ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Met gevaar voor eigen leven werd deze foto gemaakt van de Speno in Arnhem
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wij hebben gewoon een geweldige dag achter de rug. Jij koos ervoor om daar niet bij te zijn. Prima. Zou echt niet weten waar ik nu een probleem mee zou moeten hebben.
Maar misschien is juist dat wel wat er nu voor zorgt dat je je ongemakkelijk voelt
Op zondag 17 januari 2016 00:53 schreef Dr_Flash het volgende: Wij hebben gewoon een geweldige dag achter de rug. Jij koos ervoor om daar niet bij te zijn. Prima. Zou echt niet weten waar ik nu een probleem mee zou moeten hebben.
Maar misschien is juist dat wel wat er nu voor zorgt dat je je ongemakkelijk voelt
Ja dit dus, je doet net alsof je de beste dag van het jaar achter de rug hebt terwijl je gewoon een leuke dag met leuke mensen hebt gehad, ik koos er inderdaad voor om daar niet bij te zijn en ik heb daar precies helemaal NUL spijt van. Nou en! Doe niet alsof ik dat wel heb.
Hee Dennis. Captrain komt jou kant op. 12u14 vanaf Kijfhoek met 1621&lege autotrein vertrokken. 12:45 door Rotterdam Centraal gepland ri. Gouda-Breukelen-Amersfoort ev
Op zondag 17 januari 2016 12:36 schreef greavy het volgende: Hee Dennis. Captrain komt jou kant op. 12u14 vanaf Kijfhoek met 1621&lege autotrein vertrokken. 12:45 door Rotterdam Centraal gepland ri. Gouda-Breukelen-Amersfoort ev
Dank je. Zit nu bij Assel, hoe laat is dat ding bij Hilversum?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
NMBS heeft vrij recent gemeld dat er "de komende jaren" geen plannen meer zijn om het Oostelijke ringspoor bij Antwerpen weer te openen voor reizigersvervoer. De reizigersaantallen lagen er te laag, en inmiddels zouden de reizigers al ander vervoer gevonden hebben naar stations, waardoor het niet meer rendabel is.
Daarbij is eigenlijk de enige trein die misschien Antwerpen Dam en Oost weer zou kunnen bedienen de L-trein van/naar Roosendaal, maar dat betekent een reistijdverlenging voor veel meer reizigers dan er weer extra reizigers bijkomen. Goh, dat kon iedereen wel bedenken.
Het is trouwens een iets aangepaste variant voor de S-Bahn Rhein-Ruhr. De oorspronkelijke kop vind ik niet zo, maar die wat rondere zoals hier op de foto heeft wel wat.
Dat stuk spoor dat nu langs de Elbe gaat is wel een van de mooiste stukjes spoor in Duitsland.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
as Ergebnis ist die Querung der Staatsgrenze zwischen Deutschland und Tschechien durch einen 26 Kilometer Basistunnel im Osterzgebirge
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 17 januari 2016 18:43 schreef bork het volgende: Andere tunnel, die moet er komen door het Osterzgebirge 26 kilometer om de reistijd van Dresden naar Praag van 2 uur te reduceren tot 50 minuten.
Dat stuk spoor dat nu langs de Elbe gaat is wel een van de mooiste stukjes spoor in Duitsland.
Zou wel een mooi project zijn.
De snelweg volgt min of meer die route al. Met de Fernbus, met max 100 km/u, is de reistijd nu al maar ongeveer 1:55 uur en als het laatste stukje snelweg tussen Usti en Lovosice eindelijk klaar is zal dat nog wel 10 minuten korter worden. Als de trein ook in de toekomst langs Decin moet slingeren en er 2:30 over blijft doen, dan is dat niet echt concurrerend meer.
Maar - 50 minuten, dat is minder dan de halve reistijd als van Dresden naar Berlijn. Dat is dan wel erg opvallend!
Zelfde stuk staat iets specifieker over HSL Eindhoven - Düsseldorf
quote:
Auf der bestehenden Eisenbahnstrecke zwischen Eindhoven und Düsseldorf via Venlo und Mönchengladbach ist es bislang nicht möglich, zusätzlichen hochwertigen Personenverkehr fahren zu lassen, da es zwischen Kaldenkirchen und Dülken einen eingleisigen, 12,5 Kilometer langen "Flaschenhals" gibt.
Dat kost 105 miljoen en kan in 2020 klaar zijn (nb. in de jaren 90 werden de kosten op 42 mil. geraamd.)
Gaat niet om een HSL maar om het verbeteren van de huidige situatie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 17 januari 2016 18:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bocht bij Melnik nog even rechttrekken en hoppa nog 20 minuten eraf en je kan forenzen tussen die twee steden.
Nee, dat is volgens mij al nodig om die 50 minuten te halen.
Nou jah, 50 minuten is nog binnen mijn forensgrens eigenlijk. Ik vind dit soort dingen echt megastoer. De enige grens waar ze nu hard overeen gaan is België-Frankrijk in de hele wereld, toch?
Een kennis die in de trein zat en dat meegegapt heeft en dacht "Daar maak ik James blij mee"? 2558 = namelijk de L-trein tussen Roosendaal-Puurs (of tegenrichting)
Op zondag 17 januari 2016 19:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou jah, 50 minuten is nog binnen mijn forensgrens eigenlijk. Ik vind dit soort dingen echt megastoer. De enige grens waar ze nu hard overeen gaan is België-Frankrijk in de hele wereld, toch?
Ja die vergat ik even! Kanaaltunnel én BE-DE heb ik expres niet meegenomen. FR-DE is dat al op volle snelheid in bedrijf of komt daar überhaupt iets waar er met snelheden van rond de 300km/u de grens over wordt gejakkerd?
Ja die vergat ik even! Kanaaltunnel én BE-DE heb ik expres niet meegenomen. FR-DE is dat al op volle snelheid in bedrijf of komt daar überhaupt iets waar er met snelheden van rond de 300km/u de grens over wordt gejakkerd?
BE-DE heeft ICE en Thalys over HSL 3 (250 km/u), FR-DE heeft ICE en TGV, FR-ES heeft TGV en AVE. Dat zijn allemaal grensoverschrijdende hogesnelheidslijnen.
Een basistunnel is lange tunnel die niet alleen één berg doorsnijdt maar onder een heel gebergte door gaat. Dat is vooral belangrijk voor goederentreinen, want die hoeven dan dus nergens steil omhoog te rijden.
Edit: Die HSL-tunnel tussen Perpignan en Barcelona is wel een beetje een twijfelgeval eigenlijk.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2016 19:44:31 ]
BE-DE heeft ICE en Thalys over HSL 3 (250 km/u), FR-DE heeft ICE en TGV, FR-ES heeft TGV en AVE. Dat zijn allemaal grensoverschrijdende hogesnelheidslijnen.
Is dat ding tussen Frankrijk en Spanje dan al dusdanig af dat daar hard wordt geknald? Want dat was een beetje lafjes 120km/u rijden eerst. HSL3 in België stopt voor de grens en treinen gaan daar niet met hoge snelheid de grens over.
Ik ga in Mei eens met de AVE de grens over naar Barcelona.
Voorlopige planning:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanuit Barcelona terug wil ik nog een rondje via Frankrijk doen denk ik, maar weet nog niet precies hoe&wat. Misschien dat ik mijn rondje in Italië ook aanpas, en dan nog even via Venetië ga, en van daaruit naar Barcelona reis. Dan wordt het rondje door Frankrijk dus wel korter.
Word ik me met toch al voor de tweede keer binnen drie kwartier gecontroleerd Eerst kort na vertrek uit Amersfoort door een conducteur, en nu net weer tussen Deventer en Almelo door een s&v-team.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Grappig, dat artikel heb ik eens gelezen nadat ik iets over dat bewuste ongeluk gezien had op Discovery. Leest fijn weg (even copy-pasten in notepad vanwege de kleuren van de website zelf).
Iemand hier die nog adviezen kan geven over tips betreffende routes in Italië? Ik denk dat het de kustlijn wordt, en dan vanaf Turijn of Genova toch nog even doorsteken naar Venetië, en via daar naar Barcelona & dan vanuit Barcelona weer huiswaarts, zonder een lange tocht door Frankrijk.
Is dat ding tussen Frankrijk en Spanje dan al dusdanig af dat daar hard wordt geknald? Want dat was een beetje lafjes 120km/u rijden eerst.
Tegenwoordig rijdt men gewoon aan volle snelheid door die tunnel heen.
In de beginjaren reed er alleen een TGV tot Figueras-Vilafant en moest er daar worden overgestapt op AVEs, omdat er nog niet voldoende materieel was voor meer verkeer.
Renfe heeft toen een aantal S/100's aangepast voor het rijden in Frankrijk, en SNCF heeft een serie Spanjegeschikte Duplexen ontvangen. Het verschil zit o.a. in de airco, die beter bestand is tegen het warmere Spaanse klimaat.
quote:
HSL3 in België stopt voor de grens en treinen gaan daar niet met hoge snelheid de grens over.
Ik dacht dat HSL 3 tot net in Duitsland doorliep, maar dat is niet zo want Hergenrath ligt nog net in België. Je hebt gelijk.
Op zondag 17 januari 2016 20:38 schreef greavy het volgende: Iemand hier die nog adviezen kan geven over tips betreffende routes in Italië? Ik denk dat het de kustlijn wordt, en dan vanaf Turijn of Genova toch nog even doorsteken naar Venetië, en via daar naar Barcelona & dan vanuit Barcelona weer huiswaarts, zonder een lange tocht door Frankrijk.
Op zondag 17 januari 2016 20:38 schreef greavy het volgende: Iemand hier die nog adviezen kan geven over tips betreffende routes in Italië? Ik denk dat het de kustlijn wordt, en dan vanaf Turijn of Genova toch nog even doorsteken naar Venetië, en via daar naar Barcelona & dan vanuit Barcelona weer huiswaarts, zonder een lange tocht door Frankrijk.
Weet je zeker dat je naar Venetie wil? De treinrit ernaartoe is niet bijster interessant (Povlakte) en de stad zelf vond ik vooral druk en duur. Die kanaaltjes zijn leuk maar ik vond rest niet heel bijzonder. Dan zou ik zelf toch langer in Spanje treinen en daar nog een leuk stadje meepakken ofzo.
Weet je zeker dat je naar Venetie wil? De treinrit ernaartoe is niet bijster interessant (Povlakte) en de stad zelf vond ik vooral druk en duur. Die kanaaltjes zijn leuk maar ik vond rest niet heel bijzonder. Dan zou ik zelf toch langer in Spanje treinen en daar nog een leuk stadje meepakken ofzo.
Venetië moet je ooit eens gezien hebben. Ik vond het in de zomer daar goed toeven hoor. Leuke backpackerscamping buiten de stad, goedkope en frequente bus naar de stad zelf en daar een beetje ronddolen. Helaas ben ik wel Spanje > Italie en kan ik het inderdaad aanraden om eens de hele noord-west kust van Spanje per trein af te leggen (als je er tijd voor hebt ). Zelf niet gedaan maar je ziet vanuit de auto de spoorlijnen diverse malen langs de mooiste landschappen rijden.
Op zondag 17 januari 2016 18:43 schreef bork het volgende: Andere tunnel, die moet er komen door het Osterzgebirge 26 kilometer om de reistijd van Dresden naar Praag van 2 uur te reduceren tot 50 minuten.
Dat stuk spoor dat nu langs de Elbe gaat is wel een van de mooiste stukjes spoor in Duitsland.
Het is absoluut een mooi project, maar in plaats van hieraan zou Duitsland beter eens wat meer aan het spoor in het westen kunnen besteden. Veel viaducten verkeren in abominabele staat waardoor snelheidsverlagingen gebruikelijk aan het worden zijn.
Het is absoluut een mooi project, maar in plaats van hieraan zou Duitsland beter eens wat meer aan het spoor in het westen kunnen besteden. Veel viaducten verkeren in abominabele staat waardoor snelheidsverlagingen gebruikelijk aan het worden zijn.
Dat is in principe ook de bedoeling. Ze zijn nu bezig met de puntjes op de i te zetten van de nieuwe landelijke investeringsagenda en daar is het de bedoeling dat behoorlijk strikt de volgende volgorde wordt aangehouden:
1. Onderhoud van bestaande infra 2. Capaciteitsvergroting op overbelast verklaarde baanvakken 3. Bouwplannen van het type 'aanbod creëert vraag'
Maar wie weet komt er uit de hoge hoed nog een argument dat het bestaande traject via Bad Schandau / Decin overbelast is of naar verwachting zal worden...
Belangrijke andere HSL-trajecten zoals Hannover - Würzburg en Keulen - Frankfurt zijn ook in de eerste plaats aangelegd omdat de oude spoorlijnen overbelast waren.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2016 23:35:31 ]
Op zondag 17 januari 2016 23:21 schreef J.B. het volgende: in plaats van hieraan zou Duitsland beter eens wat meer aan het spoor in het westen kunnen besteden.
Zolang het maar geen wafelijzerpolitiek wordt... "oost-Duitsland krijgt een nieuwe spoortunnel, dus krijgt west-Duitsland een olieraffinaderij in the middle of nowhere"
DDZ 7506 was als sprinter 5627 onderweg van Utrecht Centraal naar Zwolle gestrand bij Den Dolder nadat het stel de bovenleiding aldaar gesloopt had. DB Schenker-loc 6464 kwam vanuit Amersfoort te hulp en sleepte het stel na bijna 4 uur na het stranden Amersfoort binnen, om hem vervolgens terug te duwen richting de Bokkeduinen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 18 januari 2016 08:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waarom deelden ze vanochtend gratis koffie/thee uit in Zwolle, alles was op tijd en er waren geen stremmingen?
Op maandag 18 januari 2016 09:25 schreef b2py het volgende: Interessante storing wel tussen Sloterdijk en Centraal. 'Veel minder treinen' maar ik vraag me vooral af welke richting dan getroffen wordt..
Tussen Schiphol Airport en Amsterdam Zuid/Hoofddorp/Lelylaan rijden minder treinen door een defecte trein. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Op maandag 18 januari 2016 09:37 schreef b2py het volgende: Dat heeft te maken met brandmelding te Schiphol. Die minder treinen zijn de verdichters tussen Amsterdam en Uitgeest/Alkmaar.
De enige treinen vanaf Sloterdijk die NIET over Schiphol gaan bedoel je?
De enige treinen vanaf Sloterdijk die NIET over Schiphol gaan bedoel je?
Nou, richting Haarlem rijdt alles en als die defecte trein niet op Schiphol had gestaan dan was daar ook normaal verkeer geweest. De enige treinen die er uit gaan zijn als ik het goed zag zijn de kwartiersverdichters van Amsterdam & Alkmaar en Amsterdam & Uitgeest.
Op maandag 18 januari 2016 13:37 schreef dcm360 het volgende: De AH to go loopt een beetje achter. De bon die ik vanochtend kreeg eindigde met 'Fijne Feestdagen!'...
nee, je moet het anders zien. Ze zijn er mooi op tijd bij
Op maandag 18 januari 2016 13:37 schreef dcm360 het volgende: De AH to go loopt een beetje achter. De bon die ik vanochtend kreeg eindigde met 'Fijne Feestdagen!'...
Rosenmontag en aswoensdag zijn al binnenkort hoor
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 15 januari 2016 22:24 schreef Dr_Flash het volgende: Zullen we volgend jaar weer iets zuidelijks doen anders? Je kunt in Noord-Frankrijk ook leuk rondjes maken. Misschien wat handiger voor de randstedelingen onder ons. Al lopen we dan wel het risico dat Darkwing_Duck ook mee wil en zo
Ze hadden herstelwerkzaamheden om iets te fixen dat het weer een beetje kon rijden en daarna weer in bedrijf. Vanavond gaat het weer plat maar ik weet niet of die twee ook met elkaar te maken.
nb: jr. is 10 en stelt al impertinente vragen dus dit is hij wel gepasseerd
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 18 januari 2016 18:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Die grafdingen in Deventer pakken heel vaak mijn pasje niet door mijn portemonnee heen, vooral die met barcodescanners. 2016 is het toch?
En als de lezer je kaart wel pakt gaat dat grafding zo tergend traag open dat de gemiddelde oma met rollator die deurtjes nog mee openduwt.
Op maandag 18 januari 2016 18:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Die grafdingen in Deventer pakken heel vaak mijn pasje niet door mijn portemonnee heen, vooral die met barcodescanners. 2016 is het toch?
Op maandag 18 januari 2016 19:04 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou, WeekendVrij maar omgezet naar AltijdVrij weer, losse kaartjes zijn ¤100,- per maand duurder.
En vervolgens toch een nieuw product aanschaffen bij de aanbieder waar je op moppert..
Fietsen, auto, liften, greenwheels, lopen, taxi, je WC tot Hengelo's grondgebied laten verklaren en flink gaan zitten kakken, zwartrijden, (goederen)machinist worden of carpoolen?
Ik denk niet dat mijn werkgever het op prijs stelt als ik die 60km per dag ga afleggen op de fiets en vervolgens niets meer kan en onderweg niet beschikbaar ben.
Andere vervoerder zou kunnen! Arriva! Probleem is alleen dat die ook AltijdVrij verkopen. En hun maandtrajectkaart is een pak duurder.
Maar ik begrijp dus dat je niet mag mopperen op files als je auto rijdt, dat je blij moet zijn met een springer als je met de trein reist en dat je god moet danken op je blote knieën dat je leeft?
Mocht je niks te doen hebben dan kan ik de volgende documentaire aanraden: On The Rails Of The Double Headed Eagle.
Dit gaat over het spoornetwerk dat het Keizerrijk Oostenrijk en later Oostenrijk-Hongarije in de 19e en 20e eeuw heeft aangelegd, met prachtige sporen, viaducten, schitterende verhalen etc. Van Brody (huidige Oekraīne) tot Triëst, ga er maar voor zitten, in twee delen:
[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 18-01-2016 20:06:11 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 18 januari 2016 19:51 schreef DeaDLocK2K het volgende: Maar ik begrijp dus dat je niet mag mopperen op files als je auto rijdt, dat je blij moet zijn met een springer als je met de trein reist en dat je god moet danken op je blote knieën dat je leeft?
En met je linker hand je rechter schudden om jezelf te feliciteren met het feit dat je niet zulke korte armpjes hebt als een T-rex .
Ze hadden herstelwerkzaamheden om iets te fixen dat het weer een beetje kon rijden en daarna weer in bedrijf. Vanavond gaat het weer plat maar ik weet niet of die twee ook met elkaar te maken.
Ja, dat heeft met elkaar te maken. Er is een spoorstaafbreuk geconstateerd. Ik vermoed dat ze die overdag provisorisch hebben gerepareerd, want de treinen mochten er met beperkte snelheid overheen. Vannacht wordt er een nieuw stuk spoorstaaf in gezet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ja, dat heeft met elkaar te maken. Er is een spoorstaafbreuk geconstateerd. Ik vermoed dat ze die overdag provisorisch hebben gerepareerd, want de treinen mochten er met beperkte snelheid overheen. Vannacht wordt er een nieuw stuk spoorstaaf in gezet.
Gaat het trouwens om de overweg Laan van Osseveld (N345) in Apeldoorn (km2,457)? Daar reden we gisteravond ook al langzaam overheen namelijk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mijn gok zou zijn dat het iig de 2300-nummers zou kunnen betreffen. Andere kandidaten zijn 2200 of 2500.
De SNG zou beginnen met 2701 namelijk en dan pakken ze daar de 2800 bij, ondanks dat die nog redelijk recentelijk in gebruik is geweest voor het onverbouwde SGM.
Maar goed, het zal mij een reet roesten, als het maar rijdt, dat is belangrijker dan welk nummertje erop geplakt zit.
Mijn gok zou zijn dat het iig de 2300-nummers zou kunnen betreffen. Andere kandidaten zijn 2200 of 2500.
De SNG zou beginnen met 2701 namelijk en dan pakken ze daar de 2800 bij, ondanks dat die nog redelijk recentelijk in gebruik is geweest voor het onverbouwde SGM.
Maar goed, het zal mij een reet roesten, als het maar rijdt, dat is belangrijker dan welk nummertje erop geplakt zit.
Was 2500 niet in recent in gebruik geweest door ander NS materieel?