Het is een metro, geen hogesnelheidstrein. Luchtweerstand hangt kwadratisch van de snelheid af en speelt bij lagere snelheden dus geen grote rol.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Because FUCK aerodynamics and FUCK botsveiligheid. That's why
Op werkdagen overdag?quote:
Ja en F16's gaan 2000 km/h dus 300 is ook voor padden. Zo lust ik er nog wel een paarquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een metro, geen hogesnelheidstrein. Luchtweerstand hangt kwadratisch van de snelheid af en speelt bij lagere snelheden dus geen grote rol.
Een S-Bahn-treinstel heeft bij 60-70 km/u een weerstand van ongeveer 2,5 kN, waarvan ongeveer 1 kN rolweerstand en 1,5 kN luchtweerstand.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en F16's gaan 2000 km/h dus 300 is ook voor padden. Zo lust ik er nog wel een paar
Dat het bij snelle treinen meer winst oplevert is geen excuus om een S-bahn met de luchtweerstand van een kerk de baan op te sturen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:35 schreef Igen het volgende:
Dus ten eerste levert een aerodynamisch ontwerp bij een hogesnelheidstrein meer dan 10x zo veel energiebesparing op. En ten tweede levert het ook relatief een grotere besparing op, omdat bij een hogesnelheidstrein de luchtweerstand een veel groter aandeel in het energieverbruik heeft.
Ja. Dus: KERS inbouwen. Er is nog meer te winnenquote:Bovendien stopt een S-Bahn-trein erg vaak zodat ook de verliezen door afremmen en weer optrekken een relatief veel grotere rol spelen.
Afweging tussen meer reizigers en aerodynamica, net als een vrachtwagen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat het bij snelle treinen meer winst oplevert is geen excuus om een S-bahn met de luchtweerstand van een kerk de baan op te sturen.
[..]
Ja. Dus: KERS inbouwen. Er is nog meer te winnen![]()
En nog steeds is 100, 80 of 60 nog steeds hard genoeg voor een vervelende botsing. En de kreukelzone, dat is de machinist.
Maar ik vind hem wel mooi hoor
Ik moest lachenquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
een S-bahn met de luchtweerstand van een kerk
https://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_energy_recovery_systemquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:03 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Wat is KERS? Ik ken ze alleen aan een plant of op een taartje.
Kreukelzones heb je vooral nodig bij botsingen met voertuigen. En die komt dit ding niet snel tegen, me dunkt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nog steeds is 100, 80 of 60 nog steeds hard genoeg voor een vervelende botsing. En de kreukelzone, dat is de machinist.
Maar ik vind hem wel mooi hoor
De S-Bahn in Berlijn is niet helemáál conflictvrijquote:Op woensdag 27 januari 2016 21:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kreukelzones heb je vooral nodig bij botsingen met voertuigen. En die komt dit ding niet snel tegen, me dunkt.
Tot op heden bestaat treinbeveiliging bij de S-Bahn uit een pal die omhoog staat naast een rood sein, onder de trein zit een hendeltje die dan de noodremmen aantrekt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Of hebben ze daar het perfecte onfeilbare beveiligingssysteem?
Ik zie een hoop dingen die kunnen afbreken zonder dat iemand er wat van merktquote:Op woensdag 27 januari 2016 21:25 schreef James1988 het volgende:
Tot op heden bestaat treinbeveiliging bij de S-Bahn uit een pal die omhoog staat naast een rood sein, onder de trein zit een hendeltje die dan de noodremmen aantrekt.
Niet fail-safe bedoel je?quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie een hoop dingen die kunnen afbreken zonder dat iemand er wat van merkt
Nou als je met 100 door de rooie knalt breekt die Fahrsperre wel af ja, maar je noodrem is dan ook getriggerd.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet fail-safe bedoel je?
PZB (wat ze in heel Duitsland op de gewone spoorlijnen gebruiken) is trouwens ook niet fail-safe, voor wat betreft als een baken uitvalt.
Met fail safe wordt heel iets anders bedoeld. ATB is bijvoorbeeld wel fail safe. Dat het in de praktijk een uitwerking heeft die door mensen buiten het IT/treinennerdgedoe niet als zodanig wordt ervaren is een ander punt maar in principe is het zo dat, als het ATB-signaal wegvalt, een trein niet meer kan rijden (sssst, niet vertellen dat het tot 40km/u kanquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:33 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Nou als je met 100 door de rooie knalt breekt die Fahrsperre wel af ja, maar je noodrem is dan ook getriggerd.
Ik bedoelde alleen maar dat die dingen ook ergens anders dan op overwegen kunnen botsenquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet fail-safe bedoel je?
PZB (wat ze in heel Duitsland op de gewone spoorlijnen gebruiken) is trouwens ook niet fail-safe, voor wat betreft als een baken uitvalt.
Dankje, ik moest Dumpert Reeten nog kijkenquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarschijnlijk al voorbijgekomen maar toch wel leuk: http://www.dumpert.nl/med(...)is_is_goedkoper.html
Is het niet zo dat PZB juist omgekeerd werkt: de magneet wordt gedeactiveerd wanneer er spanning op staat, maar als die wegvalt is hij juist actief?quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet fail-safe bedoel je?
PZB (wat ze in heel Duitsland op de gewone spoorlijnen gebruiken) is trouwens ook niet fail-safe, voor wat betreft als een baken uitvalt.
Ja, dacht ik ook.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat PZB juist omgekeerd werkt: de magneet wordt gedeactiveerd wanneer er spanning op staat, maar als die wegvalt is hij juist actief?
Om de haverklap al die spoedreparaties.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Op werkdagen overdag?
Kan me niet voorstellen dat vervoerders hier heel vrolijk van worden. Kan je beter je nachten eerder laten beginnen, rond 2300.
Spoedreparaties zijn correcties, niet preventief.quote:Op donderdag 28 januari 2016 08:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Om de haverklap al die spoedreparaties.
Nachten eerder beginnen gebeurt nu ook al op Zwolle-Wierden.
ATB kent geen rood. Alleen geel of beter.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:38 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik reageerde eigenlijk ook op Fles
Bij ATB floept inderdaad alles op rood als er een relaisje stuk isDat je alsnog met 40 door kan is in dit geval wel een voordeel omdat je dan je trein nog kunt wegrijden naar een station of van een ongewenste plek af als brug en overweg.
Hmm... Ik wilde dus dit attenderen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:38 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen idee waar je woont en wanneer je wilt reizen. De Thalys van Amsterdam naar Brussel kan goedkoper zijn dan de intercity als je op tijd boekt.
Maar: als je de tijd hebt, neem lekker de IC. Veel leukere route
Als prijs je enige criterium is, kijk eens naar de bus (www.flixbus.nl).quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm... Ik wilde dus dit attenderen.
http://freeasinfreedom.be
Maar ik vrees dat het toch niet zo lekker gaat etc.
Bedankt voor de tip! Echter gaat het me ook om de reistijd.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als prijs je enige criterium is, kijk eens naar de bus (www.flixbus.nl).
Dan moet je met de autoquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Echter gaat het me ook om de reistijd.
Hij zegt niet wanneer hij er moet zijn en vanaf waar. Antwerpen is idd chaos in de spitsquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:56 schreef Randy_S het volgende:
niet als je bij brussel of antwerpen moet zijnwat een puinhoop is het daar toch rond de spits..
quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:49 schreef b2py het volgende:
Waar kom je vandaan? Dat is ongeveer het belangrijkste..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]Trein naar Vlissingen -Veer naar Bresken - Bus naar Brugge en dan verder...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of ga naar Hulst en pak vanaf daar lijn 19.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Trein naar Vlissingen -Veer naar Bresken - Bus naar Brugge en dan verder...
Waarom is het van belang wat het doel is van de werkzaamheden? Voor de gebruikers van het spoor is het evenveel overlast, of het nu preventief is of niet.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Spoedreparaties zijn correcties, niet preventief.
Zwolle - Wierden is alleen maar vanwege het project ophangen bovenleiding.
Omdat Pier achterstand in het onderhoud wilt wegwerken, met correcties werk je geen achterstand weg.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:36 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom is het van belang wat het doel is van de werkzaamheden? Voor de gebruikers van het spoor is het evenveel overlast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |