Tot op heden bestaat treinbeveiliging bij de S-Bahn uit een pal die omhoog staat naast een rood sein, onder de trein zit een hendeltje die dan de noodremmen aantrekt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Of hebben ze daar het perfecte onfeilbare beveiligingssysteem?
Ik zie een hoop dingen die kunnen afbreken zonder dat iemand er wat van merktquote:Op woensdag 27 januari 2016 21:25 schreef James1988 het volgende:
Tot op heden bestaat treinbeveiliging bij de S-Bahn uit een pal die omhoog staat naast een rood sein, onder de trein zit een hendeltje die dan de noodremmen aantrekt.
Niet fail-safe bedoel je?quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie een hoop dingen die kunnen afbreken zonder dat iemand er wat van merkt
Nou als je met 100 door de rooie knalt breekt die Fahrsperre wel af ja, maar je noodrem is dan ook getriggerd.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet fail-safe bedoel je?
PZB (wat ze in heel Duitsland op de gewone spoorlijnen gebruiken) is trouwens ook niet fail-safe, voor wat betreft als een baken uitvalt.
Met fail safe wordt heel iets anders bedoeld. ATB is bijvoorbeeld wel fail safe. Dat het in de praktijk een uitwerking heeft die door mensen buiten het IT/treinennerdgedoe niet als zodanig wordt ervaren is een ander punt maar in principe is het zo dat, als het ATB-signaal wegvalt, een trein niet meer kan rijden (sssst, niet vertellen dat het tot 40km/u kanquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:33 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Nou als je met 100 door de rooie knalt breekt die Fahrsperre wel af ja, maar je noodrem is dan ook getriggerd.
Ik bedoelde alleen maar dat die dingen ook ergens anders dan op overwegen kunnen botsenquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet fail-safe bedoel je?
PZB (wat ze in heel Duitsland op de gewone spoorlijnen gebruiken) is trouwens ook niet fail-safe, voor wat betreft als een baken uitvalt.
Dankje, ik moest Dumpert Reeten nog kijkenquote:Op woensdag 27 januari 2016 22:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarschijnlijk al voorbijgekomen maar toch wel leuk: http://www.dumpert.nl/med(...)is_is_goedkoper.html
Is het niet zo dat PZB juist omgekeerd werkt: de magneet wordt gedeactiveerd wanneer er spanning op staat, maar als die wegvalt is hij juist actief?quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet fail-safe bedoel je?
PZB (wat ze in heel Duitsland op de gewone spoorlijnen gebruiken) is trouwens ook niet fail-safe, voor wat betreft als een baken uitvalt.
Ja, dacht ik ook.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat PZB juist omgekeerd werkt: de magneet wordt gedeactiveerd wanneer er spanning op staat, maar als die wegvalt is hij juist actief?
Om de haverklap al die spoedreparaties.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Op werkdagen overdag?
Kan me niet voorstellen dat vervoerders hier heel vrolijk van worden. Kan je beter je nachten eerder laten beginnen, rond 2300.
Spoedreparaties zijn correcties, niet preventief.quote:Op donderdag 28 januari 2016 08:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Om de haverklap al die spoedreparaties.
Nachten eerder beginnen gebeurt nu ook al op Zwolle-Wierden.
ATB kent geen rood. Alleen geel of beter.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:38 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik reageerde eigenlijk ook op Fles
Bij ATB floept inderdaad alles op rood als er een relaisje stuk isDat je alsnog met 40 door kan is in dit geval wel een voordeel omdat je dan je trein nog kunt wegrijden naar een station of van een ongewenste plek af als brug en overweg.
Hmm... Ik wilde dus dit attenderen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:38 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen idee waar je woont en wanneer je wilt reizen. De Thalys van Amsterdam naar Brussel kan goedkoper zijn dan de intercity als je op tijd boekt.
Maar: als je de tijd hebt, neem lekker de IC. Veel leukere route
Als prijs je enige criterium is, kijk eens naar de bus (www.flixbus.nl).quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm... Ik wilde dus dit attenderen.
http://freeasinfreedom.be
Maar ik vrees dat het toch niet zo lekker gaat etc.
Bedankt voor de tip! Echter gaat het me ook om de reistijd.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als prijs je enige criterium is, kijk eens naar de bus (www.flixbus.nl).
Dan moet je met de autoquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Echter gaat het me ook om de reistijd.
Hij zegt niet wanneer hij er moet zijn en vanaf waar. Antwerpen is idd chaos in de spitsquote:Op donderdag 28 januari 2016 10:56 schreef Randy_S het volgende:
niet als je bij brussel of antwerpen moet zijnwat een puinhoop is het daar toch rond de spits..
quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:49 schreef b2py het volgende:
Waar kom je vandaan? Dat is ongeveer het belangrijkste..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]Trein naar Vlissingen -Veer naar Bresken - Bus naar Brugge en dan verder...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of ga naar Hulst en pak vanaf daar lijn 19.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Trein naar Vlissingen -Veer naar Bresken - Bus naar Brugge en dan verder...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |