Je weet dat Geerdijk Centraal bijna het drukste station van Nederland is he?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:31 schreef J.B. het volgende:
Waarom zou pak em beet dat lijntje bij Almelo verdubbeld moeten worden? Er zijn ook nog wel wat spoorlijnen in het noorden waarbij mij verdubbelen gewoon kapitaalvernietiging lijkt
De Movarissen & Arcadissen wel, laten die nou net gespecialiseerd zijnquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet elk ingenieursbureau heeft zo-ff iets op de plank liggen om de betrouwbaarheid van een dienstregeling + infrastructuurontwerp te kunnen analyseren.
Nou dan verdubbel je dat niet. Maar als je nou serieus moest kiezen tussen verbussen en verdubbelen? Dan maar verdubbelen. Nee er gaat daar geen kwartierdienst rijden. Het lijntje is kort genoeg en er zijn genoegweinig haltes om dat enkelsporig 2 keer per uur per richting fatsoenlijk te kunnen blijven bedienen. Daarmee is het trouwens ook het enige lijntje in het land waar dat voor geldt, dus tot zo ver je argument.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:31 schreef J.B. het volgende:
Waarom zou pak em beet dat lijntje bij Almelo verdubbeld moeten worden? Er zijn ook nog wel wat spoorlijnen in het noorden waarbij mij verdubbelen gewoon kapitaalvernietiging lijkt
Jij hebt niets te willen over waar je belastingcenten aan uitgegeven worden. Er zijn dingen die veel erger zijn waar je je druk over zou moeten maken. Het spoor eet bijna niets en dit hoeft niet eens een achterlijk duur traject te zijn. Overal, behalve in Zwolle op het emplacement zelf, is ruimte voor dat tweede spoor én er hoeft niets onteigend te worden want het is al in eigendom van NS op een paar enkele vierkante meters na. Zelfde als met Olst-Deventer. Of die enkelsporige brug bij Ravenstein. En Viersen-Kaldenkirchen of whatever. En de hele Maaslijn for that matter. RARE DINGEN.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil niet dat mijn belastingcenten worden uitgegeven aan "enkelspoor moet tot de laatste centimeter verdubbeld worden in Nederland" terwijl het niet nodig is en het geld veel beter aan andere dingen uitgegeven kan worden.
Had NS Vastgoed niet een tijdje terug zo ongeveer elke vierkante meter grond verkocht die zij nog in bezit hadden, waardoor ProRail nu een godsvermogen moet betalen aan één of ander bedrijfje dat in grond speculeert als ze nog maar een sein willen verplaatsen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
want het is al in eigendom van NS op een paar enkele vierkante meters na.
Waarom zou bijvoorbeeld Sneek-Stavoren verdubbeld moeten worden? Ik zie daar echt totaal geen toegevoegde waarde in.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dan verdubbel je dat niet. Maar als je nou serieus moest kiezen tussen verbussen en verdubbelen? Dan maar verdubbelen. Nee er gaat daar geen kwartierdienst rijden. Het lijntje is kort genoeg en er zijn genoegweinig haltes om dat enkelsporig 2 keer per uur per richting fatsoenlijk te kunnen blijven bedienen. Daarmee is het trouwens ook het enige lijntje in het land waar dat voor geldt, dus tot zo ver je argument.
Zodat er nog meer Speno's door watersportwinkels heen kunnen, duhquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Waarom zou bijvoorbeeld Sneek-Stavoren verdubbeld moeten worden?
Hmm.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:35 schreef b2py het volgende:
[..]
De Movarissen & Arcadissen wel, laten die nou net gespecialiseerd zijn
Ik heb net zo veel te willen als wie dan ook.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jij hebt niets te willen over waar je belastingcenten aan uitgegeven worden. Er zijn dingen die veel erger zijn waar je je druk over zou moeten maken. Het spoor eet bijna niets en dit hoeft niet eens een achterlijk duur traject te zijn. Overal, behalve in Zwolle op het emplacement zelf, is ruimte voor dat tweede spoor én er hoeft niets onteigend te worden want het is al in eigendom van NS op een paar enkele vierkante meters na. Zelfde als met Olst-Deventer. Of die enkelsporige brug bij Ravenstein. En Viersen-Kaldenkirchen of whatever. En de hele Maaslijn for that matter. RARE DINGEN.
Omdat die friesjes dan nog veel meer bloedmooie dochters op de wereld kunnen zetten EN ze naar school kunnen sturen. Snap je dan NIKS?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Waarom zou bijvoorbeeld Sneek-Stavoren verdubbeld moeten worden? Ik zie daar echt totaal geen toegevoegde waarde in.
En dat is geen kont gelukkig. Net als die rare zorgverzekeringsreclames "waarom zou je betalen voor iets wat je niet gebruikt?" flikker op joh kutreclame, dat is gewoon niet hoe het werkt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb net zo veel te willen als wie dan ook.
In Japan is veel vermogen maar de regering heeft geen cent. Er is geen enkel land ter wereld met een staatsschuld die zo groot is. En in Japan laten ze hele spoorlijnen open omdat er één meisje is die naar school moet. Nou nee dát is een goed idee.quote:En ik denk dat ze in Zwitserland en Japan met name zo rijk zijn en zo'n betrouwbaar spoor hebben omdat ze geen rare fratsen uithalen zoals onnodig hele trajecten ver(vier)dubbelen maar een langetermijnvisie maken en precies datgene doen wat daarvoor nodig is, niet minder en niet meer.
Die link werkt nietquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Hmm.
Op de site van Movares (https://movares.nl/dienst/hortus-rail-en-tractiesimulator/) zie ik veel maar geen robuustheidsanalyse.
In Zwitserland zijn de wissels die ze standaard gebruiken al ruim 2 keer zo duur als de exemplaren in Nederland. En dan is de aanschaf slechts 20% van de totale life-cycle cost.quote:[..]
Ik heb net zo veel te willen als wie dan ook.
En ik denk dat ze in Zwitserland en Japan met name zo rijk zijn en zo'n betrouwbaar spoor hebben omdat ze geen rare fratsen uithalen zoals onnodig hele trajecten ver(vier)dubbelen maar een langetermijnvisie maken en precies datgene doen wat daarvoor nodig is, niet minder en niet meer.
Oh, raar.quote:
In Zwitserland is een pot jam ook 2x zo duur als een Nederlands exemplaarquote:[..]
In Zwitserland zijn de wissels die ze standaard gebruiken al ruim 2 keer zo duur als de exemplaren in Nederland. En dan is de aanschaf slechts 20% van de totale life-cycle cost.
Ah, idd. Top.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh, raar.
Edit: Je moet het haakje ) aan het einde van de url weghalen.
Geen idee. dat is de hamvraagquote:[..]
In Zwitserland is een pot jam ook 2x zo duur als een Nederlands exemplaar
Maar zijn hun wissels ook 2x zo goed?
Ok, nou, laat ze dat dan maar eens loslaten op wat enkelsporige trajecten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Ah, idd. Top.
Maare, bij toepassingsvoorbeelden staat wat je zoekt?
Uit die capaciteitsanalyses komt ook risico.
Dat risico is ondervangen in het immer bekende 'speling van de dienstregeling'quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok, nou, laat ze dat dan maar eens loslaten op wat enkelsporige trajecten.
(Wie weet wordt dat ook al wel gedaan)
Treinen moeten op elkaar en op het voor- en natransport aansluiten, dus die 'speling in de dienstregeling' krijg je in de eerste plaats voor elkaar door infrastructuur-aanpassing en niet door aanpassing/verlangzaming van de dienstregeling.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat risico is ondervangen in het immer bekende 'speling van de dienstregeling'
Nicequote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lukt steeds beter om de hele trein in de bocht te krijgen. Kopbak is nog niet optimaal maar dit is al veel beter dan toen er nog 1700+ICRm reed met7 of 8 bakken. Dat lukte nooit zonder paal ervoor ergens.
[ afbeelding ]
Het zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben dat Nederland de smering van de wissels maar wegbezuinigd heeftquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Die link werkt niet
[..]
In Zwitserland zijn de wissels die ze standaard gebruiken al ruim 2 keer zo duur als de exemplaren in Nederland. En dan is de aanschaf slechts 20% van de totale life-cycle cost.
Cool. Zutphen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lukt steeds beter om de hele trein in de bocht te krijgen. Kopbak is nog niet optimaal maar dit is al veel beter dan toen er nog 1700+ICRm reed met7 of 8 bakken. Dat lukte nooit zonder paal ervoor ergens.
[ afbeelding ]
Als je dat blijft geloven komen we een eind verder!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben dat Nederland de smering van de wissels maar wegbezuinigd heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |