quote:Op donderdag 20 december 2018 14:33 schreef dennistd het volgende:
Only in.... Rotterdam
https://twitter.com/JWetsteijn/status/1075439442394038272
Maar dat is geen probleem, de trein van Fortezza naar München stopt in die plaatsenquote:Op donderdag 20 december 2018 22:50 schreef James1988 het volgende:
Ohne Zugbindung => zonder treinbinding
Er staat wel een route: via Brennero, Kufstein en Rosenheim.
Dat wilde ze ook zeker, maar de vraag was even of dat wel kon. Maar zo te zien is het dus totaal niet van belang op welk tijdstip ze gaatquote:Op donderdag 20 december 2018 23:22 schreef dennistd het volgende:
Ik zou inderdaad uit voorzorg maar een trein eerder nemen ja, kan genoeg mis gaan...
Wil je die overstap langer maken dan wordt ie meteen weer veel langer... Hoe laat moet ze in München zijn dan?quote:Op donderdag 20 december 2018 23:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat wilde ze ook zeker, maar de vraag was even of dat wel kon. Maar zo te zien is het dus totaal niet van belang op welk tijdstip ze gaat![]()
Korte overstaptijd in Fortezza is wat tricky (hoewel het een vrij overzichtelijk station is), gelukkig is het ook de enige overstap
Op z'n allerlaatst toch wel rond 20:00 om enigszins zonder ren- en vliegwerk het vliegtuig te halen. Van Hbf naar vliegveld is een kleine drie kwartier zag ik, en daar gaan er tig per uur van (S1 en S8), dat is sowieso geen probleem.quote:Op donderdag 20 december 2018 23:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wil je die overstap langer maken dan wordt ie meteen weer veel langer... Hoe laat moet ze in München zijn dan?
Dat is best een strak plan, ik had even gemist dat de trein vanuit Fortezza eerst nog in Ost stopt voor Hbf. Om 11:21 vertrekken (vanuit Tassenbach), overstap in Fortezza in de trein naar München Hbf, eruit in Ost en dan S-Bahn naar het vliegveld met aankomst daar ergens grofweg tussen 17u en 19u, prima.quote:Op vrijdag 21 december 2018 00:01 schreef dennistd het volgende:
Ik zou alvast overstappen op München Ost sowieso. Vanaf daar is het maar een half uur, en de overstap is daar zelfs crossplatform. Scheelt totaal een half uur reistijd.
Ja, maar snap nog niet goed het nut ervan.quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet?
![]()
(Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo)
Het vervoer in Parijs heeft ook een Lab variant. Die lijkt op het orgineel en daar testen ze iederen maand wat anders. Overigens vind ik het uiterst Treurig dat deze maar 1000 testers.quote:Op vrijdag 21 december 2018 17:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, maar snap nog niet goed het nut ervan.
Al een paar maanden. Ze testen wat nieuwe functionaliteit die uiteindelijk in de echte app terecht kan komen.quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Anderen ook een uitnodiging gehad om de Android Applicatie te teseten die NS Lab heet?
![]()
(Is zeker een afkorting van NS Labbekakken ofzo)
Dan vind ik die van NS toch duidelijker eerlijk gezegd:quote:Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
Leuk geprobeerd maar als de vork Tilburg-Oost opeens ergens in Boxtel-Noord lijkt te liggen dan haak ik al afquote:Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
WAT EEN AIDS.quote:Op vrijdag 21 december 2018 22:51 schreef Peter het volgende:
Een grafisch designer heeft zich gestort op de spoorkaart..
https://www.studiolegenda.nl/product/spoorlijnkaart-2019/
Alleen zijn de Schranken hier dus niet geschlossenquote:Op vrijdag 21 december 2018 23:49 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.lvz.de/Nachric(...)seinen-Motor-dort-ab
Weet jij wanneer ie er neergezet is? Waarschijnlijk toen de Schranken geschlossen warenquote:Op zaterdag 22 december 2018 00:18 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Alleen zijn de Schranken hier dus niet geschlossenhoax.
Daar liggen Almere, Hilversum, Utrecht en Den Bosch opeens op 1 lijn met elkaar.. ook een beetje gekunsteld.quote:Op vrijdag 21 december 2018 23:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan vind ik die van NS toch duidelijker eerlijk gezegd:
https://nieuws.ns.nl/download/611967/spoorkaart2019-231351.pdf
De treinen die over de HSL gaan zijn ook vrolijk via Roosendaal getekendquote:Op vrijdag 21 december 2018 23:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar als de vork Tilburg-Oost opeens ergens in Boxtel-Noord lijkt te liggen dan haak ik al af.
Heel hard binnenkomen en pas bij puntje perron beginnen te remmenquote:
Ja maar de trein staat wel sneller aan het perronquote:Op zaterdag 22 december 2018 14:42 schreef BLS het volgende:
En vervolgens langer wachten omdat de reizigers 20 meter achter de trein aan moeten lopen.
Niet als ie de ene keer wel aan het begin van het perron staat en de andere keer juist aan het eind ervanquote:Op zaterdag 22 december 2018 14:44 schreef James1988 het volgende:
De reizigers leren vanzelf wel waar de trein stopt.
Gewoon altijd aan het einde van het perron gaan staan.quote:Op zaterdag 22 december 2018 14:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Niet als ie de ene keer wel aan het begin van het perron staat en de andere keer juist aan het eind ervan
Een bord langs de baan zetten ("vanaf hier remmen") en machinisten vertellen hoe ze moeten remmen is niet genoeg?quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:49 schreef dennistd het volgende:
Het idee van ProRail is juist om het perron langer te maken, zodat een remming wat minder precies plaats hoeft te vinden. Daardoor kom je dus de ene keer aan het begin van het perron tot stilstand en de andere keer aan het eind ervan.
Uiterlijk ja?quote:Op zaterdag 22 december 2018 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Kennen we Zwolle Stadshagen nog? Het plan is om het station uiterlijk december volgend jaar te openen.
Voor het zover is moeten er de nodige maatregelen uitgevoerd worden om het mogelijk te maken. Bij Stadshagen gaat bijvoorbeeld op zijn Duits geremd worden en de Vmax op het traject blijft 100 km/h.
https://www.spoorpro.nl/s(...)n-december-2019-open
Gaat goed, geen STS'en in het afgelopen half jaar meer. Toezicht zal er vast nog wel zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:51 schreef Salatrel het volgende:
Over minder precieze remmingen gesproken. Hoe gaat het eigenlijk met Keolis. Die waren na een lading sts’en in korte tijd toch onder verscherpt toezicht gesteld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |