Om 12.00 uur vertrokken uit Bad Bentheimquote:Op maandag 25 januari 2016 11:47 schreef Prins_Pils het volgende:
Op de Rails schrijft op facebook dat er weer een nieuwe R-Net-Flirt onderweg is naar Leidschendam.
[..]
Met waarschijnlijk een half uur vertraging.
Ik las het net op tijd:quote:Op maandag 25 januari 2016 11:47 schreef Prins_Pils het volgende:
Op de Rails schrijft op facebook dat er weer een nieuwe R-Net-Flirt onderweg is naar Leidschendam.
[..]
Met waarschijnlijk een half uur vertraging.
Mijn accu's zijn leeg, en ik zat wat krap in de tijd om mijn drone de lucht in te sturenquote:Op maandag 25 januari 2016 13:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga eens kijken of ik hem tussen Woerden en Gouda vanuit de lucht kan spotten
Mooie plaat Dennis.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik las het net op tijd:
[ afbeelding ]
Nadat begin december de eerste FLIRT voor Abellio bestemd voor Gouda-Alphen a/d Rijn geleverd was, was het vandaag de beurt aan het tweede stel. Achter Strukton G1206 303001 werd het stel van Bad Bentheim naar Leidschendam gesleept en passeert hier de Vliegveldstraat in Deurningen.
Dat gaat voor mij niet werken met de 6 treinen per uur daarquote:Op maandag 25 januari 2016 13:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mijn accu's zijn leeg, en ik zat wat krap in de tijd om mijn drone de lucht in te sturen
Sterker nog: ik kwam aanrijden bij de overweg, draaide de auto, keek of het sein rood was (in tegengestelde richting, dus rijweg ingesteld) en toen kwam ie er ook al aan in de verte![]()
Hengelo-Oldenzaal rijdt een halfuurdienst van Syntus, maar die rijdt al eerder. Verder alleen goederen en IC Berlijn (daar was het ook de tijd niet voor), dus dan is het een makkiequote:Op maandag 25 januari 2016 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat gaat voor mij niet werken met de 6 treinen per uur daar
Vertraging is altijd even afwachten, maar ik denk dat het +30 blijft.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:16 schreef Nattekat het volgende:
10 minuten vertraging dus? Met 10 minuten vliegtijd is het wel zo handig dat ik niet bezig ben met de accu verwisselen.
Volgens mij is de FLIRT3 de opvolger van zowel de oudere versies van de FLIRT als de GTWquote:Op maandag 25 januari 2016 13:16 schreef derLudolf het volgende:
Wat is nou het voordeel van een Flirt tov een GTW? Flirt is toch een stapje hoger? Lijkt me voor een tram/stoptrein niet b echt noodzakelijk
GTW had een losse motorbak en was leverbaar als diesel en elektrische versie. FLIRT heeft de motoren onder het hele stel verwerkt, waardoor er veel meer assen aangedreven zijn. Ook heeft FLIRT gewone jacobsdraaistellen, terwijl bij een GTW een bak aan één kant op een andere leunt (soort aanhanger-trekhaak).quote:Op maandag 25 januari 2016 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is nou het voordeel van een Flirt tov een GTW? Flirt is toch een stapje hoger? Lijkt me voor een tram/stoptrein niet b echt noodzakelijk
Onder het hele stel?quote:Op maandag 25 januari 2016 13:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
GTW had een losse motorbak en was leverbaar als diesel en elektrische versie. FLIRT heeft de motoren onder het hele stel verwerkt, waardoor er veel meer assen aangedreven zijn. Ook heeft FLIRT gewone jacobsdraaistellen, terwijl bij een GTW een bak aan één kant op een andere leunt (soort aanhanger-trekhaak).
Voor hetzelfde doel als de spoorboog: snel de Watergraafsmeer op kunnen komenquote:Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef Merode32 het volgende:
Vanaf de schiphollijn ligt er een enkelsporige spoorboog die over de joods begraafplaats gaat, om diemen heen en dan intakt op de lijn naar watergraafsmeer, nu zie ik dat op de lijn vanuit weesp ook een spoor afbuigt en diezelfde route volgt, waar word die voor gebruikt? Snelle ic route zodat station diemen niet in de weg ligt?
Tja zo simpel kan het zijn, van de spoorboog diemen-watergraafsmeer wist ik dat het alleen voor onderhoud word gebruikt, maar vanuit weesp leek me dat onlogisch.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor hetzelfde doel als de spoorboog: snel de Watergraafsmeer op kunnen komen
Aan- en afvoer van materieel.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef Merode32 het volgende:
Vanaf de schiphollijn ligt er een enkelsporige spoorboog die over de joods begraafplaats gaat, om diemen heen en dan intakt op de lijn naar watergraafsmeer, nu zie ik dat op de lijn vanuit weesp ook een spoor afbuigt en diezelfde route volgt, waar word die voor gebruikt? Snelle ic route zodat station diemen niet in de weg ligt?
Dat is kut ja, heb ik ook al wel eens gehadquote:Op maandag 25 januari 2016 15:18 schreef Nattekat het volgende:
Mooi is dat, afslag gemist
Ga hem niet meer kunnen onderscheppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |