abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 januari 2016 @ 20:59:57 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159475536


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.

pi_159475582
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:27 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik las het ook net en ik snap niet waarom treinen ineens korter moeten worden.
Bijplaatsen op spoor 11 in Arnhem wordt trouwens wel eens gedaan :)
De ic's naar de Randstad komen in Nijmegen op spoor 4a te staan. Die is een stuk korter dan het huidige perron 1a.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2016 @ 21:01:01 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159475584
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: RefDag

De tering, wonen in Hengelo en werken in Den Haag. En dat 30 jaar lang. 8)7
pff, zolang had ik dat niet volgehouden. Redelijk dichtbij het werk wonen is een must
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 21:01:19 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159475605
Ik had precies dezelfde TT in mijn kop
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159475714
Railjet _O_
pi_159475788
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

interessant dat ze de veranderingen op Zwolle - Emmen min of meer terugdraaien, op enkele treinen na dan en dat de stopper Zwolle - Enschede eerder moet vertrekken om de Leeuwarder drie minuten eerder eruit te kunnen krijgen.

Die situatie gaat duren totdat de eerste aanpassingen op Zwolle klaar zijn. Ik zou zeggen: laat dan eerst de huidige situatie nog maar even intact, maar goed, ze zullen er wel goed over nagedacht hebben.
Reizigers tussen Groningen en Twente zijn ze sowieso al kwijt aan Flixbus, plus er rijdt ook nog een sprinter tussen Groningen en Zwolle die wel prima aansluit op de sprinter Zwolle-Enschede. Plus Zwolle-Enschede wordt straks Syntus en zo kunnen ze die reizigers daar (en dus indirect) ook Syntus weer een oor aannaaien. Reizigertje pesten.

Magoe ik ben er wel blij mee, maarja ik woon dan ook in Leeuwarden en die gaan er dus wel op vooruit.

Vermoed dat het verschuiven van de IC Venlo-Eindhoven naar het andere kwartier en tevens doorkoppelen als IC naar Utrecht die daar prima aansluit op de NoordOost naar Leeuwarden/Groningen ook een truc is om Arriva op de Maaslijn dwars te zitten. Nu is het vanuit Venlo veel sneller via de Maaslijn naar Noord-Nederland, straks kan dat misschien wel eens sneller via Eindhoven-Utrecht zijn. Al is het ook weer een voordeel dat de IJsselijn-IC straks nonstop Nijmegen-Arnhem doet waardoor de aansluiting Maaslijn->IC Zwolle weer verbeterd.
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:07:25 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159475872
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Reizigers tussen Groningen en Twente zijn ze sowieso al kwijt aan Flixbus
Loopt dat IC-busnetwerk eigenlijk een beetje dan? Ik hoor er al even niks meer over.
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 21:08:50 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159475936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:03 schreef b2py het volgende:
Railjet _O_
Idd _O_ Schitterende locs ook die 182'ers :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 21:09:53 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159475984
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Reizigers tussen Groningen en Twente zijn ze sowieso al kwijt aan Flixbus,
Hè, komt er geen link meer als je flixbus typt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2016 @ 21:12:34 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159476091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Reizigers tussen Groningen en Twente zijn ze sowieso al kwijt aan Flixbus, plus er rijdt ook nog een sprinter tussen Groningen en Zwolle die wel prima aansluit op de sprinter Zwolle-Enschede. Plus Zwolle-Enschede wordt straks Syntus en zo kunnen ze die reizigers daar (en dus indirect) ook Syntus weer een oor aannaaien. Reizigertje pesten.

Magoe ik ben er wel blij mee, maarja ik woon dan ook in Leeuwarden en die gaan er dus wel op vooruit.

Vermoed dat het verschuiven van de IC Venlo-Eindhoven naar het andere kwartier en tevens doorkoppelen als IC naar Utrecht die daar prima aansluit op de NoordOost naar Leeuwarden/Groningen ook een truc is om Arriva op de Maaslijn dwars te zitten. Nu is het vanuit Venlo veel sneller via de Maaslijn naar Noord-Nederland, straks kan dat misschien wel eens sneller via Eindhoven-Utrecht zijn. Al is het ook weer een voordeel dat de IJsselijn-IC straks nonstop Nijmegen-Arnhem doet waardoor de aansluiting Maaslijn->IC Zwolle weer verbeterd.
ik vraag me af hoeveel reizigers Venlo - Zwolle doen. Op dit moment is het nog de Heerlentrein die in Utrecht een redelijk mooie overstap met de NO vormt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159476160
Klopt maar ik meende te lezen dat de Venlo-IC in EIndhoven combineert/splitst met de Heerlen-IC, vandaar mijn gedachte.
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:14:49 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159476201
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
ik vraag me af hoeveel reizigers Venlo - Zwolle doen.
Op dagelijkse basis? Weinig.

Op wekelijkse basis zullen dat vooral studenten zijn denk ik.
pi_159476695
Dit artikel geeft wel een redelijk beeld
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2016 @ 21:31:10 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159476925
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Klopt maar ik meende te lezen dat de Venlo-IC in EIndhoven combineert/splitst met de Heerlen-IC, vandaar mijn gedachte.
mja, dat zal een tijdelijk iets zijn lijkt me, want in 2018 wil de NS ETMET invoeren
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:34:44 #15
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159477049
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Nu is het vanuit Venlo veel sneller via de Maaslijn naar Noord-Nederland, straks kan dat misschien wel eens sneller via Eindhoven-Utrecht zijn.
De overstap in Nijmegen is verschrikkelijk lang en volgens mij kom je na Zwolle alsnog in dezelfde trein terecht als die je had gehad als je via Utrecht was gegaan.
doei
pi_159477474
Ja, maar nu is het zo dat je via Eindhoven en Utrecht ook (bijna) een half uur in Utrecht staat te wachten omdat in Eindhoven de Venlo-IC op de Maastricht-IC aansluit zeg maar. En je moet ook nog een kwartier eerder weg uit Venlo.
pi_159477938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:57 schreef James1988 het volgende:
De tering, wonen in Hengelo en werken in Den Haag. En dat 30 jaar lang. 8)7
En er nog lol in hebben ook ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 januari 2016 @ 21:56:33 #18
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159477996
quote:
11s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En er nog lol in hebben ook ;(
Deventer - Delft Zuid *O*
doei
pi_159478140
Ik was er na 1 jaar Leeuwarden-Deventer, 2 jaar Leeuwarden-Hilversum en 1,5 jaar Leeuwarden-Utrecht wel klaar mee. Nu werk ik in Leeuwarden tussen het trein- en busstation in. Beter kan haast niet, in mijn situatie.
  donderdag 28 januari 2016 @ 22:00:56 #20
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159478179
Wie gaat er dan ook in Leeuwarden wonen :P
doei
  donderdag 28 januari 2016 @ 22:44:18 #21
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_159480031
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Klopt maar ik meende te lezen dat de Venlo-IC in EIndhoven combineert/splitst met de Heerlen-IC, vandaar mijn gedachte.
Ik vind het een gekke gedachte. Het gaat om zulke marginale hoeveelheden dat NS daar geen stuiver aan verdient. Voor NS speelt dan veel meer mee dat ze de overstap richting Duitsland verbeteren vanuit Eindhoven (meer potentiële klanten), eventueel de eigen logistiek zo beter kunnen optimaliseren dan via combineren met de Maastricht-tak en Venlo en Utrecht goed rechtstreeks kunnen verbinden.

Maarja.. Volgens mensen van Arriva is NS alleen maar van het dwarszitten en de oneerlijkheid terwijl als je een NS-er spreekt die het over de regionale vervoerders heeft die het eigenlijk alleen maar vervelend vinden dat ze er in de dienstregeling rekening mee moeten houden op een samenlooptraject en niet domweg eerst de IC's kunnen inplannen.
  donderdag 28 januari 2016 @ 22:54:59 #22
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159480471
Iets anders -> PTA / Het grote treinentopic #947: James' GtbV Soap...
en toen was ie (Duvel) weg?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_159484748
Dat staat er wel hè
  vrijdag 29 januari 2016 @ 07:37:07 #24
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_159484772
Vandaag een paginagroot artikel in de Tubantia over de man die dertig jaar lang Hengelo <-> Den Haag met de trein deed.

Via blendle ¤,-
pi_159484899
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 07:37 schreef boriq het volgende:
Vandaag een paginagroot artikel in de Tubantia over de man die dertig jaar lang Hengelo <-> Den Haag met de trein deed.

Via blendle ¤,-
is dat dezelfde man die 2 dagen geledenin de Metro stond?
pi_159484902
Chris Molenkick. De beste man had gisteren een artikeltje in Metro. Zonder betaalmuur.
Bier.
pi_159484921
gelukkig is mijn woonwerkverkeer maar 12 minuten met de trein :') ik zit er al genoeg in per dag :')
pi_159485828
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:59 schreef James1988 het volgende:
"Trager maar vaker"
Oh dat wou mijn vriendin ook graag :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 29 januari 2016 @ 09:39:52 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159485973
quote:
11s.gif Op donderdag 28 januari 2016 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En er nog lol in hebben ook ;(
Tjah, daar zou ii ook meer lol in hebben dan in Den Haag te gaan wonen :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 29 januari 2016 @ 09:46:31 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159486087
http://nu.nl/binnenland/4(...)---------------.html

Oftewel, gewoon doen alsof je geen rijbewijs hebt (en je normaal gedragen).

Waarom je rijbewijs, ID kaart lijkt mij veel praktischer.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159486465
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:46 schreef derLudolf het volgende:
http://nu.nl/binnenland/4(...)---------------.html

Oftewel, gewoon doen alsof je geen rijbewijs hebt (en je normaal gedragen).

Waarom je rijbewijs, ID kaart lijkt mij veel praktischer.
Rijbewijs heeft een scanbare streepjescode, een ID-kaart niet geloof ik.
  Redactie Sport vrijdag 29 januari 2016 @ 10:19:59 #32
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159486701
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:04 schreef J.B. het volgende:

[..]

Rijbewijs heeft een scanbare streepjescode, een ID-kaart niet geloof ik.
Klopt. Daarom had ik in mijn tijd als pakketbezorger bij aangetekende brieven met legitimatie ook altijd liever een rijbewijs: die kon ik scannen, ipv een lange reek cijfers en letters invoeren :7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_159486964
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:04 schreef J.B. het volgende:

[..]

Rijbewijs heeft een scanbare streepjescode, een ID-kaart niet geloof ik.
Op een ID-kaart staat op de achterkant een code in OCR-lettertype.
  Redactie Sport vrijdag 29 januari 2016 @ 11:06:26 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159487707
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Op een ID-kaart staat op de achterkant een code in OCR-lettertype.
Maar ik denk niet dat een railpocket OCR kan scannen. Een barcodescanner is veel simpeler natuurlijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 29 januari 2016 @ 11:06:42 #35
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_159487720
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:46 schreef derLudolf het volgende:
http://nu.nl/binnenland/4(...)---------------.html

Oftewel, gewoon doen alsof je geen rijbewijs hebt (en je normaal gedragen).

Waarom je rijbewijs, ID kaart lijkt mij veel praktischer.
Eigen interpretatie van de overtyper.
In het originele artikel dat ik vanmorgen in de Metro las stond dat ze een identiteitsbewijs scannen. Dat kan ook een rijbewijs zijn natuurlijk maar dat hoeft niet.
pi_159488550
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 11:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar ik denk niet dat een railpocket OCR kan scannen. Een barcodescanner is veel simpeler natuurlijk.
Niet per se. Je hebt van die identiteitsbewijs-OCR-scanners met een lineaire scanner waar je het id-bewijs als een pas met magneetstrip doorheen haalt.

Daarnaast hebben id-kaarten in Nederland trouwens ook een rfid-chip die je zou kunnen uitlezen.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:01:55 #37
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159489064
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 07:30 schreef b2py het volgende:
Dat staat er wel hè
De inbox van duvel is vol krijg ik als melding dus wat nu?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_159489077
Ik zal het hem op Facebook zeggen voor je.
Bier.
pi_159489170
Niet helemaal treinen maar toch rails.

Weet iemand of er 3 meter brede trams bestaan op normaalspoor?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:06:40 #40
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159489180
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zal het hem op Facebook zeggen voor je.
ok
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:08:30 #41
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159489241
Dit vind ik wel humor; Digitaal bekeuren door de NS

quote:
Het digitaal uitschrijven van een boete gaat via een app op de telefoon van de NS-medewerker.
Via de app kan nu alleen nog het rijbewijs gescand worden. De NS hoopt dat dit straks ook met andere legitimatiebewijzen kan. "Dit nemen we mee in de aanbesteding."
uit: NS wil overlastgevers digitaal bekeuren

Rijbewijs in de trein en hopen, tsjonge jonge _O- |:( :')
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_159489425
Klinkt als de zoveelste brainfart. Moet natuurijk METEEN een proef mee gedaan worden etc :')

Sowieso is het hele idee niet relevant want immers namelijk de OV-Chipkaart heeft het zwartrijden al voor de volle 100 % uitgebannen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 januari 2016 @ 12:26:39 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159489635
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:06 schreef Merode32 het volgende:
Niet helemaal treinen maar toch rails.

Weet iemand of er 3 meter brede trams bestaan op normaalspoor?
Als je echte trams bedoelt dan houdt het bij 2,65 meter breedte wel zo ongeveer op.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:30:13 #44
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_159489714
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:00 schreef Salatrel het volgende:

[..]

is dat dezelfde man die 2 dagen geledenin de Metro stond?
Jazeker, Tubantia moet de ruimte immers ook vullen ;)
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:33:17 #45
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159489771
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 12:08 schreef bork het volgende:
Dit vind ik wel humor; Digitaal bekeuren door de NS

[..]

uit: NS wil overlastgevers digitaal bekeuren

Rijbewijs in de trein en hopen, tsjonge jonge _O- |:( :')
Ook op Fok!

Digitale bekeuringen in de trein
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_159491795
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Chris Molenkick. De beste man had gisteren een artikeltje in Metro. Zonder betaalmuur.
Wel grappig om met cijfers te klooien: Molenkick heeft zoveel passagierskilometers gemaakt dat hij goed is voor 80 minuten van alle spoorverkeer in Nederland.
pi_159491979
Wat? Dat snap ik niet
pi_159493416
Er wordt jaarlijks door alle reizigers 18 miljard km gereisd. Die gozer heeft zo'n 3 miljoen gereisd. Zo kom je op een uur uit.
pi_159493548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:53 schreef Bitlord het volgende:
Die gozer heeft zo'n 3 miljoen gereisd.
Geloof ik niet. Dat is 40 jaar lang 75.000 per jaar gemiddeld. 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159493599
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geloof ik niet. Dat is 40 jaar lang 75.000 per jaar gemiddeld. 8)7
400 km per dag, 300 dagen is 120k per jaar.

Maar hoe Bitlord aan die 80 minuten komt uit 30 jaar reizen vergelijken met 18 miljard kilometers per jaar is mij een raadsel.
pi_159493660
Oh die Den Haag - Hengelo dude.

eem kijkm.

Hengelo - Den Haag C is 192 km en niet 200. Aan die foto te zien zelfs maar 188 aangezien Voorburg.

2 x 188 = 376 per dag
4 x 376 = 1504 per week
52 x 1504 = 78.208 per jaar. Feestdagen, vakanties, jammerdepammer, 4 dagen per week door blijven knallen anders wordt het nog minder.
30 x 78.208 = 2.346.240.

Insane veel, maar lang geen 3 miljoen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:00:19 #52
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159495095
quote:
En dan een foto op het perron erbij met als bijschrift " in de trein"... :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_159497111
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die Den Haag - Hengelo dude.

eem kijkm.

Hengelo - Den Haag C is 192 km en niet 200. Aan die foto te zien zelfs maar 188 aangezien Voorburg.

2 x 188 = 376 per dag
4 x 376 = 1504 per week
52 x 1504 = 78.208 per jaar. Feestdagen, vakanties, jammerdepammer, 4 dagen per week door blijven knallen anders wordt het nog minder.
30 x 78.208 = 2.346.240.

Insane veel, maar lang geen 3 miljoen.
Ik gok daarnaast dat het een medewerker is van de belastingdienst, dat betekent slechts 208 dagen per jaar werken, waarvan dus 4/5e geforensd wordt op moment Z maar waarschijnlijk met leeftijdsuren nu 4/5e is maar 11 jaar terug zal het 5 dagen geweest zijn.
Bier.
pi_159497428
Werkte bij KPN
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:26:26 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_159498031
Morgen met de ICE via Venlo naar Keulen ^O^
Kreeg vandaag zelfs van DB Gruppenreisen nog een mailtje dat ik morgen een gewijzigde vertrektijd heb en de route gewijzigd is. Netjes weer
  Moderator vrijdag 29 januari 2016 @ 18:49:12 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159498448
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 17:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik gok daarnaast dat het een medewerker is van de belastingdienst, dat betekent slechts 208 dagen per jaar werken, waarvan dus 4/5e geforensd wordt op moment Z maar waarschijnlijk met leeftijdsuren nu 4/5e is maar 11 jaar terug zal het 5 dagen geweest zijn.
Hij werkt bij KPN toch? :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159499037
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hij werkt bij KPN toch? :Y
Ook ambtenaren.
Bier.
  Moderator vrijdag 29 januari 2016 @ 19:15:41 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159499131
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ook ambtenaren.
Al heul wat jaren niet meer toch
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159501083
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Al heul wat jaren niet meer toch
Nee maar het is niet zo dat je opeens arbeidsvoorwaarden kan veranderen als je geprivatiseerd wordt.
Bier.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:47:10 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159501919
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee maar het is niet zo dat je opeens arbeidsvoorwaarden kan veranderen als je geprivatiseerd wordt.
Natuurlijk verloop en andere voorwaarden in nieuwe contracten :Y
pi_159505697
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 19:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Al heul wat jaren niet meer toch
Wat maakt dat uit dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 00:47:42 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159508837
Naar het schijnt gaan dit de vertrektijden worden van de intercities van Breda richting Rotterdam met ingang van december 2016:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
+------------+-------------+-----------+--------------------+
| Treinserie | Vertrektijd |    Uit    |        Naar        |
+------------+-------------+-----------+--------------------+
| 900        |        x:15 | Breda     | Amsterdam Centraal |
| 1100       |        x:23 | Eindhoven | Den Haag Centraal  |
| 9200       |        x:27 | Brussel   | Amsterdam Centraal |
| 900        |        x:45 | Breda     | Amsterdam Centraal |
| 1100       |        x:53 | Eindhoven | Den Haag Centraal  |
+------------+-------------+-----------+--------------------+

Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.

Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
pi_159509228
dat zou echt pure angsthazerij zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 08:46:37 #64
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159511703
Op Dordrecht gaat trouwens zo een zelfde situatie ontstaan als op Hilversum met een los spoor 1. Tevens:

  zaterdag 30 januari 2016 @ 08:51:15 #65
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159511739
Hier zou ik me theoretisch langs kunnen persen

  zaterdag 30 januari 2016 @ 08:57:05 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159511784
Die kleine kaartautomaaten binnen de poortjes waren toch om saldo op te laden? Voorlopig zeggen ze alleen maar dat je op de Infozuil knop moet drukken om t station uit te komen :?

pi_159514072
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 08:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Op Dordrecht gaat trouwens zo een zelfde situatie ontstaan als op Hilversum met een los spoor 1. Tevens:

[ afbeelding ]
Sorry hoor, maar daar heb je het al: Ik kom er niet uit :?

Auti Fles raakt hier heel erg van in de war :{w

"niet in gebruik" MET een streep er doorheen. Dus: "niet niet in gebruik" => "wel in gebruik". Toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:39:14 #68
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159516063
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar daar heb je het al: Ik kom er niet uit :?

Auti Fles raakt hier heel erg van in de war :{w

"niet in gebruik" MET een streep er doorheen. Dus: "niet niet in gebruik" => "wel in gebruik". Toch? :?
Je hebt in feite gelijk. :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_159516133
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar daar heb je het al: Ik kom er niet uit :?

Auti Fles raakt hier heel erg van in de war :{w

"niet in gebruik" MET een streep er doorheen. Dus: "niet niet in gebruik" => "wel in gebruik". Toch? :?
Er staat geen rode streep door "niet in gebruik" heen. Het is net andersom: "niet in gebruik" staat over de rode streep heen. Je zou dan nog kunnen concluderen dat daarmee het verbodsteken zelf dan dus niet in gebruik is, maar goed. :P
pi_159516221
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Er staat geen rode streep door "niet in gebruik" heen. Het is net andersom: "niet in gebruik" staat over de rode streep heen. Je zou dan nog kunnen concluderen dat daarmee het verbodsteken zelf dan dus niet in gebruik is, maar goed. :P
Dat komt op precies hetzelfde neer.

Het ene niet is het andere wel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159517249
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:47 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt gaan dit de vertrektijden worden van de intercities van Breda richting Rotterdam met ingang van december 2016:
[ code verwijderd ]

Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.

Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
Als een reizigersvereniging echt naar de lange termijn gaat kijken leggen ze druk op dit soort problemen. Als ik het goed heb begrepen wordt het treinverkeer vooral stilgelegd door het zwiepen van de bovenleiding als gevolg van de wind. Je kan het zwiepen verminderen door bijvoorbeeld meer masten aan te brengen en de afstand tussen masten te verminderen. Kan me niet voorstellen dat niemand daar vrolijk van wordt als je ±12 externe storingen per jaar kan oplossen. Met de gemiddelde levensduur van een kunstwerk en de druk die er meer en meer op die lijn zal komen te liggen lijkt me het zeer wenselijk om deze externe invloeden te verminderen.
pi_159517550
Gewoon een plexiglazen kap eroverheen dus. Niet moeilijker maken dan het is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159517626
Plexiglazen kap vangt enorm veel wind, daar kan de constructie nooit op berekend zijn.
pi_159517647
Tsja, wat anders? Aan de wind vragen of het wat zachter kan?

He he tuurlijk vangt het wind 8)7 Had anders lekker die hele fokking schijtzooi gewoon ondertunneld of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159517680
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, wat anders? Aan de wind vragen of het wat zachter kan?

He he tuurlijk vangt het wind 8)7 Had anders lekker die hele fokking schijtzooi gewoon ondertunneld of zo.
Dakhaas, ik zeg toch niet voor niet extra bovenleidingsmasten :P

Jij hebt op die flopstudie van je toch wel mechanica en fysica gehad?
pi_159517699
Grondmechanica en vloeistofmechanica ja. Ik weet precies wanneer die hele schijtbrug wegspoelt. *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159517748
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Grondmechanica en vloeistofmechanica ja. Ik weet precies wanneer die hele schijtbrug wegspoelt. *)
:D :D
  Moderator zaterdag 30 januari 2016 @ 15:24:27 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159518118
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:47 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt gaan dit de vertrektijden worden van de intercities van Breda richting Rotterdam met ingang van december 2016:
[ code verwijderd ]

Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.

Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
Wat is het probleem met die mierdijkbrug met wind dan. Een trein waait toch niet zomaar van een (vakwerk) brug af? :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159518167
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is het probleem met die mierdijkbrug met wind dan. Een trein waait toch niet zomaar van een (vakwerk) brug af? :?
Jawel hoor :Y _O-

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159518182
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is het probleem met die mierdijkbrug met wind dan. Een trein waait toch niet zomaar van een (vakwerk) brug af? :?
Ik meen eens gehoord te hebben dat de bovenleiding dan te veel gaat zwiepen. O-)
  Moderator zaterdag 30 januari 2016 @ 15:33:21 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159518335
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik meen eens gehoord te hebben dat de bovenleiding dan te veel gaat zwiepen. O-)
Dat is toch wel op een degelijke manier vast te zetten. Extra masten bv
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159518498
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is toch wel op een degelijke manier vast te zetten. Extra masten bv
Ja of met een plexiglazen kap eroverheen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159518508
Ik claim remise door zetherhaling :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159518548
:P
  zaterdag 30 januari 2016 @ 16:24:40 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159519461
Of met een bovenleidingconstructie die niet zo vatbaar is voor de wind.
  Moderator zaterdag 30 januari 2016 @ 16:35:39 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159519711
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja of met een plexiglazen kap eroverheen.
Opzich moet dat ook wel lukken toch, in de vorm van een halve ellips, dan gaat de wind er ook overheen. Ik dacht eerst dat je de hele zijkant namelijk dicht wou zetten met plexiglas, maar dat vangt best veel wind.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 30 januari 2016 @ 16:36:26 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159519731
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik claim remise door zetherhaling :Y
Zo werkt dat hier niet Kasparov
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159520248
tuurlijk wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 januari 2016 @ 17:17:20 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159520749
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 00:47 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt gaan dit de vertrektijden worden van de intercities van Breda richting Rotterdam met ingang van december 2016:
[ code verwijderd ]

Deze treinen gaan dus allemaal over de HSL. Tussen Breda en Dordrecht rijdt er nog 2x/u een sprinter, en verder niets meer.

Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken als de Moerdijkbrug is gesloten vanwege de wind. Ik heb het vermoeden dat de 1100 dan via Dordrecht wordt gestuurd, en dat de 900 en 9200 geheel worden geschrapt.
och, de 900 en de Benelux rijden toch al nooit :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 31 januari 2016 @ 00:01:48 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_159531306
Vandaag dus met de omgeleide ICE via Venlo van- en naar Keulen geweest (en aansluitend naar Koblenz).
Opmerkelijk is de opvallend lange rijtijd: Van Mönchengladbach naar Keulen in 47 minuten en terug 50 minuten. Waarbij op de heenweg aardig doorgereden werd, en ej toen voor Keulen Hbf zo'n 18 (!) minuten voor de paal stond voor je het station binnen komen kon.
De terugweg werd er hooguit 100 à 120 km/h (ipv de daar toegelaten 160 km/h) gereden, en waren we 4 minuten te vroeg in Mönchengladbach, maar wel 6 minuten te laat uit Köln Hbf vertrokken dus effectief ook 10 minuten tijd ingehaald, ondanks de rustige rijstijl.
  zondag 31 januari 2016 @ 01:15:42 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159532673
Venlo - Viersen moet nodig verdubbeld worden, al dat enkelspoor zorgt voor flink wat capaciteitsgebrek. 8)7
  zondag 31 januari 2016 @ 09:16:09 #92
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159534349
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 01:15 schreef James1988 het volgende:
Venlo - Viersen moet nodig verdubbeld worden, al dat enkelspoor zorgt voor flink wat capaciteitsgebrek. 8)7
De lobby daarvoor is al jaren aan de gang, was pas in het nieuws, ook hier op het forum.

http://www.rock-project.eu/home.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 31 januari 2016 @ 14:55:00 #93
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159541567
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 01:15 schreef James1988 het volgende:
Venlo - Viersen moet nodig verdubbeld worden, al dat enkelspoor zorgt voor flink wat capaciteitsgebrek. 8)7
Dat zou ook nog moeten gebeuren met Heerlen -Herzogenrath.

Een oud bericht helaas:
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)en-landgraaf-beperkt

Toch blijft het allemaal vreemd als je bedenkt dat er nog in de jaren 80 een trein van Maastricht naar Aken reed waarbij de lijn aansloot bij Richterich vlak voor Aken West.
Een ETA 150 en als ik me niet vergis is dit accutreinstel later de BR 515 geworden.
Vaak genoeg dit treintje genomen om te gaan zemmen in Simpelveld.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_159543958
Akkutriebwagen ja. Best bijzonder eigenlijk. Jammer dat ik dat niet meer meegemaakt heb. In mijn eerste OV-jaar (91-92) stond Simpelveld nog wel op de spoorkaart, net als Visvliet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159544760
quote:
14s.gif Op zondag 31 januari 2016 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Akkutriebwagen ja. Best bijzonder eigenlijk. Jammer dat ik dat niet meer meegemaakt heb. In mijn eerste OV-jaar (91-92) stond Simpelveld nog wel op de spoorkaart, net als Visvliet.
1991 óf 1992 is het jaar waarin ik met de akkutriebwagen ben geweest. Vakantie Schin Op Geul, uitzicht op de spoorlijn, fantastisch <3
Bier.
pi_159553226
Zit je lekker te 'gamen' in de trein moet je overstappen waardoor je moet opgeven :r
pi_159558160
Swaar lefuh joh! ;)
Bier.
  maandag 1 februari 2016 @ 00:44:56 #98
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159559957
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:00 schreef b2py het volgende:
Zit je lekker te faporeren in de trein moet je overstappen waardoor je moet opgeven :r
Dat zal het wel zijn geweest.
doei
pi_159561449
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Swaar lefuh joh! ;)
Ja er was hier ook zo weinig te doen dat ik zelfs dit er maar opzette
  maandag 1 februari 2016 @ 09:44:15 #100
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159562210
Ik heb vandaag een oplaadzuil laten crashen door t product samenreiskorting 1-2-2017 er op ye willen zetten... :P
  maandag 1 februari 2016 @ 09:47:15 #101
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159562254
:s)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')