dennistd | zondag 17 januari 2016 @ 00:28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() Met gevaar voor eigen leven werd deze foto gemaakt van de Speno in Arnhem | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 00:43 |
geslapen ook ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 17 januari 2016 @ 00:45 |
Net op tijd, ik had net een topic met een vinnige titel in het Duits over ongeregeldheden in Keulen klaar ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 00:46 |
oh wauw dat we nou aan Jouw Toorn ontsnapt zeg jeetje ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 17 januari 2016 @ 00:50 |
Toorn? Jezus Fles, wat teh fuck is er met je vanavond? | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 00:52 |
Met mij niks hoor. Maar jij had iets geweldigs voorbereid? | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 00:53 |
Wij hebben gewoon een geweldige dag achter de rug. Jij koos ervoor om daar niet bij te zijn. Prima. Zou echt niet weten waar ik nu een probleem mee zou moeten hebben. Maar misschien is juist dat wel wat er nu voor zorgt dat je je ongemakkelijk voelt ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 17 januari 2016 @ 00:55 |
Nee, het was gewoon een grappige titel met een verwijzing naar Oud & Nieuw zoals jij van de week ook al maakte ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 00:56 |
Boude bewering na eerdere rant ![]() truste yoh ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 17 januari 2016 @ 00:56 |
Ja dit dus, je doet net alsof je de beste dag van het jaar achter de rug hebt terwijl je gewoon een leuke dag met leuke mensen hebt gehad, ik koos er inderdaad voor om daar niet bij te zijn en ik heb daar precies helemaal NUL spijt van. Nou en! Doe niet alsof ik dat wel heb. | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 00:59 |
`Wat? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 17 januari 2016 @ 01:00 |
Welke rant heb je het over en wat bedoel je nou precies te zeggen? | |
James1988 | zondag 17 januari 2016 @ 01:17 |
Breda - Zutphen - Hengelo - Enschede - Dortmund - Hagen - Siegen - Keulen - Utrecht - Rotterdam - Breda: 847 kilometer. Niet slecht ![]() | |
dennistd | zondag 17 januari 2016 @ 01:27 |
Ik had Oldenzaal-Enschede (19), het rondje (502) en Arnhem-Oldenzaal (85). Totaal dus 606, ook niet slecht voor één dag. | |
DeaDLocK2K | zondag 17 januari 2016 @ 01:28 |
De tering, dat is een goede hoop km's geknald zeg ![]() | |
greavy | zondag 17 januari 2016 @ 11:12 |
Ik heb Dordrecht - Enschede en Arnhem - Utrecht - Dordrecht 350km gereisd, plus het rondje van 502 van het rondje = 852 kilometer. | |
dennistd | zondag 17 januari 2016 @ 11:57 |
Volgens mij is hier een creatieve conducteur bezig geweest. Blijkbaar was het sudoku-boekje vol ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 12:09 |
Geen idee, ik ben maar gaan slapen ![]() | |
b2py | zondag 17 januari 2016 @ 12:25 |
Ik kom geen printer ophalen trouwens, heb hem niet nodig ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 12:32 |
Prima, thanks for letting me know ![]() | |
dennistd | zondag 17 januari 2016 @ 12:33 |
Zie ik nou in Deventer bij het station iemand een printer uit het raam gooien, of leek dat maar zo? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 12:34 |
Nee, van het balkon ![]() Dalek ga ik er nog op stampen ![]() | |
dennistd | zondag 17 januari 2016 @ 12:35 |
Zag ik het toch goed. Rij nu net de IJssel over ri Apeldoorn namelijk | |
greavy | zondag 17 januari 2016 @ 12:36 |
Hee Dennis. Captrain komt jou kant op. 12u14 vanaf Kijfhoek met 1621&lege autotrein vertrokken. 12:45 door Rotterdam Centraal gepland ri. Gouda-Breukelen-Amersfoort ev | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 12:39 |
Eerst maar eens de foto's van gisteren bekijken nu ![]() | |
Anne | zondag 17 januari 2016 @ 12:41 |
Willen wij meer, of minder foto's? Meer, meer, meer ![]() En wat is dat met die balkjes? Stelletje criminelen. | |
derLudolf | zondag 17 januari 2016 @ 12:42 |
Meer meer meer! | |
dennistd | zondag 17 januari 2016 @ 12:48 |
Dank je. Zit nu bij Assel, hoe laat is dat ding bij Hilversum? | |
Anne | zondag 17 januari 2016 @ 12:52 |
Vraag voor jullie ![]() PTA / Hoe werkt de Blokker daluren dagkaart met in- en uitchecken?? | |
dennistd | zondag 17 januari 2016 @ 12:53 |
Ik was al bezig ![]() | |
greavy | zondag 17 januari 2016 @ 12:55 |
+30 vertrokken. 13:00 Rotterdam Centraal, dan is die rond 13:20 in Gouda en zo even verder rekenen. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 17-01-2016 13:13:38 ] | |
greavy | zondag 17 januari 2016 @ 13:26 |
NMBS heeft vrij recent gemeld dat er "de komende jaren" geen plannen meer zijn om het Oostelijke ringspoor bij Antwerpen weer te openen voor reizigersvervoer. De reizigersaantallen lagen er te laag, en inmiddels zouden de reizigers al ander vervoer gevonden hebben naar stations, waardoor het niet meer rendabel is. Daarbij is eigenlijk de enige trein die misschien Antwerpen Dam en Oost weer zou kunnen bedienen de L-trein van/naar Roosendaal, maar dat betekent een reistijdverlenging voor veel meer reizigers dan er weer extra reizigers bijkomen. Goh, dat kon iedereen wel bedenken. | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 14:10 |
Treinen, sneeuw, bier en aardappelkroketten. Kijk ende geniet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
b2py | zondag 17 januari 2016 @ 14:31 |
Leuke foto's! Wat is dat voor lelijk ding naar Aachen? ![]() | |
dennistd | zondag 17 januari 2016 @ 14:32 |
Talent 2 | |
b2py | zondag 17 januari 2016 @ 14:33 |
Excuus, ik bedoel Hagen ![]() | |
De_Hertog | zondag 17 januari 2016 @ 14:34 |
Die had ik ook opgezocht, al vind ik hem juist wel wat hebben: https://de.wikipedia.org/wiki/Alstom_Coradia_Continental Leuke foto's en leuk rondje ![]() | |
dennistd | zondag 17 januari 2016 @ 14:35 |
Alstom Corodia Nogwat dacht ik | |
De_Hertog | zondag 17 januari 2016 @ 14:36 |
Het is trouwens een iets aangepaste variant voor de S-Bahn Rhein-Ruhr. De oorspronkelijke kop vind ik niet zo, maar die wat rondere zoals hier op de foto heeft wel wat. | |
James1988 | zondag 17 januari 2016 @ 15:07 |
Het is een ontwerp dat voldoet aan recentere botsnormen. Enno (rond Braunschweig) heeft 'm ook: ![]() | |
greavy | zondag 17 januari 2016 @ 15:41 |
Vind ze er best leuk uit zien. Rijden ook comfortabel. | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 16:38 |
Ja ik vnd ze ook niet lelijk hoor ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 17 januari 2016 @ 16:55 |
Oh ja, de hamsters ![]() | |
Peterselieman | zondag 17 januari 2016 @ 17:39 |
Gisteren is de eerste goederentrein door de Gotthard Basistunnel gereden. Het was onderdeel van het testbedrijf dat tot eind mei zal gaan duren. http://www.werkstattatlas(...)ard-basistunnel.html | |
bork | zondag 17 januari 2016 @ 18:43 |
Andere tunnel, die moet er komen door het Osterzgebirge 26 kilometer om de reistijd van Dresden naar Praag van 2 uur te reduceren tot 50 minuten.![]() http://www.lok-report.de/news/news_woche_freitag.html Dat stuk spoor dat nu langs de Elbe gaat is wel een van de mooiste stukjes spoor in Duitsland. | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 18:46 |
Maar we hebben het toch niet over een tunnel van 26 km?? | |
DeaDLocK2K | zondag 17 januari 2016 @ 18:49 |
Bocht bij Melnik nog even rechttrekken en hoppa nog 20 minuten eraf en je kan forenzen tussen die twee steden. | |
bork | zondag 17 januari 2016 @ 18:54 |
| |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 18:55 |
Zou wel een mooi project zijn. De snelweg volgt min of meer die route al. Met de Fernbus, met max 100 km/u, is de reistijd nu al maar ongeveer 1:55 uur en als het laatste stukje snelweg tussen Usti en Lovosice eindelijk klaar is zal dat nog wel 10 minuten korter worden. Als de trein ook in de toekomst langs Decin moet slingeren en er 2:30 over blijft doen, dan is dat niet echt concurrerend meer. Maar - 50 minuten, dat is minder dan de halve reistijd als van Dresden naar Berlijn. Dat is dan wel erg opvallend! | |
bork | zondag 17 januari 2016 @ 18:57 |
Zelfde stuk staat iets specifieker over HSL Eindhoven - DüsseldorfDat kost 105 miljoen en kan in 2020 klaar zijn (nb. in de jaren 90 werden de kosten op 42 mil. geraamd.) Gaat niet om een HSL maar om het verbeteren van de huidige situatie. | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 19:05 |
Nee, dat is volgens mij al nodig om die 50 minuten te halen. In dit filmpje gaat het ook over een nieuw HSL-traject van Ustí naar Praag. Edit: Zie vanaf 6:01 En het zal me benieuwen of er ooit wat van terecht komt. ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2016 19:09:14 ] | |
DeaDLocK2K | zondag 17 januari 2016 @ 19:12 |
Nou jah, 50 minuten is nog binnen mijn forensgrens eigenlijk. Ik vind dit soort dingen echt megastoer. De enige grens waar ze nu hard overeen gaan is België-Frankrijk in de hele wereld, toch? | |
James1988 | zondag 17 januari 2016 @ 19:13 |
Uit de categorie 'vreemde dingen die je in je brievenbus aantreft':![]() | |
dennistd | zondag 17 januari 2016 @ 19:15 |
Hoe komt dat in jouw brievenbus terecht? ![]() | |
James1988 | zondag 17 januari 2016 @ 19:18 |
Ik zou het echt niet weten. ![]() | |
greavy | zondag 17 januari 2016 @ 19:19 |
Een kennis die in de trein zat en dat meegegapt heeft en dacht "Daar maak ik James blij mee"? 2558 = namelijk de L-trein tussen Roosendaal-Puurs (of tegenrichting) | |
b2py | zondag 17 januari 2016 @ 19:27 |
Vergeet je nou stiekem onze eigen HSL-Zuid? ![]() En de kanaaltunnel vind ik een twijfelgeval.. | |
DeaDLocK2K | zondag 17 januari 2016 @ 19:33 |
Ja die vergat ik even! Kanaaltunnel én BE-DE heb ik expres niet meegenomen. FR-DE is dat al op volle snelheid in bedrijf of komt daar überhaupt iets waar er met snelheden van rond de 300km/u de grens over wordt gejakkerd? | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 19:35 |
Het zou ook nog eens een grensoverschrijdende basistunnel zijn. Alhoewel de Fréjus-basistunnel dat toch ook wordt. (Wat is daar eigenlijk de stand van zaken?) | |
GlennQuagmire | zondag 17 januari 2016 @ 19:35 |
Frankrijk - Spanje is nu toch ook hsl? | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 19:39 |
O ja, en ook met een tunnel op de grens. Maar geen básistunnel. | |
James1988 | zondag 17 januari 2016 @ 19:40 |
BE-DE heeft ICE en Thalys over HSL 3 (250 km/u), FR-DE heeft ICE en TGV, FR-ES heeft TGV en AVE. Dat zijn allemaal grensoverschrijdende hogesnelheidslijnen. | |
Prins_Pils | zondag 17 januari 2016 @ 19:40 |
Wat is het verschil tussen een tunnel en een basistunnel? | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 19:42 |
Een basistunnel is lange tunnel die niet alleen één berg doorsnijdt maar onder een heel gebergte door gaat. Dat is vooral belangrijk voor goederentreinen, want die hoeven dan dus nergens steil omhoog te rijden. Edit: Die HSL-tunnel tussen Perpignan en Barcelona is wel een beetje een twijfelgeval eigenlijk. ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2016 19:44:31 ] | |
DeaDLocK2K | zondag 17 januari 2016 @ 19:44 |
Is dat ding tussen Frankrijk en Spanje dan al dusdanig af dat daar hard wordt geknald? Want dat was een beetje lafjes 120km/u rijden eerst. HSL3 in België stopt voor de grens en treinen gaan daar niet met hoge snelheid de grens over. | |
greavy | zondag 17 januari 2016 @ 20:02 |
Ik ga in Mei eens met de AVE de grens over naar Barcelona. Voorlopige planning: Vanuit Barcelona terug wil ik nog een rondje via Frankrijk doen denk ik, maar weet nog niet precies hoe&wat. Misschien dat ik mijn rondje in Italië ook aanpas, en dan nog even via Venetië ga, en van daaruit naar Barcelona reis. Dan wordt het rondje door Frankrijk dus wel korter. | |
dennistd | zondag 17 januari 2016 @ 20:16 |
Word ik me met toch al voor de tweede keer binnen drie kwartier gecontroleerd ![]() Eerst kort na vertrek uit Amersfoort door een conducteur, en nu net weer tussen Deventer en Almelo door een s&v-team. | |
b2py | zondag 17 januari 2016 @ 20:19 |
We krijgen iig binnen nu en 10 jaar nog een HSL Lyon - Turijn dus dat maakt er nog 1. En de tunnel Duitsland - Denemarken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 20:29 |
Niet binnen de eeuw dus, na de grootste treinramp in de geschiedenis van Europa ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 17 januari 2016 @ 20:33 |
Grappig, dat artikel heb ik eens gelezen nadat ik iets over dat bewuste ongeluk gezien had op Discovery. Leest fijn weg (even copy-pasten in notepad vanwege de kleuren van de website zelf). | |
greavy | zondag 17 januari 2016 @ 20:38 |
Iemand hier die nog adviezen kan geven over tips betreffende routes in Italië? Ik denk dat het de kustlijn wordt, en dan vanaf Turijn of Genova toch nog even doorsteken naar Venetië, en via daar naar Barcelona & dan vanuit Barcelona weer huiswaarts, zonder een lange tocht door Frankrijk. | |
James1988 | zondag 17 januari 2016 @ 20:39 |
Tegenwoordig rijdt men gewoon aan volle snelheid door die tunnel heen. In de beginjaren reed er alleen een TGV tot Figueras-Vilafant en moest er daar worden overgestapt op AVEs, omdat er nog niet voldoende materieel was voor meer verkeer. Renfe heeft toen een aantal S/100's aangepast voor het rijden in Frankrijk, en SNCF heeft een serie Spanjegeschikte Duplexen ontvangen. Het verschil zit o.a. in de airco, die beter bestand is tegen het warmere Spaanse klimaat. Ik dacht dat HSL 3 tot net in Duitsland doorliep, maar dat is niet zo want Hergenrath ligt nog net in België. Je hebt gelijk. | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 20:46 |
Napoli kajjelachejonge ![]() | |
greavy | zondag 17 januari 2016 @ 20:49 |
Daar kom ik wel langs met de Intercity van Reggio di Calabria Centrale naar Roma Termini. | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 20:51 |
Denk dan nog maar even aan mij en m'n vriendje Maus ![]() | |
greavy | zondag 17 januari 2016 @ 20:53 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 17 januari 2016 @ 20:53 |
De mensen hebben het er nu nog over ![]() | |
GlennQuagmire | zondag 17 januari 2016 @ 22:28 |
Weet je zeker dat je naar Venetie wil? De treinrit ernaartoe is niet bijster interessant (Povlakte) en de stad zelf vond ik vooral druk en duur. Die kanaaltjes zijn leuk maar ik vond rest niet heel bijzonder. Dan zou ik zelf toch langer in Spanje treinen en daar nog een leuk stadje meepakken ofzo. | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 22:57 |
Venetië moet je ooit eens gezien hebben. Ik vond het in de zomer daar goed toeven hoor. Leuke backpackerscamping buiten de stad, goedkope en frequente bus naar de stad zelf en daar een beetje ronddolen. Helaas ben ik wel Spanje > Italie en kan ik het inderdaad aanraden om eens de hele noord-west kust van Spanje per trein af te leggen (als je er tijd voor hebt ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 23:21 |
Het is absoluut een mooi project, maar in plaats van hieraan zou Duitsland beter eens wat meer aan het spoor in het westen kunnen besteden. Veel viaducten verkeren in abominabele staat waardoor snelheidsverlagingen gebruikelijk aan het worden zijn. | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2016 @ 23:35 |
Dat is in principe ook de bedoeling. Ze zijn nu bezig met de puntjes op de i te zetten van de nieuwe landelijke investeringsagenda en daar is het de bedoeling dat behoorlijk strikt de volgende volgorde wordt aangehouden: 1. Onderhoud van bestaande infra 2. Capaciteitsvergroting op overbelast verklaarde baanvakken 3. Bouwplannen van het type 'aanbod creëert vraag' Maar wie weet komt er uit de hoge hoed nog een argument dat het bestaande traject via Bad Schandau / Decin overbelast is of naar verwachting zal worden... Belangrijke andere HSL-trajecten zoals Hannover - Würzburg en Keulen - Frankfurt zijn ook in de eerste plaats aangelegd omdat de oude spoorlijnen overbelast waren. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2016 23:35:31 ] | |
James1988 | zondag 17 januari 2016 @ 23:40 |
Zolang het maar geen wafelijzerpolitiek wordt... "oost-Duitsland krijgt een nieuwe spoortunnel, dus krijgt west-Duitsland een olieraffinaderij in the middle of nowhere" | |
dennistd | maandag 18 januari 2016 @ 05:18 |
Dat zie ik nog niet snel gebeuren: er is nog genoeg achterstallig onderhoud te verrichten... | |
derLudolf | maandag 18 januari 2016 @ 05:33 |
Bovendien, met deze olieprijs... ![]() | |
dennistd | maandag 18 januari 2016 @ 08:19 |
DDZ 7506 was als sprinter 5627 onderweg van Utrecht Centraal naar Zwolle gestrand bij Den Dolder nadat het stel de bovenleiding aldaar gesloopt had. DB Schenker-loc 6464 kwam vanuit Amersfoort te hulp en sleepte het stel na bijna 4 uur na het stranden Amersfoort binnen, om hem vervolgens terug te duwen richting de Bokkeduinen. | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 08:58 |
Waarom deelden ze vanochtend gratis koffie/thee uit in Zwolle, alles was op tijd en er waren geen stremmingen? | |
Dr_Flash | maandag 18 januari 2016 @ 09:05 |
de verlichting in mijn DDZ leek wel een stroboscoop vanochtend, abnormaal gewoon ![]() | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 09:24 |
Kou? | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 09:25 |
Interessante storing wel tussen Sloterdijk en Centraal. 'Veel minder treinen' maar ik vraag me vooral af welke richting dan getroffen wordt.. | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 09:35 |
Onder andere de ICd. Natuurlijk. | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 09:37 |
Dat heeft te maken met brandmelding te Schiphol. Die minder treinen zijn de verdichters tussen Amsterdam en Uitgeest/Alkmaar. | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 09:39 |
Die stond er een paar minuten terug nog niet. | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 09:42 |
Dat geloof ik direct ![]() | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 09:43 |
De melding dan hè, het kan best zijn dat die trein er al drie kwartier staat. | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 09:44 |
Dat zit er dik in, tijd van aanmelding tot storing op de borden is ongeveer 15-20 min. Was altijd een ruime 30.. | |
Dr_Flash | maandag 18 januari 2016 @ 09:46 |
De enige treinen vanaf Sloterdijk die NIET over Schiphol gaan bedoel je? | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 10:00 |
Nou, richting Haarlem rijdt alles en als die defecte trein niet op Schiphol had gestaan dan was daar ook normaal verkeer geweest. De enige treinen die er uit gaan zijn als ik het goed zag zijn de kwartiersverdichters van Amsterdam & Alkmaar en Amsterdam & Uitgeest. | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 12:19 |
| |
dcm360 | maandag 18 januari 2016 @ 13:37 |
De AH to go loopt een beetje achter. De bon die ik vanochtend kreeg eindigde met 'Fijne Feestdagen!'... | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2016 @ 13:43 |
nee, je moet het anders zien. Ze zijn er mooi op tijd bij ![]() | |
dennistd | maandag 18 januari 2016 @ 13:45 |
Rosenmontag en aswoensdag zijn al binnenkort hoor | |
derLudolf | maandag 18 januari 2016 @ 14:36 |
Precies, en het Orthodoxe nieuwjaar was vorige week ![]() | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 14:42 |
Chinees nieuwjaar? | |
derLudolf | maandag 18 januari 2016 @ 14:47 |
Valt op Rosenmontag | |
Darkwing_Duck | maandag 18 januari 2016 @ 14:58 |
Ja en? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 18 januari 2016 @ 15:15 |
Dat zag er op mijn twitter-timeline wel interessant uit: ![]() "Hoi, vanaf vanavond 19:30 geen treinen." ![]() ... een uur later "Uhoh, hoi, er rijden nu al geen treinen!" ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 januari 2016 @ 15:23 |
er was iets zo stuk dat het niet ook maar een paar uurtjes kon doordraaien? | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 15:34 |
Het rijdt gewoon nog. | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 15:37 |
Ze hadden herstelwerkzaamheden om iets te fixen dat het weer een beetje kon rijden en daarna weer in bedrijf. Vanavond gaat het weer plat maar ik weet niet of die twee ook met elkaar te maken. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 18 januari 2016 @ 15:46 |
Het is in elk geval wel verwarrende communicatie zo... | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 15:46 |
Absoluut ja.. | |
dennistd | maandag 18 januari 2016 @ 16:09 |
![]() Nee NS, ik heb niet om 71.31u gereisd... Zelfs een tijd (1731) overtypen kunnen ze nog niet ![]() | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 16:15 |
Daddycool, wat voor jou? https://inside.bahn.de/kl(...)ARNEVALSKOSTUEM_LZ01 | |
bork | maandag 18 januari 2016 @ 16:31 |
Deze post eronder vind ik toch wel veel beter ![]() nb: jr. is 10 en stelt al impertinente vragen dus dit is hij wel gepasseerd ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 18 januari 2016 @ 17:33 |
400 leerlingen te laat op school door gesloten NS-poortjes http://nos.nl/artikel/208(...)ten-ns-poortjes.html | |
Salatrel | maandag 18 januari 2016 @ 18:04 |
![]() die 10 minuten die ze uiteindelijke te laat waren zijn waarschijnlijk de minuten dat ze hebben lopen huilen op het station.... volgens de planning had schiedam centrum overigens in december al dicht moeten zijn.... | |
Salatrel | maandag 18 januari 2016 @ 18:06 |
het is top heen en weer door het station qua afstand ipv alleen heen. dat hoeft echt niet meer dan 2 minuten extra looptijd te kosten | |
Darkwing_Duck | maandag 18 januari 2016 @ 18:32 |
Er is nog wel service op de trein, soms.... http://www.dumpert.nl/med(...)verkeerde_trein.html | |
Dr_Flash | maandag 18 januari 2016 @ 18:46 |
ja, dat staat er ook.
| |
Salatrel | maandag 18 januari 2016 @ 18:47 |
daarom. Als ze gewoon gelijk om waren gelopen was er niks aan de hand geweest. | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 18:55 |
Nou en? Die poortjes horen gewoon niet dicht. | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 18:56 |
Het beste wat er met die grafdingen van NS kan gebeuren is een ontmoeting met een hamer. | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 18:57 |
Die grafdingen in Deventer pakken heel vaak mijn pasje niet door mijn portemonnee heen, vooral die met barcodescanners. 2016 is het toch? | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 18:58 |
En als de lezer je kaart wel pakt gaat dat grafding zo tergend traag open dat de gemiddelde oma met rollator die deurtjes nog mee openduwt. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 19:04 |
Inderdaad. | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 19:04 |
Nou, WeekendVrij maar omgezet naar AltijdVrij weer, losse kaartjes zijn ¤100,- per maand duurder. | |
Peter | maandag 18 januari 2016 @ 19:34 |
Mopper.. Mopper mopper.. Meemopper.. En vervolgens toch een nieuw product aanschaffen bij de aanbieder waar je op moppert.. Nederlanders ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 19:35 |
Hoe kom ik anders in Hengelo? | |
Peter | maandag 18 januari 2016 @ 19:48 |
Fietsen, auto, liften, greenwheels, lopen, taxi, je WC tot Hengelo's grondgebied laten verklaren en flink gaan zitten kakken, zwartrijden, (goederen)machinist worden of carpoolen? | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 19:50 |
Ik denk niet dat mijn werkgever het op prijs stelt als ik die 60km per dag ga afleggen op de fiets en vervolgens niets meer kan en onderweg niet beschikbaar ben. Andere vervoerder zou kunnen! Arriva! Probleem is alleen dat die ook AltijdVrij verkopen. En hun maandtrajectkaart is een pak duurder. | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 19:51 |
Maar ik begrijp dus dat je niet mag mopperen op files als je auto rijdt, dat je blij moet zijn met een springer als je met de trein reist en dat je god moet danken op je blote knieën dat je leeft? | |
bork | maandag 18 januari 2016 @ 19:52 |
Mocht je niks te doen hebben dan kan ik de volgende documentaire aanraden: On The Rails Of The Double Headed Eagle. Dit gaat over het spoornetwerk dat het Keizerrijk Oostenrijk en later Oostenrijk-Hongarije in de 19e en 20e eeuw heeft aangelegd, met prachtige sporen, viaducten, schitterende verhalen etc. Van Brody (huidige Oekraïne) tot Triëst, ga er maar voor zitten, in twee delen: te vinden o.a. op: deel 1: http://www.dailymotion.co(...)d-eagle-1of2-720p_tv deel 2: http://www.dailymotion.co(...)d-eagle-2of2-720p_tv [ Bericht 1% gewijzigd door bork op 18-01-2016 20:06:11 ] | |
Peter | maandag 18 januari 2016 @ 20:29 |
En met je linker hand je rechter schudden om jezelf te feliciteren met het feit dat je niet zulke korte armpjes hebt als een T-rex ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 20:33 |
Fleshlight to the rescue. | |
Dr_Flash | maandag 18 januari 2016 @ 20:47 |
en een bankschroef om hem vast te houden dan? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 20:50 |
Er zijn ook pro versies ![]() | |
Prins_Pils | maandag 18 januari 2016 @ 21:16 |
NS-Flirt in aanbouw ![]() ![]() (plaatje opgeduikeld op OVinNL) [ Bericht 26% gewijzigd door Prins_Pils op 18-01-2016 22:27:19 ] | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 21:24 |
Dat ziet er al best mooi uit. | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 21:34 |
Gaaf! ![]() (Poster was er niet blij mee trouwens dat hij al wat verder verspreid was met zijn naam erbij.. ) | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2016 @ 21:46 |
Nice. Zal dus niet al te lang meer duren voordat ie naar Nederland kan komen | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 21:57 |
Die foto staat inmiddels ook al op Wikipedia en al. Daar gaat iemand een vervelend gesprekje met z'n manager krijgen. | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 januari 2016 @ 22:17 |
Ja, dat heeft met elkaar te maken. Er is een spoorstaafbreuk geconstateerd. Ik vermoed dat ze die overdag provisorisch hebben gerepareerd, want de treinen mochten er met beperkte snelheid overheen. Vannacht wordt er een nieuw stuk spoorstaaf in gezet. | |
dennistd | maandag 18 januari 2016 @ 22:25 |
Gaat het trouwens om de overweg Laan van Osseveld (N345) in Apeldoorn (km2,457)? Daar reden we gisteravond ook al langzaam overheen namelijk. | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 22:55 |
Ha, de eerste sneuneus die vraagt om het treinstelnummer van die FLIRT is al gespot. ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2016 @ 23:01 |
Het zal ook eens niet he ![]() Mijn gok zou zijn dat het iig de 2300-nummers zou kunnen betreffen. Andere kandidaten zijn 2200 of 2500. De SNG zou beginnen met 2701 namelijk en dan pakken ze daar de 2800 bij, ondanks dat die nog redelijk recentelijk in gebruik is geweest voor het onverbouwde SGM. Maar goed, het zal mij een reet roesten, als het maar rijdt, dat is belangrijker dan welk nummertje erop geplakt zit. | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 23:03 |
Ik heb gereageerd dat ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat het stelnummer 4806 is. En dat werd voor zoete koek aangenomen. ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2016 @ 23:04 |
![]() Linkje? ![]() | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 23:06 |
Check DM ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 23:06 |
Was 2500 niet in recent in gebruik geweest door ander NS materieel? | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 23:07 |
2800 was SGM voor de modernisering, dat is misschien te recent. | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 23:08 |
Want er rijden nog zoveel ongemoderniseerde SGM's rond ![]() | |
Prins_Pils | maandag 18 januari 2016 @ 23:08 |
Oh jezus ![]() Ik vind het ook altijd zo triest dat na een ongeluk met een bus waarbij tachtigmiljoen doden zijn gevallen er altijd mensen zijn die meteen vragen welk busnummer het was ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 23:09 |
Ja nee, duh, in het verleden kozen ze (dacht ik) eerder nummers die al langer niet gebruikt waren als ze zoiets deden. | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 23:09 |
Oh god wat een prachtige discussies hebben we daarover gevoerd en dan mij een ongevoelige idioot vinden.... | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2016 @ 23:10 |
Ja, dat waren locs, maar dat heeft de NS er ook niet van weerhouden om SLT in die serie te nummeren https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_2400 | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 23:10 |
Het zou me trouwens niet verbazen als het ding helemaal geen eigen serienummer krijgt, maar enkel een deel van het NVR-nummer wordt gebruikt. Zoals bij de Traxxen. | |
derLudolf | maandag 18 januari 2016 @ 23:10 |
Doornummering van serie 2500. Maar die zijn al 25 jaar uit dienst | |
dennistd | maandag 18 januari 2016 @ 23:12 |
Nou ja, de SGM-II's zijn na modernisering ook 110 omhoog gegaan ipv 100, omdat de 2101-2109 SM'90 was (dat toen al lang en breed afgevoerd was). | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2016 @ 23:13 |
mja, dat nummer kun je prima sturen in de richting die je wilt | |
DeaDLocK2K | maandag 18 januari 2016 @ 23:16 |
Ja, daar heb ik er zes van in model. Ik ben geen retard. Nou jah, dat misschien wel een beetje maar dit is gesneden koek voor me, ik heb een model van een Beel zelfs ergens. Maargoed, 2500 was oorspronkelijk bedoeld voor de vervolgserie van SLT4tjes die nooit besteld is vanwege de toelatingsproblemen. | |
James1988 | maandag 18 januari 2016 @ 23:22 |
Klopt. Het zou me trouwens helemaal niet verbazen als de FLIRTs van de verschillende vervoerders in dezelfde typereeks komen, maar dan in een ander honderdtal. Dat zie je in Engeland bijvoorbeeld wel vaker: London Midland heeft Desiro's rondrijden in de series 350/1, 350/2 en 350/3; First Transpennine Express heeft 350/4's rondrijden. | |
dennistd | maandag 18 januari 2016 @ 23:25 |
Tja, als je ook ziet wie het vroeg... Zo'n figuur waar je niet bij wil staan foto's maken (ik spreek uit ervaring) ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2016 @ 23:26 |
Zie ik niet gebeuren. Arriva gebruikt bijvoorbeeld voor al haar treinmaterieel al een eigen nummerreeks en ook Syntus doet zoiets, net zoals de andere vervoerders op het Nederlandse spoor | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 23:26 |
Je bedoelt vast toilet | |
b2py | maandag 18 januari 2016 @ 23:28 |
Gewoon de vijf cijfers in. Jan, treinstel 87564 heeft problemen met de koppeling! | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2016 @ 23:30 |
Misschien ook wel niet, want Railmagazine besteedt in haar volgende nummer wel aandacht aan de FLIRT3, dus het kan zomaar zijn dat een dergelijke foto ook in het magazine staat. Het is iig een leuke teaser. Aan de andere kant wil je een dergelijke foto in eerste instantie exclusief voor jouw magazine hebben en dan kan het zijn dat de journalist die de plaat doorspeelde niet meer ingehuurd wordt. | |
dennistd | maandag 18 januari 2016 @ 23:37 |
Nou ja, tijd voor een plaatje in elk geval: Loc 1621 van Captrain komt met een sleep lege Gefco-autowagen door het station van Amersfoort op weg van de Kijfhoek naar Bad Bentheim. Hoewel de loc nog geen twee weken eerder haar rode EETC-jas voor de grijs-groene kleurstelling van Captrain verruild heeft is de tractieleverancier al erg vies aan het worden. | |
dennistd | maandag 18 januari 2016 @ 23:42 |
En ja, de zon staat verkeerd ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 19 januari 2016 @ 00:07 |
Nou en, leuk plaatje ![]() | |
_serial_ | dinsdag 19 januari 2016 @ 06:42 |
Geen gratis geld, geen ICD, terug langs af, maar wel +30. Bedankt NS, voor het laten vetrekken van de ICD vanaf spoor 3 vanaf Rotterdam CS, een spoor waar geen toeslagpaaltjes staan. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 19 januari 2016 @ 07:57 |
Geen idee. | |
DriekOplopers | dinsdag 19 januari 2016 @ 08:05 |
Vandaag praat de Tweede Kamer met de Parlementaire Enquêtecommissie Fyra. Voor Beter OV hoopt dat de staatssecretaris van I en M, al dan niet onder druk van de Kamer, de enig juiste beslissing neemt: intrekking van de concessie van de NS voor de HSL-Zuid. Immers, na het fiasco rond aanbesteding van de concessie en aanschaf van de treinen, kwam niets terecht van de beloften van de NS. “U kunt op ons rekenen”, schreef toenmalig NS-directielid Van Vroonhoven aan de toenmalige staatssecretaris, maar dat bleek een holle frase. Onvergeeflijke borstklopperij. De vervanger van de Fyra rijdt veel te vaak met vertraging, valt veel te vaak uit en biedt een onaanvaardbaar slecht comfort. Door technische storingen stromen toiletten over, en geven verlichting en verwarming herhaaldelijk de geest. Bij de prestaties van IC-Direct is van een opwaartse lijn is geen sprake. De NS ontbeert zelfs het eest elementaire inzicht in zijn eigen prestaties op de HSL-Zuid: afgelopen december bleek dat de NS zelfs niet eens in staat was, het gerealiseerde zitplaatsaanbod op de juiste wijze uit te rekenen. Dan ben je als exploitant diep gezonken. Dat naast de IC-Direct (tussen Amsterdam en Breda) overigens ook de IC-Brussel van een bedroevende kwaliteit blijkt te zijn, is algemeen bekend. Al met al is Nederland voor wat betreft het gebruik door de NS van zijn hogesnelheidslijn het lachertje van Europa. Zie verder: http://voorbeterov.nl/nasleep-fyra-debacle-vervolg | |
Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2016 @ 08:15 |
Ja, ik hoop ook dat ik voor zonsondergang 10 miljoen euro en een lekker wijf heb ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 19 januari 2016 @ 08:16 |
Goed plan. Je hebt tot 17.05 uur. | |
ReisT | dinsdag 19 januari 2016 @ 08:28 |
De eerste NS-Flirt is de 2010 en dat was ook ooit een SGM-II. | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 09:49 |
Dus, er kwam een vrouw door de trein die pennen en briefjes aan het uitdelen was. Ik dacht “Ah fuck, weer een bedelaar." Blijkt het een enquêteur te zijn. ![]() | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 09:59 |
"Beste kamer, Vandaag heb ik besloten om de concessie in te trekken. Wie er morgen gaat rijden weet ik nog niet. Ik laat de reizigers in de kou staan op 'advies' van VBOV. Kusjes Sharon." | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:05 |
Je weet zelf ook wel dat dat niet zo werkt ![]() | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:07 |
Uiteraard maar de concessie intrekken is ook geen oplossing. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:11 |
Morgen rijdt Virgin er met gloeiend hip spul, iedereen blij ![]() | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:15 |
Blijven aanmodderen met NS wel dan? Want ze doen het zo goed en niemand anders kan het beter, dus je hoeft zelfs niet eens te kijken of dat kan? Met de kennis van nu, enzo? ![]() Alle gekheid op een stokje, ik zit de concessie eens na te lezen... de mogelijkheid tot het intrekken van (een gedeelte van) de concessie wordt terloops genoemd ("ohja, volgens de wet mogen we 'm ook intrekken als we echt niks anders meer kunnen doen"), terwijl er wel uitgebreid wordt gepraat over boetes en midtermreviews. Ik denk dus dat de overheid de concessie nog niet intrekt al dondert er morgen een bodemplaat onder iedere ICR-stam vandaan. ![]() | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:18 |
Nouja, sinds de concessie HSL is geintegreerd in de concessie HRN trek je het hele net onderuit. | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:21 |
Je kunt een deel uit de concessie halen: (pagina 98) Je zou de HSL dus weer uit de HRN-concessie kunnen halen zonder dat dit gevolgen heeft voor de rest van het land. | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:22 |
Ah ik zie het. Dat wist ik niet. Het staat de integratie van de HSL verder in het HRN wel weer in de weg. Keuzes keuzes. | |
derLudolf | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:24 |
Als het over Stoma gaat, is de reactie al verwijderd ![]() | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:25 |
De integratie die voor deze jaren gepland staat stelt nog niet zo veel voor (één trein die een hoekje afsnijdt, poe-hoe). Wat er gaat gebeuren wanneer er eenmaal ICNG is is gewoon nog niet bekend. Integratie van de HSL met het HRN zou ook vanuit Den Haag aangestuurd kunnen worden, door bijvoorbeeld een nieuwe concessie te maken waarin een aantal treinen doorrijdt de regio in, of die geheel uit het HRN worden gesloopt. Een soort CrossCountry-franchise. Nee, Fæcesboek. | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:29 |
Wat dacht je van Den Haag - Eindhoven? En op de huidige infrastructuur zou een andere vervoerder het ook niet kunnen realiseren. | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:35 |
Dat zeg ik, een hoekje afsnijden. En eens, in het huidige kader zou een Arriva het niet per definitie beter doen. Misschien minder defect materieel, maar als er iets naar de klote gaat zal ook Arriva er een zware dobber aan hebben. | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:37 |
Ik had al verwacht dat je die zou aanhalen. DB/Arriva heeft in eigen land dermate problemen ook dat in niet verwacht dat ze zo vlot in de markt kunnen springen. | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:48 |
Maar DB is niet Arriva, en Arriva Nederland heeft tot nu toe altijd geleverd. | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:55 |
Welk belang zou de rijksoverheid dienen als ze de concessie intrekken? Immers ns is 100% van de rijksoverheid dus logischerwijs moet ns zoveel mogelijk rijden. Elke cent die naar arriva gaat komt niet in de nederlandse schatkist | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 10:59 |
Alle reizigers hebben nu niets aan de Webcare ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:03 |
ja normaal wel he ![]() | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:04 |
De jongens doen hun best om je van zo goed mogelijk advies te voorzien. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:27 |
Ja mosterd na de maaltijd en met de standaard zin -Ik hoop dat je alsnog een goede reis hebt, kusjes henk- | |
Darkwing_Duck | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:28 |
Als de hele handel gewoon werkt en op tijd is heb je al dat soort shit niet nodig.... Die Xtra Reisplanner ook, Beste app in de categorie -weetikveel- Om je godverdomme kapot te schamen, als de prestaties beter waren had zo een prachtige app niet nodig geweest... ![]() | |
Dos37 | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:42 |
Of 'Heb de drukte al gemeld in de druktemeter in de app' ![]() | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:46 |
Een groot deel ligt ook aan faalrail, laten we eerlijk zijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:53 |
Zo'n app is WEL nodig aangezien we geen spoorboekjes en geen vertrekstaten meer hebben. Maar dan moet je er wel wat aan hebben. Wat hier zo "best" aan is, geen idee. Vorig jaar om deze tijd liep ik nog te spouwen op de vormgeving, vooral van de kaartjes. Sindsdien heb ik er niet meer naar gekeken. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:55 |
Wat is er mis met de Railplanner app bijvoorbeeld | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:56 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:00 |
Zo een app kan geweldig zijn, maar het punt is dat je vervoer niet gaat, je bent te laat of niet, en of je aan je werkgever of de vrouw des huizes kan melden of het 7 of 700 minuten is intereseert me geen biet. ![]() | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:01 |
Ik vind het altijd bijzonder dat iedereen op de ns loopt te kankeren, maar ik hoor nooit iemand over nethelenbosch, die de hoogbodige hervorming die ns gad ingevoerd de nek om heeft gedraaid. | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:07 |
Netelenbos is degene geweest die de aanbesteding wilde stoppen. Dat briefje is inmiddels legendarisch. | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:09 |
Nee ik doel op het rondje om de kerk. | |
Peterselieman | dinsdag 19 januari 2016 @ 14:01 |
Met de ICNG zou je wel de belasting op het materieel kunnen verminderen door ervoor te kiezen om de routes om te leggen. Dan krijg je Amsterdam - Schiphol - HSL - Rotterdam - Dordrecht/Roosendaal-Vlissingen en Den Haag - Rotterdam - HSL - Breda - Eindhoven met uiteraard een goede overstap | |
Peterselieman | dinsdag 19 januari 2016 @ 14:02 |
Only in Russia ![]() | |
Adrie072 | dinsdag 19 januari 2016 @ 15:58 |
Vier treinenbouwers in de race voor nieuwe Intercity Alstom, Bombardier, Siemens en Stadler zijn geselecteerd voor de laatste fase van de aanbesteding van de nieuwe Intercity’s voor NS, de zogeheten ‘Best and Final Offer’ fase. NS verwacht deze zomer de gunning bekend te maken. De nieuwe treinen moeten vanaf dienstregeling 2021 gaan rijden. In de selectie van de leveranciers is gekeken naar het gebruik van bewezen technologie, comfort, duurzaamheid en een soepele introductie van de trein in de dienstregeling. In de komende laatste fase van het aanbestedingstraject krijgen de vier leveranciers kans hun biedingen uit de Request for Proposal verder te verbeteren en een eindbod in te dienen. Aanbesteding Het gaat bij de aanbesteding om enkeldeks Intercity’s, zowel geschikt voor de HSL als het conventionele spoor. De trein krijgt brede deuren voor eenvoudig en snel in- en uitstappen. Ook wordt de trein zelfstandig toegankelijk voor bijvoorbeeld rolstoelgebruikers, dus zonder treden bij de instap. De nieuw aan te schaffen treinen gaan op termijn een deel van de Intercityvloot van NS vervangen evenals de locomotieven met rijtuigen op de HSL. De extra treinen maken het straks mogelijk om de frequenties op specifieke trajecten te verhogen voor de reiziger. Intercity’s NS NS vraagt in de basisorder van de aanbesteding om ca. 25.000 nieuwe zitplaatsen met de optie om meer treinen te bestellen. In de nieuwe treinen komen duidelijke zones die zich lenen voor bijvoorbeeld rust/werken of ontmoeten. Verder dient in de treinen actuele reisinformatie op duidelijk zichtbare schermen te zien zijn, sfeer- en functionele verlichting, bagageruimte, USB-stopcontacten in eerste en tweede klasse en WiFi. De treinen hebben een maximum snelheid van 200 kilometer per uur over de HSL Zuid en dienen snel op te kunnen trekken. De aanschaf van nieuwe Intercity’s maakt onderdeel uit van de modernisering en uitbreiding van de NS-vloot. Vanaf dienstregeling 2017 stromen 58 extra nieuwe Sprinters in. Vanaf dienstregeling 2018 volgen er nog 118. Ook worden de VIRM-dubbeldekkers de komende jaren volledig gemoderniseerd. http://www.spoorpro.nl/ma(...)or-nieuwe-intercity/ | |
Ener-G | dinsdag 19 januari 2016 @ 16:25 |
http://www.noordhollandsd(...)luiting-van-stations | |
bork | dinsdag 19 januari 2016 @ 16:34 |
Elektrificatie in Noordoost Beieren http://www.bahnausbau-nordostbayern.de/gesamtprojekt.html [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 19-01-2016 16:40:52 ] | |
Salatrel | dinsdag 19 januari 2016 @ 16:54 |
Santpoort kan ook wel met 1 station ![]() | |
tripel7 | dinsdag 19 januari 2016 @ 16:56 |
Als de ns de kleine stations teveel moeite vind wilt Arriva, Connexxion, of syntus (kijkend naar de bus concessie) het vast van ze overnemen daar. Kan de ns weer andere dingen doen dan reizigers vervoeren, wat kennelijk door de ns toch als een vervelende bijzaak van een spoorbedrijf zijn wordt gezien... | |
derLudolf | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:04 |
Over elektrificatie in Dld gesproken, ik zag dat de laatste stoomtrein over de Emslandstrecke (Rheine-Emden, parallel aan NL grens) in 1974 reed ![]() | |
derLudolf | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:07 |
Wat willen ze nou precies dan? Intercity's sneltreinen of stoptreinen? | |
#ANONIEM | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:15 |
Wat ik ervan begrijp: NS heeft de sneltrein afgeschaft, er zijn nu klachten daarover, als reactie zegt NS dat ze best een paar stoptreinstations willen dichtgooien (zodat je in feite de sneltrein terug hebt maar de stoptrein hebt afgeschaft). | |
Pinnenmutske | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:16 |
woon jij in Nederland of in Belgie? ik vind het vreemd dat dit zomaar in jouw brievenbus zit. ik heb al gehad dat het gewoon door de trein vloog. | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:36 |
52 inmiddels ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:40 |
42. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:47 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:47 |
Oktober 1977 zelfs pas. https://de.wikipedia.org/wiki/Emslandstrecke#Dampflok-Abschied | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:48 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 19 januari 2016 @ 18:14 |
Inderdaad. Ik ben van 76,dan zou ik al écht oud zijn geweest... | |
_JdM_ | dinsdag 19 januari 2016 @ 19:22 |
Nou... Daar gaan we op npo-politiek. | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 20:32 |
Ik hoor diverse partijen pleiten om te stoppen met marktwerking maar dat betekend toch automatisch dat de ns weer een monopolie krijgt? De kamer wil dus een bedrijf belonen voor verrot verdrag? | |
Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2016 @ 20:39 |
het betekent hooguit dat "een vervoerder" een monopolie krijgt. Dat hoeft niet meteen iets kwalijks te zijn. | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 20:51 |
Je kunt niet een vervoerder een monopolie geven als je daarvoor hebt verteld hoe verschrikkelijk concessies, marktpartijen en marktwerking zijn. Je op het standpunt stellen dat het spoor een nutsvoorziening is, is automatisch de ns weer in de armen sluiten. | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 20:58 |
En of het daar nou automatisch beter van wordt... vroeger was het niet altijd beter. We willen ook niet terug naar de tijd waarin je alleen met KLM kon vliegen, of dat iedereen een PTT-telefoon had. | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:00 |
Ze zullen ongetwijfeld enkel stoppen met marktwerking op de HSL-Zuid. Dat anti-marktwerking is overigens ongeveer het laatste dat Mevr. Mansveld nog voor elkaar heeft gekregen voor ze wegging. https://www.rijksoverheid(...)acten-blijft-bestaan | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:01 |
En iedereen weet dat in Nederland een beslissing in de politiek in beton verankerd is. | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:04 |
Oh ja, zeker weten ![]() Maar dit is Europees geregeld ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:08 |
En iedereen weet dat Europese rijken voor eeuwig standhouden en dat de lidstaten geen macht hebben. | |
derLudolf | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:08 |
http://nieuws.ns.nl/update-nieuwe-intercitys/ | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:09 |
Toch gek dat ze daar vandaag mee komen ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:09 |
Dat hebben ze potdorie net besloten ![]() | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:16 |
Wat Mansveld voor elkaar heeft gekregen is dat Nederland mag besluiten om ook in 2025 opnieuw onderhands aan NS mag gunnen, maar er zitten alsnog voorwaarden aan verbonden (namelijk dat er doelen worden gesteld en dat een onafhankelijke instantie erop toetst) en als de concessiehouder faalt kan er alsnog worden geëist dat de boel wordt aanbesteed. ![]() | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:19 |
Ja uiteraard, maar kom op. Zelfs vorig jaar heeft NS nog bovenmatig gepresteerd.. | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:20 |
Hoe moet in brussel in godsnaam gaan bepalen of ns genoeg gefaald heeft? Hoe gaan ze cijfers controleren? Het is natuurlijk te gek voor woorden als brussel eist dat de concessie word ingetrokken als ns 1 jaar de puncaliteit doelen niet haalt. | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:22 |
Maar dat is dan ook niet de eis. Wat men in ruil voor het onderhands gunnen wil, is dat er duidelijk meetbare doelen worden opgenomen in het contract en dat de vervoerder daarop wordt afgerekend. Als een vervoerder jaar-op-jaar de doelstellingen niet haalt kan het niet zo zijn dat er opnieuw onderhands wordt gegund. | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:23 |
Precies zoals ze nu dus ook hebben.. | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:26 |
Eigenlijk wel, met als verschil dat Europa nu dus kan zeggen "Gij zult niet opnieuw aan de NMBS gunnen, want de NMBS heeft de afgelopen jaren de doelstellingen niet gehaald." Men zou bijvoorbeeld België dus kunnen verplichten tot een aanbesteding. | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:28 |
Wie gaat die doelen vaststellen? De overheid als eigenaar van ns? Europa als pleiter voor de marktwerking? De kamer? En wie gaat onderzoeken wat precies het resultaat van die doelen zijn? Er zijn tegenwoordig al twee onofficiele puncaliteit cijfers(van onbetrouwbare websites) en een officieel cijfer waar zowel ns als de kamer kritiek op hebben, dat zal bij andere cijfers niet anders zijn. Gaan we dan een idioote doelstelling krijgen als cijfers van de reiziger? | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:30 |
Die doelen staan in de concessie, zij bijvoorbeeld vervoerplan van NS voor de uitwerking ervan. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:32 |
Het maakt niet zoveel uit wat je zegt want die Limbo die denkt dat ze doelen kunnen opnemen als 'ruim minstens 5 kranten op'. Enzo. | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:33 |
Die doelen stellen niks voor, en over de uitkomst word altijd weer gemopperd. Als de nederlandse staat in 2025 weer soortgelijke doelstellingen vaststeld krijgt ns een riante positie en is brussel genaaid. Dat lijkt me niet het idee van dat europese plan. | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:34 |
Haha. Joker. | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:34 |
Mag hopen dat je het niet over mij hebt...... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:35 |
Wie anders!? | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:36 |
Jij wilt toch niet gaan beweren dat ns moeite moet doen om hun doelstellingen te halen? Ze hebben de afgelopen 3 jaar een heleboel verkeerd gedaan en nog slagen se met vlag en wimpel. | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:37 |
Ik ben al en tijdje geen limbo meer en ik pleit juist voor strengere doelstellingen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:39 |
http://www.ns.nl/binaries(...)staties_nov_v2.0.pdf | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:40 |
Quote graag als je iets wilt beweren. Nogmaals een klassiek geval van blaffen maar niet bijten. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:43 |
Wat? Het zijn de prestatiecijfers. Kijk ernaar en vel dán pas je oordeel. | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:46 |
Dat oordeel heb ik in mijn eerste post al geveld, ns is wederom geslaagd door gebrek aan strenge normen. Je post trouwens een document uit november, ik zie niet in waarom ik het weer zou gaan lezen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:48 |
Dus je denkt dat de Zwitsers of de Japanners moeten komen doen? Die én de Oostenrijkers doen het beter, maar die laatsten slechts marginaal, wereldwijd. Top fucking 4 van de wereld. | |
Peterselieman | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:48 |
De gemiddeldes zijn goed, maar het zijn juist de excessen waar wat aan gedaan moet worden. Bij de eerste de beste verstoring dondert de boel als een kaartenhuis in elkaar door de ingewikkeldheid van de systemen. Simon Snijbloem zei niet voor niets dat gemiddeld goed niet meer goed genoeg is. Ik hoop dat Van Boxtel deze woorden om wil zetten in daden, want het ministerie zie ik hier niet op sturen. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:49 |
Het was meer dan matig ja ![]() | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:52 |
Wie heeft het rondje om de kerk ook alweer afgedhaft? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:52 |
De lat wordt steeds hoger gelegd en de perceptie van de mensen past zich daar op aan, waardoor je een goede prestatie al snel als matig ziet, omdat je af en toe toch nog tegen problemen op het spoor oploopt | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:53 |
Nee hoor ik pleit voor een volstrekt onafhankelijke stichting die strenge normen moet vaststellen en vooral de berekening en de officiele cijfers moet vaststellen. | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:54 |
Als NS geen moeite zou doen zouden we nu niet een zeer goed netwerk hebben. Dat mis gaat is bij alles waar ondernemerschap bedreven wordt. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, de een met meer impact dan de ander. | |
Peterselieman | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:54 |
Het is nooit ingevoerd, omdat het in een lastige tijd voor het bedrijf was en de bonden en het personeel in opstand kwamen. Tegenwoordig ligt het wel iets anders, want je kunt op zich best een soort van rondje om de kerk rijden en toch afwisseling in het rooster hebben. De bonden zien het alleen niet zitten. Let wel: het verhoogt de personeelskosten wel met enkele procenten, maar komt de betrouwbaarheid op het spoor wel ten goede | |
Dr_Flash | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:56 |
Maar goed dan dat de tariefjes al 20 jaar hetzelfde blijven en het dus wel aan de mensen moet liggen he ![]() | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:56 |
Pardon ik had natuurlijk Bestemming klant moet zeggen ingevoerd op 10 juni 2001 | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:57 |
Ik vind het trouwens best interessant dat de huidige directe bestelling van ICNG minder dan 1/3 van alle zitplaatsen zijn ten opzicht van het totale aantal in het raamcontract. | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:59 |
Zoiets zag je ook bij SLT, en toen kwamen er al snel twee vervolgorders. Het is dat plaszakgate ertussendoor kwam, anders waren opties 4 en 5 ook gelicht. | |
Peterselieman | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:01 |
mja, zolang een Groninger machinist helemaal in Dordrecht komt of andersom dan is er geen sprake van rondje rond de kerk. Ik wil het rijdend personeel absoluut niet afvallen, want juist van hoger uit de organisatie kan het beter. Meer samenwerking tussen vervoerders, betere afspraken over het overnemen van aansluitingen én die ook realiseren. Sneller actie bij verstoringen. Dat soort dingen moeten beter. | |
Merode32 | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:02 |
Bestemming:klant was gewoon een verkapte rondje om de kerk. | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:03 |
True, maar zou die eerste batch dan niet complete ICM/ICR vervangen? | |
Peterselieman | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:06 |
Vooral het ICR (behalve dat van de Benelux) en meer ruimte voor IC-diensten creëren lijkt me | |
James1988 | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:07 |
Niet alle ICR, het blijft iig t/m 2024 in de Benelux rijden. | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:09 |
Ok, maar wat moet je die rest van die bestelling dan? | |
#ANONIEM | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:18 |
o.a. Tsjechië en Slowakije reden toch ook vaker op tijd dan NS? | |
b2py | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:20 |
Met twee treinen per dag is dat vast niet moeilijk | |
#ANONIEM | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:25 |
Dat is de redenering die NS verkoopt, maar die is lariekoek. Als je de diagram bekijkt (bijv. op pagina 28 van het NS-jaarverslag 2014) dan is er feitelijk juist een positief verband tussen drukte en punctualiteit. Oftewel, hoe meer treinen, hoe meer er op tijd gereden wordt. Logisch ook. Want hoe meer treinen per dag, hoe metro-achtiger de dienstregeling (en dus minder gevoelig voor verstoringen). En hoe meer treinen per dag, hoe meer treinpad-opbrengsten per infrastructuurelement beschikbaar is voor onderhoud. En hoe meer treinen per dag, hoe minder vertraging nog acceptabel is voordat er wordt bijgestuurd. Enz. Trek de werkelijke trendlijn door de diagram en NS zit gewoon in de middenmoot. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2016 22:26:23 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:42 |
Correlation IS NOT causation. | |
TemulMelvin | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:46 |
Noem eens een strenge, maar ook haalbare en meetbare norm die je zou willen terug zien in een concessie. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:54 |
Eh, ja, en daarom heb ik toch een hele uitleg getypt? Maar om het nog even extra duidelijk te maken: het gaat o.a. om de homogeniteit / heterogeniteit van de dienstregeling. Op Zwolle - Amersfoort rijdt op elk van beide sporen 4x per uur een trein: 2x een IC en 2x een stoptrein. Op Amsterdam Bijlmer - Utrecht rijdt op elk van beide IC-sporen 8x per uur een trein, waarvan 8x per uur een IC. En nu komt het: de dienstregeling op Zwolle - Amersfoort is heterogeen en de treinen zijn er tot op 3 minuten afstand van elkaar ingepland. De dienstregeling op Amsterdam Bijlmer - Utrecht is homogeen en met 8 treinen per uur kun je ze op elk 7,5 minuten van elkaar inplannen. Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht is dus dubbel zo zwaar belast als het baanvak tussen Zwolle en Amersfoort, maar desondanks zijn op Zwolle-Amersfoort meer vertragingen te verwachten. Vandaar: net als metronetten zijn druk bereden spoorwegnetten anders opgebouwd waardoor er juist een hogere punctualiteit verwacht mag worden. | |
_JdM_ | dinsdag 19 januari 2016 @ 23:00 |
Naast de 2205, de 1252 en de 1254 die dit in het verleden hebben gedaan, morgen wederom museummaterieel op pad om de hedendaagse treinen niet al te veel te hinderen door storingen... De VSM 2299 gaat in Amersfoort stand-by staan om defecte/gestrande treinen weg te slepen. Bron=OpdeRails facebook. [ Bericht 14% gewijzigd door _JdM_ op 19-01-2016 23:09:54 ] | |
derLudolf | dinsdag 19 januari 2016 @ 23:34 |
Ouwe meuk. Zijn er geen 6400'en of andere locs beschikbaar oog zijn die veel duurder? Wat gaan ze met die hele rij doen op Amersfoort? | |
_JdM_ | dinsdag 19 januari 2016 @ 23:42 |
Och: Prorail/NSR betaalt een vervoerder voor huur van materieel+personeel. Of je doet het in een commerciële partij (DB Schenker/Cargo) of aan een hobbymaatschappij die het weer steken in het reviseren van materieel... | |
drakin | woensdag 20 januari 2016 @ 00:21 |
Ik zit liever in de trein dan op de fiets ![]() ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 20 januari 2016 @ 00:23 |
Hoi photoshop. | |
drakin | woensdag 20 januari 2016 @ 00:26 |
Dacht bordenfoutje | |
ziggyziggyziggy | woensdag 20 januari 2016 @ 00:36 |
Dus de infra slijt minder als het meer wordt gebruikt? Die is nieuw... | |
Dr_Flash | woensdag 20 januari 2016 @ 06:55 |
Naah dat onderbord is Belgisch. | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 januari 2016 @ 07:53 |
Sorry maar ik zie de uitleg niet. En ik wil daar wel statistieken over zien want ik krijg niet de indruk dat het beter gaat op de drukke momenten. | |
#ANONIEM | woensdag 20 januari 2016 @ 08:22 |
Dingen zoals snoeiwerk, onderhoud aan kunstwerken etc. is ongetwijfeld per treinbeweging goedkoper op drukkere baanvakken. | |
#ANONIEM | woensdag 20 januari 2016 @ 08:23 |
En als ik die statistieken geef dan ga je zeker weer zeggen dat correlatie geen causatie is. Het is wel goed met je. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 januari 2016 @ 09:10 |
Mooi, dan zijn we eruit ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 januari 2016 @ 09:34 |
Uhhhm. Je slaat de plank wel een beetje mis. Want je doet allemaal aannames over de opzet van de dienstregeling bij drukker spoor die niet echt kloppen. Er zijn namelijk heel veel mogelijke redenen aan te geven voor een hogere punctualiteit bij drukker verkeer. De belangrijkste is nog wel dat er meer belang is om treinen min of meer op tijd te laten rijden omdat vertragingen anders snel toenemen in het systeem. Zo zijn er nog wel meer.. Nog even naar het voorbeeld Zwolle-Utrecht vs Amsterdam-Utrecht: De baanvakbelasting van Zwolle-Utrecht is hoger dan die van de IC-sporen op Amsterdam-Utrecht. De baanvakbelasting is gedefinieerd door de rijtijdverschillen op te tellen bij de opvolgtijden op de drukste punten. Als je ziet dat dat aan de kant van Zwolle 3 minuten is, en bij Utrecht Overvecht 2 minuten, dan zie je dat het hele baanvak Zwolle-Utrecht voor wel 98 % dichtgereden is terwijl je op de IC-sporen tussen Utrecht en Amsterdam makkelijk het dubbele aantal treinen kunt laten rijden. De hoeveelheid treinen zegt dus niets over de baanvakbelasting en andersom. Dat is ook het misleidende van de grafiek van NS: die heeft het over treinaantallen gerelateerd aan kilometers op de horizontale as. Het is veel nuttiger vergelijken als dat vervangen wordt door de baanvakbelasting. Dan zie je dat we het in Nederland eigenlijk heel goed doen met de punctualiteit. Toch kan je je afvragen of het überhaupt wel nuttig is om naar de punctualiteit te kijken zolang we nog niet kijken naar hoeveel treinen uitvallen door een verstoring of we laten uitvallen t.b.v. de punctualiteit. Voor de klant voegt het niets toe. Voor de interne evaluatie hoe de dienstregeling en dienstuitvoering beter kunnen dan weer wel. | |
derLudolf | woensdag 20 januari 2016 @ 09:41 |
Maar nu moet er sowieso 2 personen mee denk ik, een machinist voor de 1200/2400 een een loods(?) die de baan kent. Aan de andere kant een nieuwere loc is een stuk duurder volgens mij - tenminste als je hoort wat een Traxx in de maand kost qua lease. Dat ouwe spul op de baan heeft ook wel wat ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 januari 2016 @ 09:51 |
Ok, interessant, heb ik niks tegen in te brengen. ![]() Zijn daar dan gegevens over? ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 20 januari 2016 @ 10:04 |
http://blog.sbb.ch/en/2016/01/18/winter-service/ Leuke blogpost van de SBB over hun aanpak in de winter. Bijzonder: de treinen rijden langzamer om ijsvorming onder de trein tegen te gaan. | |
DriekOplopers | woensdag 20 januari 2016 @ 10:30 |
Reizigerspujnctualiteit ipv treintjespuctualiteit. Maar de NS pleegt obstructie: in tegenstelling tot de belofte ten tijde van de concessieverlening was er per 31 dec 2015 nog geen model voor... Prima, maar dat ontneemt de NS wel alle rechten tot ijdeltuiterij over wat een geweldig bedrijf ze zijn. Want een rekenkundige onderbouwing ontbreekt dus ten enen male. | |
_JdM_ | woensdag 20 januari 2016 @ 10:31 |
De VSM'er die de diesels bestuurt, is in het werkleven een NSR'machinist. | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 januari 2016 @ 10:33 |
Doe jij even een behoorlijk betrouwbaar wiskundig model voor het toewijzen van reizigers aan een combinatie aan treinritten. Met de chipkaart beter mogelijk dan eerst maar nog steeds erg onzeker. Je kan door verkeerde toewijzing van reizigers er zo meerdere procentpunten naastzitten. Als de reizigerspunctualiteit dan tot cijfers achter de komma wordt gemonitord hang je meteen als er iets misgaat in je berekening. | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 januari 2016 @ 10:35 |
Nauwelijks, jammer maar helaas. Al is het lastige ook wel dat als je bijvoorbeeld kortere volgtijden maakt door kortere remwegen te implementeren (Japan) de bezetting van de baan meteen daalt. Of... korter halteren met sprinters.. Of... enz. | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 januari 2016 @ 13:03 |
NS heeft gister bekend gemaakt dat in de aanbesteding voor de nieuwe IC-treinen alle partijen naar de volgende ronde gaan. Dus Alstom, Bombardier, Siemens en Stadler zitten nog in de race. Ik hoop alleen wel dat uitgaande van enkeldekstreinen er uiteindelijk wel treinen komen met meer zitplaatsen per meter treinlengte dan ICM. De Alstom Coradia Liner V200 lijkt dat goed te gaan lukken maar als we bij Stadler van een Flirt uitgaan weer helemaal niet. Het is dus interessant wat de opties zijn want dat kan hele grote veranderingen in de materieelinzet gaan betekenen. | |
b2py | woensdag 20 januari 2016 @ 13:08 |
Wat is de reden dat in een FLIRT minder zitplaatsen per meter passen ten opzichte van die Coradia Liner? | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 januari 2016 @ 13:46 |
Meer zitplaatsen? We zijn niet allemaal 1m20, flap. | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 januari 2016 @ 14:02 |
Veel meer loze ruimtes. |