ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Met gevaar voor eigen leven werd deze foto gemaakt van de Speno in Arnhem
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wij hebben gewoon een geweldige dag achter de rug. Jij koos ervoor om daar niet bij te zijn. Prima. Zou echt niet weten waar ik nu een probleem mee zou moeten hebben.
Maar misschien is juist dat wel wat er nu voor zorgt dat je je ongemakkelijk voelt
Op zondag 17 januari 2016 00:53 schreef Dr_Flash het volgende: Wij hebben gewoon een geweldige dag achter de rug. Jij koos ervoor om daar niet bij te zijn. Prima. Zou echt niet weten waar ik nu een probleem mee zou moeten hebben.
Maar misschien is juist dat wel wat er nu voor zorgt dat je je ongemakkelijk voelt
Ja dit dus, je doet net alsof je de beste dag van het jaar achter de rug hebt terwijl je gewoon een leuke dag met leuke mensen hebt gehad, ik koos er inderdaad voor om daar niet bij te zijn en ik heb daar precies helemaal NUL spijt van. Nou en! Doe niet alsof ik dat wel heb.
Hee Dennis. Captrain komt jou kant op. 12u14 vanaf Kijfhoek met 1621&lege autotrein vertrokken. 12:45 door Rotterdam Centraal gepland ri. Gouda-Breukelen-Amersfoort ev
Op zondag 17 januari 2016 12:36 schreef greavy het volgende: Hee Dennis. Captrain komt jou kant op. 12u14 vanaf Kijfhoek met 1621&lege autotrein vertrokken. 12:45 door Rotterdam Centraal gepland ri. Gouda-Breukelen-Amersfoort ev
Dank je. Zit nu bij Assel, hoe laat is dat ding bij Hilversum?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
NMBS heeft vrij recent gemeld dat er "de komende jaren" geen plannen meer zijn om het Oostelijke ringspoor bij Antwerpen weer te openen voor reizigersvervoer. De reizigersaantallen lagen er te laag, en inmiddels zouden de reizigers al ander vervoer gevonden hebben naar stations, waardoor het niet meer rendabel is.
Daarbij is eigenlijk de enige trein die misschien Antwerpen Dam en Oost weer zou kunnen bedienen de L-trein van/naar Roosendaal, maar dat betekent een reistijdverlenging voor veel meer reizigers dan er weer extra reizigers bijkomen. Goh, dat kon iedereen wel bedenken.
Het is trouwens een iets aangepaste variant voor de S-Bahn Rhein-Ruhr. De oorspronkelijke kop vind ik niet zo, maar die wat rondere zoals hier op de foto heeft wel wat.
Dat stuk spoor dat nu langs de Elbe gaat is wel een van de mooiste stukjes spoor in Duitsland.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
as Ergebnis ist die Querung der Staatsgrenze zwischen Deutschland und Tschechien durch einen 26 Kilometer Basistunnel im Osterzgebirge
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 17 januari 2016 18:43 schreef bork het volgende: Andere tunnel, die moet er komen door het Osterzgebirge 26 kilometer om de reistijd van Dresden naar Praag van 2 uur te reduceren tot 50 minuten.
Dat stuk spoor dat nu langs de Elbe gaat is wel een van de mooiste stukjes spoor in Duitsland.
Zou wel een mooi project zijn.
De snelweg volgt min of meer die route al. Met de Fernbus, met max 100 km/u, is de reistijd nu al maar ongeveer 1:55 uur en als het laatste stukje snelweg tussen Usti en Lovosice eindelijk klaar is zal dat nog wel 10 minuten korter worden. Als de trein ook in de toekomst langs Decin moet slingeren en er 2:30 over blijft doen, dan is dat niet echt concurrerend meer.
Maar - 50 minuten, dat is minder dan de halve reistijd als van Dresden naar Berlijn. Dat is dan wel erg opvallend!
Zelfde stuk staat iets specifieker over HSL Eindhoven - Düsseldorf
quote:
Auf der bestehenden Eisenbahnstrecke zwischen Eindhoven und Düsseldorf via Venlo und Mönchengladbach ist es bislang nicht möglich, zusätzlichen hochwertigen Personenverkehr fahren zu lassen, da es zwischen Kaldenkirchen und Dülken einen eingleisigen, 12,5 Kilometer langen "Flaschenhals" gibt.
Dat kost 105 miljoen en kan in 2020 klaar zijn (nb. in de jaren 90 werden de kosten op 42 mil. geraamd.)
Gaat niet om een HSL maar om het verbeteren van de huidige situatie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 17 januari 2016 18:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bocht bij Melnik nog even rechttrekken en hoppa nog 20 minuten eraf en je kan forenzen tussen die twee steden.
Nee, dat is volgens mij al nodig om die 50 minuten te halen.
Nou jah, 50 minuten is nog binnen mijn forensgrens eigenlijk. Ik vind dit soort dingen echt megastoer. De enige grens waar ze nu hard overeen gaan is België-Frankrijk in de hele wereld, toch?
Een kennis die in de trein zat en dat meegegapt heeft en dacht "Daar maak ik James blij mee"? 2558 = namelijk de L-trein tussen Roosendaal-Puurs (of tegenrichting)
Op zondag 17 januari 2016 19:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou jah, 50 minuten is nog binnen mijn forensgrens eigenlijk. Ik vind dit soort dingen echt megastoer. De enige grens waar ze nu hard overeen gaan is België-Frankrijk in de hele wereld, toch?
Ja die vergat ik even! Kanaaltunnel én BE-DE heb ik expres niet meegenomen. FR-DE is dat al op volle snelheid in bedrijf of komt daar überhaupt iets waar er met snelheden van rond de 300km/u de grens over wordt gejakkerd?
Ja die vergat ik even! Kanaaltunnel én BE-DE heb ik expres niet meegenomen. FR-DE is dat al op volle snelheid in bedrijf of komt daar überhaupt iets waar er met snelheden van rond de 300km/u de grens over wordt gejakkerd?
BE-DE heeft ICE en Thalys over HSL 3 (250 km/u), FR-DE heeft ICE en TGV, FR-ES heeft TGV en AVE. Dat zijn allemaal grensoverschrijdende hogesnelheidslijnen.
Een basistunnel is lange tunnel die niet alleen één berg doorsnijdt maar onder een heel gebergte door gaat. Dat is vooral belangrijk voor goederentreinen, want die hoeven dan dus nergens steil omhoog te rijden.
Edit: Die HSL-tunnel tussen Perpignan en Barcelona is wel een beetje een twijfelgeval eigenlijk.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2016 19:44:31 ]
BE-DE heeft ICE en Thalys over HSL 3 (250 km/u), FR-DE heeft ICE en TGV, FR-ES heeft TGV en AVE. Dat zijn allemaal grensoverschrijdende hogesnelheidslijnen.
Is dat ding tussen Frankrijk en Spanje dan al dusdanig af dat daar hard wordt geknald? Want dat was een beetje lafjes 120km/u rijden eerst. HSL3 in België stopt voor de grens en treinen gaan daar niet met hoge snelheid de grens over.
Ik ga in Mei eens met de AVE de grens over naar Barcelona.
Voorlopige planning:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanuit Barcelona terug wil ik nog een rondje via Frankrijk doen denk ik, maar weet nog niet precies hoe&wat. Misschien dat ik mijn rondje in Italië ook aanpas, en dan nog even via Venetië ga, en van daaruit naar Barcelona reis. Dan wordt het rondje door Frankrijk dus wel korter.
Word ik me met toch al voor de tweede keer binnen drie kwartier gecontroleerd Eerst kort na vertrek uit Amersfoort door een conducteur, en nu net weer tussen Deventer en Almelo door een s&v-team.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Grappig, dat artikel heb ik eens gelezen nadat ik iets over dat bewuste ongeluk gezien had op Discovery. Leest fijn weg (even copy-pasten in notepad vanwege de kleuren van de website zelf).
Iemand hier die nog adviezen kan geven over tips betreffende routes in Italië? Ik denk dat het de kustlijn wordt, en dan vanaf Turijn of Genova toch nog even doorsteken naar Venetië, en via daar naar Barcelona & dan vanuit Barcelona weer huiswaarts, zonder een lange tocht door Frankrijk.
Is dat ding tussen Frankrijk en Spanje dan al dusdanig af dat daar hard wordt geknald? Want dat was een beetje lafjes 120km/u rijden eerst.
Tegenwoordig rijdt men gewoon aan volle snelheid door die tunnel heen.
In de beginjaren reed er alleen een TGV tot Figueras-Vilafant en moest er daar worden overgestapt op AVEs, omdat er nog niet voldoende materieel was voor meer verkeer.
Renfe heeft toen een aantal S/100's aangepast voor het rijden in Frankrijk, en SNCF heeft een serie Spanjegeschikte Duplexen ontvangen. Het verschil zit o.a. in de airco, die beter bestand is tegen het warmere Spaanse klimaat.
quote:
HSL3 in België stopt voor de grens en treinen gaan daar niet met hoge snelheid de grens over.
Ik dacht dat HSL 3 tot net in Duitsland doorliep, maar dat is niet zo want Hergenrath ligt nog net in België. Je hebt gelijk.
Op zondag 17 januari 2016 20:38 schreef greavy het volgende: Iemand hier die nog adviezen kan geven over tips betreffende routes in Italië? Ik denk dat het de kustlijn wordt, en dan vanaf Turijn of Genova toch nog even doorsteken naar Venetië, en via daar naar Barcelona & dan vanuit Barcelona weer huiswaarts, zonder een lange tocht door Frankrijk.
Op zondag 17 januari 2016 20:38 schreef greavy het volgende: Iemand hier die nog adviezen kan geven over tips betreffende routes in Italië? Ik denk dat het de kustlijn wordt, en dan vanaf Turijn of Genova toch nog even doorsteken naar Venetië, en via daar naar Barcelona & dan vanuit Barcelona weer huiswaarts, zonder een lange tocht door Frankrijk.
Weet je zeker dat je naar Venetie wil? De treinrit ernaartoe is niet bijster interessant (Povlakte) en de stad zelf vond ik vooral druk en duur. Die kanaaltjes zijn leuk maar ik vond rest niet heel bijzonder. Dan zou ik zelf toch langer in Spanje treinen en daar nog een leuk stadje meepakken ofzo.
Weet je zeker dat je naar Venetie wil? De treinrit ernaartoe is niet bijster interessant (Povlakte) en de stad zelf vond ik vooral druk en duur. Die kanaaltjes zijn leuk maar ik vond rest niet heel bijzonder. Dan zou ik zelf toch langer in Spanje treinen en daar nog een leuk stadje meepakken ofzo.
Venetië moet je ooit eens gezien hebben. Ik vond het in de zomer daar goed toeven hoor. Leuke backpackerscamping buiten de stad, goedkope en frequente bus naar de stad zelf en daar een beetje ronddolen. Helaas ben ik wel Spanje > Italie en kan ik het inderdaad aanraden om eens de hele noord-west kust van Spanje per trein af te leggen (als je er tijd voor hebt ). Zelf niet gedaan maar je ziet vanuit de auto de spoorlijnen diverse malen langs de mooiste landschappen rijden.
Op zondag 17 januari 2016 18:43 schreef bork het volgende: Andere tunnel, die moet er komen door het Osterzgebirge 26 kilometer om de reistijd van Dresden naar Praag van 2 uur te reduceren tot 50 minuten.
Dat stuk spoor dat nu langs de Elbe gaat is wel een van de mooiste stukjes spoor in Duitsland.
Het is absoluut een mooi project, maar in plaats van hieraan zou Duitsland beter eens wat meer aan het spoor in het westen kunnen besteden. Veel viaducten verkeren in abominabele staat waardoor snelheidsverlagingen gebruikelijk aan het worden zijn.