abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 24 januari 2016 @ 19:41:29 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159363657


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159364154
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:09 schreef derLudolf het volgende:
Het ging om een stoplicht vlak na een overweg. Sowieso, als je elke situatie uit de theorieboeken een keer zou moeten hebben meegemaakt, dat lijkt me een beetje kostbaar.
Dat kun je goed genoeg nabootsen zonder daadwerkelijk stoplicht. Ben je echt ZO dom ja? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159364163
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Volgens mij had ie betere beloofd :P dacht dat daar na werd gevraagd.
Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159364168
Aanwijzing SB kreeg ik twee weken geleden zelfs tweemaal met dezelfde trein. Beide keren ivm de infrastructuur, bij Amsterdam Muiderpoort en daarna bij Geldermalsen weer. Bij Geldermalsen ging daarna direct het spoor buiten dienst voor reparatie. De werktreinen stonden al klaar (het was inmiddels dan ook al 1 uur, had de laatste trein naar Eindhoven).
  zondag 24 januari 2016 @ 20:00:10 #5
438188 WoodenAxe
hakt de knoop door
pi_159364173
Er ligt weer een blaadje op t spoor
to Major Tom...
  Moderator zondag 24 januari 2016 @ 20:08:10 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159364391
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kun je goed genoeg nabootsen zonder daadwerkelijk stoplicht. Ben je echt ZO dom ja? :?
Ja joh, we doen even in de lesauto of er na de spoorwegovergang een weg van rechts komt waar een militaire collone met groene lampen komt. Dan gaan mensen de lesautp inhalen over de overweg. Dáár wordt het lekker veilig van.

In de rijlessen kun je toch niet alles leren. Daarvoor moet je gewoon even enkele tienduizenden km's maken denk ik :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 24 januari 2016 @ 20:08:17 #7
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159364394
quote:
17s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:00 schreef WoodenAxe het volgende:
Er ligt weer een blaadje op t spoor
Ja lachen man. En zo origineel ook.

Verder nog wat te melden of was dit het wel?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:15:44 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159364582
quote:
17s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:00 schreef WoodenAxe het volgende:
Er ligt weer een blaadje op t spoor
En op de A2 heeft één of andere Sjonnie z'n pauperbak weer achterin een vrachtwagen geparkeerd.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:36:28 #9
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159365171
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:00 schreef MTL het volgende:
Aanwijzing SB kreeg ik twee weken geleden zelfs tweemaal met dezelfde trein. Beide keren ivm de infrastructuur, bij Amsterdam Muiderpoort en daarna bij Geldermalsen weer. Bij Geldermalsen ging daarna direct het spoor buiten dienst voor reparatie. De werktreinen stonden al klaar (het was inmiddels dan ook al 1 uur, had de laatste trein naar Eindhoven).
Als je deze krijgt dan is het gelijk goed raak met die aanwijzing. Zeker al als je meerdere keren over datzelfde baanvak komt op die dag.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator zondag 24 januari 2016 @ 21:21:00 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159366726
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

En op de A2 heeft één of andere Sjonnie z'n pauperbak weer achterin een vrachtwagen geparkeerd.
hoax. Bontkraagjes rijden altijd helemaal links
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159367744
Bontkraagjes zijn er ook om plat te rijden :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 januari 2016 @ 22:19:01 #12
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159368369
Lachen met Belgen (of juist janken):
Twee spoorlijnen rond Brussel worden nu verdubbeld van twee naar vier sporen om het GEN te kunnen rijden, maar het geld is op en de bouw zal minstens vier jaar stilliggen en misschien wel langer _O-
Clique voor bron.
doei
  zondag 24 januari 2016 @ 22:20:19 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159368421
quote:
"Bepaalde keuzes die in 2013 werden gemaakt, hadden nog maar weinig te maken met de realiteit", zegt het kabinet van minister van Mobiliteit Jacqueline Galant, die daar aan toevoegt dat nieuw geld voor het GEN momenteel niet op de agenda staat.
;(
pi_159368739
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

;(
'weinig te maken met de realiteit' + Nijvel / Ottignies / Louvain-la-Neuve... Gevalletje wafelijzerpolitiek?
pi_159368832
Serieus, tover die 60/75 mio ergens vandaan, zoveel is het niet..
  zondag 24 januari 2016 @ 22:38:46 #16
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159368889
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:36 schreef b2py het volgende:
Serieus, tover die 60/75 mio ergens vandaan, zoveel is het niet..
Uit de pot van de EU? Het Belgisch spoor is al failliet
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator zondag 24 januari 2016 @ 22:55:18 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159369290
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bontkraagjes zijn er ook om plat te rijden :Y
Klopt, ik eet het konijn er ook graag uit :Y

Maar sommige nemen monteren die huid dan graag op een stuk landbouwplastic en maken er een jas van.

Die jassen gaan ook nog gewoon voor een paar honderd over de toonbank 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159373822
terwijl je ze ook met 20 in een rol bij de supermarkt kunt krijgen voor een knaak 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159374015
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:36 schreef b2py het volgende:
Serieus, tover die 60/75 mio ergens vandaan, zoveel is het niet..
In Nederland zou er inderdaad geld in zo'n bodemloze put gegooid blijven worden. "Want we zijn al begonnen en er is al zoveel geld aan uitgegeven." Sunken cost fallacy heet dat, trekken aan een dood paard in het Nederlands.
pi_159374575
In dit geval zou dat ook volkomen terecht zijn, op het grootste deel van de trajecten ligt al een nieuwe betonnen bak met plaats voor vier sporen. Vooral op de lijn naar Ottignies liggen nog wel wat bijzondere constructies in verband met hoogteverschillen. Kostenstijgingen zijn het probleem ook niet echt, eerder een waardeloze planning.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2016 09:28:28 ]
  maandag 25 januari 2016 @ 09:29:51 #21
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_159374633
We hebben het niet over miljarden, het is geen NZ-lijn...

In België is het wel de vraag, als je het nu meteen af zou bouwen, of er dan wel budget is voor die extra treinen die er zouden moeten gaan rijden.
pi_159374647
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 08:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

In Nederland zou er inderdaad geld in zo'n bodemloze put gegooid blijven worden. "Want we zijn al begonnen en er is al zoveel geld aan uitgegeven." Sunken cost fallacy heet dat, trekken aan een dood paard in het Nederlands.
Dat is dus een fabel, heb ik afgelopen week in mijn project management book gelezen.
pi_159376329
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is dus een fabel, heb ik afgelopen week in mijn project management book gelezen.
De sunken cost fallacy een fabel? Interessant, kan je die uitleggen?

Voor dat geval van België is het wel een relatief klein bedrag (voor een spoor-infrastructuur project). Dan is even door bijten en de extra investering het waarschijnlijk wel waard.
pi_159377217
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is dus een fabel, heb ik afgelopen week in mijn project management book gelezen.
Nope, is het niet. Je boek heeft het fout en probeert fouten over de ruggen van de belastingbetaler alsnog goed te praten.
Bier.
  maandag 25 januari 2016 @ 11:47:20 #25
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159377340
Op de Rails schrijft op facebook dat er weer een nieuwe R-Net-Flirt onderweg is naar Leidschendam.

quote:
Oldenzaal 11:45
Hengelo 12.00
Apeldoorn 12:50
Amersfoort 13:21/29
Hilversum 13:43
Weesp 13:56
Breukelen 14:23
Woerden 14:44
Oudewater 14:51
Gouda 15:00
Delft 16:09
Den Haag HS 16:19/29
Met waarschijnlijk een half uur vertraging.
doei
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 12:40:24 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159378610
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:47 schreef Prins_Pils het volgende:
Op de Rails schrijft op facebook dat er weer een nieuwe R-Net-Flirt onderweg is naar Leidschendam.

[..]

Met waarschijnlijk een half uur vertraging.
Om 12.00 uur vertrokken uit Bad Bentheim
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159378922
Gespot ook!
Bier.
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:02:52 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159379081
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:47 schreef Prins_Pils het volgende:
Op de Rails schrijft op facebook dat er weer een nieuwe R-Net-Flirt onderweg is naar Leidschendam.

[..]

Met waarschijnlijk een half uur vertraging.
Ik las het net op tijd:
Nadat begin december de eerste FLIRT voor Abellio bestemd voor Gouda-Alphen a/d Rijn geleverd was, was het vandaag de beurt aan het tweede stel. Achter Strukton G1206 303001 werd het stel van Bad Bentheim naar Leidschendam gesleept en passeert hier de Vliegveldstraat in Deurningen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:08:08 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159379210
Mooi, Dennis :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:09:33 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159379243
Ik ga eens kijken of ik hem tussen Woerden en Gouda vanuit de lucht kan spotten :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:14:47 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159379384
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga eens kijken of ik hem tussen Woerden en Gouda vanuit de lucht kan spotten :)
Mijn accu's zijn leeg, en ik zat wat krap in de tijd om mijn drone de lucht in te sturen ;(

Sterker nog: ik kwam aanrijden bij de overweg, draaide de auto, keek of het sein rood was (in tegengestelde richting, dus rijweg ingesteld) en toen kwam ie er ook al aan in de verte :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 13:16:42 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159379422
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik las het net op tijd:
[ afbeelding ]
Nadat begin december de eerste FLIRT voor Abellio bestemd voor Gouda-Alphen a/d Rijn geleverd was, was het vandaag de beurt aan het tweede stel. Achter Strukton G1206 303001 werd het stel van Bad Bentheim naar Leidschendam gesleept en passeert hier de Vliegveldstraat in Deurningen.
Mooie plaat Dennis.


Wat is nou het voordeel van een Flirt tov een GTW? Flirt is toch een stapje hoger? Lijkt me voor een tram/stoptrein niet b echt noodzakelijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:16:48 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159379424
10 minuten vertraging dus? Met 10 minuten vliegtijd is het wel zo handig dat ik niet bezig ben met de accu verwisselen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:17:54 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159379460
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mijn accu's zijn leeg, en ik zat wat krap in de tijd om mijn drone de lucht in te sturen ;(

Sterker nog: ik kwam aanrijden bij de overweg, draaide de auto, keek of het sein rood was (in tegengestelde richting, dus rijweg ingesteld) en toen kwam ie er ook al aan in de verte :+
Dat gaat voor mij niet werken met de 6 treinen per uur daar :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:20:05 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159379522
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat gaat voor mij niet werken met de 6 treinen per uur daar :P
Hengelo-Oldenzaal rijdt een halfuurdienst van Syntus, maar die rijdt al eerder. Verder alleen goederen en IC Berlijn (daar was het ook de tijd niet voor), dus dan is het een makkie :)

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:16 schreef Nattekat het volgende:
10 minuten vertraging dus? Met 10 minuten vliegtijd is het wel zo handig dat ik niet bezig ben met de accu verwisselen.
Vertraging is altijd even afwachten, maar ik denk dat het +30 blijft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:23:36 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159379620
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:16 schreef derLudolf het volgende:
Wat is nou het voordeel van een Flirt tov een GTW? Flirt is toch een stapje hoger? Lijkt me voor een tram/stoptrein niet b echt noodzakelijk
Volgens mij is de FLIRT3 de opvolger van zowel de oudere versies van de FLIRT als de GTW
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 13:23:39 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159379622
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is nou het voordeel van een Flirt tov een GTW? Flirt is toch een stapje hoger? Lijkt me voor een tram/stoptrein niet b echt noodzakelijk
GTW had een losse motorbak en was leverbaar als diesel en elektrische versie. FLIRT heeft de motoren onder het hele stel verwerkt, waardoor er veel meer assen aangedreven zijn. Ook heeft FLIRT gewone jacobsdraaistellen, terwijl bij een GTW een bak aan één kant op een andere leunt (soort aanhanger-trekhaak).

GTW wordt niet meer gemaakt is en net als de FLIRT opgevolgd door de FLIRT3. De dieselversie daarvan heeft trouwens nog wel een aparte motorbak zoals de GTW, maar die heeft geen aandrijving en produceert stroom voor de normale motoren die onder het stel verdeeld zitten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 januari 2016 @ 14:00:13 #38
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159380687
Ik heb hem ook gezien :s)

Ja ik had beter aan de overkant kunnen gaan staan maar daar had ik geen tijd meer voor :P
doei
  maandag 25 januari 2016 @ 14:13:18 #39
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_159381102
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

GTW had een losse motorbak en was leverbaar als diesel en elektrische versie. FLIRT heeft de motoren onder het hele stel verwerkt, waardoor er veel meer assen aangedreven zijn. Ook heeft FLIRT gewone jacobsdraaistellen, terwijl bij een GTW een bak aan één kant op een andere leunt (soort aanhanger-trekhaak).
Onder het hele stel?
Nee, want de jacobsdraaistellen zijn namelijk niet gemotoriseerd, alleen in de kopbakken zitten motoren. De drie-, t/m zesdelige FLIRT hebben vier aangedreven assen in totaal. De tweedelige maar twee, niet meer dan een GTW dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 25-01-2016 14:47:40 ]
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 14:18:12 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159381248
Dan heb ik het verkeerd in mijn hoofd zitten, sorry voor de verwarring
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 15:18:31 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159382941
Mooi is dat, afslag gemist :{

Ga hem niet meer kunnen onderscheppen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_159383234
Vanaf de schiphollijn ligt er een enkelsporige spoorboog die over de joods begraafplaats gaat, om diemen heen en dan intakt op de lijn naar watergraafsmeer, nu zie ik dat op de lijn vanuit weesp ook een spoor afbuigt en diezelfde route volgt, waar word die voor gebruikt? Snelle ic route zodat station diemen niet in de weg ligt?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 15:29:51 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159383318
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef Merode32 het volgende:
Vanaf de schiphollijn ligt er een enkelsporige spoorboog die over de joods begraafplaats gaat, om diemen heen en dan intakt op de lijn naar watergraafsmeer, nu zie ik dat op de lijn vanuit weesp ook een spoor afbuigt en diezelfde route volgt, waar word die voor gebruikt? Snelle ic route zodat station diemen niet in de weg ligt?
Voor hetzelfde doel als de spoorboog: snel de Watergraafsmeer op kunnen komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159383368
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor hetzelfde doel als de spoorboog: snel de Watergraafsmeer op kunnen komen
Tja zo simpel kan het zijn, van de spoorboog diemen-watergraafsmeer wist ik dat het alleen voor onderhoud word gebruikt, maar vanuit weesp leek me dat onlogisch.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159383412
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:27 schreef Merode32 het volgende:
Vanaf de schiphollijn ligt er een enkelsporige spoorboog die over de joods begraafplaats gaat, om diemen heen en dan intakt op de lijn naar watergraafsmeer, nu zie ik dat op de lijn vanuit weesp ook een spoor afbuigt en diezelfde route volgt, waar word die voor gebruikt? Snelle ic route zodat station diemen niet in de weg ligt?
Aan- en afvoer van materieel.
pi_159384734
Kijk wat leuk! Rijdt zomaar naast mijn trein uit Utrecht Centraal weg! :D
pi_159385098
ALLES in de zon, en wie slaagt erin om precies JUIST de trein iin de schaduw te krijgen... :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 16:44:29 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159385188
Geeft toch een mooi contrast zo? Beter dan de helft van de trein in de zon en de andere helft niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 16:47:11 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159385246
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:18 schreef Nattekat het volgende:
Mooi is dat, afslag gemist :{

Ga hem niet meer kunnen onderscheppen.
Dat is kut ja, heb ik ook al wel eens gehad ;(
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_159385294
Er staan echt al heel veel mastvoeten in de grond tussen Nijverdal en Raalte joh!
Bier.
pi_159385392
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
ALLES in de zon, en wie slaagt erin om precies JUIST de trein iin de schaduw te krijgen... :(
Dit was de beste van de 10 ;(
Moeilijk hoor met telefoon vanuit een rijdende trein! ;)
pi_159385434

Samen met pak 'm beet nog een man of 10.
  maandag 25 januari 2016 @ 16:57:09 #53
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159385493
Een vriend van me staat op Den Haag HS te wachten, heeft hij nog steeds +30 of is het meer geworden?
doei
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:03:35 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159385675
Laatste melding is 16.30u door Schiedam, dus lijkt van wel (was 16.20u Den Haag HS gepland)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 januari 2016 @ 17:05:16 #55
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159385725
Oh hij is net een minuut geleden uit Den Haag HS vertrokken hoor ik nu :)
doei
  maandag 25 januari 2016 @ 17:06:30 #56
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159385759
Dit was trouwens een tweedelige als ik het goed gezien heb, de vorige was een driedelige toch?
doei
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:11:06 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159385874
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat is kut ja, heb ik ook al wel eens gehad ;(
Één troost: de camera was niet goed opgeladen en gaf na een minuut al commentaar dat de batterij bijna leeg was.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:12:31 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159385920
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:06 schreef Prins_Pils het volgende:
Dit was trouwens een tweedelige als ik het goed gezien heb, de vorige was een driedelige toch?
Nee, ook tweedelig. Gouda-Alphen heeft alleen maar tweedelige stellen, zes stuks.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:13:31 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159385944
Een uur geleden is er trouwens een Buffeltje uit Zwolle als IC naar Deventer vertrokken, omdat de trein waar het materieel van af moet komen ook niet verder dan Deventer was gekomen door vertraging vanuit Dieren: http://ovtijden.com/arnu/rl/303663/2016-01-25T16:29:00+0100/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 januari 2016 @ 17:18:07 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_159386056
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, ook tweedelig. Gouda-Alphen heeft alleen maar tweedelige stellen, zes stuks.
Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort.
pi_159386096
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:18 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort.
Als ze toegelaten worden denk ik wel, dat is weer het voordeel van 1 NS.
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:26:16 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159386274
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:18 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort.
Nou ja, een tweede stel is sowieso handig, dan kun je monteurs opleiden in Leidschendam terwijl je proefritten rijdt op de Hanzelijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:27:35 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159386308
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nou ja, een tweede stel is sowieso handig, dan kun je monteurs opleiden in Leidschendam terwijl je proefritten rijdt op de Hanzelijn.
en proefritten met gekoppelde stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159386626
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Één troost: de camera was niet goed opgeladen en gaf na een minuut al commentaar dat de batterij bijna leeg was.
Zoiets? ;)
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:44:29 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159386685
quote:
12s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Zoiets? ;)
[ afbeelding ]
Meer een gevalletje: Camera aan de usb van een in slaapstand zijnde computer oploaden doet het enkel de eerste 3 seconden. Daarna stopt ie ermee zonder dat je het door hebt.

Nogal lullig als je dan 30km verderop de lucht in wil, en dan niks kan filmen ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 25 januari 2016 @ 19:15:01 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159389131
Voor de constructiefetisjisten onder ons: zo staat het met Citybanan, het tunnelbouwproject onder Stockholm om daarmee Stockholm Central (en de toeleidende sporen) te ontlasten:


Opvallend: in de tunnel worden perrondeuren geplaatst.
pi_159390172
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:15 schreef James1988 het volgende:
Opvallend: in de tunnel worden perrondeuren geplaatst.
Goed idee voor in Delft :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159391344
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:15 schreef James1988 het volgende:

Opvallend: in de tunnel worden perrondeuren geplaatst.
Leuk!

Wat is er opvallend aan perrondeuren?
pi_159391842
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Leuk!

Wat is er opvallend aan perrondeuren?
Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten.
  maandag 25 januari 2016 @ 20:30:19 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159391878
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Leuk!

Wat is er opvallend aan perrondeuren?
Voor heavy rail is de aanwezigheid van perrondeuren redelijk opvallend, vind ik. Bij metro's (en bijvoorbeeld bij de tram in Dubai) is het gemeengoed, maar bij grootspoor zie ik ze eigenlijk nooit. Thameslink (Londen) krijgt ze bijvoorbeeld niet, maar Crossrail dan weer wel.
pi_159391902
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten.
en dat je als machinist moet nadenken bij waar je stopt. Zal nog lastig zat worden als ze dat in Delft willen doen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 januari 2016 @ 20:33:48 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159392014
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten.
Dat is wel opgelost. Op het Pendeltåg-netwerk rijden momenteel twee treintypes: de in 1983 door ASEA gebouwde treinen van het type X10 (2 losse bakken), en de sinds 2005 door Alstom geleverde Coradia Nordic X60's (6 bakken op Jacobsdraaistellen).

Er zijn nieuwe X60's besteld ter vervanging van de X10's, omdat deze laatste de hellingen in de nieuwe tunnel niet zouden kunnen nemen. Er rijdt straks dus een uniforme vloot in en rond Stockholm.
pi_159392140
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voor heavy rail is de aanwezigheid van perrondeuren redelijk opvallend, vind ik. Bij metro's (en bijvoorbeeld bij de tram in Dubai) is het gemeengoed, maar bij grootspoor zie ik ze eigenlijk nooit. Thameslink (Londen) krijgt ze bijvoorbeeld niet, maar Crossrail dan weer wel.
Kwestie van tijd dus, iets of iemand moet pionieren.
pi_159392229
In Shenzhen (China) hebben ze het zo opgelost:
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 20:41:13 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159392276
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159392279
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:40 schreef Igen het volgende:
In Shenzhen (China) hebben ze het zo opgelost:
[ afbeelding ]
Bij nieuwbouw is ruimte maken relatief makkelijk, bij de historisch gegroeide kathedralen die wij in Nederland hebben is dat een stuk lastiger..
  maandag 25 januari 2016 @ 20:42:31 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159392316
Gisteravond is een Eurostar van Londen naar Parijs tot stilstand gekomen op de Franse LGV. Brand op het dak van de motrice heeft de bovenleiding dusdanig beschadigd dat deze moest worden afgeschakeld, een dieselloc moest de ¤* wegslepen. De Eurostar werd naar Arras gesleept, aldaar moest iedereen overstappen op een andere Eurostar.

Volgens dienstregeling had de trein om 20:47 aan moeten komen in Parijs, dat werd 05:00.
pi_159392322
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij nieuwbouw is ruimte maken relatief makkelijk, bij de historisch gegroeide kathedralen die wij in Nederland hebben is dat een stuk lastiger..
Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouw
pi_159392381
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouw
Het zou zelfs in Nijverdal makkelijk kunnen. In Hengelo en Zwolle zijn de trappen drie keer breder dan nodig en donder je zowat het perron af als je langs de trapgaten staat dus daar lijkt het me lastiger maar voor de rest kan het eigenlijk overal wel denk ik zo.
Bier.
pi_159392524
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouw
True. Helaas is nieuwbouw Nederland ~25 jaar van planvorming tot realisatie terwijl je in China in 5 jaar kan realiseren vanuit planfase. Daarom zal Thameslink het ook wel niet hebben en Crossrail wel krijgen.
  maandag 25 januari 2016 @ 20:50:40 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159392602
Thameslink is bestaande infrastructuur die flink wordt opgewaardeerd (o.a. ERTMS en ATO), terwijl Crossrail helemaal nieuw is.
pi_159392693
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:50 schreef James1988 het volgende:
Thameslink is bestaande infrastructuur die flink wordt opgewaardeerd (o.a. ERTMS en ATO), terwijl Crossrail helemaal nieuw is.
Ok. Nouja, ook dat is wel logisch dan :Y

En er moet ook iemand in NL zijn die zegt van, jo, moeten wij ook iets doen met platform screendoors?
pi_159392712
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:48 schreef b2py het volgende:

[..]

True. Helaas is nieuwbouw Nederland ~25 jaar van planvorming tot realisatie terwijl je in China in 5 jaar kan realiseren vanuit planfase. Daarom zal Thameslink het ook wel niet hebben en Crossrail wel krijgen.
Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
pi_159392807
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
Ja dat is allemaal leuk en aardig maar zolang niemand aan de bel trekt van 'wij moeten zoiets ook doen of laten onderzoeken' zal er niemand iets mee gaan natuurlijk. De reden waarom ze dat daar hebben gedaan kan ik ook niet vinden? Rijden ze daar anders met 300 doorheen ofzo?
pi_159392930
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
Ik heb het gevonden. Die deuren staan daar omdat de HST's daar met 300 door dat station razen. Ja, dan zou ik ook wel deuren plaatsen.. 8)7 https://en.wikipedia.org/wiki/Futian_Railway_Station#Structure
  maandag 25 januari 2016 @ 21:03:41 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159393037
Ben je ooit wel eens in Mortsel O-Mijn-God geweest? Daar hebben ze schuifdeuren die automatisch dichtgaan wanneer er een doorrijdende trein aankomt, onder geloei van sirenes en zwaailampen.
pi_159393104
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:03 schreef James1988 het volgende:
Ben je ooit wel eens in Mortsel O-Mijn-God geweest? Daar hebben ze schuifdeuren die automatisch dichtgaan wanneer er een doorrijdende trein aankomt, onder geloei van sirenes en zwaailampen.
300 is wel andere koek dan 160..
  maandag 25 januari 2016 @ 21:08:25 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159393188
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:05 schreef b2py het volgende:

[..]

300 is wel andere koek dan 160..
Dat wel.

Maar of er nou 160 of 300 wordt gereden, Mortsel O-Mijn-God is hoe dan ook een hellhole waar je niet dood (en zo kort mogelijk levend) gevonden wil worden.
pi_159393193
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja dat is allemaal leuk en aardig maar zolang niemand aan de bel trekt van 'wij moeten zoiets ook doen of laten onderzoeken' zal er niemand iets mee gaan natuurlijk. De reden waarom ze dat daar hebben gedaan kan ik ook niet vinden? Rijden ze daar anders met 300 doorheen ofzo?
Wat de maximale snelheid in het station is kan ik daar niet vinden.

En zo te zien zijn er ook maar 2 sporen voor de non-stop-treinen gereserveerd. En bij bovengrondse HSL's heb je ook stations waar niet alle treinen stoppen (zoals Montabaur of Limburg a/d Lahn).

Dus wat helemaal precies de reden is weet ik niet.
pi_159393278
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat de maximale snelheid in het station is kan ik daar niet vinden.

En zo te zien zijn er ook maar 2 sporen voor de non-stop-treinen gereserveerd. En bij bovengrondse HSL's heb je ook stations waar niet alle treinen stoppen (zoals Montabaur of Limburg a/d Lahn).

Dus wat helemaal precies de reden is weet ik niet.
Montabauer ligt het spoor waar 300 gereden wordt niet direct aan aan een perronrand dat wel het geval is in Shenzhen. Beetje het Dronten effect.
pi_159393346
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:10 schreef b2py het volgende:
dat wel het geval is in Shenzhen.
Welke sporen van dat station zijn dan voor welke snelheid gebouwd?
pi_159393527
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Welke sporen van dat station zijn dan voor welke snelheid gebouwd?
Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?

Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
pi_159393582
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?

Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
Nou nee, maar het zou wel handig zijn om eens te beginnen met het in tunnels brengen van alle transportmodi. Spoorwegen zijn het handigst omdat je daarmee veel winst kan behalen en over een paar decennia gaan ze er toch wel mee beginnen.
Bier.
pi_159393685
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?

Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
Mijn punt is, denk ik, dat het in Delft ook had gekund maar dat ik niet weet of dat nuttig was geweest of niet.
pi_159393730
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn punt is, denk ik, dat het in Delft ook had gekund maar dat ik niet weet of dat nuttig was geweest of niet.
Je ontneemt een hoop circulaire ruimte voor een doel dat wellicht niet zo belangrijk is.
pi_159394677
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Je ontneemt een hoop circulaire ruimte voor een doel dat wellicht niet zo belangrijk is.
"wellicht"? Je WEET toch wat er wel en niet belangrijk is als je zo'n station gaat bouwen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159394732
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"wellicht"? Je WEET toch wat er wel en niet belangrijk is als je zo'n station gaat bouwen? :?
Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel..
pi_159394864
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel..
Hmm. Er is in Nederland een norm van maximaal precies 0 dode spoorwegwerkers, die streng wordt gehandhaafd en waar alles voor moet wijken. Je zou toch verwachten dat er toch minstens net zo veel commitment t.o.v. de veiligheid van de reiziger is?
pi_159394888
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Hmm. Er is in Nederland een norm van maximaal precies 0 dode spoorwegwerkers, die streng wordt gehandhaafd en waar alles voor moet wijken. Je zou toch verwachten dat er toch minstens net zo veel commitment t.o.v. de veiligheid van de reiziger is?
Tsja, risico van werkgever vs eigen risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')