ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 14-12-2020 17:53:36 ]
Grappig genoeg is de Etos in het station hier al weken dicht "vanwege het coronavirus". Ook de stationskapper is al sinds het begin van de 'gedeeltelijke lockdown' om dezelfde reden dicht.
De Starbucks en Smullers zijn lange tijd gesloten geweest (ook tijdens de zomer) maar die zijn tegenwoordig wel weer open.
Zal qua eten / drinken weinig veranderen denk ik zo. Zitgelegenheid was al gesloten dus een Burger King, julias, broodZaak, kiosk, kebab kunnen gewoon door als afhaal. Een Bruna of Ako of beenmode of ici paris zal wel dicht zijn net als de bloemist.
Op dinsdag 15 december 2020 12:44 schreef spectrumanalyser het volgende: De kerstritten van stroomtram Hoorn gaan niet door. de organisatie heeft gelukkig voldoende financiële steun gekregen van de provincie.
het terzijde stellen van SGMm lijkt weer te zijn opgestart.
de waarde van semi-klassieke modeltreinen schiet door het plafond. Fleischmann 1470/4470 (SGM) en Fleischmann 1472/4472 (Mat 64) leveren momenteel het dubbele op ten opzichte van vorig jaar
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 22 december 2020 09:43 schreef spectrumanalyser het volgende: de waarde van semi-klassieke modeltreinen schiet door het plafond. Fleischmann 1470/4470 (SGM) en Fleischmann 1472/4472 (Mat 64) leveren momenteel het dubbele op ten opzichte van vorig jaar
Vreemd, want zeker die SGM is nogal gedumpt op een gegeven moment.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 22 december 2020 09:43 schreef spectrumanalyser het volgende: de waarde van semi-klassieke modeltreinen schiet door het plafond. Fleischmann 1470/4470 (SGM) en Fleischmann 1472/4472 (Mat 64) leveren momenteel het dubbele op ten opzichte van vorig jaar
In spoor-N ook: Motorpost van Arnold (zonder wagens) 250-300 euro. Koploper van Minitrix: 300-500 euro afhankelijk van de uitvoering. ICR van Minitrix gaan voor wel 50 euro per stuk, dat is meer dan nieuwwaarde als ze gemaakt zouden worden. Als je wilt digitaliseren in een loc of treinstel mag je daarna nog gaan knutselen op hoop van zegen.
In spoor-N ook: Motorpost van Arnold (zonder wagens) 250-300 euro. Koploper van Minitrix: 300-500 euro afhankelijk van de uitvoering. ICR van Minitrix gaan voor wel 50 euro per stuk, dat is meer dan nieuwwaarde als ze gemaakt zouden worden. Als je wilt digitaliseren in een loc of treinstel mag je daarna nog gaan knutselen op hoop van zegen.
Zo ook ICR-stuurstand Benelux of geel/blauw: die dingen doen achterlijke prijzen. Nieuw rond de 100 euro, nu een veelvoud.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
In 2020 komt er toch nog nieuws over de TEE die al jaren op Dijksgracht staat te verroesten. Deze wordt namelijk overgedragen aan Stichting Nederlands Transport Museum (NTM) in Nieuw Vennep dat de trein wil restaureren, zodat het daar te zien zal zijn voor het publiek.
Op donderdag 24 december 2020 20:18 schreef Peterselieman het volgende: In 2020 komt er toch nog nieuws over de TEE die al jaren op Dijksgracht staat te verroesten. Deze wordt namelijk overgedragen aan Stichting Nederlands Transport Museum (NTM) in Nieuw Vennep dat de trein wil restaureren, zodat het daar te zien zal zijn voor het publiek.
Op het rangeerterreintje van de HSL? Of ergens op een bedrijfsterrein?
op dit moment op een bedrijventerrein, maar uiteindelijk moet het museum kennelijk een plek gaan krijgen op Park 21, een gigantisch park dat tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep moet komen. Grofweg tussen de A4 en de N205
In spoor-N ook: Motorpost van Arnold (zonder wagens) 250-300 euro. Koploper van Minitrix: 300-500 euro afhankelijk van de uitvoering. ICR van Minitrix gaan voor wel 50 euro per stuk, dat is meer dan nieuwwaarde als ze gemaakt zouden worden. Als je wilt digitaliseren in een loc of treinstel mag je daarna nog gaan knutselen op hoop van zegen.
Ik fotografeer veel analoog. Daar zie je hetzelfde, prijzen gaan hard omhoog. Oktober 2018 heb ik zeg zo'n ¤225 betaald voor een camera die ik in 2010 heb verkocht voor ¤125
Begin deze maand ¤1100 uitgegeven aan Mamiya RB67 met wat lenzen. Jaar of 5/6 geleden kon je zoiets voor ¤500-¤600 kopen.
Ik fotografeer veel analoog. Daar zie je hetzelfde, prijzen gaan hard omhoog. Oktober 2018 heb ik zeg zo'n ¤225 betaald voor een camera die ik in 2010 heb verkocht voor ¤125
Begin deze maand ¤1100 uitgegeven aan Mamiya RB67 met wat lenzen. Jaar of 5/6 geleden kon je zoiets voor ¤500-¤600 kopen.
Ik kom hier normaal voor de treintjes, maar really? Ik heb nog een Mamiya645 liggen waar ik niets mee doe.