Gaat DDM niet naar Dortmund om gesloopt te worden?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is weer een 1700 loc van de Houtrakpolder naar HKS metals overgebracht. Het betreft loc 1731, die op 12 december 2019 voor het laatst met stam 7205 heeft gereden.
Foto van Daan_VW
[ afbeelding ]
het voormalige Ter Haak terrein zal inmiddels goed vol staan nu daar ook de 7 stuurstandrijtuigen bijgekomen zijn uit Amersfoort.
foto van tobiash4
[ afbeelding ]
Dit voelt raar. Ik was bij de doop van die loc.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 09:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
1731 heeft op 12 december 2019 voor het laatst met DDM1 stam 7205 gereden.
Foto van Daan_VW
[ afbeelding ]
Te laat...quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef dennistd het volgende:
Voor de liefhebber: Mat'54 386 van het Spoorwegmuseum maakt vandaag een conditierit naar Emmen via Deventer
https://treinposities.nl/(...)9/47/Conditierit_Mat'54_386
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op zondag 10 januari 2021 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
Opeens rijdt er een IC2 door jouw straat heen:Toch zie je nog steeds na 30 jaar hardcore old school DDR-elementen. Die straatlantaarnsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zondag 10 januari 2021 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
Opeens rijdt er een IC2 door jouw straat heen:Er is geen Umweltzone in Bautzen, maar goed ook want het welbekende groene stickertje op de voorruit zie ik nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat voor loc hangt er achter? Niet de BR146(?) waar ze normaliter mee rijden.
[ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 10-01-2021 19:20:45 ]Kranplätze müssen verdichtet sein
De BR147 waar ze normaal mee rijden. Dat is een Traxx3quote:Op zondag 10 januari 2021 19:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er is geen Umweltzone in Bautzen, maar goed ook want het welbekende groene stickertje op de voorruit zie ik niet
Wat voor loc hangt er achter? Niet de BR146(?) waar ze normaliter mee rijden.
Om over de loc maar niet te spreken natuurlijkquote:Op zondag 10 januari 2021 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch zie je nog steeds na 30 jaar hardcore old school DDR-elementen. Die straatlantaarns
Ja om dat te voorkomen daar heeft moeder natuur nogal wat voor over gehad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:06 schreef Peter het volgende:
RIDING A FYRA V250 IN 2020! Trenitalia Frecciargento ETR.700 Business Class Review (Milan to Ancona)
Wie weet wanneer wij er in kunnen...
Inselbahnen waddeneilanden staan er niet opquote:Op donderdag 14 januari 2021 14:20 schreef dennistd het volgende:
Spoorkaart van Duitsland met alle concessiehouders: https://bag-spnv.de/files(...)ternehmen%202021.pdf
Maar die is volgens mij ook niet aanbesteed toch?quote:Op donderdag 14 januari 2021 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Inselbahnen waddeneilanden staan er niet op
Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:44 schreef Salatrel het volgende:
Goed voor de punctualiteit. Treinen die niet rijden zijn ook niet te laat.
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 23:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee.
Maakt niet uit ik ben vrij vandaag.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 23:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee.
Dat is 14,5t per as, 14,5t vs 17t valt toch wel mee?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ter vergelijking de ongeveer even lange GTW 2/8 heeft een massa van 87 ton, verdeeld over 6 assen.
Of een bijstuurgoochem van NS.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 23:44 schreef Fred het volgende:
[..]
Pas op wat je zegt: er komt morgen sneeuw en wie weet leest er een bijstuurgoochem van prorail mee.
mwah, het nadert wel zo'n beetje de max voor reizigersmaterieel wat nog wenselijk is. Bij nog hogere aslasten kunnen er hier en daar beperkingen op gaan treden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is 14,5t per as, 14,5t vs 17t valt toch wel mee?
Beladen. Maximaal zoude WINK 144 ton mogen zijn begrijp ik uit de documenten.quote:Op zondag 17 januari 2021 08:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Beladen of onbeladen? Want overbeladen wil je hem eigenlijk onder de 20 ton houden.
Dom van mij. Een GTW 2/8 heeft natuurlijk 8 assenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is 14,5t per as, 14,5t vs 17t valt toch wel mee?
Dat gemiddelde zegt toch niks bij een GTW?quote:Op zondag 17 januari 2021 18:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dom van mij. Een GTW 2/8 heeft natuurlijk 8 assen
Dan heb je het dus gemiddeld over 11 ton per as
Uit dat document blijkt zelfs dat er voor de GTW 2/6 een waarschuwing is dat bij volle belading er de kans bestaat dat op de assen van de motorbak meer gewicht komt te rusten dan toe is gelaten.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:31 schreef ReisT het volgende:
Zeg dat wel, GTW heeft een hogere aslast dan de WINK. Ruim 19 ton volgens deze registratie.
https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/13-137-0001-3-002-001
Bij de WINK is het gewicht beter verdeeld.
Flash vindt dit leukquote:Op zaterdag 23 januari 2021 00:18 schreef dennistd het volgende:
Rondom de Chinese stad Dalian zijn een aantal spoorlijnen tot stilstand gekomen nadat Adobe gestopt is met Flash. Ze draaien nu op een gekraakte versie
https://hk.appledaily.com(...)LKVBGVEBRLAECJPTCHM/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |