derLudolf | maandag 10 december 2018 @ 11:23 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
derLudolf | maandag 10 december 2018 @ 11:28 |
Wat toch een mooie sfeer heeft diafilm (foto in OP) | |
James1988 | maandag 10 december 2018 @ 14:47 |
Zijn er nog mensen hier die meewillen met het nieuwjaarsrondje? > PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2019 | |
toblorone | maandag 10 december 2018 @ 18:36 |
Ik zag net dit filmpje voorbij komen over het afschieten van herten. Als je goed kijkt zie je in de schietrichting de spoorbaan. Ben ik de enige die dit een beetje vreemd vind? https://www.rtlnieuws.nl/(...)dersplassen-begonnen | |
derLudolf | maandag 10 december 2018 @ 18:47 |
Ik zie het niet, maar kan zijn omdat ik mobiel kijk. Maar als een kogel een bepaalde afstand heeft afgelegd is de kracht er wel uit natuurlijk | |
toblorone | maandag 10 december 2018 @ 19:28 |
mwah, het lijkt op een paar honderd meter, en zo'n 308 haalt dat makkelijk... | |
James1988 | maandag 10 december 2018 @ 20:27 |
Meer vertraging voor Crossrail, de nieuwe oost-west-verbinding onder Londen, is zeer waarschijnlijk. In augustus werd bekend gemaakt dat de opening van de lijn zou worden uitgesteld van december 2018 tot 'herfst 2019', inmiddels lijkt het erop dat ook dat niet haalbaar is. https://www.metro-report.(...)delayed-further.html | |
Isane | maandag 10 december 2018 @ 23:59 |
Ik zag vandaag in Hengelo een oude ns loc met een meettrein erachter? Wie weet meer? | |
James1988 | dinsdag 11 december 2018 @ 00:18 |
Zag je misschien deze? | |
Goverman | dinsdag 11 december 2018 @ 07:36 |
Ik vind die foto echt een enorme jaren 80 gevoel geven... | |
Adrie072 | dinsdag 11 december 2018 @ 12:05 |
| |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 december 2018 @ 14:25 |
Luchtvervuiling | |
derLudolf | dinsdag 11 december 2018 @ 14:59 |
Pff, mijn camera is al 40 jaar oud. Lekker duurzaam | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 december 2018 @ 15:17 |
Niet als je de filmpjes laat ontwikkelen | |
derLudolf | dinsdag 11 december 2018 @ 15:25 |
Dia niet echt nee, zwartwit kun je met vitamine C doen Maar goed we gaan off topic. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 11 december 2018 @ 15:47 |
Straks heb ik mijn tweede ban van de dag te pakken, oh nee | |
GlennQuagmire | dinsdag 11 december 2018 @ 17:21 |
De trein tussen Aachen en Maastricht rijdt nog niet maar is blijkbaar al wel officieel ingehuldigd. Met oa Anne Hettinga in z'n beste duits. Het is het eerste item in deze video https://www1.wdr.de/media(...)aus-aachen-2500.html [ Bericht 2% gewijzigd door GlennQuagmire op 12-12-2018 11:15:10 ] | |
Isane | dinsdag 11 december 2018 @ 21:02 |
Yes! Dat was 'm. Trein kwam vanuit Hengelo | |
J.B. | woensdag 12 december 2018 @ 11:14 |
Positief is wel dat ze over enkele weken vertraging spreken, of dat in de praktijk wordt waargemaakt is natuurlijk afwachten. | |
Salatrel | woensdag 12 december 2018 @ 11:29 |
de soap rond station Lansingerland gaat door gisteren is gesprek met een collega die daar in de buurt woont en die wist te vertellen dat het de bedoeling was dat er bij dat station o.a. een groot outlet moest komen en een parkeerplaats met 750 plaatsen (zowel voor outlet als voor park + ride) nu schijnt dat hele outlet er niet te komen en daarom zou de gemeente vinden dat ook de parkeerplaats best wel een heel stuk kleiner kan dan 750 plaatsen | |
dennistd | woensdag 12 december 2018 @ 14:03 |
De verbouwing van station Bad Bentheim is klaar, je kunt nu door de deur: https://www.ardmediathek.(...)YS0wYmI3MjNjYWM0ZTQ/ | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2018 @ 14:24 |
Oh jammer zeg | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 december 2018 @ 14:38 |
Als prorail dit ziet is het toch gewoon een boete? | |
b2py | woensdag 12 december 2018 @ 16:34 |
Snelheid op de Betuweroute, 120 km/h? | |
dennistd | woensdag 12 december 2018 @ 17:31 |
Ja | |
Peter | woensdag 12 december 2018 @ 18:18 |
Wat is daar vreemd aan dan? | |
Salatrel | woensdag 12 december 2018 @ 18:39 |
Dat het station best een poosje later open gekund had. Het station zelf is namelijk ook nog helemaal niet af | |
James1988 | woensdag 12 december 2018 @ 18:46 |
Ach, het is nog altijd beter dan Zwolle Stadshagen. | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2018 @ 20:13 |
Kwam op Youtube dit tegen. Na "blaadjes op de rails" zijn "bomen op de rails" dus ook geen smoes meer | |
dennistd | woensdag 12 december 2018 @ 20:41 |
De oorzaak van de brand in de ICE tussen Köln en Frankfurt is ook bekend: er is transformatorolie gelekt dat vervolgens ontbrand is. Dit is niet te wijten aan gebrekkig onderhoud, want een transformator wordt tijdens onderhoud niet geopend omdat deze een heel treinleven meegaat. https://www.n-tv.de/der_t(...)r&utm_campaign=ntvde | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2018 @ 21:00 |
Ja dat hebben we gezien Trafo stuk == trein stuk | |
James1988 | woensdag 12 december 2018 @ 21:03 |
DeaDLocK2K | woensdag 12 december 2018 @ 21:03 |
Hehehehhe, ik zit oprecht te LOL'en | |
b2py | woensdag 12 december 2018 @ 21:12 |
Dat dus | |
derLudolf | woensdag 12 december 2018 @ 21:26 |
Transformatorolie, dat staat bij de fluxvloeistof en wisselstroombatterijen zeker (Een trafo is een magneet met twee spoelen, zonder bewegende onderdelen) | |
dennistd | woensdag 12 december 2018 @ 21:33 |
Wat dacht je van koeling? https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_olie | |
dennistd | woensdag 12 december 2018 @ 21:37 |
Overigens is het in Nederland ook niet onbekend: loc 1767 is uitgebrand door weglekkende olie. | |
derLudolf | woensdag 12 december 2018 @ 21:40 |
Aha, zo leer je elke dag weer | |
b2py | woensdag 12 december 2018 @ 21:53 |
50k boete voor Arriva voor het niet inzetten van genoeg stewards https://www.dvhn.nl/groni(...)lle-op-23933791.html | |
b2py | woensdag 12 december 2018 @ 21:54 |
Ahja, vond die cargo al zo hard gaan toen ik met ruim 130 kwam aangereden op de A15 | |
spectrumanalyser | woensdag 12 december 2018 @ 22:21 |
Fluxvloeistof gebruik je bij het solderen zodat de tin beter vloeit. Flux is in vloeistof en in vaste vorm als pasta. | |
Bitlord | donderdag 13 december 2018 @ 00:43 |
Die ene boete zou Prorail meer opleveren dan de totale gebruikersinkomsten van deze compleet nutteloze spoorlijn. | |
James1988 | donderdag 13 december 2018 @ 01:25 |
Welke lijn is dat? | |
#ANONIEM | donderdag 13 december 2018 @ 07:55 |
Lekker dan, staat gewoon een goederentrein stil op het perron in Rotterdam centraal | |
JDude | donderdag 13 december 2018 @ 08:08 |
Dat zal een stevige klus worden om die er weer af te tillen. | |
#ANONIEM | donderdag 13 december 2018 @ 08:09 |
Sorry, langs het perron maar niet op alle wagonnetjes stond een container dus je kon zo het avontuur aangaan door erop te springen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 december 2018 @ 08:37 |
Ja, dus? | |
#ANONIEM | donderdag 13 december 2018 @ 08:38 |
NOOIT EERDER GEZIEN!!! | |
b2py | donderdag 13 december 2018 @ 08:39 |
NS rijdt vaker op tijd in 2018 https://www.nu.nl/binnenland/5627204/ns-rijdt-jaar-vaker-tijd.amp | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 december 2018 @ 08:47 |
Mooie chaos daar in Turkije. | |
dennistd | donderdag 13 december 2018 @ 10:26 |
Zo te zien een Velaro D? | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 december 2018 @ 11:20 |
Lijkt me niet? | |
b2py | donderdag 13 december 2018 @ 11:28 |
Ze hebben er Velaro D en Velaro TR. Verschil is volgens mij op foto’s niet te zien | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 december 2018 @ 11:40 |
Ik kreeg het idee dat het een Talgo is met een ES64 nogiets ervoor. | |
b2py | donderdag 13 december 2018 @ 14:01 |
Er rijden op die HSL velaro’s en een trein van CAF, dus die andere zal wel regio zijn | |
James1988 | donderdag 13 december 2018 @ 14:49 |
Railcolor meldt dat het gaat om een TCDD Velaro en een E68000-locomotief van Hyundai Rotem. | |
Kentekenplaat | vrijdag 14 december 2018 @ 20:00 |
Rijden ze echt vaker op tijd of flikkeren ze er gewoon wat vertraagde treinen uit waardor het lijkt alsof ze vaker op tijd rijden? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 december 2018 @ 22:35 |
Dat zijn compleet verschillende statistieken. Dus dat zou je evenredig terug moeten vinden in de opgeheven treinen. Dat is over het algemeen niet zo. Tevens gaat de verbetering van 1 procentpunt en een beetje over reizigerspunctualiteit en dat staat in de link ook nog even expliciet genoemd. Daarbij gaat het er dus over of jij van Goor naar Zwolle inderdaad altijd maar maximaal 1h15m onderweg bent met beide routes, inclusief overstap dus. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 december 2018 @ 23:35 |
If you say so Worden statistieken over opgeheven treinen ooit openbaar gemaakt? Ik ben er nog nooit over gestruikeld | |
TemulMelvin | vrijdag 14 december 2018 @ 23:48 |
Jahoor. Met een beetje klikken bijna voor elk station en treinserie Kpi.prorail.nl | |
dennistd | zaterdag 15 december 2018 @ 09:30 |
Het stopontspoorblok functioneerde in elk geval
| |
Salatrel | zaterdag 15 december 2018 @ 10:22 |
ik moet vanavond nog naar Roosendaal. Het komt wel erg dichtbij zo... | |
Maegrim | zaterdag 15 december 2018 @ 11:15 |
gelukkig ligt heel Amersfoort eruit | |
Zug-Chef | zaterdag 15 december 2018 @ 16:38 |
Op zaterdag 15 december 2018 vond de jaarlijkse oliebollenrit van de Stichting Hondekop Mat '54 plaats. Dit jaar werd gekozen voor een rit naar het noorden van Nederland, waar jarenlang de Hondekoppen bij NS de Intercitydiensten wegreden. Nadat de trein vanuit Utrecht via Deventer en Zwolle eerst naar Groningen heeft gereden, werd in de middag Leeuwarden aangedaan. Na kopmaken in Meppel werd koers gezet naar de Friese hoofdstad. Treinstel 766 passeert hier even ten zuiden van Leeuwarden ter hoogte van Barrahûs. De voorspelde opklaringen bleven uit, waardoor dit plaatje gemaakt kon worden "tegen het licht in". | |
MTL | zaterdag 15 december 2018 @ 17:47 |
Ik zie alleen maar groen en geel. Waar is de trein? | |
Roomsnoes | zaterdag 15 december 2018 @ 20:41 |
Wellicht een beetje offtopic, maar ik heb een vraag over treinkaartjes/ovkaartjes. Kan dat hier..? Wij wonen in Noorwegen en komen met de kerst naar NL en gaan dan oa van het ov gebruik maken. Maar moet ik dan voor mij dochter van 4 een eigen persoonlijke ov-kaart? En moet ik dan op saldo reizen, of kan je ook enkeltjes kopen voor kinderen? En voor onszelf? Kan je een anonieme ov-kaart gewoon in de automaat kopen? Op de site van de RET (we verblijven in omgeving Rotterdam) lees ik dat: Elk kind van vier jaar en ouder heeft een persoonlijke OV-chipkaart nodig om op saldo met korting te kunnen reizen. Maar moet ik dan 7.50 plus reisgeld betalen voor een zeldzaam bustochtje..? Merk dat ik al een poosje weg ben uit NL en maar weinig van dat chipgedoe snap | |
James1988 | zaterdag 15 december 2018 @ 20:58 |
Anonieme chipkaarten kun je inderdaad zo uit de automaat halen. Persoonlijke kaarten moet je online kopen en daar zit een paar dagen levertijd op. NS verkoopt nog altijd losse kaartjes, maar als je die uit een automaat haalt betaal je een toeslag van ¤ 1 aan distributiekosten. Als je een eticket koopt (uitprinten, of in de app) betaal je die toeslag niet. Kaartjes voor stads- en streekvervoer zijn bij de chauffeur te koop, al verschilt het per regio wat er te koop is. Voor je dochter is een OV-chipkaart misschien wel interessant, want zij kan gratis met de trein reizen met een Kids Vrij-abonnement (dat kost eenmalig 1 cent). | |
dennistd | zaterdag 15 december 2018 @ 22:52 |
De SSN ging vandaag ook weer eens een poging doen om naar Zuid-Limburg te komen. Nadat het in 2015 al mislukte door een defecte voedingspomp en vervolgens een baanvakstremming, ging het ook dit jaar weer mis: door 'slechte kolen' kwam het rooster vol te zitten waardoor er geen zuurstof meer bij het vuur kon komen. Overigens niet voor het eerst bij de SSN. De trein strandde in Weert, de reizigers mochten met de IC naar Maastricht en op de terugweg werd de trein getrokken door een heuse 1600 (de 9901 van Railexperts). De 01 1075 is bij de ZLSM in Simpelveld achtergebleven Niks tegen de SSN overigens, ik gun ze het allerbeste, maar het is wel toevallig dat het altijd de SSN is die problemen heeft met kolen en de VSM nooit... [ Bericht 17% gewijzigd door dennistd op 15-12-2018 23:07:19 ] | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2018 @ 00:55 |
Ik zat nogeens te kijken bij de Belgjes, maar het is nog steeds zo dat als je Oud-strijder van de oorlog 14-18 bent, dat je dan gratis met de trein vervoerd kunt worden. En niet alleen oud-strijders, maar ook oorlogsinvaliden, weduwen, burgers, etc. http://www.belgianrail.be(...)e-redenen/lijst.aspx Alleen is iedereen uit die categorieën allang dood. Echt al heel erg lang. | |
Adrie072 | zondag 16 december 2018 @ 08:17 |
Gaat weer prima met de wissels! | |
b2py | zondag 16 december 2018 @ 08:29 |
Typisch weer | |
Fred | zondag 16 december 2018 @ 11:52 |
In Rotterdam iets Duits uit 1940 willen bewaren is natuurlijk ook tarten met het lot. | |
Salatrel | zondag 16 december 2018 @ 12:06 |
Stoken ze op bloemkool ofzo? Wat moet ik me voorstellen bij slechte kolen? Te grof? Te fijn? | |
derLudolf | zondag 16 december 2018 @ 12:12 |
Persoonlijk zou ik denken dat te fijn voor problemen kan zorgen. Of slechte kwaliteit waar veel afval van overblijft? | |
Peterselieman | zondag 16 december 2018 @ 12:17 |
dat laatste volgens mij. Dat er te veel onbrandbare troep in zit, waardoor de boel verstopt. | |
derLudolf | zondag 16 december 2018 @ 12:25 |
Dat is simpel op te lossen door een paar tientjes meer per ton kolen uit te geven lijkt me. | |
derLudolf | zondag 16 december 2018 @ 12:30 |
http://kolenkopen.nl/kolen/ De ene kolen is de andere niet... Er zijn dus speciale kolen voor stoommachines, in verschillende groften. | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2018 @ 12:33 |
Echt he, driekwart vlokje sneeuw en BOEM alles plat Nikskunners https://www.nu.nl/binnenl(...)phol-winterweer.html De maatregelen bestaan dus uit: Wachten tot het gedooid is | |
Salatrel | zondag 16 december 2018 @ 12:37 |
Verder dan Rotterdam stadion kom ik niet vandaag dus als dat niet rijd is het ook dikke prima | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2018 @ 12:40 |
Klopt ja. Wat ik bij kolen idd nog wel begrijp. Maar recentlijk las ik ook een vergelijkbaar verhaal over gas. Dat de meeste installaties gericht zijn op laagcalorisch gas en niet kunnen omgaan met hoogcalorisch gas. Dan vraag ik me af: Wat maakt dat dan uit? Brandt dat sneller, moet het harder door de leidingen gepompt worden of wat? | |
Salatrel | zondag 16 december 2018 @ 12:42 |
vorig jaar werd er toch met veel bombarie aangekondigd dat de wisselverwarming uitgerust was met sensoren die bij een bepaalde temperatuur de wisselverwarming automagisch inschakelde en vervolgens bleken die sensoren niet te werken of iets dergelijks | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2018 @ 12:47 |
Paar jaar geleden werd er bij wijze van 1-april-grap aangekondigd dat Prorail de wissels ging omzetten op zomertijd. Flikkerde ook de hele boel in elkaar | |
Peterselieman | zondag 16 december 2018 @ 12:51 |
Die dag lag Amersfoort er een tijd uit | |
b2py | zondag 16 december 2018 @ 12:52 |
Gronings Gas (Laagcorisch) bevat minder energie dan hoogcalorisch omdat er relatief veel stikstof in zit dat geen energie bevat: https://www.menterwolde.i(...)og-en-laagcalorisch/ | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2018 @ 13:09 |
Ja dat zal wel zo zijn, maar waarom je dan andere apparaten nodig hebt om het te verbranden snap ik niet. | |
derLudolf | zondag 16 december 2018 @ 13:27 |
Je ketel is gebouwd dat er 10 cm³ gas nodig is om een bepaalde hoeveelheid water te verwarmen. De apparatuur en zo zijn gewoon ingesteld op volume x gas is zoveel energie. Geen idee wat er dan in een ketel gebeurd eigenlijk, dat het geheel veel te warm wordt of dat er een overmaat aan gas is, waardoor er veel onverbrand gas in je rook zit. Denk zelf dat laatste. Zo'n campinggaz brander kun je ook niet aansluiten op aardgas immers, dat is butaan ipv vooral methaan. | |
#ANONIEM | zondag 16 december 2018 @ 14:18 |
Als je een interrailpas koopt moet je dan gelijk bij aankoop een reisperiode opgeven of kan ik dat ding dan binnen nu en een jaar gebruiken? Wil er misschien nog 1tje kopen met de kortingsactie van deze maand maar weet nog niet wanneer ik wil reizen. | |
Peter | zondag 16 december 2018 @ 14:43 |
als je overschakelt op ander gas moet je alle branders e.d. vervangen, omdat hoogcalorisch gas meer energie (=warmte) levert. Dus dan hoef je minder snel gas te verbranden voor dezelfde energievraag. Houd je de oude branders, dan komt er dus teveel energie uit (= te heet) per zelfde hoeveelheid gas. bron | |
b2py | zondag 16 december 2018 @ 14:44 |
Ding heeft een houdbaarheidsdatum en gaat in op de eerste dag dat je schrijft | |
Adrie072 | zondag 16 december 2018 @ 14:57 |
Die formulering kun je ook anders opvatten Oh wacht, dat doen ze zelf ook al. | |
Ireyon | zondag 16 december 2018 @ 15:06 |
Hoe vaak ben je van plan het OV te gaan gebruiken? Voor ¤3.50 heb je een RET 2-uurs kaartje, voor ¤8.00 een RET dagkaart en voor ¤2.50 een NS Railrunner (dagkaart trein voor 4 tot 11 jr.). Een (anonieme) OV Chipkaart is met de benodigde instaptarieven eigenlijk nooit goedkoper tenzij je er langere tijd dagelijks gebruik van gaat maken. | |
desbarts | maandag 17 december 2018 @ 13:23 |
Nee, je moet aangeven vanaf welke dag je hem wil gebruiken. Dus ja, je moet van tevoren kiezen wanneer je gaat reizen. | |
BLS | maandag 17 december 2018 @ 20:36 |
ProRail is klaar met het winterweer en wij zijn klaar met ProRail. | |
Darkwing_Duck | maandag 17 december 2018 @ 21:51 |
Weet iemand waar ik de toeslag prijzen kan vinden voor eerste klas slaapwagen parijs Hendaye icm interrail? | |
Darkwing_Duck | maandag 17 december 2018 @ 22:00 |
Goederenspoortje naar Maastricht haven | |
Sandrvich | dinsdag 18 december 2018 @ 14:24 |
Kan de verbinding Paris-Hendaye per nachttrein niet vinden, maar andere verbindingen met de Lunéa (of hoe het vandaag de dag ook heet) zijn zo te zien ¤25 1e klas. | |
James1988 | dinsdag 18 december 2018 @ 14:35 |
Intercités de Nuit | |
dennistd | dinsdag 18 december 2018 @ 14:54 |
DB stopt met het Schönes Wochenende-ticket. Alternatief is het Quer Durchs Land-ticket, dat voor de 2e t/m 5e persoon ¤2 duurder is, en ook niet geldig is buiten de treinen. https://www.zugreiseblog.(...)-ticket-einstellung/ | |
Adrie072 | dinsdag 18 december 2018 @ 18:45 |
Meer dan dit weet ik ook niet leute. | |
Peterselieman | dinsdag 18 december 2018 @ 19:00 |
kiekeboe in Zwitserland? | |
b2py | dinsdag 18 december 2018 @ 19:00 |
Is dit weekend gebeurd in volgens mij de werkplaats waar ze gemaakt worden, Engeland? | |
James1988 | dinsdag 18 december 2018 @ 19:09 |
Ziet eruit als een Zwitserse trein, die worden niet in Engeland gemaakt edit: via Google Image Search uitgekomen op dit artikel, https://telebasel.ch/2018/12/13/ich-hoerte-einen-knall/ | |
b2py | dinsdag 18 december 2018 @ 19:11 |
| |
dennistd | dinsdag 18 december 2018 @ 19:15 |
[quote] Op dinsdag 18 december 2018 18:45 schreef Adrie072 het volgende: [ afbeelding ] Meer dan dit weet ik ook niet leute. [/quote] https://telebasel.ch/2018/12/13/ich-hoerte-einen-knall/ Volgende pagina niet gezien | |
Adrie072 | dinsdag 18 december 2018 @ 19:31 |
Perfect! | |
James1988 | dinsdag 18 december 2018 @ 20:11 |
De Hoekse Lijn is nog wat meer vertraagd, de metro gaat nu op z'n vroegst eind maart rijden. | |
BLS | dinsdag 18 december 2018 @ 21:00 |
Locatie: https://goo.gl/maps/A5JQcrhTRd82 | |
Salatrel | dinsdag 18 december 2018 @ 21:40 |
weet je nog dat de lijn 5 maanden dicht zou gaan? Eind maart is de lijn al 2 jaar dicht. Ben benieuwd naar de reizigersaantallen als de lijn weer open gaat. Denk dat de mensen die inmiddels een goeie (e)-bike, brommer of auto hebben gekocht en tot de conclusie gekomen zijn dat ze net zo snel of sneller op hun werk zijn de metro straks lekker links laten liggen. Ik zie het eerlijk gezegd ook niet zo snel meer gebeuren dat ze hem daadwerkelijk tot het strand krijgen. | |
James1988 | dinsdag 18 december 2018 @ 21:42 |
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. De bestaande reizigers zullen nu zo onderhand wel allemaal afgehaakt zijn. | |
dennistd | dinsdag 18 december 2018 @ 22:58 |
De Wuppertaler Schwebebahn ligt tot medio komend jaar stil nadat vorige maand een flink stuk stroomrail losgeraakt is: http://www.wuppertaler-ru(...)19-aus-aid-1.7669642 | |
Mr_Klaasje | woensdag 19 december 2018 @ 08:52 |
Ach, dan zijn er in het begin voldoende weinig reizigers om over 10 jaar te roepen dat een groei van 500% heeft plaatsgevonden. Ieder project heeft recht op een dosis positief nieuws zullen we maar zeggen. | |
GlennQuagmire | woensdag 19 december 2018 @ 09:59 |
Ook de Luxemburgse spoorwegen hebben een variant van de ICNG besteld om de snelgroeiende reizigersaantallen op de vangen. ZIet er wel goed uit. | |
ReisT | woensdag 19 december 2018 @ 10:37 |
Het gekke is dat er in het persbericht dat hoort bij dat plaatje gesproken wordt over dubbeldekkers?! https://www.alstom.com/pr(...)trains-cfl-luxemburg | |
GlennQuagmire | woensdag 19 december 2018 @ 10:51 |
Oh huh. Dat is er aan het plaatje niet aan af te zien. Of zou het zoals de Desiro HC zijn waarbij de kopbakken enkeldenks zijn? | |
b2py | woensdag 19 december 2018 @ 11:49 |
Fijn zo’n alarmlampje | |
Salatrel | woensdag 19 december 2018 @ 12:14 |
Luxemburg ging het ov ook gratis maken toch | |
#ANONIEM | woensdag 19 december 2018 @ 12:16 |
ja | |
#ANONIEM | woensdag 19 december 2018 @ 12:16 |
vanaf 2020 | |
dennistd | woensdag 19 december 2018 @ 13:15 |
NS komt met een feestdagenretour: 1e klas retour of twee enkeltjes voor ¤19 https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/feestdagenretour.html | |
James1988 | woensdag 19 december 2018 @ 13:28 |
Die kleurstelling staat stukken beter dan wat NS doet met geel en blauw. | |
#ANONIEM | woensdag 19 december 2018 @ 13:49 |
nee joh, de ns livery is super mooi | |
James1988 | woensdag 19 december 2018 @ 13:59 |
Op de ICNG bedoel ik. De combinatie klopt voor mijn gevoel niet. | |
dennistd | woensdag 19 december 2018 @ 14:04 |
Zeker niet omdat het blauw op de kop zwart is. | |
MTL | woensdag 19 december 2018 @ 14:04 |
Er is geëxperimenteerd met een iets andere kleurstelling, helaas kan ik daarvan geen pic op internet zetten (nee, het zijn niet die pics die al vóór de officiële voorstelling naar buiten kwamen), waarbij o.a. het dak en de bovenkant van de kop volledig zwart waren. Dat gaf de trein een behoorlijk agressieve look, dus ik kan mij wel voorstellen waarom ze daar niet voor zijn gegaan | |
James1988 | woensdag 19 december 2018 @ 14:12 |
Kort na de presentatie was er iemand op Skyscrapercity gaan photoshoppen, die kwam op een gegeven moment hiermee: Dit vind ik mooier dan in het NS-ontwerp omdat de vormen beter de lijnen van het voertuig volgen. De swoosh zoals die op de mockup zit past naar mijn mening niet goed bij het model. | |
SevenWonders | woensdag 19 december 2018 @ 19:13 |
Ik vind het net Arriva-treinen on steriods :-) | |
BLS | woensdag 19 december 2018 @ 20:51 |
We zullen het de komende tijd wel zien als er meer plaatjes opduiken. Ik ben benieuwd of het inderdaad om een semi-duplex Coradia Stream gaat. Dan kunnen ze die ook gelijk NS aanbieden bij een vervolgbestelling ICNG, want dat wil ProRail graag. | |
ReisT | woensdag 19 december 2018 @ 21:11 |
Dan zou Alstom al een ontwerp voorbereid moeten hebben, 3 jaar is wel kort om een nieuw type te ontwikkelen. Zou ook een trendbreuk voor CFL zijn dat normaal altijd bestaande modellen bestelt. Het kan ook dat het toch om een andere Coradia gaat. [ Bericht 6% gewijzigd door ReisT op 19-12-2018 22:03:35 ] | |
b2py | woensdag 19 december 2018 @ 21:46 |
Gelukkig beheert ProRail infra en rijdt het niet de treintjes | |
James1988 | woensdag 19 december 2018 @ 21:48 |
Dat vergeten ze wel eens | |
Peterselieman | woensdag 19 december 2018 @ 21:50 |
dat eerste of dat laatste? | |
BLS | woensdag 19 december 2018 @ 21:51 |
Dat vergeten ze te vaak | |
James1988 | woensdag 19 december 2018 @ 21:53 |
Beide? | |
b2py | woensdag 19 december 2018 @ 21:55 |
Ik snap de gedachtegang wel van ze. Meer dubbeldeks is minder opstelruimte en dus een kleinere realisatieopgave van opstelterreinen. Maar dat lijkt me voor bv Nederland niet de beste oplossing, wel voor de tunnelvisie ProRail. | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 december 2018 @ 22:09 |
Ja. | |
dennistd | donderdag 20 december 2018 @ 01:20 |
Achter de schermen bij Miniatur Wunderland: | |
Goverman | donderdag 20 december 2018 @ 08:25 |
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd. Los daarvan, ProRail zit erg genuanceerd in de materieelkeuze van vervoerders. Zo is er de opstelcapaciteit als parameter, maar ook baklengtes irt seinplaatsing of beschikbare perronlengte. Maar denk ook aan transfer: in een dubbeldekker is de benodigde in/uitstaptijd groter dan bij enkeldeks treinen. Dat heeft dus weer gevolgen voor de dienstregeling. Daarnaast snapt men bij ProRail heel goed de verhoudingen op het spoor: materieel ligt primair bij vervoerders, maar er ligt een rol voor ProRail voor de relatie tussen infra, materieel en dienstregeling. | |
Fred | donderdag 20 december 2018 @ 08:31 |
Overheidsmenensen hebben geen humor meer? | |
Fred | donderdag 20 december 2018 @ 08:32 |
DDAR en Mat64 konden probleemloos elkaars diensten overnemen. Dat een groter deurtje op dubbeldeks mat voor sneller in en uitstappen zorgt hadden ze in de jaren 80 al goed door. | |
Goverman | donderdag 20 december 2018 @ 09:16 |
Overheidsmensen zijn, net als het merendeel van mensen buiten de overheid, in de uitvoering van hun werk serieus - dat is dus niet perse met humor inderdaad. Dat wordt overigens ook verwacht: ik denk dat weinig mensen het gepast zouden vinden als we in Kamerbrieven grappen zouden maken over de aanrijding met de Stint in Oss... Los daarvan: deze opmerking over "de BV Nederland" heeft - in ieder geval voor mij - een wat diepere betekenis. Nederland is een land, met een heleboel inwoners die op een of andere manier samen leven (dat noemen we ook wel de samenleving). Daar zitten bedrijfsmatige zaken aan, maar ook andersoortige dingen. Ouderenzorg bijvoorbeeld is niet perse financieel rendabel, maar het wordt wel als heel waardevol gezien. Veiligheid op het spoor is een ander voorbeeld. Daar gaat (komt die woordgrap...) buitensporig veel geld naar toe per slachtoffer. Toch hoor ik eigenlijk nooit iemand zeggen dat dat wel een onsje minder kan. Sterker nog, het moet eigenlijk alleen maar meer. Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat door het gebruik van de term 'BV Nederland' heel veel zaken buiten beschouwing worden gelaten die de samenleving als geheel tekort doen. | |
Mr_Klaasje | donderdag 20 december 2018 @ 09:44 |
Als we veiligheid op het spoor nog enigszins kosteneffectief oppakken dan zouden we hooguit nog geld aan de onveiligste overwegen mogen uitgeven. Voor de rest doen we eerder teveel dan te weinig inderdaad. Soms leidt dat tot onnodig dure projecten omdat bepaalde oplossingrichtingen worden uitgesloten. Toch staat de politiek weer op de achterste benen als er één ongeval is waarbij een dodelijk ongeval te betreuren valt voor het eerst in tien jaar. Laat diezelfde groep over het geld gaan en het is wel duidelijk hoe dit ontstaat. Dat zal je binnen het ministerie veel duidelijker zien dan in de uitvoering en studies voor projecten. | |
Goverman | donderdag 20 december 2018 @ 10:23 |
Die dynamiek is wel herkenbaar ja... En - zonder dat het expliciet wordt gemaakt - dat is dus ook wel een reden dat er "intrinsieke traagheid" is ingebouwd in de vorm van planprocessen. Dan zit er nog een filter op om niet achter ieder incident aan te hollen. Die NABO's zijn wel een aardig voorbeeld. Hoe groot is het probleem nu echt? En hoeveel incidenten waren er? Niet heel veel. De aanrijding in Winsum (met die melkauto) was een bizarre aanleiding: de vrachtauto reed tegen de trein aan (niet omgekeerd). Toch was het een aanleiding om de NABO's allemaal weg te willen hebben. Die wens kwam trouwens van ProRail (nou ja, eigenlijk een bepaalde individu binnen ProRail), die via de media en bewerken van fracties een dynamiek op gang wist te brengen... Lichtelijk ironisch dat een BV (wat ProRail nog altijd is) pleit voor het doen van economisch niet-rendabele activiteiten... De reactie binnen IenW is dan: "zetten we een programma op" met een "risicogestuurde afweging". En zo af en toe kan daar dan weer wat extra budget naar toe. Dat geeft alle partijen (inclusief ProRail) tijd en ruimte om wel de juiste dingen te blijven doen: met enig gezond verstand de problematiek beschouwen en de meest ongewenste NABO's weg te halen. | |
b2py | donderdag 20 december 2018 @ 10:23 |
Dan snap ik de opmerking van ProRail helemaal niet, aangezien ze ook kortere halteertijden willen en die met dubbeldeks materieel niet gaan halen. | |
Goverman | donderdag 20 december 2018 @ 10:29 |
Zie hier de complexiteit van de afweging: + op sommige trajecten is 14 bakken enkeldeks simpelweg onvoldoende om de reizigers te vervoeren. + dubbeldeks materieel kost minder opstellengte per reizger - dubbeldeks materieel kent langere halteertijden (vooral omdat er meer mensen inzitten) - dubbeldeks materieel is lastiger geschikt te maken voor mindervalide reizigers. Maar dit alles maakt de puzzel wel leuk | |
b2py | donderdag 20 december 2018 @ 11:47 |
Blijf van mening dat ze zich niet hoeven te bemoeien met materieelinzet en rijden van treinen, zijn niet voor niets gescheiden van elkaar. | |
dennistd | donderdag 20 december 2018 @ 13:34 |
Het probleem is wel dat als je 200km/h wil rijden je enkelblads deuren moet gebruiken, zie de problemen die de Westbahn met hun eerste generatie Stadler Kiss heeft (gehad). En zo'n enkelblads deur is nooit zo breed als twee zwaai-zwenk deuren, dus je verliest dan nog meer tov VIRM . | |
James1988 | donderdag 20 december 2018 @ 14:01 |
Daar zijn wel workaround voor bedacht... Niet alle rijtuigen zijn zelfstandig toegankelijk voor mensen in een rolstoel, maar wel een aantal. Het moet dan alleen nog duidelijk worden gemaakt waar op het perron mindervalide reizigers moeten wachten om naast zo'n bak uit te komen. | |
b2py | donderdag 20 december 2018 @ 14:06 |
Achja, we zetten al jaren voertuigen op mars, dan moet dit ook wel gefixed worden. | |
dennistd | donderdag 20 december 2018 @ 14:09 |
In Engeland zijn ze druk bezig de trein te promoten onder gestrande vliegtuigreizigers:
| |
dennistd | donderdag 20 december 2018 @ 14:33 |
Only in.... Rotterdam https://twitter.com/JWetsteijn/status/1075439442394038272 | |
mart_83 | donderdag 20 december 2018 @ 15:16 |
| |
heywoodu | donderdag 20 december 2018 @ 22:40 |
Treinticket van m'n vriendin zaterdag, die naar München moet. De vraag is hoe het zit met welke trein ze kan nemen, maar dit ticket geeft toch aan dat het niet uitmaakt welke ze pakt? (het ticket van het reisdeel daarvoor, Tassenbach - Fortezza/Franzensfeste, ziet er verder hetzelfde uit) Edit: links had ik ook even blauw gemaakt, maar dat lijkt me niet zo nodig, en wat daar staat betekent denk ik dat het van 22 tot en met 25 geldig is? HF 22.12.18-25.12.18 Ik ben er vrij zeker van, maar aangezien er toch echt een vlucht gehaald moet worden vraag ik het toch maar even [ Bericht 18% gewijzigd door heywoodu op 20-12-2018 22:47:56 ] | |
James1988 | donderdag 20 december 2018 @ 22:50 |
Ohne Zugbindung => zonder treinbinding Er staat wel een route: via Brennero, Kufstein en Rosenheim. | |
heywoodu | donderdag 20 december 2018 @ 23:21 |
Maar dat is geen probleem, de trein van Fortezza naar München stopt in die plaatsen Mooi, dan weet ze dat ze ook een trein twee uur eerder kan nemen, waarmee op tijd op het vliegveld zijn beduidend makkelijker is. | |
dennistd | donderdag 20 december 2018 @ 23:22 |
Ik zou inderdaad uit voorzorg maar een trein eerder nemen ja, kan genoeg mis gaan... | |
heywoodu | donderdag 20 december 2018 @ 23:26 |
Dat wilde ze ook zeker, maar de vraag was even of dat wel kon. Maar zo te zien is het dus totaal niet van belang op welk tijdstip ze gaat Korte overstaptijd in Fortezza is wat tricky (hoewel het een vrij overzichtelijk station is), gelukkig is het ook de enige overstap | |
dennistd | donderdag 20 december 2018 @ 23:52 |
Wil je die overstap langer maken dan wordt ie meteen weer veel langer... Hoe laat moet ze in München zijn dan? | |
heywoodu | donderdag 20 december 2018 @ 23:56 |
Op z'n allerlaatst toch wel rond 20:00 om enigszins zonder ren- en vliegwerk het vliegtuig te halen. Van Hbf naar vliegveld is een kleine drie kwartier zag ik, en daar gaan er tig per uur van (S1 en S8), dat is sowieso geen probleem. | |
dennistd | vrijdag 21 december 2018 @ 00:01 |
Ik zou alvast overstappen op München Ost sowieso. Vanaf daar is het maar een half uur, en de overstap is daar zelfs crossplatform. Scheelt totaal een half uur reistijd. | |
heywoodu | vrijdag 21 december 2018 @ 16:00 |
Dat is best een strak plan, ik had even gemist dat de trein vanuit Fortezza eerst nog in Ost stopt voor Hbf. Om 11:21 vertrekken (vanuit Tassenbach), overstap in Fortezza in de trein naar München Hbf, eruit in Ost en dan S-Bahn naar het vliegveld met aankomst daar ergens grofweg tussen 17u en 19u, prima. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2018 @ 16:24 |
Tiefesweer. En gelukkig een storing bij Eindhoven en ook eentje bij Tilburg of zo. Goed moment om vakantie te gaan houden | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2018 @ 16:47 |
Net vijf minuten stil gezet bij de brug bij Ravenstein, blijkt er geen Tegentrein aan te komen En straks mekkeren dat de trein"wegens te hoog opgelopen vertraging" opgeheven wordt. Als dit geen onkunde is, is het opzet. Nikskunners. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 21 december 2018 @ 16:52 |
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet? (Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo ) | |
dennistd | vrijdag 21 december 2018 @ 17:07 |
Ja, maar snap nog niet goed het nut ervan. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 21 december 2018 @ 17:22 |
Het vervoer in Parijs heeft ook een Lab variant. Die lijkt op het orgineel en daar testen ze iederen maand wat anders. Overigens vind ik het uiterst Treurig dat deze maar 1000 testers. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2018 @ 18:05 |
Ik hoor er weer niet bij. NS Kutlap | |
Salatrel | vrijdag 21 december 2018 @ 18:36 |
is dat een ander woord voor schaamlip? | |
James1988 | vrijdag 21 december 2018 @ 18:56 |
Al een paar maanden. Ze testen wat nieuwe functionaliteit die uiteindelijk in de echte app terecht kan komen. Een tijd geleden waren ze aan het testen met realtime reisbegeleiding, als je een route plande waarbij je moest overstappen in Utrecht of 's-Hertogenbosch kreeg je wanneer je in de buurt van die stations was een plattegrond te zien van dat station met een stippellijntje naar het juiste perron enzo. | |
Peter | vrijdag 21 december 2018 @ 22:51 |
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart.. https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/ | |
dennistd | vrijdag 21 december 2018 @ 23:04 |
Dan vind ik die van NS toch duidelijker eerlijk gezegd: https://nieuws.ns.nl/download/611967/spoorkaart2019-231351.pdf | |
dennistd | vrijdag 21 december 2018 @ 23:07 |
Wat sowieso wel duidelijk is, is dat DB de aantallen reizigers München-Berlijn nogal overdreven heeft. Er zouden afgelopen jaar maar liefst 1,2 miljoen reizigers overgestapt zijn van het vliegtuig naar de trein. De luchthaven in München komt maar tot 100.000 minder reizigers van/naar Berlijn... Naar nu blijkt baseert DB deze aantallen op meetgegevens van telefoonprovider O2, en niet op daadwerkelijke aantallen https://www.merkur.de/bay(...)isende-10899167.html | |
James1988 | vrijdag 21 december 2018 @ 23:18 |
Er zijn dus cijfers van twee periodes met elkaar vergeleken, op basis daarvan is een aanname gedaan, en de PR-afdeling heeft ervan gemaakt dat al die reizigers tussen München en Berlijn reizen. Oeps | |
JDude | vrijdag 21 december 2018 @ 23:29 |
Leuk geprobeerd maar als de vork Tilburg-Oost opeens ergens in Boxtel-Noord lijkt te liggen dan haak ik al af . | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2018 @ 23:38 |
WAT EEN AIDS. Dat moet je niet door een grafisch designer laten doen. Je laat het ook niet door een dirigent, een kok of een vuilnisman doen. Je moet het laten doen door een ergonoom die gebruiksvriendelijkheid op 1, 2 en 3 heeft staan (pun intended ) . | |
dennistd | vrijdag 21 december 2018 @ 23:49 |
http://www.lvz.de/Nachric(...)seinen-Motor-dort-ab | |
GlenSpey | zaterdag 22 december 2018 @ 00:18 |
Alleen zijn de Schranken hier dus niet geschlossen hoax. | |
dennistd | zaterdag 22 december 2018 @ 00:38 |
Weet jij wanneer ie er neergezet is? Waarschijnlijk toen de Schranken geschlossen waren En er staat ook nergens dat je hem weer mee moet nemen als de bomen weer geopend zijn | |
Peter | zaterdag 22 december 2018 @ 00:39 |
Daar liggen Almere, Hilversum, Utrecht en Den Bosch opeens op 1 lijn met elkaar.. ook een beetje gekunsteld. | |
dennistd | zaterdag 22 december 2018 @ 00:44 |
Almere, Hilversum en Utrecht liggen ook op één lijn toch? En Deventer en Enschede in noord-zuid richting afbeelden is nou ook niet echt waarheidsgetrouw. | |
James1988 | zaterdag 22 december 2018 @ 02:01 |
De treinen die over de HSL gaan zijn ook vrolijk via Roosendaal getekend | |
b2py | zaterdag 22 december 2018 @ 09:35 |
Dr_Flash | zaterdag 22 december 2018 @ 10:07 |
Typisch geval van veel te veel informatie tegelijk willen aanbieden. Ook alle museumlijnen, snelbusdiensten en veerboten erop, welja. Praktische bruikbaarheid voor de gemiddelde burger: 0. | |
Peterselieman | zaterdag 22 december 2018 @ 10:36 |
Kennen we Zwolle Stadshagen nog? Het plan is om het station uiterlijk december volgend jaar te openen. Voor het zover is moeten er de nodige maatregelen uitgevoerd worden om het mogelijk te maken. Bij Stadshagen gaat bijvoorbeeld op zijn Duits geremd worden en de Vmax op het traject blijft 100 km/h. https://www.spoorpro.nl/s(...)n-december-2019-open | |
Fred | zaterdag 22 december 2018 @ 11:07 |
Op zijn Duits remmen | |
dennistd | zaterdag 22 december 2018 @ 11:24 |
Heel hard binnenkomen en pas bij puntje perron beginnen te remmen | |
BLS | zaterdag 22 december 2018 @ 14:42 |
En vervolgens langer wachten omdat de reizigers 20 meter achter de trein aan moeten lopen. | |
James1988 | zaterdag 22 december 2018 @ 14:44 |
De reizigers leren vanzelf wel waar de trein stopt. | |
dennistd | zaterdag 22 december 2018 @ 14:45 |
Ja maar de trein staat wel sneller aan het perron Overigens denk ik zou ook weer niet dat Stadshagen zoveel reizigers zal trekken, dus misschien een instapzone van 25m waar de trein gegarandeerd stopt? Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd, ik ben geen vervoerkundige | |
dennistd | zaterdag 22 december 2018 @ 14:45 |
Niet als ie de ene keer wel aan het begin van het perron staat en de andere keer juist aan het eind ervan | |
b2py | zaterdag 22 december 2018 @ 14:52 |
Kort perron maken, hoeven ze niet zo ver te zoeken. Oplossingen mensen.. | |
James1988 | zaterdag 22 december 2018 @ 14:53 |
Gewoon altijd aan het einde van het perron gaan staan. | |
dennistd | zaterdag 22 december 2018 @ 15:49 |
Het idee van ProRail is juist om het perron langer te maken, zodat een remming wat minder precies plaats hoeft te vinden. Daardoor kom je dus de ene keer aan het begin van het perron tot stilstand en de andere keer aan het eind ervan. | |
Salatrel | zaterdag 22 december 2018 @ 15:51 |
Over minder precieze remmingen gesproken. Hoe gaat het eigenlijk met Keolis. Die waren na een lading sts’en in korte tijd toch onder verscherpt toezicht gesteld? | |
James1988 | zaterdag 22 december 2018 @ 15:54 |
Een bord langs de baan zetten ("vanaf hier remmen") en machinisten vertellen hoe ze moeten remmen is niet genoeg? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 december 2018 @ 15:58 |
Stel je toch voor dat we iets zouden kunnen maken wat de curve van de rembeweging in de gaten zou houden. Iets met een baken waar dan de trein tot stilstand zou moeten komen ofzo. Hmmm. Ga ik even over nadenken. | |
James1988 | zaterdag 22 december 2018 @ 16:01 |
Vanuit de techniek geredeneerd zou automatisch rijden ook nog een oplossing kunnen zijn. Maar goedkoop zal dat vast niet zijn. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 22 december 2018 @ 16:06 |
Dat is helemaal niet nodig. ERTMS en ATB-NG voorzien in deze behoefte. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 december 2018 @ 16:11 |
Uiterlijk ja? | |
Hr-Flip | zaterdag 22 december 2018 @ 16:58 |
Gaat goed, geen STS'en in het afgelopen half jaar meer. Toezicht zal er vast nog wel zijn. Klantoordeel is bijzonder goed, 8.2 op Zwolle - Enschede ten opzichte van een 6.7 die NS daar toen had. punctionaliteit was de afgelopen wel een stuk minder door de herfst. De flirt kan daar lastig mee overweg. De meeste slechte week was een punctionaliteit van rond de 83% tegenover 95% normaal. | |
dennistd | zondag 23 december 2018 @ 14:42 |
Gisteren is de enige dienstvaardige stoomloc van de ZLSM (E2 1040) ontspoord met de tender op een wissel: Geluk bij een ongeluk is dat de SSN 01 1075 nog in Simpelveld stond na de gestrande kersttrein Rotterdam-Maastricht van vorige week. Die rijdt vandaag namelijk de kersttrein op de miljoenenlijn: (foto's niet van mij) | |
James1988 | zondag 23 december 2018 @ 15:07 |
De kortste treinrit van het Verenigd Koninkrijk: Wrexham General - Wrexham Central. | |
dennistd | zondag 23 december 2018 @ 15:30 |
Een beetje alsof je Arriva op Hardenberg-Almelo door laat rijden naar 'Almelo Centrumplein' | |
DeaDLocK2K | zondag 23 december 2018 @ 15:41 |
Er zijn redelijk wat ICs uitgevallen in de afgelopen weken ook. Best irritant. Toiletten in die dingen blijven dramatisch vanwege het uitblijven van correcte apparatuur om de boel leeg te pompen. | |
derLudolf | zondag 23 december 2018 @ 15:58 |
Shit happens | |
James1988 | zondag 23 december 2018 @ 16:00 |
Nou, nee dus, want de toiletten zitten vol | |
derLudolf | zondag 23 december 2018 @ 16:09 |
Ik noemde er ook geen locatie bij | |
Adrie072 | zondag 23 december 2018 @ 17:46 |
| |
DeaDLocK2K | zondag 23 december 2018 @ 17:48 |
Jezus, mensen die vrijwillig naar Kampen gaan hebben echt een steekje los. | |
Adrie072 | zondag 23 december 2018 @ 17:51 |
Best leuk gedaan, toch? | |
#ANONIEM | zondag 23 december 2018 @ 18:23 |
Vrijdag in de nieuwe sprinter gezeten. Prima apparaat, fijne stoelen in de tweede klasse en voldoende beenruimte. | |
Hr-Flip | zondag 23 december 2018 @ 19:47 |
Met name als de vertragingen op de lijn blijven oplopen tussen Wierden en Zwolle, is het soms verstandig om de IC's eruit te halen. Met de sprinters blijf je alles keurig bedienen en je vertraging is dan zo verdwenen. Vaak is met 1 slag IC van Es - Zl - Es eruit, de grootste vertraging eruit van de andere treinen. En de WC's tja, de meeste treinen werden op Zaterdag in Es geleegd, maar dat kan/mag niet meer. Dus een trein moet in Zwolle staan, maar aan beide problemen zijn ze mee bezig. | |
ziggyziggyziggy | maandag 24 december 2018 @ 17:29 |
En er dan nog een filmpje van 12 minuten van weten te maken. En dit is pas deel 1... | |
Wertha | maandag 24 december 2018 @ 17:55 |
Wrexham | |
Peterselieman | maandag 24 december 2018 @ 18:02 |
Afgelopen week heeft een creatieveling zich uitgeleefd op een vieze trein, zoals in onderstaand artikel te zien is: https://www.oogtv.nl/2018(...)aad-met-vieze-trein/ | |
Dr_Flash | maandag 24 december 2018 @ 18:10 |
Nog even een dakloze tegenkomen die de trein neemt om warm te blijven | |
Fixers | maandag 24 december 2018 @ 18:36 |
Hij maakt best leuke filmpjes. Ook over de London Underground en dat alle stations 15 verdiepingen onder de grond liggen bijvoorbeeld. | |
James1988 | maandag 24 december 2018 @ 18:45 |
Dat geven ze zelf ook toe met allerlei opvulmateriaal Geoff tekent niet voor niets drie keer die hele route uit enzo Dat zal wel een grapje zijn. Een tijd geleden hadden ze een video gemaakt over de langste rit (Aberdeen - Penzance, 13 uur in één trein). De kortste trein de andere kant op is een leegmatrit met een wazig pad? En daarna gaat het spul weer de reizigersdienst in voor een trein naar Shrewsbury. [ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 24-12-2018 18:53:37 ] | |
Peterselieman | maandag 24 december 2018 @ 19:15 |
probleem zal wel zijn dat er nergens een fatsoenlijk opstelspoor in de buurt is | |
Dr_Flash | maandag 24 december 2018 @ 19:47 |
Toch blijf ik dat gedoe met inches en links en feet en rods en chains en furlongs en miles een verschikkelijk achterlijk middeleeuws relict vinden. | |
James1988 | maandag 24 december 2018 @ 20:19 |
Ja, eens. En om het helemaal verwarrend te maken zijn sommige eenheden in het VK nét iets meer of minder dan dezelfde eenheid in de VS. Gallons en tonnes bijvoorbeeld | |
Dr_Flash | maandag 24 december 2018 @ 22:32 |
en pounds, en miles (nautical, statute, etc) | |
James1988 | maandag 24 december 2018 @ 22:36 |
En furlongs, stones, hundredweights, fortnights, enzovoorts. | |
Dr_Flash | maandag 24 december 2018 @ 22:39 |
Stelletje holbewoners | |
James1988 | maandag 24 december 2018 @ 22:43 |
En dat maakt het ergens toch wel weer leuk hè? Wat wel een beetje verneukeratief is: op de motorway rijden, "Swindon 80" zien staan, en dan vinden dat het best wel lang duurt tot je er bent. | |
Dr_Flash | maandag 24 december 2018 @ 22:52 |
Nou ja wat is best lang? Hoe lang duren die zogenaamde "minutes" en "hours" van hun dan? | |
derLudolf | maandag 24 december 2018 @ 23:01 |
En wij rekenen makkelijk om, van N/mm² naar N/m². Ga PSI maar es omrekenen naar iets anders dat doe je niet door met tien of honderd te vermenigvuldigen. | |
James1988 | maandag 24 december 2018 @ 23:07 |
Als je op de snelweg "80" ziet ga je er met je Europese hoofd vanuit dat dat een afstand in kilometers is. In Nederland rijd je dat in 45 minuten. Maar dan komt er nog eens even 48,75 km bij, want het is 80 mijl. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 december 2018 @ 11:34 |
jaaa dat snap ik. Grappen uit gaan leggen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 december 2018 @ 13:16 |
Gejat van FB, gisteravond in München dachten de ene ICE de andere te #metoo'en: | |
DeaDLocK2K | dinsdag 25 december 2018 @ 13:16 |
Interraciale treinseks. Bah. | |
Peter | dinsdag 25 december 2018 @ 13:26 |
Tja, zonder voorbereiding van achter aankoppelen is niet slim.. | |
dennistd | dinsdag 25 december 2018 @ 13:29 |
Een ICE T met een ICE 3 zo te zien inderdaad... | |
dennistd | dinsdag 25 december 2018 @ 13:30 |
In Zeeland ging het er gisteren ook niet zachtzinnig aan toe trouwens: https://www.hvzeeland.nl/(...)e=twitter&r=fa13b396 | |
James1988 | dinsdag 25 december 2018 @ 14:08 |
| |
dennistd | woensdag 26 december 2018 @ 01:24 |
Is wel flink wat schade bij ontstaan zie ik: https://www.facebook.com/(...)6&id=270856339684060 | |
Darkwing_Duck | woensdag 26 december 2018 @ 09:36 |
We mogen de voorkant van onze nieuwe metrotrein kiezen... Ik ga voor optie 2 | |
Darkwing_Duck | woensdag 26 december 2018 @ 09:37 |
Gaan die eerste klas krijgen? | |
Peter | woensdag 26 december 2018 @ 10:32 |
moet je daar wel voor betalen? | |
Peterselieman | woensdag 26 december 2018 @ 10:37 |
Die tweede is de vrolijkste, maar de voorzijde blijft lelijk vanwege het voldoen aan de veiligheidseisen. | |
Dr_Flash | woensdag 26 december 2018 @ 12:42 |
optie 1 | |
Darkwing_Duck | woensdag 26 december 2018 @ 16:41 |
Kreukelzone? | |
Peterselieman | woensdag 26 december 2018 @ 21:37 |
uhuh. Wel jammer dat ze het kenmerkende groen inruilen voor blauw, zoals ook al op een gerenoveerde MF77 te zien is. | |
James1988 | woensdag 26 december 2018 @ 21:52 |
De opdrachtgever, IdF Mobilités, vind het belangrijk dat hun huisstijl op de voertuigen staat. De laatste lichting Franciliens voor de RER is ook in IdF-huisstijl gestoken terwijl de reeksen ervoor in SNCF-kleuren zijn. | |
Dr_Flash | woensdag 26 december 2018 @ 22:44 |
Het is weer tijd om het jaar af te ronden. Mijn spoorjaar 2018 in 12 plaatjes. Zoals te zien is, trek ik er niet zo vaak meer op uit om treinen te fotograferen. Toch veel plezier hiermee 1. Zittau (Duitsland), 20 januari. Treinstel 642 913 van de Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG) komt net binnen als stoptrein naar Cottbus. Deze trein zouden we tot Görlitz nemen in het kader van het PTA TT Nieuwjaarsrondje. 2. Zwolle, 16 februari. Een Blauwnet-FLIRT met onbekend nummer vertrekt net over de onlangs geëlectificeerde concessie HRN naar Enschede. 3. Deventer, 30 maart. Aangezien ik in maart weer eens druk was met het revalideren van wat botbreuken is er weinig terechtgekomen van treinen fotograferen. Hier zien we een Vectron met een goederentrein vanaf mijn balkon. 4. Ook Deventer, 27 april. Een maandje later was ik alweer mobiel genoeg om naar het station te wandelen. Hier zien wel Mat '54 Hondekopstel 766 doorkomen die bezig was met de Koningsdagrit voor de NVBS. 5. Aberfeldy (Schotland), 11 mei. Stoomlocje met een kar vol vaten whisky bij de stokerij van Dewars. 6. Eindhoven, 19 juni. Een ETMET-VIRM op weg naar Den Bosch en Utrecht. 7. Kesteren, 6 juli. Een Arriva-GTW komt binnen als stoptrein naar Arnhem. 8. Utrecht Centraal, 24 augustus. ICE naar Duitsland met open bek. 9. Reykjavik (IJsland), 23 september. Minør, één van de twee stoomlocjes die tussen 1913 en 1928 gebruikt zijn bij de aanleg van de haven, is na afloop achtergebleven on static display. 10. Silves (Portugal), 17 oktober. Treinstel 0464 onderweg naar Lagos. 11. Salzbergen (Duitsland), 18 november. Stoomloc 043 196-5 on display onder het bekende afdakje. Dit is de laatste stoomlocomotief die in West-Duitsland in de normale dienst actief geweest is. Pas op 26 oktober 1977 zijn ze ermee gekapt. 12. Deventer, 26 december. Loc 1765 met een Pimpel-Express naar Berlijn, hoe lang nog? Op steeds kortere termijn (O-) ) wordt op deze lijn inzet van ICx materiaal verwacht. Wie hier meer van weet: Ik hoor graag hoe het er nu mee staat Allemaal een goede en veilige jaarwisseling Eerdere versies: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 | |
James1988 | woensdag 26 december 2018 @ 22:55 |
Leuk overzicht! Ik zal eens kijken of ik ook zoiets in elkaar kan draaien. Wat betreft de pimpel: ICE4 (ICx) naar Nederland is al een tijd van de kaart. In plaats daarvan is DB bezig met een bestelling voor nieuw getrokken materieel dat ergens in 2023 zou moeten gaan rijden. Over ongeveer een jaar worden de 1700-locomotieven vervangen door geleaste Vectrons, de locwissel in Bad Bentheim blijft echter bestaan. | |
Peterselieman | woensdag 26 december 2018 @ 22:56 |
mooie serie, Fles. Die loc op foto 9 moet ik ook ergens op een foto hebben staan | |
derLudolf | donderdag 27 december 2018 @ 00:15 |
Is de serie 1700 zo versleten dan? Bedoel, de oudere 1800's rijden toch bij redelijk wat badslipperboeren? Restwaarde van 1700's is niet bijster hoog denk ik, dan kun je beter doorrijden toch? | |
James1988 | donderdag 27 december 2018 @ 00:19 |
De serie 1700 is 26 jaar oud en er zullen wel weer revisietermijnen op hun einde lopen. In tegenstelling tot het wegverkeer mag je op het spoor niet 'nog effe blijven rijden', het spul moet tijdig gereviseerd worden en anders mag dat niet meer. De inzet van de reeks 1700 wordt steeds kleiner: nu SNG instroomt kan DD-AR/DDM met pensioen en het spul is al verdreven uit de intercity's. De IC Berlijn blijft dan de enige treinserie waarvoor de locomotieven nodig zijn, en DB is al bezig met een project om het materieel op die serie te vervangen. Een revisieprogramma opstarten is financieel niet interessant, de locomotieven buiten dienst stellen (en verkopen of slopen) en nieuwe locomotieven leasen voor inzet in de Pimpel is economisch gunstiger. | |
derLudolf | donderdag 27 december 2018 @ 00:27 |
Ah op die fiets. In hoeverre gaan die rijtuigen verder ingezet worden bij de DB? Enkel op EC's/internationale verbindingen of ook wel binnen Duitsland zelf? | |
James1988 | donderdag 27 december 2018 @ 00:43 |
Januari - Het hoogtepunt van de maand januari was ongetwijfeld het traditionele Treinentopic Nieuwjaarsrondje. Een groep FOK!kers, een hoop treinen, en 3 dagen in januari... wat kan er nou mogelijk mis gaan? Afgezien van een winterstorm die de boel in het honderd stuurde... eigenlijk niets. Februari - Voor mij was februari een niet zo bijzondere treinenmaand. Ik vond het wel leuk om 's avonds een hele kliek carnavallers te zien wachten op één van de laatste treinen terug naar Rotterdam. Maart - Zo af en toe kom je tijdens het forenzen nog eens wat leuks tegen. Zoals de 4402 van Rotterdam Rail Feeding in 's-Hertogenbosch, of een Sik in de Utrechtse wijk Zuilen. April - Op 4 april 2018 was het dan zo ver: de eerste rechtstreekse Eurostar naar Amsterdam Centraal vertrok om 8:31 uit de Britse hoofdstad. En ik zat aan boord. Mei - In mei ben ik op vakantie gegaan. Ik heb me een week vermaakt in Engeland en Wales, waar ik heb genoten van het heerlijke weer in het Devonse Dawlish, me prima heb vermaakt in noord-Wales (al was het weer daar een stuk minder aangenaam), en een bezoek heb gebracht aan het meest oostelijke punt van het hele eiland - Lowestoft (Amsterdam ligt op 214 km afstand). Juni - De maand juni was op treinen- en reisjesgebied niet heel bijzonder. In Breda werd er in het laatste weekend van juni gewerkt aan het spoor, vanaf het parkeerterrein op het dak kon ik daar een plaatje van schieten. Juli - Juli betekent zomervakantie, en dus minder files op de weg. Voor mijn woon-werkverkeer heb ik daar goed gebruik van gemaakt, wat me ruim 40 minuten tijd per dag opleverde. Helaas heb ik daardoor amper in de trein gezeten, en zul je het moeten doen met een foto van een defecte bus die werd weggesleept. Augustus - Net als in juli heb ik ook in de maand augustus vooral de auto gebruikt voor woon-werkverkeer, maar tijdens wat ritjes in m'n vrije tijd heb ik toch wel wat leuke dingen gezien: een Eurostar op de Watergraafsmeer, en een drietal Arriva FLIRT3-treinstellen kwam voor een testrit door Breda. September - Geen bijzondere dingen gedaan deze maand, dus hierbij een foto van een nachtnet-VIRM in Breda. De foto is gemaakt vanuit mijn slaapkamer Oktober - In oktober ben ik met Dennis en Peterselieman een dagje op pad geweest, we hebben een ritje gemaakt met de Oleftalbahn op de route Kall-Hellenthal. In Breda werd "Happy Station XXL" georganiseerd, en reed er een treintje rond. November - November was een tamme maand. Ik heb geen trein van binnen gezien, dus jullie zullen het moeten doen met deze foto van een nieuwe winkel in station Breda. De Taco Bell is inmiddels gesloten en het franchisebedrijf is failliet. December - Vorige week had mijn werkgever een kerstborrel georganiseerd op het kantoor in Utrecht. Tijdens de reis naar huis heb ik deze SLT op de plaat gezet in 's-Hertogenbosch. [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 27-12-2018 05:33:01 ] | |
TwanTwan | donderdag 27 december 2018 @ 01:44 |
Filmpje op reddit: Gefaalde Fyra treinen hebben een tweede leven gekregen in Italië: https://www.reddit.com/r/(...)hare&ref_source=link | |
James1988 | donderdag 27 december 2018 @ 01:59 |
Ik vroeg me echt net af of die al in dienst zouden zijn. Afgelopen zomer was de verwachting dat dat per deze dienstregeling zou gebeuren, maar ik heb er niets meer over gehoord. | |
Salatrel | donderdag 27 december 2018 @ 08:54 |
Optie 1 is gelicht NS koopt nog eens 88 nieuwe Sprinters | |
Dr_Flash | donderdag 27 december 2018 @ 09:57 |
Kut taco bell schandvoer. Ben er vorig jaar op de eerste dag van opening in Eindhoven heen geweest. Rij van 40 minuten voor de deur. Na die dag wist iedereen dat daar niks te halen was. Het zieltogen heeft nog anderhalf jaar geduurd | |
DutchTrain | donderdag 27 december 2018 @ 10:20 |
Vanaf 31 maart rijden er twee in de dienstregeling rechtstreeks van Milaan naar Lecce en terug. Dienstregeling staat in dit artikel en ik heb al tickets proberen te boeken.... (nog niet gelukt) https://www-quotidianodip(...)el_nord-4176246.html Of het wordt een grote 1 aprilgrap... | |
Peterselieman | donderdag 27 december 2018 @ 10:25 |
verbaast me niets, omdat je met deze bestelling ervoor kunt zorgen dat al het SGM vervangen wordt, maar ook dat DD-AR en DDM-1 naar de schroothoop gaat en DDZ niet meer de sprinterdienst in hoeft. Bovendien vervang je ICM in sprinterdiensten en verliest het SLT door de inbouw van toiletten zitplaatsen. Dat moet je opvangen. | |
Dr_Flash | donderdag 27 december 2018 @ 10:40 |
Geld zat kennelijk? | |
Peterselieman | donderdag 27 december 2018 @ 10:53 |
op de lange termijn is het voordeliger. Daarnaast zal het ook een politieke zet zijn omdat de Arriva's van deze wereld de politiek rijp proberen te maken om de regionale sprinterdiensten op bijvoorbeeld Zwolle-Groningen/Leeuwarden los te weken bij de NS. De NS wil dat voorkomen. | |
Dr_Flash | donderdag 27 december 2018 @ 11:13 |
Oh, dan zullen op termijn de tarieven ook wel weer omlaag gaan | |
nijnja | donderdag 27 december 2018 @ 11:54 |
Komend jaar komt op die trajecten een bord in de tuin toch? (En ik meen ook Apeldoorn - Almelo/Enschede en nog een lijntje?) Wordt daarna de bestelling geannuleerd? | |
Peterselieman | donderdag 27 december 2018 @ 12:02 |
In 2020 moet er een besluit vallen of er nieuwe lijnen aanbesteed gaan worden of niet | |
_serial_ | donderdag 27 december 2018 @ 12:25 |
De reiziger help je er waarschijnlijk niet mee. | |
Dr_Flash | donderdag 27 december 2018 @ 12:50 |
Nou waarom niet? Op ZwenZoKa schijnt het hartstikke goed te gaan | |
Peterselieman | donderdag 27 december 2018 @ 12:53 |
De drie incheckpaaltjes in Zutphen zijn een groot succes | |
nijnja | donderdag 27 december 2018 @ 13:26 |
Toen NS daar reed ging het daar niet slechter geloof ik, dus ging dat even prima (?). Inchecken is van Enschede tot Wierden wel een stuk lastiger geworden (volgens reizigers); Laatst reed er een verdwaalde SLT op het lijntje Apeldoorn - Almelo. Nagenoeg iedereen was ingecheckt bij blauwnet, want "het is toch een blauwe trein?!" | |
ReisT | donderdag 27 december 2018 @ 13:34 |
Daarom wil de provincie dus graag dat Apeldoorn-Almelo-Enschede ook blauwnet wordt. Dan kan dat niet meer misgaan. | |
nijnja | donderdag 27 december 2018 @ 13:40 |
ICM is ook hoofdzakelijk blauw, intercity ook maar blauwnet maken dan . Of; arriva is in Nijmegen blauw, in Arnhem/Zutphen rood, en in Zwolle is het weer blauw, maar dan opeens ook gelijk blauwnet. In Zwolle check je voor Arriva in bij blauwnet, maar in die andere steden moet je wel bij arriva zijn. *Ik zeg niet dat het aan arriva ligt, maar waarom niet gewoon 1 check in/1 check out en laat de vervoerders het uitzoeken. Ik meen dat die discussie hier al vaker is gevoerd (en nog vaker), maar het is voor de sporadische reiziger een stuk moeilijker geworden. | |
b2py | donderdag 27 december 2018 @ 13:46 |
Lijkt me wel handig, op dat soort plekken wil je gewoon de voordelen van een regionale vervoerder, minder marges in de rijtijden, geen HC en krappere seinopvolging. | |
Peterselieman | donderdag 27 december 2018 @ 13:51 |
op de rest van het HRN zou je over een vijf jaar ook wel overstag kunnen als op de sprintertrajecten overal gelijkvloerse instap is. Dan zou je de vertrekprocedure kunnen versnellen. | |
b2py | donderdag 27 december 2018 @ 13:53 |
De trage vertrekprocedure zit niet in gelijkvloers instappen | |
trein2000 | donderdag 27 december 2018 @ 13:57 |
Hou op schei uit. Ellende | |
Peterselieman | donderdag 27 december 2018 @ 14:00 |
nee, maar het maakt het wel makkelijker om uiteindelijk te zeggen: de HC wordt geschrapt uit de vertrekprocedure en het wordt met camera's gedaan. Dat vereist wel dat er meer vaste stopplaatsen komen. | |
b2py | donderdag 27 december 2018 @ 14:06 |
Ik zie geen van die dingen bij de vervoerders die het al zonder HC doen. | |
Peterselieman | donderdag 27 december 2018 @ 14:18 |
Bij de NS ga je waarschijnlijk veel weerstand krijgen als je van model gaat wisselen. De treinlengte is bij de NS vaak wat langer dan bij de regionalen. Daarnaast weet je bij de NS vaak niet wat je voorgeschoteld krijgt. Dat verschilt vaak per dag en per werkblad. Daar moet je meer eenheid in scheppen. Bij de regionalen zie je dat forenzen al precies weten wat er qua lengte aangereden komt. | |
_serial_ | donderdag 27 december 2018 @ 14:21 |
en die lengte bij regionalen is vaak omdat er gewoon niets anders is, of gewoon simpelweg niet past | |
James1988 | donderdag 27 december 2018 @ 15:56 |
Op Somda wordt er nu gekibbeld over de nummertjes, want er zijn straks 118 SNG-drietjes en dat past niet allemaal meer in de nummerreeks 2300. Het is een flinke vloot, in totaal zijn er straks 706 bakken SNG (68(3)+50(4)+50(3)+38(4)). Daarmee is de serie groter dan SLT (648 bakken), maar kleiner dan VIRM (872 bakken). | |
MTL | donderdag 27 december 2018 @ 16:52 |
Schande. Ik stel voor dat we dan dubbele nummers gaan gebruiken. Kunnen we lachen. "IK HEB DE 2399 GEZIEN IN LUTJEBROEK" "EG NIE, DIE REED IN SCHUBBEKUTTEVEEN!!!!111one" | |
Maegrim | donderdag 27 december 2018 @ 17:07 |
2399½ gespot op texel | |
Salatrel | donderdag 27 december 2018 @ 17:21 |
ik ga voor deze nummering | |
Peter | donderdag 27 december 2018 @ 17:37 |
Vertrekt trein 2999½ van ook van platform 9¾? | |
Dr_Flash | donderdag 27 december 2018 @ 18:45 |
Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van | |
nijnja | donderdag 27 december 2018 @ 18:53 |
Akkoord, vandaar mijn vraagteken Doet die sneltrein vast ook iets op uit | |
Salatrel | donderdag 27 december 2018 @ 19:45 |
ja dat zal grotendeels ook wel komen omdat er van de dm’90 naar de flirt geswitched is. | |
Peter | donderdag 27 december 2018 @ 19:50 |
Zijn de reizigersaantallen ook al gestegen dan? | |
DeaDLocK2K | donderdag 27 december 2018 @ 20:15 |
Op de toiletten na is het enorm verbeterd inderdaad. De IC is een dusdanig nuttige toevoeging dat ik vaak een heel uur langer op kantoor blijf als ik 'm net mis (of een uur langer thuis werk 's ochtends als ik 8:05 mis om de deur uit te gaan). Treinen lijken ook drukker en ik geloof dat er al ergens gerept werd van 30% meer reizigers, dat was iemand hier recentelijk? Nu nog ieder half uur zo'n IC.... | |
James1988 | donderdag 27 december 2018 @ 20:16 |
Keolis noemt 55.000 reizigers per dag, en er zijn inmiddels parkeerproblemen in Heino en Raalte. https://www.rtvoost.nl/ni(...)n-Enschede-te-vinden | |
DeaDLocK2K | donderdag 27 december 2018 @ 20:19 |
Dat is een dusdanig succes dat het rendeert om grotendeels dubbelspoor aan te leggen en Raalte en Heino grondig te herinrichten. | |
b2py | donderdag 27 december 2018 @ 20:23 |
To be honest, ik geloof niet dat NS 5% van zijn reizigers is verloren door het overdraven van Kampen - Zwolle - Enschede.. | |
DeaDLocK2K | donderdag 27 december 2018 @ 20:26 |
Hangt er vanaf hoe je telt en welke statistieken je met elkaar vergelijkt. Je weet niet waar die 55K vandaan komt toch? Retourtjes? Enkele reizen? Gemiddelde aantal cicos? | |
b2py | donderdag 27 december 2018 @ 20:30 |
Nouja, 1,1 miljoen reizigers NS vs 55k reizigers ZwEnZwoKa, beetje grof is dat 5% imo. | |
James1988 | donderdag 27 december 2018 @ 20:30 |
Dat kunnen ook reizigers zijn die zowel met NS als met Keolis reizen he. | |
b2py | donderdag 27 december 2018 @ 20:36 |
Ik vergelijk de 1,1 miljoen als totaal voordat het over ging naar Keolis, vs de 55k na. | |
James1988 | donderdag 27 december 2018 @ 20:44 |
Je had het over 'verloren', en daar had niemand het over | |
DeaDLocK2K | donderdag 27 december 2018 @ 20:50 |
Dat zeg ik, dat hangt er vanaf hoe je reizigers telt. | |
Peterselieman | donderdag 27 december 2018 @ 21:32 |
Denk dat de NS ook wel zoiets had kunnen bewerkstelligen. | |
Peter | donderdag 27 december 2018 @ 22:57 |
Hadden ze dat moeten aanbieden... Beetje concurrentie werkt dus wel | |
DeaDLocK2K | donderdag 27 december 2018 @ 23:26 |
Een opdrachtgever die z'n zaakjes op orde heeft. Kan me niet voorstellen dat een staatsbedrijf het in het buitenland wel kan en hier niet. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 28 december 2018 @ 16:37 |
Alle rijtuigen zijn nu ook van Ile de France Mobilität.. Ratp voert uit. Bij mij in de Buurt is bijvoorbeeld de naam van het netwerk volledig verdwenen (Pep's). Het is nu allemaal babyblauw met IdF-M en hier en daar een logo van Transdev of Keolis en de onderaannemer... | |
b2py | vrijdag 28 december 2018 @ 20:43 |
Het nieuws dat je wist dat ging zou komen: https://www.treinreiziger.nl/eurostar-amsterdam-londen-vertraagd/ | |
Fred | vrijdag 28 december 2018 @ 23:13 |
Tja, de lobby van de luchtvaart is blijkbaar sterker. En niet de vergeten dat de (semi) overheidsbedrijven Schiphol en KLM hier natuurlijk op gaan verliezen, terwijl het staatsspoorbedrijf er maar beperkt op verdiend. | |
b2py | zaterdag 29 december 2018 @ 09:47 |
Care to elaborate a bit more? |