abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183813617
Is dit weekend gebeurd in volgens mij de werkplaats waar ze gemaakt worden, Engeland?
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:09:02 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183813774
Ziet eruit als een Zwitserse trein, die worden niet in Engeland gemaakt :)

edit: via Google Image Search uitgekomen op dit artikel, https://telebasel.ch/2018/12/13/ich-hoerte-einen-knall/
pi_183813818
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:09 schreef James1988 het volgende:
Ziet eruit als een Zwitserse trein, die worden niet in Engeland gemaakt :)

edit: via Google Image Search uitgekomen op dit artikel, https://telebasel.ch/2018/12/13/ich-hoerte-einen-knall/
:Y
  Redactie Sport dinsdag 18 december 2018 @ 19:15:21 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183813913
[quote]0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:45 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]

Meer dan dit weet ik ook niet leute.
[/quote]

https://telebasel.ch/2018/12/13/ich-hoerte-einen-knall/


Volgende pagina niet gezien :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183814259
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:09 schreef James1988 het volgende:
Ziet eruit als een Zwitserse trein, die worden niet in Engeland gemaakt :)

edit: via Google Image Search uitgekomen op dit artikel, https://telebasel.ch/2018/12/13/ich-hoerte-einen-knall/
Perfect!
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:11:34 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183815233
De Hoekse Lijn is nog wat meer vertraagd, de metro gaat nu op z'n vroegst eind maart rijden.
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:00:34 #107
472645 BLS
verbindt.
pi_183816589
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:09 schreef James1988 het volgende:
Ziet eruit als een Zwitserse trein, die worden niet in Engeland gemaakt :)

edit: via Google Image Search uitgekomen op dit artikel, https://telebasel.ch/2018/12/13/ich-hoerte-einen-knall/
Locatie: https://goo.gl/maps/A5JQcrhTRd82
pi_183817607
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:11 schreef James1988 het volgende:
De Hoekse Lijn is nog wat meer vertraagd, de metro gaat nu op z'n vroegst eind maart rijden.
weet je nog dat de lijn 5 maanden dicht zou gaan? Eind maart is de lijn al 2 jaar dicht.

Ben benieuwd naar de reizigersaantallen als de lijn weer open gaat. Denk dat de mensen die inmiddels een goeie (e)-bike, brommer of auto hebben gekocht en tot de conclusie gekomen zijn dat ze net zo snel of sneller op hun werk zijn de metro straks lekker links laten liggen.

Ik zie het eerlijk gezegd ook niet zo snel meer gebeuren dat ze hem daadwerkelijk tot het strand krijgen.
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:42:13 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183817692
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. De bestaande reizigers zullen nu zo onderhand wel allemaal afgehaakt zijn.
  Redactie Sport dinsdag 18 december 2018 @ 22:58:16 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183819658
De Wuppertaler Schwebebahn ligt tot medio komend jaar stil nadat vorige maand een flink stuk stroomrail losgeraakt is: http://www.wuppertaler-ru(...)19-aus-aid-1.7669642
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 19 december 2018 @ 08:52:33 #111
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183823336
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:42 schreef James1988 het volgende:
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. De bestaande reizigers zullen nu zo onderhand wel allemaal afgehaakt zijn.
Ach, dan zijn er in het begin voldoende weinig reizigers om over 10 jaar te roepen dat een groei van 500% heeft plaatsgevonden. Ieder project heeft recht op een dosis positief nieuws zullen we maar zeggen.
pi_183824121
Ook de Luxemburgse spoorwegen hebben een variant van de ICNG besteld om de snelgroeiende reizigersaantallen op de vangen. ZIet er wel goed uit.
  woensdag 19 december 2018 @ 10:37:18 #113
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_183824552
Het gekke is dat er in het persbericht dat hoort bij dat plaatje gesproken wordt over dubbeldekkers?!

https://www.alstom.com/pr(...)trains-cfl-luxemburg
pi_183824757
Oh huh. Dat is er aan het plaatje niet aan af te zien. Of zou het zoals de Desiro HC zijn waarbij de kopbakken enkeldenks zijn?
pi_183825576
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:59 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ook de Luxemburgse spoorwegen hebben een variant van de ICNG besteld om de snelgroeiende reizigersaantallen op de vangen. ZIet er wel goed uit.
[ afbeelding ]
Fijn zo’n alarmlampje
pi_183826047
Luxemburg ging het ov ook gratis maken toch
pi_183826068
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:14 schreef Salatrel het volgende:
Luxemburg ging het ov ook gratis maken toch
ja
pi_183826072
vanaf 2020
  Redactie Sport woensdag 19 december 2018 @ 13:15:05 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183826923
NS komt met een feestdagenretour: 1e klas retour of twee enkeltjes voor ¤19
https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/feestdagenretour.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 19 december 2018 @ 13:28:50 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183827201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:59 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ook de Luxemburgse spoorwegen hebben een variant van de ICNG besteld om de snelgroeiende reizigersaantallen op de vangen. ZIet er wel goed uit.
[ afbeelding ]
Die kleurstelling staat stukken beter dan wat NS doet met geel en blauw.
pi_183827585
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die kleurstelling staat stukken beter dan wat NS doet met geel en blauw.
nee joh, de ns livery is super mooi _O_
  woensdag 19 december 2018 @ 13:59:27 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183827826
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:49 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

nee joh, de ns livery is super mooi _O_
Op de ICNG bedoel ik. De combinatie klopt voor mijn gevoel niet. :)
  Redactie Sport woensdag 19 december 2018 @ 14:04:33 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183827940
Zeker niet omdat het blauw op de kop zwart is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183827947
Er is geëxperimenteerd met een iets andere kleurstelling, helaas kan ik daarvan geen pic op internet zetten (nee, het zijn niet die pics die al vóór de officiële voorstelling naar buiten kwamen), waarbij o.a. het dak en de bovenkant van de kop volledig zwart waren. Dat gaf de trein een behoorlijk agressieve look, dus ik kan mij wel voorstellen waarom ze daar niet voor zijn gegaan :P
  woensdag 19 december 2018 @ 14:12:35 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183828111
Kort na de presentatie was er iemand op Skyscrapercity gaan photoshoppen, die kwam op een gegeven moment hiermee:



Dit vind ik mooier dan in het NS-ontwerp omdat de vormen beter de lijnen van het voertuig volgen. De swoosh zoals die op de mockup zit past naar mijn mening niet goed bij het model.
pi_183835788
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die kleurstelling staat stukken beter dan wat NS doet met geel en blauw.
Ik vind het net Arriva-treinen on steriods :-)
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 19 december 2018 @ 20:51:08 #127
472645 BLS
verbindt.
pi_183839522
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:51 schreef GlennQuagmire het volgende:
Oh huh. Dat is er aan het plaatje niet aan af te zien. Of zou het zoals de Desiro HC zijn waarbij de kopbakken enkeldenks zijn?
We zullen het de komende tijd wel zien als er meer plaatjes opduiken. Ik ben benieuwd of het inderdaad om een semi-duplex Coradia Stream gaat. Dan kunnen ze die ook gelijk NS aanbieden bij een vervolgbestelling ICNG, want dat wil ProRail graag.
  woensdag 19 december 2018 @ 21:11:46 #128
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_183840337
Dan zou Alstom al een ontwerp voorbereid moeten hebben, 3 jaar is wel kort om een nieuw type te ontwikkelen.
Zou ook een trendbreuk voor CFL zijn dat normaal altijd bestaande modellen bestelt.
Het kan ook dat het toch om een andere Coradia gaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door ReisT op 19-12-2018 22:03:35 ]
pi_183841760
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 20:51 schreef BLS het volgende:

[..]

We zullen het de komende tijd wel zien als er meer plaatjes opduiken. Ik ben benieuwd of het inderdaad om een semi-duplex Coradia Stream gaat. Dan kunnen ze die ook gelijk NS aanbieden bij een vervolgbestelling ICNG, want dat wil ProRail graag.
Gelukkig beheert ProRail infra en rijdt het niet de treintjes
  woensdag 19 december 2018 @ 21:48:04 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183841802
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Gelukkig beheert ProRail infra en rijdt het niet de treintjes
Dat vergeten ze wel eens :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 december 2018 @ 21:50:31 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183841895
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat vergeten ze wel eens :P
dat eerste of dat laatste? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 december 2018 @ 21:51:20 #132
472645 BLS
verbindt.
pi_183841920
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat vergeten ze wel eens :P
Dat vergeten ze te vaak :(
  woensdag 19 december 2018 @ 21:53:45 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183841991
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat eerste of dat laatste? :P
Beide? :P
pi_183842050
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat vergeten ze wel eens :P
Ik snap de gedachtegang wel van ze. Meer dubbeldeks is minder opstelruimte en dus een kleinere realisatieopgave van opstelterreinen. Maar dat lijkt me voor bv Nederland niet de beste oplossing, wel voor de tunnelvisie ProRail.
pi_183842465
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat eerste of dat laatste? :P
Ja.
Bier.
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 01:20:07 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183847239
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 20 december 2018 @ 08:25:42 #137
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183849138
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik snap de gedachtegang wel van ze. Meer dubbeldeks is minder opstelruimte en dus een kleinere realisatieopgave van opstelterreinen. Maar dat lijkt me voor bv Nederland niet de beste oplossing, wel voor de tunnelvisie ProRail.
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd. Los daarvan, ProRail zit erg genuanceerd in de materieelkeuze van vervoerders. Zo is er de opstelcapaciteit als parameter, maar ook baklengtes irt seinplaatsing of beschikbare perronlengte. Maar denk ook aan transfer: in een dubbeldekker is de benodigde in/uitstaptijd groter dan bij enkeldeks treinen. Dat heeft dus weer gevolgen voor de dienstregeling.

Daarnaast snapt men bij ProRail heel goed de verhoudingen op het spoor: materieel ligt primair bij vervoerders, maar er ligt een rol voor ProRail voor de relatie tussen infra, materieel en dienstregeling.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 20 december 2018 @ 08:31:10 #138
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183849175
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:25 schreef Goverman het volgende:
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd.
Overheidsmenensen hebben geen humor meer?
So we just called him Fred
  donderdag 20 december 2018 @ 08:32:11 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183849183
DDAR en Mat64 konden probleemloos elkaars diensten overnemen.

Dat een groter deurtje op dubbeldeks mat voor sneller in en uitstappen zorgt hadden ze in de jaren 80 al goed door.
So we just called him Fred
  donderdag 20 december 2018 @ 09:16:41 #140
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183849638
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Overheidsmenensen hebben geen humor meer?
Overheidsmensen zijn, net als het merendeel van mensen buiten de overheid, in de uitvoering van hun werk serieus - dat is dus niet perse met humor inderdaad. Dat wordt overigens ook verwacht: ik denk dat weinig mensen het gepast zouden vinden als we in Kamerbrieven grappen zouden maken over de aanrijding met de Stint in Oss...

Los daarvan: deze opmerking over "de BV Nederland" heeft - in ieder geval voor mij - een wat diepere betekenis. Nederland is een land, met een heleboel inwoners die op een of andere manier samen leven (dat noemen we ook wel de samenleving). Daar zitten bedrijfsmatige zaken aan, maar ook andersoortige dingen. Ouderenzorg bijvoorbeeld is niet perse financieel rendabel, maar het wordt wel als heel waardevol gezien. Veiligheid op het spoor is een ander voorbeeld. Daar gaat (komt die woordgrap...) buitensporig veel geld naar toe per slachtoffer. Toch hoor ik eigenlijk nooit iemand zeggen dat dat wel een onsje minder kan. Sterker nog, het moet eigenlijk alleen maar meer.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat door het gebruik van de term 'BV Nederland' heel veel zaken buiten beschouwing worden gelaten die de samenleving als geheel tekort doen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 20 december 2018 @ 09:44:22 #141
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183850107
Als we veiligheid op het spoor nog enigszins kosteneffectief oppakken dan zouden we hooguit nog geld aan de onveiligste overwegen mogen uitgeven. Voor de rest doen we eerder teveel dan te weinig inderdaad. Soms leidt dat tot onnodig dure projecten omdat bepaalde oplossingrichtingen worden uitgesloten. Toch staat de politiek weer op de achterste benen als er één ongeval is waarbij een dodelijk ongeval te betreuren valt voor het eerst in tien jaar. Laat diezelfde groep over het geld gaan en het is wel duidelijk hoe dit ontstaat. Dat zal je binnen het ministerie veel duidelijker zien dan in de uitvoering en studies voor projecten.
  donderdag 20 december 2018 @ 10:23:02 #142
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183850581
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als we veiligheid op het spoor nog enigszins kosteneffectief oppakken dan zouden we hooguit nog geld aan de onveiligste overwegen mogen uitgeven. Voor de rest doen we eerder teveel dan te weinig inderdaad. Soms leidt dat tot onnodig dure projecten omdat bepaalde oplossingrichtingen worden uitgesloten. Toch staat de politiek weer op de achterste benen als er één ongeval is waarbij een dodelijk ongeval te betreuren valt voor het eerst in tien jaar. Laat diezelfde groep over het geld gaan en het is wel duidelijk hoe dit ontstaat. Dat zal je binnen het ministerie veel duidelijker zien dan in de uitvoering en studies voor projecten.
Die dynamiek is wel herkenbaar ja... En - zonder dat het expliciet wordt gemaakt - dat is dus ook wel een reden dat er "intrinsieke traagheid" is ingebouwd in de vorm van planprocessen. Dan zit er nog een filter op om niet achter ieder incident aan te hollen.

Die NABO's zijn wel een aardig voorbeeld. Hoe groot is het probleem nu echt? En hoeveel incidenten waren er? Niet heel veel. De aanrijding in Winsum (met die melkauto) was een bizarre aanleiding: de vrachtauto reed tegen de trein aan (niet omgekeerd). Toch was het een aanleiding om de NABO's allemaal weg te willen hebben.

Die wens kwam trouwens van ProRail (nou ja, eigenlijk een bepaalde individu binnen ProRail), die via de media en bewerken van fracties een dynamiek op gang wist te brengen... Lichtelijk ironisch dat een BV (wat ProRail nog altijd is) pleit voor het doen van economisch niet-rendabele activiteiten...

De reactie binnen IenW is dan: "zetten we een programma op" met een "risicogestuurde afweging". En zo af en toe kan daar dan weer wat extra budget naar toe. Dat geeft alle partijen (inclusief ProRail) tijd en ruimte om wel de juiste dingen te blijven doen: met enig gezond verstand de problematiek beschouwen en de meest ongewenste NABO's weg te halen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_183850586
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:25 schreef Goverman het volgende:

[..]

Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd. Los daarvan, ProRail zit erg genuanceerd in de materieelkeuze van vervoerders. Zo is er de opstelcapaciteit als parameter, maar ook baklengtes irt seinplaatsing of beschikbare perronlengte. Maar denk ook aan transfer: in een dubbeldekker is de benodigde in/uitstaptijd groter dan bij enkeldeks treinen. Dat heeft dus weer gevolgen voor de dienstregeling.

Daarnaast snapt men bij ProRail heel goed de verhoudingen op het spoor: materieel ligt primair bij vervoerders, maar er ligt een rol voor ProRail voor de relatie tussen infra, materieel en dienstregeling.
Dan snap ik de opmerking van ProRail helemaal niet, aangezien ze ook kortere halteertijden willen en die met dubbeldeks materieel niet gaan halen.
  donderdag 20 december 2018 @ 10:29:08 #144
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183850683
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan snap ik de opmerking van ProRail helemaal niet, aangezien ze ook kortere halteertijden willen en die met dubbeldeks materieel niet gaan halen.
Zie hier de complexiteit van de afweging:
+ op sommige trajecten is 14 bakken enkeldeks simpelweg onvoldoende om de reizigers te vervoeren.
+ dubbeldeks materieel kost minder opstellengte per reizger
- dubbeldeks materieel kent langere halteertijden (vooral omdat er meer mensen inzitten)
- dubbeldeks materieel is lastiger geschikt te maken voor mindervalide reizigers.

Maar dit alles maakt de puzzel wel leuk :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_183851842
Blijf van mening dat ze zich niet hoeven te bemoeien met materieelinzet en rijden van treinen, zijn niet voor niets gescheiden van elkaar.
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 13:34:46 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183853754
Het probleem is wel dat als je 200km/h wil rijden je enkelblads deuren moet gebruiken, zie de problemen die de Westbahn met hun eerste generatie Stadler Kiss heeft (gehad). En zo'n enkelblads deur is nooit zo breed als twee zwaai-zwenk deuren, dus je verliest dan nog meer tov VIRM .
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 20 december 2018 @ 14:01:44 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183854378
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:29 schreef Goverman het volgende:
- dubbeldeks materieel is lastiger geschikt te maken voor mindervalide reizigers.

Daar zijn wel workaround voor bedacht...



Niet alle rijtuigen zijn zelfstandig toegankelijk voor mensen in een rolstoel, maar wel een aantal. Het moet dan alleen nog duidelijk worden gemaakt waar op het perron mindervalide reizigers moeten wachten om naast zo'n bak uit te komen.
pi_183854474
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:34 schreef dennistd het volgende:
Het probleem is wel dat als je 200km/h wil rijden je enkelblads deuren moet gebruiken, zie de problemen die de Westbahn met hun eerste generatie Stadler Kiss heeft (gehad). En zo'n enkelblads deur is nooit zo breed als twee zwaai-zwenk deuren, dus je verliest dan nog meer tov VIRM .
Achja, we zetten al jaren voertuigen op mars, dan moet dit ook wel gefixed worden.
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 14:09:03 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183854542
In Engeland zijn ze druk bezig de trein te promoten onder gestrande vliegtuigreizigers:
LNER twitterde op donderdag 20-12-2018 om 09:12:51 Has your flight between London #GatwickAirport and Edinburgh been cancelled today? If so, you can use your flight tickets to travel on our trains today for FREE. #HomeforChristmas 🎅 https://t.co/iEB3oRh2Nv reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 14:33:20 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183855011
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183855813
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 december 2018 @ 22:40:47 #152
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183865237


Treinticket van m'n vriendin zaterdag, die naar München moet. De vraag is hoe het zit met welke trein ze kan nemen, maar dit ticket geeft toch aan dat het niet uitmaakt welke ze pakt? (het ticket van het reisdeel daarvoor, Tassenbach - Fortezza/Franzensfeste, ziet er verder hetzelfde uit)

Edit: links had ik ook even blauw gemaakt, maar dat lijkt me niet zo nodig, en wat daar staat betekent denk ik dat het van 22 tot en met 25 geldig is?

HF 22.12.18-25.12.18

Ik ben er vrij zeker van, maar aangezien er toch echt een vlucht gehaald moet worden vraag ik het toch maar even :+

[ Bericht 18% gewijzigd door heywoodu op 20-12-2018 22:47:56 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 20 december 2018 @ 22:50:02 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183865516
Ohne Zugbindung => zonder treinbinding

Er staat wel een route: via Brennero, Kufstein en Rosenheim.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 december 2018 @ 23:21:49 #154
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183866223
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 22:50 schreef James1988 het volgende:
Ohne Zugbindung => zonder treinbinding

Er staat wel een route: via Brennero, Kufstein en Rosenheim.
Maar dat is geen probleem, de trein van Fortezza naar München stopt in die plaatsen :)

Mooi, dan weet ze dat ze ook een trein twee uur eerder kan nemen, waarmee op tijd op het vliegveld zijn beduidend makkelijker is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 23:22:48 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183866239
Ik zou inderdaad uit voorzorg maar een trein eerder nemen ja, kan genoeg mis gaan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 december 2018 @ 23:26:18 #156
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183866307
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:22 schreef dennistd het volgende:
Ik zou inderdaad uit voorzorg maar een trein eerder nemen ja, kan genoeg mis gaan...
Dat wilde ze ook zeker, maar de vraag was even of dat wel kon. Maar zo te zien is het dus totaal niet van belang op welk tijdstip ze gaat :)

Korte overstaptijd in Fortezza is wat tricky (hoewel het een vrij overzichtelijk station is), gelukkig is het ook de enige overstap :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 23:52:09 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183866968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat wilde ze ook zeker, maar de vraag was even of dat wel kon. Maar zo te zien is het dus totaal niet van belang op welk tijdstip ze gaat :)

Korte overstaptijd in Fortezza is wat tricky (hoewel het een vrij overzichtelijk station is), gelukkig is het ook de enige overstap :+
Wil je die overstap langer maken dan wordt ie meteen weer veel langer... Hoe laat moet ze in München zijn dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 december 2018 @ 23:56:55 #158
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183867081
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wil je die overstap langer maken dan wordt ie meteen weer veel langer... Hoe laat moet ze in München zijn dan?
Op z'n allerlaatst toch wel rond 20:00 om enigszins zonder ren- en vliegwerk het vliegtuig te halen. Van Hbf naar vliegveld is een kleine drie kwartier zag ik, en daar gaan er tig per uur van (S1 en S8), dat is sowieso geen probleem.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport vrijdag 21 december 2018 @ 00:01:42 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183867175
Ik zou alvast overstappen op München Ost sowieso. Vanaf daar is het maar een half uur, en de overstap is daar zelfs crossplatform. Scheelt totaal een half uur reistijd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 december 2018 @ 16:00:17 #160
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183877059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 00:01 schreef dennistd het volgende:
Ik zou alvast overstappen op München Ost sowieso. Vanaf daar is het maar een half uur, en de overstap is daar zelfs crossplatform. Scheelt totaal een half uur reistijd.
Dat is best een strak plan, ik had even gemist dat de trein vanuit Fortezza eerst nog in Ost stopt voor Hbf. Om 11:21 vertrekken (vanuit Tassenbach), overstap in Fortezza in de trein naar München Hbf, eruit in Ost en dan S-Bahn naar het vliegveld met aankomst daar ergens grofweg tussen 17u en 19u, prima.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183877628
Tiefesweer. En gelukkig een storing bij Eindhoven en ook eentje bij Tilburg of zo. Goed moment om vakantie te gaan houden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183878148
Net vijf minuten stil gezet bij de brug bij Ravenstein, blijkt er geen Tegentrein aan te komen 8)7

En straks mekkeren dat de trein"wegens te hoog opgelopen vertraging" opgeheven wordt. Als dit geen onkunde is, is het opzet. Nikskunners.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 december 2018 @ 16:52:47 #163
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_183878262
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet?
:?

(Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo 8)7 )
  Redactie Sport vrijdag 21 december 2018 @ 17:07:11 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183878551
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 16:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet?
:?

(Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo 8)7 )
Ja, maar snap nog niet goed het nut ervan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 21 december 2018 @ 17:22:38 #165
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_183878975
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 17:07 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, maar snap nog niet goed het nut ervan.
Het vervoer in Parijs heeft ook een Lab variant. Die lijkt op het orgineel en daar testen ze iederen maand wat anders. Overigens vind ik het uiterst Treurig dat deze maar 1000 testers.
pi_183879681
Ik hoor er weer niet bij. NS Kutlap :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183880279
quote:
8s.gif Op vrijdag 21 december 2018 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor er weer niet bij. NS Kutlap :(
is dat een ander woord voor schaamlip?
  vrijdag 21 december 2018 @ 18:56:09 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183880632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 16:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet?
:?

(Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo 8)7 )
Al een paar maanden. Ze testen wat nieuwe functionaliteit die uiteindelijk in de echte app terecht kan komen.

Een tijd geleden waren ze aan het testen met realtime reisbegeleiding, als je een route plande waarbij je moest overstappen in Utrecht of 's-Hertogenbosch kreeg je wanneer je in de buurt van die stations was een plattegrond te zien van dat station met een stippellijntje naar het juiste perron enzo.
pi_183886687
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
dag
  Redactie Sport vrijdag 21 december 2018 @ 23:04:52 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183887039
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
Dan vind ik die van NS toch duidelijker eerlijk gezegd:
https://nieuws.ns.nl/download/611967/spoorkaart2019-231351.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 21 december 2018 @ 23:07:31 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183887106
Wat sowieso wel duidelijk is, is dat DB de aantallen reizigers München-Berlijn nogal overdreven heeft. Er zouden afgelopen jaar maar liefst 1,2 miljoen reizigers overgestapt zijn van het vliegtuig naar de trein. De luchthaven in München komt maar tot 100.000 minder reizigers van/naar Berlijn...

Naar nu blijkt baseert DB deze aantallen op meetgegevens van telefoonprovider O2, en niet op daadwerkelijke aantallen :X

https://www.merkur.de/bay(...)isende-10899167.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 21 december 2018 @ 23:18:00 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183887386
Er zijn dus cijfers van twee periodes met elkaar vergeleken, op basis daarvan is een aanname gedaan, en de PR-afdeling heeft ervan gemaakt dat al die reizigers tussen München en Berlijn reizen. Oeps :)
  vrijdag 21 december 2018 @ 23:29:48 #173
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_183887806
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
Leuk geprobeerd maar als de vork Tilburg-Oost opeens ergens in Boxtel-Noord lijkt te liggen dan haak ik al af :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_183888026
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
WAT EEN AIDS.

Dat moet je niet door een grafisch designer laten doen. Je laat het ook niet door een dirigent, een kok of een vuilnisman doen. Je moet het laten doen door een ergonoom die gebruiksvriendelijkheid op 1, 2 en 3 heeft staan (pun intended :P ) .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 21 december 2018 @ 23:49:00 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183888293
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183888921
quote:
Alleen zijn de Schranken hier dus niet geschlossen :( hoax.
  Redactie Sport zaterdag 22 december 2018 @ 00:38:59 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183889363
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 00:18 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Alleen zijn de Schranken hier dus niet geschlossen :( hoax.
Weet jij wanneer ie er neergezet is? Waarschijnlijk toen de Schranken geschlossen waren O-)

En er staat ook nergens dat je hem weer mee moet nemen als de bomen weer geopend zijn ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183889376
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan vind ik die van NS toch duidelijker eerlijk gezegd:
https://nieuws.ns.nl/download/611967/spoorkaart2019-231351.pdf
Daar liggen Almere, Hilversum, Utrecht en Den Bosch opeens op 1 lijn met elkaar.. ook een beetje gekunsteld.
dag
  Redactie Sport zaterdag 22 december 2018 @ 00:44:35 #179
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183889458
Almere, Hilversum en Utrecht liggen ook op één lijn toch?
En Deventer en Enschede in noord-zuid richting afbeelden is nou ook niet echt waarheidsgetrouw.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 22 december 2018 @ 02:01:35 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183890076
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:29 schreef JDude het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd maar als de vork Tilburg-Oost opeens ergens in Boxtel-Noord lijkt te liggen dan haak ik al af :').
De treinen die over de HSL gaan zijn ook vrolijk via Roosendaal getekend :')
pi_183891862
:')
pi_183892237
Typisch geval van veel te veel informatie tegelijk willen aanbieden. Ook alle museumlijnen, snelbusdiensten en veerboten erop, welja. Praktische bruikbaarheid voor de gemiddelde burger: 0.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 december 2018 @ 10:36:14 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183892537
Kennen we Zwolle Stadshagen nog? Het plan is om het station uiterlijk december volgend jaar te openen.

Voor het zover is moeten er de nodige maatregelen uitgevoerd worden om het mogelijk te maken. Bij Stadshagen gaat bijvoorbeeld op zijn Duits geremd worden en de Vmax op het traject blijft 100 km/h.

https://www.spoorpro.nl/s(...)n-december-2019-open
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 22 december 2018 @ 11:07:34 #184
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183892972
Op zijn Duits remmen :?
So we just called him Fred
  Redactie Sport zaterdag 22 december 2018 @ 11:24:45 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183893229
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:07 schreef FredvZ het volgende:
Op zijn Duits remmen :?
Heel hard binnenkomen en pas bij puntje perron beginnen te remmen :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 22 december 2018 @ 14:42:21 #186
472645 BLS
verbindt.
pi_183896066
En vervolgens langer wachten omdat de reizigers 20 meter achter de trein aan moeten lopen.
  zaterdag 22 december 2018 @ 14:44:31 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183896102
De reizigers leren vanzelf wel waar de trein stopt. :)
  Redactie Sport zaterdag 22 december 2018 @ 14:45:16 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183896113
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:42 schreef BLS het volgende:
En vervolgens langer wachten omdat de reizigers 20 meter achter de trein aan moeten lopen.
Ja maar de trein staat wel sneller aan het perron O-)

Overigens denk ik zou ook weer niet dat Stadshagen zoveel reizigers zal trekken, dus misschien een instapzone van 25m waar de trein gegarandeerd stopt? Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd, ik ben geen vervoerkundige :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 22 december 2018 @ 14:45:54 #189
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183896122
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:44 schreef James1988 het volgende:
De reizigers leren vanzelf wel waar de trein stopt. :)
Niet als ie de ene keer wel aan het begin van het perron staat en de andere keer juist aan het eind ervan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183896236
Kort perron maken, hoeven ze niet zo ver te zoeken. Oplossingen mensen..
  zaterdag 22 december 2018 @ 14:53:51 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183896268
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Niet als ie de ene keer wel aan het begin van het perron staat en de andere keer juist aan het eind ervan
Gewoon altijd aan het einde van het perron gaan staan.
  Redactie Sport zaterdag 22 december 2018 @ 15:49:20 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183897303
Het idee van ProRail is juist om het perron langer te maken, zodat een remming wat minder precies plaats hoeft te vinden. Daardoor kom je dus de ene keer aan het begin van het perron tot stilstand en de andere keer aan het eind ervan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_183897356
Over minder precieze remmingen gesproken. Hoe gaat het eigenlijk met Keolis. Die waren na een lading sts’en in korte tijd toch onder verscherpt toezicht gesteld?
  zaterdag 22 december 2018 @ 15:54:13 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183897414
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 15:49 schreef dennistd het volgende:
Het idee van ProRail is juist om het perron langer te maken, zodat een remming wat minder precies plaats hoeft te vinden. Daardoor kom je dus de ene keer aan het begin van het perron tot stilstand en de andere keer aan het eind ervan.
Een bord langs de baan zetten ("vanaf hier remmen") en machinisten vertellen hoe ze moeten remmen is niet genoeg?
pi_183897521
Stel je toch voor dat we iets zouden kunnen maken wat de curve van de rembeweging in de gaten zou houden. Iets met een baken waar dan de trein tot stilstand zou moeten komen ofzo. Hmmm. Ga ik even over nadenken.
Bier.
  zaterdag 22 december 2018 @ 16:01:46 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183897614
Vanuit de techniek geredeneerd zou automatisch rijden ook nog een oplossing kunnen zijn. Maar goedkoop zal dat vast niet zijn.
pi_183897734
Dat is helemaal niet nodig. ERTMS en ATB-NG voorzien in deze behoefte.
Bier.
pi_183897864
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Kennen we Zwolle Stadshagen nog? Het plan is om het station uiterlijk december volgend jaar te openen.

Voor het zover is moeten er de nodige maatregelen uitgevoerd worden om het mogelijk te maken. Bij Stadshagen gaat bijvoorbeeld op zijn Duits geremd worden en de Vmax op het traject blijft 100 km/h.

https://www.spoorpro.nl/s(...)n-december-2019-open
Uiterlijk ja? :?

:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 december 2018 @ 16:58:48 #199
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_183898927
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 15:51 schreef Salatrel het volgende:
Over minder precieze remmingen gesproken. Hoe gaat het eigenlijk met Keolis. Die waren na een lading sts’en in korte tijd toch onder verscherpt toezicht gesteld?
Gaat goed, geen STS'en in het afgelopen half jaar meer. Toezicht zal er vast nog wel zijn.
Klantoordeel is bijzonder goed, 8.2 op Zwolle - Enschede ten opzichte van een 6.7 die NS daar toen had. punctionaliteit was de afgelopen wel een stuk minder door de herfst. De flirt kan daar lastig mee overweg. De meeste slechte week was een punctionaliteit van rond de 83% tegenover 95% normaal.
  Redactie Sport zondag 23 december 2018 @ 14:42:46 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183919526
Gisteren is de enige dienstvaardige stoomloc van de ZLSM (E2 1040) ontspoord met de tender op een wissel:


Geluk bij een ongeluk is dat de SSN 01 1075 nog in Simpelveld stond na de gestrande kersttrein Rotterdam-Maastricht van vorige week. Die rijdt vandaag namelijk de kersttrein op de miljoenenlijn:


(foto's niet van mij)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')