abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159385392
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
ALLES in de zon, en wie slaagt erin om precies JUIST de trein iin de schaduw te krijgen... :(
Dit was de beste van de 10 ;(
Moeilijk hoor met telefoon vanuit een rijdende trein! ;)
pi_159385434

Samen met pak 'm beet nog een man of 10.
  maandag 25 januari 2016 @ 16:57:09 #53
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159385493
Een vriend van me staat op Den Haag HS te wachten, heeft hij nog steeds +30 of is het meer geworden?
doei
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:03:35 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159385675
Laatste melding is 16.30u door Schiedam, dus lijkt van wel (was 16.20u Den Haag HS gepland)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 januari 2016 @ 17:05:16 #55
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159385725
Oh hij is net een minuut geleden uit Den Haag HS vertrokken hoor ik nu :)
doei
  maandag 25 januari 2016 @ 17:06:30 #56
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159385759
Dit was trouwens een tweedelige als ik het goed gezien heb, de vorige was een driedelige toch?
doei
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:11:06 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159385874
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat is kut ja, heb ik ook al wel eens gehad ;(
Één troost: de camera was niet goed opgeladen en gaf na een minuut al commentaar dat de batterij bijna leeg was.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:12:31 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159385920
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:06 schreef Prins_Pils het volgende:
Dit was trouwens een tweedelige als ik het goed gezien heb, de vorige was een driedelige toch?
Nee, ook tweedelig. Gouda-Alphen heeft alleen maar tweedelige stellen, zes stuks.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:13:31 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159385944
Een uur geleden is er trouwens een Buffeltje uit Zwolle als IC naar Deventer vertrokken, omdat de trein waar het materieel van af moet komen ook niet verder dan Deventer was gekomen door vertraging vanuit Dieren: http://ovtijden.com/arnu/rl/303663/2016-01-25T16:29:00+0100/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 januari 2016 @ 17:18:07 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_159386056
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, ook tweedelig. Gouda-Alphen heeft alleen maar tweedelige stellen, zes stuks.
Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort.
pi_159386096
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:18 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort.
Als ze toegelaten worden denk ik wel, dat is weer het voordeel van 1 NS.
  Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:26:16 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159386274
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:18 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ik vraag me nu opeens af of ze misschien eerder in dienst gaan komen dan december, nu ze al zo vroeg geleverd worden. Dat zou weer een heel klein beetje schelen voor het materieeltekort.
Nou ja, een tweede stel is sowieso handig, dan kun je monteurs opleiden in Leidschendam terwijl je proefritten rijdt op de Hanzelijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:27:35 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159386308
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nou ja, een tweede stel is sowieso handig, dan kun je monteurs opleiden in Leidschendam terwijl je proefritten rijdt op de Hanzelijn.
en proefritten met gekoppelde stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159386626
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Één troost: de camera was niet goed opgeladen en gaf na een minuut al commentaar dat de batterij bijna leeg was.
Zoiets? ;)
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 17:44:29 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159386685
quote:
12s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Zoiets? ;)
[ afbeelding ]
Meer een gevalletje: Camera aan de usb van een in slaapstand zijnde computer oploaden doet het enkel de eerste 3 seconden. Daarna stopt ie ermee zonder dat je het door hebt.

Nogal lullig als je dan 30km verderop de lucht in wil, en dan niks kan filmen ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 25 januari 2016 @ 19:15:01 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159389131
Voor de constructiefetisjisten onder ons: zo staat het met Citybanan, het tunnelbouwproject onder Stockholm om daarmee Stockholm Central (en de toeleidende sporen) te ontlasten:


Opvallend: in de tunnel worden perrondeuren geplaatst.
pi_159390172
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:15 schreef James1988 het volgende:
Opvallend: in de tunnel worden perrondeuren geplaatst.
Goed idee voor in Delft :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159391344
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:15 schreef James1988 het volgende:

Opvallend: in de tunnel worden perrondeuren geplaatst.
Leuk!

Wat is er opvallend aan perrondeuren?
pi_159391842
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Leuk!

Wat is er opvallend aan perrondeuren?
Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten.
  maandag 25 januari 2016 @ 20:30:19 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159391878
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Leuk!

Wat is er opvallend aan perrondeuren?
Voor heavy rail is de aanwezigheid van perrondeuren redelijk opvallend, vind ik. Bij metro's (en bijvoorbeeld bij de tram in Dubai) is het gemeengoed, maar bij grootspoor zie ik ze eigenlijk nooit. Thameslink (Londen) krijgt ze bijvoorbeeld niet, maar Crossrail dan weer wel.
pi_159391902
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten.
en dat je als machinist moet nadenken bij waar je stopt. Zal nog lastig zat worden als ze dat in Delft willen doen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 januari 2016 @ 20:33:48 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159392014
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat dan de deuren op de goeie plek van de trein moeten zitten. En dat je dus moet opletten wat je voor treinen bestelt en dat je dan ook de goeie treinen op de goeie lijn moet inzetten.
Dat is wel opgelost. Op het Pendeltåg-netwerk rijden momenteel twee treintypes: de in 1983 door ASEA gebouwde treinen van het type X10 (2 losse bakken), en de sinds 2005 door Alstom geleverde Coradia Nordic X60's (6 bakken op Jacobsdraaistellen).

Er zijn nieuwe X60's besteld ter vervanging van de X10's, omdat deze laatste de hellingen in de nieuwe tunnel niet zouden kunnen nemen. Er rijdt straks dus een uniforme vloot in en rond Stockholm.
pi_159392140
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voor heavy rail is de aanwezigheid van perrondeuren redelijk opvallend, vind ik. Bij metro's (en bijvoorbeeld bij de tram in Dubai) is het gemeengoed, maar bij grootspoor zie ik ze eigenlijk nooit. Thameslink (Londen) krijgt ze bijvoorbeeld niet, maar Crossrail dan weer wel.
Kwestie van tijd dus, iets of iemand moet pionieren.
pi_159392229
In Shenzhen (China) hebben ze het zo opgelost:
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 20:41:13 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159392276
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159392279
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:40 schreef Igen het volgende:
In Shenzhen (China) hebben ze het zo opgelost:
[ afbeelding ]
Bij nieuwbouw is ruimte maken relatief makkelijk, bij de historisch gegroeide kathedralen die wij in Nederland hebben is dat een stuk lastiger..
  maandag 25 januari 2016 @ 20:42:31 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159392316
Gisteravond is een Eurostar van Londen naar Parijs tot stilstand gekomen op de Franse LGV. Brand op het dak van de motrice heeft de bovenleiding dusdanig beschadigd dat deze moest worden afgeschakeld, een dieselloc moest de ¤* wegslepen. De Eurostar werd naar Arras gesleept, aldaar moest iedereen overstappen op een andere Eurostar.

Volgens dienstregeling had de trein om 20:47 aan moeten komen in Parijs, dat werd 05:00.
pi_159392322
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij nieuwbouw is ruimte maken relatief makkelijk, bij de historisch gegroeide kathedralen die wij in Nederland hebben is dat een stuk lastiger..
Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouw
pi_159392381
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouw
Het zou zelfs in Nijverdal makkelijk kunnen. In Hengelo en Zwolle zijn de trappen drie keer breder dan nodig en donder je zowat het perron af als je langs de trapgaten staat dus daar lijkt het me lastiger maar voor de rest kan het eigenlijk overal wel denk ik zo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_159392524
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouw
True. Helaas is nieuwbouw Nederland ~25 jaar van planvorming tot realisatie terwijl je in China in 5 jaar kan realiseren vanuit planfase. Daarom zal Thameslink het ook wel niet hebben en Crossrail wel krijgen.
  maandag 25 januari 2016 @ 20:50:40 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159392602
Thameslink is bestaande infrastructuur die flink wordt opgewaardeerd (o.a. ERTMS en ATO), terwijl Crossrail helemaal nieuw is.
pi_159392693
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:50 schreef James1988 het volgende:
Thameslink is bestaande infrastructuur die flink wordt opgewaardeerd (o.a. ERTMS en ATO), terwijl Crossrail helemaal nieuw is.
Ok. Nouja, ook dat is wel logisch dan :Y

En er moet ook iemand in NL zijn die zegt van, jo, moeten wij ook iets doen met platform screendoors?
pi_159392712
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:48 schreef b2py het volgende:

[..]

True. Helaas is nieuwbouw Nederland ~25 jaar van planvorming tot realisatie terwijl je in China in 5 jaar kan realiseren vanuit planfase. Daarom zal Thameslink het ook wel niet hebben en Crossrail wel krijgen.
Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
pi_159392807
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
Ja dat is allemaal leuk en aardig maar zolang niemand aan de bel trekt van 'wij moeten zoiets ook doen of laten onderzoeken' zal er niemand iets mee gaan natuurlijk. De reden waarom ze dat daar hebben gedaan kan ik ook niet vinden? Rijden ze daar anders met 300 doorheen ofzo?
pi_159392930
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
Ik heb het gevonden. Die deuren staan daar omdat de HST's daar met 300 door dat station razen. Ja, dan zou ik ook wel deuren plaatsen.. 8)7 https://en.wikipedia.org/wiki/Futian_Railway_Station#Structure
  maandag 25 januari 2016 @ 21:03:41 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159393037
Ben je ooit wel eens in Mortsel O-Mijn-God geweest? Daar hebben ze schuifdeuren die automatisch dichtgaan wanneer er een doorrijdende trein aankomt, onder geloei van sirenes en zwaailampen.
pi_159393104
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:03 schreef James1988 het volgende:
Ben je ooit wel eens in Mortsel O-Mijn-God geweest? Daar hebben ze schuifdeuren die automatisch dichtgaan wanneer er een doorrijdende trein aankomt, onder geloei van sirenes en zwaailampen.
300 is wel andere koek dan 160..
  maandag 25 januari 2016 @ 21:08:25 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159393188
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:05 schreef b2py het volgende:

[..]

300 is wel andere koek dan 160..
Dat wel.

Maar of er nou 160 of 300 wordt gereden, Mortsel O-Mijn-God is hoe dan ook een hellhole waar je niet dood (en zo kort mogelijk levend) gevonden wil worden.
pi_159393193
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja dat is allemaal leuk en aardig maar zolang niemand aan de bel trekt van 'wij moeten zoiets ook doen of laten onderzoeken' zal er niemand iets mee gaan natuurlijk. De reden waarom ze dat daar hebben gedaan kan ik ook niet vinden? Rijden ze daar anders met 300 doorheen ofzo?
Wat de maximale snelheid in het station is kan ik daar niet vinden.

En zo te zien zijn er ook maar 2 sporen voor de non-stop-treinen gereserveerd. En bij bovengrondse HSL's heb je ook stations waar niet alle treinen stoppen (zoals Montabaur of Limburg a/d Lahn).

Dus wat helemaal precies de reden is weet ik niet.
pi_159393278
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat de maximale snelheid in het station is kan ik daar niet vinden.

En zo te zien zijn er ook maar 2 sporen voor de non-stop-treinen gereserveerd. En bij bovengrondse HSL's heb je ook stations waar niet alle treinen stoppen (zoals Montabaur of Limburg a/d Lahn).

Dus wat helemaal precies de reden is weet ik niet.
Montabauer ligt het spoor waar 300 gereden wordt niet direct aan aan een perronrand dat wel het geval is in Shenzhen. Beetje het Dronten effect.
pi_159393346
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:10 schreef b2py het volgende:
dat wel het geval is in Shenzhen.
Welke sporen van dat station zijn dan voor welke snelheid gebouwd?
pi_159393527
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Welke sporen van dat station zijn dan voor welke snelheid gebouwd?
Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?

Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
pi_159393582
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?

Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
Nou nee, maar het zou wel handig zijn om eens te beginnen met het in tunnels brengen van alle transportmodi. Spoorwegen zijn het handigst omdat je daarmee veel winst kan behalen en over een paar decennia gaan ze er toch wel mee beginnen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_159393685
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?

Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
Mijn punt is, denk ik, dat het in Delft ook had gekund maar dat ik niet weet of dat nuttig was geweest of niet.
pi_159393730
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn punt is, denk ik, dat het in Delft ook had gekund maar dat ik niet weet of dat nuttig was geweest of niet.
Je ontneemt een hoop circulaire ruimte voor een doel dat wellicht niet zo belangrijk is.
pi_159394677
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Je ontneemt een hoop circulaire ruimte voor een doel dat wellicht niet zo belangrijk is.
"wellicht"? Je WEET toch wat er wel en niet belangrijk is als je zo'n station gaat bouwen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159394732
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"wellicht"? Je WEET toch wat er wel en niet belangrijk is als je zo'n station gaat bouwen? :?
Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel..
pi_159394864
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel..
Hmm. Er is in Nederland een norm van maximaal precies 0 dode spoorwegwerkers, die streng wordt gehandhaafd en waar alles voor moet wijken. Je zou toch verwachten dat er toch minstens net zo veel commitment t.o.v. de veiligheid van de reiziger is?
pi_159394888
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Hmm. Er is in Nederland een norm van maximaal precies 0 dode spoorwegwerkers, die streng wordt gehandhaafd en waar alles voor moet wijken. Je zou toch verwachten dat er toch minstens net zo veel commitment t.o.v. de veiligheid van de reiziger is?
Tsja, risico van werkgever vs eigen risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')