februari 2021 @ 23:04 |
ligt niet aan jou. Ik vind het wel vreemd dat er niet meer gekozen is om de sporen met locomotieven sneeuwvrij te maken En te kijken welke wissels er nodig zijn om iig snel een basisdienstregeling op te starten | |
Peter | dinsdag 9 februari 2021 @ 23:50 |
De HTM rijdt al dagen met vier pekeltrams door de nachten om de sporen en wissels vrij te houden. Wat doet ProRail? | |
James1988 | woensdag 10 februari 2021 @ 00:18 |
Onze zuiderburen zijn niet echt onder de indruk, als ik dit draadje mag geloven: https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=43&t=14732 | |
WcPot | woensdag 10 februari 2021 @ 03:32 |
Hier heb ik ook last van. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 10 februari 2021 @ 10:14 |
Dat is sinds Danny's aftrekbalk er onderaan bij is gekomen en uitschakelen heeft niet zoveel zin. Het komt omdat 'we' een adblocker gebruiken waardoor ze de meuk expres om zeep helpen in de hoop dat we 'm uitschakelen. | |
b2py | woensdag 10 februari 2021 @ 10:40 |
HET KAN WEL | |
Mr_Klaasje | woensdag 10 februari 2021 @ 10:48 |
Er bleek nog een verdwaalde sneeuwschuiver in de voormalige NS-werkplaats in Amersfoort te liggen. Die sneeuwschuiver past op een 2200 of een 6400. Al is het natuurlijk beklagenswaardig dat dit pas op dinsdag is gebeurd én met museumspul omdat er niet eerder iets beters geregeld was. | |
spectrumanalyser | woensdag 10 februari 2021 @ 11:10 |
Goederenvervoerder DB Cargo Nederland meldt dat het een begin heeft gemaakt met het opstarten van de treindienst. Deze lag sinds zaterdag stil als gevolg van een combinatie van krachtige wind, sneeuw en strenge vorst. Inmiddels zijn de belangrijkste routes volgens de vervoerder te berijden. bron: https://www.spoorpro.nl/s(...)verkeer-langzaamaan/ | |
mschol | woensdag 10 februari 2021 @ 11:25 |
maar er zijn nog steeds flinke wijzigingen incl een volledig uitgevallen route (tram 19) t/m 14 februari ![]() | |
Fred | woensdag 10 februari 2021 @ 11:49 |
Heeft NS al een testrondje met de ICNG gedaan? Of gaan we er de komende winter achter komen dat die trein óók niet tegen sneeuw kan? | |
WcPot | woensdag 10 februari 2021 @ 15:20 |
Ik denk het laatste. Komen ze erachter dat er allemaal stuifsneeuw op de meest onverwachte plekken terechtkomt waardoor ze weer aanpassingen moeten maken. ![]() ![]() | |
Socios | woensdag 10 februari 2021 @ 15:33 |
Durven ze niet meer nadat de V250 ook toevallig in de sneeuw 'moest' testen. | |
Peter | woensdag 10 februari 2021 @ 17:43 |
In lijn 19 zit toch nog geen kip, pas als die doorgetrokken is naar de TU heeft die lijn zin.. de HTM doet het best prima verder. | |
Dr_Flash | woensdag 10 februari 2021 @ 19:18 |
https://nos.nl/artikel/23(...)wege-winterweer.html Begint nu wel een beetje zielig te worden hoor ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 10 februari 2021 @ 19:38 |
Ze hebben zoveel geluk met coroon dat veel mensen thuis moeten werken. Hoe krijg je het voor elkaar, zo gigantisch te blunderen. Tijd dat er koppen rollen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 10 februari 2021 @ 19:43 |
Oh, nu wel!! Mr_Klaasje kijk!! ![]() ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 10 februari 2021 @ 19:44 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 februari 2021 @ 19:46 |
Hoi @Mr_Klaasje ![]() | |
derLudolf | woensdag 10 februari 2021 @ 19:51 |
Dat het met museummat gebeurd is niet erg, ze hebben zelf geen diesels meer, dus ja of ze een museum nou een leuk klusje gunnen of een aannemer maakt niet zoveel uit toch? Wel knullig dat zo'n ding zo laat werd gevonden. |