abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:49:34 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159222006
Dus, er kwam een vrouw door de trein die pennen en briefjes aan het uitdelen was. Ik dacht “Ah fuck, weer een bedelaar." Blijkt het een enquêteur te zijn. :')
pi_159222223
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:05 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Vandaag praat de Tweede Kamer met de Parlementaire Enquêtecommissie Fyra. Voor Beter OV hoopt dat de staatssecretaris van I en M, al dan niet onder druk van de Kamer, de enig juiste beslissing neemt: intrekking van de concessie van de NS voor de HSL-Zuid. Immers, na het fiasco rond aanbesteding van de concessie en aanschaf van de treinen, kwam niets terecht van de beloften van de NS. “U kunt op ons rekenen”, schreef toenmalig NS-directielid Van Vroonhoven aan de toenmalige staatssecretaris, maar dat bleek een holle frase. Onvergeeflijke borstklopperij.

De vervanger van de Fyra rijdt veel te vaak met vertraging, valt veel te vaak uit en biedt een onaanvaardbaar slecht comfort. Door technische storingen stromen toiletten over, en geven verlichting en verwarming herhaaldelijk de geest. Bij de prestaties van IC-Direct is van een opwaartse lijn is geen sprake. De NS ontbeert zelfs het eest elementaire inzicht in zijn eigen prestaties op de HSL-Zuid: afgelopen december bleek dat de NS zelfs niet eens in staat was, het gerealiseerde zitplaatsaanbod op de juiste wijze uit te rekenen. Dan ben je als exploitant diep gezonken. Dat naast de IC-Direct (tussen Amsterdam en Breda) overigens ook de IC-Brussel van een bedroevende kwaliteit blijkt te zijn, is algemeen bekend.

Al met al is Nederland voor wat betreft het gebruik door de NS van zijn hogesnelheidslijn het lachertje van Europa.

Zie verder: http://voorbeterov.nl/nasleep-fyra-debacle-vervolg
"Beste kamer,

Vandaag heb ik besloten om de concessie in te trekken. Wie er morgen gaat rijden weet ik nog niet. Ik laat de reizigers in de kou staan op 'advies' van VBOV.

Kusjes Sharon."
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:05:03 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159222357
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:59 schreef b2py het volgende:

[..]

"Beste kamer,

Vandaag heb ik besloten om de concessie in te trekken. Wie er morgen gaat rijden weet ik nog niet. Ik laat de reizigers in de kou staan op 'advies' van VBOV.

Kusjes Sharon."
Je weet zelf ook wel dat dat niet zo werkt :')
pi_159222434
Uiteraard maar de concessie intrekken is ook geen oplossing.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:11:46 #180
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_159222518
Morgen rijdt Virgin er met gloeiend hip spul, iedereen blij O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:15:28 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159222595
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:07 schreef b2py het volgende:
Uiteraard maar de concessie intrekken is ook geen oplossing.
Blijven aanmodderen met NS wel dan? Want ze doen het zo goed en niemand anders kan het beter, dus je hoeft zelfs niet eens te kijken of dat kan? Met de kennis van nu, enzo? :?

Alle gekheid op een stokje, ik zit de concessie eens na te lezen... de mogelijkheid tot het intrekken van (een gedeelte van) de concessie wordt terloops genoemd ("ohja, volgens de wet mogen we 'm ook intrekken als we echt niks anders meer kunnen doen"), terwijl er wel uitgebreid wordt gepraat over boetes en midtermreviews. Ik denk dus dat de overheid de concessie nog niet intrekt al dondert er morgen een bodemplaat onder iedere ICR-stam vandaan. :')
pi_159222653
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Blijven aanmodderen met NS wel dan? Want ze doen het zo goed en niemand anders kan het beter, dus je hoeft zelfs niet eens te kijken of dat kan? Met de kennis van nu, enzo? :?

Alle gekheid op een stokje, ik zit de concessie eens na te lezen... de mogelijkheid tot het intrekken van (een gedeelte van) de concessie wordt terloops genoemd ("ohja, volgens de wet mogen we 'm ook intrekken als we echt niks anders meer kunnen doen"), terwijl er wel uitgebreid wordt gepraat over boetes en midtermreviews. Ik denk dus dat de overheid de concessie nog niet intrekt al dondert er morgen een bodemplaat onder iedere ICR-stam vandaan. :')
Nouja, sinds de concessie HSL is geintegreerd in de concessie HRN trek je het hele net onderuit.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:21:07 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159222703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja, sinds de concessie HSL is geintegreerd in de concessie HRN trek je het hele net onderuit.
Je kunt een deel uit de concessie halen:
quote:
Toepassing van artikel 43, eerste lid, van de wet, bepalende dat de concessie geheel of gedeeltelijk kan worden ingetrokken indien is gebleken dat de concessiehouder de concessie niet of niet naar behoren heeft uitgevoerd, betreft een sanctie op slecht presteren. In geval intrekking van delen van de concessie plaatsvindt, treedt de concessieverlener in overleg met NS over de aanpassing van de concessie. Door onttrekking aan het hoofdrailnet van een vervoerdienst en uitvoering hiervan door de opvolgende concessiehouder kan nieuwe samenloop ontstaan. Dit is het geval wanneer deze dienst een overlap van ten minste twee stations heeft met het (overgebleven) deel van het hoofdrailnet. Het ontstaan van samenloop mag effectuering van de sanctie (intrekking van delen van de concessie) niet belemmeren. In het zevende lid is dan ook opgenomen dat NS dergelijke nieuwe samenloop dient te accepteren.
(pagina 98)

Je zou de HSL dus weer uit de HRN-concessie kunnen halen zonder dat dit gevolgen heeft voor de rest van het land.
pi_159222722
Ah ik zie het. Dat wist ik niet. Het staat de integratie van de HSL verder in het HRN wel weer in de weg. Keuzes keuzes.
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 10:24:28 #185
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159222760
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb gereageerd dat ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat het stelnummer 4806 is.
En dat werd voor zoete koek aangenomen. _O-
Als het over Stoma gaat, is de reactie al verwijderd -O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:25:40 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159222782
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:22 schreef b2py het volgende:
Ah ik zie het. Dat wist ik niet. Het staat de integratie van de HSL verder in het HRN wel weer in de weg. Keuzes keuzes.
De integratie die voor deze jaren gepland staat stelt nog niet zo veel voor (één trein die een hoekje afsnijdt, poe-hoe). Wat er gaat gebeuren wanneer er eenmaal ICNG is is gewoon nog niet bekend.

Integratie van de HSL met het HRN zou ook vanuit Den Haag aangestuurd kunnen worden, door bijvoorbeeld een nieuwe concessie te maken waarin een aantal treinen doorrijdt de regio in, of die geheel uit het HRN worden gesloopt.

Een soort CrossCountry-franchise.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als het over Stoma gaat, is de reactie al verwijderd -O-
Nee, Fæcesboek.
pi_159222864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

De integratie die voor deze jaren gepland staat stelt nog niet zo veel voor (één trein die een hoekje afsnijdt, poe-hoe). Wat er gaat gebeuren wanneer er eenmaal ICNG is is gewoon nog niet bekend.

Integratie van de HSL met het HRN zou ook vanuit Den Haag aangestuurd kunnen worden, door bijvoorbeeld een nieuwe concessie te maken waarin een aantal treinen doorrijdt de regio in, of die geheel uit het HRN worden gesloopt.

Een soort CrossCountry-franchise.
Wat dacht je van Den Haag - Eindhoven? En op de huidige infrastructuur zou een andere vervoerder het ook niet kunnen realiseren.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:35:10 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159222965
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat dacht je van Den Haag - Eindhoven? En op de huidige infrastructuur zou een andere vervoerder het ook niet kunnen realiseren.
Dat zeg ik, een hoekje afsnijden.

En eens, in het huidige kader zou een Arriva het niet per definitie beter doen. Misschien minder defect materieel, maar als er iets naar de klote gaat zal ook Arriva er een zware dobber aan hebben.
pi_159222997
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zeg ik, een hoekje afsnijden.

En eens, in het huidige kader zou een Arriva het niet per definitie beter doen. Misschien minder defect materieel, maar als er iets naar de klote gaat zal ook Arriva er een zware dobber aan hebben.
Ik had al verwacht dat je die zou aanhalen. DB/Arriva heeft in eigen land dermate problemen ook dat in niet verwacht dat ze zo vlot in de markt kunnen springen.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:48:30 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159223198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik had al verwacht dat je die zou aanhalen. DB/Arriva heeft in eigen land dermate problemen ook dat in niet verwacht dat ze zo vlot in de markt kunnen springen.
Maar DB is niet Arriva, en Arriva Nederland heeft tot nu toe altijd geleverd.
pi_159223331
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Welk belang zou de rijksoverheid dienen als ze de concessie intrekken? Immers ns is 100% van de rijksoverheid dus logischerwijs moet ns zoveel mogelijk rijden. Elke cent die naar arriva gaat komt niet in de nederlandse schatkist
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159223411
Alle reizigers hebben nu niets aan de Webcare :o
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:03:45 #193
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_159223487
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:59 schreef b2py het volgende:
Alle reizigers hebben nu niets aan de Webcare :o
ja normaal wel he :X
pi_159223513
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja normaal wel he :X
De jongens doen hun best om je van zo goed mogelijk advies te voorzien.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:27:02 #195
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159223910
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:04 schreef Merode32 het volgende:

[..]

De jongens doen hun best om je van zo goed mogelijk advies te voorzien.
Ja mosterd na de maaltijd en met de standaard zin -Ik hoop dat je alsnog een goede reis hebt, kusjes henk-
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:28:57 #196
200192 Darkwing_Duck
pi_159223943
Als de hele handel gewoon werkt en op tijd is heb je al dat soort shit niet nodig....

Die Xtra Reisplanner ook, Beste app in de categorie -weetikveel- Om je godverdomme kapot te schamen, als de prestaties beter waren had zo een prachtige app niet nodig geweest... :r
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:42:11 #197
67174 Dos37
Come on Twente
pi_159224227
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja mosterd na de maaltijd en met de standaard zin -Ik hoop dat je alsnog een goede reis hebt, kusjes henk-
Of 'Heb de drukte al gemeld in de druktemeter in de app' :D die zit on der CRTL+V denk ik.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_159224299
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als de hele handel gewoon werkt en op tijd is heb je al dat soort shit niet nodig....

Die Xtra Reisplanner ook, Beste app in de categorie -weetikveel- Om je godverdomme kapot te schamen, als de prestaties beter waren had zo een prachtige app niet nodig geweest... :r
Een groot deel ligt ook aan faalrail, laten we eerlijk zijn.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:53:20 #199
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_159224447
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Zo'n app is WEL nodig aangezien we geen spoorboekjes en geen vertrekstaten meer hebben. Maar dan moet je er wel wat aan hebben. Wat hier zo "best" aan is, geen idee. Vorig jaar om deze tijd liep ik nog te spouwen op de vormgeving, vooral van de kaartjes. Sindsdien heb ik er niet meer naar gekeken.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:55:09 #200
200192 Darkwing_Duck
pi_159224493
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo'n app is WEL nodig aangezien we geen spoorboekjes en geen vertrekstaten meer hebben. Maar dan moet je er wel wat aan hebben. Wat hier zo "best" aan is, geen idee. Vorig jaar om deze tijd liep ik nog te spouwen op de vormgeving, vooral van de kaartjes. Sindsdien heb ik er niet meer naar gekeken.
Wat is er mis met de Railplanner app bijvoorbeeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')