James1988 | woensdag 27 november 2013 @ 12:10 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
#ANONIEM | woensdag 27 november 2013 @ 12:28 |
Voor de spotters: Vandaag doe ik éénmaal Delfzijl aan en tweemaal Winschoten ![]() | |
Duvel | woensdag 27 november 2013 @ 13:18 |
Ik zou willen dat ik met lichte spot kon antwoorden, maar ik heb geen inspiratie. | |
DriekOplopers | woensdag 27 november 2013 @ 13:52 |
Qua spotten... Vergelijk de NS nou eens met een bakkerswinkel... Verhelderend stukje proza hier: http://www.voorbeterov.nl/page3.php | |
#ANONIEM | woensdag 27 november 2013 @ 13:54 |
Die sparpreisfinder op DB is wel een geniale tip! Ik had daar nog nooit van gehoord ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 27 november 2013 @ 14:14 |
Waarom de CNL en niet een paar dagtreinen? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 november 2013 @ 14:20 |
Omdat op de data waarop ik zoek de CNL het goedkoopste is ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 14:21 |
Plus dat het nogal een lomp lang en saai stuk is. Ideaal voor snachts. Bier hijsen tot Dortmund, pitten, wakker worden en je bent er ![]() | |
ReisT | woensdag 27 november 2013 @ 14:23 |
Je vergeet Amsterdam-Breda en het pendeltje Amsterdam-Rotterdam op de HSL. Maar dan nog moet dat vast wel lukken met 32 stammen (ik ga er even van uit dat alles met stuurstand gaat rijden om kort te kunnen keren). De vraag is vooral of er dan nog wat ICR overblijft om eventueel één van deze trajecten te verlengen. | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 14:24 |
En wat er, kennelijk in plaats van ICR, op de IC Zwolle - Roosendaal komt te rijden ![]() | |
bork | woensdag 27 november 2013 @ 14:25 |
Heb je al bij Norwegian.com gekeken? In de meivakantie heen met CNL en terug met Norwegian, voor echt weinig ![]() Tips voor appartement in Kopenhagen zijn van harte welkom ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 14:27 |
Onderdak doe ik altijd via Booking.com | |
bork | woensdag 27 november 2013 @ 14:30 |
Ik heb via hun iets op het oog maar insider information is altijd welkom . | |
#ANONIEM | woensdag 27 november 2013 @ 14:34 |
Ik slaap alleen maar in hostels, dus tips voor tips over appartementen moet je bij mij niet zijn ![]() | |
ReisT | woensdag 27 november 2013 @ 15:03 |
Wat dacht je van DDZ? | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 15:07 |
Zou niet kwaad zijn. Ik heb daar nog niks over gehoord alleen ![]() | |
Regenjas | woensdag 27 november 2013 @ 15:15 |
ICR zou uit de IC Den Haag - Venlo verdwijnen (lijkt niet helemaal door te gaan), maar in de IC Roosendaal - Zwolle blijft dat in 2014 gewoon rijden, in combinatie met ICM. Op doordeweekse dagen verdwijnt het VIRM daar wel. | |
AIex | woensdag 27 november 2013 @ 15:24 |
Het gaat over 2016&later. | |
Peterselieman | woensdag 27 november 2013 @ 15:25 |
SLT ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 15:25 |
Luchtfietserij dus. | |
Sandrvich | woensdag 27 november 2013 @ 15:48 |
Kijk even op airbnb? | |
bork | woensdag 27 november 2013 @ 16:01 |
thx! ![]() | |
b2py | woensdag 27 november 2013 @ 16:32 |
Het ziet er naar uit dat ik vanaf september volgend jaar van en naar Hengelo en Enschede ga reizen. ![]() | |
James1988 | woensdag 27 november 2013 @ 16:36 |
Iedere dag op en neer vanuit Noord-Holland? Sterkte ![]() | |
b2py | woensdag 27 november 2013 @ 16:50 |
Nee joh, wonen daar. Maar dat wordt dan de uitvalbasis. Mooi naar Duitsland cruisen. | |
James1988 | woensdag 27 november 2013 @ 16:57 |
Of in Duitsland gaan wonen en met de grensboemel gaan forenzen ![]() | |
b2py | woensdag 27 november 2013 @ 17:05 |
Stufi enzo, reisproducten. Lastig. | |
dennistd | woensdag 27 november 2013 @ 17:05 |
Kö'j wa Twents proat'n dan? | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 november 2013 @ 17:05 |
Goedkoop alcohol in Gronau! | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 november 2013 @ 17:06 |
Hij kan het niet eens verstaan, dat wordt echt supergrappig als hij een Twentse chick gaat scoren en bij haar ouders over de vloer moet komen ![]() | |
b2py | woensdag 27 november 2013 @ 17:06 |
Nee ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 november 2013 @ 17:07 |
en dat terwijl de Twentse dames echt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 17:07 |
Daar moet ik bij wezen ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 november 2013 @ 17:07 |
Zeker weten! | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 november 2013 @ 17:08 |
Ik heb een Friese ex en als ik bij haar ouders in Heerenveen meeat dan begon een gesprek altijd in het Nederlands (uit beleefdheid voor mij) en gingen ze vanzelf door in het Frysk. Dat was ook behoorlijk grappig ![]() | |
dennistd | woensdag 27 november 2013 @ 17:09 |
Het is dat je niet meegaat met het nieuwjaarsrondje, anders had ik je wel even een spoedcursus Twents gegeven ![]() | |
boriq | woensdag 27 november 2013 @ 17:10 |
dat kan ik bevestigen. ![]() | |
boriq | woensdag 27 november 2013 @ 17:12 |
Geen "brommers kiek'n" voor jou maar "treinen kiek'n" zeker? | |
b2py | woensdag 27 november 2013 @ 17:15 |
Ik kom meer uit de omgeving 'Wat voor kleur heeft jouw trekker?' Noord-Holland. ![]() En Tsja, het schijnt dat tentamenweek toch week later is dus misschien zijn er mogelijkheden. | |
Peterselieman | woensdag 27 november 2013 @ 17:19 |
doet me hier aan denken:
| |
DeaDLocK2K | woensdag 27 november 2013 @ 17:20 |
Dit is allemaal gerelateerd aan treinen want die wijven op de Zwarte Cross zijn ook openbaar voer. | |
b2py | woensdag 27 november 2013 @ 17:27 |
![]() ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 27 november 2013 @ 17:28 |
Zoals gisteren in dit topic al beloofd. Een analyse van de schandelijke brief van Wilma Mansveld over het voorbijrijden van stations. Voor Beter OV laat weinig heel van haar buitengewoon beroerde opdrachtgeverschap. http://www.voorbeterov.nl/131018.php ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 november 2013 @ 17:38 |
Prima toonzetting weer ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 27 november 2013 @ 18:25 |
Ik sta stil met de IC Amersfoort -> Deventer voor station Hoevelaken. Connexxion staat op dat station stil met een trein die problemen heeft met z'n deuren. We kunnen er echter niet langs. Het wachten is op meer info. | |
James1988 | woensdag 27 november 2013 @ 18:31 |
De TGVs tussen Barcelona en Parijs gaan rijden per 15 december. Vanaf eind maart gaat de frequentie zelfs omhoog naar 4x per dag. Ook gaan er TGVs rijden tussen Barcelona en Toulouse, Marseille, Lyon en Geneve. Bron: De man in stoeltje 61 | |
dennistd | woensdag 27 november 2013 @ 18:36 |
Tja, Hoevelaken is een halte aan de vrije baan, de enige oplossing om erlangs te gaan is terug naar Amersfoort aansluiting en vanaf daar linkerspoor tot Barneveld aansluiting. Maar als het aan ProRail ligt kunnen dat soort dingen ook niet meer. | |
Socios | woensdag 27 november 2013 @ 18:37 |
Dat is iedere treinenfan aan te raden. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 november 2013 @ 18:43 |
Over Duitsland gesproken, kan de NS niet weer wat van die ICL shizzle van DB hosselen voor op de HSL mee te karren? Die dingen kunnen toch 200? Veel slechter dan ICR kan het toch niet zijn ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2013 18:43:27 ] | |
WhiteJoker | woensdag 27 november 2013 @ 18:45 |
Klopt. Dat zei de HC ook. Samen met een excuus namens Connexxion. 10 minuten op een slakkengang gereden. | |
b2py | woensdag 27 november 2013 @ 19:31 |
![]() | |
stavromulabeta | woensdag 27 november 2013 @ 19:34 |
Even een vraag voor de specialisten: Op 17 oktober heb ik trein naar München genomen, met de eurocity via Mannheim, deze route: 17.10.2013 EuroCity 9, Köln Hbf (ab 10:53) - Mannheim Hbf, 1. Kl., 1 Sitzplatz, Wagen 262, Platz 21, Großraumwagen, Nichtraucher, 1 Fenster, Preis: 4,00 EUR 17.10.2013 InterCityExpress 517, Mannheim Hbf (ab 13:31) - München Hbf, 1. Kl., 1 Sitzplatz, Wagen 39, Platz 101, Panorama / Lounge, Ruhebereich, Nichtraucher, 1 Fenster, Preis: 0,00 EUR Vanwege vertraging van de EC heb ik de aansluiting in Mannheim met de ICE-gemist (planmatige aankomst 16:27). In verband met mijn vertragingsclaim vraagt DB nu welke trein ik dan wel gepakt heb, incl treinnummer (had ik ook al op het formulier aangegeven, maar toch..). Ik weet 100 % zeker dat ik een ICE precies een uur later gepakt heb, met aankomst in München om 17:27. Echter, deze trein lijkt volledig uit de reisplanner verdwenen te zijn als ik op 17-10 zoek, dat zou ook verklaren waarom DB nu naar meer info vraagt. Dat ik me vergis is vrijwel uitgesloten, volgens mijn bankgegevens heb ik om 17:35 op München HBf gepint, terwijl de eerstvolgende (volgens de planner) bestaande trein pas om 18:11 zou aankomen. Iemand enig idee wat hier gebeurt? | |
Kowloon | woensdag 27 november 2013 @ 19:45 |
Verkoopt NS nog Dagkaarten waarbij ik met mijn Voordeelurenabonnement korting kan krijgen? In de automaat kan je alleen nog maar kiezen voor een Dagkaart waarbij je 49,20 betaald (29,50 dus met 40 % korting). Op de site van NS staat echt het volgende:Het lijkt er dus op dat het wel moet kunnen om een Dagkaart met een Voordeelurenabonnement te kunnen combineren. Maar zelfs bij de balie weten ze niet hoe. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Kowloon op 27-11-2013 19:50:25 ] | |
b2py | woensdag 27 november 2013 @ 19:55 |
Je kan beter kruidvatjes etc kopen. | |
b2py | woensdag 27 november 2013 @ 20:03 |
Gereviseerd pimpel rijtuig tweede klas. Zware liefde voor deze stoel. | |
Kowloon | woensdag 27 november 2013 @ 20:06 |
Ja, dat was ook het advies aan de balie. Maar ik heb net de actie gemist. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 27 november 2013 @ 20:14 |
Bij Fles Thuis? ![]() | |
b2py | woensdag 27 november 2013 @ 20:15 |
Oui! ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 27 november 2013 @ 20:15 |
Kan iemand me uitleggen wat er beter zou worden aan de OV-chipkaart als andere partijen deze zouden ontwikkelen? Wat kan een ander bedrijf anders doen met de OV-chipkaart puur als kaart (want reisproducten zijn immers zaak van de vervoerders) dan TLS? Misschien dat de prijs omlaag kan gaan, maar verder... | |
Litpho | woensdag 27 november 2013 @ 20:20 |
Aan de ene kant heeft TLS bewezen niet bijzonder efficiënt te werk te gaan en zou competitie daar wellicht verandering in brengen. Aan de andere kant voorzie ik eigenlijk alleen maar meer onduidelijkheid voor de reiziger (abonnement van vervoerder A past alleen op de kaart van leverancier X-achtige taferelen). Wat er zou moeten gebeuren is (bij voorkeur met een tijdmachine) dat IenM de regie in handen neemt en vastlegt wat het moet doen en wat het mag kosten. Dus niet overlaten aan de vervoerders of TLS. | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 20:24 |
Je zou moeten wachten met invoeren tot het een volwassen en veelzijdig product is. Want een verandering is het toch, en daar heb je hoe dan ook draagvlak voor nodig. Als het product zelf dan ook nog eens kut is, tsja. Maar ja, nu een beetje laat voor ![]() | |
KnightSolaire | woensdag 27 november 2013 @ 20:30 |
Hoe zou dit voor kunnen komen? Aan de techniek van de OV-chipkaart en de bijhorende apparatuur kun je weinig veranderen, lijkt me. Of een nieuwe kaart ontwikkelen met nieuwe poortjes. Dus OV-poortjes van NS in variant A en variant B. Stel je dat eens voor op stations met drie vervoerders ![]() | |
Litpho | woensdag 27 november 2013 @ 20:34 |
Nieuwe techniek (bijv. een kaart waar meer dan tien items op passen) kan prima zolang het maar door dezelfde paaltjes gelezen kan worden. Met competitie wil je op den duur toch op meer dingen concurreren dan alleen de prijs, lijkt me. | |
James1988 | woensdag 27 november 2013 @ 20:41 |
Goede vraag... Probeer een offline HAFAS te raadplegen? Is het misschien mogelijk dat je eerstvolgende trein een vertraagde trein was, waardoor hij niet meer terug te vinden is? | |
#ANONIEM | woensdag 27 november 2013 @ 21:17 |
In offline HAFAS staat 'ie wel. ICE 597, vertrek Mannheim 14:30, aankomst München 17:27. Rijdt 29 juli - 14 december. Ik heb de laatste updates trouwens *niet* geïnstalleerd. | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 21:23 |
Ik wel, en bij mij is die trein idd verdwenen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 november 2013 @ 21:28 |
Goed, ik heb hier een uitdraai gemaakt op grond van de oude gegevens. En inderdaad, als je nu kijkt hebben ze de Verkehrstage aangepast: http://reiseauskunft.bahn(...)44&station_type=dep& | |
stavromulabeta | woensdag 27 november 2013 @ 21:32 |
Bedankt allemaal! Dat verklaart veel. Ik ga eens proberen om DB uit te leggen dat die trein toch echt bestond. Als ik de NS zou moeten uitleggen dat het ging om een trein die: 1) daadwerkelijk bestond; 2) gewoon op tijd reed; 3) genoeg zitplaatsen had; 4) geen stations oversloeg; zou ik de moed waarschijnlijk nu al opgeven. Maar bij DB heb ik nog een beetje naïeve hoop;) | |
James1988 | woensdag 27 november 2013 @ 21:32 |
Dat is het betere werk, een rit van een half uur hier, 50 minuten daar, 20 minuten zus, 60 minuten zo. ![]() Beter dan dat mietjeswerk hier met iedere 10 minuten een intercitystation. | |
stavromulabeta | woensdag 27 november 2013 @ 21:34 |
Bedankt! Die ga ik eens toevoegen bij mijn brief, wordt het misschien toch wat geloofwaardiger. | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 november 2013 @ 21:35 |
Onze IC's zijn dan ook hun RE's ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 november 2013 @ 21:35 |
Hij gaat wel met een grote boog zowat heel Duitsland langs. ![]() Zal op den duur vast wel anders worden als VDE8 af is (HSL Berlijn - Halle - Erfurt - Nürnberg). | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 21:44 |
Beetje geneuk dat je het treinnummer ook nodig hebt. Moet JIJ nou gaan bewijzen dat ZIJ op dag x en tijd Y een trein hebben laten rijden? ![]() Anyway: Succes ermee ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 21:44 |
Onze IC's mogen nog niet de wielbanden strikken van hun RE's bedoel je ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 november 2013 @ 21:46 |
Fair enough ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 november 2013 @ 21:47 |
Fles, klopt het trouwens dat die ICE van Berlijn naar München er een stuk langer over lijkt te doen dan onze trip van München naar Arnhem of heb ik dat fout? | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 21:51 |
Weet ik veel ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 november 2013 @ 21:51 |
Die ICE doet er nu zes uren over? Dat zou vier uren moeten worden http://www.bild.de/geld/w(...)t-33538106.bild.html | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 21:57 |
Ik weet al wat het is trouwens. Voor jou vloog de tijd tussen Wiesbaden en Köln natuurlijk. | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 november 2013 @ 21:58 |
Ja, ging een half uur sneller dan voor jullie geloof ik. | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 22:00 |
Ja en in jouw beleving ging de tijd zo'n beetje achteruit. Relatief dan.
| |
DeaDLocK2K | woensdag 27 november 2013 @ 22:16 |
Ja de rit van Keulen naar Arnhem duurde inderdaad een halve eeuw ![]() | |
bork | woensdag 27 november 2013 @ 22:40 |
Ik heb daar al uitgebreid over gepost btw ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 22:41 |
Ja dus? ![]() | |
bork | woensdag 27 november 2013 @ 22:46 |
Spuit 11 ![]() vde8 dus http://www.vde8.de/ dus Ik heb een keer alle data en filmpjes verzameld en hier gepost m.b .t. vde8 that's it. | |
Sandrvich | woensdag 27 november 2013 @ 23:26 |
Oké ik snap er nu niks meer van; blijven de België-Zwitserland EuroCity's nu wel of niet rijden in 2014? Had een hele afscheidsrit ingepland, maar volgens HAFAS rijden die dingen nog feestelijk door in de nieuwe dienstregeling. ![]() | |
greavy | woensdag 27 november 2013 @ 23:31 |
Blijven rijden, maar alleen met NMBS rijtuigen, de SBB-rijtuigen verdwijnen. Normaal zaten er NMBS-rijtuigen in tussen Brussel en Luxemburg ter versterking, maar wordt nu dus integraal NMBS-rijtuigen. | |
Sandrvich | woensdag 27 november 2013 @ 23:33 |
Weet je ook wat voor rijtuigen? I6/I10? | |
greavy | woensdag 27 november 2013 @ 23:36 |
Gemengd voor zover ik weet. Maar ik dacht het meest I10 (dat zijn toch de "großraum" rijtuigen? | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 23:37 |
Lekker pauper, met i6 / i10 je snuit in Zwitserland durven vertonen. Of all places. | |
greavy | woensdag 27 november 2013 @ 23:38 |
Die 2 EC-paren gaan nu alleen nog maar van- en naar Basel/Brussel rijden, en niet meer Zurich of Chur (hoewel, de 91/97 reden altijd maar t/m Basel, terwijl de 90/96 uit Chur of Zurich kwamen) | |
Sandrvich | woensdag 27 november 2013 @ 23:39 |
Het zou me niets verbazen als ze via één of andere rare omloop ook weer in binnenlandse IC's belanden. Zoals ook het geval is met Tsjechische EC rijtuigen die in binnenlandse Duitse intercities belanden. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 23:40 |
Ah ja. Uitholling muss sein! | |
greavy | woensdag 27 november 2013 @ 23:42 |
Dat is niet de bedoeling, want de rijtuigen komen in vaste omlopen (heen-terug). De omlopen voor de rijtuigen staan nu gepland: EC 91 - EC 96 - EC 91 - EC 96 enz EC 97 - EC 90 - EC 97 - EC 90 enz Omlopen veranderen dus wat. Juist omdat het alleen maar gaat pendelen Brussel - Basel worden het NMBS-rijtuigen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 november 2013 @ 23:44 |
Integratie van EC's in het binnenlandse spoorwegnet vind ik juist wel gaaf. Als ze niet op iedere straathoek stoppen danwel eah ![]() | |
greavy | woensdag 27 november 2013 @ 23:45 |
In Duitsland kunnen ze dat goed. En die "EC's" Brussel-Basel vv rijden van Brussel naar Luxemburg vv als "IC", mag je zelfs met je Go- of Railpass in enzo. | |
Sandrvich | woensdag 27 november 2013 @ 23:47 |
Ben trouwens ook benieuwd of NMBS dan eigen koersbordjes gaat maken. ![]() | |
greavy | woensdag 27 november 2013 @ 23:49 |
Zal mij benieuwen. Die trein staat in april van Basel naar Brussel op 't programma. Ze gaan ook met zitplaatsreservering werken, dus ben benieuwd ... (Voor die trein is in 2014 een zitplaats te boeken iig) | |
Sandrvich | woensdag 27 november 2013 @ 23:50 |
De mogelijkheid tot reserveren is er altijd geweest. ![]() | |
greavy | woensdag 27 november 2013 @ 23:51 |
Ja, en zo te zien blijft dat dus iig bestaan. Zitplaatsreservering à ¤4,50. | |
greavy | woensdag 27 november 2013 @ 23:51 |
Oja, vandaag mijn tickets per post ontvangen voor 18 januari ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 23:54 |
Koersdisplays denk. Dat geouwehoer met die bordjes is ZOOO 1916 | |
Dr_Flash | woensdag 27 november 2013 @ 23:54 |
Mooi man! Ik heb trouwens succesvol uitgecheckt na een incheck in Zwolle. | |
greavy | woensdag 27 november 2013 @ 23:54 |
Maar die meuk van NMBS hebben geen displays. | |
greavy | woensdag 27 november 2013 @ 23:57 |
Was het Samstagticket van DB al voorbijgekomen hier? Voor ¤49 een retour tussen 2 Duitse stations met Fernverkehr. Elke meereizende persoon betaalt ¤10 extra (totaal maximaal 5 personen), en een upgrade naar de 1e klas kost ¤10 per persoon (eerste reiziger betaalt ¤59). Te boeken t/m 11 december 2013, en reizen t/m 14 december 2013: http://www.bahn.de/samstagsticket | |
Sandrvich | woensdag 27 november 2013 @ 23:57 |
Da's veel te modern voor NMBS joh. En al zouden ze het willen, dan roepen alle vakboden op tot solidariteit (lees: staking) omdat 'de NMBS-drukkerij uit Wortegem-Petegem oneerlijke concurrentie wordt aangedaan'. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 00:03 |
Oh ja da's waar ook. België moet gewoon strakgetrokken worden. En op z'n minst ontdaan van "Belgen" ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 00:03 |
Vgs mij niet. Lijkt erop alsof ze gauw voor de Fpw nog even wat reizigersaantallen moeten opfleuren. | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 00:05 |
Vlaanderen naar DB en Wallonië naar SNCF? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 00:06 |
Nee. Loszagen en afzinken. Kustlijn wordt wat langer. | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 00:06 |
Ik zie mogelijkheden tot de bouw van een paar nieuwe bruggen. Leuk voor de afdeling Bouwkunde van de TU Delft ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 november 2013 @ 00:21 |
Laat wel een stukje België over aub, we willen wel nog een beetje goedkoop kunnen grenstanken hier! (en de kebab is beter en de bioscoop is ook goedkoper ![]() | |
_JdM_ | donderdag 28 november 2013 @ 00:36 |
Liever de afdeling Civiel. Anders krijg je van die lelijke constructies als de bruggen /Flyover over de Dieze bij Den Bosch. Zonder die lelijke goude beplating was het veel mooier geweest. (Typisch gevalletje van een projectteam die niet snel genoeg de architect eruit heeft gegooid...' | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 01:19 |
Nee man lekker wat bootverbindingen. Zo dicht hoeven we ook niet bij Frankrijk te zijn. | |
JDude | donderdag 28 november 2013 @ 01:35 |
Wordt nog wel een mooie klus om precies alle stukjes Baarle-Hertog onder water te zetten. | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 01:37 |
Offeren we Noord-Brabant erbij. Better safe than sorry ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 06:19 |
Toch wel leuk die Animatie die NS af en toe verzorgd. Ook al is het geen core business. Bijvoorbeeld een cursus perrondansen voor beginners op Zaandam... Dit zijn debutanten ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 28-11-2013 06:28:09 ] | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 06:37 |
Dat is civiel! Bouwkundigen snappen er niks van! ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 07:30 |
Die lui die achter de NS twitter zitten hebben het niet begrepen ook he. Post je een foto van de rer a. Zien ze dat voor een ns trein aan ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 28 november 2013 @ 08:08 |
Er is op dit moment een storing tussen Rotterdam C. en Hoek van Holland door koperdiefstal. Dat is vervelend, maar het kan gebeuren. Het omreisadvies luidt echter: "Stel uw reis uit en neem de eerstvolgende doorgaande trein. Verwachte tijd: 12.00". Stel dat ik nu op Rotterdam Centraal sta en ik heb zo'n StenaLine treinticket die vanaf elk station in Nederland geldig is, want ik wil de Ferry van 11 uur hebben. Hoe kom ik dan op tijd in Hoek van Holland? Kan ik van NS verwachten dat ze alternatief vervoer regelen? Ik sta daar met twee koffers op een trein te wachten die niet gaat. Het is puur hypothetisch hè. Het gaat mij alleen om de rechten van de reiziger in dit soort situaties. Dat het nu toevallig NS is boeit niet, dit kan elke vervoerder overkomen. | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 08:46 |
![]() | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 09:05 |
Moet lukken dus. ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 28 november 2013 @ 09:11 |
Dat was een uur geleden echter niet zo. Doet nog steeds niet af aan de vraag. | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 09:15 |
Als de prognose voor een verstoring langer is dan 2 uur (aanrijtijd bussen) worden er voor zover ik weet bussen besteld, anders niet. | |
WhiteJoker | donderdag 28 november 2013 @ 09:29 |
Ok. Maar de reizigers die om 8 uur op die trein stonden te wachten, hebben pech? Er wordt ook geen taxi voor die reizigers besteld? | |
Litpho | donderdag 28 november 2013 @ 09:29 |
Die zitten er dan ook om Eva slimmer te laten lijken. | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 09:31 |
Dat weet ik niet om eerlijk te zijn ![]() | |
JDude | donderdag 28 november 2013 @ 09:36 |
Treinkennerts! Vanaf volgend jaar ga ik waarschijnlijk drie dagen in de week met de trein reizen, in de spits heen en in de spits terug. Nou kwam ik zelf alleen uit op "Altijd Voordeel" om nog een slordige 15 euro van de prijs van losse reizen af te kunnen schrapen, maar zie ik misschien nog iets over het hoofd? Een trajectabonnement ga ik er in ieder geval niet uit halen met dit aantal reisdagen. | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 09:40 |
"Een AVE S-100 staat op het punt om de tunnel van Pertús binnen te rijden en de Spaans-Franse grens voor de eerste keer te passeren." Welk traject? | |
JDude | donderdag 28 november 2013 @ 09:43 |
Breda of Gilze-Rijen <-> Best. | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 09:45 |
Dan is Altijd Voordeel waarschijnlijk het meest interessante. | |
JDude | donderdag 28 november 2013 @ 09:49 |
Thanks! | |
DriekOplopers | donderdag 28 november 2013 @ 09:54 |
Hier komt het verfoeide artikel 8:108BW om de hoek kijken. De OV-reiziger is een rechteloze hond. | |
DriekOplopers | donderdag 28 november 2013 @ 09:57 |
Even voor de duidelijkheid. Onderschrift luidt "Jongeman brutaal gearresteerd nadat hij voor "nigger"is uitgemaakt". Echter: het gaat hier om twee grapjassen die op Amsterdam tot twee keer toe op een verboden plek hadden staan roken, in de trein werden betrapt zonder vervoerbewijs en zich vervolgens ook niet konden legitimeren. Waarvan akte! | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 10:15 |
Iemand vroeg er laatst naar. Ja er gaat een speciale thalys van Rotterdam naar Utrecht rijden met de Tour delegatie. Aankomst te Utrecht om 15:42 op 11b. | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 10:35 |
en de omstanders helpen ook niet even mee he ... | |
DriekOplopers | donderdag 28 november 2013 @ 10:59 |
Klopt. In dit soort gevallen steekt niemand een poot uit. Ik wel, maar ik schijn daarbij echt een uitzondering te zijn, hoor ik weleens terug. | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 11:00 |
Ik zou ook niet helpen. Tientallen voorbeelden dat bij eventuele opgelopen schade de verzekering niet vergoed. Ik brand mijn vingers er niet aan. | |
arkkey | donderdag 28 november 2013 @ 11:02 |
Ja foei, iedereen weet toch ook dat je alleen nigger mag zeggen als je ook zelf nigger bent?? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 11:06 |
Komen daar van die raketten uit die naar Londen gaan en zo? ![]() | |
greavy | donderdag 28 november 2013 @ 11:07 |
In de Westhaven op de voormalige CERES-terminal worden ook 1700- en 1800 locomotieven gestald. De Dijksgracht gaat de begraafplaats worden voor de V250. Nu staan de meesten nog in de Eendenkooi. | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 11:08 |
Nja, dat dus. Wegblijven bij dat soort situaties. | |
greavy | donderdag 28 november 2013 @ 11:13 |
![]() In Zellik, een deelgemeente van Asse, heeft een trein een tractor aangereden aan een overweg. Daardoor raakte het treinverkeer tussen Brussel en Dendermonde geblokkeerd. De tractorbestuurder en de machinist raakten lichtgewond. De tractor met sproei-installatie was al over de sporen, maar de trein raakte wel nog de sproei-installatie. De passagiers van de trein werden geëvacueerd en konden hun weg voortzetten met vervangbussen van De Lijn. DeRedactie | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 11:14 |
Citroën BX op rails? ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 11:29 |
kwam deze gisteren tegen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 11:31 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)oneel-neemt-toe.html En dan komen ze met een "verdeling" ![]() ![]() Dat is hetzelfde als zeggen over een bak met 8100 knikkers "zoveel zijn er van hout, zoveel zijn er hoekig, zoveel zijn er blauw, zoveel zijn er warm". Deze indeling slaat totaal nergens op. Kortom: er schort nogal wat aan de registratie van incidenten. | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 11:34 |
Die van de SNCF vond ik beter trouwens, met dat drommels geile deuntje van ze ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 11:36 |
Je zou het denken hè? ![]() | |
Okuliarnik | donderdag 28 november 2013 @ 12:05 |
In de EN Jan Kiepura zou vandaag een Groen/Wit ČD moeten zitten. Iemand die iets meer weet? | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 12:13 |
Bunnik http://goo.gl/maps/5vrfR | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 12:16 |
Oh grappig, daar ben ik wel een paar honderd keer langsgereden in het verleden ![]() | |
bork | donderdag 28 november 2013 @ 12:31 |
Dat was ik, 12.12 uur: Trein met Tourdelegatie vertrekt zo vanaf Gare du Nord naar Utrecht, waar vanmiddag om half vijf een toelichting wordt gegeven op het parcours in de Winkel van Sinkel. Dus 3.30 uur Paris du Nord - Utrecht, netjes toch? ![]() | |
Sandrvich | donderdag 28 november 2013 @ 12:32 |
Haha tof! ![]() | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 12:37 |
Dat die er in zit ja. | |
V2 | donderdag 28 november 2013 @ 13:18 |
Hee, wat een mooie tunnel ![]() ![]() | |
Okuliarnik | donderdag 28 november 2013 @ 13:20 |
Heb je enige idee wat voor een? | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 13:29 |
Groen/beige rijtuig, zat vanochtend als tweede rijtuig achter de loc. | |
Okuliarnik | donderdag 28 november 2013 @ 15:22 |
Hmm. Dat is apart. Daar zit normaal gesproken een ligrijtuig. | |
dennistd | donderdag 28 november 2013 @ 15:25 |
'Treinen Arriva slaan zelden stations over'Nee hoor, wij slaan eigenlijk nooit stations over, we heffen de treinen gewoon meteen op ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 15:27 |
Ja, want dat gebeurt bij NS natuurlijk NOOIT ![]() | |
ReisT | donderdag 28 november 2013 @ 15:46 |
Geweldige journalistiek is dit toch:
| |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 15:49 |
Ik heb ook weleens dat Oosterbeek Laag overgeslagen wordt ![]() | |
dennistd | donderdag 28 november 2013 @ 16:08 |
Hengelo FBK-stadion wordt ook vrij vaak overgeslagen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 16:09 |
Heerenveen IJsstadion ook, net als Leeuwarden Achter de Hoven ![]() | |
bork | donderdag 28 november 2013 @ 16:12 |
Overvecht, 135 keer niet ![]() ![]() ![]() Is niet zo erg, wel pijnlijk. Erger is Hollandse Rading dan ben je weer een uur verder ![]() Zijn er foto's van de Thalys met Wolfsen in Utrecht CS? | |
dennistd | donderdag 28 november 2013 @ 16:13 |
Doetinchem Stadion slaat men ook vaak over. En Hollandse Rading heeft toch gewoon elk half uur een trein? Alleen op zondag en 's avonds maar 1x per uur | |
bork | donderdag 28 november 2013 @ 16:14 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 16:28 |
Lees: "Ik moet er wat over roepen, dus nu heb ik er wat over geroepen. Klaar ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 16:31 |
tsja, op sommige trajecten is het bijna structureel, dus daar moet eens goed naar de oorzaken gekeken worden | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 16:33 |
Wel raar trouwens. Heette het niet een paar dagen geleden nog "NS kan niet zeggen hoe vaak het gebeurt"? Dag later ligt er een volledige lijst, uitgesplitst per station ![]() De doofpotcultuur is onuitroeibaar daar. | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 16:36 |
Hele dag 2/uur. Sprinter Weesp-Hoofddorp. | |
bork | donderdag 28 november 2013 @ 16:47 |
44 minuten krijg aan je broek stellletje mierenneukers als je van Hilversum naar Hollandse Rading reist en je moet er in Overvecht uit om weer terug te gaan, ik vind het nogal wat ![]() | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 16:47 |
Sprinters slaan volgens mij nooit planmatig stations over. | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 16:48 |
Behalve de stoptrein tussen Arnhem en Tiel, die skipt Arnhem-Zuid. | |
bork | donderdag 28 november 2013 @ 16:48 |
Hollandse Rading wordt overgeslagen, zelf meegemaakt. | |
ReisT | donderdag 28 november 2013 @ 16:51 |
De stoptrein Intercity Sprinter Utrecht-Almere slaat planmatig drie stations over ja.Da's geen Sprinter, da's een Spurt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 16:59 |
Nee zodra dat neukding Haarlem Spaarnwoude overslaat heet het een Intercity ![]() | |
ReisT | donderdag 28 november 2013 @ 17:04 |
Amsterdam-Zandvoort bedoel je? Raar geval ja. Toen het een IC was reed er stoptreinmaterieel (DDAR) Nu het een Sprinter is geworden rijdt er IC-materieel (DDZ) | |
Sj0rSz | donderdag 28 november 2013 @ 17:14 |
Tof, springer op Eindhoven CS. Spoor 1/2 buiten dienst tot ongeveer 19.00 uur | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 17:15 |
Niet zo klagen, met hetzelfde gemak trappen ze het hele station uit dienst ![]() | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 17:15 |
En trouwens, de gehele dienstregeling past op vier perronsporen ![]() | |
MPG | donderdag 28 november 2013 @ 17:16 |
Fijn. Dat wordt dus duwen en dringen. Weet je toevallig zo waar de IC naar Venlo nu vertrekt? | |
MPG | donderdag 28 november 2013 @ 17:16 |
Mja, das ook weer zo. | |
Sj0rSz | donderdag 28 november 2013 @ 17:19 |
Die vertrekt vanaf 4 | |
Sj0rSz | donderdag 28 november 2013 @ 17:20 |
Klopt, dan had ik een probleem xD Nu met +15 onderweg naar huis ![]() | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 17:30 |
Er is gisterochtend een E320 gesignaleerd op de HSL tussen Antwerpen C en de NL Grens. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door b2py op 28-11-2013 18:32:50 ] | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 17:32 |
ik zie alleen mat'54 hoor ![]() | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 17:32 |
Daar was ik al bang voor ja, was al aan het re-uppen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 17:34 |
De "Feiva"? ![]() | |
MPG | donderdag 28 november 2013 @ 17:35 |
![]() | |
Gezicht | donderdag 28 november 2013 @ 17:45 |
Nu ook tussen Roermond en Sittard. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 17:47 |
Het is er ook wel weer voor moet ik zeggen ![]() | |
Sebastiaan92 | donderdag 28 november 2013 @ 17:49 |
Utrecht Leidsche Rijn door de sprinter Utrecht - Den Haag ![]() | |
Gezicht | donderdag 28 november 2013 @ 17:51 |
Ben ik even blij dat ik op kamers woon en niet iedere dag het traject Sittard - Eindhoven moet rijden. Man man man wat is daar vaak iets aan de hand. Afgelopen week trouwens weer een stuk of 5 keer meegemaakt dat de aansluitende sprinter en IC op elkaar wachten... | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 17:51 |
Ik had het anders moeten verwoorden kom ik achter.. ![]() Gepland overslaan, maar niet random een TRDL of bijsturing die bedenkt, JOEH, fuck die stop. ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 28 november 2013 @ 18:13 |
Maar dat is nou precies het probleem. NS weet de oorzaken niet (zegt NS), en Mansveld accepteert dat. Dan ben je uitgeluld. http://www.voorbeterov.nl/131018.php | |
Litpho | donderdag 28 november 2013 @ 18:14 |
Al een nieuwe hobby in gedachten? | |
DriekOplopers | donderdag 28 november 2013 @ 18:17 |
Nee. Ik weiger het op te geven. En de mensen van mijn club evenmin. Strijdvaardig onder het besef dat snelle succesjes er niet altijd inzitten. | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 november 2013 @ 18:17 |
Nu heeft de trein Zwolle-Roosendaal natuurlijk wel achterlijk vaak vertraging en dan ook nog weinig mogelijkheden om dat in te lopen. Dat moet echt beter. Nu zijn enkelsporigheden nog niet eens zo'n groot probleem maar als die op de verkeerde plekken liggen en het door te weinig perronsporen in Zwolle niet mogelijk is om daar op tijd te vertrekken als een trein vertraagd binnenkomt houdt het snel op natuurlijk. [ Bericht 1% gewijzigd door Mr_Klaasje op 28-11-2013 18:26:58 ] | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 18:26 |
Dat ding fietst werkelijk door bijna alle vertragingsgevoelige knooppunten heen en is dan ook nog niet eens met een erg hoge snelheid ingelegd. | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 november 2013 @ 18:26 |
Even gecheckt.. Op het moment dat die trein 7 minuten te laat in Zwolle aankomt.. Vertrekt die waarschijnlijk rond de 5 minuten te laat uit Zwolle, zorgt ervoor dat de trein van Roosendaal naar Zwolle in Deventer te laat vertrekt, de trein van Roosendaal naar Zwolle in Zutphen niet binnen kan komen en dus ook weer vertraging oploopt.. Dat is één groot kaartenhuis. Het gaat prima als een trein uit Arnhem op tijd vertrekt en niet te veel vertraagd raakt maar als die daar te laat weg gaat dan is het exit voor de lijn. Men zal daarom willen voorkomen dat hij te laat uit Arnhem weg gaat. De stopreizigers tussen Nijmegen en Arnhem hebben dus last van de gebrekkige infra in Zwolle, op Deventer-Olst en in Zutphen. | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 18:27 |
Het is belangrijker om de bron van de vertraging aan te pakken dan dit soort brandjes te blussen. | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 november 2013 @ 18:28 |
Uit analyses van Prorail blijkt dat rond de 30 % van alle vertragingen te wijten zijn aan onderlinge hinder tussen treinen. | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 18:31 |
Duidelijk. Toch ben ik wel benieuwd waar de vertraging ontstaat. En uit een kleine korte analyse blijkt wel dat de vertraging veelal ontstaat tussen... warempel, Nijmegen en Arnhem http://ovtijden.com/infoplus/mat/3618/20131128/ http://ovtijden.com/infoplus/mat/3620/20131128/ http://ovtijden.com/infoplus/mat/3622/20131128/ http://ovtijden.com/infoplus/mat/3624/20131128/ http://ovtijden.com/infoplus/mat/3626/20131128/ En daar is het gewoon dubbelspoor. En als je de data van gisteren bekijkt ontstaat hetzelfde patroon. | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 18:31 |
En dan heb je nog de treinafhandeling in Den Bosch en Breda die volgens berichten op Somda regelmatig ondermaats is | |
Sandrvich | donderdag 28 november 2013 @ 18:32 |
Oeh tof! Op de HSL of standaard lijn? | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 18:32 |
HSL, had ik er bij moeten zetten ![]() | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 18:34 |
Die bovenleiding ziet er inderdaad als HSL uit ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 18:34 |
het lijkt erop dat in Nijmegen de binnenkomende trein uit Arnhem voor gaat op de vertrekkende trein naar Arnhem | |
bork | donderdag 28 november 2013 @ 18:34 |
Al een foto van die Thalys ergens gespot in Utrecht? Ik heb het even overwogen maar ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 18:37 |
bork | donderdag 28 november 2013 @ 18:38 |
thx b2by ![]() ![]() ![]() | |
lyolyrc | donderdag 28 november 2013 @ 18:40 |
Wat is er gebrekkig aan de Zwolse infra? | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 18:43 |
Korte kering. | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 november 2013 @ 18:45 |
Er zijn te weinig sporen om een reservetrein voor Zwolle-Roosendaal te kunnen parkeren. | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 19:05 |
Over dat groen/beige ČD rijtuig, zit helemaal achterop de 447 vannacht. 51 54 21-70 057-3 Bmee248 voor de nummertjes. | |
lyolyrc | donderdag 28 november 2013 @ 19:11 |
Ik heb wel eens gelezen dat Zwolle na Utrecht en Amersfoort het grootste emplacement in Nederland heeft. Die ruimte moet er toch wel zijn. | |
Litpho | donderdag 28 november 2013 @ 19:17 |
Zijn alle wissels daar al weggesaneerd wellicht? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 19:17 |
Krijg je he, als je een stoptrein in het pad van een IC inlegt ![]() | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 19:17 |
Voor de mensen die Railworks doen. Het is steamsale en ongeveer alles van TS2014 of Railworks is in de aanbieding. | |
Viezze | donderdag 28 november 2013 @ 19:21 |
Ze hebben een perron te weinig om de trein een half uur te laten staan. | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 19:22 |
Er mist daar wel wat meer dan dat hoor ![]() | |
Viezze | donderdag 28 november 2013 @ 19:22 |
Ja maar al dat andere kan er wel liggen, dan heb je er nog niks aan ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 19:25 |
Die lui op twitter NS zijn echt geschift... ![]() | |
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 19:25 |
Ik zie het ja.. | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 19:30 |
Fixed your post ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 19:33 |
ze hebben op zich wel genoeg perrons, maar om een trein een half uur te laten keren is niet handig, omdat je dan veel kruisende bewegingen extra krijgt en treinen elkaar in de weg gaan zitten | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 november 2013 @ 19:46 |
Nope, er is echt een perron te weinig. En dan nog niet eens een eilandperron maar zeg maar een perronspoor. Tenzij de vertraging meer dan 15 minuten is bij aankomst (dat is 8 a 9 minuten vertrekvertraging), dan kan je vervangend materieel inzetten. | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 november 2013 @ 19:50 |
Het kan trouwens ook zo: De sporen langs de nieuwe perrons hebben geen fases. Het had ook zo gekund: - Eerst tankplaat en wasstraat verplaatsen - Spoor 8 terugleggen - Nieuwe eilandperron een fatsoenlijke lengte geven en er A- en B-fases in aanbrengen - Overloopwissels naar sporen 8 en 11 halverwege 9 en 10 | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 19:52 |
Wat nu weer? Trouwens. Prtintscreentjes maken, boek uitgeven ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 november 2013 @ 19:52 |
En in Deventer ontstaat er richting Zwolle vaak vertraging omdat er vanuit Zwolle een vertraagde trein is. Dat geeft dan de hele dag een domino-effect. | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 19:54 |
het zou bijvoorbeeld buiten de spits wel degelijk kunnen, maar dan moet je wel wat omzettingen doen Vooral een wissel van 10 naar 11 mis je denk ik wel, omdat je dan makkelijker bij kunt plaatsen en af kunt trappen. Net als een wissel van 3 naar 2, zodat je daar ook treinen achter elkaar binnen zou kunnen nemen. | |
GlenSpey | donderdag 28 november 2013 @ 19:54 |
Thnx voor de tip, ga direct kijken of er nog wat tussenzit ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 november 2013 @ 19:59 |
In de spits het hele emplacement over richting 14/15/16. Die zijn ook altijd bezet tegenwoordig. Ik zie niet in hoe. Aftrappen en bijplaatsen gaat daar echt niet makkelijker mee dan gewoon van achteren aan komen rijden of in die richting wegrijden. | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 19:59 |
ja, en in Zutphen precies hetzelfde ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 20:02 |
Als ik thuis ben post ik wel even wat linkjes. Zit nu op mn faalberry... ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 20:07 |
klopt, maar buiten de spits is er her en der nog wel wat ruimte. In de spits heb je vrijwel alle sporen wel maximaal nodig De NS heeft er nog wel eens een handje van om de stellen in de omgekeerde volgorde te laten rijden ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 november 2013 @ 20:09 |
Sorry; Buiten de spits staan de hoge sporen tegenwoordig ook vol bedoelde ik ![]() Ok. Behalve dan dat dit niet echt een antwoord is op mijn vraag hoe het zou helpen bij aftrappen en bijplaatsen, bij de IC Zwolle-Roosendaal wordt volgens mij helemaal niet meer afgetrapt of aangekoppeld. | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 20:15 |
Klopt. Volgens mij is 16 een opstelspoor van Arriva geworden, maar buiten de spits kun je wel een van de stoppers op spoor 4 afhandelen, waardoor 1a of 1b vrij komt. Veel materieel staat aan de kant van de Hanzeboog, maar er wil ook nog wel eens wat aan de noordoostkant staan. Daar kun je in de huidige situatie niet echt makkelijk bij | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 november 2013 @ 20:18 |
Er is maar één trein die je op 4 kan afhandelen en dat is de sprinter uit Utrecht en alleen buiten de spits omdat het spoor anders niet lang genoeg is. Voor de sprinter uit Amsterdam is 'ie sowieso te kort. En daarmee mol je een van de meest gebruikte overstaps voor de sprinter uit Utrecht; die naar Kampen. | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 20:18 |
Er liggen nog steeds te veel wissels daar. Saneren die boel ![]() | |
boriq | donderdag 28 november 2013 @ 20:22 |
Waarom niet een spoor zonder wissels? Kan er ook niets vastlopen. Win-win! | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 20:22 |
halverwege volgende maand zal wel meer bekend worden hierover als er een overleg is tussen Mansveld en veel andere stakeholders over Herfte aansluiting - Zwolle | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 20:23 |
er gaat nog te vaak een trein stuk. En wat krijg je dan? Juist, een file op het spoor | |
Facepalm | donderdag 28 november 2013 @ 20:27 |
Ik heb regelmatig gehad dat de sprinter uit Amsterdam 's ochtends op 4 stopt anders, de trein die om 8:05 aankomt is meestal een enkele SLT, lekker knus. ![]() | |
greavy | donderdag 28 november 2013 @ 20:30 |
Klopt, doet transitietesten, maar kwam de grens niet echt over. Is de hele week op lijn 2 aan het hobbyen. | |
dennistd | donderdag 28 november 2013 @ 20:31 |
De laatste tijd is het altijd wachten voor Elst omdat Arriva ervoor hangt. Komt omdat ze de tijden aangepast hebben vanwege een te lang dichtliggende overweg, maar nu is het helemaal puinhoop. De tijden worden met de nieuwe dienstregeling trouwens weer aangepast, ik hoop dat het dan beter wordt, nu gaat de overstap in Zutphen op Syntus naar Oldenzaal regelmatig mis namelijk ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 november 2013 @ 20:33 |
De laatste keer dat ik voor 9:00 op het station was was het ergens na 00:00 ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 20:35 |
volgens mij net aan. Als een DDZ er past, dan moet een SLT-VI er ook passen. | |
Viezze | donderdag 28 november 2013 @ 20:36 |
Dat is wel een kut perron, aardig stukje wandelen, zeker als je niet op spoor 3 of 5 bent aangekomen. | |
boriq | donderdag 28 november 2013 @ 20:37 |
dat spoor is 95m, een IV is 70m en een VI 100m, één IV'tje zou dus passen | |
ziggyziggyziggy | donderdag 28 november 2013 @ 20:40 |
Nee, de nuttige perronlengte is 95 meter. Het sein staat een eindje verderop, dus een VI komt wel vrij en met wat mazzel ook nog met alle deuren aan het perron. | |
greavy | donderdag 28 november 2013 @ 20:44 |
Kan het kloppen dat Breda Prinsenbeek in het weekend met DRGL2014 niet meer bediend wordt? De reisplanner geeft namelijk geen stoptreinen Dordrecht - Breda aan (die zou dan de serie 15100 Den Haag - Breda in het weekend moeten heten, en het andere halfuur de 5100 Den Haag - Roosendaal). | |
boriq | donderdag 28 november 2013 @ 20:44 |
Oké, ik dacht dat die nuttige perronlengte het maximale was. Dan kun je er inderdaad wel een VI of een DDZ IV met mazzel parkeren. | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 20:46 |
Mijn Twitterdagje met NS
Is dit een NS trein dan? ![]() Later op de dag:
Van hier geen antwoord meer, jammer ![]() En ik heb niet de indrukt dat ze echt lezen, eerder dat ze getraind zijn om "Ik snap je punt" neer te zetten en dat soort zinnetjes... "Voel me toerist in mn vaderland" en daarop zeggen "Kan ik me voorstellen", slaat als kut op dirk ![]() | |
greavy | donderdag 28 november 2013 @ 20:46 |
En als toevoeging, volgens de reisplanner wordt het een uursdienst in de sprinter Den Haag - Dordrecht - Roosendaal. Ik hoop dat het een bug in de reisplanner is ... | |
Tochjo | donderdag 28 november 2013 @ 20:47 |
Ze staan op werkdagen maar tot 20u voor je klaar. | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 20:47 |
Wat zegt Hafas? | |
greavy | donderdag 28 november 2013 @ 20:49 |
Halfuursdienst. Ik ga er maar weer eens een mailtje aan wijden naar de NS Klantenservice (met een cc naar een kennis bij de planners). Stelletje apen daar bij de planners. | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 20:53 |
Nergens een advies van Locov? | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 20:56 |
Een station dat in het weekend niet bediend wordt? We zijn toch geen België... | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 20:57 |
Enne, de laatste update van Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System is van de 20ste he? Heb je die wel meegenomen... Ach ik kijk zelf wel even.... | |
Viezze | donderdag 28 november 2013 @ 20:58 |
Boehoe een foutje in de reisplanner ![]() | |
Salatrel | donderdag 28 november 2013 @ 20:59 |
Darkwing: bij de conducteur kan je in principe wel met briefgeld betalen maar hou er rekening mee dat een hoop geen wisselgeld dragen ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:03 |
Wie 'buitenlander' is bij NS moet nou eenmaal op blaren zitten * Darkwing_Duck schouders ophaalt * Darkwing_Duck denkt terug aan die goede oude tijd toen ie nog afgepaste enveloppen geld bij zich droeg met excact het treintarief mocht er controle langs komen... Kant en klaar! Natellen niet nodig... Edit: En die verbaasde koppen van die conducteurs, priceless! ![]() | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 21:06 |
Doet NS überhaupt moeite om geld uit het buitenland te halen? Worden buitenlanders zonder geldig vervoerbewijs niet gewoon uit de trein gezet? | |
boriq | donderdag 28 november 2013 @ 21:07 |
Vanmiddag was er nog file op het spoor in Almelo. De sprinter naar Apeldoorn stond aan het perron, de sprinter naar Zwolle net aan het eind van de tunnel en de intercity naar het westen aan het begin van de tunnel. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:07 |
Ik ben geen buitenlander...of nouja, wat is je definitie van buitenlander? | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 21:08 |
Ik bedoelde mensen zonder adres in Nederland. | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:09 |
Ja, worden die de trein uit getiefstraald? zijn die richtlijnen ergens te lezen trouwens? Ik hou van kleine lettertjes ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 21:09 |
1 zesje ook wel. Je hoeft niet met de koppeling langs het perron te staan. Alle deuren is genoeg. Reizigersdeuren that is ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 21:10 |
Dat zijn daklozen. | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:10 |
Ik ben niet dakloos James ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 28 november 2013 @ 21:10 |
bui·ten·lan·der (de; m,v; meervoud: buitenlanders) 1 iem. uit het buitenland 2 allochtoon | |
greavy | donderdag 28 november 2013 @ 21:11 |
Ik kijk online. Dat dacht ik dus ook. Volgens HAFAS is het dus zoals ik schetste. Anderhalve week terug stond het gewoon in de reisplanner, nu ineens niet meer. | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:12 |
Wat wel opvalt is dat, het feit dat je aan het loket in ABN vraag of ze willen uitleggen hoe de chipkaart werkt, of ik ergens nog een papieren enkeltje kan kopen, dit veel onbegrip uitstraalt van NS personeel... Als je het in het engels doet is hun houding wel anders....Paupers... ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:13 |
Machinist mag van jou zn parashit aantrekken? | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 21:13 |
ABN sprekende man zonder adres in Nederland. Tsja, dan ben je geen buitenlander. Dan ben je een dakloze. | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 21:14 |
Die loopt eventueel gewoon door het reizigersgedeelte naar buiten natuurlijk hehe. | |
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 21:16 |
De vrijbalk is de grens ![]() | |
Sandrvich | donderdag 28 november 2013 @ 21:17 |
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren als je dan met een Nederlands steenkolenaccent in het Engels dan om hulp gaat vragen. ![]() | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 21:18 |
![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:19 |
t is gewoon de ervaring die ik heb.. Ik weet gewoon niet hoe alles werkt. Ik heb James weleens gevraagd welk product voorrang kreeg op een ander produkt en dergelijke, ik weet het gewoon nog steeds niet ![]() Als je het aan het loket gaat vragen word je behandeld als dom.... | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:19 |
Type MG2 (5000- en 5100-serie) kan dat niet...Die heeft niet zon deur.... | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 21:20 |
Hello. Sur. Joe ken spiek Duts hier. Nekst steesjen. De Heek Duts Reel. Ent nauw joe tink "Duts Reel?! W0t? Iz de rest Dzjurmen or so?" HAHAHAHAHA | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 21:21 |
Dan blijftie zitten en portofoneertie de HC dat er 2 klontjes en een wolkje melk in moeten ![]() | |
James1988 | donderdag 28 november 2013 @ 21:21 |
Ik weet het ook niet precies. Die info is volgens mij niet openbaar ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:22 |
![]() ![]() Gebeurt trouwens alle communicatie tussen HC en MC nog steeds op de 429.8875 MHz landelijk? Analoog? | |
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 21:24 |
Alsof ik dat weet ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:26 |
Ik vraag het ook in het algemeen! ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:27 |
Alkmaar-Uitgeest: er rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon http://bit.ly/NSinfo ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:28 |
Ofwel iedereen die van Den Helder nu nog naar Eindhoven wil krijgt een taxirit... ![]() | |
Viezze | donderdag 28 november 2013 @ 21:29 |
Ninjaedit ![]() | |
Duvel | donderdag 28 november 2013 @ 21:30 |
Komt ook niet binnen op spoor 4 in Zwolle. | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:31 |
Nee, vandaar dat ik er Eindhoven van maakte | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:32 |
Ik heb ze anders wel eens op Rotterdam centraal zien staan met een loc ervoor... Heel lang geleden... | |
Salatrel | donderdag 28 november 2013 @ 21:36 |
om 21:34 kon je nog uit den helder vertrekken en omreizen via Hoorn. dan kom je nog in eindhoven ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:37 |
22.04 niet meer ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 28 november 2013 @ 21:38 |
En hoe denk je dat een machinist op een opstelspoor in- of uitstapt? | |
Duvel | donderdag 28 november 2013 @ 21:39 |
MG2 heeft/had bij de eerste deur een extra trede. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 28 november 2013 @ 21:39 |
Dat weet greavy vast wel. Maar volgens mij is het niet meer analoog. |