abonnement Unibet Coolblue
pi_183835788
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die kleurstelling staat stukken beter dan wat NS doet met geel en blauw.
Ik vind het net Arriva-treinen on steriods :-)
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 19 december 2018 @ 20:51:08 #127
472645 BLS
verbindt.
pi_183839522
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:51 schreef GlennQuagmire het volgende:
Oh huh. Dat is er aan het plaatje niet aan af te zien. Of zou het zoals de Desiro HC zijn waarbij de kopbakken enkeldenks zijn?
We zullen het de komende tijd wel zien als er meer plaatjes opduiken. Ik ben benieuwd of het inderdaad om een semi-duplex Coradia Stream gaat. Dan kunnen ze die ook gelijk NS aanbieden bij een vervolgbestelling ICNG, want dat wil ProRail graag.
  woensdag 19 december 2018 @ 21:11:46 #128
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_183840337
Dan zou Alstom al een ontwerp voorbereid moeten hebben, 3 jaar is wel kort om een nieuw type te ontwikkelen.
Zou ook een trendbreuk voor CFL zijn dat normaal altijd bestaande modellen bestelt.
Het kan ook dat het toch om een andere Coradia gaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door ReisT op 19-12-2018 22:03:35 ]
pi_183841760
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 20:51 schreef BLS het volgende:

[..]

We zullen het de komende tijd wel zien als er meer plaatjes opduiken. Ik ben benieuwd of het inderdaad om een semi-duplex Coradia Stream gaat. Dan kunnen ze die ook gelijk NS aanbieden bij een vervolgbestelling ICNG, want dat wil ProRail graag.
Gelukkig beheert ProRail infra en rijdt het niet de treintjes
  woensdag 19 december 2018 @ 21:48:04 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183841802
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Gelukkig beheert ProRail infra en rijdt het niet de treintjes
Dat vergeten ze wel eens :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 december 2018 @ 21:50:31 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183841895
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat vergeten ze wel eens :P
dat eerste of dat laatste? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 december 2018 @ 21:51:20 #132
472645 BLS
verbindt.
pi_183841920
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat vergeten ze wel eens :P
Dat vergeten ze te vaak :(
  woensdag 19 december 2018 @ 21:53:45 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183841991
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat eerste of dat laatste? :P
Beide? :P
pi_183842050
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat vergeten ze wel eens :P
Ik snap de gedachtegang wel van ze. Meer dubbeldeks is minder opstelruimte en dus een kleinere realisatieopgave van opstelterreinen. Maar dat lijkt me voor bv Nederland niet de beste oplossing, wel voor de tunnelvisie ProRail.
pi_183842465
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat eerste of dat laatste? :P
Ja.
Bier.
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 01:20:07 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183847239
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 20 december 2018 @ 08:25:42 #137
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183849138
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 21:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik snap de gedachtegang wel van ze. Meer dubbeldeks is minder opstelruimte en dus een kleinere realisatieopgave van opstelterreinen. Maar dat lijkt me voor bv Nederland niet de beste oplossing, wel voor de tunnelvisie ProRail.
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd. Los daarvan, ProRail zit erg genuanceerd in de materieelkeuze van vervoerders. Zo is er de opstelcapaciteit als parameter, maar ook baklengtes irt seinplaatsing of beschikbare perronlengte. Maar denk ook aan transfer: in een dubbeldekker is de benodigde in/uitstaptijd groter dan bij enkeldeks treinen. Dat heeft dus weer gevolgen voor de dienstregeling.

Daarnaast snapt men bij ProRail heel goed de verhoudingen op het spoor: materieel ligt primair bij vervoerders, maar er ligt een rol voor ProRail voor de relatie tussen infra, materieel en dienstregeling.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 20 december 2018 @ 08:31:10 #138
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183849175
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:25 schreef Goverman het volgende:
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd.
Overheidsmenensen hebben geen humor meer?
So we just called him Fred
  donderdag 20 december 2018 @ 08:32:11 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183849183
DDAR en Mat64 konden probleemloos elkaars diensten overnemen.

Dat een groter deurtje op dubbeldeks mat voor sneller in en uitstappen zorgt hadden ze in de jaren 80 al goed door.
So we just called him Fred
  donderdag 20 december 2018 @ 09:16:41 #140
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183849638
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Overheidsmenensen hebben geen humor meer?
Overheidsmensen zijn, net als het merendeel van mensen buiten de overheid, in de uitvoering van hun werk serieus - dat is dus niet perse met humor inderdaad. Dat wordt overigens ook verwacht: ik denk dat weinig mensen het gepast zouden vinden als we in Kamerbrieven grappen zouden maken over de aanrijding met de Stint in Oss...

Los daarvan: deze opmerking over "de BV Nederland" heeft - in ieder geval voor mij - een wat diepere betekenis. Nederland is een land, met een heleboel inwoners die op een of andere manier samen leven (dat noemen we ook wel de samenleving). Daar zitten bedrijfsmatige zaken aan, maar ook andersoortige dingen. Ouderenzorg bijvoorbeeld is niet perse financieel rendabel, maar het wordt wel als heel waardevol gezien. Veiligheid op het spoor is een ander voorbeeld. Daar gaat (komt die woordgrap...) buitensporig veel geld naar toe per slachtoffer. Toch hoor ik eigenlijk nooit iemand zeggen dat dat wel een onsje minder kan. Sterker nog, het moet eigenlijk alleen maar meer.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat door het gebruik van de term 'BV Nederland' heel veel zaken buiten beschouwing worden gelaten die de samenleving als geheel tekort doen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 20 december 2018 @ 09:44:22 #141
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_183850107
Als we veiligheid op het spoor nog enigszins kosteneffectief oppakken dan zouden we hooguit nog geld aan de onveiligste overwegen mogen uitgeven. Voor de rest doen we eerder teveel dan te weinig inderdaad. Soms leidt dat tot onnodig dure projecten omdat bepaalde oplossingrichtingen worden uitgesloten. Toch staat de politiek weer op de achterste benen als er één ongeval is waarbij een dodelijk ongeval te betreuren valt voor het eerst in tien jaar. Laat diezelfde groep over het geld gaan en het is wel duidelijk hoe dit ontstaat. Dat zal je binnen het ministerie veel duidelijker zien dan in de uitvoering en studies voor projecten.
  donderdag 20 december 2018 @ 10:23:02 #142
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183850581
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als we veiligheid op het spoor nog enigszins kosteneffectief oppakken dan zouden we hooguit nog geld aan de onveiligste overwegen mogen uitgeven. Voor de rest doen we eerder teveel dan te weinig inderdaad. Soms leidt dat tot onnodig dure projecten omdat bepaalde oplossingrichtingen worden uitgesloten. Toch staat de politiek weer op de achterste benen als er één ongeval is waarbij een dodelijk ongeval te betreuren valt voor het eerst in tien jaar. Laat diezelfde groep over het geld gaan en het is wel duidelijk hoe dit ontstaat. Dat zal je binnen het ministerie veel duidelijker zien dan in de uitvoering en studies voor projecten.
Die dynamiek is wel herkenbaar ja... En - zonder dat het expliciet wordt gemaakt - dat is dus ook wel een reden dat er "intrinsieke traagheid" is ingebouwd in de vorm van planprocessen. Dan zit er nog een filter op om niet achter ieder incident aan te hollen.

Die NABO's zijn wel een aardig voorbeeld. Hoe groot is het probleem nu echt? En hoeveel incidenten waren er? Niet heel veel. De aanrijding in Winsum (met die melkauto) was een bizarre aanleiding: de vrachtauto reed tegen de trein aan (niet omgekeerd). Toch was het een aanleiding om de NABO's allemaal weg te willen hebben.

Die wens kwam trouwens van ProRail (nou ja, eigenlijk een bepaalde individu binnen ProRail), die via de media en bewerken van fracties een dynamiek op gang wist te brengen... Lichtelijk ironisch dat een BV (wat ProRail nog altijd is) pleit voor het doen van economisch niet-rendabele activiteiten...

De reactie binnen IenW is dan: "zetten we een programma op" met een "risicogestuurde afweging". En zo af en toe kan daar dan weer wat extra budget naar toe. Dat geeft alle partijen (inclusief ProRail) tijd en ruimte om wel de juiste dingen te blijven doen: met enig gezond verstand de problematiek beschouwen en de meest ongewenste NABO's weg te halen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_183850586
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:25 schreef Goverman het volgende:

[..]

Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd. Los daarvan, ProRail zit erg genuanceerd in de materieelkeuze van vervoerders. Zo is er de opstelcapaciteit als parameter, maar ook baklengtes irt seinplaatsing of beschikbare perronlengte. Maar denk ook aan transfer: in een dubbeldekker is de benodigde in/uitstaptijd groter dan bij enkeldeks treinen. Dat heeft dus weer gevolgen voor de dienstregeling.

Daarnaast snapt men bij ProRail heel goed de verhoudingen op het spoor: materieel ligt primair bij vervoerders, maar er ligt een rol voor ProRail voor de relatie tussen infra, materieel en dienstregeling.
Dan snap ik de opmerking van ProRail helemaal niet, aangezien ze ook kortere halteertijden willen en die met dubbeldeks materieel niet gaan halen.
  donderdag 20 december 2018 @ 10:29:08 #144
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_183850683
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan snap ik de opmerking van ProRail helemaal niet, aangezien ze ook kortere halteertijden willen en die met dubbeldeks materieel niet gaan halen.
Zie hier de complexiteit van de afweging:
+ op sommige trajecten is 14 bakken enkeldeks simpelweg onvoldoende om de reizigers te vervoeren.
+ dubbeldeks materieel kost minder opstellengte per reizger
- dubbeldeks materieel kent langere halteertijden (vooral omdat er meer mensen inzitten)
- dubbeldeks materieel is lastiger geschikt te maken voor mindervalide reizigers.

Maar dit alles maakt de puzzel wel leuk :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_183851842
Blijf van mening dat ze zich niet hoeven te bemoeien met materieelinzet en rijden van treinen, zijn niet voor niets gescheiden van elkaar.
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 13:34:46 #146
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183853754
Het probleem is wel dat als je 200km/h wil rijden je enkelblads deuren moet gebruiken, zie de problemen die de Westbahn met hun eerste generatie Stadler Kiss heeft (gehad). En zo'n enkelblads deur is nooit zo breed als twee zwaai-zwenk deuren, dus je verliest dan nog meer tov VIRM .
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 20 december 2018 @ 14:01:44 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183854378
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:29 schreef Goverman het volgende:
- dubbeldeks materieel is lastiger geschikt te maken voor mindervalide reizigers.

Daar zijn wel workaround voor bedacht...



Niet alle rijtuigen zijn zelfstandig toegankelijk voor mensen in een rolstoel, maar wel een aantal. Het moet dan alleen nog duidelijk worden gemaakt waar op het perron mindervalide reizigers moeten wachten om naast zo'n bak uit te komen.
pi_183854474
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:34 schreef dennistd het volgende:
Het probleem is wel dat als je 200km/h wil rijden je enkelblads deuren moet gebruiken, zie de problemen die de Westbahn met hun eerste generatie Stadler Kiss heeft (gehad). En zo'n enkelblads deur is nooit zo breed als twee zwaai-zwenk deuren, dus je verliest dan nog meer tov VIRM .
Achja, we zetten al jaren voertuigen op mars, dan moet dit ook wel gefixed worden.
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 14:09:03 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183854542
In Engeland zijn ze druk bezig de trein te promoten onder gestrande vliegtuigreizigers:
LNER twitterde op donderdag 20-12-2018 om 09:12:51 Has your flight between London #GatwickAirport and Edinburgh been cancelled today? If so, you can use your flight tickets to travel on our trains today for FREE. #HomeforChristmas 🎅 https://t.co/iEB3oRh2Nv reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 20 december 2018 @ 14:33:20 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_183855011
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')