Fixed your postquote:Op donderdag 28 november 2013 19:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die lui op twitter van NS zijn echt geschift...
ze hebben op zich wel genoeg perrons, maar om een trein een half uur te laten keren is niet handig, omdat je dan veel kruisende bewegingen extra krijgt en treinen elkaar in de weg gaan zittenquote:Op donderdag 28 november 2013 19:21 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ze hebben een perron te weinig om de trein een half uur te laten staan.
Nope, er is echt een perron te weinig. En dan nog niet eens een eilandperron maar zeg maar een perronspoor. Tenzij de vertraging meer dan 15 minuten is bij aankomst (dat is 8 a 9 minuten vertrekvertraging), dan kan je vervangend materieel inzetten.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze hebben op zich wel genoeg perrons, maar om een trein een half uur te laten keren is niet handig, omdat je dan veel kruisende bewegingen extra krijgt en treinen elkaar in de weg gaan zitten
Wat nu weer?quote:Op donderdag 28 november 2013 19:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die lui op twitter NS zijn echt geschift...
het zou bijvoorbeeld buiten de spits wel degelijk kunnen, maar dan moet je wel wat omzettingen doenquote:Op donderdag 28 november 2013 19:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nope, er is echt een perron te weinig. En dan nog niet eens een eilandperron maar zeg maar een perronspoor. Tenzij de vertraging meer dan 15 minuten is bij aankomst (dat is 8 a 9 minuten vertrekvertraging), dan kan je vervangend materieel inzetten.
Vooral een wissel van 10 naar 11 mis je denk ik wel, omdat je dan makkelijker bij kunt plaatsen en af kunt trappen. Net als een wissel van 3 naar 2, zodat je daar ook treinen achter elkaar binnen zou kunnen nemen.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het kan trouwens ook zo:
De sporen langs de nieuwe perrons hebben geen fases. Het had ook zo gekund:
- Eerst tankplaat en wasstraat verplaatsen
- Spoor 8 terugleggen
- Nieuwe eilandperron een fatsoenlijke lengte geven en er A- en B-fases in aanbrengen
- Overloopwissels naar sporen 8 en 11 halverwege 9 en 10
Thnx voor de tip, ga direct kijken of er nog wat tussenzitquote:Op donderdag 28 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
Voor de mensen die Railworks doen. Het is steamsale en ongeveer alles van TS2014 of Railworks is in de aanbieding.
In de spits het hele emplacement over richting 14/15/16. Die zijn ook altijd bezet tegenwoordig.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zou bijvoorbeeld buiten de spits wel degelijk kunnen, maar dan moet je wel wat omzettingen doen
Ik zie niet in hoe. Aftrappen en bijplaatsen gaat daar echt niet makkelijker mee dan gewoon van achteren aan komen rijden of in die richting wegrijden.quote:Vooral een wissel van 10 naar 11 mis je denk ik wel, omdat je dan makkelijker bij kunt plaatsen en af kunt trappen. Net als een wissel van 3 naar 2, zodat je daar ook treinen achter elkaar binnen zou kunnen nemen.
ja, en in Zutphen precies hetzelfdequote:Op donderdag 28 november 2013 19:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En in Deventer ontstaat er richting Zwolle vaak vertraging omdat er vanuit Zwolle een vertraagde trein is. Dat geeft dan de hele dag een domino-effect.
Als ik thuis ben post ik wel even wat linkjes. Zit nu op mn faalberry...quote:Op donderdag 28 november 2013 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat nu weer?
Trouwens. Prtintscreentjes maken, boek uitgeven
klopt, maar buiten de spits is er her en der nog wel wat ruimte. In de spits heb je vrijwel alle sporen wel maximaal nodigquote:Op donderdag 28 november 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In de spits het hele emplacement over richting 14/15/16. Die zijn ook altijd bezet tegenwoordig.
De NS heeft er nog wel eens een handje van om de stellen in de omgekeerde volgorde te laten rijdenquote:Ik zie niet in hoe. Aftrappen en bijplaatsen gaat daar echt niet makkelijker mee dan gewoon van achteren aan komen rijden of in die richting wegrijden.
Sorry; Buiten de spits staan de hoge sporen tegenwoordig ook vol bedoelde ikquote:Op donderdag 28 november 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar buiten de spits is er her en der nog wel wat ruimte. In de spits heb je vrijwel alle sporen wel maximaal nodig
Ok. Behalve dan dat dit niet echt een antwoord is op mijn vraag hoe het zou helpen bij aftrappen en bijplaatsen, bij de IC Zwolle-Roosendaal wordt volgens mij helemaal niet meer afgetrapt of aangekoppeld.quote:De NS heeft er nog wel eens een handje van om de stellen in de omgekeerde volgorde te laten rijden
Klopt. Volgens mij is 16 een opstelspoor van Arriva geworden, maar buiten de spits kun je wel een van de stoppers op spoor 4 afhandelen, waardoor 1a of 1b vrij komt.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sorry; Buiten de spits staan de hoge sporen tegenwoordig ook vol bedoelde ik
Veel materieel staat aan de kant van de Hanzeboog, maar er wil ook nog wel eens wat aan de noordoostkant staan. Daar kun je in de huidige situatie niet echt makkelijk bijquote:Ok. Behalve dan dat dit niet echt een antwoord is op mijn vraag hoe het zou helpen bij aftrappen en bijplaatsen, bij de IC Zwolle-Roosendaal wordt volgens mij helemaal niet meer afgetrapt of aangekoppeld.
Er is maar één trein die je op 4 kan afhandelen en dat is de sprinter uit Utrecht en alleen buiten de spits omdat het spoor anders niet lang genoeg is. Voor de sprinter uit Amsterdam is 'ie sowieso te kort. En daarmee mol je een van de meest gebruikte overstaps voor de sprinter uit Utrecht; die naar Kampen.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Volgens mij is 16 een opstelspoor van Arriva geworden, maar buiten de spits kun je wel een van de stoppers op spoor 4 afhandelen, waardoor 1a of 1b vrij komt.
[..]
Veel materieel staat aan de kant van de Hanzeboog, maar er wil ook nog wel eens wat aan de noordoostkant staan. Daar kun je in de huidige situatie niet echt makkelijk bij
Er liggen nog steeds te veel wissels daar. Saneren die boelquote:Op donderdag 28 november 2013 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
Veel materieel staat aan de kant van de Hanzeboog, maar er wil ook nog wel eens wat aan de noordoostkant staan. Daar kun je in de huidige situatie niet echt makkelijk bij
Waarom niet een spoor zonder wissels? Kan er ook niets vastlopen. Win-win!quote:Op donderdag 28 november 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er liggen nog steeds te veel wissels daar. Saneren die boel
halverwege volgende maand zal wel meer bekend worden hierover als er een overleg is tussen Mansveld en veel andere stakeholders over Herfte aansluiting - Zwollequote:Op donderdag 28 november 2013 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er liggen nog steeds te veel wissels daar. Saneren die boel
er gaat nog te vaak een trein stuk. En wat krijg je dan? Juist, een file op het spoorquote:Op donderdag 28 november 2013 20:22 schreef boriq het volgende:
[..]
Waarom niet een spoor zonder wissels? Kan er ook niets vastlopen. Win-win!
Ik heb regelmatig gehad dat de sprinter uit Amsterdam 's ochtends op 4 stopt anders, de trein die om 8:05 aankomt is meestal een enkele SLT, lekker knus.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is maar één trein die je op 4 kan afhandelen en dat is de sprinter uit Utrecht en alleen buiten de spits omdat het spoor anders niet lang genoeg is. Voor de sprinter uit Amsterdam is 'ie sowieso te kort. En daarmee mol je een van de meest gebruikte overstaps voor de sprinter uit Utrecht; die naar Kampen.
Klopt, doet transitietesten, maar kwam de grens niet echt over. Is de hele week op lijn 2 aan het hobbyen.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:30 schreef b2py het volgende:
Er is gisterochtend een E320 gesignaleerd op de HSL tussen Antwerpen C en de NL Grens.
[ afbeelding ]
De laatste tijd is het altijd wachten voor Elst omdat Arriva ervoor hangt. Komt omdat ze de tijden aangepast hebben vanwege een te lang dichtliggende overweg, maar nu is het helemaal puinhoop. De tijden worden met de nieuwe dienstregeling trouwens weer aangepast, ik hoop dat het dan beter wordt, nu gaat de overstap in Zutphen op Syntus naar Oldenzaal regelmatig mis namelijkquote:Op donderdag 28 november 2013 18:31 schreef b2py het volgende:
Duidelijk. Toch ben ik wel benieuwd waar de vertraging ontstaat.
En uit een kleine korte analyse blijkt wel dat de vertraging veelal ontstaat tussen...
warempel, Nijmegen en Arnhem
http://ovtijden.com/infoplus/mat/3618/20131128/
http://ovtijden.com/infoplus/mat/3620/20131128/
http://ovtijden.com/infoplus/mat/3622/20131128/
http://ovtijden.com/infoplus/mat/3624/20131128/
http://ovtijden.com/infoplus/mat/3626/20131128/
En daar is het gewoon dubbelspoor.
En als je de data van gisteren bekijkt ontstaat hetzelfde patroon.
De laatste keer dat ik voor 9:00 op het station was was het ergens na 00:00quote:Op donderdag 28 november 2013 20:27 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig gehad dat de sprinter uit Amsterdam 's ochtends op 4 stopt anders, de trein die om 8:05 aankomt is meestal een enkele SLT, lekker knus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |