derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 19:41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 19:59 |
Dat kun je goed genoeg nabootsen zonder daadwerkelijk stoplicht. Ben je echt ZO dom ja? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 19:59 |
Nee. | |
MTL | zondag 24 januari 2016 @ 20:00 |
Aanwijzing SB kreeg ik twee weken geleden zelfs tweemaal met dezelfde trein. Beide keren ivm de infrastructuur, bij Amsterdam Muiderpoort en daarna bij Geldermalsen weer. Bij Geldermalsen ging daarna direct het spoor buiten dienst voor reparatie. De werktreinen stonden al klaar (het was inmiddels dan ook al 1 uur, had de laatste trein naar Eindhoven). | |
WoodenAxe | zondag 24 januari 2016 @ 20:00 |
Er ligt weer een blaadje op t spoor | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 20:08 |
Ja joh, we doen even in de lesauto of er na de spoorwegovergang een weg van rechts komt waar een militaire collone met groene lampen komt. Dan gaan mensen de lesautp inhalen over de overweg. Dáár wordt het lekker veilig van. In de rijlessen kun je toch niet alles leren. Daarvoor moet je gewoon even enkele tienduizenden km's maken denk ik ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 24 januari 2016 @ 20:08 |
Ja lachen man. En zo origineel ook. Verder nog wat te melden of was dit het wel? | |
James1988 | zondag 24 januari 2016 @ 20:15 |
En op de A2 heeft één of andere Sjonnie z'n pauperbak weer achterin een vrachtwagen geparkeerd. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 20:36 |
Als je deze krijgt dan is het gelijk goed raak met die aanwijzing. Zeker al als je meerdere keren over datzelfde baanvak komt op die dag. | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 21:21 |
hoax. Bontkraagjes rijden altijd helemaal links | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2016 @ 21:55 |
Bontkraagjes zijn er ook om plat te rijden ![]() | |
Prins_Pils | zondag 24 januari 2016 @ 22:19 |
Lachen met Belgen (of juist janken): Twee spoorlijnen rond Brussel worden nu verdubbeld van twee naar vier sporen om het GEN te kunnen rijden, maar het geld is op en de bouw zal minstens vier jaar stilliggen en misschien wel langer ![]() Clique voor bron. | |
James1988 | zondag 24 januari 2016 @ 22:20 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2016 @ 22:32 |
'weinig te maken met de realiteit' + Nijvel / Ottignies / Louvain-la-Neuve... Gevalletje wafelijzerpolitiek? | |
b2py | zondag 24 januari 2016 @ 22:36 |
Serieus, tover die 60/75 mio ergens vandaan, zoveel is het niet.. | |
Cherna | zondag 24 januari 2016 @ 22:38 |
Uit de pot van de EU? Het Belgisch spoor is al failliet | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 22:55 |
Klopt, ik eet het konijn er ook graag uit ![]() Maar sommige nemen monteren die huid dan graag op een stuk landbouwplastic en maken er een jas van. Die jassen gaan ook nog gewoon voor een paar honderd over de toonbank ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2016 @ 07:54 |
terwijl je ze ook met 20 in een rol bij de supermarkt kunt krijgen voor een knaak ![]() | |
Fixers | maandag 25 januari 2016 @ 08:28 |
In Nederland zou er inderdaad geld in zo'n bodemloze put gegooid blijven worden. "Want we zijn al begonnen en er is al zoveel geld aan uitgegeven." Sunken cost fallacy heet dat, trekken aan een dood paard in het Nederlands. | |
#ANONIEM | maandag 25 januari 2016 @ 09:26 |
In dit geval zou dat ook volkomen terecht zijn, op het grootste deel van de trajecten ligt al een nieuwe betonnen bak met plaats voor vier sporen. Vooral op de lijn naar Ottignies liggen nog wel wat bijzondere constructies in verband met hoogteverschillen. Kostenstijgingen zijn het probleem ook niet echt, eerder een waardeloze planning. [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2016 09:28:28 ] | |
ReisT | maandag 25 januari 2016 @ 09:29 |
We hebben het niet over miljarden, het is geen NZ-lijn... In België is het wel de vraag, als je het nu meteen af zou bouwen, of er dan wel budget is voor die extra treinen die er zouden moeten gaan rijden. | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 09:30 |
Dat is dus een fabel, heb ik afgelopen week in mijn project management book gelezen. | |
Fixers | maandag 25 januari 2016 @ 11:01 |
De sunken cost fallacy een fabel? Interessant, kan je die uitleggen? Voor dat geval van België is het wel een relatief klein bedrag (voor een spoor-infrastructuur project). Dan is even door bijten en de extra investering het waarschijnlijk wel waard. | |
DeaDLocK2K | maandag 25 januari 2016 @ 11:42 |
Nope, is het niet. Je boek heeft het fout en probeert fouten over de ruggen van de belastingbetaler alsnog goed te praten. | |
Prins_Pils | maandag 25 januari 2016 @ 11:47 |
Op de Rails schrijft op facebook dat er weer een nieuwe R-Net-Flirt onderweg is naar Leidschendam.Met waarschijnlijk een half uur vertraging. | |
Peterselieman | maandag 25 januari 2016 @ 12:40 |
Om 12.00 uur vertrokken uit Bad Bentheim | |
DeaDLocK2K | maandag 25 januari 2016 @ 12:54 |
Gespot ook! | |
dennistd | maandag 25 januari 2016 @ 13:02 |
Ik las het net op tijd: Nadat begin december de eerste FLIRT voor Abellio bestemd voor Gouda-Alphen a/d Rijn geleverd was, was het vandaag de beurt aan het tweede stel. Achter Strukton G1206 303001 werd het stel van Bad Bentheim naar Leidschendam gesleept en passeert hier de Vliegveldstraat in Deurningen. | |
Peterselieman | maandag 25 januari 2016 @ 13:08 |
Mooi, Dennis ![]() | |
Nattekat | maandag 25 januari 2016 @ 13:09 |
Ik ga eens kijken of ik hem tussen Woerden en Gouda vanuit de lucht kan spotten ![]() | |
dennistd | maandag 25 januari 2016 @ 13:14 |
Mijn accu's zijn leeg, en ik zat wat krap in de tijd om mijn drone de lucht in te sturen ![]() Sterker nog: ik kwam aanrijden bij de overweg, draaide de auto, keek of het sein rood was (in tegengestelde richting, dus rijweg ingesteld) en toen kwam ie er ook al aan in de verte ![]() | |
derLudolf | maandag 25 januari 2016 @ 13:16 |
Mooie plaat Dennis. Wat is nou het voordeel van een Flirt tov een GTW? Flirt is toch een stapje hoger? Lijkt me voor een tram/stoptrein niet b echt noodzakelijk | |
Nattekat | maandag 25 januari 2016 @ 13:16 |
10 minuten vertraging dus? Met 10 minuten vliegtijd is het wel zo handig dat ik niet bezig ben met de accu verwisselen. | |
Nattekat | maandag 25 januari 2016 @ 13:17 |
Dat gaat voor mij niet werken met de 6 treinen per uur daar ![]() | |
dennistd | maandag 25 januari 2016 @ 13:20 |
Hengelo-Oldenzaal rijdt een halfuurdienst van Syntus, maar die rijdt al eerder. Verder alleen goederen en IC Berlijn (daar was het ook de tijd niet voor), dus dan is het een makkie ![]() Vertraging is altijd even afwachten, maar ik denk dat het +30 blijft. | |
Peterselieman | maandag 25 januari 2016 @ 13:23 |
Volgens mij is de FLIRT3 de opvolger van zowel de oudere versies van de FLIRT als de GTW | |
dennistd | maandag 25 januari 2016 @ 13:23 |
GTW had een losse motorbak en was leverbaar als diesel en elektrische versie. FLIRT heeft de motoren onder het hele stel verwerkt, waardoor er veel meer assen aangedreven zijn. Ook heeft FLIRT gewone jacobsdraaistellen, terwijl bij een GTW een bak aan één kant op een andere leunt (soort aanhanger-trekhaak). GTW wordt niet meer gemaakt is en net als de FLIRT opgevolgd door de FLIRT3. De dieselversie daarvan heeft trouwens nog wel een aparte motorbak zoals de GTW, maar die heeft geen aandrijving en produceert stroom voor de normale motoren die onder het stel verdeeld zitten. | |
Prins_Pils | maandag 25 januari 2016 @ 14:00 |
Ik heb hem ook gezien ![]() ![]() Ja ik had beter aan de overkant kunnen gaan staan maar daar had ik geen tijd meer voor ![]() | |
ReisT | maandag 25 januari 2016 @ 14:13 |
Onder het hele stel? Nee, want de jacobsdraaistellen zijn namelijk niet gemotoriseerd, alleen in de kopbakken zitten motoren. De drie-, t/m zesdelige FLIRT hebben vier aangedreven assen in totaal. De tweedelige maar twee, niet meer dan een GTW dus. [ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 25-01-2016 14:47:40 ] | |
dennistd | maandag 25 januari 2016 @ 14:18 |
Dan heb ik het verkeerd in mijn hoofd zitten, sorry voor de verwarring | |
Nattekat | maandag 25 januari 2016 @ 15:18 |
Mooi is dat, afslag gemist ![]() Ga hem niet meer kunnen onderscheppen. | |
Merode32 | maandag 25 januari 2016 @ 15:27 |
Vanaf de schiphollijn ligt er een enkelsporige spoorboog die over de joods begraafplaats gaat, om diemen heen en dan intakt op de lijn naar watergraafsmeer, nu zie ik dat op de lijn vanuit weesp ook een spoor afbuigt en diezelfde route volgt, waar word die voor gebruikt? Snelle ic route zodat station diemen niet in de weg ligt? | |
Peterselieman | maandag 25 januari 2016 @ 15:29 |
Voor hetzelfde doel als de spoorboog: snel de Watergraafsmeer op kunnen komen | |
Merode32 | maandag 25 januari 2016 @ 15:31 |
Tja zo simpel kan het zijn, van de spoorboog diemen-watergraafsmeer wist ik dat het alleen voor onderhoud word gebruikt, maar vanuit weesp leek me dat onlogisch. | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 15:32 |
Aan- en afvoer van materieel. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 25 januari 2016 @ 16:26 |
Kijk wat leuk! Rijdt zomaar naast mijn trein uit Utrecht Centraal weg! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2016 @ 16:40 |
ALLES in de zon, en wie slaagt erin om precies JUIST de trein iin de schaduw te krijgen... ![]() | |
dennistd | maandag 25 januari 2016 @ 16:44 |
Geeft toch een mooi contrast zo? Beter dan de helft van de trein in de zon en de andere helft niet. | |
dennistd | maandag 25 januari 2016 @ 16:47 |
Dat is kut ja, heb ik ook al wel eens gehad ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 25 januari 2016 @ 16:49 |
Er staan echt al heel veel mastvoeten in de grond tussen Nijverdal en Raalte joh! | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 25 januari 2016 @ 16:53 |
Dit was de beste van de 10 ![]() Moeilijk hoor met telefoon vanuit een rijdende trein! ![]() | |
Okuliarnik | maandag 25 januari 2016 @ 16:55 |
Samen met pak 'm beet nog een man of 10. | |
Prins_Pils | maandag 25 januari 2016 @ 16:57 |
Een vriend van me staat op Den Haag HS te wachten, heeft hij nog steeds +30 of is het meer geworden? | |
dennistd | maandag 25 januari 2016 @ 17:03 |
Laatste melding is 16.30u door Schiedam, dus lijkt van wel (was 16.20u Den Haag HS gepland) | |
Prins_Pils | maandag 25 januari 2016 @ 17:05 |
Oh hij is net een minuut geleden uit Den Haag HS vertrokken hoor ik nu ![]() | |
Prins_Pils | maandag 25 januari 2016 @ 17:06 |
Dit was trouwens een tweedelige als ik het goed gezien heb, de vorige was een driedelige toch? | |
Nattekat | maandag 25 januari 2016 @ 17:11 |
Één troost: de camera was niet goed opgeladen en gaf na een minuut al commentaar dat de batterij bijna leeg was. | |
dennistd | maandag 25 januari 2016 @ 17:12 |
Nee, ook tweedelig. Gouda-Alphen heeft alleen maar tweedelige stellen, zes stuks. | |
dennistd | maandag 25 januari 2016 @ 17:13 |
Een uur geleden is er trouwens een Buffeltje uit Zwolle als IC naar Deventer vertrokken, omdat de trein waar het materieel van af moet komen ook niet verder dan Deventer was gekomen door vertraging vanuit Dieren: http://ovtijden.com/arnu/rl/303663/2016-01-25T16:29:00+0100/ | |
ReisT | maandag 25 januari 2016 @ 17:18 |
Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort. | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 17:19 |
Als ze toegelaten worden denk ik wel, dat is weer het voordeel van 1 NS. | |
dennistd | maandag 25 januari 2016 @ 17:26 |
Nou ja, een tweede stel is sowieso handig, dan kun je monteurs opleiden in Leidschendam terwijl je proefritten rijdt op de Hanzelijn. | |
Peterselieman | maandag 25 januari 2016 @ 17:27 |
en proefritten met gekoppelde stellen | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 25 januari 2016 @ 17:42 |
Zoiets? ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 25 januari 2016 @ 17:44 |
Meer een gevalletje: Camera aan de usb van een in slaapstand zijnde computer oploaden doet het enkel de eerste 3 seconden. Daarna stopt ie ermee zonder dat je het door hebt. Nogal lullig als je dan 30km verderop de lucht in wil, en dan niks kan filmen ![]() | |
James1988 | maandag 25 januari 2016 @ 19:15 |
Voor de constructiefetisjisten onder ons: zo staat het met Citybanan, het tunnelbouwproject onder Stockholm om daarmee Stockholm Central (en de toeleidende sporen) te ontlasten: Opvallend: in de tunnel worden perrondeuren geplaatst. | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2016 @ 19:39 |
Goed idee voor in Delft ![]() | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 20:11 |
Leuk! Wat is er opvallend aan perrondeuren? | |
#ANONIEM | maandag 25 januari 2016 @ 20:29 |
Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten. | |
James1988 | maandag 25 januari 2016 @ 20:30 |
Voor heavy rail is de aanwezigheid van perrondeuren redelijk opvallend, vind ik. Bij metro's (en bijvoorbeeld bij de tram in Dubai) is het gemeengoed, maar bij grootspoor zie ik ze eigenlijk nooit. Thameslink (Londen) krijgt ze bijvoorbeeld niet, maar Crossrail dan weer wel. | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2016 @ 20:30 |
en dat je als machinist moet nadenken bij waar je stopt. Zal nog lastig zat worden als ze dat in Delft willen doen ![]() | |
James1988 | maandag 25 januari 2016 @ 20:33 |
Dat is wel opgelost. Op het Pendeltåg-netwerk rijden momenteel twee treintypes: de in 1983 door ASEA gebouwde treinen van het type X10 (2 losse bakken), en de sinds 2005 door Alstom geleverde Coradia Nordic X60's (6 bakken op Jacobsdraaistellen). Er zijn nieuwe X60's besteld ter vervanging van de X10's, omdat deze laatste de hellingen in de nieuwe tunnel niet zouden kunnen nemen. Er rijdt straks dus een uniforme vloot in en rond Stockholm. | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 20:37 |
Kwestie van tijd dus, iets of iemand moet pionieren. | |
#ANONIEM | maandag 25 januari 2016 @ 20:40 |
In Shenzhen (China) hebben ze het zo opgelost:![]() | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 20:40 |
De vragen over de prestaties van de ICd zijn vertraagd | |
Peterselieman | maandag 25 januari 2016 @ 20:41 |
Het past er wel bij ![]() | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 20:41 |
Bij nieuwbouw is ruimte maken relatief makkelijk, bij de historisch gegroeide kathedralen die wij in Nederland hebben is dat een stuk lastiger.. | |
James1988 | maandag 25 januari 2016 @ 20:42 |
Gisteravond is een Eurostar van Londen naar Parijs tot stilstand gekomen op de Franse LGV. Brand op het dak van de motrice heeft de bovenleiding dusdanig beschadigd dat deze moest worden afgeschakeld, een dieselloc moest de ¤* wegslepen. De Eurostar werd naar Arras gesleept, aldaar moest iedereen overstappen op een andere Eurostar. Volgens dienstregeling had de trein om 20:47 aan moeten komen in Parijs, dat werd 05:00. | |
#ANONIEM | maandag 25 januari 2016 @ 20:42 |
Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouw | |
DeaDLocK2K | maandag 25 januari 2016 @ 20:44 |
Het zou zelfs in Nijverdal makkelijk kunnen. In Hengelo en Zwolle zijn de trappen drie keer breder dan nodig en donder je zowat het perron af als je langs de trapgaten staat dus daar lijkt het me lastiger maar voor de rest kan het eigenlijk overal wel denk ik zo. | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 20:48 |
True. Helaas is nieuwbouw Nederland ~25 jaar van planvorming tot realisatie terwijl je in China in 5 jaar kan realiseren vanuit planfase. Daarom zal Thameslink het ook wel niet hebben en Crossrail wel krijgen. | |
James1988 | maandag 25 januari 2016 @ 20:50 |
Thameslink is bestaande infrastructuur die flink wordt opgewaardeerd (o.a. ERTMS en ATO), terwijl Crossrail helemaal nieuw is. | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 20:53 |
Ok. Nouja, ook dat is wel logisch dan ![]() En er moet ook iemand in NL zijn die zegt van, jo, moeten wij ook iets doen met platform screendoors? | |
#ANONIEM | maandag 25 januari 2016 @ 20:54 |
Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009. | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 20:56 |
Ja dat is allemaal leuk en aardig maar zolang niemand aan de bel trekt van 'wij moeten zoiets ook doen of laten onderzoeken' zal er niemand iets mee gaan natuurlijk. De reden waarom ze dat daar hebben gedaan kan ik ook niet vinden? Rijden ze daar anders met 300 doorheen ofzo? | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 21:00 |
Ik heb het gevonden. Die deuren staan daar omdat de HST's daar met 300 door dat station razen. Ja, dan zou ik ook wel deuren plaatsen.. ![]() | |
James1988 | maandag 25 januari 2016 @ 21:03 |
Ben je ooit wel eens in Mortsel O-Mijn-God geweest? Daar hebben ze schuifdeuren die automatisch dichtgaan wanneer er een doorrijdende trein aankomt, onder geloei van sirenes en zwaailampen. | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 21:05 |
300 is wel andere koek dan 160.. | |
James1988 | maandag 25 januari 2016 @ 21:08 |
Dat wel. Maar of er nou 160 of 300 wordt gereden, Mortsel O-Mijn-God is hoe dan ook een hellhole waar je niet dood (en zo kort mogelijk levend) gevonden wil worden. | |
#ANONIEM | maandag 25 januari 2016 @ 21:08 |
Wat de maximale snelheid in het station is kan ik daar niet vinden. En zo te zien zijn er ook maar 2 sporen voor de non-stop-treinen gereserveerd. En bij bovengrondse HSL's heb je ook stations waar niet alle treinen stoppen (zoals Montabaur of Limburg a/d Lahn). Dus wat helemaal precies de reden is weet ik niet. | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 21:10 |
Montabauer ligt het spoor waar 300 gereden wordt niet direct aan aan een perronrand dat wel het geval is in Shenzhen. Beetje het Dronten effect. | |
#ANONIEM | maandag 25 januari 2016 @ 21:12 |
Welke sporen van dat station zijn dan voor welke snelheid gebouwd? | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 21:17 |
Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten? Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen. | |
DeaDLocK2K | maandag 25 januari 2016 @ 21:19 |
Nou nee, maar het zou wel handig zijn om eens te beginnen met het in tunnels brengen van alle transportmodi. Spoorwegen zijn het handigst omdat je daarmee veel winst kan behalen en over een paar decennia gaan ze er toch wel mee beginnen. | |
#ANONIEM | maandag 25 januari 2016 @ 21:22 |
Mijn punt is, denk ik, dat het in Delft ook had gekund maar dat ik niet weet of dat nuttig was geweest of niet. | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 21:23 |
Je ontneemt een hoop circulaire ruimte voor een doel dat wellicht niet zo belangrijk is. | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2016 @ 21:49 |
"wellicht"? Je WEET toch wat er wel en niet belangrijk is als je zo'n station gaat bouwen? ![]() | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 21:50 |
Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel.. | |
#ANONIEM | maandag 25 januari 2016 @ 21:54 |
Hmm. Er is in Nederland een norm van maximaal precies 0 dode spoorwegwerkers, die streng wordt gehandhaafd en waar alles voor moet wijken. Je zou toch verwachten dat er toch minstens net zo veel commitment t.o.v. de veiligheid van de reiziger is? | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 21:54 |
Tsja, risico van werkgever vs eigen risico. | |
#ANONIEM | maandag 25 januari 2016 @ 21:57 |
Vind ik niet. Als in de Efteling 3x per jaar een achtbaan neerstort met 10 doden tot gevolg maar de Efteling trots presenteert dat ze dankzij het niet meer controleren van de bouten geen dodelijke ongelukken bij de inspectiemonteurs meer hebben dan zou ik toch zeggen dat ergens de prioriteiten verkeerd liggen. ![]() | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 22:00 |
Dat mag maar zo is het gerechtelijk systeem wel opgezet. Je moet zorg nemen voor je eigen werknemers maar het risico van een reiziger hoef je niet maximaal te mitigeren. Een provincie zou om die reden ook alle bomen langs provinciale wegen moeten verwijderen. Dat is ook relatief gezien letseloorzaak nummer 1, eenzijdige ongevallen met een object langs de weg (Een boom). | |
James1988 | maandag 25 januari 2016 @ 22:02 |
En in Delft stopt toch alles (behalve de Benelux), dus het risico is kleiner? Ofzo? | |
b2py | maandag 25 januari 2016 @ 22:03 |
Planvormingfase zou de Benelux natuurlijk verdwijnen, Fyra zou hem vervangen. Dus toen ging men er nog van uit dat alles zou stoppen in Delft. De soap kennen we etc. | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2016 @ 22:10 |
Oh ik dacht dat het alle tunnelstoringen had kunnen voorkomen die we nu wel hebben doordat er niet over de luchtstroom nagedacht was ![]() | |
dennistd | maandag 25 januari 2016 @ 22:15 |
Ook dan heb je te maken met leeg materieel en goederentreinen natuurlijk.. | |
bork | dinsdag 26 januari 2016 @ 07:47 |
http://www.volkskrant.nl/(...)-het-spoor~a4231952/ Artikel over treinsurfen in Rusland. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 januari 2016 @ 08:41 |
Nee want de boom c.q. Provincie is niet verwijtbaar. Totaal niet te vergelijken dus. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 januari 2016 @ 08:52 |
Ik kan ook nergens een bron of statistieken vinden die je bewering over eenzijdige verkeersongevallen ondersteunen... | |
ambertje90 | dinsdag 26 januari 2016 @ 08:59 |
Niet? https://www.swov.nl/ibmco(...)E~F5D8XlF_e8xie7jowY | |
b2py | dinsdag 26 januari 2016 @ 09:01 |
Als ik het vanmiddag me nog herinner post ik nog wel een screenshotje, heb die nu niet bij me.. | |
b2py | dinsdag 26 januari 2016 @ 09:02 |
De North East Corridor (NEC), de drukste passagierspoorlijn van de USA, heeft een lange termijn visie gekregen. Deze visie is weergegeven op een mooie website waar je goed de verschillen tussen de varianten kan zien. Ook wordt er gevraagd om input vanuit de gebruikers. Hier de website: http://necfuture.com/alternatives/alternatives_comparison.aspx | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 januari 2016 @ 09:22 |
Wordt in Nederland ook het NL-Alert ingezet voor spoor problemen ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 januari 2016 @ 09:47 |
MonacoAlert, ben je weer eens op reis? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2016 @ 10:02 |
Waarschijnlijk niet. Hij is zo iemand die dit soort dingen doet omdat het kan. Had hij ook niet eens ooit een netwerkprinter op zijn studentenkamertje ingesteld op locatie Canada, waardoor er midden in de nacht ineens reclamespam uit kwam knetteren? ![]() | |
derLudolf | dinsdag 26 januari 2016 @ 10:06 |
Die op de foto's Olga? ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 januari 2016 @ 10:15 |
Betrokkenheid bomen zegt niets over eenzijdigheid. | |
bork | dinsdag 26 januari 2016 @ 10:36 |
Weet niet, hebben ze gewoon van youtube geript ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 26 januari 2016 @ 10:47 |
Blijft een toppertje: | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 januari 2016 @ 12:33 |
Klopt. en ik vraag me nog steeds af of ik NL Alert kan instellen op een Franse Simkaart. Instellen wel maar werkt het ook. (maar dat terzijde) Dat klopt ook. Maar dat was eerder omdat de Printer niet Franstalig Frankrijk ingesteld stond maar Op Franstalig Canada en was dus gewoon een foutje. En ik heb enorm gegodverd toen ![]() Net zoals je Nederlands Nederland en Nederlands Belgie hebt op sommige apparaten... Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag ![]() | |
dennistd | dinsdag 26 januari 2016 @ 12:35 |
NL Alert werkt op basis van zendmasten. Zo kunnen ze ook een regionale alert sturen door alleen de zendmasten in een bepaald gebied het berichten te laten sturen. Zit je op een buitenlandse zendmast dan ontvang je dus geen NL Alert. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 januari 2016 @ 12:37 |
Maar zit ik in Nederland met een Franse Simkaart en heb dat Broadcast kanaal daarop ingesteld werkt dat dan? Monaco accepteert ook Franse telefoonnummers naast Monegaskse Mobiele nummers... | |
dennistd | dinsdag 26 januari 2016 @ 12:38 |
Ja ![]() | |
Fiorano | dinsdag 26 januari 2016 @ 12:41 |
Iemand enig idee wat er bij Barneveld aan de hand is? Iniedergeval overwegstoring maar dat duurt al de gehele dag... | |
Peterselieman | dinsdag 26 januari 2016 @ 12:43 |
wat ik begrepen heb is er vannacht een slijptrein overheen geweest en is hierbij de overweg bij station Barneveld Centrum beschadigd geraakt, waardoor daar maar een spoor beschikbaar is en er daar niet gekruist kan worden. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 januari 2016 @ 12:44 |
Ok, maar er worden geen treinverstoringen op gemeld in NL? | |
dennistd | dinsdag 26 januari 2016 @ 12:47 |
Nee, tenzij er een trein met gevaarlijke stoffen ontspoord is en er acuut gevaar dreigt voor de omgeving. Of zo. | |
dennistd | dinsdag 26 januari 2016 @ 12:48 |
Ik snap trouwens niet waarom er niet tot Barneveld Noord gereden kan worden met de tussendienst daar. Die is gewoon helemaal opgeheven. | |
_JdM_ | dinsdag 26 januari 2016 @ 13:02 |
Dat past daar niet: je zou bijna een half uur daar keren. (hij komt zichzelf tussen Hoevelaken en Barneveld-Voorthuizen-Aansluiting tegen) En je doorgaande dienst moet er ook nog langs... | |
Fiorano | dinsdag 26 januari 2016 @ 13:03 |
Rijdt nu wel tot Noord, m'n vriendin zit er in. Echter is nu ook het treinstel defect gegaan. | |
dennistd | dinsdag 26 januari 2016 @ 13:04 |
Hmm, daar heb je gelijk in, even niet aan gedacht. Tijd voor een perron aan het inhaalspoor aan de noordkant dan maar? | |
dennistd | dinsdag 26 januari 2016 @ 13:05 |
Ja, omdat door herstelwerkzaamheden nu niks rijdt tussen Centrum en Noord, dit is gewoon de doorgaande trein die nu keert. Ik had het over de tussenslag die normaal tot Zuid rijdt. Allemaal Barneveld ja | |
derLudolf | dinsdag 26 januari 2016 @ 13:05 |
Pareltje voor de samenleving dit ![]() http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)tation-heerhugowaard | |
dennistd | dinsdag 26 januari 2016 @ 15:59 |
In Deventer willen ze een uitgang aan de oostkant van spoor 1: http://www.destentor.nl/r(...)ege-drukte-1.5662608 | |
Prins_Pils | dinsdag 26 januari 2016 @ 16:00 |
Topidee ja ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2016 @ 16:02 |
ja en een tunnel aan de westkant, vanaf het noorden. | |
Prins_Pils | dinsdag 26 januari 2016 @ 16:05 |
Die uitkomt in jouw slaapkamer ook nog zeker ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2016 @ 16:14 |
Hal bij de voordeur is ook prima, ik stel me flexibel op ![]() | |
Merode32 | dinsdag 26 januari 2016 @ 16:28 |
Even voor de zekerheid checken, de spoorlijn naar den helder is binnen de bebouwde kom van dh toch tweesporig? De hoofdlijn plus zo industrielijntje of vergis ik mij? | |
Prins_Pils | dinsdag 26 januari 2016 @ 16:29 |
Den Helder ![]() Hoofdlijn is enkelsporig en dat industrielijntje sluit aan op het emplacement maar ik weet niet hoelang die naast elkaar liggen. | |
Nattekat | dinsdag 26 januari 2016 @ 16:31 |
De hoofdlijn is enkelspoor, wat er verder naast ligt moet een andere functie hebben. | |
b2py | dinsdag 26 januari 2016 @ 16:43 |
Spoor naar de Marine is volgens mij reeds afgebroken of wordt in de nabije toekomst afgebroken. Inzetplaats blijft wel liggen | |
Merode32 | dinsdag 26 januari 2016 @ 16:50 |
Ik dacht dat ns/prorail de marinelijn grotendeels wilde afbreken met uitzondering van het eerste stuk(naast de hoofdlijn+bocht om) voor toekomstig rangeer en opstelplaatsen. Zodat de virms daar kunnen staan ipv aan het perron, in de nacht. | |
b2py | dinsdag 26 januari 2016 @ 16:51 |
Mijn docent op het HBO had er geen handje van om een directe bron bij een tabelletje te plakken maar dit komt uit colleges verkeersveiligheid in Nederland ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2016 @ 18:54 |
Den Helder ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:16 |
De chauffeur van de vrachtwagen met diepvriespatat bij Ruurlo krijgt geen boete: http://www.tubantia.nl/re(...)-aan-boete-1.5663007 | |
Merode32 | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:17 |
Wie zegt dat ik in den helder moet zijn? Zoals de wethouder het zo mooi zei, dh is een doorvoerplaats voor mensen die van de eenekant op weg zijn naar de andere kant. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:19 |
Ik heb in Den Helder ooit een Arola 25 gekocht. En ben er daarna mee naar huis gereden. Kost een zondag maar dan heb je een invalidenwagen voor de deur ![]() | |
b2py | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:24 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:37 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 26 januari 2016 @ 19:39 |
+5 bij vertrek uit Den Haag HS is opgelopen tot +20 bij aankomst in Breda (volgens plan was dat om 19:18). Vlak voor de aansluiting komt de trein langzaam tot stilstand terwijl langs rechts een IC voorbijraast. "We komen aan in Breda, u kunt hier overstappen op de trein naar Tilburg, 's-Hertogenbosch en Zwolle van 19:40." Ik denk niet dat je dat nog gaat lukken. ![]() | |
derLudolf | dinsdag 26 januari 2016 @ 20:25 |
Mag je die buiten de spits niet gein meenemen in de trein? | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2016 @ 20:29 |
Tuurlijk niet. Verbrandingsmotor | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:20 |
Alhoewel ik bij Arriva (wel eerst gebeld met de klantenservice om het te vragen en om het door te geven aan de steward en de meester!) een keer met -8 mijn snorfiets mee mocht nemen in de trein. Arriva heeft in de huisregels niets over verbrandingsmotoren staan, NS wel. Arriva heeft ook nog een gelijkvloerse instap. Heb hem de hand gelukkig kunnen schudden en hij vond het maar gaaf ![]() En die Arola 25s was niet warm te krijgen. Ik heb ook een 40s benzine en een 40s diesel gehad. Die diesel bleef het warmst (echt heel warm, geen jas nodig met -10 buiten) maar de benzineversie stonk niet zo naar diesel. Wat een bazending. Eeuwig zonde dat die gejat is. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:21 |
En een Arola past de trein niet in trouwens. Zijn ze te hoog voor. En bij NS kom je de trap niet op zonder minstens 4 tot 6 dommekrachten. Ze zijn niet zo licht. | |
derLudolf | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:26 |
Oh dan mag net niet? Bosmaaier of kettingzaag mag ook niet? | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:27 |
Goh ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:27 |
Elektrisch wel. En als je ze in een gitaartas propt dan zeurt natuurlijk niemand erover. | |
James1988 | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:27 |
Mag inderdaad allemaal niet. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:28 |
Laaaange dag, 05:45 opgestaan, tweede trein, 18:30 pas thuis. Nu nieuwe X-Files. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:29 |
Nee inderdaad. Staat expliciet in de Algemene voorwaarden, artikel 5.4: Bron http://www.ns.nl/binaries(...)avr-ns-20150701-.pdf | |
derLudolf | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:31 |
Hmm vreemd, een patatje oorlog smeert en stinkt meer ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:03 |
Maar een patatje oorlog is niet brandgevaarlijk ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:06 |
Leuk leesvoer: How we made the Eurostar | |
derLudolf | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:11 |
Er is hier thuis nooit een auto, grasmaaier of bladblazer uitgebrand. Alleen een Märklín transformator ![]() Maar goed, motorblok er uit lepelen dus en die in een gitaar koffer stoppen ![]() | |
dennistd | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:15 |
1000 volt in Frankrijk ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:19 |
Tikfout. Tering. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:20 |
frietje Koude oorlog misschien niet nee ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:43 |
Het is patat. Je woont nu aan de beschaafde kant van de rivieren dus je past je maar aan ![]() | |
bork | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:45 |
Friet en pils/patat en bier aan de andere kant, ik wil er graag een proefschrift over schrijven, ik zoek nog nog sponsors voor het veldonderzoek, giften welkom, misschien wel aftrekbaar, wie weet ![]() ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:47 |
Wacht wat, is er ook al een pils/bier-oorlog? ![]() | |
bork | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:47 |
Nee dat is mijn hypothese ![]() ![]() Dat de pils/bier grens bijna dezelfde grens is als/dan de friet/patat grens ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:48 |
Het is zéker een onderzoekje waard ![]() | |
bork | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:50 |
Dacht ik ook ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:55 |
Pils en bier is wel een verschil hoor. Een ale is wel bier, maar geen pils. | |
bork | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:56 |
Ja Games maar niet voor de doorsnee nl-boerenlul. | |
Prins_Pils | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:56 |
Absoluut, maar in het spraakgebruik wordt dat onderscheid niet zo gemaakt. | |
bork | dinsdag 26 januari 2016 @ 23:00 |
Nee daarom is de hypothese ook best serieus te verantwoorden. In de Randstad krijg je wanneer je een biertje besteld een bier van het type: pils. De discussie wat goed/fout is sluit dan weer naadloos aan bij patat/friet ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 26-01-2016 23:24:06 ] | |
Prins_Pils | dinsdag 26 januari 2016 @ 23:04 |
Ik heb even een polletje geopend bij de concurrent want ik ben ook nieuwsgierig geworden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2016 @ 06:59 |
ga weg joh stadskind | |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2016 @ 06:59 |
Games Rodriguez? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 januari 2016 @ 07:21 |
Dat heeft niets met stad te maken man, provinciaal ![]() | |
derLudolf | woensdag 27 januari 2016 @ 07:31 |
Jij zegt gewoon patat, anders ga je maar weer aan de andere kant van de IJssel wonen. Beschaafde mensen zeggen patat. Klaar. | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 januari 2016 @ 07:37 |
Hij woont 'aan de andere kant van de IJssel' ten opzicht van de randstad, en aan beide kanten van de IJssel zeggen ze over de hele linie zo'n beetje patat... | |
derLudolf | woensdag 27 januari 2016 @ 07:45 |
Dan moet ie maar nog verder afglijden, tot onder de Maas of Waal bijvoorbeeld | |
bork | woensdag 27 januari 2016 @ 07:47 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2016 @ 08:50 |
Jezus moet ik nou ook al mijn beledigingen gaan uitleggen? ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 27 januari 2016 @ 12:37 |
Berichtje in de Stentor: maar liefst 17 storingen in 50 dagen op Deventer-Apeldoorn, en 16 op Apeldoorn-Amersfoort. Viel mij ook al op dat het wel vaak mis is op die lijn.. | |
Darkwing_Duck | woensdag 27 januari 2016 @ 13:17 |
Het nieuwe Arnhem-Winterswijk | |
Darkwing_Duck | woensdag 27 januari 2016 @ 13:18 |
zijn die lijnen dan niet dicht voor t nachtvenster? | |
James1988 | woensdag 27 januari 2016 @ 13:54 |
Vast wel, dus dat andere stel zal wel over de klassieke route van Arras naar Parijs zijn gereden. Het gaat om 700 man, dus die stop je niet zomaar in bussen. | |
derLudolf | woensdag 27 januari 2016 @ 14:04 |
De Franse HSL lijnen zijn 's nachts gesloten voor het verkeer? | |
Darkwing_Duck | woensdag 27 januari 2016 @ 14:10 |
Jup, standaard, ook als er geen onderhoud is... | |
b2py | woensdag 27 januari 2016 @ 14:23 |
Nederland ook hoor | |
bork | woensdag 27 januari 2016 @ 16:47 |
Neue Züge für Berlin https://www.facebook.com/(...)4880/?type=3&theater ![]() ![]() http://www.deutschebahn.c(...)t_s-bahn-berlin.html | |
#ANONIEM | woensdag 27 januari 2016 @ 16:50 |
Lelijk. | |
#ANONIEM | woensdag 27 januari 2016 @ 16:51 |
Zolang het deursignaal maar blijft. | |
#ANONIEM | woensdag 27 januari 2016 @ 16:52 |
2021 pas. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 januari 2016 @ 16:54 |
Ze lijken op die uberverrotte Cola-blikken die nu nog naar enkele buitenwijken rijden. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2016 @ 17:28 |
Because FUCK aerodynamics and FUCK botsveiligheid. That's why ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 27 januari 2016 @ 17:40 |
Ja dat plaatje heb ik eerder gezien maar is dat echt het definitieve ontwerp? Verschrikkelijk. | |
#ANONIEM | woensdag 27 januari 2016 @ 17:47 |
Het is een metro, geen hogesnelheidstrein. Luchtweerstand hangt kwadratisch van de snelheid af en speelt bij lagere snelheden dus geen grote rol. | |
Prins_Pils | woensdag 27 januari 2016 @ 17:50 |
Jep, S-Bahn Berlin rijdt maximaal maar 100. | |
Prins_Pils | woensdag 27 januari 2016 @ 17:58 |
Oh dear ![]() ProRail popelt om spoor ook buiten weekend onder handen te nemen | |
ReisT | woensdag 27 januari 2016 @ 18:03 |
Dat doen ze toch allang? | |
b2py | woensdag 27 januari 2016 @ 18:13 |
Op werkdagen overdag? Kan me niet voorstellen dat vervoerders hier heel vrolijk van worden. Kan je beter je nachten eerder laten beginnen, rond 2300. | |
James1988 | woensdag 27 januari 2016 @ 18:24 |
Ik vind die nieuwe S-Bahn best mooi. | |
b2py | woensdag 27 januari 2016 @ 18:51 |
Longread over Amtrak 188 die vorig jaar op zeer mysterieuze wijze crashte bij Philadelphia. Trein was goed, spoorbaan was goed en machinist mankeerde ook niets. 6453 woorden, 28 min. http://www.nytimes.com/20(...)amtrak-188.html?_r=1 | |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2016 @ 19:06 |
Ja en F16's gaan 2000 km/h dus 300 is ook voor padden. Zo lust ik er nog wel een paar ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 januari 2016 @ 19:35 |
Een S-Bahn-treinstel heeft bij 60-70 km/u een weerstand van ongeveer 2,5 kN, waarvan ongeveer 1 kN rolweerstand en 1,5 kN luchtweerstand. Een S-Bahn-treinstel dat je 300 km/u zou laten rijden, zou daarentegen een weerstand van ongeveer 35 kN hebben, wat bijna alleen maar luchtweerstand is. Het energieverbruik is lineair evenredig met de weerstand. Dus ten eerste levert een aerodynamisch ontwerp bij een hogesnelheidstrein meer dan 10x zo veel energiebesparing op. En ten tweede levert het ook relatief een grotere besparing op, omdat bij een hogesnelheidstrein de luchtweerstand een veel groter aandeel in het energieverbruik heeft. Bovendien stopt een S-Bahn-trein erg vaak zodat ook de verliezen door afremmen en weer optrekken een relatief veel grotere rol spelen. | |
James1988 | woensdag 27 januari 2016 @ 19:37 |
Locomore, een vervoerder die de concurrentie wil aangaan met DB Fernverkehr op het traject Berlijn - Stuttgart v.v., heeft de afgelopen maanden een crowdfundingsactie gehouden om de boel mee te financieren. En met succes: een paar dagen voor de deadline hebben ze het benodigde bedrag van ¤ 460.000,- opgehaald. | |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2016 @ 19:57 |
Dat het bij snelle treinen meer winst oplevert is geen excuus om een S-bahn met de luchtweerstand van een kerk de baan op te sturen. Ja. Dus: KERS inbouwen. Er is nog meer te winnen ![]() En nog steeds is 100, 80 of 60 nog steeds hard genoeg voor een vervelende botsing. En de kreukelzone, dat is de machinist. Maar ik vind hem wel mooi hoor ![]() | |
b2py | woensdag 27 januari 2016 @ 19:59 |
Afweging tussen meer reizigers en aerodynamica, net als een vrachtwagen. | |
Prins_Pils | woensdag 27 januari 2016 @ 20:03 |
Ik moest lachen ![]() Wat is KERS? Ik ken ze alleen aan een plant of op een taartje. | |
b2py | woensdag 27 januari 2016 @ 20:04 |
https://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_energy_recovery_system | |
ziggyziggyziggy | woensdag 27 januari 2016 @ 21:01 |
Kreukelzones heb je vooral nodig bij botsingen met voertuigen. En die komt dit ding niet snel tegen, me dunkt. | |
Prins_Pils | woensdag 27 januari 2016 @ 21:12 |
De S-Bahn in Berlijn is niet helemáál conflictvrij ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2016 @ 21:22 |
Ze kunnen toch ook tegen elkaar aan knoerten ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 27 januari 2016 @ 21:25 |
Tot op heden bestaat treinbeveiliging bij de S-Bahn uit een pal die omhoog staat naast een rood sein, onder de trein zit een hendeltje die dan de noodremmen aantrekt. DB Netze is bezig met het installeren van een 'op ETCS gebaseerd systeem' maar ik heb geen idee hoe dat ervoor staat. | |
Prins_Pils | woensdag 27 januari 2016 @ 21:27 |
Ohja, de 'Fahrsperrenanschlag', een systeem uit het jaar kruik. De metro heeft ook zo'n systeem gehad op het dak maar het voorkwam niet de botsing bij Gleisdreieck in 1908 waarbij een metro van het viaduct af sodemieterde en er achttien doden vielen, na een flankaanrijding bij het invoegen. | |
b2py | woensdag 27 januari 2016 @ 21:42 |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2016 @ 22:03 |
Ik zie een hoop dingen die kunnen afbreken zonder dat iemand er wat van merkt ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 januari 2016 @ 22:30 |
Niet fail-safe bedoel je? ![]() PZB (wat ze in heel Duitsland op de gewone spoorlijnen gebruiken) is trouwens ook niet fail-safe, voor wat betreft als een baken uitvalt. | |
Prins_Pils | woensdag 27 januari 2016 @ 22:33 |
Nou als je met 100 door de rooie knalt breekt die Fahrsperre wel af ja, maar je noodrem is dan ook getriggerd. | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 januari 2016 @ 22:35 |
Met fail safe wordt heel iets anders bedoeld. ATB is bijvoorbeeld wel fail safe. Dat het in de praktijk een uitwerking heeft die door mensen buiten het IT/treinennerdgedoe niet als zodanig wordt ervaren is een ander punt maar in principe is het zo dat, als het ATB-signaal wegvalt, een trein niet meer kan rijden (sssst, niet vertellen dat het tot 40km/u kan ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 27 januari 2016 @ 22:38 |
Ik reageerde eigenlijk ook op Fles ![]() Bij ATB floept inderdaad alles op rood als er een relaisje stuk is ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2016 @ 22:42 |
Ik bedoelde alleen maar dat die dingen ook ergens anders dan op overwegen kunnen botsen ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 januari 2016 @ 22:45 |
Waarschijnlijk al voorbijgekomen maar toch wel leuk: http://www.dumpert.nl/med(...)is_is_goedkoper.html | |
b2py | woensdag 27 januari 2016 @ 23:03 |
Dankje, ik moest Dumpert Reeten nog kijken | |
James1988 | woensdag 27 januari 2016 @ 23:04 |
Is het niet zo dat PZB juist omgekeerd werkt: de magneet wordt gedeactiveerd wanneer er spanning op staat, maar als die wegvalt is hij juist actief? | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 januari 2016 @ 23:25 |
Ja, dacht ik ook. | |
ReisT | donderdag 28 januari 2016 @ 08:54 |
Om de haverklap al die spoedreparaties. Nachten eerder beginnen gebeurt nu ook al op Zwolle-Wierden. | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 09:23 |
Spoedreparaties zijn correcties, niet preventief. Zwolle - Wierden is alleen maar vanwege het project ophangen bovenleiding. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 28 januari 2016 @ 10:07 |
ATB kent geen rood. Alleen geel of beter. | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 10:36 |
Pfff. Het is nog best ver om naar België te reizen vanuit mijn plaats. En niet heel goedkoop. De Thalys is echt heel erg duur vergeleken met die Intercity's trouwens. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2016 10:36:29 ] | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 10:38 |
Ik heb geen idee waar je woont en wanneer je wilt reizen. De Thalys van Amsterdam naar Brussel kan goedkoper zijn dan de intercity als je op tijd boekt. Maar: als je de tijd hebt, neem lekker de IC. Veel leukere route ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 10:41 |
Hmm... Ik wilde dus dit attenderen. ![]() http://freeasinfreedom.be Maar ik vrees dat het toch niet zo lekker gaat etc. ![]() | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 10:45 |
Als prijs je enige criterium is, kijk eens naar de bus (www.flixbus.nl). | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 10:47 |
Bedankt voor de tip! Echter gaat het me ook om de reistijd. ![]() | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 10:49 |
Waar kom je vandaan? Dat is ongeveer het belangrijkste.. | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 10:56 |
Dan moet je met de auto | |
Randy_S | donderdag 28 januari 2016 @ 10:56 |
niet als je bij brussel of antwerpen moet zijn ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 11:14 |
Hij zegt niet wanneer hij er moet zijn en vanaf waar. Antwerpen is idd chaos in de spits Vanuit Wageningen is Antwerpen met de auto 1:45 en met het OV ben je toch minstens 2:45 onderweg. | |
Randy_S | donderdag 28 januari 2016 @ 11:20 |
In de spits ben je met de auto net zo lang onderweg als met OV ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 11:35 |
| |
Darkwing_Duck | donderdag 28 januari 2016 @ 11:42 |
Trein naar Vlissingen -Veer naar Bresken - Bus naar Brugge en dan verder... | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 11:56 |
Of ga naar Hulst en pak vanaf daar lijn 19. | |
#ANONIEM | donderdag 28 januari 2016 @ 12:25 |
Ik ga niet heb ik besloten. De terugreis is namelijk best moeilijk. Door mijn studenten-OV is reizen wel cheap zeg. Voor ~¤11 reis ik al naar Brussel. ![]() | |
ReisT | donderdag 28 januari 2016 @ 12:36 |
Waarom is het van belang wat het doel is van de werkzaamheden? Voor de gebruikers van het spoor is het evenveel overlast, of het nu preventief is of niet. | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 12:38 |
Omdat Pier achterstand in het onderhoud wilt wegwerken, met correcties werk je geen achterstand weg. | |
Prins_Pils | donderdag 28 januari 2016 @ 12:48 |
Als je de reden communiceert kun je begrip onder je reizigers kweken. Ligt een traject er een dag uit omdat er een lampje in een sein aangedraaid moet worden, dan niet. Maar moet het op stel en sprong omdat een viaduct op instorten staat, jah dan zullen reizigers zich er sneller bij neerleggen. [ Bericht 7% gewijzigd door Prins_Pils op 28-01-2016 12:53:26 ] | |
Prins_Pils | donderdag 28 januari 2016 @ 16:12 |
3x Plan V-erroest in de IC Roosendaal-Zwolle ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 januari 2016 @ 16:28 |
Collectors item ritje | |
Dr_Flash | donderdag 28 januari 2016 @ 16:37 |
Ik zag hem ja, kruiste de mijne ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 17:13 |
Ach ja, beter als niets toch? En waarschijnlijk wordt het halverwege ergens vervangen? Heb ook wel es gehad dat je met SGM of DDAR naar Deventer ging en vanaf daar met ICR verder. Alle 900 series zijn nu ook uit dienst volgens mij ![]() | |
dennistd | donderdag 28 januari 2016 @ 17:33 |
Leesvoer over drgl 2017: http://locov.nl/Images/Lo(...)17_tcm311-372113.pdf | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 17:40 |
Meer IC's tussen Arnhem en Nijmegen? Er rijden toch al 6 per richting? Zwolle-Roosendaal en Nijmegen-Utrecht (en verder) | |
boriq | donderdag 28 januari 2016 @ 17:43 |
Zwolle - Roosendaal wordt een echte IC en stopt niet meer tussen Arnhem en Nijmegen ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 17:51 |
Dat had ik inmiddels gelezen ![]() Nog wel eigen Zwolle en Roosendaal en tussen Breda en Roosendaal? | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 17:58 |
Tof ![]() | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 18:04 |
Interessant, ze leggen voor 1 miljard vier sporen aan tussen Duivendrecht en Riekerpolder maar er blijven wel inpassingsproblemen te Amsterdam Zuid.. | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 18:12 |
4.3 Inpassing tussen Arnhem en Nijmegen Tussen Arnhem en Nijmegen rijden veel treinen. NS heeft forse concessies gedaan op het gebied van robuustheid en de materieelinzet. In de tijdligging zoals die voor 2017 geldt, is de wens van de regionale overheid om het Sprintermodel conform het StadsregioRail plan te implementeren gehonoreerd en is eveneens de treindienst Arnhem – Tiel doorgaand ingepast. Dit heeft tot gevolg dat de Intercity’s Nijmegen – Utrecht e.v. een lengtebeperking krijgen en dus niet altijd op de gewenste volledige gewenste lengte kunnen rijden. Ook is de uitvoering van de dienstregeling rond Nijmegen kwetsbaar. Lekker tussen Utrecht & Amsterdam ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 18:14 |
kunnen ze in Arnhem niet een stuk aankoppelen? Of in Utrecht? | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 18:16 |
Daar zullen ze ongetwijfeld op gestudeerd hebben.. | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 18:18 |
Eindhoven - Düsseldorf wordt dus een kwartier sneller. Mooi. ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 18:19 |
maar gaat niet gebeuren? Dat spoor 11? ofzo vanaf waar ie vertrekt rijdt volgens mij nooit een doorgaande trein, dus daar kan ie wel staan toch? | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 18:22 |
Dat staat er inderdaad.. Ik weet niet wat ze in detail hebben bedacht maar er lijken lengtebeperkingen in Nijmegen door opvoeren dienstregeling en minder perroncapaciteit. Ik weet niet of ik als reiziger tussen Utrecht & Amsterdam dat egocentrische denken van de stadsregio Arnhem - Nijmegen wel kan waarderen.. | |
Prins_Pils | donderdag 28 januari 2016 @ 18:27 |
Ik las het ook net en ik snap niet waarom treinen ineens korter moeten worden. Bijplaatsen op spoor 11 in Arnhem wordt trouwens wel eens gedaan ![]() | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 19:53 |
NS en DB onderzoeken of de ICE tussen Amsterdam en Frankfurt kan worden vervangen door een intercity, die dan wel ieder uur zal rijden ipv eens per twee uur. http://www.ovmagazine.nl/(...)naar-frankfurt-1755/ | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 19:58 |
Interessant, elders wordt/werd gemeld dat de buitenste sporen op Amsterdam - Utrecht zijn teruggehaald naar 160. Ik vind het opzich wel een goed idee trouwens. Risico is wel dat het echt een stoppercity wordt langs de Rijnoever en in Nederland. | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 20:06 |
Zoiets? Schiphol Airport - Amsterdam - Utrecht - Arnhem - Emmerich - Oberhausen - Duisburg - Düsseldorf Airport - Düsseldorf Hbf - Köln Hbf - Montabour - Siegburg/Bonn - Limburg Süd - Frankfurt Flughafen - Frankfurt Hbf 3 luchthavens met één trein, dat is volgens mij wel een unicum. ![]() | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 20:08 |
Nouja, wat ik begrijp willen ze hem integreren dus je zal of Zuid/Bijlmer/Wageningen erbij moeten doen of Amstel/Wageningen.. En de IC mag niet over de HSL dus je zal langs de vallei moeten.. | |
MTL | donderdag 28 januari 2016 @ 20:09 |
Ik weet niet waar ze die 200 vandaan hebben voor de buitenste sporen. Dat is onzin. Het hele traject is 160 max. Er is enkel gezegd dat men ooit moet kunnen upgraden naar 200. | |
dennistd | donderdag 28 januari 2016 @ 20:10 |
In hoeverre is er eigenlijk ruimte op de NBS Köln-Frankfurt om een trein met max 200km/h in te leggen? Dan zou je door kunnen naar Frankfurt namelijk, anders eindig je in Köln of slinger je langdurig langs de Rijn. | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 20:11 |
Is wel aangelegd voor 200 maar afgewaardeerd.. | |
Zug-Chef | donderdag 28 januari 2016 @ 20:12 |
Op de NBS Köln - Frankfurt mogen alleen ICE3-stellen. | |
dennistd | donderdag 28 januari 2016 @ 20:13 |
Op basis waarvan? Als je aan alle veiligheidseisen voldoet mag DB je niet weigeren neem ik toch aan? | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 20:13 |
Lijkt me lastig als je samen moet werken met DB maar wel tegen DB gaat schoppen. | |
MTL | donderdag 28 januari 2016 @ 20:13 |
Pff, wens ze veel succes met 200. Ik vind 140 op sommige plekken al veel ![]() | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 20:15 |
Ohja, ik zie het nu. Ik zie alleen even niet waarmee je die trein zou moeten integreren, er zijn (op dit moment dan) toch geen intercities die beginnen in Arnhem, dat komt vanuit Nijmegen. Een ICx misschien? | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 20:17 |
Velaro D rijdt er inmiddels ook, en ik ga ervan uit dat ICx er ook zal komen te rijden. | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 20:17 |
Lijkt me dat ze van die ICE-3M stellen afwillen ivm kosten, waarom zou je er dan ICx voor terug willen? Ik weet niet op wat voor termijn ze PHS willen uitrollen maar dan zou toegevoegde dienst tot Arnhem rijden, die kan je dan gebruiken. | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 20:18 |
Velaro-D is een moderne ICE-3, dat zijn 2 appels met wat optimalisaties | |
Zug-Chef | donderdag 28 januari 2016 @ 20:19 |
Heeft te maken met Power-to-weight ratio. https://en.wikipedia.org/(...)high-speed_rail_line | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 20:22 |
The line's grades of up to four percent require trains with a high power-to-weight ratio which is currently only met by third-generation InterCityExpress trains. | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 20:24 |
Noem het dan een EC, anders moet ie overal in NL stoppen ![]() Ligt daar HSL spoor dan? ![]() | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 20:25 |
Dat laatste Hanzelijn is ook geen HSL maar wel 200 ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 20:26 |
NBS? Wat is dat? | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 20:26 |
Een ICE is duur in exploitatie en naar het schijnt ook in onderhoud. ICx zou goedkoper moeten zijn. Loc+rijtuigen zou ook kunnen, maar via de Rheinstrecke ben je wel fors langer onderweg dan via de HSL en dat willen de vervoerders denk ik ook niet. Ohja, dat zou wel kunnen. En dan 1x/u door naar Keulen en verder. | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 20:29 |
De titel van het onderwerp "Trager maar vaker" | |
Dr_Flash | donderdag 28 januari 2016 @ 20:29 |
NeuBauStrecke | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 20:33 |
Met meer dan een uur langer onderweg zijn naar Frankfurt stuur je mensen vooral weer het vliegtuig in. Dat lijkt me ook niet de bedoeling. | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 20:34 |
DB wil toch ook af van de rijtuigen? Of komen er dan nieuwe? | |
b2py | donderdag 28 januari 2016 @ 20:34 |
Tsja, ik vraag me af of Frankfurt wel het doel is van de verbinding, wellicht zijn Dusseldorf of Keulen belangrijker en vliegen doen ze vanuit Nederland niet zo vaak daar op. | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 20:36 |
Als je één uur eerder weg kunt neemt je misschien toch eerder op je bestemming | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 20:37 |
Daar is ICx juist voor. | |
Peterselieman | donderdag 28 januari 2016 @ 20:56 |
interessant dat ze de veranderingen op Zwolle - Emmen min of meer terugdraaien, op enkele treinen na dan en dat de stopper Zwolle - Enschede eerder moet vertrekken om de Leeuwarder drie minuten eerder eruit te kunnen krijgen. Die situatie gaat duren totdat de eerste aanpassingen op Zwolle klaar zijn. Ik zou zeggen: laat dan eerst de huidige situatie nog maar even intact, maar goed, ze zullen er wel goed over nagedacht hebben. | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 20:57 |
Bron: RefDag De tering, wonen in Hengelo en werken in Den Haag. En dat 30 jaar lang. ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 20:57 |
Jij zegt zelf loc+rijtuigen ![]() Tot welke snelheid kunnen die rijtuigen? 200 of 230? | |
derLudolf | donderdag 28 januari 2016 @ 20:59 |
Ik had idd ook werk dichter bij gezocht. | |
James1988 | donderdag 28 januari 2016 @ 20:59 |
200. Rijtuigen die 230 gaan rijden alleen in de Railjet ![]() |