abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159430393
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 07:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat heeft niets met stad te maken man, provinciaal :D
Jezus moet ik nou ook al mijn beledigingen gaan uitleggen? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:37:49 #188
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159434633
Berichtje in de Stentor: maar liefst 17 storingen in 50 dagen op Deventer-Apeldoorn, en 16 op Apeldoorn-Amersfoort. Viel mij ook al op dat het wel vaak mis is op die lijn..
doei
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:17:14 #189
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159435733
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:37 schreef Prins_Pils het volgende:
Berichtje in de Stentor: maar liefst 17 storingen in 50 dagen op Deventer-Apeldoorn, en 16 op Apeldoorn-Amersfoort. Viel mij ook al op dat het wel vaak mis is op die lijn..
Het nieuwe Arnhem-Winterswijk
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:18:15 #190
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159435773
quote:
11s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:42 schreef James1988 het volgende:
Gisteravond is een Eurostar van Londen naar Parijs tot stilstand gekomen op de Franse LGV. Brand op het dak van de motrice heeft de bovenleiding dusdanig beschadigd dat deze moest worden afgeschakeld, een dieselloc moest de ¤* wegslepen. De Eurostar werd naar Arras gesleept, aldaar moest iedereen overstappen op een andere Eurostar.

Volgens dienstregeling had de trein om 20:47 aan moeten komen in Parijs, dat werd 05:00.
zijn die lijnen dan niet dicht voor t nachtvenster?
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:54:59 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159436804
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

zijn die lijnen dan niet dicht voor t nachtvenster?
Vast wel, dus dat andere stel zal wel over de klassieke route van Arras naar Parijs zijn gereden. Het gaat om 700 man, dus die stop je niet zomaar in bussen.
  Moderator woensdag 27 januari 2016 @ 14:04:52 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159437059
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vast wel, dus dat andere stel zal wel over de klassieke route van Arras naar Parijs zijn gereden. Het gaat om 700 man, dus die stop je niet zomaar in bussen.
De Franse HSL lijnen zijn 's nachts gesloten voor het verkeer?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:10:59 #193
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159437206
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De Franse HSL lijnen zijn 's nachts gesloten voor het verkeer?
Jup, standaard, ook als er geen onderhoud is...
pi_159437555
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De Franse HSL lijnen zijn 's nachts gesloten voor het verkeer?
Nederland ook hoor
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:47:16 #195
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159441807
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_159441883
Lelijk.
pi_159441922
Zolang het deursignaal maar blijft.

pi_159441957
2021 pas. ;(
pi_159442040
Ze lijken op die uberverrotte Cola-blikken die nu nog naar enkele buitenwijken rijden.

pi_159442983
quote:
Because FUCK aerodynamics and FUCK botsveiligheid. That's why :7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:40:56 #201
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159443395
Ja dat plaatje heb ik eerder gezien maar is dat echt het definitieve ontwerp? Verschrikkelijk.
doei
pi_159443565
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Because FUCK aerodynamics and FUCK botsveiligheid. That's why :7
Het is een metro, geen hogesnelheidstrein. Luchtweerstand hangt kwadratisch van de snelheid af en speelt bij lagere snelheden dus geen grote rol.
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:50:13 #203
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159443647
Jep, S-Bahn Berlin rijdt maximaal maar 100.
doei
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:58:47 #204
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
  woensdag 27 januari 2016 @ 18:03:47 #205
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_159444071
Dat doen ze toch allang?
pi_159444347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:03 schreef ReisT het volgende:
Dat doen ze toch allang?
Op werkdagen overdag?

Kan me niet voorstellen dat vervoerders hier heel vrolijk van worden. Kan je beter je nachten eerder laten beginnen, rond 2300.
  woensdag 27 januari 2016 @ 18:24:01 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159444574
Ik vind die nieuwe S-Bahn best mooi.
pi_159445323
Longread over Amtrak 188 die vorig jaar op zeer mysterieuze wijze crashte bij Philadelphia. Trein was goed, spoorbaan was goed en machinist mankeerde ook niets.

6453 woorden, 28 min.
http://www.nytimes.com/20(...)amtrak-188.html?_r=1
pi_159445881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is een metro, geen hogesnelheidstrein. Luchtweerstand hangt kwadratisch van de snelheid af en speelt bij lagere snelheden dus geen grote rol.
Ja en F16's gaan 2000 km/h dus 300 is ook voor padden. Zo lust ik er nog wel een paar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159447000
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja en F16's gaan 2000 km/h dus 300 is ook voor padden. Zo lust ik er nog wel een paar :')
Een S-Bahn-treinstel heeft bij 60-70 km/u een weerstand van ongeveer 2,5 kN, waarvan ongeveer 1 kN rolweerstand en 1,5 kN luchtweerstand.

Een S-Bahn-treinstel dat je 300 km/u zou laten rijden, zou daarentegen een weerstand van ongeveer 35 kN hebben, wat bijna alleen maar luchtweerstand is.

Het energieverbruik is lineair evenredig met de weerstand. Dus ten eerste levert een aerodynamisch ontwerp bij een hogesnelheidstrein meer dan 10x zo veel energiebesparing op. En ten tweede levert het ook relatief een grotere besparing op, omdat bij een hogesnelheidstrein de luchtweerstand een veel groter aandeel in het energieverbruik heeft.

Bovendien stopt een S-Bahn-trein erg vaak zodat ook de verliezen door afremmen en weer optrekken een relatief veel grotere rol spelen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 19:37:22 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159447090
Locomore, een vervoerder die de concurrentie wil aangaan met DB Fernverkehr op het traject Berlijn - Stuttgart v.v., heeft de afgelopen maanden een crowdfundingsactie gehouden om de boel mee te financieren. En met succes: een paar dagen voor de deadline hebben ze het benodigde bedrag van ¤ 460.000,- opgehaald.
pi_159447791
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:35 schreef Igen het volgende:
Dus ten eerste levert een aerodynamisch ontwerp bij een hogesnelheidstrein meer dan 10x zo veel energiebesparing op. En ten tweede levert het ook relatief een grotere besparing op, omdat bij een hogesnelheidstrein de luchtweerstand een veel groter aandeel in het energieverbruik heeft.
Dat het bij snelle treinen meer winst oplevert is geen excuus om een S-bahn met de luchtweerstand van een kerk de baan op te sturen.
quote:
Bovendien stopt een S-Bahn-trein erg vaak zodat ook de verliezen door afremmen en weer optrekken een relatief veel grotere rol spelen.
Ja. Dus: KERS inbouwen. Er is nog meer te winnen :Y

En nog steeds is 100, 80 of 60 nog steeds hard genoeg voor een vervelende botsing. En de kreukelzone, dat is de machinist.

Maar ik vind hem wel mooi hoor :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159447854
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat het bij snelle treinen meer winst oplevert is geen excuus om een S-bahn met de luchtweerstand van een kerk de baan op te sturen.

[..]

Ja. Dus: KERS inbouwen. Er is nog meer te winnen :Y

En nog steeds is 100, 80 of 60 nog steeds hard genoeg voor een vervelende botsing. En de kreukelzone, dat is de machinist.

Maar ik vind hem wel mooi hoor :Y
Afweging tussen meer reizigers en aerodynamica, net als een vrachtwagen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:03:21 #214
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159447963
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
een S-bahn met de luchtweerstand van een kerk
Ik moest lachen _O-

Wat is KERS? Ik ken ze alleen aan een plant of op een taartje.
doei
pi_159447987
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:03 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Ik moest lachen _O-

Wat is KERS? Ik ken ze alleen aan een plant of op een taartje.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_energy_recovery_system
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:01:19 #216
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159449842
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En nog steeds is 100, 80 of 60 nog steeds hard genoeg voor een vervelende botsing. En de kreukelzone, dat is de machinist.

Maar ik vind hem wel mooi hoor :Y
Kreukelzones heb je vooral nodig bij botsingen met voertuigen. En die komt dit ding niet snel tegen, me dunkt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:12:41 #217
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159450251
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Kreukelzones heb je vooral nodig bij botsingen met voertuigen. En die komt dit ding niet snel tegen, me dunkt.
De S-Bahn in Berlijn is niet helemáál conflictvrij ;)
doei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')