(offtopic) TAtta's be like: niet aan de spel regels houden ook niet die 1 of 5 minquote:Op maandag 3 maart 2014 13:33 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je gewoon een boete als je met een kortingskaartje in een trein zat die om 08:59 vertrokken was. Tegenwoordig kun je als je snel bent al om 08:55 een trein met korting nemen.
Wanneer gaat een voor mobiel geschikte website in de lucht?quote:Op maandag 3 maart 2014 10:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Commentaar MVBOV hier:
http://www.voorbeterov.nl/130219.php
voor een entreekaartje van het spoorwegmuseum maak ik de website wel even geschikt voor mobiel (responsive)quote:Op maandag 3 maart 2014 16:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Wanneer gaat een voor mobiel geschikte website in de lucht?
Vanochtend heeft Dordrecht - Zwijndrecht een half uur plat gelegen ivm herstel van een defect wissel, dus lijkt me niet. Dat de IC Den Haag - Venlo de hele dag niet rijdt tussen Den Haag en Dordrecht zal wel andere oorzaken hebben...quote:Op maandag 3 maart 2014 17:04 schreef b2py het volgende:
Wissel 381 te Rotterdam heeft een gescheurd puntstuk, mogelijk de probleemwissel tussen Den Haag en Dordrecht.
Het wissel is wel eerste wissel dat je tegenkomt vanuit Willemsspoortunnel richting Rotterdam, en dan binnenste spoor. Alles gaat momenteel via buitenspoor richting Rotterdam.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanochtend heeft Dordrecht - Zwijndrecht een half uur plat gelegen ivm herstel van een defect wissel, dus lijkt me niet. Dat de IC Den Haag - Venlo de hele dag niet rijdt tussen Den Haag en Dordrecht zal wel andere oorzaken hebben...
Lukt die reparatie vannacht dan wel? Spullen voorradig etc?quote:Op maandag 3 maart 2014 17:04 schreef b2py het volgende:
Wissel 381 te Rotterdam heeft een gescheurd puntstuk, mogelijk de probleemwissel tussen Den Haag en Dordrecht.
Ik zit nog op m'n werk, ben er echt niet eerder dan afgesproken hoorquote:Op maandag 3 maart 2014 17:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ps. Schiet eens op jij, ik ben al onderweg
Wordt niet gemeld op somda, maar standaard 1:15 puntstukken zijn geen probleem zo ver ik weet.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Lukt die reparatie vannacht dan wel? Spullen voorradig etc?
Het gaat tussen Rotterdam en Dordrecht dus niet om een, maar om twee wisselproblemen? Puntstuk bij Rotterdam en vanmorgen spoedreparatie bij Dordrecht?
Wordt september.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
verder nog;
in April weer DD-AR op de baan, is al bekend waar?
Nee hoor , het is echt waar (het eerste), ik heb hier een paar maanden geleden al iets over gepost hier in dit forum maar niemand reageerde.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hopelijk dat laatste, het is van de zotte
bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1124217/quote:PASSAGEKAARTJE
In de gemeente Amersfoort en bij Utrecht Overvecht is veel verzet tegen het afsluiten van het station met de poortjes. Daar worden de stations gebruikt als passage tussen verschillende wijken, onder meer door schoolgaande kinderen.
Die stations krijgen een zogeheten passagekaartjes, zegt Trinthamer. Die is bij het betaalautomaat te krijgen, zodat de doorgang gegarandeerd blijft voor mensen zonder saldo op hun ov-kaart. Het bezit van een ov-kaart is wel vereist. De kaartjes werken op één station en zijn gratis.
Ja de tijd tussen 2 nachtdienstenquote:
Gevolgd door "niemand gebruikt de passagekaartjes, blijkbaar was er toch geen behoefte om door het station te lopen --> met stille trom afschaffen"quote:Op dinsdag 4 maart 2014 03:30 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik hoop niet dat je dan elke keer dat je erdoor wilt dat passagerecht moet laden, maar dat-ie gewoon altijd werkt? Als ik bij elke passage steeds naar de automaat moet kan ik net zo goed eromheen lopen, die tijdswinst ben ik dan al kwijt..
Haha heb je straks je hele portemonnee vol met van die passage kaartjesquote:Op maandag 3 maart 2014 22:09 schreef bork het volgende:
[..]
Nee hoor , het is echt waar (het eerste), ik heb hier een paar maanden geleden al iets over gepost hier in dit forum maar niemand reageerde.
Er komen dus ook pasjes om onder het spoor door te gaan voor sommige stations wanneer je geen OVchip hebt, de naam weet ik niet meer, die had ik toen ook vermeld.
[..]
bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1124217/
Lijkt me wel ideaal om daar te wonen. Mits die Fyra/IC Direct het een beetje blijft doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:20 schreef JDude het volgende:
Een van de interessante features van de in aanbouw zijnde Bredase OV-terminal, is dat er naast een trein- en busstation, winkels en kantoren ook woningen in het pand worden gerealiseerd. Zal me benieuwen of de nieuwe bewoners bij de sleuteloverdracht ook een OV-chipkaart met passagerecht overhandigd krijgen.
Grote kans dat het onbetaalbaar wordt, zoals met driekwart van de nieuwbouw in Bredaquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Lijkt me wel ideaal om daar te wonen.
Met een nog iets vlakkere kop is het inderdaad net dit:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:55 schreef James1988 het volgende:
Het Italiaanse Trenord heeft de eerste van 5 nieuwe dubbeldekkers mogen ontvangen die ze bij AnsaldoBreda besteld hebben. De Vivalto is een trek-duw-trein met een maximumsnelheid van 160 km/u en een uiterlijk dat in de DDR niet zou misstaan.
[ afbeelding ]
Met hoeveel jaren vertraging de treinen zijn geleverd is niet bekend.
quote:De lijn tussen Alphen aan den Rijn en Gouda wordt straks een belangrijke spil in het openbaar vervoer netwerk van de Randstad.
precies. Het is een lijntje van niets naar nergens, zeker omdat voor Leiden nog overgestapt moet worden ook.quote:
Een andere in hetzelfde straatje:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's een beetje als claimen dat de achterhoek het economische centrum van Nederland is
quote:VEENENDAAL/ EDE - Veenendaal pleit voor het behoud van de intercitystatus van station Veenendaal-De Klomp.
Dat meldt een woordvoerder van de gemeente. "Dat sluit goed aan bij de ambities van Food Valley om hier een mobiliteitsknooppunt te maken."
Da's er dan een waar ik nog mee te maken heb, in negatieve zin dan.. waarom dat in vredesnaam een IC station isquote:
Dat hele griffo gat mogen ze ook wel platgooien anders.quote:
Nee dat geldt voor Olst en Wijhe. Tussen Nijmegen en Zutphen rijdt al keurig een sprinter.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:50 schreef James1988 het volgende:
Dat de IC Roosendaal - Zwolle in die gare kutstatioonetjes tussen Nijmegen en Arnhem stopt is omdat er geen plek meer was voor een sprinter, o.i.d.
Klopt, maar de Stadsregio Arnhem-Nijmegen wilde per se dat Arnhem Zuid en Nijmegen-Lent vier keer per uur bediend worden. Losse sprinter erbij kon niet dus werd het de 3600.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat geldt voor Olst en Wijhe. Tussen Nijmegen en Zutphen rijdt al keurig een sprinter.
Vandaar, want hij stopt niet tussen Arnhem en Zutphen op de kleinere stations.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:18 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Klopt, maar de Stadsregio Arnhem-Nijmegen wilde per se dat Arnhem Zuid en Nijmegen-Lent vier keer per uur bediend worden. Losse sprinter erbij kon niet dus werd het de 3600.
Zou me niks verbazen als die hele provincie naar Arriva gaat.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het programma van eisen van de concessie Limburg is ook bekendgemaakt. Wat er precies onder de concessie valt is nog niet helemaal bekend, aangezien er nog gedebatteerd wordt over de decentralisatie van de stoppers Maastricht Randwyck - Roermond en Heerlen - Sittard.
Voor de rest valt de hele provincie eronder, inclusief de treinverbinding Heerlen - Aken en de Maaslijn. Op laatstgenoemde lijn wil men meer treinen laten rijden en elektrificatie. Bekendmaking van de winnaar van de concessie is in december. Ingangdatum is december 2016.
http://www.ovpro.nl/bus/2(...)t-nijmegen-roermond/
mij ook niet, maar ik verwacht stevige concurrentie van xx/Veolia en ook Qbuzz. Syntus lijkt me niet, al streden ze wel mee in de concessie Brabant-Oost.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als die hele provincie naar Arriva gaat.
Qbuzz ook? Dan wordt het dus ook Qtreinn?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mij ook niet, maar ik verwacht stevige concurrentie van xx/Veolia en ook Qbuzz. Syntus lijkt me niet, al streden ze wel mee in de concessie Brabant-Oost.
misschien, mogelijk onder het attest van Abellio, maar onder eigen naamquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:37 schreef remcoP het volgende:
[..]
Qbuzz ook? Dan wordt het dus ook Qtreinn?
Abellio kan ook zelf bussen rijden, doen ze in o.a. Londen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:39 schreef MTL het volgende:
Abellio voor de treinen i.s.m. Qbuzz voor de bussen gok ik dan.
Mét klein NS-logootje op de bussen zelfs. Afgelopen zondag nog te zien in Top Gear.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Abellio kan ook zelf bussen rijden, doen ze in o.a. Londen.
Lekker boeiend als Qbuzz straks toch wordt ingelijfd door Abellio Nederland BV.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:39 schreef MTL het volgende:
Abellio voor de treinen i.s.m. Qbuzz voor de bussen gok ik dan.
Mooie plaatjes! Mijn indruk is dat sommige van de stuurstandrijtuigen al bijna 5 jaar stilstaan. Klopt dat?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
9 stuurstandrijtuigen zijn overgebracht van Arnhem goederen naar Nedtrain Haarlem om te worden omgebouwd voor gebruik op de HSL als IntercityDirect.
[ [url=http://farm4.staticflickr.com/3779/12900271144_03becee340_z.jpg]afbeelding ]
[/url]
[ [url=http://farm3.staticflickr.com/2879/12885228554_7e3d6e11a1_z.jpg]afbeelding ]
[/url]
[ [url=http://farm4.staticflickr.com/3804/12882709375_7d5260cca6_z.jpg]afbeelding ]
[/url]
Het is helemaal niet schokkend, het is precies dat wat er al bekend was. En die terugkoppelingssystemen voor ATB-vv is natuurlijk allemaal grote onzin, men moet gewoon per direct ERTMS uitrollen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:37 schreef DriekOplopers het volgende:
Het onderzoek van ILT naar bijna-botsing Hattemebrbroek is er.
Schokkend!
Rapport plus commentaar Voor Beter OV hier:
http://www.voorbeterov.nl/page5.php
Eensch. Dat moet ook de conclusie zijn van dit onthutsende rapport en die stellingname zal MVBOV ook waarschijnlijk wel gaan uitventen..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
men moet gewoon per direct ERTMS uitrollen.
Dat klopt, ze zijn aan de kant gezet toen de combi Traxx+ICR over de HSL ging rijden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:40 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mooie plaatjes! Mijn indruk is dat sommige van de stuurstandrijtuigen al bijna 5 jaar stilstaan. Klopt dat?
ja dat klopt. hoop nog veel foto's ervan te plaatsen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:40 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mooie plaatjes! Mijn indruk is dat sommige van de stuurstandrijtuigen al bijna 5 jaar stilstaan. Klopt dat?
Hij zei dat ik het moest delen en dit topic stond openquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Mono probeert zijn vriendin een ban aan te naaien denk ik
Hmm hoe was het ook alweer? "Tussen Zwolle en Deventer is geen behoefte aan een sprinter, want de intercity stopt er. Die stopt er omdat er geen sprinter bij past vanwege het enkelspoor. En dat enkelspoor wordt niet verdubbeld, omdat er geen behoefte is aan een sprinter" (ofzoiets...)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat geldt voor Olst en Wijhe. Tussen Nijmegen en Zutphen rijdt al keurig een sprinter.
Ik heb bij DD-AR / DDZ altijd gezegd dat de ontwerper het model van het PVR gepakt heeft en daar vervolgens de trein tussen getekend heeft, maar dit slaat alles.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Met een nog iets vlakkere kop is het inderdaad net dit:
[ afbeelding ]
Gaat leuk worden met de bovenleiding aan de zuidkant van Venlo dan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het programma van eisen van de concessie Limburg is ook bekendgemaakt. Wat er precies onder de concessie valt is nog niet helemaal bekend, aangezien er nog gedebatteerd wordt over de decentralisatie van de stoppers Maastricht Randwyck - Roermond en Heerlen - Sittard.
Voor de rest valt de hele provincie eronder, inclusief de treinverbinding Heerlen - Aken en de Maaslijn. Op laatstgenoemde lijn wil men meer treinen laten rijden en elektrificatie. Bekendmaking van de winnaar van de concessie is in december. Ingangdatum is december 2016.
http://www.ovpro.nl/bus/2(...)t-nijmegen-roermond/
Terwijl dit juist niet het PVR helemaal uitbuit. De bovenverdieping is zelfs best krap. Later, bij de moderne dubbeldekkers in Duitsland, hebben ze het ontwerp aangepast, met gebogen ruiten, om het PVR nog beter te benutten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:50 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ik heb bij DD-AR / DDZ altijd gezegd dat de ontwerper het model van het PVR gepakt heeft en daar vervolgens de trein tussen getekend heeft, maar dit slaat alles.
Omdat nimby's allergisch zijn voor badslippers vooralquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:50 schreef Anno1982 het volgende:
Hmm hoe was het ook alweer? "Tussen Zwolle en Deventer is geen behoefte aan een sprinter, want de intercity stopt er. Die stopt er omdat er geen sprinter bij past vanwege het enkelspoor. En dat enkelspoor wordt niet verdubbeld, omdat er geen behoefte is aan een sprinter" (ofzoiets...)
Universele kutreden om vooral nergens infrastructuur aan te leggen... veel minder spannendquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat nimby's allergisch zijn voor badslippers vooral
Het wordt helemaal leuk als er een ongebruikte spoorlijn ligt en mensen die zijn gaan gebruiken als achtertuintje enzo, en dan gaan klagen als er plannen zijn om dat ding weer in gebruik te nemen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:03 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Universele kutreden om vooral nergens infrastructuur aan te leggen... veel minder spannend
maximale afmeting die een trein kan gebruiken (denk aan bochten en zo)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
voor de plaat; PVR staat voor Profiel van Vrije Ruimte. de ruimte waartussen geen andere objecten mag staan zoals seinpalen, bovenleidingpalen. als ik het goed begrijp is dat de maximale afmeting die een trein mag hebben.
Precies... kan gebruiken. Er is geen enkele verplichting om dat ook daadwerkelijk te doen. Als we dat op de weg zouden toepassen reden er allemaal blokjes rond.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
maximale afmeting die een trein kan gebruiken (denk aan bochten en zo)
Ik vind deze passage in het onderzoek ernstiger:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:37 schreef DriekOplopers het volgende:
Het onderzoek van ILT naar bijna-botsing Hattemebrbroek is er.
Schokkend!
Rapport plus commentaar Voor Beter OV hier:
http://www.voorbeterov.nl/page5.php
quote:In 2008 neemt NS Reizigers een aantal Initiatieven in overweging om het materieel aan te passen zodat voorkomen wordt dat treinen met hoge snelheid een stoptonend sein passeert.
In 2010 start NS Reizigers een onderzoek met medewerking van ProRail. De inspectie volgt dit onderzoek. Het onderzoek focust zich op het verhogen van de minimale remstand waarbij voldaan wordt aan het ATB-remcriterlum 5.Uit dit onderzoek komt naar voren dat het verzwaren van het remcriterlum geen negatieve Invloed heeft op de punctualiteit van de treindienst, voor het onderzochte baanvak en enkele materieeltypen. NS ReIzigers vindt de maatregelen echter te duur. Op verzoek van ProRail gaat NS Reizigers In 2012 verder onderzoek doen naar de mogelijkheden van het verzwaren van het remcriterium.
Boeiend, daar gaan veel fotografen op afkomen!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:38 schreef greavy het volgende:
Hahaha. RRF heeft bij Infrabel & ProRail capaciteit aangevraagd om bij de aankomende werkzaamheden tussen Maastricht-Sittard/Valkenburg (inschuiven dak van nieuw spoorviaduct bij Nazereth en Limmel) de Dolimetrein vanuit België naar Onnen-Veendam via Hasselt - Mol - Neerpelt - Budel - Weert te rijden, want dit zou nog steeds in de Netverklaring staan.
Infrabel heeft akkoord gegeven, maar ProRail wil de capaciteit niet toekennen, die exacte reden ontbreekt mij echter.
Het enige nadeel over die route is dat er minstens 2 keer kopgemaakt moet worden, wat je niet hebt als je via Roosendaal gaat.
En dat je er niet genoeg reizigers mee dupeert. En dat tussen Weert en Budel de hyperzeldzame zandbakhagedis gesignaleerd is. Dus dat kan sowieso nietquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:38 schreef greavy het volgende:
Het enige nadeel over die route is dat er minstens 2 keer kopgemaakt moet worden, wat je niet hebt als je via Roosendaal gaat.
Badslippers kunnen ook best een keer over de HSL en de Hanzelijn naar het noorden. Ook leuk voor de fotografen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Boeiend, daar gaan veel fotografen op afkomen!
Lijn 4 (Hazeldonk - Antwerpen) is volgens mij vrijgegeven voor goederenvervoer...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:48 schreef JDude het volgende:
[..]
Badslippers kunnen ook best een keer over de HSL en de Hanzelijn naar het noorden. Ook leuk voor de fotografen.
Dit pakken we nog even op. Thanks!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind deze passage in het onderzoek ernstiger:
[..]
kun je ze eerst stuk voor stuk bij Hazeldonk vanaf een dieplader de baan op takelen of zo zekerquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lijn 4 (Hazeldonk - Antwerpen) is volgens mij vrijgegeven voor goederenvervoer...
Ik zeg: doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
dan mooi bij Breda eraf, twee keer toeteren bij James voor en daarna bij Den Bosch lekker voor de IC uit kachelen. Ik zeg prima idee
Wekelijks, wekelijksquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zeg: doen.
Wordt dat verbindingsboogje bij Breda ook nog eens gebruikt.
oh, dan gaan we het speciaal voor jou midden in de nacht doen, alleen rijden er dan weer geen IC's die opgehouden kunnen wordenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thalys mocht er zondag nog langs!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:52 schreef James1988 het volgende:
Treinen die niet rijden door infrastoringen kosten meer geldquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onderhoudstreinen tellen niet, die kosten alleen maar geld![]()
Afschaffen! Gemiddelde bezettingsgraad is 0 reizigers per treinkilometer dus weg ermee.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onderhoudstreinen tellen niet, die kosten alleen maar geld![]()
Infra waar toch geen treinen overheen rijden gaat niet stuk ookquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Treinen die niet rijden door infrastoringen kosten meer geld
Nou, wortels van oude eiken kunnen best wat schade aanrichten hoor ;Dquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Infra waar toch geen treinen overheen rijden gaat niet stuk ook
Rijden via de boog naar plaatsen waar de infra mogelijk stuk gaatquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Infra waar toch geen treinen overheen rijden gaat niet stuk ook
Ze moeten hem gaan gebruiken in 2017. (Of was het nou weer 2016? Anyways, als de Benelux kop gaat maken in Breda)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:57 schreef James1988 het volgende:
Valt me mee dat ProRail nog niet heeft voorgesteld om die hele boog eruit te slopen "want dat scheelt wissels"
En dan straks een hendig sjiek station in Breda voor enkel wat IC- en sprintermeukquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:57 schreef James1988 het volgende:
Valt me mee dat ProRail nog niet heeft voorgesteld om die hele boog eruit te slopen "want dat scheelt wissels"
Daar zie ik NS/NMBS ook nog wel op terugkomen hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze moeten hem gaan gebruiken in 2017. (Of was het nou weer 2016? Anyways, als de Benelux kop gaat maken in Breda)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |