abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 december 2018 @ 22:40:47 #152
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183865237


Treinticket van m'n vriendin zaterdag, die naar München moet. De vraag is hoe het zit met welke trein ze kan nemen, maar dit ticket geeft toch aan dat het niet uitmaakt welke ze pakt? (het ticket van het reisdeel daarvoor, Tassenbach - Fortezza/Franzensfeste, ziet er verder hetzelfde uit)

Edit: links had ik ook even blauw gemaakt, maar dat lijkt me niet zo nodig, en wat daar staat betekent denk ik dat het van 22 tot en met 25 geldig is?

HF 22.12.18-25.12.18

Ik ben er vrij zeker van, maar aangezien er toch echt een vlucht gehaald moet worden vraag ik het toch maar even :+

[ Bericht 18% gewijzigd door heywoodu op 20-12-2018 22:47:56 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 20 december 2018 @ 22:50:02 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183865516
Ohne Zugbindung => zonder treinbinding

Er staat wel een route: via Brennero, Kufstein en Rosenheim.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 december 2018 @ 23:21:49 #154
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183866223
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 22:50 schreef James1988 het volgende:
Ohne Zugbindung => zonder treinbinding

Er staat wel een route: via Brennero, Kufstein en Rosenheim.
Maar dat is geen probleem, de trein van Fortezza naar München stopt in die plaatsen :)

Mooi, dan weet ze dat ze ook een trein twee uur eerder kan nemen, waarmee op tijd op het vliegveld zijn beduidend makkelijker is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 23:22:48 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183866239
Ik zou inderdaad uit voorzorg maar een trein eerder nemen ja, kan genoeg mis gaan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 december 2018 @ 23:26:18 #156
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183866307
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:22 schreef dennistd het volgende:
Ik zou inderdaad uit voorzorg maar een trein eerder nemen ja, kan genoeg mis gaan...
Dat wilde ze ook zeker, maar de vraag was even of dat wel kon. Maar zo te zien is het dus totaal niet van belang op welk tijdstip ze gaat :)

Korte overstaptijd in Fortezza is wat tricky (hoewel het een vrij overzichtelijk station is), gelukkig is het ook de enige overstap :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 23:52:09 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183866968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat wilde ze ook zeker, maar de vraag was even of dat wel kon. Maar zo te zien is het dus totaal niet van belang op welk tijdstip ze gaat :)

Korte overstaptijd in Fortezza is wat tricky (hoewel het een vrij overzichtelijk station is), gelukkig is het ook de enige overstap :+
Wil je die overstap langer maken dan wordt ie meteen weer veel langer... Hoe laat moet ze in München zijn dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 december 2018 @ 23:56:55 #158
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183867081
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wil je die overstap langer maken dan wordt ie meteen weer veel langer... Hoe laat moet ze in München zijn dan?
Op z'n allerlaatst toch wel rond 20:00 om enigszins zonder ren- en vliegwerk het vliegtuig te halen. Van Hbf naar vliegveld is een kleine drie kwartier zag ik, en daar gaan er tig per uur van (S1 en S8), dat is sowieso geen probleem.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport vrijdag 21 december 2018 @ 00:01:42 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183867175
Ik zou alvast overstappen op München Ost sowieso. Vanaf daar is het maar een half uur, en de overstap is daar zelfs crossplatform. Scheelt totaal een half uur reistijd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 december 2018 @ 16:00:17 #160
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183877059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 00:01 schreef dennistd het volgende:
Ik zou alvast overstappen op München Ost sowieso. Vanaf daar is het maar een half uur, en de overstap is daar zelfs crossplatform. Scheelt totaal een half uur reistijd.
Dat is best een strak plan, ik had even gemist dat de trein vanuit Fortezza eerst nog in Ost stopt voor Hbf. Om 11:21 vertrekken (vanuit Tassenbach), overstap in Fortezza in de trein naar München Hbf, eruit in Ost en dan S-Bahn naar het vliegveld met aankomst daar ergens grofweg tussen 17u en 19u, prima.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183877628
Tiefesweer. En gelukkig een storing bij Eindhoven en ook eentje bij Tilburg of zo. Goed moment om vakantie te gaan houden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183878148
Net vijf minuten stil gezet bij de brug bij Ravenstein, blijkt er geen Tegentrein aan te komen 8)7

En straks mekkeren dat de trein"wegens te hoog opgelopen vertraging" opgeheven wordt. Als dit geen onkunde is, is het opzet. Nikskunners.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 december 2018 @ 16:52:47 #163
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_183878262
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet?
:?

(Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo 8)7 )
  Redactie Sport vrijdag 21 december 2018 @ 17:07:11 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183878551
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 16:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet?
:?

(Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo 8)7 )
Ja, maar snap nog niet goed het nut ervan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 21 december 2018 @ 17:22:38 #165
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_183878975
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 17:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, maar snap nog niet goed het nut ervan.
Het vervoer in Parijs heeft ook een Lab variant. Die lijkt op het orgineel en daar testen ze iederen maand wat anders. Overigens vind ik het uiterst Treurig dat deze maar 1000 testers.
pi_183879681
Ik hoor er weer niet bij. NS Kutlap :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183880279
quote:
8s.gif Op vrijdag 21 december 2018 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor er weer niet bij. NS Kutlap :(
is dat een ander woord voor schaamlip?
  vrijdag 21 december 2018 @ 18:56:09 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183880632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 16:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet?
:?

(Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo 8)7 )
Al een paar maanden. Ze testen wat nieuwe functionaliteit die uiteindelijk in de echte app terecht kan komen.

Een tijd geleden waren ze aan het testen met realtime reisbegeleiding, als je een route plande waarbij je moest overstappen in Utrecht of 's-Hertogenbosch kreeg je wanneer je in de buurt van die stations was een plattegrond te zien van dat station met een stippellijntje naar het juiste perron enzo.
pi_183886687
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
dag
  Redactie Sport vrijdag 21 december 2018 @ 23:04:52 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183887039
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
Dan vind ik die van NS toch duidelijker eerlijk gezegd:
https://nieuws.ns.nl/download/611967/spoorkaart2019-231351.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 21 december 2018 @ 23:07:31 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183887106
Wat sowieso wel duidelijk is, is dat DB de aantallen reizigers München-Berlijn nogal overdreven heeft. Er zouden afgelopen jaar maar liefst 1,2 miljoen reizigers overgestapt zijn van het vliegtuig naar de trein. De luchthaven in München komt maar tot 100.000 minder reizigers van/naar Berlijn...

Naar nu blijkt baseert DB deze aantallen op meetgegevens van telefoonprovider O2, en niet op daadwerkelijke aantallen :X

https://www.merkur.de/bay(...)isende-10899167.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 21 december 2018 @ 23:18:00 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183887386
Er zijn dus cijfers van twee periodes met elkaar vergeleken, op basis daarvan is een aanname gedaan, en de PR-afdeling heeft ervan gemaakt dat al die reizigers tussen München en Berlijn reizen. Oeps :)
  vrijdag 21 december 2018 @ 23:29:48 #173
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183887806
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
Leuk geprobeerd maar als de vork Tilburg-Oost opeens ergens in Boxtel-Noord lijkt te liggen dan haak ik al af :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_183888026
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
WAT EEN AIDS.

Dat moet je niet door een grafisch designer laten doen. Je laat het ook niet door een dirigent, een kok of een vuilnisman doen. Je moet het laten doen door een ergonoom die gebruiksvriendelijkheid op 1, 2 en 3 heeft staan (pun intended :P ) .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 21 december 2018 @ 23:49:00 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183888293
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183888921
quote:
Alleen zijn de Schranken hier dus niet geschlossen :( hoax.
  Redactie Sport zaterdag 22 december 2018 @ 00:38:59 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183889363
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 00:18 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Alleen zijn de Schranken hier dus niet geschlossen :( hoax.
Weet jij wanneer ie er neergezet is? Waarschijnlijk toen de Schranken geschlossen waren O-)

En er staat ook nergens dat je hem weer mee moet nemen als de bomen weer geopend zijn ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183889376
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan vind ik die van NS toch duidelijker eerlijk gezegd:
https://nieuws.ns.nl/download/611967/spoorkaart2019-231351.pdf
Daar liggen Almere, Hilversum, Utrecht en Den Bosch opeens op 1 lijn met elkaar.. ook een beetje gekunsteld.
dag
  Redactie Sport zaterdag 22 december 2018 @ 00:44:35 #179
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183889458
Almere, Hilversum en Utrecht liggen ook op één lijn toch?
En Deventer en Enschede in noord-zuid richting afbeelden is nou ook niet echt waarheidsgetrouw.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 22 december 2018 @ 02:01:35 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183890076
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:29 schreef JDude het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd maar als de vork Tilburg-Oost opeens ergens in Boxtel-Noord lijkt te liggen dan haak ik al af :').
De treinen die over de HSL gaan zijn ook vrolijk via Roosendaal getekend :')
pi_183891862
:')
pi_183892237
Typisch geval van veel te veel informatie tegelijk willen aanbieden. Ook alle museumlijnen, snelbusdiensten en veerboten erop, welja. Praktische bruikbaarheid voor de gemiddelde burger: 0.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 december 2018 @ 10:36:14 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183892537
Kennen we Zwolle Stadshagen nog? Het plan is om het station uiterlijk december volgend jaar te openen.

Voor het zover is moeten er de nodige maatregelen uitgevoerd worden om het mogelijk te maken. Bij Stadshagen gaat bijvoorbeeld op zijn Duits geremd worden en de Vmax op het traject blijft 100 km/h.

https://www.spoorpro.nl/s(...)n-december-2019-open
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:07:34 #184
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183892972
Op zijn Duits remmen :?
So we just called him Fred
  Redactie Sport zaterdag 22 december 2018 @ 11:24:45 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183893229
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:07 schreef FredvZ het volgende:
Op zijn Duits remmen :?
Heel hard binnenkomen en pas bij puntje perron beginnen te remmen :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 22 december 2018 @ 14:42:21 #186
472645 BLS
verbindt.
pi_183896066
En vervolgens langer wachten omdat de reizigers 20 meter achter de trein aan moeten lopen.
  zaterdag 22 december 2018 @ 14:44:31 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183896102
De reizigers leren vanzelf wel waar de trein stopt. :)
  Redactie Sport zaterdag 22 december 2018 @ 14:45:16 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183896113
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:42 schreef BLS het volgende:
En vervolgens langer wachten omdat de reizigers 20 meter achter de trein aan moeten lopen.
Ja maar de trein staat wel sneller aan het perron O-)

Overigens denk ik zou ook weer niet dat Stadshagen zoveel reizigers zal trekken, dus misschien een instapzone van 25m waar de trein gegarandeerd stopt? Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd, ik ben geen vervoerkundige :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 22 december 2018 @ 14:45:54 #189
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183896122
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:44 schreef James1988 het volgende:
De reizigers leren vanzelf wel waar de trein stopt. :)
Niet als ie de ene keer wel aan het begin van het perron staat en de andere keer juist aan het eind ervan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183896236
Kort perron maken, hoeven ze niet zo ver te zoeken. Oplossingen mensen..
  zaterdag 22 december 2018 @ 14:53:51 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183896268
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Niet als ie de ene keer wel aan het begin van het perron staat en de andere keer juist aan het eind ervan
Gewoon altijd aan het einde van het perron gaan staan.
  Redactie Sport zaterdag 22 december 2018 @ 15:49:20 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183897303
Het idee van ProRail is juist om het perron langer te maken, zodat een remming wat minder precies plaats hoeft te vinden. Daardoor kom je dus de ene keer aan het begin van het perron tot stilstand en de andere keer aan het eind ervan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183897356
Over minder precieze remmingen gesproken. Hoe gaat het eigenlijk met Keolis. Die waren na een lading sts’en in korte tijd toch onder verscherpt toezicht gesteld?
  zaterdag 22 december 2018 @ 15:54:13 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183897414
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 15:49 schreef dennistd het volgende:
Het idee van ProRail is juist om het perron langer te maken, zodat een remming wat minder precies plaats hoeft te vinden. Daardoor kom je dus de ene keer aan het begin van het perron tot stilstand en de andere keer aan het eind ervan.
Een bord langs de baan zetten ("vanaf hier remmen") en machinisten vertellen hoe ze moeten remmen is niet genoeg?
pi_183897521
Stel je toch voor dat we iets zouden kunnen maken wat de curve van de rembeweging in de gaten zou houden. Iets met een baken waar dan de trein tot stilstand zou moeten komen ofzo. Hmmm. Ga ik even over nadenken.
Bier.
  zaterdag 22 december 2018 @ 16:01:46 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183897614
Vanuit de techniek geredeneerd zou automatisch rijden ook nog een oplossing kunnen zijn. Maar goedkoop zal dat vast niet zijn.
pi_183897734
Dat is helemaal niet nodig. ERTMS en ATB-NG voorzien in deze behoefte.
Bier.
pi_183897864
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Kennen we Zwolle Stadshagen nog? Het plan is om het station uiterlijk december volgend jaar te openen.

Voor het zover is moeten er de nodige maatregelen uitgevoerd worden om het mogelijk te maken. Bij Stadshagen gaat bijvoorbeeld op zijn Duits geremd worden en de Vmax op het traject blijft 100 km/h.

https://www.spoorpro.nl/s(...)n-december-2019-open
Uiterlijk ja? :?

:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 december 2018 @ 16:58:48 #199
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_183898927
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 15:51 schreef Salatrel het volgende:
Over minder precieze remmingen gesproken. Hoe gaat het eigenlijk met Keolis. Die waren na een lading sts’en in korte tijd toch onder verscherpt toezicht gesteld?
Gaat goed, geen STS'en in het afgelopen half jaar meer. Toezicht zal er vast nog wel zijn.
Klantoordeel is bijzonder goed, 8.2 op Zwolle - Enschede ten opzichte van een 6.7 die NS daar toen had. punctionaliteit was de afgelopen wel een stuk minder door de herfst. De flirt kan daar lastig mee overweg. De meeste slechte week was een punctionaliteit van rond de 83% tegenover 95% normaal.
  Redactie Sport zondag 23 december 2018 @ 14:42:46 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183919526
Gisteren is de enige dienstvaardige stoomloc van de ZLSM (E2 1040) ontspoord met de tender op een wissel:


Geluk bij een ongeluk is dat de SSN 01 1075 nog in Simpelveld stond na de gestrande kersttrein Rotterdam-Maastricht van vorige week. Die rijdt vandaag namelijk de kersttrein op de miljoenenlijn:


(foto's niet van mij)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 december 2018 @ 15:07:41 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183920090
De kortste treinrit van het Verenigd Koninkrijk: Wrexham General - Wrexham Central. :s)

  Redactie Sport zondag 23 december 2018 @ 15:30:17 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183920542
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 15:07 schreef James1988 het volgende:
De kortste treinrit van het Verenigd Koninkrijk: Wrexham General - Wrexham Central. :s)

Een beetje alsof je Arriva op Hardenberg-Almelo door laat rijden naar 'Almelo Centrumplein' :')

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183920763
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 16:58 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Gaat goed, geen STS'en in het afgelopen half jaar meer. Toezicht zal er vast nog wel zijn.
Klantoordeel is bijzonder goed, 8.2 op Zwolle - Enschede ten opzichte van een 6.7 die NS daar toen had. punctionaliteit was de afgelopen wel een stuk minder door de herfst. De flirt kan daar lastig mee overweg. De meeste slechte week was een punctionaliteit van rond de 83% tegenover 95% normaal.
Er zijn redelijk wat ICs uitgevallen in de afgelopen weken ook. Best irritant. Toiletten in die dingen blijven dramatisch vanwege het uitblijven van correcte apparatuur om de boel leeg te pompen.
Bier.
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 15:58:39 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183921171
Shit happens
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 23 december 2018 @ 16:00:36 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183921219
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 15:58 schreef derLudolf het volgende:
Shit happens
Nou, nee dus, want de toiletten zitten vol :P
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 16:09:14 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183921524
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 16:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, nee dus, want de toiletten zitten vol :P
Ik noemde er ook geen locatie bij :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183923815
mariannedeb1950 twitterde op zaterdag 22-12-2018 om 21:33:10 Gezellig in de Blauwnet trein van en naar Kampen#kerstinoudkampem https://t.co/MWHeP7QvdI reageer retweet
pi_183923861
Jezus, mensen die vrijwillig naar Kampen gaan hebben echt een steekje los.
Bier.
pi_183923944




Best leuk gedaan, toch?
pi_183924692
Vrijdag in de nieuwe sprinter gezeten. Prima apparaat, fijne stoelen in de tweede klasse en voldoende beenruimte.
  zondag 23 december 2018 @ 19:47:51 #211
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_183926636
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 15:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er zijn redelijk wat ICs uitgevallen in de afgelopen weken ook. Best irritant. Toiletten in die dingen blijven dramatisch vanwege het uitblijven van correcte apparatuur om de boel leeg te pompen.
Met name als de vertragingen op de lijn blijven oplopen tussen Wierden en Zwolle, is het soms verstandig om de IC's eruit te halen. Met de sprinters blijf je alles keurig bedienen en je vertraging is dan zo verdwenen. Vaak is met 1 slag IC van Es - Zl - Es eruit, de grootste vertraging eruit van de andere treinen.

En de WC's tja, de meeste treinen werden op Zaterdag in Es geleegd, maar dat kan/mag niet meer. Dus een trein moet in Zwolle staan, maar aan beide problemen zijn ze mee bezig.
  maandag 24 december 2018 @ 17:29:20 #212
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_183943552
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 15:07 schreef James1988 het volgende:
De kortste treinrit van het Verenigd Koninkrijk: Wrexham General - Wrexham Central. :s)

En er dan nog een filmpje van 12 minuten van weten te maken. En dit is pas deel 1... |:(
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 24 december 2018 @ 17:55:07 #213
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_183944094
Wrexham _O_
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 december 2018 @ 18:02:17 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183944233
Afgelopen week heeft een creatieveling zich uitgeleefd op een vieze trein, zoals in onderstaand artikel te zien is:

https://www.oogtv.nl/2018(...)aad-met-vieze-trein/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183944414
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 15:07 schreef James1988 het volgende:
De kortste treinrit van het Verenigd Koninkrijk: Wrexham General - Wrexham Central. :s)

Nog even een dakloze tegenkomen die de trein neemt om warm te blijven :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183944848
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 17:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En er dan nog een filmpje van 12 minuten van weten te maken. En dit is pas deel 1... |:(
Hij maakt best leuke filmpjes. Ook over de London Underground en dat alle stations 15 verdiepingen onder de grond liggen bijvoorbeeld.
  maandag 24 december 2018 @ 18:45:38 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183945011
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 17:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En er dan nog een filmpje van 12 minuten van weten te maken.
Dat geven ze zelf ook toe met allerlei opvulmateriaal _O-

Geoff tekent niet voor niets drie keer die hele route uit enzo :')
quote:
En dit is pas deel 1... |:(
Dat zal wel een grapje zijn. Een tijd geleden hadden ze een video gemaakt over de langste rit (Aberdeen - Penzance, 13 uur in één trein). :)

De kortste trein de andere kant op is een leegmatrit met een wazig pad? :?



En daarna gaat het spul weer de reizigersdienst in voor een trein naar Shrewsbury.

[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 24-12-2018 18:53:37 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 december 2018 @ 19:15:34 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183945522
probleem zal wel zijn dat er nergens een fatsoenlijk opstelspoor in de buurt is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183946076
Toch blijf ik dat gedoe met inches en links en feet en rods en chains en furlongs en miles een verschikkelijk achterlijk middeleeuws relict vinden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 december 2018 @ 20:19:15 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183946653
quote:
13s.gif Op maandag 24 december 2018 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch blijf ik dat gedoe met inches en links en feet en rods en chains en furlongs en miles een verschikkelijk achterlijk middeleeuws relict vinden.
Ja, eens.

En om het helemaal verwarrend te maken zijn sommige eenheden in het VK nét iets meer of minder dan dezelfde eenheid in de VS. Gallons en tonnes bijvoorbeeld 8)7
pi_183949543
en pounds, en miles (nautical, statute, etc)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 december 2018 @ 22:36:11 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183949613
En furlongs, stones, hundredweights, fortnights, enzovoorts.
pi_183949682
Stelletje holbewoners :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 december 2018 @ 22:43:03 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183949727
En dat maakt het ergens toch wel weer leuk hè? O+

Wat wel een beetje verneukeratief is: op de motorway rijden, "Swindon 80" zien staan, en dan vinden dat het best wel lang duurt tot je er bent. :s)
pi_183949857
Nou ja wat is best lang? Hoe lang duren die zogenaamde "minutes" en "hours" van hun dan? :{w :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 24 december 2018 @ 23:01:47 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183950008
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, eens.

En om het helemaal verwarrend te maken zijn sommige eenheden in het VK nét iets meer of minder dan dezelfde eenheid in de VS. Gallons en tonnes bijvoorbeeld 8)7
En wij rekenen makkelijk om, van N/mm² naar N/m². Ga PSI maar es omrekenen naar iets anders :') dat doe je niet door met tien of honderd te vermenigvuldigen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 24 december 2018 @ 23:07:00 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183950101
quote:
10s.gif Op maandag 24 december 2018 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja wat is best lang? Hoe lang duren die zogenaamde "minutes" en "hours" van hun dan? :{w :+
Als je op de snelweg "80" ziet ga je er met je Europese hoofd vanuit dat dat een afstand in kilometers is. In Nederland rijd je dat in 45 minuten.

Maar dan komt er nog eens even 48,75 km bij, want het is 80 mijl. :P
pi_183956739
jaaa dat snap ik. Grappen uit gaan leggen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183959174
Gejat van FB, gisteravond in München dachten de ene ICE de andere te #metoo'en:
Bier.
pi_183959182
Interraciale treinseks. Bah.
Bier.
pi_183959439
Tja, zonder voorbereiding van achter aankoppelen is niet slim..
dag
  Redactie Sport dinsdag 25 december 2018 @ 13:29:41 #232
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183959529
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 13:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Interraciale treinseks. Bah.
Een ICE T met een ICE 3 zo te zien inderdaad...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 25 december 2018 @ 13:30:05 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183959541
In Zeeland ging het er gisteren ook niet zachtzinnig aan toe trouwens: https://www.hvzeeland.nl/(...)e=twitter&r=fa13b396
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 25 december 2018 @ 14:08:54 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183960505
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 13:26 schreef Peter het volgende:
Tja, zonder voorbereiding van achter aankoppelen is niet slim..
_O-
  Redactie Sport woensdag 26 december 2018 @ 01:24:31 #235
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183972643
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 13:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Gejat van FB, gisteravond in München dachten de ene ICE de andere te #metoo'en:
[ afbeelding ]
Is wel flink wat schade bij ontstaan zie ik: https://www.facebook.com/(...)6&id=270856339684060
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 26 december 2018 @ 09:36:21 #236
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_183975179

We mogen de voorkant van onze nieuwe metrotrein kiezen...

Ik ga voor optie 2
  woensdag 26 december 2018 @ 09:37:57 #237
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_183975207
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:59 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ook de Luxemburgse spoorwegen hebben een variant van de ICNG besteld om de snelgroeiende reizigersaantallen op de vangen. ZIet er wel goed uit.
[ afbeelding ]
Gaan die eerste klas krijgen?
pi_183976150
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Gaan die eerste klas krijgen?
moet je daar wel voor betalen?
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 december 2018 @ 10:37:53 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183976267
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:

We mogen de voorkant van onze nieuwe metrotrein kiezen...

Ik ga voor optie 2
Die tweede is de vrolijkste, maar de voorzijde blijft lelijk vanwege het voldoen aan de veiligheidseisen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183978654
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 09:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:

We mogen de voorkant van onze nieuwe metrotrein kiezen...

Ik ga voor optie 2
optie 1 :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 december 2018 @ 16:41:37 #241
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_183983235
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 10:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die tweede is de vrolijkste, maar de voorzijde blijft lelijk vanwege het voldoen aan de veiligheidseisen.
Kreukelzone?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 december 2018 @ 21:37:30 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183988397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 16:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Kreukelzone?
uhuh. Wel jammer dat ze het kenmerkende groen inruilen voor blauw, zoals ook al op een gerenoveerde MF77 te zien is.

Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 december 2018 @ 21:52:59 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183988805
De opdrachtgever, IdF Mobilités, vind het belangrijk dat hun huisstijl op de voertuigen staat. De laatste lichting Franciliens voor de RER is ook in IdF-huisstijl gestoken terwijl de reeksen ervoor in SNCF-kleuren zijn.
pi_183990276
Het is weer tijd om het jaar af te ronden. Mijn spoorjaar 2018 in 12 plaatjes. Zoals te zien is, trek ik er niet zo vaak meer op uit om treinen te fotograferen. Toch veel plezier hiermee :P

1. Zittau (Duitsland), 20 januari. Treinstel 642 913 van de Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG) komt net binnen als stoptrein naar Cottbus. Deze trein zouden we tot Görlitz nemen in het kader van het PTA TT Nieuwjaarsrondje.


2. Zwolle, 16 februari. Een Blauwnet-FLIRT met onbekend nummer vertrekt net over de onlangs geëlectificeerde concessie HRN naar Enschede.


3. Deventer, 30 maart. Aangezien ik in maart weer eens druk was met het revalideren van wat botbreuken is er weinig terechtgekomen van treinen fotograferen. Hier zien we een Vectron met een goederentrein vanaf mijn balkon.


4. Ook Deventer, 27 april. Een maandje later was ik alweer mobiel genoeg om naar het station te wandelen. Hier zien wel Mat '54 Hondekopstel 766 doorkomen die bezig was met de Koningsdagrit voor de NVBS.


5. Aberfeldy (Schotland), 11 mei. Stoomlocje met een kar vol vaten whisky bij de stokerij van Dewars.


6. Eindhoven, 19 juni. Een ETMET-VIRM op weg naar Den Bosch en Utrecht.


7. Kesteren, 6 juli. Een Arriva-GTW komt binnen als stoptrein naar Arnhem.


8. Utrecht Centraal, 24 augustus. ICE naar Duitsland met open bek.


9. Reykjavik (IJsland), 23 september. Minør, één van de twee stoomlocjes die tussen 1913 en 1928 gebruikt zijn bij de aanleg van de haven, is na afloop achtergebleven on static display.


10. Silves (Portugal), 17 oktober. Treinstel 0464 onderweg naar Lagos.


11. Salzbergen (Duitsland), 18 november. Stoomloc 043 196-5 on display onder het bekende afdakje. Dit is de laatste stoomlocomotief die in West-Duitsland in de normale dienst actief geweest is. Pas op 26 oktober 1977 zijn ze ermee gekapt.


12. Deventer, 26 december. Loc 1765 met een Pimpel-Express naar Berlijn, hoe lang nog? Op steeds kortere termijn (O-) ) wordt op deze lijn inzet van ICx materiaal verwacht. Wie hier meer van weet: Ik hoor graag hoe het er nu mee staat :Y


Allemaal een goede en veilige jaarwisseling :W

Eerdere versies: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 december 2018 @ 22:55:27 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183990551
Leuk overzicht! Ik zal eens kijken of ik ook zoiets in elkaar kan draaien.

Wat betreft de pimpel: ICE4 (ICx) naar Nederland is al een tijd van de kaart. In plaats daarvan is DB bezig met een bestelling voor nieuw getrokken materieel dat ergens in 2023 zou moeten gaan rijden. Over ongeveer een jaar worden de 1700-locomotieven vervangen door geleaste Vectrons, de locwissel in Bad Bentheim blijft echter bestaan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 december 2018 @ 22:56:26 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183990580
mooie serie, Fles.

Die loc op foto 9 moet ik ook ergens op een foto hebben staan :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 00:15:23 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183992996
Is de serie 1700 zo versleten dan? Bedoel, de oudere 1800's rijden toch bij redelijk wat badslipperboeren?

Restwaarde van 1700's is niet bijster hoog denk ik, dan kun je beter doorrijden toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 27 december 2018 @ 00:19:09 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183993091
De serie 1700 is 26 jaar oud en er zullen wel weer revisietermijnen op hun einde lopen. In tegenstelling tot het wegverkeer mag je op het spoor niet 'nog effe blijven rijden', het spul moet tijdig gereviseerd worden en anders mag dat niet meer.

De inzet van de reeks 1700 wordt steeds kleiner: nu SNG instroomt kan DD-AR/DDM met pensioen en het spul is al verdreven uit de intercity's. De IC Berlijn blijft dan de enige treinserie waarvoor de locomotieven nodig zijn, en DB is al bezig met een project om het materieel op die serie te vervangen.

Een revisieprogramma opstarten is financieel niet interessant, de locomotieven buiten dienst stellen (en verkopen of slopen) en nieuwe locomotieven leasen voor inzet in de Pimpel is economisch gunstiger.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 00:27:39 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183993313
Ah op die fiets. In hoeverre gaan die rijtuigen verder ingezet worden bij de DB? Enkel op EC's/internationale verbindingen of ook wel binnen Duitsland zelf?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 27 december 2018 @ 00:43:49 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183993732

Januari - Het hoogtepunt van de maand januari was ongetwijfeld het traditionele Treinentopic Nieuwjaarsrondje. Een groep FOK!kers, een hoop treinen, en 3 dagen in januari... wat kan er nou mogelijk mis gaan? Afgezien van een winterstorm die de boel in het honderd stuurde... eigenlijk niets.


Februari - Voor mij was februari een niet zo bijzondere treinenmaand. Ik vond het wel leuk om 's avonds een hele kliek carnavallers te zien wachten op één van de laatste treinen terug naar Rotterdam.


Maart - Zo af en toe kom je tijdens het forenzen nog eens wat leuks tegen. Zoals de 4402 van Rotterdam Rail Feeding in 's-Hertogenbosch, of een Sik in de Utrechtse wijk Zuilen.


April - Op 4 april 2018 was het dan zo ver: de eerste rechtstreekse Eurostar naar Amsterdam Centraal vertrok om 8:31 uit de Britse hoofdstad. En ik zat aan boord.


Mei - In mei ben ik op vakantie gegaan. Ik heb me een week vermaakt in Engeland en Wales, waar ik heb genoten van het heerlijke weer in het Devonse Dawlish, me prima heb vermaakt in noord-Wales (al was het weer daar een stuk minder aangenaam), en een bezoek heb gebracht aan het meest oostelijke punt van het hele eiland - Lowestoft (Amsterdam ligt op 214 km afstand).


Juni - De maand juni was op treinen- en reisjesgebied niet heel bijzonder. In Breda werd er in het laatste weekend van juni gewerkt aan het spoor, vanaf het parkeerterrein op het dak kon ik daar een plaatje van schieten.


Juli - Juli betekent zomervakantie, en dus minder files op de weg. Voor mijn woon-werkverkeer heb ik daar goed gebruik van gemaakt, wat me ruim 40 minuten tijd per dag opleverde. Helaas heb ik daardoor amper in de trein gezeten, en zul je het moeten doen met een foto van een defecte bus die werd weggesleept.


Augustus - Net als in juli heb ik ook in de maand augustus vooral de auto gebruikt voor woon-werkverkeer, maar tijdens wat ritjes in m'n vrije tijd heb ik toch wel wat leuke dingen gezien: een Eurostar op de Watergraafsmeer, en een drietal Arriva FLIRT3-treinstellen kwam voor een testrit door Breda.


September - Geen bijzondere dingen gedaan deze maand, dus hierbij een foto van een nachtnet-VIRM in Breda. De foto is gemaakt vanuit mijn slaapkamer :s)


Oktober - In oktober ben ik met Dennis en Peterselieman een dagje op pad geweest, we hebben een ritje gemaakt met de Oleftalbahn op de route Kall-Hellenthal. In Breda werd "Happy Station XXL" georganiseerd, en reed er een treintje rond.


November - November was een tamme maand. Ik heb geen trein van binnen gezien, dus jullie zullen het moeten doen met deze foto van een nieuwe winkel in station Breda. De Taco Bell is inmiddels gesloten en het franchisebedrijf is failliet.


December - Vorige week had mijn werkgever een kerstborrel georganiseerd op het kantoor in Utrecht. Tijdens de reis naar huis heb ik deze SLT op de plaat gezet in 's-Hertogenbosch.

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 27-12-2018 05:33:01 ]
pi_183994677
Filmpje op reddit: Gefaalde Fyra treinen hebben een tweede leven gekregen in Italië: https://www.reddit.com/r/(...)hare&ref_source=link
  donderdag 27 december 2018 @ 01:59:32 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183994841
Ik vroeg me echt net af of die al in dienst zouden zijn. Afgelopen zomer was de verwachting dat dat per deze dienstregeling zou gebeuren, maar ik heb er niets meer over gehoord.
pi_183997064
Kut taco bell schandvoer. Ben er vorig jaar op de eerste dag van opening in Eindhoven heen geweest. Rij van 40 minuten voor de deur. Na die dag wist iedereen dat daar niks te halen was. Het zieltogen heeft nog anderhalf jaar geduurd :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183997457
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 01:59 schreef James1988 het volgende:
Ik vroeg me echt net af of die al in dienst zouden zijn. Afgelopen zomer was de verwachting dat dat per deze dienstregeling zou gebeuren, maar ik heb er niets meer over gehoord.
Vanaf 31 maart rijden er twee in de dienstregeling rechtstreeks van Milaan naar Lecce en terug.

Dienstregeling staat in dit artikel en ik heb al tickets proberen te boeken.... (nog niet gelukt)

https://www-quotidianodip(...)el_nord-4176246.html

Of het wordt een grote 1 aprilgrap...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 december 2018 @ 10:25:57 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183997542
quote:
verbaast me niets, omdat je met deze bestelling ervoor kunt zorgen dat al het SGM vervangen wordt, maar ook dat DD-AR en DDM-1 naar de schroothoop gaat en DDZ niet meer de sprinterdienst in hoeft. Bovendien vervang je ICM in sprinterdiensten en verliest het SLT door de inbouw van toiletten zitplaatsen. Dat moet je opvangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183997799
Geld zat kennelijk? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 december 2018 @ 10:53:25 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183998057
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Geld zat kennelijk? :+
op de lange termijn is het voordeliger.

Daarnaast zal het ook een politieke zet zijn omdat de Arriva's van deze wereld de politiek rijp proberen te maken om de regionale sprinterdiensten op bijvoorbeeld Zwolle-Groningen/Leeuwarden los te weken bij de NS. De NS wil dat voorkomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183998396
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op de lange termijn is het voordeliger.

Oh, dan zullen op termijn de tarieven ook wel weer omlaag gaan ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 december 2018 @ 11:54:41 #260
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_183999412
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op de lange termijn is het voordeliger.

Daarnaast zal het ook een politieke zet zijn omdat de Arriva's van deze wereld de politiek rijp proberen te maken om de regionale sprinterdiensten op bijvoorbeeld Zwolle-Groningen/Leeuwarden los te weken bij de NS. De NS wil dat voorkomen.
Komend jaar komt op die trajecten een bord in de tuin toch? (En ik meen ook Apeldoorn - Almelo/Enschede en nog een lijntje?)

Wordt daarna de bestelling geannuleerd? 8)7
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 december 2018 @ 12:02:21 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183999560
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2018 11:54 schreef nijnja het volgende:

[..]

Komend jaar komt op die trajecten een bord in de tuin toch? (En ik meen ook Apeldoorn - Almelo/Enschede en nog een lijntje?)

Wordt daarna de bestelling geannuleerd? 8)7
In 2020 moet er een besluit vallen of er nieuwe lijnen aanbesteed gaan worden of niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183999998
De reiziger help je er waarschijnlijk niet mee.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_184000508
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:25 schreef _serial_ het volgende:
De reiziger help je er waarschijnlijk niet mee.
Nou waarom niet? Op ZwenZoKa schijnt het hartstikke goed te gaan ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 december 2018 @ 12:53:04 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184000551
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou waarom niet? Op ZwenZoKa schijnt het hartstikke goed te gaan ^O^
De drie incheckpaaltjes in Zutphen zijn een groot succes
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 december 2018 @ 13:26:49 #265
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_184001347
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou waarom niet? Op ZwenZoKa schijnt het hartstikke goed te gaan ^O^
Toen NS daar reed ging het daar niet slechter geloof ik, dus ging dat even prima (?).

Inchecken is van Enschede tot Wierden wel een stuk lastiger geworden (volgens reizigers);
Laatst reed er een verdwaalde SLT op het lijntje Apeldoorn - Almelo. Nagenoeg iedereen was ingecheckt bij blauwnet, want "het is toch een blauwe trein?!"
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  donderdag 27 december 2018 @ 13:34:08 #266
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_184001545
Daarom wil de provincie dus graag dat Apeldoorn-Almelo-Enschede ook blauwnet wordt. Dan kan dat niet meer misgaan.
  donderdag 27 december 2018 @ 13:40:51 #267
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_184001718
ICM is ook hoofdzakelijk blauw, intercity ook maar blauwnet maken dan 8)7.

Of; arriva is in Nijmegen blauw, in Arnhem/Zutphen rood, en in Zwolle is het weer blauw, maar dan opeens ook gelijk blauwnet.
In Zwolle check je voor Arriva in bij blauwnet, maar in die andere steden moet je wel bij arriva zijn.

*Ik zeg niet dat het aan arriva ligt, maar waarom niet gewoon 1 check in/1 check out en laat de vervoerders het uitzoeken.
Ik meen dat die discussie hier al vaker is gevoerd (en nog vaker), maar het is voor de sporadische reiziger een stuk moeilijker geworden.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_184001908
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:34 schreef ReisT het volgende:
Daarom wil de provincie dus graag dat Apeldoorn-Almelo-Enschede ook blauwnet wordt. Dan kan dat niet meer misgaan.
Lijkt me wel handig, op dat soort plekken wil je gewoon de voordelen van een regionale vervoerder, minder marges in de rijtijden, geen HC en krappere seinopvolging.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 december 2018 @ 13:51:37 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184002051
op de rest van het HRN zou je over een vijf jaar ook wel overstag kunnen als op de sprintertrajecten overal gelijkvloerse instap is. Dan zou je de vertrekprocedure kunnen versnellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184002089
De trage vertrekprocedure zit niet in gelijkvloers instappen
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 27 december 2018 @ 13:57:47 #271
408813 crew  trein2000
pi_184002208
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De drie incheckpaaltjes in Zutphen zijn een groot succes
Hou op schei uit. Ellende
zie email 27 oktober
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 december 2018 @ 14:00:37 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184002262
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:53 schreef b2py het volgende:
De trage vertrekprocedure zit niet in gelijkvloers instappen
nee, maar het maakt het wel makkelijker om uiteindelijk te zeggen: de HC wordt geschrapt uit de vertrekprocedure en het wordt met camera's gedaan.

Dat vereist wel dat er meer vaste stopplaatsen komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184002377
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, maar het maakt het wel makkelijker om uiteindelijk te zeggen: de HC wordt geschrapt uit de vertrekprocedure en het wordt met camera's gedaan.

Dat vereist wel dat er meer vaste stopplaatsen komen.
Ik zie geen van die dingen bij de vervoerders die het al zonder HC doen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 december 2018 @ 14:18:50 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184002698
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zie geen van die dingen bij de vervoerders die het al zonder HC doen.
Bij de NS ga je waarschijnlijk veel weerstand krijgen als je van model gaat wisselen.

De treinlengte is bij de NS vaak wat langer dan bij de regionalen. Daarnaast weet je bij de NS vaak niet wat je voorgeschoteld krijgt. Dat verschilt vaak per dag en per werkblad. Daar moet je meer eenheid in scheppen. Bij de regionalen zie je dat forenzen al precies weten wat er qua lengte aangereden komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184002785
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij de NS ga je waarschijnlijk veel weerstand krijgen als je van model gaat wisselen.

De treinlengte is bij de NS vaak wat langer dan bij de regionalen. Daarnaast weet je bij de NS vaak niet wat je voorgeschoteld krijgt. Dat verschilt vaak per dag en per werkblad. Daar moet je meer eenheid in scheppen. Bij de regionalen zie je dat forenzen al precies weten wat er qua lengte aangereden komt.
en die lengte bij regionalen is vaak omdat er gewoon niets anders is, of gewoon simpelweg niet past
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 27 december 2018 @ 15:56:34 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184005268
quote:
Op Somda wordt er nu gekibbeld over de nummertjes, want er zijn straks 118 SNG-drietjes en dat past niet allemaal meer in de nummerreeks 2300. :')

Het is een flinke vloot, in totaal zijn er straks 706 bakken SNG (68(3)+50(4)+50(3)+38(4)). Daarmee is de serie groter dan SLT (648 bakken), maar kleiner dan VIRM (872 bakken).
pi_184006754
Schande. Ik stel voor dat we dan dubbele nummers gaan gebruiken. Kunnen we lachen.
"IK HEB DE 2399 GEZIEN IN LUTJEBROEK"
"EG NIE, DIE REED IN SCHUBBEKUTTEVEEN!!!!111one"

:')
pi_184007091
2399½ gespot op texel :Y
pi_184007391
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:07 schreef Maegrim het volgende:
2399½ gespot op texel :Y
ik ga voor deze nummering
pi_184007770
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik ga voor deze nummering
Vertrekt trein 2999½ van ook van platform 9¾?
dag
pi_184009157
quote:
2s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:26 schreef nijnja het volgende:
Toen NS daar reed ging het daar niet slechter geloof ik, dus ging dat even prima (?).
Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 december 2018 @ 18:53:29 #282
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_184009317
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van :Y
Akkoord, vandaar mijn vraagteken :P
Doet die sneltrein vast ook iets op uit *O*
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_184010383
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van :Y
ja dat zal grotendeels ook wel komen omdat er van de dm’90 naar de flirt geswitched is.
pi_184010448
Zijn de reizigersaantallen ook al gestegen dan?
dag
pi_184010995
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van :Y
Op de toiletten na is het enorm verbeterd inderdaad. De IC is een dusdanig nuttige toevoeging dat ik vaak een heel uur langer op kantoor blijf als ik 'm net mis (of een uur langer thuis werk 's ochtends als ik 8:05 mis om de deur uit te gaan). Treinen lijken ook drukker en ik geloof dat er al ergens gerept werd van 30% meer reizigers, dat was iemand hier recentelijk?
Nu nog ieder half uur zo'n IC....
Bier.
  donderdag 27 december 2018 @ 20:16:10 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184011032
Keolis noemt 55.000 reizigers per dag, en er zijn inmiddels parkeerproblemen in Heino en Raalte.

https://www.rtvoost.nl/ni(...)n-Enschede-te-vinden
pi_184011158
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:16 schreef James1988 het volgende:
Keolis noemt 55.000 reizigers per dag, en er zijn inmiddels parkeerproblemen in Heino en Raalte.

https://www.rtvoost.nl/ni(...)n-Enschede-te-vinden
Dat is een dusdanig succes dat het rendeert om grotendeels dubbelspoor aan te leggen en Raalte en Heino grondig te herinrichten.
Bier.
pi_184011308
To be honest, ik geloof niet dat NS 5% van zijn reizigers is verloren door het overdraven van Kampen - Zwolle - Enschede..
pi_184011378
Hangt er vanaf hoe je telt en welke statistieken je met elkaar vergelijkt. Je weet niet waar die 55K vandaan komt toch? Retourtjes? Enkele reizen? Gemiddelde aantal cicos?
Bier.
pi_184011478
Nouja, 1,1 miljoen reizigers NS vs 55k reizigers ZwEnZwoKa, beetje grof is dat 5% imo.
  donderdag 27 december 2018 @ 20:30:36 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184011493
Dat kunnen ook reizigers zijn die zowel met NS als met Keolis reizen he. :)
pi_184011707
Ik vergelijk de 1,1 miljoen als totaal voordat het over ging naar Keolis, vs de 55k na.
  donderdag 27 december 2018 @ 20:44:54 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_184012037
Je had het over 'verloren', en daar had niemand het over :s)
pi_184012200
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:30 schreef b2py het volgende:
Nouja, 1,1 miljoen reizigers NS vs 55k reizigers ZwEnZwoKa, beetje grof is dat 5% imo.
Dat zeg ik, dat hangt er vanaf hoe je reizigers telt.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 december 2018 @ 21:32:53 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_184013865
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:45 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja dat zal grotendeels ook wel komen omdat er van de dm’90 naar de flirt geswitched is.
Denk dat de NS ook wel zoiets had kunnen bewerkstelligen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_184016895
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Denk dat de NS ook wel zoiets had kunnen bewerkstelligen.
Hadden ze dat moeten aanbieden...
Beetje concurrentie werkt dus wel ;)
dag
pi_184017774
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 22:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Hadden ze dat moeten aanbieden...
Beetje concurrentie werkt dus wel ;)
Een opdrachtgever die z'n zaakjes op orde heeft. Kan me niet voorstellen dat een staatsbedrijf het in het buitenland wel kan en hier niet.
Bier.
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:37:01 #298
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_184033681
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2018 21:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh. Wel jammer dat ze het kenmerkende groen inruilen voor blauw, zoals ook al op een gerenoveerde MF77 te zien is.

Alle rijtuigen zijn nu ook van Ile de France Mobilität.. Ratp voert uit.

Bij mij in de Buurt is bijvoorbeeld de naam van het netwerk volledig verdwenen (Pep's). Het is nu allemaal babyblauw met IdF-M en hier en daar een logo van Transdev of Keolis en de onderaannemer...
pi_184040916
Het nieuws dat je wist dat ging zou komen: https://www.treinreiziger.nl/eurostar-amsterdam-londen-vertraagd/
  vrijdag 28 december 2018 @ 23:13:35 #300
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184046388
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:43 schreef b2py het volgende:
Het nieuws dat je wist dat ging zou komen: https://www.treinreiziger.nl/eurostar-amsterdam-londen-vertraagd/
Tja, de lobby van de luchtvaart is blijkbaar sterker. En niet de vergeten dat de (semi) overheidsbedrijven Schiphol en KLM hier natuurlijk op gaan verliezen, terwijl het staatsspoorbedrijf er maar beperkt op verdiend.
So we just called him Fred
pi_184053571
Care to elaborate a bit more?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')