Schandequote:Op dinsdag 2 februari 2021 12:18 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik vind het anders behoorlijk druk moet ik zeggen.
De IC van 10:07 richting Nijmegen vanaf Alkmaar Noord was heerlijk rustig hoor, maar door het gedonder rondom Amsterdam werd het vanaf Alkmaar een stuk drukker omdat er veel treinen uitvielen. En sjah, dat volk hoopt zich dan op he. Als die storing er niet was geweest was het gewoon verspreid gebleven.quote:
En wat was nu het tril probleem en hoe hebben ze het opgelost?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
NS verwacht de DDZ vloot in April weer op de baan te hebben.
Intussen is de afvoer van SGM duidelijk zichtbaar als je langs de Dijksgracht gaat.
Een machinist vertelde dat het de (poets)remmen waren van de motorbakken. deze worden vervangen door schijfremmen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:23 schreef WcPot het volgende:
[..]
En wat was nu het tril probleem en hoe hebben ze het opgelost?
Hoe kan een grote zware DDZ die minimaal 4 bakken heeft detectie problemen hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:51 schreef MTL het volgende:
Klinkt als klok, klepel.
Andere bakken hebben die poetsremmen ook (die poetsrem was ook het probleem bij de ontsporing in Den Haag) en het waren juist de normale bakken met trillingen.
Die poetsremmen zijn er overigens niet voor de lol. Dat gaat ook om een stukje detectie van de trein en hebben verder geen daadwerkelijk remfunctie. Die vervangen door schijfremmen is volstrekte flauwekul. Dan zal er alsnog een oplossing moeten worden verzonnen voor het schoonpoetsen van de loopvlakken.
Dat de poetsremmen mogelijk een soortgelijk probleem veroorzaken door de extra slijtage die het met zich meebrengt was overigens al twee jaar terug geconstateerd. Dit klinkt meer alsof een collega die oude constatering van twee jaar terug heeft gelezen en daar zelf een 'oplossing' voor heeft verzonnen. Maar goed, we gaan het meemaken.
Ik kwam het op Fles' Facebook ook al tegen.quote:
Je kletst uit je nek.quote:
Zoals ik al zei: vertel. Wat klopt er niet?quote:
Zie DM.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:09 schreef MTL het volgende:
[..]
maar wat verwacht je anders op een openbaar forum![]()
Als een ze paar exemplaren van het laatste model railpocket aan elkaar ducttapen kunnen ze die ook als dwarsligger gebruikenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:45 schreef MTL het volgende:
Buiten dat ik uit mijn nek klets is er overigens ook nog iets nieuws. Er wordt momenteel getest met gerecyclede dwarsliggers die gemaakt zijn van oude treinwanden:
https://nieuws.ns.nl/dwar(...)aakt-van-oude-trein/
Schijnbaar heb ik het altijd verkeerd begrepen dat de blokkenremmen vooral waren om de loopvlakken schoon te poetsen en ik kan er in de materieeldocumentatie nu ook niets meer over terugvinden, dus mijn vorige berichten kunnen genegeerd worden.quote:
Ik vind het opvallend of grappig dat ProRail niet genoemd wordtquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:45 schreef MTL het volgende:
Buiten dat ik uit mijn nek klets is er overigens ook nog iets nieuws. Er wordt momenteel getest met gerecyclede dwarsliggers die gemaakt zijn van oude treinwanden:
https://nieuws.ns.nl/dwar(...)aakt-van-oude-trein/
Niet nodig denk ik, de motorbak heeft ook nog een ED-rem.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:25 schreef MTL het volgende:
[..]
De blokkenremmen op de mDDM zullen dan nog wel een uitdaging worden. Volgens mij is er weinig plek voor schijfremmen op die motorbak. Ik ben benieuwd hoe dat dan opgelost gaat worden.
Jep, maar die werkt niet onder de 5 km/u en er mag ook niet vanuit gegaan worden dat de ED-rem ten alle tijden werkt. Ook bij een noodremming zijn de blokkenremmen actief op de motorbak.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet nodig denk ik, de motorbak heeft ook nog een ED-rem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |