Vind ik niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Tsja, risico van werkgever vs eigen risico.
Dat mag maar zo is het gerechtelijk systeem wel opgezet. Je moet zorg nemen voor je eigen werknemers maar het risico van een reiziger hoef je niet maximaal te mitigeren.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Vind ik niet.
Als in de Efteling 3x per jaar een achtbaan neerstort met 10 doden tot gevolg maar de Efteling trots presenteert dat ze dankzij het niet meer controleren van de bouten geen dodelijke ongelukken bij de inspectiemonteurs meer hebben dan zou ik toch zeggen dat ergens de prioriteiten verkeerd liggen.
Planvormingfase zou de Benelux natuurlijk verdwijnen, Fyra zou hem vervangen. Dus toen ging men er nog van uit dat alles zou stoppen in Delft. De soap kennen we etc.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:02 schreef James1988 het volgende:
En in Delft stopt toch alles (behalve de Benelux), dus het risico is kleiner? Ofzo?
Oh ik dacht dat het alle tunnelstoringen had kunnen voorkomen die we nu wel hebben doordat er niet over de luchtstroom nagedacht wasquote:Op maandag 25 januari 2016 21:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, die deuren zijn er met als doel (denk ik dan) om te voorkomen dat er mensen op het spoor lazeren. Hoeveel mensen lazeren er nou op het spoor? 1 vier per jaar? Daarvoor ontneem je wel heel veel ruimte voor een relatief klein doel..
Ook dan heb je te maken met leeg materieel en goederentreinen natuurlijk..quote:Op maandag 25 januari 2016 22:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Planvormingfase zou de Benelux natuurlijk verdwijnen, Fyra zou hem vervangen. Dus toen ging men er nog van uit dat alles zou stoppen in Delft. De soap kennen we etc.
Nee want de boom c.q. Provincie is niet verwijtbaar. Totaal niet te vergelijken dus.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat mag maar zo is het gerechtelijk systeem wel opgezet. Je moet zorg nemen voor je eigen werknemers maar het risico van een reiziger hoef je niet maximaal te mitigeren.
Een provincie zou om die reden ook alle bomen langs provinciale wegen moeten verwijderen. Dat is ook relatief gezien letseloorzaak nummer 1, eenzijdige ongevallen met een object langs de weg (Een boom).
Niet?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik kan ook nergens een bron of statistieken vinden die je bewering over eenzijdige verkeersongevallen ondersteunen...
Als ik het vanmiddag me nog herinner post ik nog wel een screenshotje, heb die nu niet bij me..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik kan ook nergens een bron of statistieken vinden die je bewering over eenzijdige verkeersongevallen ondersteunen...
Waarschijnlijk niet. Hij is zo iemand die dit soort dingen doet omdat het kan. Had hij ook niet eens ooit een netwerkprinter op zijn studentenkamertje ingesteld op locatie Canada, waardoor er midden in de nacht ineens reclamespam uit kwam knetteren?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:47 schreef James1988 het volgende:
MonacoAlert, ben je weer eens op reis?
Die op de foto's Olga?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 07:47 schreef bork het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-het-spoor~a4231952/
Artikel over treinsurfen in Rusland.
Betrokkenheid bomen zegt niets over eenzijdigheid.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:59 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Niet?
https://www.swov.nl/ibmco(...)E~F5D8XlF_e8xie7jowY
Weet niet, hebben ze gewoon van youtube geriptquote:
Blijft een toppertje:quote:Op dinsdag 26 januari 2016 07:47 schreef bork het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-het-spoor~a4231952/
Artikel over treinsurfen in Rusland.
Klopt. en ik vraag me nog steeds af of ik NL Alert kan instellen op een Franse Simkaart. Instellen wel maar werkt het ook. (maar dat terzijde)quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Hij is zo iemand die dit soort dingen doet omdat het kan.
Dat klopt ook. Maar dat was eerder omdat de Printer niet Franstalig Frankrijk ingesteld stond maar Op Franstalig Canada en was dus gewoon een foutje. En ik heb enorm gegodverd toenquote:Had hij ook niet eens ooit een netwerkprinter op zijn studentenkamertje ingesteld op locatie Canada, waardoor er midden in de nacht ineens reclamespam uit kwam knetteren?Zo van "het is overdag in Canada dus dit kan".
Maar zit ik in Nederland met een Franse Simkaart en heb dat Broadcast kanaal daarop ingesteld werkt dat dan?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:35 schreef dennistd het volgende:
NL Alert werkt op basis van zendmasten. Zo kunnen ze ook een regionale alert sturen door alleen de zendmasten in een bepaald gebied het berichten te laten sturen. Zit je op een buitenlandse zendmast dan ontvang je dus geen NL Alert.
Jaquote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar zit ik in Nederland met een Franse Simkaart en heb dat Broadcast kanaal daarop ingesteld werkt dat dan?
wat ik begrepen heb is er vannacht een slijptrein overheen geweest en is hierbij de overweg bij station Barneveld Centrum beschadigd geraakt, waardoor daar maar een spoor beschikbaar is en er daar niet gekruist kan worden.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:41 schreef Fiorano het volgende:
Iemand enig idee wat er bij Barneveld aan de hand is? Iniedergeval overwegstoring maar dat duurt al de gehele dag...
Nee, tenzij er een trein met gevaarlijke stoffen ontspoord is en er acuut gevaar dreigt voor de omgeving. Of zo.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ok, maar er worden geen treinverstoringen op gemeld in NL?
Ik snap trouwens niet waarom er niet tot Barneveld Noord gereden kan worden met de tussendienst daar. Die is gewoon helemaal opgeheven.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik begrepen heb is er vannacht een slijptrein overheen geweest en is hierbij de overweg bij station Barneveld Centrum beschadigd geraakt, waardoor daar maar een spoor beschikbaar is en er daar niet gekruist kan worden.
Dat past daar niet: je zou bijna een half uur daar keren. (hij komt zichzelf tussen Hoevelaken en Barneveld-Voorthuizen-Aansluiting tegen) En je doorgaande dienst moet er ook nog langs...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet waarom er niet tot Barneveld Noord gereden kan worden met de tussendienst daar. Die is gewoon helemaal opgeheven.
Rijdt nu wel tot Noord, m'n vriendin zit er in. Echter is nu ook het treinstel defect gegaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik begrepen heb is er vannacht een slijptrein overheen geweest en is hierbij de overweg bij station Barneveld Centrum beschadigd geraakt, waardoor daar maar een spoor beschikbaar is en er daar niet gekruist kan worden.
Ja, omdat door herstelwerkzaamheden nu niks rijdt tussen Centrum en Noord, dit is gewoon de doorgaande trein die nu keert. Ik had het over de tussenslag die normaal tot Zuid rijdt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:03 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Rijdt nu wel tot Noord, m'n vriendin zit er in. Echter is nu ook het treinstel defect gegaan.
Topidee jaquote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:59 schreef dennistd het volgende:
In Deventer willen ze een uitgang aan de oostkant van spoor 1: http://www.destentor.nl/r(...)ege-drukte-1.5662608
ja en een tunnel aan de westkant, vanaf het noorden.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:59 schreef dennistd het volgende:
In Deventer willen ze een uitgang aan de oostkant van spoor 1: http://www.destentor.nl/r(...)ege-drukte-1.5662608
Die uitkomt in jouw slaapkamer ook nog zekerquote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja en een tunnel aan de westkant, vanaf het noorden.
Hal bij de voordeur is ook prima, ik stel me flexibel opquote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:05 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Die uitkomt in jouw slaapkamer ook nog zeker
De hoofdlijn is enkelspoor, wat er verder naast ligt moet een andere functie hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:28 schreef Merode32 het volgende:
Even voor de zekerheid checken, de spoorlijn naar den helder is binnen de bebouwde kom van dh toch tweesporig? De hoofdlijn plus zo industrielijntje of vergis ik mij?
Spoor naar de Marine is volgens mij reeds afgebroken of wordt in de nabije toekomst afgebroken. Inzetplaats blijft wel liggenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:29 schreef Prins_Pils het volgende:
Den Helder
Hoofdlijn is enkelsporig en dat industrielijntje sluit aan op het emplacement maar ik weet niet hoelang die naast elkaar liggen.
Ik dacht dat ns/prorail de marinelijn grotendeels wilde afbreken met uitzondering van het eerste stuk(naast de hoofdlijn+bocht om) voor toekomstig rangeer en opstelplaatsen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De hoofdlijn is enkelspoor, wat er verder naast ligt moet een andere functie hebben.
Mijn docent op het HBO had er geen handje van om een directe bron bij een tabelletje te plakken maar dit komt uit colleges verkeersveiligheid in Nederlandquote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik kan ook nergens een bron of statistieken vinden die je bewering over eenzijdige verkeersongevallen ondersteunen...
Wie zegt dat ik in den helder moet zijn? Zoals de wethouder het zo mooi zei, dh is een doorvoerplaats voor mensen die van de eenekant op weg zijn naar de andere kant.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Den HelderWat ben ik blij dat ik daar nooit meer heen hoef nu oma dood is
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb in Den Helder ooit een Arola 25 gekocht. En ben er daarna mee naar huis gereden. Kost een zondag maar dan heb je een invalidenwagen voor de deur
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb in Den Helder ooit een Arola 25 gekocht. En ben er daarna mee naar huis gereden. Kost een zondag maar dan heb je een invalidenwagen voor de deur
Mag je die buiten de spits niet gein meenemen in de trein?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb in Den Helder ooit een Arola 25 gekocht. En ben er daarna mee naar huis gereden. Kost een zondag maar dan heb je een invalidenwagen voor de deur
Tuurlijk niet. Verbrandingsmotorquote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mag je die buiten de spits niet gein meenemen in de trein?
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mag je die buiten de spits niet gein meenemen in de trein?
Alhoewel ik bij Arriva (wel eerst gebeld met de klantenservice om het te vragen en om het door te geven aan de steward en de meester!) een keer met -8 mijn snorfiets mee mocht nemen in de trein. Arriva heeft in de huisregels niets over verbrandingsmotoren staan, NS wel. Arriva heeft ook nog een gelijkvloerse instap. Heb hem de hand gelukkig kunnen schudden en hij vond het maar gaafquote:
Gohquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
de benzineversie stonk niet zo naar diesel.
Elektrisch wel. En als je ze in een gitaartas propt dan zeurt natuurlijk niemand erover.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh dan mag net niet? Bosmaaier of kettingzaag mag ook niet?
Mag inderdaad allemaal niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh dan mag net niet? Bosmaaier of kettingzaag mag ook niet?
Laaaange dag, 05:45 opgestaan, tweede trein, 18:30 pas thuis. Nu nieuwe X-Files.quote:
Nee inderdaad. Staat expliciet in de Algemene voorwaarden, artikel 5.4:quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh dan mag net niet? Bosmaaier of kettingzaag mag ook niet?
Bron http://www.ns.nl/binaries(...)avr-ns-20150701-.pdfquote:5.4. Welke Voorwaarden gelden voor uw fiets en andere vervoermiddelen?
Onder Voorwaarden mag u uw fiets meenemen in de trein.
NS maakt daarbij onderscheid tussen a) opgevouwen vouwfietsen, rollators, scootmobielen en
rolstoelen, en b) fietsen, waaronder ook ligfietsen, tandems en gedemonteerde fietsen worden
verstaan.
Voor de eerste categorie hoeft u geen apart Vervoerbewijs te hebben, maar u dient deze vervoermiddelen
wel te stallen op een plek die geen hinder of overlast veroorzaakt, of kan veroorzaken.
Indien NS van oordeel is dat hier wel sprake van is, kan zij u verplichten om de trein te verlaten.
Voor de tweede categorie geldt dat u uw fiets alleen mag meenemen in de trein als dit is toegestaan
op grond van de Voorwaarden zoals deze door NS bekend zijn gemaakt. Daarbij gelden
voor het vervoer van uw fiets de volgende voorschriften:
1) Op bepaalde dagen en tijden mag u geen fiets meenemen in de trein. Deze dagen en tijdstippen
staan vermeld op de website van NS en kunnen wijzigen;
2) U dient uw fiets te stallen in op een speciaal daarvoor geschikt gemaakte plaats in de trein.
Als de trein waarmee u wilt reizen (bij uitzondering) geen speciale plek voor fietsen heeft, of
indien er geen vrije plekken beschikbaar zijn, mag u uw fiets niet meenemen;
3) U dient voor uw fiets een apart daarvoor bestemd geldig Vervoerbewijs bij u te hebben;
4) U dient toezicht te houden op uw fiets en uw bagage van uw fiets af te halen, tenzij de
conducteur u toestemming geeft deze op uw fiets te laten.
Andere dan de in artikel 5.4 genoemde vervoermiddelen mag u niet meenemen, tenzij u daarvoor van NS een ontheffing heeft gekregen of tenzij deze meegenomen worden als Handbagage en deze binnen de voor Handbagage gestelde beperkingen vallen en geen verbrandingsmotor hebben.
Hmm vreemd, een patatje oorlog smeert en stinkt meerquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Elektrisch wel. En als je ze in een gitaartas propt dan zeurt natuurlijk niemand erover.
Maar een patatje oorlog is niet brandgevaarlijkquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm vreemd, een patatje oorlog smeert en stinkt meer
Er is hier thuis nooit een auto, grasmaaier of bladblazer uitgebrand.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar een patatje oorlog is niet brandgevaarlijk
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:06 schreef James1988 het volgende:
Leuk leesvoer: How we made the Eurostar
1000 volt in Frankrijkquote:We used a TGV train, but it had to be modified so it could work on tracks in Britain (750 volts), France (1,000) and Belgium (3,000).
frietje Koude oorlog misschien niet neequote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar een patatje oorlog is niet brandgevaarlijk
Friet en pils/patat en bier aan de andere kant, ik wil er graag een proefschrift over schrijven, ik zoek nog nog sponsors voor het veldonderzoek, giften welkom, misschien wel aftrekbaar, wie weetquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:43 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Het is patat. Je woont nu aan de beschaafde kant van de rivieren dus je past je maar aan
Wacht wat, is er ook al een pils/bier-oorlog?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:45 schreef bork het volgende:
[..]
Friet en pils/patat en bier aan de andere kant,.
Nee dat is mijn hypothesequote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:47 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Wacht wat, is er ook al een pils/bier-oorlog?Ik gebruik beide maar meestal bier..
Dacht ik ookquote:
Ja Games maar niet voor de doorsnee nl-boerenlul.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:55 schreef James1988 het volgende:
Pils en bier is wel een verschil hoor. Een ale is wel bier, maar geen pils.
Nee daarom is de hypothese ook best serieus te verantwoorden. In de Randstad krijg je wanneer je een biertje besteld een bier van het type: pils. De discussie wat goed/fout is sluit dan weer naadloos aan bij patat/frietquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:56 schreef Prins_Pils het volgende:
Absoluut, maar in het spraakgebruik wordt dat onderscheid niet zo gemaakt.
ga weg joh stadskindquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:43 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Het is patat. Je woont nu aan de beschaafde kant van de rivieren dus je past je maar aan
Games Rodriguez?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:56 schreef bork het volgende:
[..]
Ja Games maar niet voor de doorsnee nl-boerenlul.
Dat heeft niets met stad te maken man, provinciaalquote:
Jij zegt gewoon patat, anders ga je maar weer aan de andere kant van de IJssel wonen. Beschaafde mensen zeggen patat. Klaar.quote:
Hij woont 'aan de andere kant van de IJssel' ten opzicht van de randstad, en aan beide kanten van de IJssel zeggen ze over de hele linie zo'n beetje patat...quote:Op woensdag 27 januari 2016 07:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij zegt gewoon patat, anders ga je maar weer aan de andere kant van de IJssel wonen. Beschaafde mensen zeggen patat. Klaar.
Dan moet ie maar nog verder afglijden, tot onder de Maas of Waal bijvoorbeeldquote:Op woensdag 27 januari 2016 07:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hij woont 'aan de andere kant van de IJssel' ten opzicht van de randstad, en aan beide kanten van de IJssel zeggen ze over de hele linie zo'n beetje patat...
Jezus moet ik nou ook al mijn beledigingen gaan uitleggen?quote:Op woensdag 27 januari 2016 07:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat heeft niets met stad te maken man, provinciaal
Het nieuwe Arnhem-Winterswijkquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:37 schreef Prins_Pils het volgende:
Berichtje in de Stentor: maar liefst 17 storingen in 50 dagen op Deventer-Apeldoorn, en 16 op Apeldoorn-Amersfoort. Viel mij ook al op dat het wel vaak mis is op die lijn..
zijn die lijnen dan niet dicht voor t nachtvenster?quote:Op maandag 25 januari 2016 20:42 schreef James1988 het volgende:
Gisteravond is een Eurostar van Londen naar Parijs tot stilstand gekomen op de Franse LGV. Brand op het dak van de motrice heeft de bovenleiding dusdanig beschadigd dat deze moest worden afgeschakeld, een dieselloc moest de ¤* wegslepen. De Eurostar werd naar Arras gesleept, aldaar moest iedereen overstappen op een andere Eurostar.
Volgens dienstregeling had de trein om 20:47 aan moeten komen in Parijs, dat werd 05:00.
Vast wel, dus dat andere stel zal wel over de klassieke route van Arras naar Parijs zijn gereden. Het gaat om 700 man, dus die stop je niet zomaar in bussen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
zijn die lijnen dan niet dicht voor t nachtvenster?
De Franse HSL lijnen zijn 's nachts gesloten voor het verkeer?quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vast wel, dus dat andere stel zal wel over de klassieke route van Arras naar Parijs zijn gereden. Het gaat om 700 man, dus die stop je niet zomaar in bussen.
Jup, standaard, ook als er geen onderhoud is...quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Franse HSL lijnen zijn 's nachts gesloten voor het verkeer?
Nederland ook hoorquote:Op woensdag 27 januari 2016 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De Franse HSL lijnen zijn 's nachts gesloten voor het verkeer?
Because FUCK aerodynamics and FUCK botsveiligheid. That's whyquote:Op woensdag 27 januari 2016 16:47 schreef bork het volgende:
Neue Züge für Berlin
https://www.facebook.com/(...)4880/?type=3&theater
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.deutschebahn.c(...)t_s-bahn-berlin.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |