Het lijkt er dus op dat het wel moet kunnen om een Dagkaart met een Voordeelurenabonnement te kunnen combineren. Maar zelfs bij de balie weten ze niet hoe.quote:U kunt een Dagkaart combineren met een Dal Voordeel, Dal Vrij, Altijd Voordeel, Weekend Vrij of Voordeelurenabonnement op de OV-chipkaart. Zodra u incheckt reist u die dag reist u dan op de Dagkaart.
Bij Fles Thuis?quote:Op woensdag 27 november 2013 19:31 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]De pimpel rijdt bijna op tijd!
Aan de ene kant heeft TLS bewezen niet bijzonder efficiënt te werk te gaan en zou competitie daar wellicht verandering in brengen. Aan de andere kant voorzie ik eigenlijk alleen maar meer onduidelijkheid voor de reiziger (abonnement van vervoerder A past alleen op de kaart van leverancier X-achtige taferelen).quote:Op woensdag 27 november 2013 20:15 schreef KnightSolaire het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat er beter zou worden aan de OV-chipkaart als andere partijen deze zouden ontwikkelen? Wat kan een ander bedrijf anders doen met de OV-chipkaart puur als kaart (want reisproducten zijn immers zaak van de vervoerders) dan TLS? Misschien dat de prijs omlaag kan gaan, maar verder...
Hoe zou dit voor kunnen komen? Aan de techniek van de OV-chipkaart en de bijhorende apparatuur kun je weinig veranderen, lijkt me. Of een nieuwe kaart ontwikkelen met nieuwe poortjes. Dus OV-poortjes van NS in variant A en variant B. Stel je dat eens voor op stations met drie vervoerdersquote:Op woensdag 27 november 2013 20:20 schreef Litpho het volgende:
Aan de andere kant voorzie ik eigenlijk alleen maar meer onduidelijkheid voor de reiziger (abonnement van vervoerder A past alleen op de kaart van leverancier X-achtige taferelen).
Nieuwe techniek (bijv. een kaart waar meer dan tien items op passen) kan prima zolang het maar door dezelfde paaltjes gelezen kan worden. Met competitie wil je op den duur toch op meer dingen concurreren dan alleen de prijs, lijkt me.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hoe zou dit voor kunnen komen? Aan de techniek van de OV-chipkaart en de bijhorende apparatuur kun je weinig veranderen, lijkt me.
Goede vraag... Probeer een offline HAFAS te raadplegen?quote:Op woensdag 27 november 2013 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Iemand enig idee wat hier gebeurt?
Ik wel, en bij mij is die trein idd verdwenenquote:Op woensdag 27 november 2013 21:17 schreef Igen het volgende:
In offline HAFAS staat 'ie wel. ICE 597, vertrek Mannheim 14:30, aankomst München 17:27.
Rijdt 29 juli - 14 december.
Ik heb de laatste updates trouwens *niet* geïnstalleerd.
Bedankt allemaal! Dat verklaart veel. Ik ga eens proberen om DB uit te leggen dat die trein toch echt bestond.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wel, en bij mij is die trein idd verdwenen
Dat is het betere werk, een rit van een half uur hier, 50 minuten daar, 20 minuten zus, 60 minuten zo.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:28 schreef Igen het volgende:
Goed, ik heb hier een uitdraai gemaakt op grond van de oude gegevens.
En inderdaad, als je nu kijkt hebben ze de Verkehrstage aangepast: http://reiseauskunft.bahn(...)44&station_type=dep&
Bedankt! Die ga ik eens toevoegen bij mijn brief, wordt het misschien toch wat geloofwaardiger.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:28 schreef Igen het volgende:
Goed, ik heb hier een uitdraai gemaakt op grond van de oude gegevens.
En inderdaad, als je nu kijkt hebben ze de Verkehrstage aangepast: http://reiseauskunft.bahn(...)44&station_type=dep&
Onze IC's zijn dan ook hun RE'squote:Op woensdag 27 november 2013 21:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is het betere werk, een rit van een half uur hier, 50 minuten daar, 20 minuten zus, 60 minuten zo.
Beter dan dat mietjeswerk hier met iedere 10 minuten een intercitystation.
Hij gaat wel met een grote boog zowat heel Duitsland langs.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is het betere werk, een rit van een half uur hier, 50 minuten daar, 20 minuten zus, 60 minuten zo.
Beter dan dat mietjeswerk hier met iedere 10 minuten een intercitystation.
Beetje geneuk dat je het treinnummer ook nodig hebt. Moet JIJ nou gaan bewijzen dat ZIJ op dag x en tijd Y een trein hebben laten rijden?quote:Op woensdag 27 november 2013 21:34 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Bedankt! Die ga ik eens toevoegen bij mijn brief, wordt het misschien toch wat geloofwaardiger.
Onze IC's mogen nog niet de wielbanden strikken van hun RE's bedoel jequote:Op woensdag 27 november 2013 21:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Onze IC's zijn dan ook hun RE's
Fair enoughquote:Op woensdag 27 november 2013 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onze IC's mogen nog niet de wielbanden strikken van hun RE's bedoel je
Weet ik veelquote:Op woensdag 27 november 2013 21:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fles, klopt het trouwens dat die ICE van Berlijn naar München er een stuk langer over lijkt te doen dan onze trip van München naar Arnhem of heb ik dat fout?
Ik weet al wat het is trouwens. Voor jou vloog de tijd tussen Wiesbaden en Köln natuurlijk.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fles, klopt het trouwens dat die ICE van Berlijn naar München er een stuk langer over lijkt te doen dan onze trip van München naar Arnhem of heb ik dat fout?
Ja en in jouw beleving ging de tijd zo'n beetje achteruit. Relatief dan.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, ging een half uur sneller dan voor jullie geloof ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik heb daar al uitgebreid over gepost btwquote:Op woensdag 27 november 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Die ICE doet er nu zes uren over? Dat zou vier uren moeten worden
http://www.bild.de/geld/w(...)t-33538106.bild.html
Ja dus?quote:Op woensdag 27 november 2013 22:40 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb daar al uitgebreid over gepost btw
Spuit 11quote:
Blijven rijden, maar alleen met NMBS rijtuigen, de SBB-rijtuigen verdwijnen. Normaal zaten er NMBS-rijtuigen in tussen Brussel en Luxemburg ter versterking, maar wordt nu dus integraal NMBS-rijtuigen.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:26 schreef Sandrvich het volgende:
Oké ik snap er nu niks meer van; blijven de België-Zwitserland EuroCity's nu wel of niet rijden in 2014? Had een hele afscheidsrit ingepland, maar volgens HAFAS rijden die dingen nog feestelijk door in de nieuwe dienstregeling.
Dat is niet de bedoeling, want de rijtuigen komen in vaste omlopen (heen-terug). De omlopen voor de rijtuigen staan nu gepland:quote:Op woensdag 27 november 2013 23:39 schreef Sandrvich het volgende:
Het zou me niets verbazen als ze via één of andere rare omloop ook weer in binnenlandse IC's belanden. Zoals ook het geval is met Tsjechische EC rijtuigen die in binnenlandse Duitse intercities belanden.
Integratie van EC's in het binnenlandse spoorwegnet vind ik juist wel gaaf. Als ze niet op iedere straathoek stoppen danwel eahquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |