Jezus moet ik nou ook al mijn beledigingen gaan uitleggen?quote:Op woensdag 27 januari 2016 07:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat heeft niets met stad te maken man, provinciaal
Het nieuwe Arnhem-Winterswijkquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:37 schreef Prins_Pils het volgende:
Berichtje in de Stentor: maar liefst 17 storingen in 50 dagen op Deventer-Apeldoorn, en 16 op Apeldoorn-Amersfoort. Viel mij ook al op dat het wel vaak mis is op die lijn..
zijn die lijnen dan niet dicht voor t nachtvenster?quote:Op maandag 25 januari 2016 20:42 schreef James1988 het volgende:
Gisteravond is een Eurostar van Londen naar Parijs tot stilstand gekomen op de Franse LGV. Brand op het dak van de motrice heeft de bovenleiding dusdanig beschadigd dat deze moest worden afgeschakeld, een dieselloc moest de ¤* wegslepen. De Eurostar werd naar Arras gesleept, aldaar moest iedereen overstappen op een andere Eurostar.
Volgens dienstregeling had de trein om 20:47 aan moeten komen in Parijs, dat werd 05:00.
Vast wel, dus dat andere stel zal wel over de klassieke route van Arras naar Parijs zijn gereden. Het gaat om 700 man, dus die stop je niet zomaar in bussen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
zijn die lijnen dan niet dicht voor t nachtvenster?
De Franse HSL lijnen zijn 's nachts gesloten voor het verkeer?quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vast wel, dus dat andere stel zal wel over de klassieke route van Arras naar Parijs zijn gereden. Het gaat om 700 man, dus die stop je niet zomaar in bussen.
Jup, standaard, ook als er geen onderhoud is...quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Franse HSL lijnen zijn 's nachts gesloten voor het verkeer?
Nederland ook hoorquote:Op woensdag 27 januari 2016 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Franse HSL lijnen zijn 's nachts gesloten voor het verkeer?
Because FUCK aerodynamics and FUCK botsveiligheid. That's whyquote:Op woensdag 27 januari 2016 16:47 schreef bork het volgende:
Neue Züge für Berlin
https://www.facebook.com/(...)4880/?type=3&theater
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.deutschebahn.c(...)t_s-bahn-berlin.html
Het is een metro, geen hogesnelheidstrein. Luchtweerstand hangt kwadratisch van de snelheid af en speelt bij lagere snelheden dus geen grote rol.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Because FUCK aerodynamics and FUCK botsveiligheid. That's why
Op werkdagen overdag?quote:
Ja en F16's gaan 2000 km/h dus 300 is ook voor padden. Zo lust ik er nog wel een paarquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een metro, geen hogesnelheidstrein. Luchtweerstand hangt kwadratisch van de snelheid af en speelt bij lagere snelheden dus geen grote rol.
Een S-Bahn-treinstel heeft bij 60-70 km/u een weerstand van ongeveer 2,5 kN, waarvan ongeveer 1 kN rolweerstand en 1,5 kN luchtweerstand.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en F16's gaan 2000 km/h dus 300 is ook voor padden. Zo lust ik er nog wel een paar
Dat het bij snelle treinen meer winst oplevert is geen excuus om een S-bahn met de luchtweerstand van een kerk de baan op te sturen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:35 schreef Igen het volgende:
Dus ten eerste levert een aerodynamisch ontwerp bij een hogesnelheidstrein meer dan 10x zo veel energiebesparing op. En ten tweede levert het ook relatief een grotere besparing op, omdat bij een hogesnelheidstrein de luchtweerstand een veel groter aandeel in het energieverbruik heeft.
Ja. Dus: KERS inbouwen. Er is nog meer te winnenquote:Bovendien stopt een S-Bahn-trein erg vaak zodat ook de verliezen door afremmen en weer optrekken een relatief veel grotere rol spelen.
Afweging tussen meer reizigers en aerodynamica, net als een vrachtwagen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat het bij snelle treinen meer winst oplevert is geen excuus om een S-bahn met de luchtweerstand van een kerk de baan op te sturen.
[..]
Ja. Dus: KERS inbouwen. Er is nog meer te winnen![]()
En nog steeds is 100, 80 of 60 nog steeds hard genoeg voor een vervelende botsing. En de kreukelzone, dat is de machinist.
Maar ik vind hem wel mooi hoor
Ik moest lachenquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
een S-bahn met de luchtweerstand van een kerk
https://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_energy_recovery_systemquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:03 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Wat is KERS? Ik ken ze alleen aan een plant of op een taartje.
Kreukelzones heb je vooral nodig bij botsingen met voertuigen. En die komt dit ding niet snel tegen, me dunkt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nog steeds is 100, 80 of 60 nog steeds hard genoeg voor een vervelende botsing. En de kreukelzone, dat is de machinist.
Maar ik vind hem wel mooi hoor
De S-Bahn in Berlijn is niet helemáál conflictvrijquote:Op woensdag 27 januari 2016 21:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kreukelzones heb je vooral nodig bij botsingen met voertuigen. En die komt dit ding niet snel tegen, me dunkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |