Da's dan jammer voor ze.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat is voor de mensen die in de verkeerde trein gestapt zijn.
Nee, erger nog:quote:Op maandag 3 maart 2014 09:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik wens ProRail veel jeuk en een te korte arm.
Commentaar MVBOV hier:quote:Op maandag 3 maart 2014 09:39 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, erger nog:
ProRail krijgt straks Spithorst aan de telefoon en in de mail!
of ze vertrekt gewoon een half uurtje later....quote:Op maandag 3 maart 2014 08:57 schreef Duvel het volgende:
Wat ik me ook afvraag, is wanneer de OV chipkaart sterft. Ik hoop snel. M'n ouwe moer is 60+, dus heeft een kaart met keuzedagen. Nu wil ze een trein hebben om 8:52, dus normaal zou je dan zeggen: koop een kaartje vol tarief tot het eerste punt waar het 9:00 is, en daarna heb je vrij reizen. Zo niet met de OV-faalkaart. Als je vóór 8:55 incheckt, is het reizen op saldo tot je volgende uitcheck, en natuurlijk staan er nergens (behalve Amstel of zo) paaltjes op het perron. Waarom, vraag ik me af, kan dat ding niet gewoon saldo rekenen tot 9:00?! Waarom is het primaire doel van dat kutding het narren van reizigers? Was er vroeger een escape waar de reiziger iets aan had: snel blokkeren! Was iets vroeger makkelijk? Maak het moeilijk tot onmogelijk. Door de plee ermee!
ik noem maar even iets raars hoor:quote:Op maandag 3 maart 2014 10:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
of ze vertrekt gewoon een half uurtje later....
dan spreekt ze een half uurtje later af.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:15 schreef mschol het volgende:
[..]
ik noem maar even iets raars hoor:
Ze zal maar ergens hebben afgesproken met een vriendin...
ja, of ze checkt voor 6:30 in.. Het is niet alleen maar in het nadeel van de klant. Het zijn wel andere nadelen. Dat dan weer wel.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
of ze vertrekt gewoon een half uurtje later....
ah, we moeten als klanten ons aanpassen op het systeem, i.p.v. het systeem aan ons?quote:Op maandag 3 maart 2014 10:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dan spreekt ze een half uurtje later af.
dat oude gedoe met 2 kaartjes was ook niet echt de bedoeling he.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:39 schreef mschol het volgende:
[..]
ah, we moeten als klanten ons aanpassen op het systeem, i.p.v. het systeem aan ons?
way to go indeed![]()
![]()
![]()
Geniaal is dat toch? Dat je om 16:00 in groningen incheckt en vervolgens gratis dwars door de spits naar Maastricht kunt reizen?quote:Op maandag 3 maart 2014 08:57 schreef Duvel het volgende:
Wat ik me ook afvraag, is wanneer de OV chipkaart sterft. Ik hoop snel. M'n ouwe moer is 60+, dus heeft een kaart met keuzedagen. Nu wil ze een trein hebben om 8:52, dus normaal zou je dan zeggen: koop een kaartje vol tarief tot het eerste punt waar het 9:00 is, en daarna heb je vrij reizen. Zo niet met de OV-faalkaart. Als je vóór 8:55 incheckt, is het reizen op saldo tot je volgende uitcheck, en natuurlijk staan er nergens (behalve Amstel of zo) paaltjes op het perron. Waarom, vraag ik me af, kan dat ding niet gewoon saldo rekenen tot 9:00?! Waarom is het primaire doel van dat kutding het narren van reizigers? Was er vroeger een escape waar de reiziger iets aan had: snel blokkeren! Was iets vroeger makkelijk? Maak het moeilijk tot onmogelijk. Door de plee ermee!
Nou.. Die magneetremmen zitten toch boven het spoor? Dus het lijkt mij niet dat het verder veel ruimte vreet.quote:
Dat is zo ongeveer de hele essentie van het kortingssysteem. Anders kan je net zo goed de hele dag korting geven.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:39 schreef mschol het volgende:
[..]
ah, we moeten als klanten ons aanpassen op het systeem, i.p.v. het systeem aan ons?
way to go indeed![]()
![]()
![]()
met papieren kaartjes had je een punt, met een digitaal product is er geen enkele reden meer om dit niet maximaal soepel in te stellen:quote:Op maandag 3 maart 2014 10:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer de hele essentie van het kortingssysteem. Anders kan je net zo goed de hele dag korting geven.
ze kan al om 08:55 inchecken met keuzevak zodat ze de trein van 09:00 kan halen. Elke trein die in die marge valt is een "bonus" maar néé nu plannen we de dag zo dat we de trein van 08:52 willen/ moeten nemen. Sorry hoor maar dat is gewoon slechte planning.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:39 schreef mschol het volgende:
[..]
way to go indeed![]()
![]()
![]()
leuke financiële leegloopconstructie. De oude kaartjesconstructie zorgde dan iig nog voor twee keer de dure startkilometers waardoor dat bij korte reizen sowieso al niet loonde.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:54 schreef mschol het volgende:
[..]
met papieren kaartjes had je een punt, met een digitaal product is er geen enkele reden meer om dit niet maximaal soepel in te stellen:
als jij om 8:50 incheckt, en je korting begint om 9:00 betaal jij gewoon de volle mep voor 10 minuten reizen, daarna gaat automatisch je korting in.. i.p.v. nu: we checken om 8:50 in en we rekenen de hele reis voltarief...
van de consument bedoel je? zolang het duidelijk is gecommuniceerd (ja dat is wel een issue van de NS, true) zie ik geen probleem hoorquote:Op maandag 3 maart 2014 10:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
leuke financiële leegloopconstructie.
Nee voor NS natuurlijk. Dat kan je niet van een bedrijf verwachten als er al genoeg beperkingen zijn om geld te kunnen verdienen. Dat hele rijden met treintjes zodat jij en ik er mee kunnen reizen moet ergens van betaald worden.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:02 schreef mschol het volgende:
[..]
van de consument bedoel je? zolang het duidelijk is gecommuniceerd (ja dat is wel een issue van de NS, true) zie ik geen probleem hoor.. dan gaan mensen vanzelf later reizen
http://www.nu.nl/economie/3203589/meer-winst-ns-in-2012.htmlquote:Op maandag 3 maart 2014 11:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee voor NS natuurlijk. Dat kan je niet van een bedrijf verwachten als er al genoeg beperkingen zijn om geld te kunnen verdienen. Dat hele rijden met treintjes zodat jij en ik er mee kunnen reizen moet ergens van betaald worden.
Dat doe ik wel eens, iets voor 16:00 uit Groningen en na 19:00 in Breda aankomen, ideaal. :-)quote:Op maandag 3 maart 2014 10:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Geniaal is dat toch? Dat je om 16:00 in groningen incheckt en vervolgens gratis dwars door de spits naar Maastricht kunt reizen?
Kwaliteitsverbeteringen kosten geen geld? Er is genoeg wat verbetert kan worden met name als het gaan om grote verstoringen en spitspunctualiteit.. Laten we daar maar eens wat aan gaan doen in plaats van te lopen piepen over die paar euro's van de gemiddeld rijkste groep van Nederland als ze persé een half uur eerder op reis moeten.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:07 schreef mschol het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie/3203589/meer-winst-ns-in-2012.html
264 miljoen winst is natuurlijk niet genoeg om het van te betalen?
en nu de cijfers van 2013. want die waren stuk minder gunstigquote:Op maandag 3 maart 2014 11:07 schreef mschol het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie/3203589/meer-winst-ns-in-2012.html
264 miljoen winst is natuurlijk niet genoeg om het van te betalen?
Ja, ten gevolge van het wanbeleid van NS in het Fyra-dossier. Eigen schuld, dikke bult.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:29 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en nu de cijfers van 2013. want die waren stuk minder gunstig
ik ben het zelden met je eens, maar in deze ga ik met je meequote:Op maandag 3 maart 2014 11:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja, ten gevolge van het wanbeleid van NS in het Fyra-dossier. Eigen schuld, dikke bult.
Die kortingsconstructie is er om mensen te stimuleren buiten de spits te reizen. Niet om oma's die te stug zijn om hun reis buiten de spits te plannen zoveel mogelijk gratis/goedkope treinkilometers te sponsoren. Als je je reis zo planned dat je de spits mijdt, krijg je een korting. Doe je dat niet, betaal je het volle pond. Dat stimuleert mensen buiten de spits te reizen en dat is PRECIES de doel van het systeem. En daar zijn duizenden zakelijke spitsreizigers gigantisch bij gebaat.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:02 schreef mschol het volgende:
[..]
van de consument bedoel je? zolang het duidelijk is gecommuniceerd (ja dat is wel een issue van de NS, true) zie ik geen probleem hoor
het is beter als de ultieme financiële trek-de-consument-leeg constructie die ze nu hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |