Dat is simpel op te lossen door een paar tientjes meer per ton kolen uit te geven lijkt me.quote:Op zondag 16 december 2018 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste volgens mij. Dat er te veel onbrandbare troep in zit, waardoor de boel verstopt.
Echt he, driekwart vlokje sneeuw en BOEM alles plat Nikskunnersquote:
De maatregelen bestaan dus uit: Wachten tot het gedooid isquote:16 december 2018 08:23
Laatste update: een uur geleden
437
De sneeuw die zaterdagavond en in de nacht van zaterdag op zondag viel zorgt voor vertragingen op het spoor. Zo rijden er geen treinen tussen Utrecht en Schiphol door een wisselstoring.
De NS verwacht dat de wisselstoring rond 12.30 uur is opgelost.
Klopt ja. Wat ik bij kolen idd nog wel begrijp. Maar recentlijk las ik ook een vergelijkbaar verhaal over gas. Dat de meeste installaties gericht zijn op laagcalorisch gas en niet kunnen omgaan met hoogcalorisch gas. Dan vraag ik me af: Wat maakt dat dan uit? Brandt dat sneller, moet het harder door de leidingen gepompt worden of wat?quote:Op zondag 16 december 2018 12:30 schreef derLudolf het volgende:
http://kolenkopen.nl/kolen/
De ene kolen is de andere niet...
Er zijn dus speciale kolen voor stoommachines, in verschillende groften.
vorig jaar werd er toch met veel bombarie aangekondigd dat de wisselverwarming uitgerust was met sensoren die bij een bepaalde temperatuur de wisselverwarming automagisch inschakelde en vervolgens bleken die sensoren niet te werken of iets dergelijksquote:Op zondag 16 december 2018 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De maatregelen bestaan dus uit: Wachten tot het gedooid is
Die dag lag Amersfoort er een tijd uitquote:Op zondag 16 december 2018 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Paar jaar geleden werd er bij wijze van 1-april-grap aangekondigd dat Prorail de wissels ging omzetten op zomertijd. Flikkerde ook de hele boel in elkaar
Gronings Gas (Laagcorisch) bevat minder energie dan hoogcalorisch omdat er relatief veel stikstof in zit dat geen energie bevat: https://www.menterwolde.i(...)og-en-laagcalorisch/quote:Op zondag 16 december 2018 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja. Wat ik bij kolen idd nog wel begrijp. Maar recentlijk las ik ook een vergelijkbaar verhaal over gas. Dat de meeste installaties gericht zijn op laagcalorisch gas en niet kunnen omgaan met hoogcalorisch gas. Dan vraag ik me af: Wat maakt dat dan uit? Brandt dat sneller, moet het harder door de leidingen gepompt worden of wat?
Ja dat zal wel zo zijn, maar waarom je dan andere apparaten nodig hebt om het te verbranden snap ik niet.quote:Op zondag 16 december 2018 12:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Gronings Gas (Laagcorisch) bevat minder energie dan hoogcalorisch omdat er relatief veel stikstof in zit dat geen energie bevat: https://www.menterwolde.i(...)og-en-laagcalorisch/
Je ketel is gebouwd dat er 10 cm³ gas nodig is om een bepaalde hoeveelheid water te verwarmen.quote:Op zondag 16 december 2018 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat zal wel zo zijn, maar waarom je dan andere apparaten nodig hebt om het te verbranden snap ik niet.
als je overschakelt op ander gas moet je alle branders e.d. vervangen, omdat hoogcalorisch gas meer energie (=warmte) levert. Dus dan hoef je minder snel gas te verbranden voor dezelfde energievraag.quote:Op zondag 16 december 2018 13:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je ketel is gebouwd dat er 10 cm³ gas nodig is om een bepaalde hoeveelheid water te verwarmen.
De apparatuur en zo zijn gewoon ingesteld op volume x gas is zoveel energie.
Geen idee wat er dan in een ketel gebeurd eigenlijk, dat het geheel veel te warm wordt of dat er een overmaat aan gas is, waardoor er veel onverbrand gas in je rook zit. Denk zelf dat laatste.
Zo'n campinggaz brander kun je ook niet aansluiten op aardgas immers, dat is butaan ipv vooral methaan.
bronquote:"Bij overgang op H-gas zullen bij bestaande toestellen dus aanpassingen nodig zijn, zoals de gasinspuiters, de branders, de instellingen van het gasblok en de elektronica. Zonder aanpassingen kunnen de toestellen die niet H-gas ready zijn startproblemen krijgen, oververhit raken of zelfs giftig gaan branden. Als het gaat om gietijzeren VR- en HR-ketels, geisers, gasmotoren, sfeerhaarden en dergelijke, zal de oudere generatie bij overgang naar H-gas deels vervangen moeten worden. Zeker als de toestellen 15 jaar of ouder zijn en/of er geen onderdelen meer leverbaar zijn."
Ding heeft een houdbaarheidsdatum en gaat in op de eerste dag dat je schrijftquote:Op zondag 16 december 2018 14:18 schreef MCH het volgende:
Als je een interrailpas koopt moet je dan gelijk bij aankoop een reisperiode opgeven of kan ik dat ding dan binnen nu en een jaar gebruiken? Wil er misschien nog 1tje kopen met de kortingsactie van deze maand maar weet nog niet wanneer ik wil reizen.
Die formulering kun je ook anders opvatten Oh wacht, dat doen ze zelf ook al.twitter:ProRail twitterde op zondag 16-12-2018 om 14:56:31 Update: we zijn op het spoor weer helemaal klaar met winterse omstandigheden 😉. Treinverkeer genormaliseerd. https://t.co/ZdVFlhsJdc reageer retweet
Hoe vaak ben je van plan het OV te gaan gebruiken? Voor ¤3.50 heb je een RET 2-uurs kaartje, voor ¤8.00 een RET dagkaart en voor ¤2.50 een NS Railrunner (dagkaart trein voor 4 tot 11 jr.). Een (anonieme) OV Chipkaart is met de benodigde instaptarieven eigenlijk nooit goedkoper tenzij je er langere tijd dagelijks gebruik van gaat maken.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:41 schreef Roomsnoes het volgende:
Wellicht een beetje offtopic, maar ik heb een vraag over treinkaartjes/ovkaartjes. Kan dat hier..?
Wij wonen in Noorwegen en komen met de kerst naar NL en gaan dan oa van het ov gebruik maken. Maar moet ik dan voor mij dochter van 4 een eigen persoonlijke ov-kaart? En moet ik dan op saldo reizen, of kan je ook enkeltjes kopen voor kinderen? En voor onszelf? Kan je een anonieme ov-kaart gewoon in de automaat kopen?
Op de site van de RET (we verblijven in omgeving Rotterdam) lees ik dat: Elk kind van vier jaar en ouder heeft een persoonlijke OV-chipkaart nodig om op saldo met korting te kunnen reizen. Maar moet ik dan 7.50 plus reisgeld betalen voor een zeldzaam bustochtje..?
Merk dat ik al een poosje weg ben uit NL en maar weinig van dat chipgedoe snap
Nee, je moet aangeven vanaf welke dag je hem wil gebruiken. Dus ja, je moet van tevoren kiezen wanneer je gaat reizen.quote:Op zondag 16 december 2018 14:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ding heeft een houdbaarheidsdatum en gaat in op de eerste dag dat je schrijft
ProRail is klaar met het winterweer en wij zijn klaar met ProRail.quote:Op zondag 16 december 2018 14:57 schreef Adrie072 het volgende:Die formulering kun je ook anders opvatten Oh wacht, dat doen ze zelf ook al.twitter:ProRail twitterde op zondag 16-12-2018 om 14:56:31 Update: we zijn op het spoor weer helemaal klaar met winterse omstandigheden 😉. Treinverkeer genormaliseerd. https://t.co/ZdVFlhsJdc reageer retweet
Kan de verbinding Paris-Hendaye per nachttrein niet vinden, maar andere verbindingen met de Lunéa (of hoe het vandaag de dag ook heet) zijn zo te zien ¤25 1e klas.quote:Op maandag 17 december 2018 21:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand waar ik de toeslag prijzen kan vinden voor eerste klas slaapwagen parijs Hendaye icm interrail?
Intercités de Nuitquote:Op dinsdag 18 december 2018 14:24 schreef Sandrvich het volgende:
Lunéa (of hoe het vandaag de dag ook heet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |