quote:Op dinsdag 18 december 2018 19:09 schreef James1988 het volgende:
Ziet eruit als een Zwitserse trein, die worden niet in Engeland gemaakt
edit: via Google Image Search uitgekomen op dit artikel, https://telebasel.ch/2018/12/13/ich-hoerte-einen-knall/
Perfect!quote:Op dinsdag 18 december 2018 19:09 schreef James1988 het volgende:
Ziet eruit als een Zwitserse trein, die worden niet in Engeland gemaakt
edit: via Google Image Search uitgekomen op dit artikel, https://telebasel.ch/2018/12/13/ich-hoerte-einen-knall/
Locatie: https://goo.gl/maps/A5JQcrhTRd82quote:Op dinsdag 18 december 2018 19:09 schreef James1988 het volgende:
Ziet eruit als een Zwitserse trein, die worden niet in Engeland gemaakt
edit: via Google Image Search uitgekomen op dit artikel, https://telebasel.ch/2018/12/13/ich-hoerte-einen-knall/
weet je nog dat de lijn 5 maanden dicht zou gaan? Eind maart is de lijn al 2 jaar dicht.quote:Op dinsdag 18 december 2018 20:11 schreef James1988 het volgende:
De Hoekse Lijn is nog wat meer vertraagd, de metro gaat nu op z'n vroegst eind maart rijden.
Ach, dan zijn er in het begin voldoende weinig reizigers om over 10 jaar te roepen dat een groei van 500% heeft plaatsgevonden. Ieder project heeft recht op een dosis positief nieuws zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 21:42 schreef James1988 het volgende:
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. De bestaande reizigers zullen nu zo onderhand wel allemaal afgehaakt zijn.
Fijn zo’n alarmlampjequote:Op woensdag 19 december 2018 09:59 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ook de Luxemburgse spoorwegen hebben een variant van de ICNG besteld om de snelgroeiende reizigersaantallen op de vangen. ZIet er wel goed uit.
[ afbeelding ]
jaquote:Op woensdag 19 december 2018 12:14 schreef Salatrel het volgende:
Luxemburg ging het ov ook gratis maken toch
Die kleurstelling staat stukken beter dan wat NS doet met geel en blauw.quote:Op woensdag 19 december 2018 09:59 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ook de Luxemburgse spoorwegen hebben een variant van de ICNG besteld om de snelgroeiende reizigersaantallen op de vangen. ZIet er wel goed uit.
[ afbeelding ]
nee joh, de ns livery is super mooiquote:Op woensdag 19 december 2018 13:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die kleurstelling staat stukken beter dan wat NS doet met geel en blauw.
Op de ICNG bedoel ik. De combinatie klopt voor mijn gevoel niet.quote:Op woensdag 19 december 2018 13:49 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
nee joh, de ns livery is super mooi
Ik vind het net Arriva-treinen on steriods :-)quote:Op woensdag 19 december 2018 13:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die kleurstelling staat stukken beter dan wat NS doet met geel en blauw.
We zullen het de komende tijd wel zien als er meer plaatjes opduiken. Ik ben benieuwd of het inderdaad om een semi-duplex Coradia Stream gaat. Dan kunnen ze die ook gelijk NS aanbieden bij een vervolgbestelling ICNG, want dat wil ProRail graag.quote:Op woensdag 19 december 2018 10:51 schreef GlennQuagmire het volgende:
Oh huh. Dat is er aan het plaatje niet aan af te zien. Of zou het zoals de Desiro HC zijn waarbij de kopbakken enkeldenks zijn?
Gelukkig beheert ProRail infra en rijdt het niet de treintjesquote:Op woensdag 19 december 2018 20:51 schreef BLS het volgende:
[..]
We zullen het de komende tijd wel zien als er meer plaatjes opduiken. Ik ben benieuwd of het inderdaad om een semi-duplex Coradia Stream gaat. Dan kunnen ze die ook gelijk NS aanbieden bij een vervolgbestelling ICNG, want dat wil ProRail graag.
Dat vergeten ze wel eensquote:Op woensdag 19 december 2018 21:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig beheert ProRail infra en rijdt het niet de treintjes
Beide?quote:Op woensdag 19 december 2018 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat eerste of dat laatste?
Ik snap de gedachtegang wel van ze. Meer dubbeldeks is minder opstelruimte en dus een kleinere realisatieopgave van opstelterreinen. Maar dat lijkt me voor bv Nederland niet de beste oplossing, wel voor de tunnelvisie ProRail.quote:
Ja.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat eerste of dat laatste?
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd. Los daarvan, ProRail zit erg genuanceerd in de materieelkeuze van vervoerders. Zo is er de opstelcapaciteit als parameter, maar ook baklengtes irt seinplaatsing of beschikbare perronlengte. Maar denk ook aan transfer: in een dubbeldekker is de benodigde in/uitstaptijd groter dan bij enkeldeks treinen. Dat heeft dus weer gevolgen voor de dienstregeling.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtegang wel van ze. Meer dubbeldeks is minder opstelruimte en dus een kleinere realisatieopgave van opstelterreinen. Maar dat lijkt me voor bv Nederland niet de beste oplossing, wel voor de tunnelvisie ProRail.
Overheidsmenensen hebben geen humor meer?quote:Op donderdag 20 december 2018 08:25 schreef Goverman het volgende:
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd.
Overheidsmensen zijn, net als het merendeel van mensen buiten de overheid, in de uitvoering van hun werk serieus - dat is dus niet perse met humor inderdaad. Dat wordt overigens ook verwacht: ik denk dat weinig mensen het gepast zouden vinden als we in Kamerbrieven grappen zouden maken over de aanrijding met de Stint in Oss...quote:Op donderdag 20 december 2018 08:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Overheidsmenensen hebben geen humor meer?
Die dynamiek is wel herkenbaar ja... En - zonder dat het expliciet wordt gemaakt - dat is dus ook wel een reden dat er "intrinsieke traagheid" is ingebouwd in de vorm van planprocessen. Dan zit er nog een filter op om niet achter ieder incident aan te hollen.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als we veiligheid op het spoor nog enigszins kosteneffectief oppakken dan zouden we hooguit nog geld aan de onveiligste overwegen mogen uitgeven. Voor de rest doen we eerder teveel dan te weinig inderdaad. Soms leidt dat tot onnodig dure projecten omdat bepaalde oplossingrichtingen worden uitgesloten. Toch staat de politiek weer op de achterste benen als er één ongeval is waarbij een dodelijk ongeval te betreuren valt voor het eerst in tien jaar. Laat diezelfde groep over het geld gaan en het is wel duidelijk hoe dit ontstaat. Dat zal je binnen het ministerie veel duidelijker zien dan in de uitvoering en studies voor projecten.
Dan snap ik de opmerking van ProRail helemaal niet, aangezien ze ook kortere halteertijden willen en die met dubbeldeks materieel niet gaan halen.quote:Op donderdag 20 december 2018 08:25 schreef Goverman het volgende:
[..]
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd. Los daarvan, ProRail zit erg genuanceerd in de materieelkeuze van vervoerders. Zo is er de opstelcapaciteit als parameter, maar ook baklengtes irt seinplaatsing of beschikbare perronlengte. Maar denk ook aan transfer: in een dubbeldekker is de benodigde in/uitstaptijd groter dan bij enkeldeks treinen. Dat heeft dus weer gevolgen voor de dienstregeling.
Daarnaast snapt men bij ProRail heel goed de verhoudingen op het spoor: materieel ligt primair bij vervoerders, maar er ligt een rol voor ProRail voor de relatie tussen infra, materieel en dienstregeling.
Zie hier de complexiteit van de afweging:quote:Op donderdag 20 december 2018 10:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan snap ik de opmerking van ProRail helemaal niet, aangezien ze ook kortere halteertijden willen en die met dubbeldeks materieel niet gaan halen.
Daar zijn wel workaround voor bedacht...quote:Op donderdag 20 december 2018 10:29 schreef Goverman het volgende:
- dubbeldeks materieel is lastiger geschikt te maken voor mindervalide reizigers.
Achja, we zetten al jaren voertuigen op mars, dan moet dit ook wel gefixed worden.quote:Op donderdag 20 december 2018 13:34 schreef dennistd het volgende:
Het probleem is wel dat als je 200km/h wil rijden je enkelblads deuren moet gebruiken, zie de problemen die de Westbahn met hun eerste generatie Stadler Kiss heeft (gehad). En zo'n enkelblads deur is nooit zo breed als twee zwaai-zwenk deuren, dus je verliest dan nog meer tov VIRM .
twitter:LNER twitterde op donderdag 20-12-2018 om 09:12:51Has your flight between London #GatwickAirport and Edinburgh been cancelled today? If so, you can use your flight tickets to travel on our trains today for FREE. #HomeforChristmas 🎅 https://t.co/iEB3oRh2Nv reageer retweet
quote:Op donderdag 20 december 2018 14:33 schreef dennistd het volgende:
Only in.... Rotterdam
https://twitter.com/JWetsteijn/status/1075439442394038272
Maar dat is geen probleem, de trein van Fortezza naar München stopt in die plaatsenquote:Op donderdag 20 december 2018 22:50 schreef James1988 het volgende:
Ohne Zugbindung => zonder treinbinding
Er staat wel een route: via Brennero, Kufstein en Rosenheim.
Dat wilde ze ook zeker, maar de vraag was even of dat wel kon. Maar zo te zien is het dus totaal niet van belang op welk tijdstip ze gaatquote:Op donderdag 20 december 2018 23:22 schreef dennistd het volgende:
Ik zou inderdaad uit voorzorg maar een trein eerder nemen ja, kan genoeg mis gaan...
Wil je die overstap langer maken dan wordt ie meteen weer veel langer... Hoe laat moet ze in München zijn dan?quote:Op donderdag 20 december 2018 23:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat wilde ze ook zeker, maar de vraag was even of dat wel kon. Maar zo te zien is het dus totaal niet van belang op welk tijdstip ze gaat![]()
Korte overstaptijd in Fortezza is wat tricky (hoewel het een vrij overzichtelijk station is), gelukkig is het ook de enige overstap
Op z'n allerlaatst toch wel rond 20:00 om enigszins zonder ren- en vliegwerk het vliegtuig te halen. Van Hbf naar vliegveld is een kleine drie kwartier zag ik, en daar gaan er tig per uur van (S1 en S8), dat is sowieso geen probleem.quote:Op donderdag 20 december 2018 23:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wil je die overstap langer maken dan wordt ie meteen weer veel langer... Hoe laat moet ze in München zijn dan?
Dat is best een strak plan, ik had even gemist dat de trein vanuit Fortezza eerst nog in Ost stopt voor Hbf. Om 11:21 vertrekken (vanuit Tassenbach), overstap in Fortezza in de trein naar München Hbf, eruit in Ost en dan S-Bahn naar het vliegveld met aankomst daar ergens grofweg tussen 17u en 19u, prima.quote:Op vrijdag 21 december 2018 00:01 schreef dennistd het volgende:
Ik zou alvast overstappen op München Ost sowieso. Vanaf daar is het maar een half uur, en de overstap is daar zelfs crossplatform. Scheelt totaal een half uur reistijd.
Ja, maar snap nog niet goed het nut ervan.quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet?
![]()
(Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo)
Het vervoer in Parijs heeft ook een Lab variant. Die lijkt op het orgineel en daar testen ze iederen maand wat anders. Overigens vind ik het uiterst Treurig dat deze maar 1000 testers.quote:Op vrijdag 21 december 2018 17:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, maar snap nog niet goed het nut ervan.
Al een paar maanden. Ze testen wat nieuwe functionaliteit die uiteindelijk in de echte app terecht kan komen.quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet?
![]()
(Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo)
Dan vind ik die van NS toch duidelijker eerlijk gezegd:quote:Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
Leuk geprobeerd maar als de vork Tilburg-Oost opeens ergens in Boxtel-Noord lijkt te liggen dan haak ik al afquote:Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
WAT EEN AIDS.quote:Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
Alleen zijn de Schranken hier dus niet geschlossenquote:Op vrijdag 21 december 2018 23:49 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.lvz.de/Nachric(...)seinen-Motor-dort-ab
Weet jij wanneer ie er neergezet is? Waarschijnlijk toen de Schranken geschlossen warenquote:Op zaterdag 22 december 2018 00:18 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Alleen zijn de Schranken hier dus niet geschlossenhoax.
Daar liggen Almere, Hilversum, Utrecht en Den Bosch opeens op 1 lijn met elkaar.. ook een beetje gekunsteld.quote:Op vrijdag 21 december 2018 23:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan vind ik die van NS toch duidelijker eerlijk gezegd:
https://nieuws.ns.nl/download/611967/spoorkaart2019-231351.pdf
De treinen die over de HSL gaan zijn ook vrolijk via Roosendaal getekendquote:Op vrijdag 21 december 2018 23:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar als de vork Tilburg-Oost opeens ergens in Boxtel-Noord lijkt te liggen dan haak ik al af.
Heel hard binnenkomen en pas bij puntje perron beginnen te remmenquote:
Ja maar de trein staat wel sneller aan het perronquote:Op zaterdag 22 december 2018 14:42 schreef BLS het volgende:
En vervolgens langer wachten omdat de reizigers 20 meter achter de trein aan moeten lopen.
Niet als ie de ene keer wel aan het begin van het perron staat en de andere keer juist aan het eind ervanquote:Op zaterdag 22 december 2018 14:44 schreef James1988 het volgende:
De reizigers leren vanzelf wel waar de trein stopt.
Gewoon altijd aan het einde van het perron gaan staan.quote:Op zaterdag 22 december 2018 14:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Niet als ie de ene keer wel aan het begin van het perron staat en de andere keer juist aan het eind ervan
Een bord langs de baan zetten ("vanaf hier remmen") en machinisten vertellen hoe ze moeten remmen is niet genoeg?quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:49 schreef dennistd het volgende:
Het idee van ProRail is juist om het perron langer te maken, zodat een remming wat minder precies plaats hoeft te vinden. Daardoor kom je dus de ene keer aan het begin van het perron tot stilstand en de andere keer aan het eind ervan.
Uiterlijk ja?quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Kennen we Zwolle Stadshagen nog? Het plan is om het station uiterlijk december volgend jaar te openen.
Voor het zover is moeten er de nodige maatregelen uitgevoerd worden om het mogelijk te maken. Bij Stadshagen gaat bijvoorbeeld op zijn Duits geremd worden en de Vmax op het traject blijft 100 km/h.
https://www.spoorpro.nl/s(...)n-december-2019-open
Gaat goed, geen STS'en in het afgelopen half jaar meer. Toezicht zal er vast nog wel zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:51 schreef Salatrel het volgende:
Over minder precieze remmingen gesproken. Hoe gaat het eigenlijk met Keolis. Die waren na een lading sts’en in korte tijd toch onder verscherpt toezicht gesteld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |