Op basis waarvan? Als je aan alle veiligheidseisen voldoet mag DB je niet weigeren neem ik toch aan?quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Op de NBS Köln - Frankfurt mogen alleen ICE3-stellen.
Lijkt me lastig als je samen moet werken met DB maar wel tegen DB gaat schoppen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op basis waarvan? Als je aan alle veiligheidseisen voldoet mag DB je niet weigeren neem ik toch aan?
Pff, wens ze veel succes met 200. Ik vind 140 op sommige plekken al veelquote:Op donderdag 28 januari 2016 20:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Is wel aangelegd voor 200 maar afgewaardeerd..
Ohja, ik zie het nu. Ik zie alleen even niet waarmee je die trein zou moeten integreren, er zijn (op dit moment dan) toch geen intercities die beginnen in Arnhem, dat komt vanuit Nijmegen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, wat ik begrijp willen ze hem integreren dus je zal of Zuid/Bijlmer/Wageningen erbij moeten doen of Amstel/Wageningen..
Een ICx misschien?quote:En de IC mag niet over de HSL dus je zal langs de vallei moeten..
Velaro D rijdt er inmiddels ook, en ik ga ervan uit dat ICx er ook zal komen te rijden.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me dat ze van die ICE-3M stellen afwillen ivm kosten, waarom zou je er dan ICx voor terug willen?quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ohja, ik zie het nu. Ik zie alleen even niet waarmee je die trein zou moeten integreren, er zijn (op dit moment dan) toch geen intercities die beginnen in Arnhem, dat komt vanuit Nijmegen.
[..]
Een ICx misschien?
Velaro-D is een moderne ICE-3, dat zijn 2 appels met wat optimalisatiesquote:Op donderdag 28 januari 2016 20:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Velaro D rijdt er inmiddels ook, en ik ga ervan uit dat ICx er ook zal komen te rijden.
Heeft te maken met Power-to-weight ratio. https://en.wikipedia.org/(...)high-speed_rail_linequote:Op donderdag 28 januari 2016 20:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op basis waarvan? Als je aan alle veiligheidseisen voldoet mag DB je niet weigeren neem ik toch aan?
The line's grades of up to four percent require trains with a high power-to-weight ratio which is currently only met by third-generation InterCityExpress trains.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:19 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Heeft te maken met Power-to-weight ratio. https://en.wikipedia.org/(...)high-speed_rail_line
Noem het dan een EC, anders moet ie overal in NL stoppenquote:Op donderdag 28 januari 2016 19:53 schreef James1988 het volgende:
NS en DB onderzoeken of de ICE tussen Amsterdam en Frankfurt kan worden vervangen door een intercity, die dan wel ieder uur zal rijden ipv eens per twee uur.
http://www.ovmagazine.nl/(...)naar-frankfurt-1755/
Ligt daar HSL spoor dan?quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Interessant, elders wordt/werd gemeld dat de buitenste sporen op Amsterdam - Utrecht zijn teruggehaald naar 160. Ik vind het opzich wel een goed idee trouwens. Risico is wel dat het echt een stoppercity wordt langs de Rijnoever en in Nederland.
NBS? Wat is dat?quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Een ICE is duur in exploitatie en naar het schijnt ook in onderhoud. ICx zou goedkoper moeten zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt me dat ze van die ICE-3M stellen afwillen ivm kosten, waarom zou je er dan ICx voor terug willen?
Ohja, dat zou wel kunnen. En dan 1x/u door naar Keulen en verder.quote:Ik weet niet op wat voor termijn ze PHS willen uitrollen maar dan zou toegevoegde dienst tot Arnhem rijden, die kan je dan gebruiken.
De titel van het onderwerp "Trager maar vaker"quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een ICE is duur in exploitatie en naar het schijnt ook in onderhoud. ICx zou goedkoper moeten zijn.
Loc+rijtuigen zou ook kunnen, maar via de Rheinstrecke ben je wel fors langer onderweg dan via de HSL en dat willen de vervoerders denk ik ook niet.
[..]
Ohja, dat zou wel kunnen. En dan 1x/u door naar Keulen en verder.
Met meer dan een uur langer onderweg zijn naar Frankfurt stuur je mensen vooral weer het vliegtuig in. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:29 schreef b2py het volgende:
[..]
De titel van het onderwerp "Trager maar vaker"
DB wil toch ook af van de rijtuigen? Of komen er dan nieuwe?quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:26 schreef James1988 het volgende:
Loc+rijtuigen zou ook kunnen, maar via de Rheinstrecke ben je wel fors langer onderweg dan via de HSL en dat willen de vervoerders denk ik ook niet.
Tsja, ik vraag me af of Frankfurt wel het doel is van de verbinding, wellicht zijn Dusseldorf of Keulen belangrijker en vliegen doen ze vanuit Nederland niet zo vaak daar op.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met meer dan een uur langer onderweg zijn naar Frankfurt stuur je mensen vooral weer het vliegtuig in. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Als je één uur eerder weg kunt neemt je misschien toch eerder op je bestemmingquote:Op donderdag 28 januari 2016 20:29 schreef b2py het volgende:
[..]
De titel van het onderwerp "Trager maar vaker"
Daar is ICx juist voor.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
DB wil toch ook af van de rijtuigen? Of komen er dan nieuwe?
interessant dat ze de veranderingen op Zwolle - Emmen min of meer terugdraaien, op enkele treinen na dan en dat de stopper Zwolle - Enschede eerder moet vertrekken om de Leeuwarder drie minuten eerder eruit te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:33 schreef dennistd het volgende:
Leesvoer over drgl 2017: http://locov.nl/Images/Lo(...)17_tcm311-372113.pdf
Bron: RefDagquote:Man treint 30 jaar lang dagelijks van Hengelo naar Den Haag en terug
De 62-jarige Chris Molenveld gaat donderdag met pensioen. Voor de forens uit Hengelo komt er na 30 jaar een eind aan zijn dagelijkse treinreis naar Den Haag. Metro sprak met Molenveld.
Hij doet ruim 2 uur over de reis van 200 kilometer. Iets voor zes uur stapt hij op de trein, rond half negen ‘s avonds is hij weer thuis. De warme maaltijd gebruikt hij op zijn werk, op de terugreis eet hij zijn boterhammen op. „Als ik thuiskom is de afwas gedaan. Ik kan zo aanschuiven voor de koffie.”
Molenveld vindt het reizen met de trein geweldig. Het liefst leest hij onderweg een boek. „Als ik in Den Haag aankom en mijn hoofdstuk is nog niet uit, ga ik rustig nog even op een bankje op het station zitten om de laatste bladzijdes te lezen.”
De komende tijd is hij van plan om er veel op uit te trekken. Zo wil hij alle provinciehoofdsteden een keer bezoeken. „Met de trein.”
Jij zegt zelf loc+rijtuigenquote:
Ik had idd ook werk dichter bij gezocht.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: RefDag
De tering, wonen in Hengelo en werken in Den Haag. En dat 30 jaar lang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |