abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159238885
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
het betekent hooguit dat "een vervoerder" een monopolie krijgt. Dat hoeft niet meteen iets kwalijks te zijn.
Je kunt niet een vervoerder een monopolie geven als je daarvoor hebt verteld hoe verschrikkelijk concessies, marktpartijen en marktwerking zijn.

Je op het standpunt stellen dat het spoor een nutsvoorziening is, is automatisch de ns weer in de armen sluiten.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 19 januari 2016 @ 20:58:04 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159239059
En of het daar nou automatisch beter van wordt... vroeger was het niet altijd beter. We willen ook niet terug naar de tijd waarin je alleen met KLM kon vliegen, of dat iedereen een PTT-telefoon had.
pi_159239151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:32 schreef Merode32 het volgende:
Ik hoor diverse partijen pleiten om te stoppen met marktwerking maar dat betekend toch automatisch dat de ns weer een monopolie krijgt? De kamer wil dus een bedrijf belonen voor verrot verdrag?
Ze zullen ongetwijfeld enkel stoppen met marktwerking op de HSL-Zuid. Dat anti-marktwerking is overigens ongeveer het laatste dat Mevr. Mansveld nog voor elkaar heeft gekregen voor ze wegging. https://www.rijksoverheid(...)acten-blijft-bestaan
pi_159239211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze zullen ongetwijfeld enkel stoppen met marktwerking op de HSL-Zuid. Dat anti-marktwerking is overigens ongeveer het laatste dat Mevr. Mansveld nog voor elkaar heeft gekregen voor ze wegging. https://www.rijksoverheid(...)acten-blijft-bestaan
En iedereen weet dat in Nederland een beslissing in de politiek in beton verankerd is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_159239289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En iedereen weet dat in Nederland een beslissing in de politiek in beton verankerd is.
Oh ja, zeker weten :P
Maar dit is Europees geregeld ;)
pi_159239415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh ja, zeker weten :P
Maar dit is Europees geregeld ;)
En iedereen weet dat Europese rijken voor eeuwig standhouden en dat de lidstaten geen macht hebben.
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 21:08:53 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159239449
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159239480
quote:
Toch gek dat ze daar vandaag mee komen :') :')
pi_159239485
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En iedereen weet dat Europese rijken voor eeuwig standhouden en dat de lidstaten geen macht hebben.
Dat hebben ze potdorie net besloten :'(
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:16:21 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159239754
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat Mansveld voor elkaar heeft gekregen is dat Nederland mag besluiten om ook in 2025 opnieuw onderhands aan NS mag gunnen, maar er zitten alsnog voorwaarden aan verbonden (namelijk dat er doelen worden gesteld en dat een onafhankelijke instantie erop toetst) en als de concessiehouder faalt kan er alsnog worden geëist dat de boel wordt aanbesteed. ;)
pi_159239899
Ja uiteraard, maar kom op. Zelfs vorig jaar heeft NS nog bovenmatig gepresteerd..
pi_159239935
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat Mansveld voor elkaar heeft gekregen is dat Nederland mag besluiten om ook in 2025 opnieuw onderhands aan NS mag gunnen, maar er zitten alsnog voorwaarden aan verbonden (namelijk dat er doelen worden gesteld en dat een onafhankelijke instantie erop toetst) en als de concessiehouder faalt kan er alsnog worden geëist dat de boel wordt aanbesteed. ;)
Hoe moet in brussel in godsnaam gaan bepalen of ns genoeg gefaald heeft? Hoe gaan ze cijfers controleren? Het is natuurlijk te gek voor woorden als brussel eist dat de concessie word ingetrokken als ns 1 jaar de puncaliteit doelen niet haalt.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:22:38 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159240022
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:20 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Hoe moet in brussel in godsnaam gaan bepalen of ns genoeg gefaald heeft? Hoe gaan ze cijfers controleren? Het is natuurlijk te gek voor woorden als brussel eist dat de concessie word ingetrokken als ns 1 jaar de puncaliteit doelen niet haalt.
Maar dat is dan ook niet de eis.

Wat men in ruil voor het onderhands gunnen wil, is dat er duidelijk meetbare doelen worden opgenomen in het contract en dat de vervoerder daarop wordt afgerekend. Als een vervoerder jaar-op-jaar de doelstellingen niet haalt kan het niet zo zijn dat er opnieuw onderhands wordt gegund.
pi_159240043
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat men in ruil voor het onderhands gunnen wil, is dat er duidelijk meetbare doelen worden opgenomen in het contract en dat de vervoerder daarop wordt afgerekend. Als een vervoerder jaar-op-jaar de doelstellingen niet haalt kan het niet zo zijn dat er opnieuw onderhands wordt gegund.
Precies zoals ze nu dus ook hebben..
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:26:23 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159240166
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Precies zoals ze nu dus ook hebben..
Eigenlijk wel, met als verschil dat Europa nu dus kan zeggen "Gij zult niet opnieuw aan de NMBS gunnen, want de NMBS heeft de afgelopen jaren de doelstellingen niet gehaald."

Men zou bijvoorbeeld België dus kunnen verplichten tot een aanbesteding.
pi_159240220
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wie gaat die doelen vaststellen? De overheid als eigenaar van ns? Europa als pleiter voor de marktwerking? De kamer?

En wie gaat onderzoeken wat precies het resultaat van die doelen zijn? Er zijn tegenwoordig al twee onofficiele puncaliteit cijfers(van onbetrouwbare websites) en een officieel cijfer waar zowel ns als de kamer kritiek op hebben, dat zal bij andere cijfers niet anders zijn.

Gaan we dan een idioote doelstelling krijgen als cijfers van de reiziger?
pi_159240334
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:28 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Wie gaat die doelen vaststellen? De overheid als eigenaar van ns? Europa als pleiter voor de marktwerking? De kamer?

En wie gaat onderzoeken wat precies het resultaat van die doelen zijn? Er zijn tegenwoordig al twee onofficiele puncaliteit cijfers(van onbetrouwbare websites) en een officieel cijfer waar zowel ns als de kamer kritiek op hebben, dat zal bij andere cijfers niet anders zijn.

Gaan we dan een idioote doelstelling krijgen als cijfers van de reiziger?
Die doelen staan in de concessie, zij bijvoorbeeld vervoerplan van NS voor de uitwerking ervan.
pi_159240438
Het maakt niet zoveel uit wat je zegt want die Limbo die denkt dat ze doelen kunnen opnemen als 'ruim minstens 5 kranten op'. Enzo.
pi_159240484
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Die doelen staan in de concessie, zij bijvoorbeeld vervoerplan van NS voor de uitwerking ervan.
Die doelen stellen niks voor, en over de uitkomst word altijd weer gemopperd.

Als de nederlandse staat in 2025 weer soortgelijke doelstellingen vaststeld krijgt ns een riante positie en is brussel genaaid.

Dat lijkt me niet het idee van dat europese plan.
pi_159240513
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:33 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Die doelen stellen niks voor, en over de uitkomst word altijd weer gemopperd.

Als de nederlandse staat in 2025 weer soortgelijke doelstellingen vaststeld krijgt ns een riante positie en is brussel genaaid.

Dat lijkt me niet het idee van dat europese plan.
Haha. Joker.
pi_159240521
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het maakt niet zoveel uit wat je zegt want die Limbo die denkt dat ze doelen kunnen opnemen als 'ruim minstens 5 kranten op'. Enzo.
Mag hopen dat je het niet over mij hebt......
pi_159240556
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:34 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Mag hopen dat je het niet over mij hebt......
Wie anders!?
pi_159240588
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Haha. Joker.
Jij wilt toch niet gaan beweren dat ns moeite moet doen om hun doelstellingen te halen?

Ze hebben de afgelopen 3 jaar een heleboel verkeerd gedaan en nog slagen se met vlag en wimpel.
pi_159240613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wie anders!?
Ik ben al en tijdje geen limbo meer en ik pleit juist voor strengere doelstellingen.
pi_159240726
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:36 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Jij wilt toch niet gaan beweren dat ns moeite moet doen om hun doelstellingen te halen?

Ze hebben de afgelopen 3 jaar een heleboel verkeerd gedaan en nog slagen se met vlag en wimpel.
http://www.ns.nl/binaries(...)staties_nov_v2.0.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')