Ja, dat heb ik uiteindelijk ook gebruikt voor de DB-app. Maar helaas kun je dat dus niet op app-niveau instellen waardoor allerlei andere apps ook ineens Duits begonnen te lullen. Niet handig, zeker niet als de teksten vervolgens ook nog te lang zijn voor knoppen en zo.. Heb hem dus maar weer op Engels staanquote:Op maandag 1 februari 2021 19:13 schreef derLudolf het volgende:
@:dennistd ik meende me te herinneren dat jij eens contact hebt gehad met DB over hun app en de mogelijkheid deze in het Duits te installeren met een niet Duitse Android?
Mijn Flickr app was laatst ineens in het Duits. Geen idee hoe dat kon, dacht omdat het gekoppeld was aan een @:yahoo.de mailadres. Later zag ik dat Flightradar24 ook in het Duits was, toen DB planner ook gecontroleerd, die was ook ineens Duits.
Via instelling (van Android zelf) ->systeem -> talen en invoer -> talen
Kun je talen kiezen.
[ afbeelding ]
Duits stond op twee, nu staat alles weer in het Engels. Heb Android onlangs ook geüpdatet, misschien dat die volgorde van talen optie daarin een optie is en dat apps hun instellingen daarop aanpassen
Ik wilde net zeggen. Lekker creatief vanaf alkmaar noord via Haarlem en leiden naar Utrecht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:31 schreef dennistd het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Hij gaat weer lekker zullen we maar zeggen
Ik vind het anders behoorlijk druk moet ik zeggen.quote:
Schandequote:Op dinsdag 2 februari 2021 12:18 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik vind het anders behoorlijk druk moet ik zeggen.
De IC van 10:07 richting Nijmegen vanaf Alkmaar Noord was heerlijk rustig hoor, maar door het gedonder rondom Amsterdam werd het vanaf Alkmaar een stuk drukker omdat er veel treinen uitvielen. En sjah, dat volk hoopt zich dan op he. Als die storing er niet was geweest was het gewoon verspreid gebleven.quote:
En wat was nu het tril probleem en hoe hebben ze het opgelost?quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
NS verwacht de DDZ vloot in April weer op de baan te hebben.
Intussen is de afvoer van SGM duidelijk zichtbaar als je langs de Dijksgracht gaat.
Een machinist vertelde dat het de (poets)remmen waren van de motorbakken. deze worden vervangen door schijfremmen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:23 schreef WcPot het volgende:
[..]
En wat was nu het tril probleem en hoe hebben ze het opgelost?
Hoe kan een grote zware DDZ die minimaal 4 bakken heeft detectie problemen hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:51 schreef MTL het volgende:
Klinkt als klok, klepel.
Andere bakken hebben die poetsremmen ook (die poetsrem was ook het probleem bij de ontsporing in Den Haag) en het waren juist de normale bakken met trillingen.
Die poetsremmen zijn er overigens niet voor de lol. Dat gaat ook om een stukje detectie van de trein en hebben verder geen daadwerkelijk remfunctie. Die vervangen door schijfremmen is volstrekte flauwekul. Dan zal er alsnog een oplossing moeten worden verzonnen voor het schoonpoetsen van de loopvlakken.
Dat de poetsremmen mogelijk een soortgelijk probleem veroorzaken door de extra slijtage die het met zich meebrengt was overigens al twee jaar terug geconstateerd. Dit klinkt meer alsof een collega die oude constatering van twee jaar terug heeft gelezen en daar zelf een 'oplossing' voor heeft verzonnen. Maar goed, we gaan het meemaken.
Zelfkennis, hulde.quote:
Ik kwam het op Fles' Facebook ook al tegen.quote:
Je kletst uit je nek.quote:
Zoals ik al zei: vertel. Wat klopt er niet?quote:
Zie DM.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:09 schreef MTL het volgende:
[..]
maar wat verwacht je anders op een openbaar forum
Als een ze paar exemplaren van het laatste model railpocket aan elkaar ducttapen kunnen ze die ook als dwarsligger gebruikenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:45 schreef MTL het volgende:
Buiten dat ik uit mijn nek klets is er overigens ook nog iets nieuws. Er wordt momenteel getest met gerecyclede dwarsliggers die gemaakt zijn van oude treinwanden:
https://nieuws.ns.nl/dwar(...)aakt-van-oude-trein/
Schijnbaar heb ik het altijd verkeerd begrepen dat de blokkenremmen vooral waren om de loopvlakken schoon te poetsen en ik kan er in de materieeldocumentatie nu ook niets meer over terugvinden, dus mijn vorige berichten kunnen genegeerd worden.quote:
Ik vind het opvallend of grappig dat ProRail niet genoemd wordtquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:45 schreef MTL het volgende:
Buiten dat ik uit mijn nek klets is er overigens ook nog iets nieuws. Er wordt momenteel getest met gerecyclede dwarsliggers die gemaakt zijn van oude treinwanden:
https://nieuws.ns.nl/dwar(...)aakt-van-oude-trein/
Niet nodig denk ik, de motorbak heeft ook nog een ED-rem.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:25 schreef MTL het volgende:
[..]
De blokkenremmen op de mDDM zullen dan nog wel een uitdaging worden. Volgens mij is er weinig plek voor schijfremmen op die motorbak. Ik ben benieuwd hoe dat dan opgelost gaat worden.
Jep, maar die werkt niet onder de 5 km/u en er mag ook niet vanuit gegaan worden dat de ED-rem ten alle tijden werkt. Ook bij een noodremming zijn de blokkenremmen actief op de motorbak.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet nodig denk ik, de motorbak heeft ook nog een ED-rem.
Nou ja er mag toch al bijna niemand meer met de trein. Denk niet dat er heel veel mensen last van zullen hebben zo. Niet NOG meer last dan van het weer op zich al in ieder geval.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:44 schreef Salatrel het volgende:
LUD vanaf morgen aanvang dienst op z’n minst t/m maandag ivm verwachte weersomstandigheden
Tijd voor testritten met de V250quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
't doet denken aan een periode waarbij SLT massaal uitviel en Mat '64 van stal werd gehaald.
oude loc's die de rijp van de bovenleiding af moesten rijden.
Ah ze zouden het eens kunnen proberen halverwege de dag in te zetten. Kansloos.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:44 schreef Salatrel het volgende:
LUD vanaf morgen aanvang dienst op z’n minst t/m maandag ivm verwachte weersomstandigheden
Mja.quote:Vallen de weersomstandigheden mee, dan kunnen we helaas niet meer terug naar een normale dienstregeling. Medewerkers en treinen zijn op een andere plek ingepland en de reisinformatie is gebaseerd op de aangepaste dienstregeling. Ondanks dat dit vervelend is voor onze reizigers, doen we het liever een keer te veel dan het risico te nemen dat het weer tegenvalt.
Ach ja, de wintermaatregelen van NS bestaan al decennialang uit "Duimen dat het meevalt". En zeker met de teruglopende inkomsten sinds corona is er niet eens geld meer om ergens over na te denken. Dusjah.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:37 schreef b2py het volgende:
Hoeveel duizend jaar voorbereiding hebben ze gehad inmiddels? 15 ofzo? Zelfde gefaal als Hugo de stomme
LUD?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:44 schreef Salatrel het volgende:
LUD vanaf morgen aanvang dienst op z’n minst t/m maandag ivm verwachte weersomstandigheden
Landelijk Uitgedunde Dienstregeling. De helft rijdt niet.quote:
Kan nu niet meer... Zijn die vier 1200'en nog rijvaardig? Dan heb je nog 2 1300's, Hondenkop en nog een Plan V?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
't doet denken aan een periode waarbij SLT massaal uitviel en Mat '64 van stal werd gehaald.
oude loc's die de rijp van de bovenleiding af moesten rijden.
De dienstregeling die vanwege de Coronings ook al was uitgedund?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Landelijk Uitgedunde Dienstregeling. De helft rijdt niet.
op NS.nl staat precies wat en hoe.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De dienstregeling die vanwege de Coronings ook al was uitgedund?
Na de eerste 'horrorwinter' van december 2009 hebben ze er drie jaar over gedaan om LUD te bedenken. En daar zullen we het sindsdien mee moeten doen...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:37 schreef b2py het volgende:
Hoeveel duizend jaar voorbereiding hebben ze gehad inmiddels? 15 ofzo?
Jup. Hoge stroom is heel warmte.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waarom was dat ook alweer nodig. De 1200 locs gebruiken rijweerstanden. Door de hoge stroomsterkte rijden ze de bovenleiding schoon?
Kom, Travelsnackje voor de fans TRV / Fles' Travelsnacks #6quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Op 10-10-'10 hebben ze nogeens proef gereden met een eerste vorm van LUD. Allemaal korte stukjes, alleen maar stoptreinen en miljardmiljoen keer overstappen
Wel overal gratis erwtensoep
Mooi rondje gemaakt toen
Ze hebben groots gelijk, die Serviërs.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 01:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
https://www.srbvoz.rs/wp-(...).pdf?time=1612485045
Het stuk Novi Sad - Beograd Center ontbreekt dus zoals je ziet, bovendien gaat de aansluitende trein richting Crna Gora vanaf Topcider station, een behoorlijke reis per bus (ik meen buslijn 3) tussen het busstation van Belgrado en het Topcider station.
Grappig is op te merken dat bestemmingen in Kosovo door de Servische staatsspoorwegen worden aangeduid als Servisch grondgebied.
De trein van Kosovo naar Macedonie vertrekt dus niet vanuit Kosovo, maar vanuit Servie volgens de Servische autoriteiten.
Wat, is dat al 11 jaar geleden...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee dat was een week voor mijn busongeluk.
quote:Op zondag 7 februari 2021 07:05 schreef b2py het volgende:
Haha het spoor is er klaar voor, tot 10 uur geen treinen 🤣
Ach, er is iig geen vertragingquote:Op zondag 7 februari 2021 07:05 schreef b2py het volgende:
Haha het spoor is er klaar voor, tot 10 uur geen treinen 🤣
Met hoeveel verkeer?quote:Op zondag 7 februari 2021 10:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laat mij dan zeggen dat er zojuist meer dan 500 km file op de wegen is geregistreerd.
Echte file of snelheid onder de 50 km/u? Hangt allemaal nogal af van je definitie van file...quote:Op zondag 7 februari 2021 10:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laat mij dan zeggen dat er zojuist meer dan 500 km file op de wegen is geregistreerd.
Zeer veel vertraging, langzaam rijden. Geen echte files inderdaad.quote:Op zondag 7 februari 2021 10:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Echte file of snelheid onder de 50 km/u? Hangt allemaal nogal af van je definitie van file...
hmm, het filmpje liegt?quote:Op zondag 7 februari 2021 14:30 schreef b2py het volgende:
Ik heb wel degelijk het idee dat het werkt, en ook daar schieten de stenen niet uit de ballast.
Precies dat.quote:Op zondag 7 februari 2021 09:28 schreef b2py het volgende:
De wisselverwarming op elektriciteit heeft volgens Wikipedia een lager verwarmend vermogen dan gas, hierdoor is het minder goed opgewassen tegen zware sneeuw. Gelukkig hebben we nauwelijks sneeuw maar als het gaat zijn we de sjaak.
9 van de 10 bedrijven kunnen we dan ook best een dagje missen.quote:Op zondag 7 februari 2021 15:13 schreef Vriezzer het volgende:
Bij negen van de tien bedrijven en instanties kom je deze retoriek tegen zodra er ook maar één probleem de kop op steekt. Hoe groot of klein het probleem is doet er niet eens toe. Gewoon excuses zoeken, in de slachtofferrol kruipen en wachten tot de storm overwaait.
Oepsquote:Op zondag 7 februari 2021 15:14 schreef Peter het volgende:
[..]
hmm, het filmpje liegt?
[ afbeelding ]
Noodzakelijk om de verspreiding van Limburgse variant van COVID tegen te gaan. Symptomen zijn o.a. Onverstaanbaar communiceren.quote:Op zondag 7 februari 2021 17:49 schreef Eix het volgende:
Waarom is eigenlijk het treinverkeer in Zuid-Limburg gestaakt? Daar ligt géén sneeuw.
Aan de andere kant.. dit is ook weer zo watquote:Op zondag 7 februari 2021 15:14 schreef Peter het volgende:
[..]
hmm, het filmpje liegt?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 februari 2021 20:07 schreef Salatrel het volgende:
Het is maar goed dat ze op Utrecht CS dat enorme bord hebben opgehangen anders hadden al die treinen die niet rijden er niet opgepast.
Ik vond het al zo vaag toen ik de vertrektijden op Alkmaar Noord controleerde (moet morgen naar Hoorn) en zag dat de sprinters naar amsterdam vanaf spoor twee vertrokkenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op de lijn Alkmaar-Uitgeest maakt men gebruik van 1 spoor.
Het andere spoor is op station Castricum volledig verdwenen onder een hoge berg sneeuw.
Erhm, omdat je dan heel je materieel aan puin zal rijden? Men is ter hoogte van Uitgeest nog bezig om de sneeuwduinen op te ruimen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:15 schreef b2py het volgende:
Waarom ploegen ze daar niet gewoon met een trein doorheen dan? Bang voor ontsporing??
Nou...heb je Groot-Brittanië wel eens gezien met een centimeter of 2 sneeuw?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:35 schreef b2py het volgende:
Overal ter wereld ploegen de treinen door sneeuw heen, en in Nederland gaat alles naar de knoppen. Volgens mij is de vorm van de neus van een VIRM perfect voor een ploeg
De Britten hebben sneeuwploegen, en niet alleen in Schotland.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:39 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nou...heb je Groot-Brittanië wel eens gezien met een centimeter of 2 sneeuw?
Ik kan de straat uit komen met de auto na wat schuiven, dus dat valt mee. Alleen de bussen rijden niet, dus daarvoor hoef ik er niet uit momenteelquote:
Wat een vet biljet!!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Vriendjes
Twee van mijn hobby's komen samen Wie weet me te vertellen wat voor loc er op dit biljet afgebeeld staat? Algerije, 1983. Alvast bedankt (ik heb er nog wel een paar hoor, misschien een leuk puzzeltje of zo )
[ afbeelding ]
Ziet er naar uit dat die allebei in Algerije gereden hebben We puzzelen even verder Meer zien?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat een vet biljet!!
Ik denk dat het een General Motors GT22 of GT26 met eventuele toevoegingsletters is..
Dat plaatje moest ik ff apart openen maar vet hoor!!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Voorts heb ik nog deze prachtigerd aangeschaft maar die is nog onderweg. Azerbeidjan 1920.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziet er naar uit dat die allebei in Algerije gereden hebben We puzzelen even verder Meer zien?
Djibouti 1988 (model is misschien iets te generiek?)
[ afbeelding ]
Das een Beelquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziet er naar uit dat die allebei in Algerije gereden hebben We puzzelen even verder Meer zien?
Djibouti 1988 (model is misschien iets te generiek?)
[ afbeelding ]
Een NS 2600 lijkt ie wel een beetje op he? Maar volgens mij kan het gewoon ook bijvoorbeeld een Taigatrommel zijn of zo. Te weinig diagnostische kenmerken.quote:
Dat liveblog.... ik vond dat behoorlijk niet live voor een liveblog de afgelopen dagen. En dit artikel leest als huiliehuilie. Ik snap best dat het allemaal niet makkelijk is maar hmmm... Misschien ligt het aan mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
hieronder schijnen rails te liggen
[ twitter ]
De HTM rijdt al dagen met vier pekeltrams door de nachten om de sporen en wissels vrij te houden. Wat doet ProRail?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
ligt niet aan jou. Ik vind het wel vreemd dat er niet meer gekozen is om de sporen met locomotieven sneeuwvrij te maken
En te kijken welke wissels er nodig zijn om iig snel een basisdienstregeling op te starten
Hier heb ik ook last van. Na de eerste keer blijft de invoer knop op bezig staanquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
[..]
Das een Beel
Reteirritant dat ik tussen twee posts moet CTRL-F5'en trouwens. Eens kijken of ik er nog meer CSS uit kan roppen die niet nodig is.
Dat is sinds Danny's aftrekbalk er onderaan bij is gekomen en uitschakelen heeft niet zoveel zin. Het komt omdat 'we' een adblocker gebruiken waardoor ze de meuk expres om zeep helpen in de hoop dat we 'm uitschakelen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 03:32 schreef WcPot het volgende:
[..]
Hier heb ik ook last van. Na de eerste keer blijft de invoer knop op bezig staan
maar er zijn nog steeds flinke wijzigingen incl een volledig uitgevallen route (tram 19) t/m 14 februariquote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:50 schreef Peter het volgende:
[..]
De HTM rijdt al dagen met vier pekeltrams door de nachten om de sporen en wissels vrij te houden. Wat doet ProRail?
Ik denk het laatste. Komen ze erachter dat er allemaal stuifsneeuw op de meest onverwachte plekken terechtkomt waardoor ze weer aanpassingen moeten maken. Dit was een hele mooie test geweestquote:Op woensdag 10 februari 2021 11:49 schreef Fred het volgende:
Heeft NS al een testrondje met de ICNG gedaan? Of gaan we er de komende winter achter komen dat die trein óók niet tegen sneeuw kan?
Durven ze niet meer nadat de V250 ook toevallig in de sneeuw 'moest' testen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:49 schreef Fred het volgende:
Heeft NS al een testrondje met de ICNG gedaan? Of gaan we er de komende winter achter komen dat die trein óók niet tegen sneeuw kan?
In lijn 19 zit toch nog geen kip, pas als die doorgetrokken is naar de TU heeft die lijn zin.. de HTM doet het best prima verder.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:25 schreef mschol het volgende:
[..]
maar er zijn nog steeds flinke wijzigingen incl een volledig uitgevallen route (tram 19) t/m 14 februari
Oh, nu wel!! Mr_Klaasje kijk!!quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:38 schreef b2py het volgende:
Ze hebben zoveel geluk met coroon dat veel mensen thuis moeten werken. Hoe krijg je het voor elkaar, zo gigantisch te blunderen. Tijd dat er koppen rollen.
Dat het met museummat gebeurd is niet erg, ze hebben zelf geen diesels meer, dus ja of ze een museum nou een leuk klusje gunnen of een aannemer maakt niet zoveel uit toch?quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er bleek nog een verdwaalde sneeuwschuiver in de voormalige NS-werkplaats in Amersfoort te liggen. Die sneeuwschuiver past op een 2200 of een 6400.
Al is het natuurlijk beklagenswaardig dat dit pas op dinsdag is gebeurd én met museumspul omdat er niet eerder iets beters geregeld was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |