abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 24 januari 2016 @ 19:41:29 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159363657


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159364154
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:09 schreef derLudolf het volgende:
Het ging om een stoplicht vlak na een overweg. Sowieso, als je elke situatie uit de theorieboeken een keer zou moeten hebben meegemaakt, dat lijkt me een beetje kostbaar.
Dat kun je goed genoeg nabootsen zonder daadwerkelijk stoplicht. Ben je echt ZO dom ja? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159364163
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Volgens mij had ie betere beloofd :P dacht dat daar na werd gevraagd.
Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159364168
Aanwijzing SB kreeg ik twee weken geleden zelfs tweemaal met dezelfde trein. Beide keren ivm de infrastructuur, bij Amsterdam Muiderpoort en daarna bij Geldermalsen weer. Bij Geldermalsen ging daarna direct het spoor buiten dienst voor reparatie. De werktreinen stonden al klaar (het was inmiddels dan ook al 1 uur, had de laatste trein naar Eindhoven).
  zondag 24 januari 2016 @ 20:00:10 #5
438188 WoodenAxe
hakt de knoop door
pi_159364173
Er ligt weer een blaadje op t spoor
to Major Tom...
  Moderator zondag 24 januari 2016 @ 20:08:10 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159364391
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kun je goed genoeg nabootsen zonder daadwerkelijk stoplicht. Ben je echt ZO dom ja? :?
Ja joh, we doen even in de lesauto of er na de spoorwegovergang een weg van rechts komt waar een militaire collone met groene lampen komt. Dan gaan mensen de lesautp inhalen over de overweg. Dáár wordt het lekker veilig van.

In de rijlessen kun je toch niet alles leren. Daarvoor moet je gewoon even enkele tienduizenden km's maken denk ik :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 24 januari 2016 @ 20:08:17 #7
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159364394
quote:
17s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:00 schreef WoodenAxe het volgende:
Er ligt weer een blaadje op t spoor
Ja lachen man. En zo origineel ook.

Verder nog wat te melden of was dit het wel?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:15:44 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159364582
quote:
17s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:00 schreef WoodenAxe het volgende:
Er ligt weer een blaadje op t spoor
En op de A2 heeft één of andere Sjonnie z'n pauperbak weer achterin een vrachtwagen geparkeerd.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:36:28 #9
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159365171
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:00 schreef MTL het volgende:
Aanwijzing SB kreeg ik twee weken geleden zelfs tweemaal met dezelfde trein. Beide keren ivm de infrastructuur, bij Amsterdam Muiderpoort en daarna bij Geldermalsen weer. Bij Geldermalsen ging daarna direct het spoor buiten dienst voor reparatie. De werktreinen stonden al klaar (het was inmiddels dan ook al 1 uur, had de laatste trein naar Eindhoven).
Als je deze krijgt dan is het gelijk goed raak met die aanwijzing. Zeker al als je meerdere keren over datzelfde baanvak komt op die dag.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator zondag 24 januari 2016 @ 21:21:00 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159366726
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

En op de A2 heeft één of andere Sjonnie z'n pauperbak weer achterin een vrachtwagen geparkeerd.
hoax. Bontkraagjes rijden altijd helemaal links
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159367744
Bontkraagjes zijn er ook om plat te rijden :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 januari 2016 @ 22:19:01 #12
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159368369
Lachen met Belgen (of juist janken):
Twee spoorlijnen rond Brussel worden nu verdubbeld van twee naar vier sporen om het GEN te kunnen rijden, maar het geld is op en de bouw zal minstens vier jaar stilliggen en misschien wel langer _O-
Clique voor bron.
doei
  zondag 24 januari 2016 @ 22:20:19 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159368421
quote:
"Bepaalde keuzes die in 2013 werden gemaakt, hadden nog maar weinig te maken met de realiteit", zegt het kabinet van minister van Mobiliteit Jacqueline Galant, die daar aan toevoegt dat nieuw geld voor het GEN momenteel niet op de agenda staat.
;(
pi_159368739
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

;(
'weinig te maken met de realiteit' + Nijvel / Ottignies / Louvain-la-Neuve... Gevalletje wafelijzerpolitiek?
pi_159368832
Serieus, tover die 60/75 mio ergens vandaan, zoveel is het niet..
  zondag 24 januari 2016 @ 22:38:46 #16
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159368889
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:36 schreef b2py het volgende:
Serieus, tover die 60/75 mio ergens vandaan, zoveel is het niet..
Uit de pot van de EU? Het Belgisch spoor is al failliet
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator zondag 24 januari 2016 @ 22:55:18 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159369290
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bontkraagjes zijn er ook om plat te rijden :Y
Klopt, ik eet het konijn er ook graag uit :Y

Maar sommige nemen monteren die huid dan graag op een stuk landbouwplastic en maken er een jas van.

Die jassen gaan ook nog gewoon voor een paar honderd over de toonbank 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159373822
terwijl je ze ook met 20 in een rol bij de supermarkt kunt krijgen voor een knaak 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159374015
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:36 schreef b2py het volgende:
Serieus, tover die 60/75 mio ergens vandaan, zoveel is het niet..
In Nederland zou er inderdaad geld in zo'n bodemloze put gegooid blijven worden. "Want we zijn al begonnen en er is al zoveel geld aan uitgegeven." Sunken cost fallacy heet dat, trekken aan een dood paard in het Nederlands.
pi_159374575
In dit geval zou dat ook volkomen terecht zijn, op het grootste deel van de trajecten ligt al een nieuwe betonnen bak met plaats voor vier sporen. Vooral op de lijn naar Ottignies liggen nog wel wat bijzondere constructies in verband met hoogteverschillen. Kostenstijgingen zijn het probleem ook niet echt, eerder een waardeloze planning.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2016 09:28:28 ]
  maandag 25 januari 2016 @ 09:29:51 #21
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_159374633
We hebben het niet over miljarden, het is geen NZ-lijn...

In België is het wel de vraag, als je het nu meteen af zou bouwen, of er dan wel budget is voor die extra treinen die er zouden moeten gaan rijden.
pi_159374647
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 08:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

In Nederland zou er inderdaad geld in zo'n bodemloze put gegooid blijven worden. "Want we zijn al begonnen en er is al zoveel geld aan uitgegeven." Sunken cost fallacy heet dat, trekken aan een dood paard in het Nederlands.
Dat is dus een fabel, heb ik afgelopen week in mijn project management book gelezen.
pi_159376329
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is dus een fabel, heb ik afgelopen week in mijn project management book gelezen.
De sunken cost fallacy een fabel? Interessant, kan je die uitleggen?

Voor dat geval van België is het wel een relatief klein bedrag (voor een spoor-infrastructuur project). Dan is even door bijten en de extra investering het waarschijnlijk wel waard.
pi_159377217
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is dus een fabel, heb ik afgelopen week in mijn project management book gelezen.
Nope, is het niet. Je boek heeft het fout en probeert fouten over de ruggen van de belastingbetaler alsnog goed te praten.
Bier.
  maandag 25 januari 2016 @ 11:47:20 #25
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159377340
Op de Rails schrijft op facebook dat er weer een nieuwe R-Net-Flirt onderweg is naar Leidschendam.

quote:
Oldenzaal 11:45
Hengelo 12.00
Apeldoorn 12:50
Amersfoort 13:21/29
Hilversum 13:43
Weesp 13:56
Breukelen 14:23
Woerden 14:44
Oudewater 14:51
Gouda 15:00
Delft 16:09
Den Haag HS 16:19/29
Met waarschijnlijk een half uur vertraging.
doei
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 12:40:24 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159378610
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:47 schreef Prins_Pils het volgende:
Op de Rails schrijft op facebook dat er weer een nieuwe R-Net-Flirt onderweg is naar Leidschendam.

[..]

Met waarschijnlijk een half uur vertraging.
Om 12.00 uur vertrokken uit Bad Bentheim
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159378922
Gespot ook!
Bier.
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:02:52 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159379081
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:47 schreef Prins_Pils het volgende:
Op de Rails schrijft op facebook dat er weer een nieuwe R-Net-Flirt onderweg is naar Leidschendam.

[..]

Met waarschijnlijk een half uur vertraging.
Ik las het net op tijd:
Nadat begin december de eerste FLIRT voor Abellio bestemd voor Gouda-Alphen a/d Rijn geleverd was, was het vandaag de beurt aan het tweede stel. Achter Strukton G1206 303001 werd het stel van Bad Bentheim naar Leidschendam gesleept en passeert hier de Vliegveldstraat in Deurningen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:08:08 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159379210
Mooi, Dennis :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:09:33 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159379243
Ik ga eens kijken of ik hem tussen Woerden en Gouda vanuit de lucht kan spotten :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:14:47 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159379384
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga eens kijken of ik hem tussen Woerden en Gouda vanuit de lucht kan spotten :)
Mijn accu's zijn leeg, en ik zat wat krap in de tijd om mijn drone de lucht in te sturen ;(

Sterker nog: ik kwam aanrijden bij de overweg, draaide de auto, keek of het sein rood was (in tegengestelde richting, dus rijweg ingesteld) en toen kwam ie er ook al aan in de verte :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 13:16:42 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159379422
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik las het net op tijd:
[ afbeelding ]
Nadat begin december de eerste FLIRT voor Abellio bestemd voor Gouda-Alphen a/d Rijn geleverd was, was het vandaag de beurt aan het tweede stel. Achter Strukton G1206 303001 werd het stel van Bad Bentheim naar Leidschendam gesleept en passeert hier de Vliegveldstraat in Deurningen.
Mooie plaat Dennis.


Wat is nou het voordeel van een Flirt tov een GTW? Flirt is toch een stapje hoger? Lijkt me voor een tram/stoptrein niet b echt noodzakelijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:16:48 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159379424
10 minuten vertraging dus? Met 10 minuten vliegtijd is het wel zo handig dat ik niet bezig ben met de accu verwisselen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:17:54 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159379460
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mijn accu's zijn leeg, en ik zat wat krap in de tijd om mijn drone de lucht in te sturen ;(

Sterker nog: ik kwam aanrijden bij de overweg, draaide de auto, keek of het sein rood was (in tegengestelde richting, dus rijweg ingesteld) en toen kwam ie er ook al aan in de verte :+
Dat gaat voor mij niet werken met de 6 treinen per uur daar :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:20:05 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159379522
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat gaat voor mij niet werken met de 6 treinen per uur daar :P
Hengelo-Oldenzaal rijdt een halfuurdienst van Syntus, maar die rijdt al eerder. Verder alleen goederen en IC Berlijn (daar was het ook de tijd niet voor), dus dan is het een makkie :)

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:16 schreef Nattekat het volgende:
10 minuten vertraging dus? Met 10 minuten vliegtijd is het wel zo handig dat ik niet bezig ben met de accu verwisselen.
Vertraging is altijd even afwachten, maar ik denk dat het +30 blijft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:23:36 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159379620
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:16 schreef derLudolf het volgende:
Wat is nou het voordeel van een Flirt tov een GTW? Flirt is toch een stapje hoger? Lijkt me voor een tram/stoptrein niet b echt noodzakelijk
Volgens mij is de FLIRT3 de opvolger van zowel de oudere versies van de FLIRT als de GTW
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:23:39 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159379622
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is nou het voordeel van een Flirt tov een GTW? Flirt is toch een stapje hoger? Lijkt me voor een tram/stoptrein niet b echt noodzakelijk
GTW had een losse motorbak en was leverbaar als diesel en elektrische versie. FLIRT heeft de motoren onder het hele stel verwerkt, waardoor er veel meer assen aangedreven zijn. Ook heeft FLIRT gewone jacobsdraaistellen, terwijl bij een GTW een bak aan één kant op een andere leunt (soort aanhanger-trekhaak).

GTW wordt niet meer gemaakt is en net als de FLIRT opgevolgd door de FLIRT3. De dieselversie daarvan heeft trouwens nog wel een aparte motorbak zoals de GTW, maar die heeft geen aandrijving en produceert stroom voor de normale motoren die onder het stel verdeeld zitten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 januari 2016 @ 14:00:13 #38
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159380687
Ik heb hem ook gezien :s)

Ja ik had beter aan de overkant kunnen gaan staan maar daar had ik geen tijd meer voor :P
doei
  maandag 25 januari 2016 @ 14:13:18 #39
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_159381102
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

GTW had een losse motorbak en was leverbaar als diesel en elektrische versie. FLIRT heeft de motoren onder het hele stel verwerkt, waardoor er veel meer assen aangedreven zijn. Ook heeft FLIRT gewone jacobsdraaistellen, terwijl bij een GTW een bak aan één kant op een andere leunt (soort aanhanger-trekhaak).
Onder het hele stel?
Nee, want de jacobsdraaistellen zijn namelijk niet gemotoriseerd, alleen in de kopbakken zitten motoren. De drie-, t/m zesdelige FLIRT hebben vier aangedreven assen in totaal. De tweedelige maar twee, niet meer dan een GTW dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 25-01-2016 14:47:40 ]
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 14:18:12 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159381248
Dan heb ik het verkeerd in mijn hoofd zitten, sorry voor de verwarring
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 15:18:31 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159382941
Mooi is dat, afslag gemist :{

Ga hem niet meer kunnen onderscheppen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_159383234
Vanaf de schiphollijn ligt er een enkelsporige spoorboog die over de joods begraafplaats gaat, om diemen heen en dan intakt op de lijn naar watergraafsmeer, nu zie ik dat op de lijn vanuit weesp ook een spoor afbuigt en diezelfde route volgt, waar word die voor gebruikt? Snelle ic route zodat station diemen niet in de weg ligt?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 15:29:51 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159383318
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef Merode32 het volgende:
Vanaf de schiphollijn ligt er een enkelsporige spoorboog die over de joods begraafplaats gaat, om diemen heen en dan intakt op de lijn naar watergraafsmeer, nu zie ik dat op de lijn vanuit weesp ook een spoor afbuigt en diezelfde route volgt, waar word die voor gebruikt? Snelle ic route zodat station diemen niet in de weg ligt?
Voor hetzelfde doel als de spoorboog: snel de Watergraafsmeer op kunnen komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159383368
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor hetzelfde doel als de spoorboog: snel de Watergraafsmeer op kunnen komen
Tja zo simpel kan het zijn, van de spoorboog diemen-watergraafsmeer wist ik dat het alleen voor onderhoud word gebruikt, maar vanuit weesp leek me dat onlogisch.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159383412
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef Merode32 het volgende:
Vanaf de schiphollijn ligt er een enkelsporige spoorboog die over de joods begraafplaats gaat, om diemen heen en dan intakt op de lijn naar watergraafsmeer, nu zie ik dat op de lijn vanuit weesp ook een spoor afbuigt en diezelfde route volgt, waar word die voor gebruikt? Snelle ic route zodat station diemen niet in de weg ligt?
Aan- en afvoer van materieel.
pi_159384734
Kijk wat leuk! Rijdt zomaar naast mijn trein uit Utrecht Centraal weg! :D
pi_159385098
ALLES in de zon, en wie slaagt erin om precies JUIST de trein iin de schaduw te krijgen... :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 16:44:29 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159385188
Geeft toch een mooi contrast zo? Beter dan de helft van de trein in de zon en de andere helft niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 16:47:11 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159385246
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:18 schreef Nattekat het volgende:
Mooi is dat, afslag gemist :{

Ga hem niet meer kunnen onderscheppen.
Dat is kut ja, heb ik ook al wel eens gehad ;(
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_159385294
Er staan echt al heel veel mastvoeten in de grond tussen Nijverdal en Raalte joh!
Bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')