abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2016 @ 20:41:13 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159392276
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159392279
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:40 schreef Igen het volgende:
In Shenzhen (China) hebben ze het zo opgelost:
[ afbeelding ]
Bij nieuwbouw is ruimte maken relatief makkelijk, bij de historisch gegroeide kathedralen die wij in Nederland hebben is dat een stuk lastiger..
  maandag 25 januari 2016 @ 20:42:31 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159392316
Gisteravond is een Eurostar van Londen naar Parijs tot stilstand gekomen op de Franse LGV. Brand op het dak van de motrice heeft de bovenleiding dusdanig beschadigd dat deze moest worden afgeschakeld, een dieselloc moest de ¤* wegslepen. De Eurostar werd naar Arras gesleept, aldaar moest iedereen overstappen op een andere Eurostar.

Volgens dienstregeling had de trein om 20:47 aan moeten komen in Parijs, dat werd 05:00.
pi_159392322
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij nieuwbouw is ruimte maken relatief makkelijk, bij de historisch gegroeide kathedralen die wij in Nederland hebben is dat een stuk lastiger..
Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouw
pi_159392381
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouw
Het zou zelfs in Nijverdal makkelijk kunnen. In Hengelo en Zwolle zijn de trappen drie keer breder dan nodig en donder je zowat het perron af als je langs de trapgaten staat dus daar lijkt het me lastiger maar voor de rest kan het eigenlijk overal wel denk ik zo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_159392524
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Iemand noemde hier Delft, dat is toch nieuwbouw
True. Helaas is nieuwbouw Nederland ~25 jaar van planvorming tot realisatie terwijl je in China in 5 jaar kan realiseren vanuit planfase. Daarom zal Thameslink het ook wel niet hebben en Crossrail wel krijgen.
  maandag 25 januari 2016 @ 20:50:40 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159392602
Thameslink is bestaande infrastructuur die flink wordt opgewaardeerd (o.a. ERTMS en ATO), terwijl Crossrail helemaal nieuw is.
pi_159392693
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:50 schreef James1988 het volgende:
Thameslink is bestaande infrastructuur die flink wordt opgewaardeerd (o.a. ERTMS en ATO), terwijl Crossrail helemaal nieuw is.
Ok. Nouja, ook dat is wel logisch dan :Y

En er moet ook iemand in NL zijn die zegt van, jo, moeten wij ook iets doen met platform screendoors?
pi_159392712
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:48 schreef b2py het volgende:

[..]

True. Helaas is nieuwbouw Nederland ~25 jaar van planvorming tot realisatie terwijl je in China in 5 jaar kan realiseren vanuit planfase. Daarom zal Thameslink het ook wel niet hebben en Crossrail wel krijgen.
Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
pi_159392807
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
Ja dat is allemaal leuk en aardig maar zolang niemand aan de bel trekt van 'wij moeten zoiets ook doen of laten onderzoeken' zal er niemand iets mee gaan natuurlijk. De reden waarom ze dat daar hebben gedaan kan ik ook niet vinden? Rijden ze daar anders met 300 doorheen ofzo?
pi_159392930
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, bij Shenzhen-Futian begon de bouw in 2008 en in Delft in 2009.
Ik heb het gevonden. Die deuren staan daar omdat de HST's daar met 300 door dat station razen. Ja, dan zou ik ook wel deuren plaatsen.. 8)7 https://en.wikipedia.org/wiki/Futian_Railway_Station#Structure
  maandag 25 januari 2016 @ 21:03:41 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159393037
Ben je ooit wel eens in Mortsel O-Mijn-God geweest? Daar hebben ze schuifdeuren die automatisch dichtgaan wanneer er een doorrijdende trein aankomt, onder geloei van sirenes en zwaailampen.
pi_159393104
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:03 schreef James1988 het volgende:
Ben je ooit wel eens in Mortsel O-Mijn-God geweest? Daar hebben ze schuifdeuren die automatisch dichtgaan wanneer er een doorrijdende trein aankomt, onder geloei van sirenes en zwaailampen.
300 is wel andere koek dan 160..
  maandag 25 januari 2016 @ 21:08:25 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159393188
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:05 schreef b2py het volgende:

[..]

300 is wel andere koek dan 160..
Dat wel.

Maar of er nou 160 of 300 wordt gereden, Mortsel O-Mijn-God is hoe dan ook een hellhole waar je niet dood (en zo kort mogelijk levend) gevonden wil worden.
pi_159393193
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja dat is allemaal leuk en aardig maar zolang niemand aan de bel trekt van 'wij moeten zoiets ook doen of laten onderzoeken' zal er niemand iets mee gaan natuurlijk. De reden waarom ze dat daar hebben gedaan kan ik ook niet vinden? Rijden ze daar anders met 300 doorheen ofzo?
Wat de maximale snelheid in het station is kan ik daar niet vinden.

En zo te zien zijn er ook maar 2 sporen voor de non-stop-treinen gereserveerd. En bij bovengrondse HSL's heb je ook stations waar niet alle treinen stoppen (zoals Montabaur of Limburg a/d Lahn).

Dus wat helemaal precies de reden is weet ik niet.
pi_159393278
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat de maximale snelheid in het station is kan ik daar niet vinden.

En zo te zien zijn er ook maar 2 sporen voor de non-stop-treinen gereserveerd. En bij bovengrondse HSL's heb je ook stations waar niet alle treinen stoppen (zoals Montabaur of Limburg a/d Lahn).

Dus wat helemaal precies de reden is weet ik niet.
Montabauer ligt het spoor waar 300 gereden wordt niet direct aan aan een perronrand dat wel het geval is in Shenzhen. Beetje het Dronten effect.
pi_159393346
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:10 schreef b2py het volgende:
dat wel het geval is in Shenzhen.
Welke sporen van dat station zijn dan voor welke snelheid gebouwd?
pi_159393527
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Welke sporen van dat station zijn dan voor welke snelheid gebouwd?
Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?

Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
pi_159393582
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?

Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
Nou nee, maar het zou wel handig zijn om eens te beginnen met het in tunnels brengen van alle transportmodi. Spoorwegen zijn het handigst omdat je daarmee veel winst kan behalen en over een paar decennia gaan ze er toch wel mee beginnen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_159393685
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo gedetailleerd is mijn Chinees niet en zo gedetailleerd zijn de Engelse vertalingen ook niet. Wat is nou precies je punt dat je zoekt? Moeten we nu ook bij ieder wissewasje van die deuren neerzetten?

Daarbij is de huidige HSL nog niet af vanaf Shenzhen naar Hong Kong dus stoppen alle treinen nu nog in Shenzhen.
Mijn punt is, denk ik, dat het in Delft ook had gekund maar dat ik niet weet of dat nuttig was geweest of niet.
pi_159393730
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn punt is, denk ik, dat het in Delft ook had gekund maar dat ik niet weet of dat nuttig was geweest of niet.
Je ontneemt een hoop circulaire ruimte voor een doel dat wellicht niet zo belangrijk is.
pi_159394677
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Je ontneemt een hoop circulaire ruimte voor een doel dat wellicht niet zo belangrijk is.
"wellicht"? Je WEET toch wat er wel en niet belangrijk is als je zo'n station gaat bouwen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159394732
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"wellicht"? Je WEET toch wat er wel en niet belangrijk is als je zo'n station gaat bouwen? :?
Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel..
pi_159394864
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel..
Hmm. Er is in Nederland een norm van maximaal precies 0 dode spoorwegwerkers, die streng wordt gehandhaafd en waar alles voor moet wijken. Je zou toch verwachten dat er toch minstens net zo veel commitment t.o.v. de veiligheid van de reiziger is?
pi_159394888
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 21:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Hmm. Er is in Nederland een norm van maximaal precies 0 dode spoorwegwerkers, die streng wordt gehandhaafd en waar alles voor moet wijken. Je zou toch verwachten dat er toch minstens net zo veel commitment t.o.v. de veiligheid van de reiziger is?
Tsja, risico van werkgever vs eigen risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')