James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 20:59 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() | ||
TemulMelvin | donderdag 28 januari 2016 @ 21:00 | |
De ic's naar de Randstad komen in Nijmegen op spoor 4a te staan. Die is een stuk korter dan het huidige perron 1a. | ||
Peterselieman | donderdag 28 januari 2016 @ 21:01 | |
pff, zolang had ik dat niet volgehouden. Redelijk dichtbij het werk wonen is een must | ||
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 21:01 | |
Ik had precies dezelfde TT in mijn kop | ||
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 21:03 | |
Railjet ![]() | ||
Zug-Chef | donderdag 28 januari 2016 @ 21:05 | |
Reizigers tussen Groningen en Twente zijn ze sowieso al kwijt aan Flixbus, plus er rijdt ook nog een sprinter tussen Groningen en Zwolle die wel prima aansluit op de sprinter Zwolle-Enschede. Plus Zwolle-Enschede wordt straks Syntus en zo kunnen ze die reizigers daar (en dus indirect) ook Syntus weer een oor aannaaien. Reizigertje pesten. Magoe ik ben er wel blij mee, maarja ik woon dan ook in Leeuwarden en die gaan er dus wel op vooruit. Vermoed dat het verschuiven van de IC Venlo-Eindhoven naar het andere kwartier en tevens doorkoppelen als IC naar Utrecht die daar prima aansluit op de NoordOost naar Leeuwarden/Groningen ook een truc is om Arriva op de Maaslijn dwars te zitten. Nu is het vanuit Venlo veel sneller via de Maaslijn naar Noord-Nederland, straks kan dat misschien wel eens sneller via Eindhoven-Utrecht zijn. Al is het ook weer een voordeel dat de IJsselijn-IC straks nonstop Nijmegen-Arnhem doet waardoor de aansluiting Maaslijn->IC Zwolle weer verbeterd. | ||
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 21:07 | |
Loopt dat IC-busnetwerk eigenlijk een beetje dan? Ik hoor er al even niks meer over. | ||
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 21:08 | |
Idd ![]() ![]() | ||
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 21:09 | |
Hè, komt er geen link meer als je flixbus typt? | ||
Peterselieman | donderdag 28 januari 2016 @ 21:12 | |
ik vraag me af hoeveel reizigers Venlo - Zwolle doen. Op dit moment is het nog de Heerlentrein die in Utrecht een redelijk mooie overstap met de NO vormt. | ||
Zug-Chef | donderdag 28 januari 2016 @ 21:13 | |
Klopt maar ik meende te lezen dat de Venlo-IC in EIndhoven combineert/splitst met de Heerlen-IC, vandaar mijn gedachte. | ||
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 21:14 | |
Op dagelijkse basis? Weinig. Op wekelijkse basis zullen dat vooral studenten zijn denk ik. | ||
larsico | donderdag 28 januari 2016 @ 21:25 | |
Dit artikel geeft wel een redelijk beeld | ||
Peterselieman | donderdag 28 januari 2016 @ 21:31 | |
mja, dat zal een tijdelijk iets zijn lijkt me, want in 2018 wil de NS ETMET invoeren | ||
Prins_Pils | donderdag 28 januari 2016 @ 21:34 | |
De overstap in Nijmegen is verschrikkelijk lang en volgens mij kom je na Zwolle alsnog in dezelfde trein terecht als die je had gehad als je via Utrecht was gegaan. | ||
Zug-Chef | donderdag 28 januari 2016 @ 21:44 | |
Ja, maar nu is het zo dat je via Eindhoven en Utrecht ook (bijna) een half uur in Utrecht staat te wachten omdat in Eindhoven de Venlo-IC op de Maastricht-IC aansluit zeg maar. En je moet ook nog een kwartier eerder weg uit Venlo. | ||
Dr_Flash | donderdag 28 januari 2016 @ 21:55 | |
En er nog lol in hebben ook ![]() | ||
Prins_Pils | donderdag 28 januari 2016 @ 21:56 | |
Deventer - Delft Zuid ![]() | ||
Zug-Chef | donderdag 28 januari 2016 @ 22:00 | |
Ik was er na 1 jaar Leeuwarden-Deventer, 2 jaar Leeuwarden-Hilversum en 1,5 jaar Leeuwarden-Utrecht wel klaar mee. Nu werk ik in Leeuwarden tussen het trein- en busstation in. Beter kan haast niet, in mijn situatie. | ||
Prins_Pils | donderdag 28 januari 2016 @ 22:00 | |
Wie gaat er dan ook in Leeuwarden wonen ![]() | ||
Mr_Klaasje | donderdag 28 januari 2016 @ 22:44 | |
Ik vind het een gekke gedachte. Het gaat om zulke marginale hoeveelheden dat NS daar geen stuiver aan verdient. Voor NS speelt dan veel meer mee dat ze de overstap richting Duitsland verbeteren vanuit Eindhoven (meer potentiële klanten), eventueel de eigen logistiek zo beter kunnen optimaliseren dan via combineren met de Maastricht-tak en Venlo en Utrecht goed rechtstreeks kunnen verbinden. Maarja.. Volgens mensen van Arriva is NS alleen maar van het dwarszitten en de oneerlijkheid terwijl als je een NS-er spreekt die het over de regionale vervoerders heeft die het eigenlijk alleen maar vervelend vinden dat ze er in de dienstregeling rekening mee moeten houden op een samenlooptraject en niet domweg eerst de IC's kunnen inplannen. | ||
bork | donderdag 28 januari 2016 @ 22:54 | |
Iets anders -> PTA / Het grote treinentopic #947: James' GtbV Soap... en toen was ie (Duvel) weg? | ||
b2py | vrijdag 29 januari 2016 @ 07:30 | |
Dat staat er wel hè | ||
boriq | vrijdag 29 januari 2016 @ 07:37 | |
Vandaag een paginagroot artikel in de Tubantia over de man die dertig jaar lang Hengelo <-> Den Haag met de trein deed. Via blendle ¤,- | ||
Salatrel | vrijdag 29 januari 2016 @ 08:00 | |
is dat dezelfde man die 2 dagen geledenin de Metro stond? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 29 januari 2016 @ 08:01 | |
Chris Molenkick. De beste man had gisteren een artikeltje in Metro. Zonder betaalmuur. | ||
Salatrel | vrijdag 29 januari 2016 @ 08:03 | |
gelukkig is mijn woonwerkverkeer maar 12 minuten met de trein ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 januari 2016 @ 09:31 | |
Oh dat wou mijn vriendin ook graag ![]() | ||
derLudolf | vrijdag 29 januari 2016 @ 09:39 | |
Tjah, daar zou ii ook meer lol in hebben dan in Den Haag te gaan wonen ![]() | ||
derLudolf | vrijdag 29 januari 2016 @ 09:46 | |
http://nu.nl/binnenland/4(...)---------------.html Oftewel, gewoon doen alsof je geen rijbewijs hebt (en je normaal gedragen). Waarom je rijbewijs, ID kaart lijkt mij veel praktischer. | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 januari 2016 @ 10:04 | |
Rijbewijs heeft een scanbare streepjescode, een ID-kaart niet geloof ik. | ||
dennistd | vrijdag 29 januari 2016 @ 10:19 | |
Klopt. Daarom had ik in mijn tijd als pakketbezorger bij aangetekende brieven met legitimatie ook altijd liever een rijbewijs: die kon ik scannen, ipv een lange reek cijfers en letters invoeren ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 januari 2016 @ 10:32 | |
Op een ID-kaart staat op de achterkant een code in OCR-lettertype. | ||
dennistd | vrijdag 29 januari 2016 @ 11:06 | |
Maar ik denk niet dat een railpocket OCR kan scannen. Een barcodescanner is veel simpeler natuurlijk. | ||
ReisT | vrijdag 29 januari 2016 @ 11:06 | |
Eigen interpretatie van de overtyper. In het originele artikel dat ik vanmorgen in de Metro las stond dat ze een identiteitsbewijs scannen. Dat kan ook een rijbewijs zijn natuurlijk maar dat hoeft niet. | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 januari 2016 @ 11:41 | |
Niet per se. Je hebt van die identiteitsbewijs-OCR-scanners met een lineaire scanner waar je het id-bewijs als een pas met magneetstrip doorheen haalt. Daarnaast hebben id-kaarten in Nederland trouwens ook een rfid-chip die je zou kunnen uitlezen. | ||
bork | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:01 | |
De inbox van duvel is vol krijg ik als melding dus wat nu? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:02 | |
Ik zal het hem op Facebook zeggen voor je. | ||
Merode32 | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:06 | |
Niet helemaal treinen maar toch rails. Weet iemand of er 3 meter brede trams bestaan op normaalspoor? | ||
bork | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:06 | |
ok | ||
bork | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:08 | |
Dit vind ik wel humor; Digitaal bekeuren door de NSuit: NS wil overlastgevers digitaal bekeuren Rijbewijs in de trein en hopen, tsjonge jonge ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:16 | |
Klinkt als de zoveelste brainfart. Moet natuurijk METEEN een proef mee gedaan worden etc ![]() Sowieso is het hele idee niet relevant want immers namelijk de OV-Chipkaart heeft het zwartrijden al voor de volle 100 % uitgebannen ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:26 | |
Als je echte trams bedoelt dan houdt het bij 2,65 meter breedte wel zo ongeveer op. | ||
boriq | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:30 | |
Jazeker, Tubantia moet de ruimte immers ook vullen ![]() | ||
bork | vrijdag 29 januari 2016 @ 12:33 | |
Ook op Fok! Digitale bekeuringen in de trein | ||
Bitlord | vrijdag 29 januari 2016 @ 13:54 | |
Wel grappig om met cijfers te klooien: Molenkick heeft zoveel passagierskilometers gemaakt dat hij goed is voor 80 minuten van alle spoorverkeer in Nederland. | ||
b2py | vrijdag 29 januari 2016 @ 13:59 | |
Wat? Dat snap ik niet | ||
Bitlord | vrijdag 29 januari 2016 @ 14:53 | |
Er wordt jaarlijks door alle reizigers 18 miljard km gereisd. Die gozer heeft zo'n 3 miljoen gereisd. Zo kom je op een uur uit. | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 januari 2016 @ 14:57 | |
Geloof ik niet. Dat is 40 jaar lang 75.000 per jaar gemiddeld. ![]() | ||
b2py | vrijdag 29 januari 2016 @ 14:59 | |
400 km per dag, 300 dagen is 120k per jaar. Maar hoe Bitlord aan die 80 minuten komt uit 30 jaar reizen vergelijken met 18 miljard kilometers per jaar is mij een raadsel. | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 januari 2016 @ 15:02 | |
Oh die Den Haag - Hengelo dude. eem kijkm. Hengelo - Den Haag C is 192 km en niet 200. Aan die foto te zien zelfs maar 188 aangezien Voorburg. 2 x 188 = 376 per dag 4 x 376 = 1504 per week 52 x 1504 = 78.208 per jaar. Feestdagen, vakanties, jammerdepammer, 4 dagen per week door blijven knallen anders wordt het nog minder. 30 x 78.208 = 2.346.240. Insane veel, maar lang geen 3 miljoen. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 29 januari 2016 @ 16:00 | |
En dan een foto op het perron erbij met als bijschrift " in de trein"... ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 29 januari 2016 @ 17:32 | |
Ik gok daarnaast dat het een medewerker is van de belastingdienst, dat betekent slechts 208 dagen per jaar werken, waarvan dus 4/5e geforensd wordt op moment Z maar waarschijnlijk met leeftijdsuren nu 4/5e is maar 11 jaar terug zal het 5 dagen geweest zijn. | ||
b2py | vrijdag 29 januari 2016 @ 17:51 | |
Werkte bij KPN | ||
greavy | vrijdag 29 januari 2016 @ 18:26 | |
Morgen met de ICE via Venlo naar Keulen ![]() Kreeg vandaag zelfs van DB Gruppenreisen nog een mailtje dat ik morgen een gewijzigde vertrektijd heb en de route gewijzigd is. Netjes weer | ||
derLudolf | vrijdag 29 januari 2016 @ 18:49 | |
Hij werkt bij KPN toch? ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 29 januari 2016 @ 19:11 | |
Ook ambtenaren. | ||
derLudolf | vrijdag 29 januari 2016 @ 19:15 | |
Al heul wat jaren niet meer toch | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 29 januari 2016 @ 20:24 | |
Nee maar het is niet zo dat je opeens arbeidsvoorwaarden kan veranderen als je geprivatiseerd wordt. | ||
James1988 | vrijdag 29 januari 2016 @ 20:47 | |
Natuurlijk verloop en andere voorwaarden in nieuwe contracten ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 januari 2016 @ 22:38 | |
Wat maakt dat uit dan? | ||
James1988 | zaterdag 30 januari 2016 @ 00:47 | |
Naar het schijnt gaan dit de vertrektijden worden van de intercities van Breda richting Rotterdam met ingang van december 2016:
Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer. Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt. | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 januari 2016 @ 01:05 | |
dat zou echt pure angsthazerij zijn. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 30 januari 2016 @ 08:46 | |
Op Dordrecht gaat trouwens zo een zelfde situatie ontstaan als op Hilversum met een los spoor 1. Tevens:![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 30 januari 2016 @ 08:51 | |
Hier zou ik me theoretisch langs kunnen persen![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 30 januari 2016 @ 08:57 | |
Die kleine kaartautomaaten binnen de poortjes waren toch om saldo op te laden? Voorlopig zeggen ze alleen maar dat je op de Infozuil knop moet drukken om t station uit te komen ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 januari 2016 @ 11:54 | |
Sorry hoor, maar daar heb je het al: Ik kom er niet uit ![]() Auti Fles raakt hier heel erg van in de war ![]() "niet in gebruik" MET een streep er doorheen. Dus: "niet niet in gebruik" => "wel in gebruik". Toch? ![]() | ||
Cherna | zaterdag 30 januari 2016 @ 13:39 | |
Je hebt in feite gelijk. ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 30 januari 2016 @ 13:42 | |
Er staat geen rode streep door "niet in gebruik" heen. Het is net andersom: "niet in gebruik" staat over de rode streep heen. Je zou dan nog kunnen concluderen dat daarmee het verbodsteken zelf dan dus niet in gebruik is, maar goed. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 januari 2016 @ 13:46 | |
Dat komt op precies hetzelfde neer. Het ene niet is het andere wel ![]() | ||
b2py | zaterdag 30 januari 2016 @ 14:42 | |
Als een reizigersvereniging echt naar de lange termijn gaat kijken leggen ze druk op dit soort problemen. Als ik het goed heb begrepen wordt het treinverkeer vooral stilgelegd door het zwiepen van de bovenleiding als gevolg van de wind. Je kan het zwiepen verminderen door bijvoorbeeld meer masten aan te brengen en de afstand tussen masten te verminderen. Kan me niet voorstellen dat niemand daar vrolijk van wordt als je ±12 externe storingen per jaar kan oplossen. Met de gemiddelde levensduur van een kunstwerk en de druk die er meer en meer op die lijn zal komen te liggen lijkt me het zeer wenselijk om deze externe invloeden te verminderen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 januari 2016 @ 14:58 | |
Gewoon een plexiglazen kap eroverheen dus. Niet moeilijker maken dan het is. | ||
b2py | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:01 | |
Plexiglazen kap vangt enorm veel wind, daar kan de constructie nooit op berekend zijn. | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:03 | |
Tsja, wat anders? Aan de wind vragen of het wat zachter kan? He he tuurlijk vangt het wind ![]() | ||
b2py | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:05 | |
Dakhaas, ik zeg toch niet voor niet extra bovenleidingsmasten ![]() Jij hebt op die flopstudie van je toch wel mechanica en fysica gehad? | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:05 | |
Grondmechanica en vloeistofmechanica ja. Ik weet precies wanneer die hele schijtbrug wegspoelt. ![]() | ||
b2py | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:07 | |
![]() ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:24 | |
Wat is het probleem met die mierdijkbrug met wind dan. Een trein waait toch niet zomaar van een (vakwerk) brug af? ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:26 | |
Jawel hoor ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:27 | |
Ik meen eens gehoord te hebben dat de bovenleiding dan te veel gaat zwiepen. ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:33 | |
Dat is toch wel op een degelijke manier vast te zetten. Extra masten bv | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:41 | |
Ja of met een plexiglazen kap eroverheen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:41 | |
Ik claim remise door zetherhaling ![]() | ||
b2py | zaterdag 30 januari 2016 @ 15:42 | |
![]() | ||
James1988 | zaterdag 30 januari 2016 @ 16:24 | |
Of met een bovenleidingconstructie die niet zo vatbaar is voor de wind. | ||
derLudolf | zaterdag 30 januari 2016 @ 16:35 | |
Opzich moet dat ook wel lukken toch, in de vorm van een halve ellips, dan gaat de wind er ook overheen. Ik dacht eerst dat je de hele zijkant namelijk dicht wou zetten met plexiglas, maar dat vangt best veel wind. | ||
derLudolf | zaterdag 30 januari 2016 @ 16:36 | |
Zo werkt dat hier niet Kasparov | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 januari 2016 @ 16:56 | |
tuurlijk wel | ||
Peterselieman | zaterdag 30 januari 2016 @ 17:17 | |
och, de 900 en de Benelux rijden toch al nooit ![]() | ||
greavy | zondag 31 januari 2016 @ 00:01 | |
Vandaag dus met de omgeleide ICE via Venlo van- en naar Keulen geweest (en aansluitend naar Koblenz). Opmerkelijk is de opvallend lange rijtijd: Van Mönchengladbach naar Keulen in 47 minuten en terug 50 minuten. Waarbij op de heenweg aardig doorgereden werd, en ej toen voor Keulen Hbf zo'n 18 (!) minuten voor de paal stond voor je het station binnen komen kon. De terugweg werd er hooguit 100 à 120 km/h (ipv de daar toegelaten 160 km/h) gereden, en waren we 4 minuten te vroeg in Mönchengladbach, maar wel 6 minuten te laat uit Köln Hbf vertrokken dus effectief ook 10 minuten tijd ingehaald, ondanks de rustige rijstijl. | ||
James1988 | zondag 31 januari 2016 @ 01:15 | |
Venlo - Viersen moet nodig verdubbeld worden, al dat enkelspoor zorgt voor flink wat capaciteitsgebrek. ![]() | ||
bork | zondag 31 januari 2016 @ 09:16 | |
De lobby daarvoor is al jaren aan de gang, was pas in het nieuws, ook hier op het forum. http://www.rock-project.eu/home.html | ||
Cherna | zondag 31 januari 2016 @ 14:55 | |
Dat zou ook nog moeten gebeuren met Heerlen -Herzogenrath. Een oud bericht helaas: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)en-landgraaf-beperkt Toch blijft het allemaal vreemd als je bedenkt dat er nog in de jaren 80 een trein van Maastricht naar Aken reed waarbij de lijn aansloot bij Richterich vlak voor Aken West. Een ETA 150 en als ik me niet vergis is dit accutreinstel later de BR 515 geworden. Vaak genoeg dit treintje genomen om te gaan zemmen in Simpelveld. | ||
Dr_Flash | zondag 31 januari 2016 @ 15:59 | |
Akkutriebwagen ja. Best bijzonder eigenlijk. Jammer dat ik dat niet meer meegemaakt heb. In mijn eerste OV-jaar (91-92) stond Simpelveld nog wel op de spoorkaart, net als Visvliet. | ||
DeaDLocK2K | zondag 31 januari 2016 @ 16:21 | |
1991 óf 1992 is het jaar waarin ik met de akkutriebwagen ben geweest. Vakantie Schin Op Geul, uitzicht op de spoorlijn, fantastisch <3 | ||
b2py | zondag 31 januari 2016 @ 21:00 | |
Zit je lekker te 'gamen' in de trein moet je overstappen waardoor je moet opgeven ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 31 januari 2016 @ 23:09 | |
Swaar lefuh joh! ![]() | ||
Prins_Pils | maandag 1 februari 2016 @ 00:44 | |
Dat zal het wel zijn geweest. | ||
b2py | maandag 1 februari 2016 @ 07:53 | |
Ja er was hier ook zo weinig te doen dat ik zelfs dit er maar opzette | ||
Darkwing_Duck | maandag 1 februari 2016 @ 09:44 | |
Ik heb vandaag een oplaadzuil laten crashen door t product samenreiskorting 1-2-2017 er op ye willen zetten... ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 1 februari 2016 @ 09:47 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 1 februari 2016 @ 10:00 | |
Wat ![]() | ||
James1988 | maandag 1 februari 2016 @ 10:43 | |
Britse reizigers: "Eigenlijk zijn we best tevreden over onze treinen, ondanks alles wat er mis gaat" Britse vakbonden: "Warglbargl dat kan niet! Hoe kan dat nou, er gaat van alles mis, de treinen zitten vol en de private vervoerders harken maar geld binnen." ![]() | ||
b2py | maandag 1 februari 2016 @ 10:50 | |
Hilarisch, ik vraag me af of de resultaten in Nederland zoveel verschillen ![]() | ||
_serial_ | maandag 1 februari 2016 @ 11:38 | |
+1 | ||
Darkwing_Duck | maandag 1 februari 2016 @ 15:23 | |
Het lukt ook op andere Busstations, bij wie moet ik aankloppen hiervoor? | ||
boriq | maandag 1 februari 2016 @ 15:24 | |
Bij het kastje en de muur ![]() | ||
derLudolf | maandag 1 februari 2016 @ 15:31 | |
Dat gaat nog leuk worden dan de 29e, kan dat systeem dan ook vast niet mee overweg ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 1 februari 2016 @ 15:39 | |
Benader je Arriva op Twitter, krijg je gelijk een 'foei je bent stout' reactie. Nou tief maar op dan ![]() | ||
DeaDLocK2K | maandag 1 februari 2016 @ 15:43 | |
Link! Vertel! | ||
Darkwing_Duck | maandag 1 februari 2016 @ 15:46 | |
Nou t is in een prive bericht gegaan. Ik heb ze gestuurd dat ik ze benaderd heb om ze te helpen en niet de clown uit te hangen. En ik doe het niet voor niks in een Privébericht bericht natuurlijk. | ||
Darkwing_Duck | maandag 1 februari 2016 @ 16:00 | |
Als in: Dat is geen sneer naar jou, maar ik wou voorkomen dat half twitter weet hoe t moet | ||
Dr_Flash | maandag 1 februari 2016 @ 16:03 | |
da's niet jouw probleem. Doe eens screenshotjes in PM? Verspreid ik het wel verder naar deadock ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 1 februari 2016 @ 16:07 | |
Ik maak vanavond of morgen wel een wel een filmpje voor op youtube... Vanochtend dacht ik dat het incidenteel was, maar het is dus structureel... | ||
derLudolf | maandag 1 februari 2016 @ 16:09 | |
Post je die link hier? Of wordt het geen openbaar filmpje? Ben ook benieuwd. | ||
Darkwing_Duck | maandag 1 februari 2016 @ 16:20 | |
Doe ik daar verstandig aan? Mgoed, iedereen kan het zelf proberen... Hierboven staat wat ik heb gedaan.... | ||
Dr_Flash | maandag 1 februari 2016 @ 17:32 | |
een oplaadzuil van wie? | ||
derLudolf | maandag 1 februari 2016 @ 17:34 | |
Van de YabYum | ||
Dr_Flash | maandag 1 februari 2016 @ 17:35 | |
![]() | ||
derLudolf | maandag 1 februari 2016 @ 20:17 | |
En terecht, vlees halen bij de supermarkt ![]() ![]() | ||
Merode32 | maandag 1 februari 2016 @ 22:28 | |
https://mobile.twitter.co(...)s/694269480352940032![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Frozen-assassin | maandag 1 februari 2016 @ 22:30 | |
Een grap mag ook wel eens te zijner tijd | ||
Merode32 | maandag 1 februari 2016 @ 22:36 | |
Volgens mij was de tweet bedoeld als een sneer naar rover, terwijl het over een kind gaat. | ||
Frozen-assassin | maandag 1 februari 2016 @ 22:55 | |
Ben je bekend met De Speld? Satire... | ||
#ANONIEM | maandag 1 februari 2016 @ 22:57 | |
![]() | ||
Merode32 | maandag 1 februari 2016 @ 23:01 | |
Het nieuwsbericht is satire ik heb het over de tweet. | ||
Peterselieman | maandag 1 februari 2016 @ 23:02 | |
Je moet het gewoon met een knipoog lezen | ||
James1988 | maandag 1 februari 2016 @ 23:03 | |
Rikus haakt gewoon in op het nieuwsbericht... | ||
Peterselieman | maandag 1 februari 2016 @ 23:08 | |
Gaat lekker in Amstelveen. Een sneltram is op een trammetje gebotst. Het GVB zit al zo lekker ruim in het materieel ... http://www.at5.nl/artikel(...)tram-5-vier-gewonden | ||
Frozen-assassin | maandag 1 februari 2016 @ 23:08 | |
Ja en daarin staat de link, mensen klikken daarop en kunnen even lachen hehe. Zie het probleem niet | ||
#ANONIEM | maandag 1 februari 2016 @ 23:08 | |
Kijk, als je een grap hebt en iemand die zo'n grap misschien op niet zo'n leuke manier gebruikt in een tweet, dan heb je twee opties. a) je lacht om de grap en deelt de grap b) je maakt je druk over een tweet en deelt die tweet met vijf boze smileys eronder. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2016 23:09:16 ] | ||
Merode32 | maandag 1 februari 2016 @ 23:11 | |
Om het bericht kon ik smakelijk lachen, de tweet is laag bij de grond. | ||
#ANONIEM | maandag 1 februari 2016 @ 23:13 | |
En waarom plaats je dan niet gewoon het bericht met een lach-smiley eronder? Dat is een stuk leuker voor iedereen. ![]() | ||
Merode32 | maandag 1 februari 2016 @ 23:15 | |
In dit geval heb ik daar oprecht geen behoefte aan ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 1 februari 2016 @ 23:19 | |
En ik heb geen behoefte aan jouw houding om leuke dingen te negeren en vooral mogelijkheden te zoeken om mensen te haten. En volgens mij ben ik niet de enige. | ||
James1988 | maandag 1 februari 2016 @ 23:19 | |
Eens. | ||
derLudolf | maandag 1 februari 2016 @ 23:27 | |
Als VBOB was gebruikt was de wereld te klein geweest denk ik. Maar verder leuk artikel, je moet er meer op komen ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 1 februari 2016 @ 23:31 | |
De punctualiteit is in ieder geval beter dan bij mijn modelspoorbaan. ![]() | ||
Prins_Pils | dinsdag 2 februari 2016 @ 00:47 | |
Treinreizigers willen 'sla me niet'-coupés OH MIJN GOD MERODE32 WAT EEN SCHANDE!!!!111!!!!!!EINZ!!! Eis Kamervragen! Gast, waar maak je je druk om. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 06:57 | |
Jullie trekken het hier nog wel even zonder mij he? | ||
derLudolf | dinsdag 2 februari 2016 @ 07:29 | |
Nee, treintopic zonder opperspammer Fles ![]() Waar ga je heen? | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 februari 2016 @ 09:11 | |
In de afgelopen twee weken bijna even veel vertraging als in heel 2015... | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 09:26 | |
Ergens waar het wel leuk is. Dat sociaal gehandicapte geklier hier ben ik wel een keer klaar mee. | ||
derLudolf | dinsdag 2 februari 2016 @ 09:47 | |
Je kunt toch niet zonder ons ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2016 @ 09:49 | |
Interessant. Het nieuwe spoor naar de Eemshaven komt gedeeltelijk op asfalt te liggen om zo ook de waterdichtheid van de dijken te kunnen garanderen. http://www.spoorpro.nl/sp(...)odeschool-eemshaven/ | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 2 februari 2016 @ 10:56 | |
Filmpje van Crashende OV paal is nog niet gelukt omdat ie nog steeds vasthangt ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:43 | |
Het lijkt erop dat ProRail door wil zetten met het verhogen van de bovenleidingspanning naar 3kV. Het is aan de politiek om knopen door te hakken, maar de voordelen lijken evident te zijn. https://www.prorail.nl/si(...)tieprogramma_3kv.pdf | ||
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:47 | |
De eerste FLIRT3 voor de NS is vrijwel gereed en zal deze maand in de fabriek in Polen statische tests ondergaan. In de tweede helft van maart komt het eerste stel naar Nederland. Vijf andere stellen zijn in verschillende stadia van de bouw. http://www.rynek-kolejowy(...)uz-gotowe-75218.html Op de foto's staat ook nog een FLIRT voor het Hongaarse MAV. Te herkennen aan een andere kop en de blauwe band die naar beneden afloopt. | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 13:25 | |
De voordelen "lijken" evident te zijn? Wat lijken? | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 14:10 | |
Gamen in de trein is niet fijn. Muziekje luisteren of een boek lezen geniet toch wel mijn voorkeur. | ||
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2016 @ 14:20 | |
Het blijft natuurlijk de vraag of het echt zoveel voordeel oplevert als geschetst wordt. Ik ben overigens wel degelijk voorstander van de omschakeling vanwege alle voordelen die er aan kleven tov 1500 V. | ||
_JdM_ | dinsdag 2 februari 2016 @ 15:22 | |
Tijdje geleden. Maar er rijdt weer slechts 1xpu een treintje tussen Almelo-Marienberg. Of 2xpu Vroomshoop-Almelo en verbussen Marienberg-Vroomshoop. | ||
derLudolf | dinsdag 2 februari 2016 @ 15:35 | |
Aan de bovenleiding zelf en de aanvoerkabels hoeft niet veel verandert te worden denk ik? Die zullen zelf overgedimensioneerd zijn denk ik? De stroomsterkte zal immers met de helft kunnen afnemen om hetzelfde vermogen te houden. | ||
Xetran | dinsdag 2 februari 2016 @ 15:54 | |
Ik word schijtziek van die poortjes. Doordat ik nu gewend ben tussen stations met poortjes te reizen, vergeet ik telkens in- of uit te checken op stations zonder. Zet dan gewoon alles op slot. | ||
Okuliarnik | dinsdag 2 februari 2016 @ 15:57 | |
Liveview Praha hl. n: http://slowtv.playtvak.cz(...)_hlavni-nadrazi_plap | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:01 | |
Gevonden in de Archieven, jaren geleden eens toevalligerwijs gefilmd in het museum | ||
Hoog_groen | dinsdag 2 februari 2016 @ 16:45 | |
Op utrecht is een trein door het juk gegaan. Spoor 1. | ||
jpajs | dinsdag 2 februari 2016 @ 17:41 | |
Zie het filmpje hier nog niet staan. Sorry als het wel zo is. 409 selfies, 404 stations: Alle stationsborden van 2015. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 17:49 | |
Dat heeft er vermoedelijk mee te maken dat het een niet bijster origineel idee was. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 2 februari 2016 @ 17:54 | |
![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:25 | |
Dit dus ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:28 | |
DUISENT! ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:29 | |
Dan heb je nou DUISENT reistegoed op je kaart staan he ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:30 | |
Das meer dan twee keer 450. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:30 | |
Echt dubbel fantastisch man ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:45 | |
Voor dat ie dit ging doen was er nog wel een ms dos terminal venstertje te zien, maar goed, ik was zo verbaast dat het te laat was voor een foto. Inmiddels staat ie al anderhalve dag hierop... | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:47 | |
En misschien dat ding in Veghel ook wel,dat weet ik dan niet... | ||
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:50 | |
Het nieuwe opstelterrein van Uitgeest gaat langs de N203 richting Krommenie gelegd worden http://www.noordhollandsd(...)03_?lref=r_regionaal | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 19:36 | |
Je mag dat plaatje best even resizen ![]() | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 19:40 | |
Deze conductrice ![]() http://www.dumpert.nl/med(...)et_de_machinist.html | ||
derLudolf | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:15 | |
HC544 gaat gezeik krijgen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:18 | |
Joepie, weer een regelneukertjesresultaat bereikt ![]() ![]() | ||
Blistering | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:18 | |
Mooi man. Mensen die plezier in hun werk hebben. Net als deze baas: http://www.dumpert.nl/med(...)n_bij_eindhoven.html | ||
derLudolf | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:23 | |
Ik vind ook dat dit gewoon moet kunnen, geintje op de werkvloer. Maar het management zal daar vast anders over denken. Veiligheidsprotocollen enzo ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:25 | |
![]() Het is immers niet Ha See maar Hotel Charlie. ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:25 | |
Jezus jongens, kunnen we ff niet zo zuur doen. | ||
derLudolf | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:26 | |
Of die push up conducteur op Emmen-Zwolle. Dat was ook altijd een vrolijke man, in voor geintjes. Ging zingen als mensen jarig waren enzo. Na dat akkefietje nooit weer gezien btw ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:27 | |
Ja oprotten. Even oog voor wat WEL belangrijk is graag. Mensen vervoeren. Prettig en als het even kan op tijd. Wie kan dat? ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:28 | |
Ik heb in 2016 tot nu toe meer vertraging dan in heel 2015. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:28 | |
Zou echt jammer zijn als mensen voor zulke dingen gestraft worden. Dan diskwalificeer je jezelf als vervoerder gewoon. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:29 | |
Tijd voor een capabele vervoerder misschien wel? ![]() | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:30 | |
Dat zei je vanochtend ook al | ||
James1988 | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:31 | |
Qua treinen is mijn 2016 is tot nu toe niet slechter dan 2015. Het dagelijkse gefaal met de intershitty defect gaat gewoon door, in de Benelux is het ook iedere keer weer een verrassing wat er nu weer stuk is (vandaag de verwarming), en verder kom ik gelukkig vooral koplopers tegen. | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:33 | |
Ik ben de komende maanden veroordeeld tot VIRM naar het westen. 18:45 is eerste waarop de Weekendvrij geldig is ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:33 | |
Neuh, ik denk niet dat je tegen enkelsporige spoorlijnen op kan rijden. En ik denk nog steeds niet dat er een andere vervoerder is die het beter kan op misschien de SBB na, maar we zijn niet bereid om hetzelfde te investeren dus dan verandert er toch niets. | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:36 | |
Heul wel, die waslijn komt er gestaag. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:37 | |
En dan hebben ze extra rijtijd. Nog steeds boem=ho als ze van Raalte en Heino tegelijkertijd richting elkaar beginnen te rijden. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:41 | |
ja dat heeft er geen kut mee te maken. Daar heb je alleen wat aan als je OOK het spoor verdubbelt. serieus, wegen van 1 auto breed, waar zie je dat nog in Nederland? Enkelspoor moet echt uitgefaseerd worden en verdubbeld. | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:43 | |
Dat is dus echt nonsens De oprijlaan naar mijn landgoed (Gewoon, eenrichtingswegen?!) | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:46 | |
Ja klopt ja. | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:48 | |
Nergens voor nodig. In Zwitserland en Japan hebben ze ook niet overal dubbelspoor of zelfs viersporigheid. Wat belangrijk is is dat je onderzoekt wat je precies nodig hebt. In Zwitserland zit een consultancy-bureau die precies kunnen simuleren hoe de betrouwbaarheid van een dienstregeling bij vertraging is en hoe dat verbetert als je bepaalde stukjes infrastructuur toevoegt. Die helpen trouwens ook de SBB bij de investeringsplanning en het maken van de dienstregeling. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:51 | |
Nee, maar wel als je twee richtingen op kwartierdienst wilt gaan rijden. Dat kan gewoon niet, hoe leuk je het ook probeert. één onwillige treeplank op Hardinxveld-Koortslip en de rest van de dag komt het niet meer goed qua punctualiteit. Tsja, verdubbel dat dan gewoon over de volle lengte en je bent overal vanaf. | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:12 | |
Die heb je hier ook hoor, ingenieursbureaus noemen ze dat. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:16 | |
in Zwitserland noem je het ingenieursbureaus ja. Hier noem je het sociale werkplaatsen. | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:19 | |
Natuurlijk kan dat wel. In Zürich heb je bijv. de Uetlibergbahn en de Sihltalbahn, grotendeels enkelspoor, en daar rijden ze ook om het kwartier of zelfs om de 10 minuten in de spits omdat het grootstedelijke forensenspoorlijnen zijn. Het hangt dus echt maar net van de omstandigheden af. | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:20 | |
Niet elk ingenieursbureau heeft zo-ff iets op de plank liggen om de betrouwbaarheid van een dienstregeling + infrastructuurontwerp te kunnen analyseren. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:20 | |
Rectificatie: Ik hoor net dat het hier "omstandigheden" heet. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:22 | |
He-le-maal mee eens. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:23 | |
Belastinggeldopeters. | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:23 | |
Ik wil niet dat mijn belastingcenten worden uitgegeven aan "enkelspoor moet tot de laatste centimeter verdubbeld worden in Nederland" terwijl het niet nodig is en het geld veel beter aan andere dingen uitgegeven kan worden. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:26 | |
Nederlander ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:31 | |
Waarom zou pak em beet dat lijntje bij Almelo verdubbeld moeten worden? Er zijn ook nog wel wat spoorlijnen in het noorden waarbij mij verdubbelen gewoon kapitaalvernietiging lijkt ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 21:31:35 ] | ||
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:32 | |
Je weet dat Geerdijk Centraal bijna het drukste station van Nederland is he? | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:35 | |
De Movarissen & Arcadissen wel, laten die nou net gespecialiseerd zijn ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:37 | |
Nou dan verdubbel je dat niet. Maar als je nou serieus moest kiezen tussen verbussen en verdubbelen? Dan maar verdubbelen. Nee er gaat daar geen kwartierdienst rijden. Het lijntje is kort genoeg en er zijn genoegweinig haltes om dat enkelsporig 2 keer per uur per richting fatsoenlijk te kunnen blijven bedienen. Daarmee is het trouwens ook het enige lijntje in het land waar dat voor geldt, dus tot zo ver je argument. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:39 | |
Jij hebt niets te willen over waar je belastingcenten aan uitgegeven worden. Er zijn dingen die veel erger zijn waar je je druk over zou moeten maken. Het spoor eet bijna niets en dit hoeft niet eens een achterlijk duur traject te zijn. Overal, behalve in Zwolle op het emplacement zelf, is ruimte voor dat tweede spoor én er hoeft niets onteigend te worden want het is al in eigendom van NS op een paar enkele vierkante meters na. Zelfde als met Olst-Deventer. Of die enkelsporige brug bij Ravenstein. En Viersen-Kaldenkirchen of whatever. En de hele Maaslijn for that matter. RARE DINGEN. | ||
James1988 | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:41 | |
Had NS Vastgoed niet een tijdje terug zo ongeveer elke vierkante meter grond verkocht die zij nog in bezit hadden, waardoor ProRail nu een godsvermogen moet betalen aan één of ander bedrijfje dat in grond speculeert als ze nog maar een sein willen verplaatsen? | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:43 | |
Waarom zou bijvoorbeeld Sneek-Stavoren verdubbeld moeten worden? Ik zie daar echt totaal geen toegevoegde waarde in. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 21:43:41 ] | ||
James1988 | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:43 | |
Zodat er nog meer Speno's door watersportwinkels heen kunnen, duh ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:44 | |
Hmm. Op de site van Movares (https://movares.nl/dienst/hortus-rail-en-tractiesimulator/) zie ik veel maar geen robuustheidsanalyse. Ik heb net zo veel te willen als wie dan ook. En ik denk dat ze in Zwitserland en Japan met name zo rijk zijn en zo'n betrouwbaar spoor hebben omdat ze geen rare fratsen uithalen zoals onnodig hele trajecten ver(vier)dubbelen maar een langetermijnvisie maken en precies datgene doen wat daarvoor nodig is, niet minder en niet meer. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:45 | |
Omdat die friesjes dan nog veel meer bloedmooie dochters op de wereld kunnen zetten EN ze naar school kunnen sturen. Snap je dan NIKS? ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:48 | |
En dat is geen kont gelukkig. Net als die rare zorgverzekeringsreclames "waarom zou je betalen voor iets wat je niet gebruikt?" flikker op joh kutreclame, dat is gewoon niet hoe het werkt. In Japan is veel vermogen maar de regering heeft geen cent. Er is geen enkel land ter wereld met een staatsschuld die zo groot is. En in Japan laten ze hele spoorlijnen open omdat er één meisje is die naar school moet. Nou nee dát is een goed idee. | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:50 | |
Die link werkt niet In Zwitserland zijn de wissels die ze standaard gebruiken al ruim 2 keer zo duur als de exemplaren in Nederland. En dan is de aanschaf slechts 20% van de totale life-cycle cost. | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:53 | |
Oh, raar. Edit: Je moet het haakje ) aan het einde van de url weghalen. In Zwitserland is een pot jam ook 2x zo duur als een Nederlands exemplaar ![]() Maar zijn hun wissels ook 2x zo goed? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 21:54:06 ] | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:56 | |
Ah, idd. Top. Maare, bij toepassingsvoorbeelden staat wat je zoekt? Uit die capaciteitsanalyses komt ook risico. Geen idee. dat is de hamvraag ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:59 | |
Ok, nou, laat ze dat dan maar eens loslaten op wat enkelsporige trajecten. ![]() (Wie weet wordt dat ook al wel gedaan) [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 22:00:08 ] | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:00 | |
Dat risico is ondervangen in het immer bekende 'speling van de dienstregeling' ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:02 | |
Het lukt steeds beter om de hele trein in de bocht te krijgen. Kopbak is nog niet optimaal maar dit is al veel beter dan toen er nog 1700+ICRm reed met7 of 8 bakken. Dat lukte nooit zonder paal ervoor ergens. ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:02 | |
Treinen moeten op elkaar en op het voor- en natransport aansluiten, dus die 'speling in de dienstregeling' krijg je in de eerste plaats voor elkaar door infrastructuur-aanpassing en niet door aanpassing/verlangzaming van de dienstregeling. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2016 22:03:19 ] | ||
James1988 | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:03 | |
Nice ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:05 | |
Het zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben dat Nederland de smering van de wissels maar wegbezuinigd heeft | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:05 | |
Cool. Zutphen? | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:05 | |
Als je dat blijft geloven komen we een eind verder! | ||
Straatcommando. | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:05 | |
Eindelijk stopt de IC Roosendaal Zwolle niet meer op die pauperstationnetjes tussen in ieder geval Arnhem en Nijmegen vanaf 2017. Nu nog de frequentie van de Sprinter Zutphen-Nimma naar 4x per uur en we komen in de buurt. | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:05 | |
Klopt ja ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:06 | |
Mooi ![]() | ||
James1988 | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:06 | |
Niet haten op Arnhem-Zuid, het enige station van het land waar de stoptrein doorrijdt en de IC stopt ![]() | ||
Straatcommando. | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:07 | |
![]() Dat is waar ook, ik pak altijd de Arriva boemel omdat 'ie doorrijdt ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:09 | |
Oonlie in zuh nezzulunds ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:13 | |
Fraaie plaat, Fles ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:13 | |
Dankie bestens ![]() Gewoon meer plaatjes en minder gezeik ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:15 | |
http://www.infrasite.nl/d(...).php?ID_content=1192 | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:16 | |
Ik had met m'n zwaaiphone een plaatje geschoten van de lucht vanuit de trein en als er een leuke camera op had gezeten was het vast mooi geworden maar de tering wat een zaadplaat. Delete! Maar eens wat vaker de camera in de aanslag houden daar in Hengelooo. | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:19 | |
Je hoeft mij niet te vertellen wat een wissel is hoor | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:20 | |
Wist je ook dat er wissels in de handel zijn die NIET van beton gemaakt zijn? ![]() | ||
b2py | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:21 | |
Ja man ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:23 | |
![]() | ||
Prins_Pils | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:54 | |
Nee. Treinen moeten op elkaar aansluiten ja maar dat bussengefrummel moet zich aansluiten op de trein en niet andersom ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:56 | |
Bussen hebben overigens veel meer recht dan treinen om zich te beroepen op "verkeersdrukte". | ||
Prins_Pils | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:57 | |
Ja. Blij dat de Handelskade en Churchillplein nu worden aangepakt hier. Man man man wat een drama in de spits. Dacht dat er ook een busbaan bij kwam, niet zeker. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:58 | |
Gaan ze die kutgracht dempen? | ||
Dr_Flash | dinsdag 2 februari 2016 @ 23:00 | |
Ik weet niet wat ze bij de Handelskade van plan zijn maar er is daar heel wat hout gerooid iig | ||
Prins_Pils | dinsdag 2 februari 2016 @ 23:01 | |
Die rare chicanes worden eruit gehaald en rechtgetrokken ![]() ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Prins_Pils op 02-02-2016 23:06:47 ] | ||
dennistd | dinsdag 2 februari 2016 @ 23:35 | |
Huh, net had ik nog een truck+oplegger, nu alleen nog een cabine ![]() http://www.dumpert.nl/med(...)amt_vrachtwagen.html | ||
derLudolf | woensdag 3 februari 2016 @ 00:58 | |
Ik snap niet waarom ie stil gaat staan... Als je daar toch al staat, ram dan gewoon door die slagbomen. Misschien was dan alleen de oplegger totalloss geweest... | ||
ikweetnietwat | woensdag 3 februari 2016 @ 01:00 | |
http://www.liveleak.com/view?i=585_1453906863 Wel beetje jammer dat er 3 doden in de trein zijn gevallen | ||
ikweetnietwat | woensdag 3 februari 2016 @ 01:04 | |
![]() | ||
mart_83 | woensdag 3 februari 2016 @ 01:10 | |
ik gok dat de chauffeur niet door had dat ie tussen de slagbomen stond? hij rijd net voor ze dicht gaan langs de eerste... | ||
dennistd | woensdag 3 februari 2016 @ 01:39 | |
Mja, hij trekt nog even weer op maar stopt dan toch weer. En je hebt toch wel door dat als je net over het spoor rijdt en dan voor je neus een slagboom omlaag komt dat je dan aan de verkeerde kant staat? | ||
mart_83 | woensdag 3 februari 2016 @ 01:48 | |
alles kan, misschien was ie net koffie aan het zetten.. die trein komt zo snel dat de chauffeur waarschijnlijk nog aan het bedenken was wat er nou aan de hand was en hoe die dit zou oplossen.. | ||
Dr_Flash | woensdag 3 februari 2016 @ 08:17 | |
Sowieso heeft ie dat rode knipperlicht gemist. En hij staat er achteraf ook een beetje bij te kijken van "Tjee. Nou issie sjtuk ![]() Gewoon een beetje een onnadenkend persoon dus. Of een achterlijke gasgladiool, dat kan ook ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 3 februari 2016 @ 08:44 | |
Dat laatste ben je per definitie als je niet zit op te letten bij een overweg. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 3 februari 2016 @ 10:12 | |
Wel een beetje kort door de bocht maar robuustheidsanalyses kunnen op verschillende manieren worden gedaan door "de grote drie". Van een trein met een flinke vertraging door een dienstregeling heen sturen tot op basis van statistische trekkingen met veel weinig vertraagde treinen kijken hoe een traject of een klein netwerk zich houdt. Dat soort analyses worden bijvoorbeeld ook gedaan voor enkelsporige lijnen waar meer treinen gaan rijden en zorgen zijn over de stabiliteit van de dienstregeling na afloop. | ||
Dr_Flash | woensdag 3 februari 2016 @ 11:29 | |
Ja nou ja, ik wilde niet "meteen weer met mijn oordeel klaar staan", genuanceerd als ik altijd ben ![]() | ||
derLudolf | woensdag 3 februari 2016 @ 11:31 | |
Jij bent de subtiliteit zelve ![]() | ||
b2py | woensdag 3 februari 2016 @ 17:27 | |
De Russen willen veel van hun staatsdeelnemingen verkopen waaromder de Nationale Spoorwegen. Omzet: ¤21,7 miljard. Winst: ¤-1,2 miljard http://www.nrc.nl/next/20(...)-tafelzilver-1583809 | ||
Merode32 | woensdag 3 februari 2016 @ 17:28 | |
https://mobile.twitter.com/GVB_actueel/status/694916785275953152 | ||
derLudolf | woensdag 3 februari 2016 @ 18:10 | |
1,2miljard verlies ![]() | ||
Prins_Pils | woensdag 3 februari 2016 @ 18:47 | |
Nou! ![]() | ||
derLudolf | woensdag 3 februari 2016 @ 18:56 | |
Wat is daar vaudt aan? | ||
bork | woensdag 3 februari 2016 @ 19:22 | |
vaalen VAALEN, adj. Also vaalin; valen, -in; valeen (Sh. c.1870 E.D.D.); vaulin. [′vɑ:lən; ′ve:lən] ‡1. Numb with cold, benumbed (Sh. a.1838 Jam. MSS. XI. 226, vaalin, 1908 Jak. (1928), valen, -in, 1914 Angus Gl., Sh. 1973). Sh. 1897 Shetland News (5 June): A'm a kind o' poowerless an' vaulin' i' mi joints. †2. Awkward, fumbling, without dexterity (Sh. 1908 Jak. (1928)). Cf. Varless, 2. Hij kan niks meer door de kou? Komt door Russische kou? ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 3 februari 2016 @ 19:41 | |
![]() | ||
derLudolf | woensdag 3 februari 2016 @ 19:42 | |
![]() | ||
derLudolf | woensdag 3 februari 2016 @ 20:30 | |
GTW onder de regenboog net in de NOS Journaal te zien ![]() [twitter]https://twitter.com/Meteo(...)807676220473345?s=09[/twitter] Hoe doe ik dat met zo'n fancy code? | ||
Dr_Flash | woensdag 3 februari 2016 @ 21:13 | |
ik zag het ja, een 2/6 bij Roodeschool onder de regenboog ![]() | ||
James1988 | woensdag 3 februari 2016 @ 21:16 | |
Met dit knopje: [ ![]() | ||
dennistd | woensdag 3 februari 2016 @ 21:46 | |
Zo, tijd voor een plaatje: Op 29 november 2009 reed DM'90 3401 een rondrit Utrecht - Apeldoorn - Beekbergen - Dieren - Arnhem - Utrecht. Dit ter gelegenheid van het vijf jaar onder de naam RegioNS rijden van Apeldoorn-Zutphen. De trein heeft hier net het station van Apeldoorn verlaten en bevindt zich in de boog naar Apeldoorn Zuid. | ||
derLudolf | woensdag 3 februari 2016 @ 21:46 | |
Dat werkt niet ![]() | ||
James1988 | woensdag 3 februari 2016 @ 21:48 | |
Klik op het knopje, plak de link in het popupje, effe wachten, klaar. Zorg er wel voor dat de tweet eindigt met een nummer, en geen querystring ("?s=09"). Heel erg robuust is de twitterpopup niet. | ||
James1988 | woensdag 3 februari 2016 @ 22:36 | |
Stickers op de stoelkussens om de stiltecoupé te benadrukken:
![]()
| ||
dennistd | woensdag 3 februari 2016 @ 22:43 | |
De Westfalenbahn heeft al zoiets in de 1e klasse van de nieuwe KISS-dubbeldekkers:![]() | ||
Prins_Pils | woensdag 3 februari 2016 @ 22:54 | |
Ah, de peuter-in-je-neus-coupé ![]() | ||
dennistd | woensdag 3 februari 2016 @ 23:49 | |
Sinds eind vorig jaar wordt er vervuilde grond vanuit Zwitserland naar Veendam vervoerd in opvallende gele containers. In eerste instantie werd DB Schenker ingehuurd voor de tractie, maar sinds een paar weken rijdt RheinCargo de trein zelf met een Class 66. Hier komt de DE 67 met de gele Bauer-containers langs de Vliegveldstraat in Deurningen. | ||
bork | woensdag 3 februari 2016 @ 23:54 | |
Nice, leuk ook dat wat is het stuwtje? op de voorgrond. Ook leuk net een kaartje voor op de Leo-express aangeschaft ![]() | ||
dennistd | donderdag 4 februari 2016 @ 00:00 | |
Dat stuwtje zal bedoeld zijn om Hengelo/Almelo niet onder te laten lopen bij hoog water. Dat is namelijk het laagste punt in Oost-Twente, waardoor alle water (in dit geval vanuit Oldenzaal) daarheen wil ![]() | ||
Prins_Pils | donderdag 4 februari 2016 @ 00:05 | |
In de categorie 'kutnieuws': conducteur neergestoken door een zwartrijder, in Landgraaf. Verwondingen schijnen mee te vallen gelukkig. | ||
#ANONIEM | donderdag 4 februari 2016 @ 00:06 | |
Ik las het. Erg naar. | ||
bork | donderdag 4 februari 2016 @ 00:23 | |
Thx, ik ben namelijk dol (in jullie geval tuk) op dit soort details ![]() | ||
derLudolf | donderdag 4 februari 2016 @ 06:59 | |
Zal dat soort zich trouwens echt laten tegenhouden door poortjes? Als ze er al niet voor terug deinzen om iemand te steken | ||
James1988 | donderdag 4 februari 2016 @ 09:03 | |
Nee. | ||
Ajaxfan | donderdag 4 februari 2016 @ 09:52 | |
Is het niet in de trein zoeken ze ergens anders wel problemen. Lekker makkelijk om agressief te worden als je zelf fout zit. ![]()
![]() 'Uw trein staat gereed op spoor 115415115B.' | ||
boriq | donderdag 4 februari 2016 @ 10:11 | |
Dan is het pas echt vervelend als het spoor van je trein weer eens twee minuten voor vertrek wordt gewijzigd. "De trein van 11:15 vertrekt niet van spoor 115415115B maar van spoor 2098405C" | ||
Scarlet_Dragonfly | donderdag 4 februari 2016 @ 10:17 | |
Het gaat hier wel om goederentreinen he, geen station voor personenvervoer: It is estimated that 13,000 freight trains are marshalled here every day during the Spring Festival travel rush | ||
Ajaxfan | donderdag 4 februari 2016 @ 10:19 | |
Ja maar dan is ie niet leuk. | ||
Scarlet_Dragonfly | donderdag 4 februari 2016 @ 10:22 | |
Reken maar eens na, dan is die nog steeds best wel 'wauw' ![]() I question the marshalling of 13,000 freight trains a day. 13,000/24hrs=543 trains per Hour, 543/60 min.=9 trains per min. It would be a remarkable. But then in China the impossible seems to be possible. | ||
Ajaxfan | donderdag 4 februari 2016 @ 10:25 | |
En toen was er een sein en wisselstoring. Daar gaat je idioot strakke planning. | ||
Peterselieman | donderdag 4 februari 2016 @ 10:28 | |
precies de vraagtekens die ik er ook bij zet. Met zo'n terrein mag je blij zijn als je de 500 treinen per dag haalt Niet voor niets verdubbelen ze het aantal opstelsporen op de Maasvlakte naar volgens mij 48 sporen om maar meer treinen te kunnen afhandelen. | ||
lyolyrc | donderdag 4 februari 2016 @ 11:28 | |
Het zijn vast 13.000 stuks rollend materieel, waarbij elke loc en wagon apart wordt geteld. Bij een gemiddelde lengte van 20 stuks per trein heb je het dan opeens 'slechts' over 650 treinen per dag. | ||
Peterselieman | donderdag 4 februari 2016 @ 12:04 | |
Vanaf 1 maart gaan er weer rechtstreekse treinen rijden tussen Stockholm en Kopenhagen. De Zweden en Denen hebben een akkoord gesloten over veiligheidschecks in Kopenhagen. http://www.railjournal.co(...)sume-next-month.html | ||
b2py | donderdag 4 februari 2016 @ 12:52 | |
Wauw, rond kwart voor 12 heeft de trein van mijn zusje een persoon aangereden bij Heiloo en rond half 1 zat ze in een bus naar verder onderweg. | ||
Peterselieman | donderdag 4 februari 2016 @ 13:09 | |
Deze zomer wordt de nieuwe planning voor de uitrol van ERTMS vastgesteld http://www.spoorpro.nl/sp(...)g-ertms-in-de-zomer/ | ||
derLudolf | donderdag 4 februari 2016 @ 13:16 | |
Nou begin maar op de Hanzelijn en Amsterdam-Arnhem. Kan daar op bepaalde trajecten ook eindelijk 160 worden gereden | ||
b2py | donderdag 4 februari 2016 @ 13:17 | |
Maak daar maar alleen Utrecht - Arnhem van | ||
derLudolf | donderdag 4 februari 2016 @ 13:42 | |
Ook goed ![]() | ||
James1988 | donderdag 4 februari 2016 @ 19:18 | |
Mijn trein hangt al sinds Delft achter een vertraagde stoptrein, ik rij nu over het Hollandsch Diep. De trein had al in Breda moeten zijn.![]() +11 inmiddels ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door James1988 op 04-02-2016 19:26:20 ] | ||
Dr_Flash | donderdag 4 februari 2016 @ 19:38 | |
Moet je een aansluiting halen die 1 keer per dag rijdt? | ||
James1988 | donderdag 4 februari 2016 @ 20:11 | |
Nee, maar ik moest nog eten ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 4 februari 2016 @ 20:13 | |
oh nou. 11 minuten. Poehee ![]() | ||
James1988 | donderdag 4 februari 2016 @ 20:14 | |
Als je honger hebt is iedere minuut vertraging 1 te veel ![]() | ||
b2py | donderdag 4 februari 2016 @ 20:19 | |
Bijna. | ||
b2py | donderdag 4 februari 2016 @ 20:19 | |
Vol. |