Dit was de beste van de 10quote:Op maandag 25 januari 2016 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
ALLES in de zon, en wie slaagt erin om precies JUIST de trein iin de schaduw te krijgen...
Één troost: de camera was niet goed opgeladen en gaf na een minuut al commentaar dat de batterij bijna leeg was.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is kut ja, heb ik ook al wel eens gehad
Nee, ook tweedelig. Gouda-Alphen heeft alleen maar tweedelige stellen, zes stuks.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:06 schreef Prins_Pils het volgende:
Dit was trouwens een tweedelige als ik het goed gezien heb, de vorige was een driedelige toch?
Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, ook tweedelig. Gouda-Alphen heeft alleen maar tweedelige stellen, zes stuks.
Als ze toegelaten worden denk ik wel, dat is weer het voordeel van 1 NS.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort.
Nou ja, een tweede stel is sowieso handig, dan kun je monteurs opleiden in Leidschendam terwijl je proefritten rijdt op de Hanzelijn.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort.
en proefritten met gekoppelde stellenquote:Op maandag 25 januari 2016 17:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nou ja, een tweede stel is sowieso handig, dan kun je monteurs opleiden in Leidschendam terwijl je proefritten rijdt op de Hanzelijn.
Zoiets?quote:Op maandag 25 januari 2016 17:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Één troost: de camera was niet goed opgeladen en gaf na een minuut al commentaar dat de batterij bijna leeg was.
Meer een gevalletje: Camera aan de usb van een in slaapstand zijnde computer oploaden doet het enkel de eerste 3 seconden. Daarna stopt ie ermee zonder dat je het door hebt.quote:
Goed idee voor in Delftquote:Op maandag 25 januari 2016 19:15 schreef James1988 het volgende:
Opvallend: in de tunnel worden perrondeuren geplaatst.
Leuk!quote:Op maandag 25 januari 2016 19:15 schreef James1988 het volgende:
Opvallend: in de tunnel worden perrondeuren geplaatst.
Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Leuk!
Wat is er opvallend aan perrondeuren?
Voor heavy rail is de aanwezigheid van perrondeuren redelijk opvallend, vind ik. Bij metro's (en bijvoorbeeld bij de tram in Dubai) is het gemeengoed, maar bij grootspoor zie ik ze eigenlijk nooit. Thameslink (Londen) krijgt ze bijvoorbeeld niet, maar Crossrail dan weer wel.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Leuk!
Wat is er opvallend aan perrondeuren?
en dat je als machinist moet nadenken bij waar je stopt. Zal nog lastig zat worden als ze dat in Delft willen doenquote:Op maandag 25 januari 2016 20:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten.
Dat is wel opgelost. Op het Pendeltåg-netwerk rijden momenteel twee treintypes: de in 1983 door ASEA gebouwde treinen van het type X10 (2 losse bakken), en de sinds 2005 door Alstom geleverde Coradia Nordic X60's (6 bakken op Jacobsdraaistellen).quote:Op maandag 25 januari 2016 20:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten.
Kwestie van tijd dus, iets of iemand moet pionieren.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor heavy rail is de aanwezigheid van perrondeuren redelijk opvallend, vind ik. Bij metro's (en bijvoorbeeld bij de tram in Dubai) is het gemeengoed, maar bij grootspoor zie ik ze eigenlijk nooit. Thameslink (Londen) krijgt ze bijvoorbeeld niet, maar Crossrail dan weer wel.
Het past er wel bijquote:Op maandag 25 januari 2016 20:40 schreef b2py het volgende:
De vragen over de prestaties van de ICd zijn vertraagd
Bij nieuwbouw is ruimte maken relatief makkelijk, bij de historisch gegroeide kathedralen die wij in Nederland hebben is dat een stuk lastiger..quote:Op maandag 25 januari 2016 20:40 schreef Igen het volgende:
In Shenzhen (China) hebben ze het zo opgelost:
[ afbeelding ]
Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouwquote:Op maandag 25 januari 2016 20:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij nieuwbouw is ruimte maken relatief makkelijk, bij de historisch gegroeide kathedralen die wij in Nederland hebben is dat een stuk lastiger..
Het zou zelfs in Nijverdal makkelijk kunnen. In Hengelo en Zwolle zijn de trappen drie keer breder dan nodig en donder je zowat het perron af als je langs de trapgaten staat dus daar lijkt het me lastiger maar voor de rest kan het eigenlijk overal wel denk ik zo.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouw
True. Helaas is nieuwbouw Nederland ~25 jaar van planvorming tot realisatie terwijl je in China in 5 jaar kan realiseren vanuit planfase. Daarom zal Thameslink het ook wel niet hebben en Crossrail wel krijgen.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouw
Ok. Nouja, ook dat is wel logisch danquote:Op maandag 25 januari 2016 20:50 schreef James1988 het volgende:
Thameslink is bestaande infrastructuur die flink wordt opgewaardeerd (o.a. ERTMS en ATO), terwijl Crossrail helemaal nieuw is.
Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:48 schreef b2py het volgende:
[..]
True. Helaas is nieuwbouw Nederland ~25 jaar van planvorming tot realisatie terwijl je in China in 5 jaar kan realiseren vanuit planfase. Daarom zal Thameslink het ook wel niet hebben en Crossrail wel krijgen.
Ja dat is allemaal leuk en aardig maar zolang niemand aan de bel trekt van 'wij moeten zoiets ook doen of laten onderzoeken' zal er niemand iets mee gaan natuurlijk. De reden waarom ze dat daar hebben gedaan kan ik ook niet vinden? Rijden ze daar anders met 300 doorheen ofzo?quote:Op maandag 25 januari 2016 20:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
Ik heb het gevonden. Die deuren staan daar omdat de HST's daar met 300 door dat station razen. Ja, dan zou ik ook wel deuren plaatsen..quote:Op maandag 25 januari 2016 20:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
300 is wel andere koek dan 160..quote:Op maandag 25 januari 2016 21:03 schreef James1988 het volgende:
Ben je ooit wel eens in Mortsel O-Mijn-God geweest? Daar hebben ze schuifdeuren die automatisch dichtgaan wanneer er een doorrijdende trein aankomt, onder geloei van sirenes en zwaailampen.
Dat wel.quote:
Wat de maximale snelheid in het station is kan ik daar niet vinden.quote:Op maandag 25 januari 2016 20:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal leuk en aardig maar zolang niemand aan de bel trekt van 'wij moeten zoiets ook doen of laten onderzoeken' zal er niemand iets mee gaan natuurlijk. De reden waarom ze dat daar hebben gedaan kan ik ook niet vinden? Rijden ze daar anders met 300 doorheen ofzo?
Montabauer ligt het spoor waar 300 gereden wordt niet direct aan aan een perronrand dat wel het geval is in Shenzhen. Beetje het Dronten effect.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat de maximale snelheid in het station is kan ik daar niet vinden.
En zo te zien zijn er ook maar 2 sporen voor de non-stop-treinen gereserveerd. En bij bovengrondse HSL's heb je ook stations waar niet alle treinen stoppen (zoals Montabaur of Limburg a/d Lahn).
Dus wat helemaal precies de reden is weet ik niet.
Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?quote:Op maandag 25 januari 2016 21:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Welke sporen van dat station zijn dan voor welke snelheid gebouwd?
Nou nee, maar het zou wel handig zijn om eens te beginnen met het in tunnels brengen van alle transportmodi. Spoorwegen zijn het handigst omdat je daarmee veel winst kan behalen en over een paar decennia gaan ze er toch wel mee beginnen.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?
Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
Mijn punt is, denk ik, dat het in Delft ook had gekund maar dat ik niet weet of dat nuttig was geweest of niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?
Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
Je ontneemt een hoop circulaire ruimte voor een doel dat wellicht niet zo belangrijk is.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Mijn punt is, denk ik, dat het in Delft ook had gekund maar dat ik niet weet of dat nuttig was geweest of niet.
"wellicht"? Je WEET toch wat er wel en niet belangrijk is als je zo'n station gaat bouwen?quote:Op maandag 25 januari 2016 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Je ontneemt een hoop circulaire ruimte voor een doel dat wellicht niet zo belangrijk is.
Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel..quote:Op maandag 25 januari 2016 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"wellicht"? Je WEET toch wat er wel en niet belangrijk is als je zo'n station gaat bouwen?
Hmm. Er is in Nederland een norm van maximaal precies 0 dode spoorwegwerkers, die streng wordt gehandhaafd en waar alles voor moet wijken. Je zou toch verwachten dat er toch minstens net zo veel commitment t.o.v. de veiligheid van de reiziger is?quote:Op maandag 25 januari 2016 21:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel..
Tsja, risico van werkgever vs eigen risico.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Hmm. Er is in Nederland een norm van maximaal precies 0 dode spoorwegwerkers, die streng wordt gehandhaafd en waar alles voor moet wijken. Je zou toch verwachten dat er toch minstens net zo veel commitment t.o.v. de veiligheid van de reiziger is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |