Weet je zeker dat je naar Venetie wil? De treinrit ernaartoe is niet bijster interessant (Povlakte) en de stad zelf vond ik vooral druk en duur. Die kanaaltjes zijn leuk maar ik vond rest niet heel bijzonder. Dan zou ik zelf toch langer in Spanje treinen en daar nog een leuk stadje meepakken ofzo.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:38 schreef greavy het volgende:
Iemand hier die nog adviezen kan geven over tips betreffende routes in Italië? Ik denk dat het de kustlijn wordt, en dan vanaf Turijn of Genova toch nog even doorsteken naar Venetië, en via daar naar Barcelona & dan vanuit Barcelona weer huiswaarts, zonder een lange tocht door Frankrijk.
Venetië moet je ooit eens gezien hebben. Ik vond het in de zomer daar goed toeven hoor. Leuke backpackerscamping buiten de stad, goedkope en frequente bus naar de stad zelf en daar een beetje ronddolen. Helaas ben ik wel Spanje > Italie en kan ik het inderdaad aanraden om eens de hele noord-west kust van Spanje per trein af te leggen (als je er tijd voor hebtquote:Op zondag 17 januari 2016 22:28 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je naar Venetie wil? De treinrit ernaartoe is niet bijster interessant (Povlakte) en de stad zelf vond ik vooral druk en duur. Die kanaaltjes zijn leuk maar ik vond rest niet heel bijzonder. Dan zou ik zelf toch langer in Spanje treinen en daar nog een leuk stadje meepakken ofzo.
Het is absoluut een mooi project, maar in plaats van hieraan zou Duitsland beter eens wat meer aan het spoor in het westen kunnen besteden. Veel viaducten verkeren in abominabele staat waardoor snelheidsverlagingen gebruikelijk aan het worden zijn.quote:Op zondag 17 januari 2016 18:43 schreef bork het volgende:
Andere tunnel, die moet er komen door het Osterzgebirge 26 kilometer om de reistijd van Dresden naar Praag van 2 uur te reduceren tot 50 minuten.
[ afbeelding ]
http://www.lok-report.de/news/news_woche_freitag.html
Dat stuk spoor dat nu langs de Elbe gaat is wel een van de mooiste stukjes spoor in Duitsland.
Dat is in principe ook de bedoeling. Ze zijn nu bezig met de puntjes op de i te zetten van de nieuwe landelijke investeringsagenda en daar is het de bedoeling dat behoorlijk strikt de volgende volgorde wordt aangehouden:quote:Op zondag 17 januari 2016 23:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het is absoluut een mooi project, maar in plaats van hieraan zou Duitsland beter eens wat meer aan het spoor in het westen kunnen besteden. Veel viaducten verkeren in abominabele staat waardoor snelheidsverlagingen gebruikelijk aan het worden zijn.
Zolang het maar geen wafelijzerpolitiek wordt... "oost-Duitsland krijgt een nieuwe spoortunnel, dus krijgt west-Duitsland een olieraffinaderij in the middle of nowhere"quote:Op zondag 17 januari 2016 23:21 schreef J.B. het volgende:
in plaats van hieraan zou Duitsland beter eens wat meer aan het spoor in het westen kunnen besteden.
Kou?quote:Op maandag 18 januari 2016 08:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom deelden ze vanochtend gratis koffie/thee uit in Zwolle, alles was op tijd en er waren geen stremmingen?
Onder andere de ICd. Natuurlijk.quote:Op maandag 18 januari 2016 09:25 schreef b2py het volgende:
Interessante storing wel tussen Sloterdijk en Centraal. 'Veel minder treinen' maar ik vraag me vooral af welke richting dan getroffen wordt..
quote:Op maandag 18 januari 2016 09:37 schreef b2py het volgende:
Dat heeft te maken met brandmelding te Schiphol.
Die stond er een paar minuten terug nog niet.quote:Schiphol Airport
Melding maandag 18 januari 2016, 09:29 uur:
Oorzaak: defecte trein
Tussen Schiphol Airport en Amsterdam Zuid/Hoofddorp/Lelylaan rijden minder treinen door een defecte trein.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
De enige treinen vanaf Sloterdijk die NIET over Schiphol gaan bedoel je?quote:Op maandag 18 januari 2016 09:37 schreef b2py het volgende:
Dat heeft te maken met brandmelding te Schiphol. Die minder treinen zijn de verdichters tussen Amsterdam en Uitgeest/Alkmaar.
Nou, richting Haarlem rijdt alles en als die defecte trein niet op Schiphol had gestaan dan was daar ook normaal verkeer geweest. De enige treinen die er uit gaan zijn als ik het goed zag zijn de kwartiersverdichters van Amsterdam & Alkmaar en Amsterdam & Uitgeest.quote:Op maandag 18 januari 2016 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De enige treinen vanaf Sloterdijk die NIET over Schiphol gaan bedoel je?
twitter:NS_online twitterde op maandag 18-01-2016 om 12:12:25Let op! van 19:30 tot morgen 06:00 uur geen treinen maar bussen Apeldoorn-Deventer door herstelwerkzaamheden. https://t.co/axyyfHaEPO #ApdDv reageer retweet
nee, je moet het anders zien. Ze zijn er mooi op tijd bijquote:Op maandag 18 januari 2016 13:37 schreef dcm360 het volgende:
De AH to go loopt een beetje achter. De bon die ik vanochtend kreeg eindigde met 'Fijne Feestdagen!'...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |