Dat is afhankelijk van hoeveel treinen er rijden. In de regel lijkt er iets als het volgende te gelden:quote:Op woensdag 27 november 2013 09:24 schreef Fiorano het volgende:
IC Amersfoort-Schiphol werd opgeheven wegens te hoog opgelopen vertraging... Vraag me toch echt af hoe hoog die vertraging dan wel niet was...
Misschien heeft dat iets te maken met geplande spoorbezetting tussen Eindhoven en Venlo, waardoor een vertraagde IC achter een stoptrein en/of wat cargonauten terecht komt?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:43 schreef greavy het volgende:
Maar in Eindhoven wordt de IC naar Venlo bij +10 er al standaard uitgemieterd. En dan vertrekt keurig op tijd uit Eindhoven vervangend materieel naar Venlo, en hebben de doorgaande reizigers dus +30.
Ja, zoiets bedoel ik:). Er zijn nergens douches he? En bedoel je dan die toiletten in de hal in de kelder? Of waar zitten die nu uberhaubt?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Als je het niet vervelend vindt om je in een toiletruimte om te kleden: Den Haag Centraal heeft een heel behoorlijke toiletruimte.
Hmm, dan kan ik niet echt een dienstregelingtechnische reden zien voor het niet laten doorrijden van een vertraagde IC naar Venlo. Het enige dat ik me kan bedenken voor het inleggen van een vervangende trein is het op peil houden van de punctualiteitscijfers.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:06 schreef greavy het volgende:
Als je met +10 uit Venlo vertrekt, heeft de sprinter geen last van de IC. Misschien +3, maar meer ook niet. Een goederentrein kan daar vanaf Eindhoven naar Blerick gewoon doorrammen met 80/90/100 km/h (afhankelijk wat van trein je hebt).
De Sprinter is bijna nog trager dan een goederentrein daar.
Er gaan ruim 50 rijtuigen DDAR naar de Westhaven, om op de voormalige CERES-terminal gestald te worden. NSR heeft daar spoor gehuurd voor meuk te stallen, daar de Dijksgracht ruimte nodig heeft.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:12 schreef b2py het volgende:
Passeert net een VolkerRail loc met een rijtuig of 18 DDAR richting de Westhaven. Alles door elkaar. Was ter hoogte van de Radarwegaansluiting uit mijn hoofd.
Jouw reden was al legitiem. Verder kruis je met +10 ook nog eens IC van en naar Heerlen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hmm, dan kan ik niet echt een dienstregelingtechnische reden zien voor het niet laten doorrijden van een vertraagde IC naar Venlo. Het enige dat ik me kan bedenken voor het inleggen van een vervangende trein is het op peil houden van de punctualiteitscijfers.
Als de IC Den Haag straks uit Heerlen komt moet je ten zuiden van Eindhoven wel naar het rechterspoor gaan, terwijl dan de IC Venlo - Schiphol naar de middensporen moet.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:31 schreef _JdM_ het volgende:
In noordelijke richting kun je bij Boxtel ongelijkvloers doen, dus geen probleem toch?
Hoeft niet, ligt een vork bij Liempde.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als de IC Den Haag straks uit Heerlen komt moet je ten zuiden van Eindhoven wel naar het rechterspoor gaan, terwijl dan de IC Venlo - Schiphol naar de middensporen moet.
nooit gewetenquote:Op woensdag 27 november 2013 10:40 schreef _JdM_ het volgende:
Waarom moet de IC uit Heerlen ten zuiden van Eindhoven naar het rechterspoor?
IC uit Heerlen naar Den Haag laat je aankomen op spoor 5, IC uit Venlo naar Schiphol op spoor 6 (te Eindhoven). IC naar Schiphol stuur je over het rechterspoor naar Best en kan rechts naast de flyover naar Boxtel, spoortje 530 ( http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/btl-at.gif )
IC naar Den Haag stuur je over de middensporen naar Best, pakt vervolgens de Flyover naar Boxtel.
Al voor 29 euro, en tot Osnabrück is het ook nog gezellig in de eerste trein:quote:Op woensdag 27 november 2013 10:52 schreef boriq het volgende:
Als ik een ticket Enschede - Salzburg wil boeken, kan dat dan beter bij NSH of de DB? Verder nog iemand tips voor het boeken?
Waar komt dat idee ineens vandaan eigenlijk?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als de IC Den Haag straks uit Heerlen komt
Ik had Ahaus gebruikt en kwam ook uit op ¤29,-.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Al voor 29 euro, en tot Osnabrück is het ook nog gezellig in de eerste trein:
[ afbeelding ]
Vanuit Enschede is het misschien logischer om over Münster te reizen?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Al voor 29 euro, en tot Osnabrück is het ook nog gezellig in de eerste trein:
[ afbeelding ]
Met een beetje mazzel heb je voor 10 euro meer een kaartje in de 1e klas. In mijn ogen is dat geen al te hoge meerprijs voor zo'n lange rit, de Duitse 1e klas stelt wel iets meer voor dan de Nederlandse.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:15 schreef boriq het volgende:
[..]
Ik had Ahaus gebruikt en kwam ook uit op ¤29,-.
¤58,- voor een retourtje Salzburg valt iig niet over te klagen. Bedankt voor de tips.
elektrificatie Heerlen - Herzogenrath, waarna er een IC Eindhoven - Aken zou kunnen gaan rijden. Die kun je combineren met de NS-plannen Den Haag - Rotterdam - HSL - Breda - Tilburg - Eindhovenquote:Op woensdag 27 november 2013 11:15 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waar komt dat idee ineens vandaan eigenlijk?
Ben benieuwd hoe ze dat voor zich zien, maar het lijkt me een potentieel rampzalig idee. Er zijn nu juist te veel verschillen waardoor de kaart niet goed werkt. Als ze dat oppakken dan zou de kaart een stuk beter zijn. Bijvoorbeeld één type paal met dezelfde lezer, zodat dit herkenbaar blijft, ook in de bus. Eenduidige prijzen, bijvoorbeeld weer met zones in plaats van per kilometer. Eén organisatie die naar de klant toe bereikbaar is, niet dat elke vervoerder dat zelf doet en vervolgens naar TLS wijst.quote:Concurrentie voor ov-chip
DEN HAAG - De markt voor de ov-chipkaart moet vanaf 1 januari 2016 worden opengegooid voor andere aanbieders.
Dit voorstel is afkomstig van VVD en CU. Binnenkort wordt er in de Tweede Kamer over gestemd. Een ruime meerderheid geeft aan het te zullen steunen.
Het opengooien van de markt moet de ov-chipkaart klantvriendelijker maken. De VVD en CU willen dat meer partijen zoals banken of aanbieders van mobiele telefonie de kaart gaan aanbieden.
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) moet gaan controleren of dat allemaal wel eerlijk en correct verloopt.
Bron: Telegraaf
En NS zou een grote vloot daarvoor geschikt materieel uit een hoge hoed kunnen toveren?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
elektrificatie Heerlen - Herzogenrath, waarna er een IC Eindhoven - Aken zou kunnen gaan rijden. Die kun je combineren met de NS-plannen Den Haag - Rotterdam - HSL - Breda - Tilburg - Eindhoven
ICRm-buurlandrijuigen met een Traxx?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
En NS zou een grote vloot daarvoor geschikt materieel uit een hoge hoed kunnen toveren?
precies. Het zou kunnen namelijkquote:Op woensdag 27 november 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
ICRm-buurlandrijuigen met een Traxx?
Inderdaad, wat een heerlijk idee weer. Niks mis met de kilometerprijs, want je betaalt nu wat je gebruikt. Met het idee van een type paaltjes ben ik het helemaal eens en dan het liefste het Thales-systeem, want dat werkt naar mijn mening het beste.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:24 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze dat voor zich zien, maar het lijkt me een potentieel rampzalig idee. Er zijn nu juist te veel verschillen waardoor de kaart niet goed werkt. Als ze dat oppakken dan zou de kaart een stuk beter zijn. Bijvoorbeeld één type paal met dezelfde lezer, zodat dit herkenbaar blijft, ook in de bus. Eenduidige prijzen, bijvoorbeeld weer met zones in plaats van per kilometer. Eén organisatie die naar de klant toe bereikbaar is, niet dat elke vervoerder dat zelf doet en vervolgens naar TLS wijst.
Hehehehheequote:Op woensdag 27 november 2013 11:31 schreef V2 het volgende:
Ja man, laten we een systeem dat nu al zo complex is dat mensen die het niet vaak gebruiken het amper snappen nóg een stukje ingewikkelder maken. Zo kunnen we de niet-begrijpende klant wiens kaart niet werkt nog een stuk beter van kastje naar muur sturen, als er naast TLS nog een miljard andere organisaties bij betrokken zijn waarbij het mis kan gaan!
Het probleem met de kilometerprijs is dat als de bus omrijdt ik moet betalen, ook al kan ik er niks aan doen. Daarnaast is het weinig voorspelbaar. Ik zou niet weten hoeveel kilometer het vanaf mijn huis naar het station is.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:37 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een heerlijk idee weer. Niks mis met de kilometerprijs, want je betaalt nu wat je gebruikt. Met het idee van een type paaltjes ben ik het helemaal eens en dan het liefste het Thales-systeem, want dat werkt naar mijn mening het beste.
Ze krijgen zoveel informatie van reizigers, maar er wordt gewoon geen reet meegedaan en dat is gewoon hinderlijk. En op sommige vragen lijkt gewoon niemand het antwoord te weten en anders is het antwoord onder de verschillende instanties ook nog niet unaniem. Eerst dit idee maar eens verder uitwerken en dan kan je altijd wel zien wat de toekomst brengt.
Wordt dat spul niet allemaal voor de Benelux gebruikt?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Het zou kunnen namelijk
Maar dat betaalde je vroeger ook niet met de strippenkaart. Wel was het toen allemaal wat groffer, dus je zag het minder snel.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:53 schreef James1988 het volgende:
Betalen per kilometer is weliswaar eerlijk, maar het zou eerlijker zijn om de hemelsbrede afstand tussen twee haltes te gebruiken ipv de daadwerkelijk gereden kilometers. Dat is wel zo eerlijk voor reizigers als de bus een omweg moet nemen.
Douches weet ik niet. Maar zitten inderdaad nog op dezelfde plaats in (onder) de hal.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, zoiets bedoel ik:). Er zijn nergens douches he? En bedoel je dan die toiletten in de hal in de kelder? Of waar zitten die nu uberhaubt?
Lijkt me vrij kansloosquote:Op woensdag 27 november 2013 11:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wordt dat spul niet allemaal voor de Benelux gebruikt?
Zou het niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld VIRM te gaan slepen met een Traxx-loc?
Dat zou je net zo goed met een dieselloc kunnen doen, als het alleen om Heerlen-Aachen gaat.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:55 schreef lyolyrc het volgende:
Zou het niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld VIRM te gaan slepen met een Traxx-loc?
ik had nog niet naar het beschikbare materieel gekeken. Alleen naar wat eventueel zou kunnenquote:Op woensdag 27 november 2013 11:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wordt dat spul niet allemaal voor de Benelux gebruikt?
Ik zat me vooral af te vragen of er wel voldoende ICRm is om zowel Benelux als Den Haag-Eindhoven via de HSL te rijden. Natuurlijk is VIRM nogal aan de zware kant om slechts als wagons te gaan gebruiken.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Lijkt me vrij kansloos![]()
Je kunt natuurlijk binnenlands ICR best ombouwen voor meerdere spanningen, dat is eigenlijk het enige verschil. Desnoods laat je die dan de Benelux verzorgen, aangezien DVIS wat minder moeilijk doet dan EBA
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |