Vanaf 31 maart rijden er twee in de dienstregeling rechtstreeks van Milaan naar Lecce en terug.quote:Op donderdag 27 december 2018 01:59 schreef James1988 het volgende:
Ik vroeg me echt net af of die al in dienst zouden zijn. Afgelopen zomer was de verwachting dat dat per deze dienstregeling zou gebeuren, maar ik heb er niets meer over gehoord.
verbaast me niets, omdat je met deze bestelling ervoor kunt zorgen dat al het SGM vervangen wordt, maar ook dat DD-AR en DDM-1 naar de schroothoop gaat en DDZ niet meer de sprinterdienst in hoeft. Bovendien vervang je ICM in sprinterdiensten en verliest het SLT door de inbouw van toiletten zitplaatsen. Dat moet je opvangen.quote:Op donderdag 27 december 2018 08:54 schreef Salatrel het volgende:
Optie 1 is gelicht
NS koopt nog eens 88 nieuwe Sprinters
op de lange termijn is het voordeliger.quote:
Oh, dan zullen op termijn de tarieven ook wel weer omlaag gaanquote:Op donderdag 27 december 2018 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de lange termijn is het voordeliger.
Komend jaar komt op die trajecten een bord in de tuin toch? (En ik meen ook Apeldoorn - Almelo/Enschede en nog een lijntje?)quote:Op donderdag 27 december 2018 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de lange termijn is het voordeliger.
Daarnaast zal het ook een politieke zet zijn omdat de Arriva's van deze wereld de politiek rijp proberen te maken om de regionale sprinterdiensten op bijvoorbeeld Zwolle-Groningen/Leeuwarden los te weken bij de NS. De NS wil dat voorkomen.
In 2020 moet er een besluit vallen of er nieuwe lijnen aanbesteed gaan worden of nietquote:Op donderdag 27 december 2018 11:54 schreef nijnja het volgende:
[..]
Komend jaar komt op die trajecten een bord in de tuin toch? (En ik meen ook Apeldoorn - Almelo/Enschede en nog een lijntje?)
Wordt daarna de bestelling geannuleerd?
Nou waarom niet? Op ZwenZoKa schijnt het hartstikke goed te gaanquote:Op donderdag 27 december 2018 12:25 schreef _serial_ het volgende:
De reiziger help je er waarschijnlijk niet mee.
De drie incheckpaaltjes in Zutphen zijn een groot succesquote:Op donderdag 27 december 2018 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou waarom niet? Op ZwenZoKa schijnt het hartstikke goed te gaan
Toen NS daar reed ging het daar niet slechter geloof ik, dus ging dat even prima (?).quote:Op donderdag 27 december 2018 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou waarom niet? Op ZwenZoKa schijnt het hartstikke goed te gaan
Lijkt me wel handig, op dat soort plekken wil je gewoon de voordelen van een regionale vervoerder, minder marges in de rijtijden, geen HC en krappere seinopvolging.quote:Op donderdag 27 december 2018 13:34 schreef ReisT het volgende:
Daarom wil de provincie dus graag dat Apeldoorn-Almelo-Enschede ook blauwnet wordt. Dan kan dat niet meer misgaan.
Hou op schei uit. Ellendequote:Op donderdag 27 december 2018 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De drie incheckpaaltjes in Zutphen zijn een groot succes
nee, maar het maakt het wel makkelijker om uiteindelijk te zeggen: de HC wordt geschrapt uit de vertrekprocedure en het wordt met camera's gedaan.quote:Op donderdag 27 december 2018 13:53 schreef b2py het volgende:
De trage vertrekprocedure zit niet in gelijkvloers instappen
Ik zie geen van die dingen bij de vervoerders die het al zonder HC doen.quote:Op donderdag 27 december 2018 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, maar het maakt het wel makkelijker om uiteindelijk te zeggen: de HC wordt geschrapt uit de vertrekprocedure en het wordt met camera's gedaan.
Dat vereist wel dat er meer vaste stopplaatsen komen.
Bij de NS ga je waarschijnlijk veel weerstand krijgen als je van model gaat wisselen.quote:Op donderdag 27 december 2018 14:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zie geen van die dingen bij de vervoerders die het al zonder HC doen.
en die lengte bij regionalen is vaak omdat er gewoon niets anders is, of gewoon simpelweg niet pastquote:Op donderdag 27 december 2018 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij de NS ga je waarschijnlijk veel weerstand krijgen als je van model gaat wisselen.
De treinlengte is bij de NS vaak wat langer dan bij de regionalen. Daarnaast weet je bij de NS vaak niet wat je voorgeschoteld krijgt. Dat verschilt vaak per dag en per werkblad. Daar moet je meer eenheid in scheppen. Bij de regionalen zie je dat forenzen al precies weten wat er qua lengte aangereden komt.
Op Somda wordt er nu gekibbeld over de nummertjes, want er zijn straks 118 SNG-drietjes en dat past niet allemaal meer in de nummerreeks 2300.quote:Op donderdag 27 december 2018 08:54 schreef Salatrel het volgende:
Optie 1 is gelicht
NS koopt nog eens 88 nieuwe Sprinters
Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer vanquote:Op donderdag 27 december 2018 13:26 schreef nijnja het volgende:
Toen NS daar reed ging het daar niet slechter geloof ik, dus ging dat even prima (?).
Akkoord, vandaar mijn vraagtekenquote:Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van
ja dat zal grotendeels ook wel komen omdat er van de dm’90 naar de flirt geswitched is.quote:Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van
Op de toiletten na is het enorm verbeterd inderdaad. De IC is een dusdanig nuttige toevoeging dat ik vaak een heel uur langer op kantoor blijf als ik 'm net mis (of een uur langer thuis werk 's ochtends als ik 8:05 mis om de deur uit te gaan). Treinen lijken ook drukker en ik geloof dat er al ergens gerept werd van 30% meer reizigers, dat was iemand hier recentelijk?quote:Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel. Klanttevredenheid is gestegen van een mager zesje naar een ruime acht geloof ik. Deadlock weet er wel meer van
Dat is een dusdanig succes dat het rendeert om grotendeels dubbelspoor aan te leggen en Raalte en Heino grondig te herinrichten.quote:Op donderdag 27 december 2018 20:16 schreef James1988 het volgende:
Keolis noemt 55.000 reizigers per dag, en er zijn inmiddels parkeerproblemen in Heino en Raalte.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)n-Enschede-te-vinden
Dat zeg ik, dat hangt er vanaf hoe je reizigers telt.quote:Op donderdag 27 december 2018 20:30 schreef b2py het volgende:
Nouja, 1,1 miljoen reizigers NS vs 55k reizigers ZwEnZwoKa, beetje grof is dat 5% imo.
Denk dat de NS ook wel zoiets had kunnen bewerkstelligen.quote:Op donderdag 27 december 2018 19:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja dat zal grotendeels ook wel komen omdat er van de dm’90 naar de flirt geswitched is.
Hadden ze dat moeten aanbieden...quote:Op donderdag 27 december 2018 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk dat de NS ook wel zoiets had kunnen bewerkstelligen.
Een opdrachtgever die z'n zaakjes op orde heeft. Kan me niet voorstellen dat een staatsbedrijf het in het buitenland wel kan en hier niet.quote:Op donderdag 27 december 2018 22:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Hadden ze dat moeten aanbieden...
Beetje concurrentie werkt dus wel
Alle rijtuigen zijn nu ook van Ile de France Mobilität.. Ratp voert uit.quote:Op woensdag 26 december 2018 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Wel jammer dat ze het kenmerkende groen inruilen voor blauw, zoals ook al op een gerenoveerde MF77 te zien is.
Tja, de lobby van de luchtvaart is blijkbaar sterker. En niet de vergeten dat de (semi) overheidsbedrijven Schiphol en KLM hier natuurlijk op gaan verliezen, terwijl het staatsspoorbedrijf er maar beperkt op verdiend.quote:Op vrijdag 28 december 2018 20:43 schreef b2py het volgende:
Het nieuws dat je wist dat ging zou komen: https://www.treinreiziger.nl/eurostar-amsterdam-londen-vertraagd/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |