quote:
Opvallend is wel de extra remwagens met daarop een extra doorgaande remleiding. Het remsysteem van ICNG heeft blijkbaar niet veel vertrouwen meer na het ongeval.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:13 schreef MTL het volgende:
Een echt nieuwjaarswonder! Ik zou er bijna emotioneel van worden...
Bijna...
Hoewel de aanleiding uiteraard het ongeluk met de ICNG is geweest, heeft deze maatregel niet direct met de ICNG zelf te maken. Geen enkel transport van welke trein dan ook mag nog door Duitsland zonder remwagens.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 23:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
[..]
Opvallend is wel de extra remwagens met daarop een extra doorgaande remleiding. Het remsysteem van ICNG heeft blijkbaar niet veel vertrouwen meer na het ongeval.
Op 16 Oktober 2020 was in Duitsland bij Dreileben een locomotief ontspoord die twee ICNG treinstellen trok. Eentje daarvan had forse schade opgelopen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is er voor ongeval met een ICNG geweest dan?
en dan te bedenken dat ongeveer 15 jaar geleden de toen nog nieuwe D-GTW'tjes voor Arriva Noord-Nederland op eigen kracht door Duitsland reden, dus zonder Indusi en onder de naam Prignitzer Eisenbahn.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 23:54 schreef MTL het volgende:
[..]
Hoewel de aanleiding uiteraard het ongeluk met de ICNG is geweest, heeft deze maatregel niet direct met de ICNG zelf te maken. Geen enkel transport van welke trein dan ook mag nog door Duitsland zonder remwagens.
Nou ja, als zou blijken dat het treinstel ineens niet meer mee zou remmen terwijl daar wel op gerekend werd dan kan ICNG (nou ja, de bouwer ervan dan) daar wel wat aan doen hoop ik toch.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ow da's nie best. Maar goed daar kan die ICNG niet veel aan doen lijkt me.
Je kan beter de vraag stellen wat de ICNG en alle andere transporten gemeen hebben, omdat niet alleen de ICNG maar ook alle andere treintypes nu op deze manier overgebracht moeten wordenquote:Op zondag 3 januari 2021 19:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou ja, als zou blijken dat het treinstel ineens niet meer mee zou remmen terwijl daar wel op gerekend werd dan kan ICNG (nou ja, de bouwer ervan dan) daar wel wat aan doen hoop ik toch.
Ik wist niet dat @Vonkenboer bij de Oostenrijkse spoorwegen werktequote:
De ICNG doet niet zo veel onder 15 kV. Dat deert die D-GTW'tjes niet zo.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat ongeveer 15 jaar geleden de toen nog nieuwe D-GTW'tjes voor Arriva Noord-Nederland op eigen kracht door Duitsland reden, dus zonder Indusi en onder de naam Prignitzer Eisenbahn.
klopt, maar het is nu ook zo dat al het nieuwe dieselmat door Duitsland gesleept wordt.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
De ICNG doet niet zo veel onder 15 kV. Dat deert die D-GTW'tjes niet zo.
quote:Op zondag 3 januari 2021 22:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wist niet dat @:Vonkenboer bij de Oostenrijkse spoorwegen werkte
In Oostenrijk staat 15 kV AC op de draad, met een frequentie van 16,7 Hz.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 06:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Das tenminste nog eens sneeuw ! Hoeveel kV is zo'n leiding ?
In Nederland onmogelijk. Veel te onderhoudsgevoelig.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:56 schreef Bitlord het volgende:
Diep in de krochten van Youtube een interessant filmpje om de sta- en zitcapaciteit en halteringstijden aan te passen aan de uren van de dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |