En dan een foto op het perron erbij met als bijschrift " in de trein"...quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:33 schreef bork het volgende:
[..]
Ook op Fok!
Digitale bekeuringen in de trein
Ik gok daarnaast dat het een medewerker is van de belastingdienst, dat betekent slechts 208 dagen per jaar werken, waarvan dus 4/5e geforensd wordt op moment Z maar waarschijnlijk met leeftijdsuren nu 4/5e is maar 11 jaar terug zal het 5 dagen geweest zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die Den Haag - Hengelo dude.
eem kijkm.
Hengelo - Den Haag C is 192 km en niet 200. Aan die foto te zien zelfs maar 188 aangezien Voorburg.
2 x 188 = 376 per dag
4 x 376 = 1504 per week
52 x 1504 = 78.208 per jaar. Feestdagen, vakanties, jammerdepammer, 4 dagen per week door blijven knallen anders wordt het nog minder.
30 x 78.208 = 2.346.240.
Insane veel, maar lang geen 3 miljoen.
Hij werkt bij KPN toch?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik gok daarnaast dat het een medewerker is van de belastingdienst, dat betekent slechts 208 dagen per jaar werken, waarvan dus 4/5e geforensd wordt op moment Z maar waarschijnlijk met leeftijdsuren nu 4/5e is maar 11 jaar terug zal het 5 dagen geweest zijn.
Nee maar het is niet zo dat je opeens arbeidsvoorwaarden kan veranderen als je geprivatiseerd wordt.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Al heul wat jaren niet meer toch
Natuurlijk verloop en andere voorwaarden in nieuwe contractenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee maar het is niet zo dat je opeens arbeidsvoorwaarden kan veranderen als je geprivatiseerd wordt.
Wat maakt dat uit dan?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Al heul wat jaren niet meer toch
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | +------------+-------------+-----------+--------------------+ | Treinserie | Vertrektijd | Uit | Naar | +------------+-------------+-----------+--------------------+ | 900 | x:15 | Breda | Amsterdam Centraal | | 1100 | x:23 | Eindhoven | Den Haag Centraal | | 9200 | x:27 | Brussel | Amsterdam Centraal | | 900 | x:45 | Breda | Amsterdam Centraal | | 1100 | x:53 | Eindhoven | Den Haag Centraal | +------------+-------------+-----------+--------------------+ |
Sorry hoor, maar daar heb je het al: Ik kom er niet uitquote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Op Dordrecht gaat trouwens zo een zelfde situatie ontstaan als op Hilversum met een los spoor 1. Tevens:
[ afbeelding ]
Je hebt in feite gelijk.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar daar heb je het al: Ik kom er niet uit![]()
Auti Fles raakt hier heel erg van in de war
"niet in gebruik" MET een streep er doorheen. Dus: "niet niet in gebruik" => "wel in gebruik". Toch?
Er staat geen rode streep door "niet in gebruik" heen. Het is net andersom: "niet in gebruik" staat over de rode streep heen. Je zou dan nog kunnen concluderen dat daarmee het verbodsteken zelf dan dus niet in gebruik is, maar goed.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar daar heb je het al: Ik kom er niet uit![]()
Auti Fles raakt hier heel erg van in de war
"niet in gebruik" MET een streep er doorheen. Dus: "niet niet in gebruik" => "wel in gebruik". Toch?
Dat komt op precies hetzelfde neer.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Er staat geen rode streep door "niet in gebruik" heen. Het is net andersom: "niet in gebruik" staat over de rode streep heen. Je zou dan nog kunnen concluderen dat daarmee het verbodsteken zelf dan dus niet in gebruik is, maar goed.
Als een reizigersvereniging echt naar de lange termijn gaat kijken leggen ze druk op dit soort problemen. Als ik het goed heb begrepen wordt het treinverkeer vooral stilgelegd door het zwiepen van de bovenleiding als gevolg van de wind. Je kan het zwiepen verminderen door bijvoorbeeld meer masten aan te brengen en de afstand tussen masten te verminderen. Kan me niet voorstellen dat niemand daar vrolijk van wordt als je ą12 externe storingen per jaar kan oplossen. Met de gemiddelde levensduur van een kunstwerk en de druk die er meer en meer op die lijn zal komen te liggen lijkt me het zeer wenselijk om deze externe invloeden te verminderen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 00:47 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt gaan dit de vertrektijden worden van de intercities van Breda richting Rotterdam met ingang van december 2016:
[ code verwijderd ]
Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.
Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
Dakhaas, ik zeg toch niet voor niet extra bovenleidingsmastenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wat anders? Aan de wind vragen of het wat zachter kan?
He he tuurlijk vangt het windHad anders lekker die hele fokking schijtzooi gewoon ondertunneld of zo.
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Grondmechanica en vloeistofmechanica ja. Ik weet precies wanneer die hele schijtbrug wegspoelt.
Wat is het probleem met die mierdijkbrug met wind dan. Een trein waait toch niet zomaar van een (vakwerk) brug af?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 00:47 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt gaan dit de vertrektijden worden van de intercities van Breda richting Rotterdam met ingang van december 2016:
[ code verwijderd ]
Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.
Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
Jawel hoorquote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is het probleem met die mierdijkbrug met wind dan. Een trein waait toch niet zomaar van een (vakwerk) brug af?
Ik meen eens gehoord te hebben dat de bovenleiding dan te veel gaat zwiepen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is het probleem met die mierdijkbrug met wind dan. Een trein waait toch niet zomaar van een (vakwerk) brug af?
Dat is toch wel op een degelijke manier vast te zetten. Extra masten bvquote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik meen eens gehoord te hebben dat de bovenleiding dan te veel gaat zwiepen.
Ja of met een plexiglazen kap eroverheen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is toch wel op een degelijke manier vast te zetten. Extra masten bv
Opzich moet dat ook wel lukken toch, in de vorm van een halve ellips, dan gaat de wind er ook overheen. Ik dacht eerst dat je de hele zijkant namelijk dicht wou zetten met plexiglas, maar dat vangt best veel wind.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja of met een plexiglazen kap eroverheen.
och, de 900 en de Benelux rijden toch al nooitquote:Op zaterdag 30 januari 2016 00:47 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt gaan dit de vertrektijden worden van de intercities van Breda richting Rotterdam met ingang van december 2016:
[ code verwijderd ]
Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.
Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
De lobby daarvoor is al jaren aan de gang, was pas in het nieuws, ook hier op het forum.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:15 schreef James1988 het volgende:
Venlo - Viersen moet nodig verdubbeld worden, al dat enkelspoor zorgt voor flink wat capaciteitsgebrek.
Dat zou ook nog moeten gebeuren met Heerlen -Herzogenrath.quote:Op zondag 31 januari 2016 01:15 schreef James1988 het volgende:
Venlo - Viersen moet nodig verdubbeld worden, al dat enkelspoor zorgt voor flink wat capaciteitsgebrek.
1991 ķf 1992 is het jaar waarin ik met de akkutriebwagen ben geweest. Vakantie Schin Op Geul, uitzicht op de spoorlijn, fantastisch <3quote:Op zondag 31 januari 2016 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Akkutriebwagen ja. Best bijzonder eigenlijk. Jammer dat ik dat niet meer meegemaakt heb. In mijn eerste OV-jaar (91-92) stond Simpelveld nog wel op de spoorkaart, net als Visvliet.
Dat zal het wel zijn geweest.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:00 schreef b2py het volgende:
Zit je lekker te faporeren in de trein moet je overstappen waardoor je moet opgeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |