Koersdisplays denk. Dat geouwehoer met die bordjes is ZOOO 1916quote:Op woensdag 27 november 2013 23:47 schreef Sandrvich het volgende:
Ben trouwens ook benieuwd of NMBS dan eigen koersbordjes gaat maken.
Mooi man!quote:Op woensdag 27 november 2013 23:51 schreef greavy het volgende:
Oja, vandaag mijn tickets per post ontvangen voor 18 januari
Oh ja da's waar ook. België moet gewoon strakgetrokken worden. En op z'n minst ontdaan van "Belgen"quote:Op woensdag 27 november 2013 23:57 schreef Sandrvich het volgende:
Da's veel te modern voor NMBS joh. En al zouden ze het willen, dan roepen alle vakboden op tot solidariteit (lees: staking) omdat 'de NMBS-drukkerij uit Wortegem-Petegem oneerlijke concurrentie wordt aangedaan'.
Vgs mij niet. Lijkt erop alsof ze gauw voor de Fpw nog even wat reizigersaantallen moeten opfleuren.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:57 schreef greavy het volgende:
Was het Samstagticket van DB al voorbijgekomen hier? Voor ¤49 een retour tussen 2 Duitse stations met Fernverkehr. Elke meereizende persoon betaalt ¤10 extra (totaal maximaal 5 personen), en een upgrade naar de 1e klas kost ¤10 per persoon (eerste reiziger betaalt ¤59).
Te boeken t/m 11 december 2013, en reizen t/m 14 december 2013:
http://www.bahn.de/samstagsticket
Vlaanderen naar DB en Wallonië naar SNCF?quote:Op donderdag 28 november 2013 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja da's waar ook. België moet gewoon strakgetrokken worden. En op z'n minst ontdaan van "Belgen"Ben wel een keer goed klaar met die onzin.
Nee. Loszagen en afzinken. Kustlijn wordt wat langer.quote:Op donderdag 28 november 2013 00:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vlaanderen naar DB en Wallonië naar SNCF?
Ik zie mogelijkheden tot de bouw van een paar nieuwe bruggen. Leuk voor de afdeling Bouwkunde van de TU Delftquote:Op donderdag 28 november 2013 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Loszagen en afzinken. Kustlijn wordt wat langer.
Liever de afdeling Civiel. Anders krijg je van die lelijke constructies als de bruggen /Flyover over de Dieze bij Den Bosch. Zonder die lelijke goude beplating was het veel mooier geweest. (Typisch gevalletje van een projectteam die niet snel genoeg de architect eruit heeft gegooid...'quote:Op donderdag 28 november 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie mogelijkheden tot de bouw van een paar nieuwe bruggen. Leuk voor de afdeling Bouwkunde van de TU Delft
Nee man lekker wat bootverbindingen. Zo dicht hoeven we ook niet bij Frankrijk te zijn.quote:Op donderdag 28 november 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie mogelijkheden tot de bouw van een paar nieuwe bruggen. Leuk voor de afdeling Bouwkunde van de TU Delft
Offeren we Noord-Brabant erbij. Better safe than sorryquote:Op donderdag 28 november 2013 01:35 schreef JDude het volgende:
Wordt nog wel een mooie klus om precies alle stukjes Baarle-Hertog onder water te zetten.
Dat is civiel! Bouwkundigen snappen er niks van!quote:Op donderdag 28 november 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 november 2013 01:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Offeren we Noord-Brabant erbij. Better safe than sorry
quote:Op donderdag 28 november 2013 08:08 schreef WhiteJoker het volgende:
Er is op dit moment een storing tussen Rotterdam C. en Hoek van Holland door koperdiefstal. Dat is vervelend, maar het kan gebeuren. Het omreisadvies luidt echter: "Stel uw reis uit en neem de eerstvolgende doorgaande trein. Verwachte tijd: 12.00".
Stel dat ik nu op Rotterdam Centraal sta en ik heb zo'n StenaLine treinticket die vanaf elk station in Nederland geldig is, want ik wil de Ferry van 11 uur hebben. Hoe kom ik dan op tijd in Hoek van Holland?
Kan ik van NS verwachten dat ze alternatief vervoer regelen? Ik sta daar met twee koffers op een trein te wachten die niet gaat.
Moet lukken dus.twitter:NS_online twitterde op donderdag 28-11-2013 om 09:04:00Maassluis-Hoek van Holland Strand: er rijden geen treinen maar bussen door herstelwerkzaamheden tot 12.00 u. http://t.co/axyyfHaEPO #MssHlds reageer retweet
Ok. Maar de reizigers die om 8 uur op die trein stonden te wachten, hebben pech? Er wordt ook geen taxi voor die reizigers besteld?quote:Op donderdag 28 november 2013 09:15 schreef James1988 het volgende:
Als de prognose voor een verstoring langer is dan 2 uur (aanrijtijd bussen) worden er voor zover ik weet bussen besteld, anders niet.
Die zitten er dan ook om Eva slimmer te laten lijken.quote:Op donderdag 28 november 2013 07:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die lui die achter de NS twitter zitten hebben het niet begrepen ook he.
Welk traject?quote:Op donderdag 28 november 2013 09:36 schreef JDude het volgende:
Treinkennerts!
Vanaf volgend jaar ga ik waarschijnlijk drie dagen in de week met de trein reizen, in de spits heen en in de spits terug.
Nou kwam ik zelf alleen uit op "Altijd Voordeel" om nog een slordige 15 euro van de prijs van losse reizen af te kunnen schrapen, maar zie ik misschien nog iets over het hoofd? Een trajectabonnement ga ik er in ieder geval niet uit halen met dit aantal reisdagen.
Hier komt het verfoeide artikel 8:108BW om de hoek kijken. De OV-reiziger is een rechteloze hond.quote:Op donderdag 28 november 2013 08:08 schreef WhiteJoker het volgende:
Er is op dit moment een storing tussen Rotterdam C. en Hoek van Holland door koperdiefstal. Dat is vervelend, maar het kan gebeuren. Het omreisadvies luidt echter: "Stel uw reis uit en neem de eerstvolgende doorgaande trein. Verwachte tijd: 12.00".
Stel dat ik nu op Rotterdam Centraal sta en ik heb zo'n StenaLine treinticket die vanaf elk station in Nederland geldig is, want ik wil de Ferry van 11 uur hebben. Hoe kom ik dan op tijd in Hoek van Holland?
Kan ik van NS verwachten dat ze alternatief vervoer regelen? Ik sta daar met twee koffers op een trein te wachten die niet gaat.
Het is puur hypothetisch hè. Het gaat mij alleen om de rechten van de reiziger in dit soort situaties. Dat het nu toevallig NS is boeit niet, dit kan elke vervoerder overkomen.
Even voor de duidelijkheid. Onderschrift luidt "Jongeman brutaal gearresteerd nadat hij voor "nigger"is uitgemaakt". Echter: het gaat hier om twee grapjassen die op Amsterdam tot twee keer toe op een verboden plek hadden staan roken, in de trein werden betrapt zonder vervoerbewijs en zich vervolgens ook niet konden legitimeren. Waarvan akte!quote:Op donderdag 28 november 2013 06:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Toch wel leuk die Animatie die NS af en toe verzorgd. Ook al is het geen core business. Bijvoorbeeld een cursus perrondansen voor beginners op Zaandam...
Dit zijn debutanten![]()
en de omstanders helpen ook niet even mee he ...quote:Op donderdag 28 november 2013 06:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Toch wel leuk die Animatie die NS af en toe verzorgd. Ook al is het geen core business. Bijvoorbeeld een cursus perrondansen voor beginners op Zaandam...
Dit zijn debutanten![]()
Klopt. In dit soort gevallen steekt niemand een poot uit. Ik wel, maar ik schijn daarbij echt een uitzondering te zijn, hoor ik weleens terug.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en de omstanders helpen ook niet even mee he ...
Komen daar van die raketten uit die naar Londen gaan en zo?quote:
Nja, dat dus. Wegblijven bij dat soort situaties.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:00 schreef b2py het volgende:
Ik zou ook niet helpen. Tientallen voorbeelden dat bij eventuele opgelopen schade de verzekering niet vergoed. Ik brand mijn vingers er niet aan.
Die van de SNCF vond ik beter trouwens, met dat drommels geile deuntje van zequote:
Je zou het denken hè?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Komen daar van die raketten uit die naar Londen gaan en zo?
Bunnikquote:Op donderdag 28 november 2013 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die van de SNCF vond ik beter trouwens, met dat drommels geile deuntje van zeMaar de timelapse fragmenten van die wisselstraat vond ik wel tof. Waar is trouwens die overweg met dat huisje, weet iemand dat?
Dat was ik, 12.12 uur: Trein met Tourdelegatie vertrekt zo vanaf Gare du Nord naar Utrecht, waar vanmiddag om half vijf een toelichting wordt gegeven op het parcours in de Winkel van Sinkel.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:15 schreef b2py het volgende:
Iemand vroeg er laatst naar. Ja er gaat een speciale thalys van Rotterdam naar Utrecht rijden met de Tour delegatie. Aankomst te Utrecht om 15:42 op 11b.
Haha tof!quote:
Dat die er in zit ja.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:05 schreef Okuliarnik het volgende:
In de EN Jan Kiepura zou vandaag een Groen/Wit ČD moeten zitten. Iemand die iets meer weet?
Hee, wat een mooie tunnelquote:Op donderdag 28 november 2013 09:40 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Een AVE S-100 staat op het punt om de tunnel van Pertús binnen te rijden en de Spaans-Franse grens voor de eerste keer te passeren."
Nee hoor, wij slaan eigenlijk nooit stations over, we heffen de treinen gewoon meteen opquote:Arriva haalt soms wel treinen met vertraging uit de dienstregeling. Een trein die uit Arnhem met bestemming Winterswijk vertrekt, strandt dan bijvoorbeeld in Zevenaar. Reizigers moeten daar dan wachten op de volgende trein.
Ja, want dat gebeurt bij NS natuurlijk NOOITquote:Op donderdag 28 november 2013 15:25 schreef dennistd het volgende:
'Treinen Arriva slaan zelden stations over'
[..]
Nee hoor, wij slaan eigenlijk nooit stations over, we heffen de treinen gewoon meteen op
quote:Eerder deze week bleek dat de NS alleen op de lijn Arnhem-Nijmegen sinds 2010 al 3.600 keer een station heeft overgeslagen. Vooral de stations Lent, Elst en Arnhem Zuid werden honderden keren overgeslagen
Heerenveen IJsstadion ook, net als Leeuwarden Achter de Hovenquote:Op donderdag 28 november 2013 16:08 schreef dennistd het volgende:
Hengelo FBK-stadion wordt ook vrij vaak overgeslagen
quote:Op donderdag 28 november 2013 16:13 schreef dennistd het volgende:
Doetinchem Stadion slaat men ook vaak over.
En Hollandse Rading heeft toch gewoon elk half uur een trein? Alleen op zondag en 's avonds maar 1x per uur
Lees: "Ik moet er wat over roepen, dus nu heb ik er wat over geroepen. Klaarquote:Ook al is het overslaan van stations Mansveld een doorn in het oog, ze wil de NS dit toch niet verbieden. ''Als ik dat zou verbieden zou ik NS mogelijk dwingen een andere bijsturingsmaatregel toe te passen die tot meer hinder leidt voor reizigers. Dat is niet in het belang van de (veel) grotere groep reizigers'', schrijft ze daarover.
Ze vindt dat het overslaan van stations dan ook alleen mag worden ingezet als dit echt noodzakelijk is.
De staatssecretaris benadrukt verder dat ze vindt dat de NS gewoon de dienstregeling moet rijden. Mansveld: ''De reizigers mogen verwachten dat dit betrouwbaar en punctueel gebeurt. En ze moeten er zeker op kunnen rekenen dat treinen stoppen op de stations die ze volgens de dienstregeling aandoen.''
Hele dag 2/uur. Sprinter Weesp-Hoofddorp.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:13 schreef dennistd het volgende:
Doetinchem Stadion slaat men ook vaak over.
En Hollandse Rading heeft toch gewoon elk half uur een trein? Alleen op zondag en 's avonds maar 1x per uur
44 minuten krijg aan je broek stellletje mierenneukers als je van Hilversum naar Hollandse Rading reist en je moet er in Overvecht uit om weer terug te gaan, ik vind het nogal watquote:Op donderdag 28 november 2013 16:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Hele dag 2/uur. Sprinter Weesp-Hoofddorp.
Behalve de stoptrein tussen Arnhem en Tiel, die skipt Arnhem-Zuid.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:47 schreef b2py het volgende:
Sprinters slaan volgens mij nooit planmatig stations over.
Hollandse Rading wordt overgeslagen, zelf meegemaakt.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:47 schreef b2py het volgende:
Da's geen Sprinter, da's een Spurtquote:Op donderdag 28 november 2013 16:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Behalve de stoptrein tussen Arnhem en Tiel, die skipt Arnhem-Zuid.
Nee zodra dat neukding Haarlem Spaarnwoude overslaat heet het een Intercityquote:Op donderdag 28 november 2013 16:47 schreef b2py het volgende:
Fijn. Dat wordt dus duwen en dringen. Weet je toevallig zo waar de IC naar Venlo nu vertrekt?quote:Op donderdag 28 november 2013 17:14 schreef Sj0rSz het volgende:
Tof, springer op Eindhoven CS. Spoor 1/2 buiten dienst tot ongeveer 19.00 uur
Mja, das ook weer zo.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:15 schreef b2py het volgende:
Niet zo klagen, met hetzelfde gemak trappen ze het hele station uit dienst
Die vertrekt vanaf 4quote:Op donderdag 28 november 2013 17:16 schreef MPG het volgende:
[..]
Fijn. Dat wordt dus duwen en dringen. Weet je toevallig zo waar de IC naar Venlo nu vertrekt?
Klopt, dan had ik een probleem xD Nu met +15 onderweg naar huisquote:Op donderdag 28 november 2013 17:15 schreef b2py het volgende:
Niet zo klagen, met hetzelfde gemak trappen ze het hele station uit dienst
quote:
Nu ook tussen Roermond en Sittard.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:14 schreef Sj0rSz het volgende:
Tof, springer op Eindhoven CS. Spoor 1/2 buiten dienst tot ongeveer 19.00 uur
Utrecht Leidsche Rijn door de sprinter Utrecht - Den Haagquote:Op donderdag 28 november 2013 16:47 schreef b2py het volgende:
Maar dat is nou precies het probleem. NS weet de oorzaken niet (zegt NS), en Mansveld accepteert dat.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, op sommige trajecten is het bijna structureel, dus daar moet eens goed naar de oorzaken gekeken worden
Al een nieuwe hobby in gedachten?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar dat is nou precies het probleem. NS weet de oorzaken niet (zegt NS), en Mansveld accepteert dat.
Dan ben je uitgeluld.
http://www.voorbeterov.nl/131018.php
Nee. Ik weiger het op te geven. En de mensen van mijn club evenmin. Strijdvaardig onder het besef dat snelle succesjes er niet altijd inzitten.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Al een nieuwe hobby in gedachten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |