abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:48:01 #251
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159463147
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:36 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom is het van belang wat het doel is van de werkzaamheden? Voor de gebruikers van het spoor is het evenveel overlast, of het nu preventief is of niet.
Als je de reden communiceert kun je begrip onder je reizigers kweken.
Ligt een traject er een dag uit omdat er een lampje in een sein aangedraaid moet worden, dan niet. Maar moet het op stel en sprong omdat een viaduct op instorten staat, jah dan zullen reizigers zich er sneller bij neerleggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Prins_Pils op 28-01-2016 12:53:26 ]
doei
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:12:43 #252
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159468438
3x Plan V-erroest in de IC Roosendaal-Zwolle :'(
doei
  donderdag 28 januari 2016 @ 16:28:33 #253
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159468798
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:12 schreef Prins_Pils het volgende:
3x Plan V-erroest in de IC Roosendaal-Zwolle :'(
Collectors item ritje
pi_159468965
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:12 schreef Prins_Pils het volgende:
3x Plan V-erroest in de IC Roosendaal-Zwolle :'(
Ik zag hem ja, kruiste de mijne :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 17:13:34 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159469969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:12 schreef Prins_Pils het volgende:
3x Plan V-erroest in de IC Roosendaal-Zwolle :'(
Ach ja, beter als niets toch? En waarschijnlijk wordt het halverwege ergens vervangen? Heb ook wel es gehad dat je met SGM of DDAR naar Deventer ging en vanaf daar met ICR verder.

Alle 900 series zijn nu ook uit dienst volgens mij :'( Die Super V's heb ik heel wat uurtjes ingezeten
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport donderdag 28 januari 2016 @ 17:33:21 #256
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159470383
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 17:40:49 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159470537
quote:
Meer IC's tussen Arnhem en Nijmegen? Er rijden toch al 6 per richting?
Zwolle-Roosendaal en Nijmegen-Utrecht (en verder)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 28 januari 2016 @ 17:43:27 #258
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_159470590
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Meer IC's tussen Arnhem en Nijmegen? Er rijden toch al 6 per richting?
Zwolle-Roosendaal en Nijmegen-Utrecht (en verder)
Zwolle - Roosendaal wordt een echte IC en stopt niet meer tussen Arnhem en Nijmegen :)
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 17:51:09 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159470727
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:43 schreef boriq het volgende:

[..]

Zwolle - Roosendaal wordt een echte IC en stopt niet meer tussen Arnhem en Nijmegen :)
Dat had ik inmiddels gelezen :Y

Nog wel eigen Zwolle en Roosendaal en tussen Breda en Roosendaal?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159470898
quote:
Tof :Y
pi_159471018
Interessant, ze leggen voor 1 miljard vier sporen aan tussen Duivendrecht en Riekerpolder maar er blijven wel inpassingsproblemen te Amsterdam Zuid..
pi_159471221
4.3 Inpassing tussen Arnhem en Nijmegen
Tussen Arnhem en Nijmegen rijden veel treinen. NS heeft forse concessies gedaan op het gebied van robuustheid en de materieelinzet. In de tijdligging zoals die voor 2017 geldt, is de wens van de regionale overheid om het Sprintermodel conform het StadsregioRail plan te implementeren gehonoreerd en is eveneens de treindienst Arnhem – Tiel doorgaand ingepast. Dit heeft tot gevolg dat de Intercity’s Nijmegen – Utrecht e.v. een lengtebeperking krijgen en dus niet altijd op de gewenste volledige gewenste lengte kunnen rijden. Ook is de uitvoering van de dienstregeling rond Nijmegen kwetsbaar.

Lekker tussen Utrecht & Amsterdam :X
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 18:14:25 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159471262
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:12 schreef b2py het volgende:
4.3 Inpassing tussen Arnhem en Nijmegen
Tussen Arnhem en Nijmegen rijden veel treinen. NS heeft forse concessies gedaan op het gebied van robuustheid en de materieelinzet. In de tijdligging zoals die voor 2017 geldt, is de wens van de regionale overheid om het Sprintermodel conform het StadsregioRail plan te implementeren gehonoreerd en is eveneens de treindienst Arnhem – Tiel doorgaand ingepast. Dit heeft tot gevolg dat de Intercity’s Nijmegen – Utrecht e.v. een lengtebeperking krijgen en dus niet altijd op de gewenste volledige gewenste lengte kunnen rijden. Ook is de uitvoering van de dienstregeling rond Nijmegen kwetsbaar.

Lekker tussen Utrecht & Amsterdam :X
kunnen ze in Arnhem niet een stuk aankoppelen? Of in Utrecht?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159471323
Daar zullen ze ongetwijfeld op gestudeerd hebben..
  donderdag 28 januari 2016 @ 18:18:49 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159471364
Eindhoven - Düsseldorf wordt dus een kwartier sneller. Mooi. :)
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 18:19:27 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159471380
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:16 schreef b2py het volgende:
Daar zullen ze ongetwijfeld op gestudeerd hebben..
maar gaat niet gebeuren? Dat spoor 11? ofzo vanaf waar ie vertrekt rijdt volgens mij nooit een doorgaande trein, dus daar kan ie wel staan toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159471454
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

maar gaat niet gebeuren? Dat spoor 11? ofzo vanaf waar ie vertrekt rijdt volgens mij nooit een doorgaande trein, dus daar kan ie wel staan toch?
Dat staat er inderdaad..

Ik weet niet wat ze in detail hebben bedacht maar er lijken lengtebeperkingen in Nijmegen door opvoeren dienstregeling en minder perroncapaciteit.

Ik weet niet of ik als reiziger tussen Utrecht & Amsterdam dat egocentrische denken van de stadsregio Arnhem - Nijmegen wel kan waarderen..
  donderdag 28 januari 2016 @ 18:27:16 #268
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159471554
Ik las het ook net en ik snap niet waarom treinen ineens korter moeten worden.
Bijplaatsen op spoor 11 in Arnhem wordt trouwens wel eens gedaan :)
doei
  donderdag 28 januari 2016 @ 19:53:37 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159473672
NS en DB onderzoeken of de ICE tussen Amsterdam en Frankfurt kan worden vervangen door een intercity, die dan wel ieder uur zal rijden ipv eens per twee uur.

http://www.ovmagazine.nl/(...)naar-frankfurt-1755/
pi_159473808
quote:
15s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:53 schreef James1988 het volgende:
NS en DB onderzoeken of de ICE tussen Amsterdam en Frankfurt kan worden vervangen door een intercity, die dan wel ieder uur zal rijden ipv eens per twee uur.

http://www.ovmagazine.nl/(...)naar-frankfurt-1755/
Interessant, elders wordt/werd gemeld dat de buitenste sporen op Amsterdam - Utrecht zijn teruggehaald naar 160. Ik vind het opzich wel een goed idee trouwens. Risico is wel dat het echt een stoppercity wordt langs de Rijnoever en in Nederland.
  donderdag 28 januari 2016 @ 20:06:54 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159473989
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Interessant, elders wordt/werd gemeld dat de buitenste sporen op Amsterdam - Utrecht zijn teruggehaald naar 160. Ik vind het opzich wel een goed idee trouwens. Risico is wel dat het echt een stoppercity wordt langs de Rijnoever en in Nederland.
Zoiets?

Schiphol Airport - Amsterdam - Utrecht - Arnhem - Emmerich - Oberhausen - Duisburg - Düsseldorf Airport - Düsseldorf Hbf - Köln Hbf - Montabour - Siegburg/Bonn - Limburg Süd - Frankfurt Flughafen - Frankfurt Hbf

3 luchthavens met één trein, dat is volgens mij wel een unicum. :D
pi_159474043
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zoiets?

Schiphol Airport - Amsterdam - Utrecht - Arnhem - Emmerich - Oberhausen - Duisburg - Düsseldorf Airport - Düsseldorf Hbf - Köln Hbf - Montabour - Siegburg/Bonn - Limburg Süd - Frankfurt Flughafen - Frankfurt Hbf

3 luchthavens met één trein, dat is volgens mij wel een unicum. :D
Nouja, wat ik begrijp willen ze hem integreren dus je zal of Zuid/Bijlmer/Wageningen erbij moeten doen of Amstel/Wageningen.. En de IC mag niet over de HSL dus je zal langs de vallei moeten..
pi_159474057
Ik weet niet waar ze die 200 vandaan hebben voor de buitenste sporen. Dat is onzin. Het hele traject is 160 max. Er is enkel gezegd dat men ooit moet kunnen upgraden naar 200.
  Redactie Sport donderdag 28 januari 2016 @ 20:10:04 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159474077
In hoeverre is er eigenlijk ruimte op de NBS Köln-Frankfurt om een trein met max 200km/h in te leggen? Dan zou je door kunnen naar Frankfurt namelijk, anders eindig je in Köln of slinger je langdurig langs de Rijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_159474130
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:09 schreef MTL het volgende:
Ik weet niet waar ze die 200 vandaan hebben voor de buitenste sporen. Dat is onzin. Het hele traject is 160 max. Er is enkel gezegd dat men ooit moet kunnen upgraden naar 200.
Is wel aangelegd voor 200 maar afgewaardeerd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')