Dat is afhankelijk van hoeveel treinen er rijden. In de regel lijkt er iets als het volgende te gelden:quote:Op woensdag 27 november 2013 09:24 schreef Fiorano het volgende:
IC Amersfoort-Schiphol werd opgeheven wegens te hoog opgelopen vertraging... Vraag me toch echt af hoe hoog die vertraging dan wel niet was...
Misschien heeft dat iets te maken met geplande spoorbezetting tussen Eindhoven en Venlo, waardoor een vertraagde IC achter een stoptrein en/of wat cargonauten terecht komt?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:43 schreef greavy het volgende:
Maar in Eindhoven wordt de IC naar Venlo bij +10 er al standaard uitgemieterd. En dan vertrekt keurig op tijd uit Eindhoven vervangend materieel naar Venlo, en hebben de doorgaande reizigers dus +30.
Ja, zoiets bedoel ik:). Er zijn nergens douches he? En bedoel je dan die toiletten in de hal in de kelder? Of waar zitten die nu uberhaubt?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Als je het niet vervelend vindt om je in een toiletruimte om te kleden: Den Haag Centraal heeft een heel behoorlijke toiletruimte.
Hmm, dan kan ik niet echt een dienstregelingtechnische reden zien voor het niet laten doorrijden van een vertraagde IC naar Venlo. Het enige dat ik me kan bedenken voor het inleggen van een vervangende trein is het op peil houden van de punctualiteitscijfers.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:06 schreef greavy het volgende:
Als je met +10 uit Venlo vertrekt, heeft de sprinter geen last van de IC. Misschien +3, maar meer ook niet. Een goederentrein kan daar vanaf Eindhoven naar Blerick gewoon doorrammen met 80/90/100 km/h (afhankelijk wat van trein je hebt).
De Sprinter is bijna nog trager dan een goederentrein daar.
Er gaan ruim 50 rijtuigen DDAR naar de Westhaven, om op de voormalige CERES-terminal gestald te worden. NSR heeft daar spoor gehuurd voor meuk te stallen, daar de Dijksgracht ruimte nodig heeft.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:12 schreef b2py het volgende:
Passeert net een VolkerRail loc met een rijtuig of 18 DDAR richting de Westhaven. Alles door elkaar. Was ter hoogte van de Radarwegaansluiting uit mijn hoofd.
Jouw reden was al legitiem. Verder kruis je met +10 ook nog eens IC van en naar Heerlen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hmm, dan kan ik niet echt een dienstregelingtechnische reden zien voor het niet laten doorrijden van een vertraagde IC naar Venlo. Het enige dat ik me kan bedenken voor het inleggen van een vervangende trein is het op peil houden van de punctualiteitscijfers.
Als de IC Den Haag straks uit Heerlen komt moet je ten zuiden van Eindhoven wel naar het rechterspoor gaan, terwijl dan de IC Venlo - Schiphol naar de middensporen moet.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:31 schreef _JdM_ het volgende:
In noordelijke richting kun je bij Boxtel ongelijkvloers doen, dus geen probleem toch?
Hoeft niet, ligt een vork bij Liempde.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als de IC Den Haag straks uit Heerlen komt moet je ten zuiden van Eindhoven wel naar het rechterspoor gaan, terwijl dan de IC Venlo - Schiphol naar de middensporen moet.
nooit gewetenquote:Op woensdag 27 november 2013 10:40 schreef _JdM_ het volgende:
Waarom moet de IC uit Heerlen ten zuiden van Eindhoven naar het rechterspoor?
IC uit Heerlen naar Den Haag laat je aankomen op spoor 5, IC uit Venlo naar Schiphol op spoor 6 (te Eindhoven). IC naar Schiphol stuur je over het rechterspoor naar Best en kan rechts naast de flyover naar Boxtel, spoortje 530 ( http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/btl-at.gif )
IC naar Den Haag stuur je over de middensporen naar Best, pakt vervolgens de Flyover naar Boxtel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |