Maar dat is geen probleem, de trein van Fortezza naar München stopt in die plaatsenquote:Op donderdag 20 december 2018 22:50 schreef James1988 het volgende:
Ohne Zugbindung => zonder treinbinding
Er staat wel een route: via Brennero, Kufstein en Rosenheim.
Dat wilde ze ook zeker, maar de vraag was even of dat wel kon. Maar zo te zien is het dus totaal niet van belang op welk tijdstip ze gaatquote:Op donderdag 20 december 2018 23:22 schreef dennistd het volgende:
Ik zou inderdaad uit voorzorg maar een trein eerder nemen ja, kan genoeg mis gaan...
Wil je die overstap langer maken dan wordt ie meteen weer veel langer... Hoe laat moet ze in München zijn dan?quote:Op donderdag 20 december 2018 23:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat wilde ze ook zeker, maar de vraag was even of dat wel kon. Maar zo te zien is het dus totaal niet van belang op welk tijdstip ze gaat![]()
Korte overstaptijd in Fortezza is wat tricky (hoewel het een vrij overzichtelijk station is), gelukkig is het ook de enige overstap
Op z'n allerlaatst toch wel rond 20:00 om enigszins zonder ren- en vliegwerk het vliegtuig te halen. Van Hbf naar vliegveld is een kleine drie kwartier zag ik, en daar gaan er tig per uur van (S1 en S8), dat is sowieso geen probleem.quote:Op donderdag 20 december 2018 23:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wil je die overstap langer maken dan wordt ie meteen weer veel langer... Hoe laat moet ze in München zijn dan?
Dat is best een strak plan, ik had even gemist dat de trein vanuit Fortezza eerst nog in Ost stopt voor Hbf. Om 11:21 vertrekken (vanuit Tassenbach), overstap in Fortezza in de trein naar München Hbf, eruit in Ost en dan S-Bahn naar het vliegveld met aankomst daar ergens grofweg tussen 17u en 19u, prima.quote:Op vrijdag 21 december 2018 00:01 schreef dennistd het volgende:
Ik zou alvast overstappen op München Ost sowieso. Vanaf daar is het maar een half uur, en de overstap is daar zelfs crossplatform. Scheelt totaal een half uur reistijd.
Ja, maar snap nog niet goed het nut ervan.quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet?
![]()
(Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo)
Het vervoer in Parijs heeft ook een Lab variant. Die lijkt op het orgineel en daar testen ze iederen maand wat anders. Overigens vind ik het uiterst Treurig dat deze maar 1000 testers.quote:Op vrijdag 21 december 2018 17:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, maar snap nog niet goed het nut ervan.
Al een paar maanden. Ze testen wat nieuwe functionaliteit die uiteindelijk in de echte app terecht kan komen.quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet?
![]()
(Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo)
Dan vind ik die van NS toch duidelijker eerlijk gezegd:quote:Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
Leuk geprobeerd maar als de vork Tilburg-Oost opeens ergens in Boxtel-Noord lijkt te liggen dan haak ik al afquote:Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
WAT EEN AIDS.quote:Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
Alleen zijn de Schranken hier dus niet geschlossenquote:Op vrijdag 21 december 2018 23:49 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.lvz.de/Nachric(...)seinen-Motor-dort-ab
Weet jij wanneer ie er neergezet is? Waarschijnlijk toen de Schranken geschlossen warenquote:Op zaterdag 22 december 2018 00:18 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Alleen zijn de Schranken hier dus niet geschlossenhoax.
Daar liggen Almere, Hilversum, Utrecht en Den Bosch opeens op 1 lijn met elkaar.. ook een beetje gekunsteld.quote:Op vrijdag 21 december 2018 23:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan vind ik die van NS toch duidelijker eerlijk gezegd:
https://nieuws.ns.nl/download/611967/spoorkaart2019-231351.pdf
De treinen die over de HSL gaan zijn ook vrolijk via Roosendaal getekendquote:Op vrijdag 21 december 2018 23:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar als de vork Tilburg-Oost opeens ergens in Boxtel-Noord lijkt te liggen dan haak ik al af.
Heel hard binnenkomen en pas bij puntje perron beginnen te remmenquote:
Ja maar de trein staat wel sneller aan het perronquote:Op zaterdag 22 december 2018 14:42 schreef BLS het volgende:
En vervolgens langer wachten omdat de reizigers 20 meter achter de trein aan moeten lopen.
Niet als ie de ene keer wel aan het begin van het perron staat en de andere keer juist aan het eind ervanquote:Op zaterdag 22 december 2018 14:44 schreef James1988 het volgende:
De reizigers leren vanzelf wel waar de trein stopt.
Gewoon altijd aan het einde van het perron gaan staan.quote:Op zaterdag 22 december 2018 14:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Niet als ie de ene keer wel aan het begin van het perron staat en de andere keer juist aan het eind ervan
Een bord langs de baan zetten ("vanaf hier remmen") en machinisten vertellen hoe ze moeten remmen is niet genoeg?quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:49 schreef dennistd het volgende:
Het idee van ProRail is juist om het perron langer te maken, zodat een remming wat minder precies plaats hoeft te vinden. Daardoor kom je dus de ene keer aan het begin van het perron tot stilstand en de andere keer aan het eind ervan.
Uiterlijk ja?quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Kennen we Zwolle Stadshagen nog? Het plan is om het station uiterlijk december volgend jaar te openen.
Voor het zover is moeten er de nodige maatregelen uitgevoerd worden om het mogelijk te maken. Bij Stadshagen gaat bijvoorbeeld op zijn Duits geremd worden en de Vmax op het traject blijft 100 km/h.
https://www.spoorpro.nl/s(...)n-december-2019-open
Gaat goed, geen STS'en in het afgelopen half jaar meer. Toezicht zal er vast nog wel zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:51 schreef Salatrel het volgende:
Over minder precieze remmingen gesproken. Hoe gaat het eigenlijk met Keolis. Die waren na een lading sts’en in korte tijd toch onder verscherpt toezicht gesteld?
Een beetje alsof je Arriva op Hardenberg-Almelo door laat rijden naar 'Almelo Centrumplein'quote:Op zondag 23 december 2018 15:07 schreef James1988 het volgende:
De kortste treinrit van het Verenigd Koninkrijk: Wrexham General - Wrexham Central.
Er zijn redelijk wat ICs uitgevallen in de afgelopen weken ook. Best irritant. Toiletten in die dingen blijven dramatisch vanwege het uitblijven van correcte apparatuur om de boel leeg te pompen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 16:58 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Gaat goed, geen STS'en in het afgelopen half jaar meer. Toezicht zal er vast nog wel zijn.
Klantoordeel is bijzonder goed, 8.2 op Zwolle - Enschede ten opzichte van een 6.7 die NS daar toen had. punctionaliteit was de afgelopen wel een stuk minder door de herfst. De flirt kan daar lastig mee overweg. De meeste slechte week was een punctionaliteit van rond de 83% tegenover 95% normaal.
Ik noemde er ook geen locatie bijquote:Op zondag 23 december 2018 16:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou, nee dus, want de toiletten zitten vol
twitter:mariannedeb1950 twitterde op zaterdag 22-12-2018 om 21:33:10Gezellig in de Blauwnet trein van en naar Kampen#kerstinoudkampem https://t.co/MWHeP7QvdI reageer retweet
Met name als de vertragingen op de lijn blijven oplopen tussen Wierden en Zwolle, is het soms verstandig om de IC's eruit te halen. Met de sprinters blijf je alles keurig bedienen en je vertraging is dan zo verdwenen. Vaak is met 1 slag IC van Es - Zl - Es eruit, de grootste vertraging eruit van de andere treinen.quote:Op zondag 23 december 2018 15:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er zijn redelijk wat ICs uitgevallen in de afgelopen weken ook. Best irritant. Toiletten in die dingen blijven dramatisch vanwege het uitblijven van correcte apparatuur om de boel leeg te pompen.
En er dan nog een filmpje van 12 minuten van weten te maken. En dit is pas deel 1...quote:Op zondag 23 december 2018 15:07 schreef James1988 het volgende:
De kortste treinrit van het Verenigd Koninkrijk: Wrexham General - Wrexham Central.
Nog even een dakloze tegenkomen die de trein neemt om warm te blijvenquote:Op zondag 23 december 2018 15:07 schreef James1988 het volgende:
De kortste treinrit van het Verenigd Koninkrijk: Wrexham General - Wrexham Central.
Hij maakt best leuke filmpjes. Ook over de London Underground en dat alle stations 15 verdiepingen onder de grond liggen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 december 2018 17:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En er dan nog een filmpje van 12 minuten van weten te maken. En dit is pas deel 1...
Dat geven ze zelf ook toe met allerlei opvulmateriaalquote:Op maandag 24 december 2018 17:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En er dan nog een filmpje van 12 minuten van weten te maken.
Dat zal wel een grapje zijn. Een tijd geleden hadden ze een video gemaakt over de langste rit (Aberdeen - Penzance, 13 uur in één trein).quote:En dit is pas deel 1...
Ja, eens.quote:Op maandag 24 december 2018 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch blijf ik dat gedoe met inches en links en feet en rods en chains en furlongs en miles een verschikkelijk achterlijk middeleeuws relict vinden.
En wij rekenen makkelijk om, van N/mm² naar N/m². Ga PSI maar es omrekenen naar iets andersquote:Op maandag 24 december 2018 20:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, eens.
En om het helemaal verwarrend te maken zijn sommige eenheden in het VK nét iets meer of minder dan dezelfde eenheid in de VS. Gallons en tonnes bijvoorbeeld
Als je op de snelweg "80" ziet ga je er met je Europese hoofd vanuit dat dat een afstand in kilometers is. In Nederland rijd je dat in 45 minuten.quote:Op maandag 24 december 2018 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja wat is best lang? Hoe lang duren die zogenaamde "minutes" en "hours" van hun dan?![]()
Een ICE T met een ICE 3 zo te zien inderdaad...quote:
quote:Op dinsdag 25 december 2018 13:26 schreef Peter het volgende:
Tja, zonder voorbereiding van achter aankoppelen is niet slim..
Is wel flink wat schade bij ontstaan zie ik: https://www.facebook.com/(...)6&id=270856339684060quote:Op dinsdag 25 december 2018 13:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Gejat van FB, gisteravond in München dachten de ene ICE de andere te #metoo'en:
[ afbeelding ]
Gaan die eerste klas krijgen?quote:Op woensdag 19 december 2018 09:59 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ook de Luxemburgse spoorwegen hebben een variant van de ICNG besteld om de snelgroeiende reizigersaantallen op de vangen. ZIet er wel goed uit.
[ afbeelding ]
moet je daar wel voor betalen?quote:Op woensdag 26 december 2018 09:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gaan die eerste klas krijgen?
Die tweede is de vrolijkste, maar de voorzijde blijft lelijk vanwege het voldoen aan de veiligheidseisen.quote:Op woensdag 26 december 2018 09:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
We mogen de voorkant van onze nieuwe metrotrein kiezen...
Ik ga voor optie 2
optie 1quote:Op woensdag 26 december 2018 09:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
We mogen de voorkant van onze nieuwe metrotrein kiezen...
Ik ga voor optie 2
Kreukelzone?quote:Op woensdag 26 december 2018 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die tweede is de vrolijkste, maar de voorzijde blijft lelijk vanwege het voldoen aan de veiligheidseisen.
uhuh. Wel jammer dat ze het kenmerkende groen inruilen voor blauw, zoals ook al op een gerenoveerde MF77 te zien is.quote:
Vanaf 31 maart rijden er twee in de dienstregeling rechtstreeks van Milaan naar Lecce en terug.quote:Op donderdag 27 december 2018 01:59 schreef James1988 het volgende:
Ik vroeg me echt net af of die al in dienst zouden zijn. Afgelopen zomer was de verwachting dat dat per deze dienstregeling zou gebeuren, maar ik heb er niets meer over gehoord.
verbaast me niets, omdat je met deze bestelling ervoor kunt zorgen dat al het SGM vervangen wordt, maar ook dat DD-AR en DDM-1 naar de schroothoop gaat en DDZ niet meer de sprinterdienst in hoeft. Bovendien vervang je ICM in sprinterdiensten en verliest het SLT door de inbouw van toiletten zitplaatsen. Dat moet je opvangen.quote:Op donderdag 27 december 2018 08:54 schreef Salatrel het volgende:
Optie 1 is gelicht
NS koopt nog eens 88 nieuwe Sprinters
op de lange termijn is het voordeliger.quote:
Oh, dan zullen op termijn de tarieven ook wel weer omlaag gaanquote:Op donderdag 27 december 2018 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de lange termijn is het voordeliger.
Komend jaar komt op die trajecten een bord in de tuin toch? (En ik meen ook Apeldoorn - Almelo/Enschede en nog een lijntje?)quote:Op donderdag 27 december 2018 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de lange termijn is het voordeliger.
Daarnaast zal het ook een politieke zet zijn omdat de Arriva's van deze wereld de politiek rijp proberen te maken om de regionale sprinterdiensten op bijvoorbeeld Zwolle-Groningen/Leeuwarden los te weken bij de NS. De NS wil dat voorkomen.
In 2020 moet er een besluit vallen of er nieuwe lijnen aanbesteed gaan worden of nietquote:Op donderdag 27 december 2018 11:54 schreef nijnja het volgende:
[..]
Komend jaar komt op die trajecten een bord in de tuin toch? (En ik meen ook Apeldoorn - Almelo/Enschede en nog een lijntje?)
Wordt daarna de bestelling geannuleerd?
Nou waarom niet? Op ZwenZoKa schijnt het hartstikke goed te gaanquote:Op donderdag 27 december 2018 12:25 schreef _serial_ het volgende:
De reiziger help je er waarschijnlijk niet mee.
De drie incheckpaaltjes in Zutphen zijn een groot succesquote:Op donderdag 27 december 2018 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou waarom niet? Op ZwenZoKa schijnt het hartstikke goed te gaan
Toen NS daar reed ging het daar niet slechter geloof ik, dus ging dat even prima (?).quote:Op donderdag 27 december 2018 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou waarom niet? Op ZwenZoKa schijnt het hartstikke goed te gaan
Lijkt me wel handig, op dat soort plekken wil je gewoon de voordelen van een regionale vervoerder, minder marges in de rijtijden, geen HC en krappere seinopvolging.quote:Op donderdag 27 december 2018 13:34 schreef ReisT het volgende:
Daarom wil de provincie dus graag dat Apeldoorn-Almelo-Enschede ook blauwnet wordt. Dan kan dat niet meer misgaan.
Hou op schei uit. Ellendequote:Op donderdag 27 december 2018 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De drie incheckpaaltjes in Zutphen zijn een groot succes
nee, maar het maakt het wel makkelijker om uiteindelijk te zeggen: de HC wordt geschrapt uit de vertrekprocedure en het wordt met camera's gedaan.quote:Op donderdag 27 december 2018 13:53 schreef b2py het volgende:
De trage vertrekprocedure zit niet in gelijkvloers instappen
Ik zie geen van die dingen bij de vervoerders die het al zonder HC doen.quote:Op donderdag 27 december 2018 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, maar het maakt het wel makkelijker om uiteindelijk te zeggen: de HC wordt geschrapt uit de vertrekprocedure en het wordt met camera's gedaan.
Dat vereist wel dat er meer vaste stopplaatsen komen.
Bij de NS ga je waarschijnlijk veel weerstand krijgen als je van model gaat wisselen.quote:Op donderdag 27 december 2018 14:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zie geen van die dingen bij de vervoerders die het al zonder HC doen.
en die lengte bij regionalen is vaak omdat er gewoon niets anders is, of gewoon simpelweg niet pastquote:Op donderdag 27 december 2018 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij de NS ga je waarschijnlijk veel weerstand krijgen als je van model gaat wisselen.
De treinlengte is bij de NS vaak wat langer dan bij de regionalen. Daarnaast weet je bij de NS vaak niet wat je voorgeschoteld krijgt. Dat verschilt vaak per dag en per werkblad. Daar moet je meer eenheid in scheppen. Bij de regionalen zie je dat forenzen al precies weten wat er qua lengte aangereden komt.
Op Somda wordt er nu gekibbeld over de nummertjes, want er zijn straks 118 SNG-drietjes en dat past niet allemaal meer in de nummerreeks 2300.quote:Op donderdag 27 december 2018 08:54 schreef Salatrel het volgende:
Optie 1 is gelicht
NS koopt nog eens 88 nieuwe Sprinters
Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer vanquote:Op donderdag 27 december 2018 13:26 schreef nijnja het volgende:
Toen NS daar reed ging het daar niet slechter geloof ik, dus ging dat even prima (?).
Akkoord, vandaar mijn vraagtekenquote:Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van
ja dat zal grotendeels ook wel komen omdat er van de dm’90 naar de flirt geswitched is.quote:Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van
Op de toiletten na is het enorm verbeterd inderdaad. De IC is een dusdanig nuttige toevoeging dat ik vaak een heel uur langer op kantoor blijf als ik 'm net mis (of een uur langer thuis werk 's ochtends als ik 8:05 mis om de deur uit te gaan). Treinen lijken ook drukker en ik geloof dat er al ergens gerept werd van 30% meer reizigers, dat was iemand hier recentelijk?quote:Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van
Dat is een dusdanig succes dat het rendeert om grotendeels dubbelspoor aan te leggen en Raalte en Heino grondig te herinrichten.quote:Op donderdag 27 december 2018 20:16 schreef James1988 het volgende:
Keolis noemt 55.000 reizigers per dag, en er zijn inmiddels parkeerproblemen in Heino en Raalte.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)n-Enschede-te-vinden
Dat zeg ik, dat hangt er vanaf hoe je reizigers telt.quote:Op donderdag 27 december 2018 20:30 schreef b2py het volgende:
Nouja, 1,1 miljoen reizigers NS vs 55k reizigers ZwEnZwoKa, beetje grof is dat 5% imo.
Denk dat de NS ook wel zoiets had kunnen bewerkstelligen.quote:Op donderdag 27 december 2018 19:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja dat zal grotendeels ook wel komen omdat er van de dm’90 naar de flirt geswitched is.
Hadden ze dat moeten aanbieden...quote:Op donderdag 27 december 2018 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk dat de NS ook wel zoiets had kunnen bewerkstelligen.
Een opdrachtgever die z'n zaakjes op orde heeft. Kan me niet voorstellen dat een staatsbedrijf het in het buitenland wel kan en hier niet.quote:Op donderdag 27 december 2018 22:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Hadden ze dat moeten aanbieden...
Beetje concurrentie werkt dus wel
Alle rijtuigen zijn nu ook van Ile de France Mobilität.. Ratp voert uit.quote:Op woensdag 26 december 2018 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Wel jammer dat ze het kenmerkende groen inruilen voor blauw, zoals ook al op een gerenoveerde MF77 te zien is.
Tja, de lobby van de luchtvaart is blijkbaar sterker. En niet de vergeten dat de (semi) overheidsbedrijven Schiphol en KLM hier natuurlijk op gaan verliezen, terwijl het staatsspoorbedrijf er maar beperkt op verdiend.quote:Op vrijdag 28 december 2018 20:43 schreef b2py het volgende:
Het nieuws dat je wist dat ging zou komen: https://www.treinreiziger.nl/eurostar-amsterdam-londen-vertraagd/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |