Ik vind het net Arriva-treinen on steriods :-)quote:Op woensdag 19 december 2018 13:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die kleurstelling staat stukken beter dan wat NS doet met geel en blauw.
We zullen het de komende tijd wel zien als er meer plaatjes opduiken. Ik ben benieuwd of het inderdaad om een semi-duplex Coradia Stream gaat. Dan kunnen ze die ook gelijk NS aanbieden bij een vervolgbestelling ICNG, want dat wil ProRail graag.quote:Op woensdag 19 december 2018 10:51 schreef GlennQuagmire het volgende:
Oh huh. Dat is er aan het plaatje niet aan af te zien. Of zou het zoals de Desiro HC zijn waarbij de kopbakken enkeldenks zijn?
Gelukkig beheert ProRail infra en rijdt het niet de treintjesquote:Op woensdag 19 december 2018 20:51 schreef BLS het volgende:
[..]
We zullen het de komende tijd wel zien als er meer plaatjes opduiken. Ik ben benieuwd of het inderdaad om een semi-duplex Coradia Stream gaat. Dan kunnen ze die ook gelijk NS aanbieden bij een vervolgbestelling ICNG, want dat wil ProRail graag.
Dat vergeten ze wel eensquote:Op woensdag 19 december 2018 21:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig beheert ProRail infra en rijdt het niet de treintjes
Beide?quote:Op woensdag 19 december 2018 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat eerste of dat laatste?
Ik snap de gedachtegang wel van ze. Meer dubbeldeks is minder opstelruimte en dus een kleinere realisatieopgave van opstelterreinen. Maar dat lijkt me voor bv Nederland niet de beste oplossing, wel voor de tunnelvisie ProRail.quote:
Ja.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat eerste of dat laatste?
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd. Los daarvan, ProRail zit erg genuanceerd in de materieelkeuze van vervoerders. Zo is er de opstelcapaciteit als parameter, maar ook baklengtes irt seinplaatsing of beschikbare perronlengte. Maar denk ook aan transfer: in een dubbeldekker is de benodigde in/uitstaptijd groter dan bij enkeldeks treinen. Dat heeft dus weer gevolgen voor de dienstregeling.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtegang wel van ze. Meer dubbeldeks is minder opstelruimte en dus een kleinere realisatieopgave van opstelterreinen. Maar dat lijkt me voor bv Nederland niet de beste oplossing, wel voor de tunnelvisie ProRail.
Overheidsmenensen hebben geen humor meer?quote:Op donderdag 20 december 2018 08:25 schreef Goverman het volgende:
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd.
Overheidsmensen zijn, net als het merendeel van mensen buiten de overheid, in de uitvoering van hun werk serieus - dat is dus niet perse met humor inderdaad. Dat wordt overigens ook verwacht: ik denk dat weinig mensen het gepast zouden vinden als we in Kamerbrieven grappen zouden maken over de aanrijding met de Stint in Oss...quote:Op donderdag 20 december 2018 08:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Overheidsmenensen hebben geen humor meer?
Die dynamiek is wel herkenbaar ja... En - zonder dat het expliciet wordt gemaakt - dat is dus ook wel een reden dat er "intrinsieke traagheid" is ingebouwd in de vorm van planprocessen. Dan zit er nog een filter op om niet achter ieder incident aan te hollen.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als we veiligheid op het spoor nog enigszins kosteneffectief oppakken dan zouden we hooguit nog geld aan de onveiligste overwegen mogen uitgeven. Voor de rest doen we eerder teveel dan te weinig inderdaad. Soms leidt dat tot onnodig dure projecten omdat bepaalde oplossingrichtingen worden uitgesloten. Toch staat de politiek weer op de achterste benen als er één ongeval is waarbij een dodelijk ongeval te betreuren valt voor het eerst in tien jaar. Laat diezelfde groep over het geld gaan en het is wel duidelijk hoe dit ontstaat. Dat zal je binnen het ministerie veel duidelijker zien dan in de uitvoering en studies voor projecten.
Dan snap ik de opmerking van ProRail helemaal niet, aangezien ze ook kortere halteertijden willen en die met dubbeldeks materieel niet gaan halen.quote:Op donderdag 20 december 2018 08:25 schreef Goverman het volgende:
[..]
Nederland is geen BV en daarom wordt niet alles financieel benaderd. Los daarvan, ProRail zit erg genuanceerd in de materieelkeuze van vervoerders. Zo is er de opstelcapaciteit als parameter, maar ook baklengtes irt seinplaatsing of beschikbare perronlengte. Maar denk ook aan transfer: in een dubbeldekker is de benodigde in/uitstaptijd groter dan bij enkeldeks treinen. Dat heeft dus weer gevolgen voor de dienstregeling.
Daarnaast snapt men bij ProRail heel goed de verhoudingen op het spoor: materieel ligt primair bij vervoerders, maar er ligt een rol voor ProRail voor de relatie tussen infra, materieel en dienstregeling.
Zie hier de complexiteit van de afweging:quote:Op donderdag 20 december 2018 10:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan snap ik de opmerking van ProRail helemaal niet, aangezien ze ook kortere halteertijden willen en die met dubbeldeks materieel niet gaan halen.
Daar zijn wel workaround voor bedacht...quote:Op donderdag 20 december 2018 10:29 schreef Goverman het volgende:
- dubbeldeks materieel is lastiger geschikt te maken voor mindervalide reizigers.
Achja, we zetten al jaren voertuigen op mars, dan moet dit ook wel gefixed worden.quote:Op donderdag 20 december 2018 13:34 schreef dennistd het volgende:
Het probleem is wel dat als je 200km/h wil rijden je enkelblads deuren moet gebruiken, zie de problemen die de Westbahn met hun eerste generatie Stadler Kiss heeft (gehad). En zo'n enkelblads deur is nooit zo breed als twee zwaai-zwenk deuren, dus je verliest dan nog meer tov VIRM .
twitter:LNER twitterde op donderdag 20-12-2018 om 09:12:51 Has your flight between London #GatwickAirport and Edinburgh been cancelled today? If so, you can use your flight tickets to travel on our trains today for FREE. #HomeforChristmas 🎅 https://t.co/iEB3oRh2Nv reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |