dennistd | zondag 2 maart 2014 @ 19:34 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
ziggyziggyziggy | zondag 2 maart 2014 @ 19:35 |
Nou ja, je aankomst wordt in elk geval wat uitgesteld. ![]() | |
JDude | zondag 2 maart 2014 @ 19:36 |
Was zelfs het openingsitem van het RTL Nieuws. Daar hebben ze het ook over Rotterdam-Zuid. Thalys rijdt via Breda en Utrecht zie ik net. | |
dennistd | zondag 2 maart 2014 @ 19:38 |
Gisteren in Duitsland was ik onderweg van Köln naar Wuppertal. Bij Solingen kwam na een stilstand van vijf minuten de mededeling dat vanwege een stilgevallen trein we omgeleid zouden worden via Düsseldorf en niet zouden stoppen in Haan. Vijf minuten daarna kwam de mededeling dat ook op het spoor naar Düsseldorf een trein stilgevallen was, en dat we nu toch via Haan zouden gaan en via het tegenspoor. Even later vertrokken we het linkerspoor op naar Haan. De automatische omroep had zelfs door dat de Ausstieg in Haan nu links was ipv rechts. Uiteindelijke vertraging: <10 minuten. [ Bericht 2% gewijzigd door dennistd op 02-03-2014 19:52:53 ] | |
b2py | zondag 2 maart 2014 @ 19:39 |
Geografisch is het natuurlijk ook Rotterdam Zuid ![]() | |
JDude | zondag 2 maart 2014 @ 19:42 |
De politie verklaarde dat het gezien de locatie van het ongeval niet de verwachting was dat het om bezoekers van de Kuip zou gaan. Dus station Stadion zal de locatie dan ook niet zijn lijkt me... | |
greavy | zondag 2 maart 2014 @ 19:47 |
De kant van uitstappen moet de machinist instellen in de cabine, zit doorgekoppeld aan de omroep. | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 20:02 |
Oh, toch niet bij de kuip. Valt niet mee voor politiemensjes. Stationsnaamborden lezen. Ze zijn wel dood trouwens. Gesprongen / gevallen / geduwd geen idee. | |
greavy | zondag 2 maart 2014 @ 20:02 |
Rotterdam C.-Antwerpen-C./Breda/Dordrecht Zondag 2 Maart 19:53 Oorzaak Tussen Rotterdam C. en Dordrecht rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. Gebruik de tram tussen Den Haag C. en Delft. | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 20:03 |
Wacht wat? ![]() Klungelbrigade 2 is weer bezig ![]() | |
greavy | zondag 2 maart 2014 @ 20:05 |
Rotterdam C.-Den Haag C. Zondag 2 Maart 19:48 Oorzaak Tussen Rotterdam C. en Den Haag HS rijden er veel minder treinen door een verstoring elders. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:42 uur verholpen. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 20:06 |
Lees: het zal wel ergens morgenmiddag worden. | |
greavy | zondag 2 maart 2014 @ 20:08 |
Zit moeder niet mee: Defecte trein bij Nijmegen, dus kreeg omreisadvies via Utrecht-Rotterdam. Is ze voorbij Arnhem, ziet ze de verstoring bij Rotterdam. HC zegt "Ja, dan kunt u het beste toch maar naar Rotterdam reizen, dan bent u daar alvast." Op haar vraag om via Geldermalsen te reizen "Nee, via Rotterdam bent u sneller in Zwijndrecht hoor. Ook door deze verstoring." Nou, zij zit nu in de Sprinter naar Geldermalsen op mijn aandringen, is 21:33 in Dordrecht, 21:56 in Zwijndrecht. Had ze niet gered via Rotterdam gok ik. | |
b2py | zondag 2 maart 2014 @ 20:10 |
Denk je?![]() | |
greavy | zondag 2 maart 2014 @ 20:10 |
Heee, de Betuweroute ligt eruit. Maar die ligt er toch al het hele weekend uit door gepland onderhoud. | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 20:12 |
Waarom kan ik geen reisadvies krijgen van Sloehaven naar Eemsmond? ![]() | |
Peterselieman | zondag 2 maart 2014 @ 20:18 |
Er zijn vanuit Arnhem Goederen 9 ICRm BDs-rijtuigen naar Haarlem gesleept ten behoeve van ombouw voor de HSL, zodat daar ook met stuurstanden kan worden gereden http://www.flickr.com/photos/lesley001/12885228554/ | |
Duvel | zondag 2 maart 2014 @ 20:19 |
Is dat kruispunt van die botsende trams alweer vrij? | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 20:20 |
Kennelijk, anders krijg je dat advies niet. Toch? ![]() | |
greavy | zondag 2 maart 2014 @ 20:21 |
HTM meldt die storing niet meer. | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 20:23 |
En wat zegt dat? ![]() | |
greavy | zondag 2 maart 2014 @ 20:25 |
Weinig. Maar normaalgesproken zou die informatie kloppen. | |
greavy | zondag 2 maart 2014 @ 20:27 |
Vandaag met een kennis in België wezen hobbyen met de auto. Hierbij alvast 3 plaatjes:![]() NMBS 430 Deze dag met een kennis even op pad gegaan richting België voor een foto-jacht. De eerste echte fotostop langs de lijn was bij Tielen gepland, aan lijn 29 tussen Herentals en Turnhout. Hier passeert Break 430 als IR-trein naar Antwerpen Centraal. ![]() Spoorwerken Vanormelingen - STAS 08-275 Unimat 3S Terwijl wij uit de wind in de auto zaten te wachten op een MW41 als IR-trein naar Neerpelt, zag ik ver voor verwachte doorkomst een trein aankomen. Snel de ladder weer op zijn positie zetten dus! Een fraai treintje die zich liet zien was deze kleine Unimat, een stopmachine. Deze was opweg richting Lier, en passeert vlak voor Lier de 2 fotografen. ![]() NMBS 304 Na de MW41'en zou de IR-trein naar Turnhout ook weer moeten passeren, en na goed doorrekenen zou het de schone Break 304 zijn. En die passeerde ons hier voor de tweede keer vandaag voor de lens, in de 3 omlopen tellende IR-trein Antwerpen-Turnhout, nu vlak voor Lier. | |
DriekOplopers | zondag 2 maart 2014 @ 20:41 |
De Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoekt de trambotsing van vandaag, maar dat is niet genoeg. ILT moet niet incident na incident onderzoeken, maar kijken naar het totaalplaatje. Hoe zit het met de veiligheidscultuur (ontwerp, onderhoud, scholing personeel) bij de HTM? Reizigersorganisatie Maatschappij Voor Beter OV dringt bij ILT aan op een gedegen onderzoek naar de HTM. http://www.voorbeterov.nl/page10.php | |
James1988 | zondag 2 maart 2014 @ 20:57 |
Goede reactie ![]() | |
Peterselieman | zondag 2 maart 2014 @ 21:08 |
ik sluit me hierbij aan. Er zijn de laatste tijd net even te veel incidenten bij de HTM geweest om het zomaar voorbij te laten gaan ... | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 21:10 |
Veel te veel ernstige incidenten ja. Eigenlijk een schande dat ILT kennelijk door VBOV daarop gewezen moet worden en zelf nog niet het verband gelegd had. | |
b2py | zondag 2 maart 2014 @ 21:14 |
Hoho, wie zegt dat ILenT geen lopend onderzoek al heeft? | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 21:17 |
Ik. Niemand zegt dat dat wel zo is. | |
b2py | zondag 2 maart 2014 @ 21:18 |
Ik denk dat 95% van de dingen die ILenT doet niet bekend is bij het brede publiek, laat staan bij het hobby publiek. | |
Salatrel | zondag 2 maart 2014 @ 21:20 |
Aan capaciteit geen gebrek tussen den Haag c en Rotterdam. Mijn SPR reed met virm6 ipv een sgm3 en vertraging bij aankomst in Rotterdam was slechts 1,5 minuten. | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 21:23 |
En dus moet ik vooral maar aannemen dat men ermee bezig is, al was het maar OMDAT er iets gebeurd is? ![]() | |
b2py | zondag 2 maart 2014 @ 21:24 |
Nee, maar je stelt wel dat het een schande is dat ILenT er zelf niet aan denkt en door een clubje er op wordt gewezen, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. | |
KomtTijd... | zondag 2 maart 2014 @ 21:25 |
Pfft en je komt nieteens even gedag zeggen als je in dezelfde trein zit als ik? Die VIRM6 was wel een opluchting idd op het overvolle perron op HS. | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 21:27 |
Nou en? Ik mag dat stellen. Aan ILT om het te weerleggen. Of niet. ![]() | |
James1988 | zondag 2 maart 2014 @ 21:29 |
Onder het motto 'pakken wat je pakken kunt en die treinen laten rijden'. En ja, dat is positief. Ik ben benieuwd of morgenochtend de treinen allemaal weer hun juiste materieel hebben, of dat we SGMm-3 gaan zien waar normaal 10 bakken VIRM rijdt. | |
b2py | zondag 2 maart 2014 @ 21:29 |
Alsof die het wat boeit wat een roeptoeter op het www zegt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 21:31 |
Nee, waarschijnlijk niet ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 21:34 |
![]() | |
b2py | zondag 2 maart 2014 @ 21:35 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 2 maart 2014 @ 21:39 |
Homo ![]() Heej, ik ga pitten. Wil het morgen ECHT weer gaan proberen naar Delft. Op welke manier dan ook. | |
James1988 | zondag 2 maart 2014 @ 21:42 |
De treinen tussen Rotterdam en Dordrecht kunnen weer gaan rijden, onderzoek is afgerond. | |
Peterselieman | zondag 2 maart 2014 @ 21:47 |
Als dat zo is dan zal dat vanzelf blijken. | |
Salatrel | zondag 2 maart 2014 @ 21:50 |
toen ik op het perron liep op den Haag c stond er idd nog Venlo op de koersrol ![]() | |
GlenSpey | zondag 2 maart 2014 @ 22:45 |
Wist niet dat ze zoveel van dat spul staande hadden ![]() Trouwens een beste zeldzaamheid, heb na anderhalf jaar stage welgeteld 1 keer met een BDS mogen rijden ![]() | |
dennistd | maandag 3 maart 2014 @ 04:36 |
Er zijn er 32 waarvan er maar 18 in dienst zijn, vanwege de grote hoeveelheden ICRm in de Benelux en ICD | |
Duvel | maandag 3 maart 2014 @ 07:08 |
Een van die prachtige voorbeelden van kapitaalvernietiging door NS. | |
JDude | maandag 3 maart 2014 @ 07:44 |
Om 7:45 al instappen in een Sprinter vol confetti. Die heeft vannacht geen bezem gezien gok ik zo. | |
Duvel | maandag 3 maart 2014 @ 07:59 |
Carnaval. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 maart 2014 @ 08:11 |
Ik hoor net dat die 2 doden bij Rotterdam Zuid gisteren, zogenaamde "treinstunters" waren ![]() | |
Duvel | maandag 3 maart 2014 @ 08:41 |
Insturen als nominatie voor een Darwin Award. | |
Duvel | maandag 3 maart 2014 @ 08:42 |
Zou een noodremming met de railremmen erbij nou zorgen voor een slechtere afloop dan zonder, zit ik me ineens af te vragen. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 maart 2014 @ 08:45 |
Wellicht een vonkenregen? | |
greavy | maandag 3 maart 2014 @ 08:49 |
Herstelwerkzaamheden Dordrecht Maandag 3 Maart 08:34 Oorzaak Op station Dordrecht moet een wissel gerepareerd worden. Verwachting Hierdoor is er vanaf 9.12 uur gedurende ruim een half uur geen treinverkeer mogelijk tussen Dordrecht en Zwijndrecht. Vanaf 9.42 uur kunnen de treinen weer rijden volgens dienstregeling, behalve de Intercity Venlo-Den Haag Centraal, deze laatste rijdt de rest van de dag niet tussen Dordrecht en Den Haag Centraal. Reisadvies Houdt u rekening met een langere reistijd. | |
Duvel | maandag 3 maart 2014 @ 08:57 |
Wat ik me ook afvraag, is wanneer de OV chipkaart sterft. Ik hoop snel. M'n ouwe moer is 60+, dus heeft een kaart met keuzedagen. Nu wil ze een trein hebben om 8:52, dus normaal zou je dan zeggen: koop een kaartje vol tarief tot het eerste punt waar het 9:00 is, en daarna heb je vrij reizen. Zo niet met de OV-faalkaart. Als je vóór 8:55 incheckt, is het reizen op saldo tot je volgende uitcheck, en natuurlijk staan er nergens (behalve Amstel of zo) paaltjes op het perron. Waarom, vraag ik me af, kan dat ding niet gewoon saldo rekenen tot 9:00?! Waarom is het primaire doel van dat kutding het narren van reizigers? Was er vroeger een escape waar de reiziger iets aan had: snel blokkeren! Was iets vroeger makkelijk? Maak het moeilijk tot onmogelijk. Door de plee ermee! | |
Duvel | maandag 3 maart 2014 @ 08:57 |
Minder ruimte onder het draaistel? | |
James1988 | maandag 3 maart 2014 @ 09:01 |
ProRail: "Zie je nou wel dat wissels kut zijn?" Ik zag net een SGMm-3 rijden in de IC Den Haag - Venlo (8:51 uit Breda), lijkt me niet helemaal de gewenste capaciteit voor die trein. ![]() | |
Duvel | maandag 3 maart 2014 @ 09:02 |
Ik wens ProRail veel jeuk en een te korte arm. | |
James1988 | maandag 3 maart 2014 @ 09:04 |
De reisinformatie in Breda was nog niet helemaal wakker, daar werd omgeroepen dat het defect wissel in Rotterdam zou liggen. | |
Dr_Flash | maandag 3 maart 2014 @ 09:17 |
Zag het net staan in Den Haag Centraal ja. Ic Venlo rijdt niet wegens defect wissel. Maar nu dus blijkbaar weer een ander wissel. Zootje falers bijmekaar godverdomme | |
spectrumanalyser | maandag 3 maart 2014 @ 09:22 |
wat een raar weekend. 2 mensen die op de rails zijn gaan liggen terwijl een trein in volle vaart aankwam. en een bericht van een auto die op carnavalsvierders is ingereden .... dan maar even wat anders. twee platen van zaterdag; ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 3 maart 2014 @ 09:25 |
Ik zit nu in Rotterdam in de IC naar Lelystad van 9:22, omroep: "We zullen iets later vertrekken omdat we wachten op een andere trein. De IC naar Vlissingen mag niet verder rijden, we wachten op overstappende reizigers uit die trein." Die trein komt uit de richting waar deze trein heen gaat (Den Haag)... Logica van Jan Lekmevestje. | |
spectrumanalyser | maandag 3 maart 2014 @ 09:31 |
dat is voor de mensen die in de verkeerde trein gestapt zijn. ![]() | |
James1988 | maandag 3 maart 2014 @ 09:32 |
Da's dan jammer voor ze. Mijn trein heeft nu +6 dankzij die actie, en staat nu ergens stil in een weiland. edit: +10 zelfs inmiddels ![]() | |
DriekOplopers | maandag 3 maart 2014 @ 09:39 |
Nee, erger nog: ProRail krijgt straks Spithorst aan de telefoon en in de mail! ![]() | |
DriekOplopers | maandag 3 maart 2014 @ 10:11 |
Commentaar MVBOV hier: http://www.voorbeterov.nl/130219.php | |
Salatrel | maandag 3 maart 2014 @ 10:13 |
of ze vertrekt gewoon een half uurtje later.... | |
mschol | maandag 3 maart 2014 @ 10:15 |
ik noem maar even iets raars hoor: Ze zal maar ergens hebben afgesproken met een vriendin... | |
Salatrel | maandag 3 maart 2014 @ 10:20 |
dan spreekt ze een half uurtje later af. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 maart 2014 @ 10:25 |
ja, of ze checkt voor 6:30 in.. Het is niet alleen maar in het nadeel van de klant. Het zijn wel andere nadelen. Dat dan weer wel. | |
spectrumanalyser | maandag 3 maart 2014 @ 10:34 |
een echte koersrol, die zie je helaas niet meer. greavy had er twee jaar geleden eentje. wellicht dat HKS metals met beleid sloopt, dat ze daar te zien zijn. | |
mschol | maandag 3 maart 2014 @ 10:39 |
ah, we moeten als klanten ons aanpassen op het systeem, i.p.v. het systeem aan ons? way to go indeed ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | maandag 3 maart 2014 @ 10:41 |
dat oude gedoe met 2 kaartjes was ook niet echt de bedoeling he. | |
KomtTijd... | maandag 3 maart 2014 @ 10:47 |
Geniaal is dat toch? Dat je om 16:00 in groningen incheckt en vervolgens gratis dwars door de spits naar Maastricht kunt reizen? ![]() Beetje krom is het wel maar het werkt 2 kanten op. Overigens hebben ze op schiphol de palen op het perron een week geleden ofzo buiten werking gesteld ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 3 maart 2014 @ 10:47 |
Nou.. Die magneetremmen zitten toch boven het spoor? Dus het lijkt mij niet dat het verder veel ruimte vreet. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 maart 2014 @ 10:49 |
Dat is zo ongeveer de hele essentie van het kortingssysteem. Anders kan je net zo goed de hele dag korting geven. | |
mschol | maandag 3 maart 2014 @ 10:54 |
met papieren kaartjes had je een punt, met een digitaal product is er geen enkele reden meer om dit niet maximaal soepel in te stellen: als jij om 8:50 incheckt, en je korting begint om 9:00 betaal jij gewoon de volle mep voor 10 minuten reizen, daarna gaat automatisch je korting in.. i.p.v. nu: we checken om 8:50 in en we rekenen de hele reis voltarief... | |
Salatrel | maandag 3 maart 2014 @ 10:55 |
ze kan al om 08:55 inchecken met keuzevak zodat ze de trein van 09:00 kan halen. Elke trein die in die marge valt is een "bonus" maar néé nu plannen we de dag zo dat we de trein van 08:52 willen/ moeten nemen. Sorry hoor maar dat is gewoon slechte planning. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 maart 2014 @ 10:58 |
leuke financiële leegloopconstructie. De oude kaartjesconstructie zorgde dan iig nog voor twee keer de dure startkilometers waardoor dat bij korte reizen sowieso al niet loonde. | |
mschol | maandag 3 maart 2014 @ 11:02 |
van de consument bedoel je? zolang het duidelijk is gecommuniceerd (ja dat is wel een issue van de NS, true) zie ik geen probleem hoor het is beter als de ultieme financiële trek-de-consument-leeg constructie die ze nu hebben | |
Mr_Klaasje | maandag 3 maart 2014 @ 11:03 |
Nee voor NS natuurlijk. Dat kan je niet van een bedrijf verwachten als er al genoeg beperkingen zijn om geld te kunnen verdienen. Dat hele rijden met treintjes zodat jij en ik er mee kunnen reizen moet ergens van betaald worden. | |
mschol | maandag 3 maart 2014 @ 11:07 |
http://www.nu.nl/economie/3203589/meer-winst-ns-in-2012.html 264 miljoen winst is natuurlijk niet genoeg om het van te betalen? ![]() | |
James1988 | maandag 3 maart 2014 @ 11:09 |
Dat doe ik wel eens, iets voor 16:00 uit Groningen en na 19:00 in Breda aankomen, ideaal. :-) | |
Mr_Klaasje | maandag 3 maart 2014 @ 11:21 |
Kwaliteitsverbeteringen kosten geen geld? Er is genoeg wat verbetert kan worden met name als het gaan om grote verstoringen en spitspunctualiteit.. Laten we daar maar eens wat aan gaan doen in plaats van te lopen piepen over die paar euro's van de gemiddeld rijkste groep van Nederland als ze persé een half uur eerder op reis moeten. | |
DriekOplopers | maandag 3 maart 2014 @ 11:23 |
Het met de botte bijl in drieën hakken en aanbestedingsrijp maken van alle nationale spoorsystemen in Europa, dat ging mij te ver. Maar aan allerlei monopolistengedrag van de nationale spoorvervoerders en het handjeklap tussen die vervoerders en de overheid moet een halt worden toegeroepen. De reiziger verdient een betere bescherming, in heel veel Europese staten. De besluiten die het Europees Parlement deze week heeft genomen, zijn daarvoor slechts een eerste stap. Lees hier de hele column over de besluiten van het Europarlement: http://www.voorbeterov.nl/page3.php | |
Mr_Klaasje | maandag 3 maart 2014 @ 11:25 |
Ik zat wat op Opeenshadikhet te lezen en vroeg mij wat af: Hoe denken jullie dat IC 200 eruit zal zien? Ik denk zelf aan dubbeldeksmaterieel met op sommige aspecten behoorlijk wat sprintertrekjes. | |
Salatrel | maandag 3 maart 2014 @ 11:29 |
en nu de cijfers van 2013. want die waren stuk minder gunstig | |
DriekOplopers | maandag 3 maart 2014 @ 11:34 |
Ja, ten gevolge van het wanbeleid van NS in het Fyra-dossier. Eigen schuld, dikke bult. | |
mschol | maandag 3 maart 2014 @ 11:35 |
ik ben het zelden met je eens, maar in deze ga ik met je mee ![]() | |
KomtTijd... | maandag 3 maart 2014 @ 11:37 |
Die kortingsconstructie is er om mensen te stimuleren buiten de spits te reizen. Niet om oma's die te stug zijn om hun reis buiten de spits te plannen zoveel mogelijk gratis/goedkope treinkilometers te sponsoren. Als je je reis zo planned dat je de spits mijdt, krijg je een korting. Doe je dat niet, betaal je het volle pond. Dat stimuleert mensen buiten de spits te reizen en dat is PRECIES de doel van het systeem. En daar zijn duizenden zakelijke spitsreizigers gigantisch bij gebaat. | |
Straatcommando. | maandag 3 maart 2014 @ 12:50 |
Dit inderdaad.. | |
Duvel | maandag 3 maart 2014 @ 13:15 |
En vroeger was het geen probleem om dan een treintje eerder te nemen met een kaartje vol tarief, omdat een halfuurdienst die net voor heel vertrekt best kut is. En dan heeft oma tenminste iets langer de tijd om met haar kleindochter aan de andere kant van het land te tutten. | |
KomtTijd... | maandag 3 maart 2014 @ 13:33 |
Vroeger kreeg je gewoon een boete als je met een kortingskaartje in een trein zat die om 08:59 vertrokken was. Tegenwoordig kun je als je snel bent al om 08:55 een trein met korting nemen. | |
Peterselieman | maandag 3 maart 2014 @ 13:35 |
klopt. Heb er zelf genoeg ervaring mee ![]() Totdat ze de dienstregeling weer omgooiden was de 8.59 uur sneltrein van Leeuwarden naar Groningen een mooie ![]() | |
James1988 | maandag 3 maart 2014 @ 13:41 |
Ik verwacht vooral 'meer van hetzelfde'. Met DDZ is een lijn ingezet voor hoe een dubbeldeks intercity eruit moet zien (zoals te zien was bij de impressie van VIRMm), ik verwacht bij de IC200 eenzelfde interieur. Verder verwacht ik meer vermogen dan een VIRM (ik denk rond 3,5 MW) en dan nog wat dingen om comfortabel op de HSL te rijden, zoals het WaKo-systeem van de Twindexx Swiss Express. | |
KomtTijd... | maandag 3 maart 2014 @ 13:43 |
Ik heb redelijk standaard een trein die om 18:27 vertrekt (vorig jaar 18:26). Gewoon even bij de paal wachten tot'ie op 18:25 springt en je rit is gratis/met korting. Soms staan er gewoon meerdere mensen te wachten. | |
Straatcommando. | maandag 3 maart 2014 @ 13:51 |
Oh en Plan V ![]() | |
ReisT | maandag 3 maart 2014 @ 14:29 |
Ik hoop dat het iets van Stadler wordt, dan kan je tenminste bij allen zitplaatsen normaal uit het raam kijken. Heeft een WaKo, of een ander kantelbaksysteem, wel zin op een HSL die zo aangelegd is dat je er zónder dergelijke systemen comfortabel met hoge snelheden overheen kan rijden? Ik vraag mee dan eerder af of zoiets nuttig kan zijn op gewone spoorlijnen, als NS daar ook 200 wil kunnen gaan rijden. | |
James1988 | maandag 3 maart 2014 @ 14:40 |
De verkanting op de HSL is zodanig ontworpen dat een trein die 250/300 rijdt er prima doorheen gaat, maar juist bij lagere snelheden hangt de trein ontzettend schuin wat oncomfortabel is voor de reizigers, maar vooral voor personeel dat door de trein heen loopt. Met WaKo (wankel-compensatie) zou je wellicht dit schuin hangen kunnen compenseren. | |
Mr_Klaasje | maandag 3 maart 2014 @ 15:07 |
Ik bedoelde het meer in de trant van.. Gelijkvloerse instap, lichtgewicht bouw, sneller optrekken enzo. Zo zie je meteen dat als de insteek ietsje anders is de uitkomst het tegenovergestelde kan zijn. | |
James1988 | maandag 3 maart 2014 @ 15:11 |
Gelijkvloerse instap zal er sowieso komen, want dat is een concessie-eis. Hoe dit in de praktijk gerealiseerd wordt valt nog te bezien, dankzij de perronhoogte van 76cm is de combinatie gelijkvloerse instap + dubbeldekker moeilijk te realiseren. Misschien gaat er een OMNEO-achtige constructie komen waarbij er een enkeldeks tussenrijtuig is o.i.d. | |
daanski82 | maandag 3 maart 2014 @ 15:36 |
(offtopic) TAtta's be like: niet aan de spel regels houden ook niet die 1 of 5 min ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 maart 2014 @ 15:49 |
hmm, ze gaan sleutelen aan de tarieven als je reist met meerdere vervoerders. Komt erop neer dat het papieren kaartje ietsje duurder wordt en reizen met de chip wat goedkoper, zodat de tarieven ongeveer gelijk komen te liggen. Nu kun je vanwege het degressief tarief van de NS vaak goedkoper uit zijn als je een papieren kaartje pakt ipv de chipper http://www.treinreiziger.(...)_iets_duurder-146056 | |
Litpho | maandag 3 maart 2014 @ 15:55 |
Maar uiteraard eerst het papieren kaartje duurder. Daarna, als het zo uitkomt, wellicht de ov-chipkaart ook eens goedkoper. Of misschien ook niet. | |
b2py | maandag 3 maart 2014 @ 16:23 |
Wanneer gaat een voor mobiel geschikte website in de lucht? | |
spectrumanalyser | maandag 3 maart 2014 @ 16:51 |
voor een entreekaartje van het spoorwegmuseum maak ik de website wel even geschikt voor mobiel (responsive) | |
b2py | maandag 3 maart 2014 @ 16:56 |
![]() Je mag mijn tweede entree gratis toegangsbewijs uit de spoordeelweken wel hebben in de zomer ![]() | |
b2py | maandag 3 maart 2014 @ 17:04 |
Wissel 381 te Rotterdam heeft een gescheurd puntstuk, mogelijk de probleemwissel tussen Den Haag en Dordrecht. | |
James1988 | maandag 3 maart 2014 @ 17:13 |
Vanochtend heeft Dordrecht - Zwijndrecht een half uur plat gelegen ivm herstel van een defect wissel, dus lijkt me niet. Dat de IC Den Haag - Venlo de hele dag niet rijdt tussen Den Haag en Dordrecht zal wel andere oorzaken hebben... | |
spectrumanalyser | maandag 3 maart 2014 @ 17:19 |
voor de Intercity Alkmaar-Maastricht van 11:26 (843) is ICRm (E-LOC-1700 + ICR-9-B10) ingezet. nice! | |
b2py | maandag 3 maart 2014 @ 17:30 |
Het wissel is wel eerste wissel dat je tegenkomt vanuit Willemsspoortunnel richting Rotterdam, en dan binnenste spoor. Alles gaat momenteel via buitenspoor richting Rotterdam. Ps. Schiet eens op jij, ik ben al onderweg ![]() | |
DriekOplopers | maandag 3 maart 2014 @ 17:40 |
Lukt die reparatie vannacht dan wel? Spullen voorradig etc? Het gaat tussen Rotterdam en Dordrecht dus niet om een, maar om twee wisselproblemen? Puntstuk bij Rotterdam en vanmorgen spoedreparatie bij Dordrecht? | |
James1988 | maandag 3 maart 2014 @ 17:45 |
Ik zit nog op m'n werk, ben er echt niet eerder dan afgesproken hoor ![]() | |
b2py | maandag 3 maart 2014 @ 17:51 |
Wordt niet gemeld op somda, maar standaard 1:15 puntstukken zijn geen probleem zo ver ik weet. En voor je tweede vraag, geen idee. Ik vermoed dat het allemaal gewoon dat wissel op Rotterdam is en dat er vanmorgen een ultrasoon meting nodig is geweest om de toestand te bepalen. | |
greavy | maandag 3 maart 2014 @ 20:14 |
Goed nieuws: Deze zomer (begin juli tot eind september) gaan er weer internationale treinen van/naar Griekenland rijden. Er komt een dagelijkse nachttrein Beograd-Thessaloniki bestaande uit Macedonische en Griekse rijtuigen. Door de crisis werd er een aantal jaar geleden flink gesneden in een hele hoop treindiensten waaronder ook internationale verbindingen, die helemaal vervielen. Dit is dus ineens een positieve ontwikkeling. Bron: Diverse bronnen | |
Yreal | maandag 3 maart 2014 @ 20:43 |
Waarom kan ik nou geen dalvrij voor een paar maanden afsluiten.. | |
spectrumanalyser | maandag 3 maart 2014 @ 20:46 |
verder nog; in April weer DD-AR op de baan, is al bekend waar? als de poortjes op perrons dichtgaan, dan komt er een gratis product 'Passagerecht'. ![]() bijvoorbeeld voor de tunnel onder station Alkmaar, als je daar doorheen wilt heb je alsnog een OVchipkaart nodig met daarop het 'Passagerecht'. of is 1 april ditjaar erg vroeg begonnen? | |
Frozen-assassin | maandag 3 maart 2014 @ 21:16 |
Hopelijk dat laatste, het is van de zotte | |
b2py | maandag 3 maart 2014 @ 22:08 |
Wordt september. | |
bork | maandag 3 maart 2014 @ 22:09 |
Nee hoor , het is echt waar (het eerste), ik heb hier een paar maanden geleden al iets over gepost hier in dit forum maar niemand reageerde. Er komen dus ook pasjes om onder het spoor door te gaan voor sommige stations wanneer je geen OVchip hebt, de naam weet ik niet meer, die had ik toen ook vermeld. bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1124217/ | |
Dr_Flash | maandag 3 maart 2014 @ 22:24 |
het is nog steeds van de zotte ![]() | |
_serial_ | maandag 3 maart 2014 @ 22:31 |
Ja de tijd tussen 2 nachtdiensten ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 4 maart 2014 @ 03:30 |
Ik hoop niet dat je dan elke keer dat je erdoor wilt dat passagerecht moet laden, maar dat-ie gewoon altijd werkt? Als ik bij elke passage steeds naar de automaat moet kan ik net zo goed eromheen lopen, die tijdswinst ben ik dan al kwijt.. | |
Litpho | dinsdag 4 maart 2014 @ 07:13 |
Gevolgd door "niemand gebruikt de passagekaartjes, blijkbaar was er toch geen behoefte om door het station te lopen --> met stille trom afschaffen" ![]() | |
Fiorano | dinsdag 4 maart 2014 @ 08:35 |
Haha heb je straks je hele portemonnee vol met van die passage kaartjes ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 09:55 |
Het Italiaanse Trenord heeft de eerste van 5 nieuwe dubbeldekkers mogen ontvangen die ze bij AnsaldoBreda besteld hebben. De Vivalto is een trek-duw-trein met een maximumsnelheid van 160 km/u en een uiterlijk dat in de DDR niet zou misstaan.![]() Met hoeveel jaren vertraging de treinen zijn geleverd is niet bekend. | |
spectrumanalyser | dinsdag 4 maart 2014 @ 10:01 |
wellicht kunnen ze dat van die gratis kaartjes beter vergeten en de mensen met het passagerecht herkenbaar maken door het dragen van een gele ster op de kleding. | |
JDude | dinsdag 4 maart 2014 @ 10:20 |
Een van de interessante features van de in aanbouw zijnde Bredase OV-terminal, is dat er naast een trein- en busstation, winkels en kantoren ook woningen in het pand worden gerealiseerd. Zal me benieuwen of de nieuwe bewoners bij de sleuteloverdracht ook een OV-chipkaart met passagerecht overhandigd krijgen ![]() | |
KomtTijd... | dinsdag 4 maart 2014 @ 10:22 |
Lijkt me wel ideaal om daar te wonen. Mits die Fyra/IC Direct het een beetje blijft doen. | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 10:37 |
Grote kans dat het onbetaalbaar wordt, zoals met driekwart van de nieuwbouw in Breda | |
dennistd | dinsdag 4 maart 2014 @ 10:53 |
Met een nog iets vlakkere kop is het inderdaad net dit: ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 4 maart 2014 @ 11:14 |
Afgelopen maandag werd bij de Ter Haak Terminal het vertrek van de eerste goederentrein gevierd. Links een rijtuig Plan E van de stichting historisch dieselmaterieel gekoppeld met twee rijtuigen van Herik Rail. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 maart 2014 @ 14:17 |
De NS en Arriva willen het treinvervoer tussen Gouda en Alphen aan den Rijn vanaf december 2016 vijftien jaar lang uit gaan baten. De provincie Zuid-Holland zal in april een winnaar van de aanbesteding bekendmaken. http://www.alphens.nl/nie(...)st-alphen-gouda.html Het betekent ook dat de weg vrij is voor de NS om de frequentie op Utrecht - Leiden te gaan verdubbelen naar 4 treinen per uur, omdat de trein van Gouda niet meer doorrijdt naar Leiden zoals nu in de spitsuren 2x per uur wel gebeurt. | |
remcoP | dinsdag 4 maart 2014 @ 14:33 |
![]() ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 4 maart 2014 @ 14:35 |
Da's een beetje als claimen dat de achterhoek het economische centrum van Nederland is ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 maart 2014 @ 14:35 |
precies. Het is een lijntje van niets naar nergens, zeker omdat voor Leiden nog overgestapt moet worden ook. | |
remcoP | dinsdag 4 maart 2014 @ 14:38 |
Een andere in hetzelfde straatje:
| |
Straatcommando. | dinsdag 4 maart 2014 @ 14:41 |
Da's er dan een waar ik nog mee te maken heb, in negatieve zin dan.. waarom dat in vredesnaam een IC station is ![]() Zelfde vraag ik me af bij kutstationnetjes als Arnhem Zuid, Elst, Lent in de IC Zwolle-Roosendaal. Alleen voor Elst kan ik me, ergens heel ver weg, iets voorstellen dat het nut heeft omdat daar het boemeltje naar Tiel stopt, maar had gelezen dat daar ook het een en ander voor in de pijpleiding lag. Ach, ze worden regelmatig overgeslagen, dus ik denk dat ze alvast aan het oefenen zijn om er helemaal niet meer te stoppen ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 14:50 |
Dat de IC Roosendaal - Zwolle in die gare kutstatioonetjes tussen Nijmegen en Arnhem stopt is omdat er geen plek meer was voor een sprinter, o.i.d. ![]() | |
ReisT | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:03 |
Idem voor de Klomp. Daar stopt de IC ook alleen maar omdat er geen sprinter langs komt. | |
spectrumanalyser | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:06 |
9 stuurstandrijtuigen zijn overgebracht van Arnhem goederen naar Nedtrain Haarlem om te worden omgebouwd voor gebruik op de HSL als IntercityDirect.![]() ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:10 |
Daarover gesproken, momenteel is er weer iets naar de klote gegaan op de HSL. Gevolg: Minder ICd's. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:14 |
Dat hele griffo gat mogen ze ook wel platgooien anders. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:16 |
Nee dat geldt voor Olst en Wijhe. Tussen Nijmegen en Zutphen rijdt al keurig een sprinter. | |
Peterselieman | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:16 |
Het programma van eisen van de concessie Limburg is ook bekendgemaakt. Wat er precies onder de concessie valt is nog niet helemaal bekend, aangezien er nog gedebatteerd wordt over de decentralisatie van de stoppers Maastricht Randwyck - Roermond en Heerlen - Sittard. Voor de rest valt de hele provincie eronder, inclusief de treinverbinding Heerlen - Aken en de Maaslijn. Op laatstgenoemde lijn wil men meer treinen laten rijden en elektrificatie. Bekendmaking van de winnaar van de concessie is in december. Ingangdatum is december 2016. http://www.ovpro.nl/bus/2(...)t-nijmegen-roermond/ | |
Prins_Pils | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:18 |
Klopt, maar de Stadsregio Arnhem-Nijmegen wilde per se dat Arnhem Zuid en Nijmegen-Lent vier keer per uur bediend worden. Losse sprinter erbij kon niet dus werd het de 3600. | |
Straatcommando. | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:19 |
Vandaar, want hij stopt niet tussen Arnhem en Zutphen op de kleinere stations. | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:24 |
Zou me niks verbazen als die hele provincie naar Arriva gaat. | |
Peterselieman | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:29 |
mij ook niet, maar ik verwacht stevige concurrentie van xx/Veolia en ook Qbuzz. Syntus lijkt me niet, al streden ze wel mee in de concessie Brabant-Oost. | |
remcoP | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:37 |
Qbuzz ook? Dan wordt het dus ook Qtreinn? | |
MTL | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:39 |
Abellio voor de treinen i.s.m. Qbuzz voor de bussen gok ik dan. | |
Peterselieman | dinsdag 4 maart 2014 @ 15:49 |
misschien, mogelijk onder het attest van Abellio, maar onder eigen naam | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:05 |
Abellio kan ook zelf bussen rijden, doen ze in o.a. Londen. ![]() | |
JDude | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:08 |
Mét klein NS-logootje op de bussen zelfs. Afgelopen zondag nog te zien in Top Gear. | |
Moira | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:17 |
Hoe meer Arriva, hoe beter. (Mono, te lui om zelf in te loggen). | |
boriq | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:22 |
SGM2 waar ICR7 moet rijden ziet er wel belachelijk gezellig uit. ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:37 |
Het onderzoek van ILT naar bijna-botsing Hattemebrbroek is er. Schokkend! Rapport plus commentaar Voor Beter OV hier: http://www.voorbeterov.nl/page5.php | |
ReisT | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:37 |
Lekker boeiend als Qbuzz straks toch wordt ingelijfd door Abellio Nederland BV. | |
Bitlord | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:40 |
Mooie plaatjes! Mijn indruk is dat sommige van de stuurstandrijtuigen al bijna 5 jaar stilstaan. Klopt dat? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:42 |
Het is helemaal niet schokkend, het is precies dat wat er al bekend was. En die terugkoppelingssystemen voor ATB-vv is natuurlijk allemaal grote onzin, men moet gewoon per direct ERTMS uitrollen. | |
DriekOplopers | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:45 |
Eensch. Dat moet ook de conclusie zijn van dit onthutsende rapport en die stellingname zal MVBOV ook waarschijnlijk wel gaan uitventen.. | |
ReisT | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:47 |
Dat klopt, ze zijn aan de kant gezet toen de combi Traxx+ICR over de HSL ging rijden. | |
spectrumanalyser | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:52 |
ja dat klopt. hoop nog veel foto's ervan te plaatsen. want dit is werkelijk geweldig materieel. | |
Moira | dinsdag 4 maart 2014 @ 16:57 |
Anne | dinsdag 4 maart 2014 @ 17:19 |
En dat filmpje is hier van toegevoegde waarde, omdat? | |
Dr_Flash | dinsdag 4 maart 2014 @ 17:21 |
Mono probeert zijn vriendin een ban aan te naaien denk ik ![]() | |
Moira | dinsdag 4 maart 2014 @ 17:27 |
Hij zei dat ik het moest delen en dit topic stond open ![]() Trouwens ook net weer de FOK! docu gekeken waarin jij een hoofdrol speelt ![]() | |
boriq | dinsdag 4 maart 2014 @ 17:31 |
holy fuking shit. Wat halen sommige kneuzen voor een toeren uit bij een gestoorde overweg. Staat er een halve DM90 op de overweg, moet je er nog even voorlangs met je bouwvakkersbusje en op je scootmobiel. Krijg toch echt de ...... | |
Anno1982 | dinsdag 4 maart 2014 @ 18:50 |
Hmm hoe was het ook alweer? "Tussen Zwolle en Deventer is geen behoefte aan een sprinter, want de intercity stopt er. Die stopt er omdat er geen sprinter bij past vanwege het enkelspoor. En dat enkelspoor wordt niet verdubbeld, omdat er geen behoefte is aan een sprinter" (ofzoiets...) ![]() Ik heb bij DD-AR / DDZ altijd gezegd dat de ontwerper het model van het PVR gepakt heeft en daar vervolgens de trein tussen getekend heeft, maar dit slaat alles. Gaat leuk worden met de bovenleiding aan de zuidkant van Venlo dan. ![]() | |
Bitlord | dinsdag 4 maart 2014 @ 18:55 |
Deze conducteur doet iets wat ik al jaren niet meer heb meegemaakt in NL: tussen elk station door de trein lopen en iedereen controleren die ze daarvoor nog niet heeft gecontroleerd. Edit: toch jammer dat ik weer naar een plaatsbewijs wordt gevraagd. Drie separate UVB-en in een bak is wel een recordje voor mij trouwens. [ Bericht 8% gewijzigd door Bitlord op 04-03-2014 19:05:39 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 4 maart 2014 @ 18:57 |
Terwijl dit juist niet het PVR helemaal uitbuit. De bovenverdieping is zelfs best krap. Later, bij de moderne dubbeldekkers in Duitsland, hebben ze het ontwerp aangepast, met gebogen ruiten, om het PVR nog beter te benutten. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2014 18:57:53 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 4 maart 2014 @ 18:57 |
Omdat nimby's allergisch zijn voor badslippers vooral ![]() | |
Anno1982 | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:03 |
Universele kutreden om vooral nergens infrastructuur aan te leggen... veel minder spannend | |
spectrumanalyser | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:04 |
voor de plaat; PVR staat voor Profiel van Vrije Ruimte. de ruimte waartussen geen andere objecten mag staan zoals seinpalen, bovenleidingpalen. als ik het goed begrijp is dat de maximale afmeting die een trein mag hebben. | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:05 |
Het wordt helemaal leuk als er een ongebruikte spoorlijn ligt en mensen die zijn gaan gebruiken als achtertuintje enzo, en dan gaan klagen als er plannen zijn om dat ding weer in gebruik te nemen. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:08 |
maximale afmeting die een trein kan gebruiken (denk aan bochten en zo) | |
Anno1982 | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:23 |
Precies... kan gebruiken. Er is geen enkele verplichting om dat ook daadwerkelijk te doen. Als we dat op de weg zouden toepassen reden er allemaal blokjes rond. ![]() | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:24 |
Stoptonend sein passage Hattemerbroek 2 september 2013 Beantwoording Kamervragen van de leden Hoogland en Oosenbrug (PvdA) over de gebrekkige dekking van telefoonproviders in spoor- en metronettunnels Beantwoording Kamervragen over verduurzaming van regionale OV-aanbestedingen | |
greavy | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:38 |
Hahaha. RRF heeft bij Infrabel & ProRail capaciteit aangevraagd om bij de aankomende werkzaamheden tussen Maastricht-Sittard/Valkenburg (inschuiven dak van nieuw spoorviaduct bij Nazereth en Limmel) de Dolimetrein vanuit België naar Onnen-Veendam via Hasselt - Mol - Neerpelt - Budel - Weert te rijden, want dit zou nog steeds in de Netverklaring staan. Infrabel heeft akkoord gegeven, maar ProRail wil de capaciteit niet toekennen, die exacte reden ontbreekt mij echter. Het enige nadeel over die route is dat er minstens 2 keer kopgemaakt moet worden, wat je niet hebt als je via Roosendaal gaat. | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:39 |
Ik vind deze passage in het onderzoek ernstiger:
| |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:42 |
Boeiend, daar gaan veel fotografen op afkomen! Inmiddels sta ik al bijna 10 minuten stil vlak voor Dordrecht, dit vanwege klootviolen in het spoor. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:45 |
En dat je er niet genoeg reizigers mee dupeert. En dat tussen Weert en Budel de hyperzeldzame zandbakhagedis gesignaleerd is. Dus dat kan sowieso niet ![]() | |
JDude | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:48 |
Badslippers kunnen ook best een keer over de HSL en de Hanzelijn naar het noorden. Ook leuk voor de fotografen. | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:50 |
Lijn 4 (Hazeldonk - Antwerpen) is volgens mij vrijgegeven voor goederenvervoer... | |
Peterselieman | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:51 |
dan mooi bij Breda eraf, twee keer toeteren bij James voor en daarna bij Den Bosch lekker voor de IC uit kachelen. Ik zeg prima idee | |
DriekOplopers | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:51 |
Dit pakken we nog even op. Thanks! | |
Dr_Flash | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:52 |
kun je ze eerst stuk voor stuk bij Hazeldonk vanaf een dieplader de baan op takelen of zo zeker | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:52 |
Ik zeg: doen. Wordt dat verbindingsboogje bij Breda ook nog eens gebruikt. | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:52 |
Wekelijks, wekelijks ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:53 |
Onderhoudstreinen tellen niet, die kosten alleen maar geld ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:53 |
oh, dan gaan we het speciaal voor jou midden in de nacht doen, alleen rijden er dan weer geen IC's die opgehouden kunnen worden ![]() | |
JDude | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:54 |
Thalys mocht er zondag nog langs! Volgens de reisplanner maakte 'ie zelfs een stop in Breda. Daar zijn zeker geen foto's van? | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:54 |
Treinen die niet rijden door infrastoringen kosten meer geld ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:54 |
Afschaffen! Gemiddelde bezettingsgraad is 0 reizigers per treinkilometer dus weg ermee. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:55 |
Infra waar toch geen treinen overheen rijden gaat niet stuk ook ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:55 |
Nou, wortels van oude eiken kunnen best wat schade aanrichten hoor ;D | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:56 |
Rijden via de boog naar plaatsen waar de infra mogelijk stuk gaat ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:56 |
de regels gelden ook voor wortels van oude eiken ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:57 |
Valt me mee dat ProRail nog niet heeft voorgesteld om die hele boog eruit te slopen "want dat scheelt wissels" | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:59 |
Ze moeten hem gaan gebruiken in 2017. (Of was het nou weer 2016? Anyways, als de Benelux kop gaat maken in Breda) | |
JDude | dinsdag 4 maart 2014 @ 19:59 |
En dan straks een hendig sjiek station in Breda voor enkel wat IC- en sprintermeuk ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 20:01 |
Daar zie ik NS/NMBS ook nog wel op terugkomen hoor. | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 20:03 |
VIRM revisie is er zelfs voor naar achter geschoven ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 4 maart 2014 @ 20:03 |
als we t hebben over mooie treinen.... dan denk ik meteen aan de ICM. pracht trein, nog altijd. jammer dat de deuren dichtgelast zijn, was een briljante vinding. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 maart 2014 @ 20:08 |
Dat durf ik na 1400km door het Duitse landschap getoerd te hebben ernstig te betwijfelen ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 4 maart 2014 @ 20:13 |
Ah, zoals het prachtige station Bijlmer ArenA. Zou ook IC-status krijgen en het tweede station van Amsterdam worden. De belangrijkste IC's rijden er nu nonstop door. ![]() | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 20:22 |
Gelukkig leven we in een wereld waar verandering niet ongewoon is en waarbij verandering niet altijd negatief is. Goede ontwikkeling van Amsterdam Zuid tov Amsterdam Bijlmer. En overigens is de verbinding Bijlmer - Centraal v.v. per metro ook prima! | |
Dr_Flash | dinsdag 4 maart 2014 @ 20:24 |
En dat terwijl ze 2 km verderop al hadden kunnen zien wat er stond te gebeuren. Duivendrek is precies hetzelfde namelijk. | |
Kentekenplaat | dinsdag 4 maart 2014 @ 20:46 |
Wat een lelijk hok. Lekker aerodynamisch ook. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 maart 2014 @ 20:50 |
Dat is met 140 dan ook niet echt heel erg belangrijk ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 maart 2014 @ 20:57 |
alle beetjes helpen, want VIRM zou bij modernisering tot wel 20% energiezuiniger worden is er geroepen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:00 |
1/5e zuiniger? Dat betwijfel ik ten zeerste maar goed. Ik realiseerde me trouwens afgelopen zaterdag dat de BR101 die voor de Pimpel zit in Bad Bentheim wordt afgelost door een locomotief die technisch gezien een 10% hogere topsnelheid heeft. Triest is dat eigenlijk. | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:01 |
Dat zegt echt niks over het gebruik van het boogje richting België hoor. Die stuurstanddingen zijn ook erg handig in Den Haag Centraal. ![]() | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:02 |
Een 1700 kan 220 km/u halen? Gaaf. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:03 |
Nee kan nog veel harder maar dat is de maximumkruissnelheid. Oh wacht, 1700 weet ik niet zeker, maar 1600/1800 wel. | |
Peterselieman | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:03 |
in ieder geval kunnen ze qua luchtweerstand wel het nodige winnen doordat de bovenzijde van de kopbakken aangepakt wordt. Daar zaten vroeger de panto's | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:04 |
Huh, wiki zegt 180 maar ik heb toch echt een foto met VMax 220 in de cabine toen die dingen net uitgeleverd werden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:06 |
De NS 1300 is trouwens afgeleid van de CC7100, een locomotief die technisch bijna identiek is aan de 1300 maar toch tussen 1955 en 1981 het wereldsnelheidsrecord in handen heeft gehad (331km/u). | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:06 |
Jammer dat die dingen geen 25 kV lusten, anders hadden we die Traxx'en of V250's nooit nodig gehad. Wel nieuwe rijtuigen... | |
DriekOplopers | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:13 |
Opgepakt: http://www.voorbeterov.nl/140304.php | |
MTL | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:15 |
Hoppa, alle theorie-examens voor machinist gehaald ![]() Nu nog het praktijkexamen ergens in juni en ik daarna kan ik echt aan de slag als treinmachinist. Kijk dus vooral goed uit op het spoor de komende tijd met mij achter het 'stuur' ![]() | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:17 |
Rest van stukje wel gelezen trouwens? Pagina 11. En het onderzoek van NS&PR is ook minstens zo interessant. | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:17 |
Jij rijdt wel door rood? Of stopt niet bij perrons? | |
MTL | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:18 |
Rood was toch 'Stoppen ná het sein?' ![]() | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:18 |
![]() Via | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:22 |
Ligt het aan mij of heeft men bij ProRail en NS voor de zoveelste keer last van het 'Not Invented Here'-syndroom? Waarom niet kiezen voor een bewezen systeem dat aan remcurvebewaking doet voor alle treinen, zoals ERTMS? Ik zie het er namelijk niet van komen dat de goederenboeren of bijvoorbeeld Thalys dat ORBIT gaat invoeren. | |
MTL | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:25 |
Ik zie het ERTMS/ETCS systeem nog niet op korte termijn op grote schaal uitgerold worden. Dit lijkt me meer dan ook een tijdelijke oplossing om toch nog (ook voor de komst van ERTMS/ETCS) zoveel mogelijk de STS-passages te voorkomen. Aangezien de meeste treinen op het spoor toch nog altijd door NS gereden worden, zal het hopelijk wel degelijk invloed hebben op de STS-passages. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:26 |
Ja een groot gedeelte van de andere treinen die niet op het HRN rijden hebben er geen last van want ATB-NG. | |
Peterselieman | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:29 |
ook bij ATB-NG kan er door rood gereden worden en zijn er wel degelijk af en toe STS-passages | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:30 |
Machinisten moeten gewoon eruit na een STS. Ze doen hun werk niet want hun werk is stoppen voor een rood sein. | |
Frozen-assassin | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:31 |
Leuke poging | |
James1988 | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:33 |
Dat bestrijd ik ook niet hè. Ik vraag me gewoon af of dit niet een hoop verspilling van belastinggeld is, terwijl er betere alternatieven zijn. Zowel ATB-Vv als dit ORBIT zijn lapmiddelen om een oud (maar in essentie degelijk!) systeem langer in leven te houden terwijl het moderne alternatief inmiddels volwassen is. | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 21:34 |
Lastige is dat ERTMS meeste winst voor ProRail oplevert, terwijl het NS een zak met geld kost waar je u tegen zegt tegen relatief kleine baten. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 maart 2014 @ 22:51 |
Bijna een exacte kopie van die oude Belgische M5 dubbeldekkers ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2014 22:52:08 ] | |
Peterselieman | dinsdag 4 maart 2014 @ 23:20 |
Dat mag geen reden zijn om het niet door te laten gaan. | |
remcoP | dinsdag 4 maart 2014 @ 23:22 |
Eerste bakken zijn al in 2005 geleverd. Totale hoeveelheid is 800 bakken. zo'n 80 bakken per jaar dus. | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 23:24 |
Handig hè, zo'n gescheiden bedrijf met andere belangen. | |
Peterselieman | dinsdag 4 maart 2014 @ 23:25 |
Dat heb je met de mogelijke invoering van 3 kV straks ook, alleen zijn dan de meeste kosten voor ProRail en de meeste baten voor de vervoerders | |
DeaDLocK2K | dinsdag 4 maart 2014 @ 23:29 |
Ja maar dat kan dan weer makkelijk in de netvergoeding gepropt worden ![]() | |
b2py | dinsdag 4 maart 2014 @ 23:29 |
Voila, gaat nog jaren duren dus. | |
ReisT | dinsdag 4 maart 2014 @ 23:55 |
Dat is alleen niet 10% sneller dan een BR101, want die heeft ook een topsnelheid van 220km/h. ![]() | |
Straatcommando. | woensdag 5 maart 2014 @ 00:02 |
Geniaal. Sta op Arnhem centraal met m'n vriendin, mijn trein komt aanzetten en de machinist zit wat te rommelen en ineens gaat de tyfoon. Iedereen schrikt zich rot en ik zie de machinist zo kijken van "oopsydaisy" oh men zijn gezichtsuitdrukking ![]() Stond ook een losse 1700 die even z'n power liet zien door vol gas op te trekken. Dat geluid ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 maart 2014 @ 00:17 |
Ah ik dacht 200! Mijn excuses! | |
Maegrim | woensdag 5 maart 2014 @ 01:05 |
![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 maart 2014 @ 01:27 |
1700's tellen niet mee. Die hebben zo'n andere constructie. 1600/1800 mogen in Nederland officieel ook niet in treinschakeling rijden omdat ze onderstations kapotjakkeren, dat is met de 1700 geen probleem. | |
dennistd | woensdag 5 maart 2014 @ 05:00 |
Volgens mij mogen ze niet in treinschakeling rijden omdat de dan samen mogelijk 75Hz-stoorstroom gaan ontwikkelen, waar de ATB van flipt. | |
greavy | woensdag 5 maart 2014 @ 08:39 |
Maximum snelheid + 10% moeten ze op getest zijn, dus ze moeten sowieso 220 kunnen, die BR101. Dienstsnelheid is 200km/h. | |
V2 | woensdag 5 maart 2014 @ 09:05 |
Wat is het toch eigenlijk een prachtig brok techniek, als je die cabine zo ziet. Heerlijk. | |
James1988 | woensdag 5 maart 2014 @ 09:57 |
Bron: Metro | |
ReisT | woensdag 5 maart 2014 @ 10:12 |
BR101 heeft een dienstsnelheid van 220km/h en zou dan dus minstens 242 moeten kunnen halen. | |
Peterselieman | woensdag 5 maart 2014 @ 10:45 |
Combinatie van beiden meen ik, maar het betekent niet dat er niet getest is met het in treinschakeling rijden | |
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2014 @ 11:28 |
Ja, maar bedrijven scheiden om noodzakelijke verbeteringen te kunnen verhinderen is natuurlijk sabotage. | |
James1988 | woensdag 5 maart 2014 @ 11:34 |
Bron: Reuters | |
spectrumanalyser | woensdag 5 maart 2014 @ 11:49 |
dat komt doordat als twee 1700's in voorspan rijden het vermogen van beide locs automatisch wordt gehalveerd tot het totaal vermogen van 1 loc. als dat niet zou gebeuren dan trekt het vermogen van beide locs zo veel stroom uit de bovenleiding dat de beveiliging in de onderstations ingrijpt en de bovenleiding stroomloos schakelt binnen die sectie waarin de locs rijden. | |
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2014 @ 11:55 |
Dit klinkt een beetje als een franse campingconstructie om de boel rijdend te houden ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 maart 2014 @ 11:57 |
Bij 1700'en zijn er toch andere aanpassingen die er onder andere ook voor zorgen dat ze sneller kunnen optrekken dan 1600'en en het vermogen is altijd gehalveerd? | |
spectrumanalyser | woensdag 5 maart 2014 @ 12:18 |
dat geloof ik gerust. de 1700 zijn gebaseerd op 1600 met een hoop technische aanpassingen. die aanpassingen zijn onder andere de thyristorchoppersturing en een stillere compressor. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 maart 2014 @ 12:20 |
Ik mis de oude 1600-compressor. Mooie bulderende machines. | |
spectrumanalyser | woensdag 5 maart 2014 @ 12:27 |
ik mis de oranje banken van de ICM en ICR. en de oersprinter. en het woord stoptrein. en sneltrein. en de Plan T en Plan V. en de CTA. | |
James1988 | woensdag 5 maart 2014 @ 12:28 |
En de railcateraar met een chique karretje i.p.v. een student met een rugtas vol met instantkoffie, bier en koeken. | |
Mr_Klaasje | woensdag 5 maart 2014 @ 12:33 |
Nee, er zit voor dubbeltractie een vermogensbegrenzing op. Bij lage senlheden gaat dat dus als de brandweer. | |
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2014 @ 13:03 |
Dat scheelt dan weer voor al die doorbrandende onderstations en smeltende kabels en zo ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 5 maart 2014 @ 13:10 |
![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 maart 2014 @ 14:42 |
Nieuwe categorie ergernissen bij de Nederlandse Spoorwegen. "U kunt zich nu ook ergeren op ons gloednieuwe forum!":![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 5 maart 2014 @ 15:06 |
klinkt alsof EVA zichzelf als Miryam op het forum heeft aangemeld ![]() wat gebeurd er als je bedankt, blijft ze dan vragen of ze nog ergens anders mee kan helpen?
| |
GlenSpey | woensdag 5 maart 2014 @ 15:09 |
Ja, geweldig! Heb een paar keer een 1700 als LLR mogen rijden ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2014 @ 15:38 |
Als ik dit zo lees lijkt het wel alsof er ook nul aan praktijktest gedaan is want dit is ongeveer het EERSTE wat je zou opmerken. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 maart 2014 @ 15:38 |
Ja precies en het is ook niet alleen bij mij zo maar ook bij andere mensen die contactloos betaald hebben, collega's met andere banken, zelfde terminals. | |
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2014 @ 15:45 |
Dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar wie ben ik he ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 maart 2014 @ 15:46 |
Nou jah, je weet maar nooit of ze wel allemaal dezelfde taal spreken natuurlijk. | |
Frozen-assassin | woensdag 5 maart 2014 @ 16:07 |
Vast laten testen door stelletjes imbeciele sukkels die enkel willen weten of het werkt. Zo ja, klaar het is goed.. | |
b2py | woensdag 5 maart 2014 @ 18:12 |
Wegens een stroomstoring bij huize b2py is er momenteel geen eten. Probeer uw maaltijd uit te stellen of eet niet. Zucht. Verder wel beter, meer ICD's. Kunnen ze wellicht die gekoppelde uurdiensten die soms in het weekend rijden ieder half uur later rijden. | |
#ANONIEM | woensdag 5 maart 2014 @ 18:23 |
Snackbar heeft een warme frituur. Hoppa ![]() Morgen herinstructie materieel, Mooi is dat altijd. Zit er als (nieuwe) machinist bij, en als enige die veel in de 'tuin' rondloopt. Veel storingen komen wij juist tegen (en verhelpen die) zodat men in de rijdende dienst hier zo min mogelijk last van heeft. Eens kijken of ik mijn leidinggevende onder de tafel kan lullen ![]() | |
b2py | woensdag 5 maart 2014 @ 18:25 |
De stroomstoring is verholpen, nu kijken hoeveel geld ik terug kan krijgen. | |
JDude | woensdag 5 maart 2014 @ 18:42 |
Geld terug bij Verhongering indienen. | |
James1988 | woensdag 5 maart 2014 @ 18:52 |
Zo, mijn dag zit er weer op. De eindscore is zo'n 640 kilometer, en ik heb wat lijntjes in het oosten opgeveegd. ![]() En alles tot op de minuut op tijd. | |
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2014 @ 19:12 |
Ik ben net de hele dag bezig geweest met het optimaliseren van mijn basiskaart voor afstreep-behoeften en zulks ![]() | |
James1988 | woensdag 5 maart 2014 @ 19:13 |
![]() Je geforens van/naar Delft zit er inmiddels weer op denk ik? | |
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2014 @ 19:14 |
voorlopig even wel ja. | |
James1988 | woensdag 5 maart 2014 @ 19:15 |
Niet goed voor de kilometers, maar ik me zo indenken dat 4 uur per dag in de trein doorbrengen iets te veel van het goede is? | |
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2014 @ 19:16 |
Niet voor de geest, maar voor het lichaam. Vorige week met griep thuis gezeten, maandag weer begonnen, gisteren toch maar even naar de huisarts, blijk ik een longontsteking te hebben ![]() | |
James1988 | woensdag 5 maart 2014 @ 19:19 |
![]() Ik heb (jaren terug alweer) 2,5 maand op een project gezeten in Amsterdam. Vanuit Breda betekende dat iedere dag om 6u40 de trein hebben om om 9 uur aan m'n bureau te zitten. Dat was slopend, ook al leek de reis zelf steeds sneller voorbij te gaan. Ha, fijn. ![]() Beterschap. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 maart 2014 @ 19:19 |
deadlock en fles alletwee in de lappenmand en dat terwijl ik nog wel een paar leuke ritjes op de planning had staan, waaronder weer eens naar Delft aankomende maandag maar ja, in een rolstoel zie ik dat niet zitten zo laat. | |
James1988 | woensdag 5 maart 2014 @ 19:20 |
Wat is er gebeurd? | |
b2py | woensdag 5 maart 2014 @ 19:21 |
Ik zou zeggen, test de voorziening voor assistentie uit, je krijgt vast wel eens vertraging waardoor je programma in het honderd loopt en zij daar op moeten acteren. ![]() | |
James1988 | woensdag 5 maart 2014 @ 19:23 |
Maar als er niemand is moet je niet proberen op eigen houtje te vertrekken... Best wel krom: er is geen begeleiding, maar wel iemand die bereid is een boete te schrijven (en die het dus heeft zien gebeuren). | |
b2py | woensdag 5 maart 2014 @ 19:23 |
Had het gezien ja, ik laat me er maar niet over uit. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 maart 2014 @ 19:24 |
Meniscus is verschoven toen ik in kleermakerszit op de bank zat zaterdagnacht. Gelijk teruggeschoven maar spieren waren daardoor zo verzuurd en verkrampt dat mijn been in een hoek van 90 graden stond en geen kant meer op wilde, op de SEH is m'n been recht gezet gedurende de hele ochtend en halve middag afgelopen maandag en in een spalk gezet over de lengte van bijna mijn hele been. Vanochtend opeens een zwelling die zo groot is dat mijn knie niet echt meer zichtbaar is maar meer een soort blob en nu moet ik twee weken lang mijn poot omhoog houden maar ik mag niet lopen en dus ook geen afstanden op krukken afleggen dus; rolstoel. Volgende week traumachirurgie. | |
b2py | woensdag 5 maart 2014 @ 19:24 |
Beantwoording vragen en opmerkingen uit verslag schriftelijk overleg over de decentralisatie en aanbesteding van de twee spoorlijnen in Limburg Beantwoording Kamervragen van het lid Dik-Faber (Christen Unie) over mobiliteitskaarten en OV chipkaart 2.0 | |
James1988 | woensdag 5 maart 2014 @ 19:27 |
Ik begrijp het standpunt van NS wel (1 FTE om na 23:00 nog assistentie te verlenen aan die rolstoeler die er 1x per jaar komt is niet realistisch) maar men had zich iets flexibeler op kunnen stellen in zo'n onverwachte situatie. Als je wel een boete uitschrijft maar niet bereid bent ben je gewoon een klootzak eerste klas en verdien je het niet om met mensen te werken. ![]() Klotesituatie. Beterschap en sterkte met herstel. | |
#ANONIEM | woensdag 5 maart 2014 @ 19:28 |
Fuck, da's niet best zeg, donders. Sterkte daarmee! Fles ook met je longontsteking. Rust nemen en veel internetten om het leed te verzachten. House of cards downloaden/kopen. Fantastische serie, lekker lang, geweldig acteerwerk en mooi om achter elkaar te kijken. | |
DeaDLocK2K | woensdag 5 maart 2014 @ 19:28 |
Ik wil gewoon aan het werk ![]() | |
James1988 | woensdag 5 maart 2014 @ 19:29 |
Snap ik (thuiszitten is ook zomaar wat), maar neem de rust die je nodig hebt. Je wilt niet dat het nog erger wordt omdat je de boel te zwaar belast... | |
#ANONIEM | woensdag 5 maart 2014 @ 19:30 |
Ik weet niet wat voor branche je werkt, maar deels thuis werken is geen optie dus? Voor mij ook niet though. Enige wat ik zou kunnen doen vanuit thuis voor de baas is herschrijven en optimaliseren van storingoplossingen etc. Dat is nog eens nuttig ook om dat wat duidelijker te hebben. | |
dennistd | woensdag 5 maart 2014 @ 19:33 |
Hier ook nog geweest? Ik heb hier vanmorgen een uur gestaan, foto's volgen nog. Bennie was er zoals altijd ook aanwezig. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 maart 2014 @ 19:37 |
Beterschap beiden | |
b2py | woensdag 5 maart 2014 @ 20:01 |
Als je de V250 al lelijk vindt, heeft ¦koda iets nieuws:![]() | |
greavy | woensdag 5 maart 2014 @ 20:01 |
Sterkte Fles & Deadlock. Weet iemand wat Ziggy³ en/of Mono hebben uitgevreten tussen Harlingen en Harlingen Haven voor de 2e dag op rij? In precies één week al drie seinstoringen daar. | |
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2014 @ 20:03 |
een Talgo-wannabee tram? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 maart 2014 @ 20:04 |
lijkt alleen te zijn wanneer het ding wil koppelen? | |
Mr_Klaasje | woensdag 5 maart 2014 @ 20:05 |
Vol |