Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die sparpreisfinder op DB is wel een geniale tip! Ik had daar nog nooit van gehoord Nu ga ik tóch de CNL in plaats van het vliegtuig nemen om in Kopenhagen te komen
Ik zat me vooral af te vragen of er wel voldoende ICRm is om zowel Benelux als Den Haag-Eindhoven via de HSL te rijden.
Je vergeet Amsterdam-Breda en het pendeltje Amsterdam-Rotterdam op de HSL. Maar dan nog moet dat vast wel lukken met 32 stammen (ik ga er even van uit dat alles met stuurstand gaat rijden om kort te kunnen keren).
De vraag is vooral of er dan nog wat ICR overblijft om eventueel één van deze trajecten te verlengen.
Op woensdag 27 november 2013 13:54 schreef J.B. het volgende: Die sparpreisfinder op DB is wel een geniale tip! Ik had daar nog nooit van gehoord Nu ga ik tóch de CNL in plaats van het vliegtuig nemen om in Kopenhagen te komen
Heb je al bij Norwegian.com gekeken? In de meivakantie heen met CNL en terug met Norwegian, voor echt weinig Tips voor appartement in Kopenhagen zijn van harte welkom .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb via hun iets op het oog maar insider information is altijd welkom .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ICR zou uit de IC Den Haag - Venlo verdwijnen (lijkt niet helemaal door te gaan), maar in de IC Roosendaal - Zwolle blijft dat in 2014 gewoon rijden, in combinatie met ICM. Op doordeweekse dagen verdwijnt het VIRM daar wel.
Heb je al bij Norwegian.com gekeken? In de meivakantie heen met CNL en terug met Norwegian, voor echt weinig Tips voor appartement in Kopenhagen zijn van harte welkom .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 27 november 2013 16:32 schreef b2py het volgende: Het ziet er naar uit dat ik vanaf september volgend jaar van en naar Hengelo en Enschede ga reizen.
Kö'j wa Twents proat'n dan?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb een Friese ex en als ik bij haar ouders in Heerenveen meeat dan begon een gesprek altijd in het Nederlands (uit beleefdheid voor mij) en gingen ze vanzelf door in het Frysk. Dat was ook behoorlijk grappig
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Zoals gisteren in dit topic al beloofd. Een analyse van de schandelijke brief van Wilma Mansveld over het voorbijrijden van stations. Voor Beter OV laat weinig heel van haar buitengewoon beroerde opdrachtgeverschap.
Ik sta stil met de IC Amersfoort -> Deventer voor station Hoevelaken. Connexxion staat op dat station stil met een trein die problemen heeft met z'n deuren. We kunnen er echter niet langs. Het wachten is op meer info.
De TGVs tussen Barcelona en Parijs gaan rijden per 15 december. Vanaf eind maart gaat de frequentie zelfs omhoog naar 4x per dag. Ook gaan er TGVs rijden tussen Barcelona en Toulouse, Marseille, Lyon en Geneve.
Op woensdag 27 november 2013 18:25 schreef WhiteJoker het volgende: Ik sta stil met de IC Amersfoort -> Deventer voor station Hoevelaken. Connexxion staat op dat station stil met een trein die problemen heeft met z'n deuren. We kunnen er echter niet langs. Het wachten is op meer info.
Tja, Hoevelaken is een halte aan de vrije baan, de enige oplossing om erlangs te gaan is terug naar Amersfoort aansluiting en vanaf daar linkerspoor tot Barneveld aansluiting. Maar als het aan ProRail ligt kunnen dat soort dingen ook niet meer.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Over Duitsland gesproken, kan de NS niet weer wat van die ICL shizzle van DB hosselen voor op de HSL mee te karren? Die dingen kunnen toch 200? Veel slechter dan ICR kan het toch niet zijn Of ben ik te simpeldenkend?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2013 18:43:27 ]
Tja, Hoevelaken is een halte aan de vrije baan, de enige oplossing om erlangs te gaan is terug naar Amersfoort aansluiting en vanaf daar linkerspoor tot Barneveld aansluiting. Maar als het aan ProRail ligt kunnen dat soort dingen ook niet meer.
Klopt. Dat zei de HC ook. Samen met een excuus namens Connexxion. 10 minuten op een slakkengang gereden.