abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159493660
Oh die Den Haag - Hengelo dude.

eem kijkm.

Hengelo - Den Haag C is 192 km en niet 200. Aan die foto te zien zelfs maar 188 aangezien Voorburg.

2 x 188 = 376 per dag
4 x 376 = 1504 per week
52 x 1504 = 78.208 per jaar. Feestdagen, vakanties, jammerdepammer, 4 dagen per week door blijven knallen anders wordt het nog minder.
30 x 78.208 = 2.346.240.

Insane veel, maar lang geen 3 miljoen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:00:19 #52
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159495095
quote:
En dan een foto op het perron erbij met als bijschrift " in de trein"... :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_159497111
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die Den Haag - Hengelo dude.

eem kijkm.

Hengelo - Den Haag C is 192 km en niet 200. Aan die foto te zien zelfs maar 188 aangezien Voorburg.

2 x 188 = 376 per dag
4 x 376 = 1504 per week
52 x 1504 = 78.208 per jaar. Feestdagen, vakanties, jammerdepammer, 4 dagen per week door blijven knallen anders wordt het nog minder.
30 x 78.208 = 2.346.240.

Insane veel, maar lang geen 3 miljoen.
Ik gok daarnaast dat het een medewerker is van de belastingdienst, dat betekent slechts 208 dagen per jaar werken, waarvan dus 4/5e geforensd wordt op moment Z maar waarschijnlijk met leeftijdsuren nu 4/5e is maar 11 jaar terug zal het 5 dagen geweest zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_159497428
Werkte bij KPN
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:26:26 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_159498031
Morgen met de ICE via Venlo naar Keulen ^O^
Kreeg vandaag zelfs van DB Gruppenreisen nog een mailtje dat ik morgen een gewijzigde vertrektijd heb en de route gewijzigd is. Netjes weer
  Moderator vrijdag 29 januari 2016 @ 18:49:12 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159498448
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik gok daarnaast dat het een medewerker is van de belastingdienst, dat betekent slechts 208 dagen per jaar werken, waarvan dus 4/5e geforensd wordt op moment Z maar waarschijnlijk met leeftijdsuren nu 4/5e is maar 11 jaar terug zal het 5 dagen geweest zijn.
Hij werkt bij KPN toch? :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159499037
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hij werkt bij KPN toch? :Y
Ook ambtenaren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator vrijdag 29 januari 2016 @ 19:15:41 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159499131
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ook ambtenaren.
Al heul wat jaren niet meer toch
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159501083
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Al heul wat jaren niet meer toch
Nee maar het is niet zo dat je opeens arbeidsvoorwaarden kan veranderen als je geprivatiseerd wordt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:47:10 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159501919
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee maar het is niet zo dat je opeens arbeidsvoorwaarden kan veranderen als je geprivatiseerd wordt.
Natuurlijk verloop en andere voorwaarden in nieuwe contracten :Y
pi_159505697
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Al heul wat jaren niet meer toch
Wat maakt dat uit dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 00:47:42 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159508837
Naar het schijnt gaan dit de vertrektijden worden van de intercities van Breda richting Rotterdam met ingang van december 2016:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
+------------+-------------+-----------+--------------------+
| Treinserie | Vertrektijd |    Uit    |        Naar        |
+------------+-------------+-----------+--------------------+
| 900        |        x:15 | Breda     | Amsterdam Centraal |
| 1100       |        x:23 | Eindhoven | Den Haag Centraal  |
| 9200       |        x:27 | Brussel   | Amsterdam Centraal |
| 900        |        x:45 | Breda     | Amsterdam Centraal |
| 1100       |        x:53 | Eindhoven | Den Haag Centraal  |
+------------+-------------+-----------+--------------------+

Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.

Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
pi_159509228
dat zou echt pure angsthazerij zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 08:46:37 #64
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159511703
Op Dordrecht gaat trouwens zo een zelfde situatie ontstaan als op Hilversum met een los spoor 1. Tevens:

  zaterdag 30 januari 2016 @ 08:51:15 #65
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159511739
Hier zou ik me theoretisch langs kunnen persen

  zaterdag 30 januari 2016 @ 08:57:05 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159511784
Die kleine kaartautomaaten binnen de poortjes waren toch om saldo op te laden? Voorlopig zeggen ze alleen maar dat je op de Infozuil knop moet drukken om t station uit te komen :?

pi_159514072
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 08:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Op Dordrecht gaat trouwens zo een zelfde situatie ontstaan als op Hilversum met een los spoor 1. Tevens:

[ afbeelding ]
Sorry hoor, maar daar heb je het al: Ik kom er niet uit :?

Auti Fles raakt hier heel erg van in de war :{w

"niet in gebruik" MET een streep er doorheen. Dus: "niet niet in gebruik" => "wel in gebruik". Toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:39:14 #68
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159516063
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar daar heb je het al: Ik kom er niet uit :?

Auti Fles raakt hier heel erg van in de war :{w

"niet in gebruik" MET een streep er doorheen. Dus: "niet niet in gebruik" => "wel in gebruik". Toch? :?
Je hebt in feite gelijk. :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_159516133
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar daar heb je het al: Ik kom er niet uit :?

Auti Fles raakt hier heel erg van in de war :{w

"niet in gebruik" MET een streep er doorheen. Dus: "niet niet in gebruik" => "wel in gebruik". Toch? :?
Er staat geen rode streep door "niet in gebruik" heen. Het is net andersom: "niet in gebruik" staat over de rode streep heen. Je zou dan nog kunnen concluderen dat daarmee het verbodsteken zelf dan dus niet in gebruik is, maar goed. :P
pi_159516221
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Er staat geen rode streep door "niet in gebruik" heen. Het is net andersom: "niet in gebruik" staat over de rode streep heen. Je zou dan nog kunnen concluderen dat daarmee het verbodsteken zelf dan dus niet in gebruik is, maar goed. :P
Dat komt op precies hetzelfde neer.

Het ene niet is het andere wel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159517249
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:47 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt gaan dit de vertrektijden worden van de intercities van Breda richting Rotterdam met ingang van december 2016:
[ code verwijderd ]

Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.

Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
Als een reizigersvereniging echt naar de lange termijn gaat kijken leggen ze druk op dit soort problemen. Als ik het goed heb begrepen wordt het treinverkeer vooral stilgelegd door het zwiepen van de bovenleiding als gevolg van de wind. Je kan het zwiepen verminderen door bijvoorbeeld meer masten aan te brengen en de afstand tussen masten te verminderen. Kan me niet voorstellen dat niemand daar vrolijk van wordt als je ą12 externe storingen per jaar kan oplossen. Met de gemiddelde levensduur van een kunstwerk en de druk die er meer en meer op die lijn zal komen te liggen lijkt me het zeer wenselijk om deze externe invloeden te verminderen.
pi_159517550
Gewoon een plexiglazen kap eroverheen dus. Niet moeilijker maken dan het is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159517626
Plexiglazen kap vangt enorm veel wind, daar kan de constructie nooit op berekend zijn.
pi_159517647
Tsja, wat anders? Aan de wind vragen of het wat zachter kan?

He he tuurlijk vangt het wind 8)7 Had anders lekker die hele fokking schijtzooi gewoon ondertunneld of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159517680
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wat anders? Aan de wind vragen of het wat zachter kan?

He he tuurlijk vangt het wind 8)7 Had anders lekker die hele fokking schijtzooi gewoon ondertunneld of zo.
Dakhaas, ik zeg toch niet voor niet extra bovenleidingsmasten :P

Jij hebt op die flopstudie van je toch wel mechanica en fysica gehad?
pi_159517699
Grondmechanica en vloeistofmechanica ja. Ik weet precies wanneer die hele schijtbrug wegspoelt. *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159517748
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Grondmechanica en vloeistofmechanica ja. Ik weet precies wanneer die hele schijtbrug wegspoelt. *)
:D :D
  Moderator zaterdag 30 januari 2016 @ 15:24:27 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159518118
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:47 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt gaan dit de vertrektijden worden van de intercities van Breda richting Rotterdam met ingang van december 2016:
[ code verwijderd ]

Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.

Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
Wat is het probleem met die mierdijkbrug met wind dan. Een trein waait toch niet zomaar van een (vakwerk) brug af? :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159518167
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is het probleem met die mierdijkbrug met wind dan. Een trein waait toch niet zomaar van een (vakwerk) brug af? :?
Jawel hoor :Y _O-

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159518182
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is het probleem met die mierdijkbrug met wind dan. Een trein waait toch niet zomaar van een (vakwerk) brug af? :?
Ik meen eens gehoord te hebben dat de bovenleiding dan te veel gaat zwiepen. O-)
  Moderator zaterdag 30 januari 2016 @ 15:33:21 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159518335
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik meen eens gehoord te hebben dat de bovenleiding dan te veel gaat zwiepen. O-)
Dat is toch wel op een degelijke manier vast te zetten. Extra masten bv
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159518498
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is toch wel op een degelijke manier vast te zetten. Extra masten bv
Ja of met een plexiglazen kap eroverheen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159518508
Ik claim remise door zetherhaling :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159518548
:P
  zaterdag 30 januari 2016 @ 16:24:40 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159519461
Of met een bovenleidingconstructie die niet zo vatbaar is voor de wind.
  Moderator zaterdag 30 januari 2016 @ 16:35:39 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159519711
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja of met een plexiglazen kap eroverheen.
Opzich moet dat ook wel lukken toch, in de vorm van een halve ellips, dan gaat de wind er ook overheen. Ik dacht eerst dat je de hele zijkant namelijk dicht wou zetten met plexiglas, maar dat vangt best veel wind.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 30 januari 2016 @ 16:36:26 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159519731
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik claim remise door zetherhaling :Y
Zo werkt dat hier niet Kasparov
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159520248
tuurlijk wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 januari 2016 @ 17:17:20 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159520749
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:47 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt gaan dit de vertrektijden worden van de intercities van Breda richting Rotterdam met ingang van december 2016:
[ code verwijderd ]

Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.

Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
och, de 900 en de Benelux rijden toch al nooit :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 31 januari 2016 @ 00:01:48 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_159531306
Vandaag dus met de omgeleide ICE via Venlo van- en naar Keulen geweest (en aansluitend naar Koblenz).
Opmerkelijk is de opvallend lange rijtijd: Van Mönchengladbach naar Keulen in 47 minuten en terug 50 minuten. Waarbij op de heenweg aardig doorgereden werd, en ej toen voor Keulen Hbf zo'n 18 (!) minuten voor de paal stond voor je het station binnen komen kon.
De terugweg werd er hooguit 100 ā 120 km/h (ipv de daar toegelaten 160 km/h) gereden, en waren we 4 minuten te vroeg in Mönchengladbach, maar wel 6 minuten te laat uit Köln Hbf vertrokken dus effectief ook 10 minuten tijd ingehaald, ondanks de rustige rijstijl.
  zondag 31 januari 2016 @ 01:15:42 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159532673
Venlo - Viersen moet nodig verdubbeld worden, al dat enkelspoor zorgt voor flink wat capaciteitsgebrek. 8)7
  zondag 31 januari 2016 @ 09:16:09 #92
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159534349
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 01:15 schreef James1988 het volgende:
Venlo - Viersen moet nodig verdubbeld worden, al dat enkelspoor zorgt voor flink wat capaciteitsgebrek. 8)7
De lobby daarvoor is al jaren aan de gang, was pas in het nieuws, ook hier op het forum.

http://www.rock-project.eu/home.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 31 januari 2016 @ 14:55:00 #93
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159541567
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 01:15 schreef James1988 het volgende:
Venlo - Viersen moet nodig verdubbeld worden, al dat enkelspoor zorgt voor flink wat capaciteitsgebrek. 8)7
Dat zou ook nog moeten gebeuren met Heerlen -Herzogenrath.

Een oud bericht helaas:
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)en-landgraaf-beperkt

Toch blijft het allemaal vreemd als je bedenkt dat er nog in de jaren 80 een trein van Maastricht naar Aken reed waarbij de lijn aansloot bij Richterich vlak voor Aken West.
Een ETA 150 en als ik me niet vergis is dit accutreinstel later de BR 515 geworden.
Vaak genoeg dit treintje genomen om te gaan zemmen in Simpelveld.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_159543958
Akkutriebwagen ja. Best bijzonder eigenlijk. Jammer dat ik dat niet meer meegemaakt heb. In mijn eerste OV-jaar (91-92) stond Simpelveld nog wel op de spoorkaart, net als Visvliet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159544760
quote:
14s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Akkutriebwagen ja. Best bijzonder eigenlijk. Jammer dat ik dat niet meer meegemaakt heb. In mijn eerste OV-jaar (91-92) stond Simpelveld nog wel op de spoorkaart, net als Visvliet.
1991 ķf 1992 is het jaar waarin ik met de akkutriebwagen ben geweest. Vakantie Schin Op Geul, uitzicht op de spoorlijn, fantastisch <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_159553226
Zit je lekker te 'gamen' in de trein moet je overstappen waardoor je moet opgeven :r
pi_159558160
Swaar lefuh joh! ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 1 februari 2016 @ 00:44:56 #98
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159559957
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:00 schreef b2py het volgende:
Zit je lekker te faporeren in de trein moet je overstappen waardoor je moet opgeven :r
Dat zal het wel zijn geweest.
doei
pi_159561449
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Swaar lefuh joh! ;)
Ja er was hier ook zo weinig te doen dat ik zelfs dit er maar opzette
  maandag 1 februari 2016 @ 09:44:15 #100
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159562210
Ik heb vandaag een oplaadzuil laten crashen door t product samenreiskorting 1-2-2017 er op ye willen zetten... :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')