Vertel!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
Er zijn trouwens nog wel wat andere uitdagingen met DDM-1 dan de vloeren..
Voilā.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:44 schreef James1988 het volgende:
De OP mag wel eens bijgewerkt worden zie ik nu, TGV-Europe heet als heel lang Voyages-SNCF
Ik ben al aan het zoeken om te loeren of die zaken al op straat liggenquote:
Kan je beter tussen de rails kijken denk ik.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben al aan het zoeken om te loeren of die zaken al op straat liggen
"Hihi ik heb een geheim en jullie mogen het niet weten hihihi."quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben al aan het zoeken om te loeren of die zaken al op straat liggen
Ga zelf niet de klokkenluider uithangen
Inb4 ik niet had zien aankomenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Hihi ik heb een geheim en jullie mogen het niet weten hihihi."
[ afbeelding ]
DM het me maar, dan post ik het wel.
Ohjaquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je beter tussen de rails kijken denk ik.
Ah, goed om te weten. Dat kwam zo ineens bij mij op toen ik een tijdje voor 46 stond te wachtenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 08:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, ik heb jouw telefoonnummer dan niet. Ik doe dan een algemene oproep, of ik achterhaal bij de ASL je 06-nummer.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Konko djonko, dacht morgen weer eens een leuk ritje te plannen. Nee hoor, weer dat kut gekut met die kutbussen kut kut schijt neuk NS Hoerebedrijf
Pak de Berlijner en ga lekker Duitsland in en evt door naar Denenmarken, via Leer terug naar Groningen en dan naar huisquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Konko djonko, dacht morgen weer eens een leuk ritje te plannen. Nee hoor, weer dat kut gekut met die kutbussen kut kut schijt neuk NS Hoerebedrijf
neequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat vaginale prostitutiegedoe nou eens afgelopen na dit weekend of wat?
Ik ben zelfs gebeld door NSH die mij ging vertellen via de telefoon dat ze het echt niet eerder kon melden. Dus ik zei dat ik een buitenlandse reis wilde maken maar ze konden het mij alleen vertellen voor ICE, Thalys en pimpel. Geile kutzooi. Ik wil vanaf Venlo met dat boemeltje.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
Dat is ook precies hetgene wat mij er een beetje van weerhoudt om de trein te gebruiken voor vakantie (ivm gereserveerde treinen, aansluitingen, enz)... want die werkzaamheden worden pas 10 dagen van tevoren bekendgemaakt. Ook al zijn ze al een half jaar bekend![]()
Herfstvakantie wordt de grote resterende klapper.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat vaginale prostitutiegedoe nou eens afgelopen na dit weekend of wat?
En elk weekend ertussenin. En de doordeweekse dagen ertussenin worden gekenmerkt door blaadjes en sneeuw. Tel uit je winst. Gare gore gure geile bende dat het is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Herfstvakantie wordt de grote resterende klapper.
Verder wordt de zomer van 2014 ook weer leuk
Na de herfst zijn ze nog niet klaar. Op 8 en 9 december ligt de noordkant van Schiphol, de zuidtak en de westtak er weer eens uit en zelfs het weekend dat de dienstregeling van 2014 ingaat is dit jaar niet meer veilig, want dan ligt station Hoorn er weer eens helemaal uit.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Herfstvakantie wordt de grote resterende klapper.
Verder wordt de zomer van 2014 ook weer leuk
én 10-daagse op Heerlenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
in de herfstvakantie weer spoorvernieuwing tussen Heerenveen en Meppel
Gezellig zo'n hele week op het dak zitten. Misschien zie je dan nog wat werkmeuk rijdenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig zit ik dan heel de week op het HQ Arriva dus geen last van
over bezettingsgraad gesproken. In Rusland kunnen ze er ook wat van: http://www.vkmag.com/magazine/russische_trein_vol_geen_probleem/quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dat er gewoon niet meer met lege treinen gereden moet worden. NS beknibbelt aan alle kanten op reizigersvoorzieningen omwille van de bezettingsgraad. Dan kan het niet zo zijn dat een willekeurige dozenduwer maar met lege treinen in het rond gaat rijden natuurlijk![]()
Hup, inzetten die hap godverdomme en rap een beetje.
De treinreiziger die staat, vermoordt zijn eigen zaad.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:27 schreef Duvel het volgende:
Die bezettingsgraad is trouwens een milieudoel: hoe korter de treinen, hoe beter voor het milieu. Dus staan in de spits = goed voor de kids.
Ik kan inderdaad bijna altijd zitten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De treinreiziger die staat, vermoordt zijn eigen zaad.
Niks goed voor de kids
ongeveer twee Sittards achter elkaarquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:36 schreef Duvel het volgende:
Bijna twee keer zo lang als Leiden, en dat is al klote...
Werkzaamheden in het buitenland kun je nog wel terugvinden bij DB (http://bauarbeiten.bahn.de dacht ik) en bij Infrabel. Werkzaamheden waardoor dat boemeltje vanaf Venlo niet kan rijden kun je er met een beetje nadenken ook nog wel uitkrijgen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben zelfs gebeld door NSH die mij ging vertellen via de telefoon dat ze het echt niet eerder kon melden. Dus ik zei dat ik een buitenlandse reis wilde maken maar ze konden het mij alleen vertellen voor ICE, Thalys en pimpel. Geile kutzooi. Ik wil vanaf Venlo met dat boemeltje.
En vooral de heenreis is een gokkast. Gelukkig heeft niemand last van werkzaamhedenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Werkzaamheden in het buitenland kun je nog wel terugvinden bij DB (http://bauarbeiten.bahn.de dacht ik) en bij Infrabel. Werkzaamheden waardoor dat boemeltje vanaf Venlo niet kan rijden kun je er met een beetje nadenken ook nog wel uitkrijgen.
De aanreis van/naar Venlo daarentegen...
Weet zelfs Max Maulwurf het niet?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:56 schreef greavy het volgende:
Het vinden van werkzaamheden tussen Venlo-Kaldenkirchen-Viersen bij DB Bauarbeiten vergt soms ook wel eens een eeuw geduld. Want die staan er vaak niet op
Die IC stond dus ingepland als stoptrein.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
De intercity die achter de stoptrein reed is wel gestopt op Dronten om daar de wachtende passagiers op te pikken.
Hihi, stoptrein bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die IC stond dus ingepland als stoptrein.
is het niet een foutje in Donna waar het uit voort komt?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat verwacht je anders, van dat vingerverfvolk van Prorail. Heb het zelf ook al eens meegemaakt. Nieuwswaarde nul. NEXT
Ja, want waarom zou je 't makkelijk maken toch? Meteen twee keer zoveel redenen om een boete te schrijvenquote:
Zal mij het rukken waar het vandaan komt. Het gebeurt vaker iig. Vind het complete onzin om er een nieuwsbericht aan te wijden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is het niet een foutje in Donna waar het uit voort komt?
Was dat nou weer voor fucking onzinquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:02 schreef greavy het volgende:
Bij NSR = verplicht in- en uitchecken, bij regionale vervoerders kan je niet in- en uitchecken, maar moet je éénmalig afstempelen.
Ja, daar zat ik dus in, op de terugweg van een bezoekje aan ProRail. Vertrek Zwolle was om 14:55. Vlak voor Dronten opeens vol in de remmen, maar het was al te laat. We kwamen voorbij het wissel tot (bijna) stilstand. Dus toen maar doorgereden over het IC-spoor. Perron Dronten stond behoorlijk vol met stomverbaasde en boze reizigers. In de trein werd omgeroepen dat, door een vergissing van ProRail-verkeersleiding reizigers voor Dronten vanaf Lelystad maar terug moesten reizen. Ook dat had geen erg positieve uitwerking op de inzittenden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
Trein rijdt station Dronten voorbij
De stoptrein tussen Zwolle en Amsterdam heeft vrijdagmiddag een station gemist. De trein reed langs station Dronten, omdat hij op een verkeerd spoor reed.
Dat heeft de NS laten weten, meldt Omroep Flevoland.
De stoptrein stond in de NS-computers geprogrammeerd als een intercity, die niet in Dronten stopt. Door de fout leidde een wissel de trein naar een ander spoor. Daar was geen perron.
Reizigers hadden geen andere keus dan mee te gaan naar Lelystad. Daar moesten ze overstappen op de trein terug naar Dronten.
De intercity die achter de stoptrein reed is wel gestopt op Dronten om daar de wachtende passagiers op te pikken.
Bron
NSR accepteert product "actiedagkaart" ofzoiets op zo'n bliepbliepkaart, maar die overige vervoerders zeggen: Kan ons dat rotten, die accepteren wij niet. Stempel maar af, en geef ons gewoon ons vast deelquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was dat nou weer voor fucking onzin
Er had gewoon achteruit gestoken kunnen worden, dat heb ik zelf al eens meegemaakt. Dus eigenlijk worden hier 2 fouten gemaakt. De verkeerde rijweg ingesteld (voor een ic i.p.v. voor een stoptrein) en daarna inadequaat gehandeld, totaal reizigers-onvriendelijke oplossing gezocht. Maar ja we weten allemaal dat Prorail geen flikker met reizigers te maken heeft, en we weten ook allemaal dat dit vaker gebeurt. Men blundert maar wat raak op die Hanzelijn. Dit zijn namelijk lang niet de enige dingen die mis gaan. Maar zo af en toe haalt dat het nieuws. Nou, het zal wel zo zijn. Heb niet de indruk dat Prorail of NS het ene bliksem kan schelen eigenlijk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:15 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik dus in, op de terugweg van een bezoekje aan ProRail. Vertrek Zwolle was om 14:55. Vlak voor Dronten opeens vol in de remmen, maar het was al te laat. We kwamen voorbij het wissel tot (bijna) stilstand. Dus toen maar doorgereden over het IC-spoor. Perron Dronten stond behoorlijk vol met stomverbaasde en boze reizigers. In de trein werd omgeroepen dat, door een vergissing van ProRail-verkeersleiding reizigers voor Dronten vanaf Lelystad maar terug moesten reizen. Ook dat had geen erg positieve uitwerking op de inzittenden.
Echt heel erg slecht.
Dat is wel mooi eigenlijk toch?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:19 schreef greavy het volgende:
[..]
NSR accepteert product "actiedagkaart" ofzoiets op zo'n bliepbliepkaart, maar die overige vervoerders zeggen: Kan ons dat rotten, die accepteren wij niet. Stempel maar af, en geef ons gewoon ons vast deelEn niet het deel voor wat ze reizen tijdens in- en uitchecken.
Haha, hoeveel wil je er?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je nog meer interessante afkortingen? Er wordt gewoon geklungeld hier. VV-CL zeg maar
dan zou je veel meer treindienstleiders moeten hebben dan er nu zijn. Ze kunnen veel, maar niet allesquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:29 schreef greavy het volgende:
Altijd ARI de schuld geven. Die TRDL moet gewoon met zijn doppen uitkijken of het wél echt goed gaat ......
ik ga het via internet volgen als ik die dag niets anders hebquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:18 schreef DriekOplopers het volgende:
17 oktober Rondetafelgesprek Tweede Kamer over toekomst HSL. Toegang gratis.
http://www.tweedekamer.nl(...)rnatieven_fyra.jsp#0
Stel je voor, je werkdrukmeter loopt vol..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan zou je veel meer treindienstleiders moeten hebben dan er nu zijn. Ze kunnen veel, maar niet alles
Volgende week dinsdag? Tweede kerstdag? Valentijnsdag 2016?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:36 schreef greavy het volgende:
Plan U 115 naar Haarlem wpl, in principe op eigen kracht:
88450
Amersfoort: 09:00
Utrecht Centraal: 09:17/09:22
Amsterdam Centraal: 10:00
Haarlem: 10:17
En 88451 terug
Haarlem: 16:25
Amsterdam Centraal: 16:42
Utrecht Goederen: 17:15/17:29
Amersfoort: 17:46
niet iedereen is er geschikt voorquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Stel je voor, je werkdrukmeter loopt vol..
Excuses, morgenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgende week dinsdag? Tweede kerstdag? Valentijnsdag 2016?
Zit ook te kijken ja.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
NU op Discovery Channel een documentaire over de treinramp in Spanje. Tot op heden vooral veel gepraat van mensen die in die trein zaten en reddingswerkers.
't Is het einde van de HSL natuurlijk. Hier in Nederland kom je vanuit Schiphol richting Rotterdam uiteindelijk ook een scherpe bocht naar links tegen, ik zie zo gauw niet hoe men die er 'gewoon niet in' had moeten leggen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar ik hoor nog steeds niemand over "Waarom ligt er een 80 km/h bocht in een HSL?"
Terugsteken moet maar net kunnen. Als er een trein achter zit, kan dat natuurlijk niet zomaar. En het kost je minstens tien minuten extra (twee keer ombouwen, want je mag niet achteruit rijden).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er had gewoon achteruit gestoken kunnen worden, dat heb ik zelf al eens meegemaakt. Dus eigenlijk worden hier 2 fouten gemaakt. De verkeerde rijweg ingesteld (voor een ic i.p.v. voor een stoptrein) en daarna inadequaat gehandeld, totaal reizigers-onvriendelijke oplossing gezocht. Maar ja we weten allemaal dat Prorail geen flikker met reizigers te maken heeft, en we weten ook allemaal dat dit vaker gebeurt. Men blundert maar wat raak op die Hanzelijn. Dit zijn namelijk lang niet de enige dingen die mis gaan. Maar zo af en toe haalt dat het nieuws. Nou, het zal wel zo zijn. Heb niet de indruk dat Prorail of NS het ene bliksem kan schelen eigenlijk.
Pak dan ook maar niet meer de trein van Lelystad naar Zwolle, stel je voor dat je met 160 km/h in de boog van 60 km/h vlak voor station Zwolle terecht komt.quote:
Ik vind eigenlijk dat Flash wel een punt heeft. En die 60 km/h bocht is geen onderdeel van de Hanzelijn meer hč.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Pak dan ook maar niet meer de trein van Lelystad naar Zwolle, stel je voor dat je met 160 km/h in de boog van 60 km/h vlak voor station Zwolle terecht komt.
Doe ff normaal.
Sja, er zijn natuurlijk 100 jaar kaarten verkocht die wel afgestempeld moesten worden...we kunnen lastig tegen veranderingen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:25 schreef Bitlord het volgende:
Verschrikkelijk die goedkope Kruidvat-dagkaarteb. Op Utrecht Centraal oudjes die hun dagkaart toch af gaan stempelen ipv chippen; de coupé zit vol oude mutsen met sambaballen.
Ik vind dat hij helemaal geen punt heeft. Want met degelijke beveiliging en bebording kan het prima. Het is een beetje goedkoop om een krappe boog af te doen als een meesterlijke rotfout terwijl je soms gewoon niet anders kan.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat Flash wel een punt heeft. En die 60 km/h bocht is geen onderdeel van de Hanzelijn meer hč.
Een bocht van 80 in een HSL.. Welke fopingenieur heeft dat bedacht. Kom op zeg..quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik vind dat hij helemaal geen punt heeft. Want met degelijke beveiliging en bebording kan het prima. Het is een beetje goedkoop om een krappe boog af te doen als een meesterlijke rotfout terwijl je soms gewoon niet anders kan.
Daar is het dus geen HSL meer.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Een bocht van 80 in een HSL.. Welke fopingenieur heeft dat bedacht. Kom op zeg..
Je bent sarcastisch nu.. tochquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Een bocht van 80 in een HSL.. Welke fopingenieur heeft dat bedacht. Kom op zeg..
Ik kwam er nav de post van Duvel pas achter dat het op de plek van ongeluk geen HSL meer is. Vergeef mijn onwetendheid.quote:
Duidelijke bebording en een treinbeīnvloedingssysteem dat een remming afdwingt waren niet aanwezig. Dat is stupide ja. Maar dat heeft niets met een boog an sich te maken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
In ieder geval was dit kennelijk, de omstandigheden in ogenschouw nemend, een accident waiting to happen. En eigenlijk is het nog een Godswonder dat het nog een heel jaar goed gegaan is. En helaas is het dus ook een ongeluk waar we niets van kunnen leren wat we niet al wisten. 80 doden voor niets.
Het is in elk geval zo dringend dat het overdagse zaterdagverkeer voorrang heeft. Zal wel meevallen dus. Normaal flikkeren ze dat er ook om niks uit namelijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:45 schreef b2py het volgende:
Wat is er aan de hand rond 's-Hertogenbosch?
Rond 10:00 al de melding dat er na 19:30 zeer beperkt treinverkeer zou zijn door dringende herstelwerkzaamheden en nu de melding dat er geen sprinters meer gaan rijden..
Sterkte reizenden onder ons.
Stranden levert alleen weer andere vervelende problemen op natuurlijk. Alsof het spul allemaal ontworpen wordt door prima ingenieurs zonder treinachtergrondquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:23 schreef Monopoly het volgende:
Spoor ingenieurs zijn over het algemeen niet echt heldere zielen.
Als je naar de HSL en de Betuweroute kijkt hier in Nederland.
- Omschakeling naar 25 Kv precies op een heuvel bij Hoofddorp
- Betuweroute, fase scheiding terwijl je uit de tunnel komt.
Ook van die dingen dat je denkt, dat had je ook anders kunnen doen. Nu gaat het niet vaak mis, maar de kans is wel aanwezig dat je aan het begin van de HSL 'strandt'.
Daartegen staat wel dat het bij stranden blijft en geen gruwelijke ontsporingen met doden etc.
De oorzaak dat die spanningssluizen precies daar liggen is niet de spooringenieurs.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:23 schreef Monopoly het volgende:
Spoor ingenieurs zijn over het algemeen niet echt heldere zielen.
Als je naar de HSL en de Betuweroute kijkt hier in Nederland.
- Omschakeling naar 25 Kv precies op een heuvel bij Hoofddorp
- Betuweroute, fase scheiding terwijl je uit de tunnel komt.
Ook van die dingen dat je denkt, dat had je ook anders kunnen doen. Nu gaat het niet vaak mis, maar de kans is wel aanwezig dat je aan het begin van de HSL 'strandt'.
Daartegen staat wel dat het bij stranden blijft en geen gruwelijke ontsporingen met doden etc.
Da's iets waar we in Nederland (en het OV in het bijzonder) niet aan doen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:33 schreef Duvel het volgende:
Getver, structuur en nadenken voor je iets doet.
Jawel, alleen houden we dan net niet genoeg rekening met belangrijke gebruikers die wel aan tafel hebben gezeten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's iets waar we in Nederland (en het OV in het bijzonder) niet aan doen.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:34 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het aanbod wat Siemens gaat doen als Transport for Londen een nieuwe aanbesteding gaat doen voor materieel.
Bron en meer
moet de tunnel nog geboord worden, terwijl er een metro in aantocht is?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:34 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het aanbod wat Siemens gaat doen als Transport for Londen een nieuwe aanbesteding gaat doen voor materieel.
Bron en meer
hoorde iets over sporenonderzoek ...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:45 schreef b2py het volgende:
Wat is er aan de hand rond 's-Hertogenbosch?
Rond 10:00 al de melding dat er na 19:30 zeer beperkt treinverkeer zou zijn door dringende herstelwerkzaamheden en nu de melding dat er geen sprinters meer gaan rijden..
Sterkte reizenden onder ons.
Wat ik had begrepen is dat die bocht een tijdelijke situatie is, de HSL en klassieke spoorlijnen komen daar samen, op een later moment zou een tweede fase van die HSL worden gebouwd en zou die bocht weer verdwijnen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, wel natuurlijk. Als een treinbeīnvloedingssysteem daar niet in functie is, is er effectief geen sprake van een einde van een hogesnelheidslijn. Dan is het best lomp als daar ineens die boog krap ligt te zijn natuurlijk.
Rij nu van Eindhoven naar Den Bosch; tussen ehv en Boxtel rijdt Het meeste treinverkewr lijkt het via de twee oostelijke van de vier sporen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoorde iets over sporenonderzoek ...
Dat doen ze al weken..quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:56 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Rij nu van Eindhoven naar Den Bosch; tussen ehv en Boxtel rijdt Het meeste treinverkewr lijkt het via de twee oostelijke van de vier sporen.
Mmmm, logisch. Tussen Vught Aansluiting en Den Bosch reden we over het middenspoor in plaats van het meest rechter spoor, maar verder niets ongebruikelijks gezien. Ook geen mannetjes of auto's bij een aansluiting of de nieuwe brug ten zuiden van het station.quote:
Klopt. De jodensporen waren buiten dienst vanwege werkzaamheden. Of mag je dat niet zeggen?quote:
Sinds woensdag alweer in gebruik hoor.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt. De jodensporen waren buiten dienst vanwege werkzaamheden. Of mag je dat niet zeggen?
Is die betonbaan nu alweer vervangen ja?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sinds woensdag alweer in gebruik hoor.
Zo hoort het ook, elkaar helpen!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:53 schreef Bitlord het volgende:
Een echte Nederlander. Had gister bij de kruidvat voor ¤14 een dagkaartje gekocht, wat net wat goedkoper was dan reizen met 40% korting voor de rit Utrecht - Eindhoven - Uteecht. Net weer terug op Utrecht het kaartje aan iemand anders kunnen verkopen die naar Groningen wilde voor ¤10. Hij blij, ik blij.
Heeft toch nog ruim 3 weken geduurd, maar het is sneller gegaan dan gepland inderdaad (zou pas gisteren voltooid worden).quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Is die betonbaan nu alweer vervangen ja?
Het was asfalt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:54 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Wat het was weet ik niet, maar het was vandaag niet meer te zien.
Ik mag hopen van niet. Asfalt in combinatie met een zware, tijdelijke, belasting gaat niet heel erg goed.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het was asfalt.
Er wordt alleen nog niet op gereden volgens mij, ook al is het inmiddels al af?
Nee zo hoort het natuurlijk nietquote:
precies. Nederlanders zoeken de gaten in de regels bedoelingen welquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan moet je die mogelijkheid dichttimmeren he
Heel tof dit, dank!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:18 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet. Asfalt in combinatie met een zware, tijdelijke, belasting gaat niet heel erg goed.
De baan is ingegoten in beton, met daaroverheen en asfaltlaag.
Zie hier voor een 9 pagina's tellend verslag van de aanleg: http://www.bouwmachinefor(...)b335610136948a64f2dd
Hoe wist hij dan dat jij zo'n dagkaart had? Sprak je mensen bij kaartjesautomaat aan ofzo?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:53 schreef Bitlord het volgende:
Een echte Nederlander. Had gister bij de kruidvat voor ¤14 een dagkaartje gekocht, wat net wat goedkoper was dan reizen met 40% korting voor de rit Utrecht - Eindhoven - Uteecht. Net weer terug op Utrecht het kaartje aan iemand anders kunnen verkopen die naar Groningen wilde voor ¤10. Hij blij, ik blij.
Tsja als je je met dat soort ongein bezig blijft houden en je core business laat verslappen, dan krijg je die dringende herstelwerkzaamheden he. Gaan de wissels nog op wintertijd over een paar weken? Stelletje klungels.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
tijd voor dierenblogjes hebben ze bij ProRail wel: http://www.prorail.nl/nie(...)een-beetje-dierendag
nee, dan gaan ze over op zomertijdquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja als je je met dat soort ongein bezig blijft houden en je core business laat verslappen, dan krijg je die dringende herstelwerkzaamheden he. Gaan de wissels nog op wintertijd over een paar weken? Stelletje klungels.
Oh jee, dan gaat het helemaal mis. En niemand die het ziet aankomen natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, dan gaan ze over op zomertijd
nee. Denk dat ze te veel naar Peter Heerschop geluisterd hebbenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh jee, dan gaat het helemaal mis. En niemand die het ziet aankomen natuurlijk.
Dank, ik heb alleen gezien dat de bovenkant asfalt was, interessant om te weten dat daaronder beton zat.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:18 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet. Asfalt in combinatie met een zware, tijdelijke, belasting gaat niet heel erg goed.
De baan is ingegoten in beton, met daaroverheen en asfaltlaag.
Zie hier voor een 9 pagina's tellend verslag van de aanleg: http://www.bouwmachinefor(...)b335610136948a64f2dd
In het VOORjaar gaat de klok VOORuitquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die weet nooit of de klok voor of achteruit gezet wordt
dus dan slapen we toch een uur langer?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In het VOORjaar gaat de klok VOORuit
Nee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dus dan slapen we toch een uur langer?
Ze komt toch was daar lang werkzaam in die contreien?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Zou Wilma binnenkort vertrekken uit Den Haag? Ze wordt namelijk genoemd voor de burgemeesterspost in de stad Groningen
jup. Ook te merken aan haar stamcafé. Dat is er namelijk eentje in het gebied waar vrijwel alleen kenners van de stad komen, een aantal achteraf gelegen straten in het centrum waar het heel goed toeven isquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:02 schreef bork het volgende:
[..]
Ze komt toch was daar lang werkzaam in die contreien?
De herstelwerkzaamheden gebeuren niet vaker dan eerdere jaren, ze hebben alleen door de aangescherpt veiligheidsnormen meer impact op de dienstregeling.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:15 schreef Deezertje het volgende:
Ik zie de laatste tijd steeds vaker 'dringende werkzaamheden' 's nachts... vandaag en gisteren en soms doordeweeks ook. Valt meer van jullie dit op? Eventueel slecht werk van (aannemers) ProRail tijdens de reguliere onderhoudsbeurten zodat fouten sneller optreden?
quote:@NS_online
Utrecht-Baarn: er rijden minder treinen door gladde sporen. http://bit.ly/NSinfo #UtBrn
Ah nee, omdat jij zo nodig een stijf plassertje wil hebben mogen niets vermoedende reizigers een gehoorbeschadiging oplopen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:34 schreef greavy het volgende:
Zo, weer terug van een gaaf dagje fotorit TSP, met prachtige diesels (5941, 6077 en bij de stoomtrein Dendermonde-Puurs met de groene Infrabel 6219) en de groene K1-rijtuigen en het I2-barrijtuig.
Op de terugreis ff reizigertje gepest in de Brusselse Noord-Zuid verbinding. Met de 5941 voorop de NZV in vertrokken vanaf Brussel Noord, en voor een groen sein tot stilstand gekomen, om vervolgens met volle tractie weer door te rijden. Later nog een keer, vlak voor het middenperron van Brussel Centraal tot stilstand komen, en dan vol tractie het station doorknallen. Met heerlijk brullende dieselmotoren. Maar de reizigers die daar zaten te wachten op hun trein vonden dat iets minder plezierig, want het was nogal een (prachtige) "herrie", veel reizigers deden dan ook hun handen voor hun oren oid.
als ze daar snel met magneetremmen uitgeruste SGMm's inzetten dan zal het wel weer wat mee gaan vallen lijkt mequote:Op zondag 6 oktober 2013 10:36 schreef dennistd het volgende:
Tja, als je in september de Plan V's vervangt door SGMm's dan kun je zoiets verwachten....
Dat doen ze nu, gewoon opheffen die zooi.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
met een beetje goed plannen valt daar wel een mouw aan te passen
dat is helaas de makkelijkste weg kiezen ...quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat doen ze nu, gewoon opheffen die zooi.
misschien via de zaagbeweging Deventer - Apeldoorn op weg naar Zutphen voor calamiteitenreiniging?quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:35 schreef Viezze het volgende:
Heel vreemd, net twee GTW's uit het Noorden op spoor 15 in Zwolle, daar waar normaal Arriva vanaf vertrekt naar Emmen. Stond op niet instappen, en ze rijden net weg..
Dat interesseert NS geen ene reet. De ene IC in de spits rijdt met 12 bakken VIRM, de volgende in het patroon planmatig met 4. Ze zijn wat materieelinzet betreft sinds de opening van de Hanzelijn de weg volkomen kwijt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is helaas de makkelijkste weg kiezen ...
Doen ze bij werkzaamheden ook. Over de Veluwe razen bijvoorbeeld het ene half uur tien bakken VIRM en in het andere 6 bakken ICMm. Als Almere eruit ligt dan kun je wel aanvoelen dat de trein ietsje te kort zal zijn met 6 bakken
Dat dus. In Nederland mag het niet eens, met veel schonere diesellocs dan daar.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:38 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ah nee, omdat jij zo nodig een stijf plassertje wil hebben mogen niets vermoedende reizigers een gehoorbeschadiging oplopen.De akoestiek en herrie op Brussel Centraal is al om te huilen. Dan ook nog even iedereen in de fijne dieselwalmen zetten in een zeer slecht geventileerde ruimte,
dat kun je wel stellen ja. Hanzelijn maar weer sluiten dan?quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat interesseert NS geen ene reet. De ene IC in de spits rijdt met 12 bakken VIRM, de volgende in het patroon planmatig met 4. Ze zijn wat materieelinzet sinds de opening van de Hanzelijn de weg volkomen kwijt.
geen dieselloc door de Schipholtunnel bijvoorbeeldquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat dus. In Nederland mag het niet eens, met veel schonere diesellocs dan daar.
Evenals cargo.....quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen dieselloc door de Schipholtunnel bijvoorbeeld
Ik kan me nog heugen dat er buffels en lintjes stonden te ronken op Arnhem centraal en dat meurde al een uur in de wind. En dat station is een windtunnel.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat dus. In Nederland mag het niet eens, met veel schonere diesellocs dan daar.
Ik zou hem niet missen, maar dat is geen valide argument denk ik.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kun je wel stellen ja. Hanzelijn maar weer sluiten dan?
In Breda kwam een paar jaar geleden nog wel eens zo'n Duitse BR232 langsronken. Die rook je ook nog als'ie alweer in Rijen reed jaquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan me nog heugen dat er buffels en lintjes stonden te ronken op Arnhem centraal en dat meurde al een uur in de wind. En dat station is een windtunnel.
Welke cargo kan het snelste zijn bestemming bereiken via de schipholtunnel dan? Volgens mij is dat er 1 of twee per week hooguit?quote:
Sinds duidelijk is dat zij feitelijk Staatssecretaris voor Spek en Bonen is, en dat Dijsselbloem de dienst uitmaakt, snap ik heel goed dat ze weg wil. Ze heeft groot gelijk, als ze andere ambities heeft.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Zou Wilma binnenkort vertrekken uit Den Haag? Ze wordt namelijk genoemd voor de burgemeesterspost in de stad Groningen
Dat ik bedacht ik me later ook, maar waarom dan de trein alsnog naast een perron zetten? Ook nog het 'Arriva-perron'.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien via de zaagbeweging Deventer - Apeldoorn op weg naar Zutphen voor calamiteitenreiniging?
nee, maar je hebt wel gelijk dat het nut van die lijn op dit moment behoorlijk beperkt isquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou hem niet missen, maar dat is geen valide argument denk ik.
ik zeg niet dat ze het wordt natuurlijk. Hoorde ook dat staatssecretaris Dijksma kans maakt, net als bijvoorbeeld die hobbyboer uit het kabinet Rutte 1.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Sinds duidelijk is dat zij feitelijk Staatssecretaris voor Spek en Bonen is, en dat Dijsselbloem de dienst uitmaakt, snap ik heel goed dat ze weg wil. Ze heeft groot gelijk, als ze andere ambities heeft.
toeval denk ik. Vroeger keerden ze dat soort treinen veelal op spoor 2, maar mogelijk dat ze dat niet meer willen?quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:40 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat ik bedacht ik me later ook, maar waarom dan de trein alsnog naast een perron zetten? Ook nog het 'Arriva-perron'.
Ik zou eerder verwachten dat ze dat al op het opstelterrein doen, zeker omdat de trein een soort 'risico' heeft als het om een calamiteitenreiniging gaat. Maar het kan natuurlijk ook onderhoud zijn geweest.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toeval denk ik. Vroeger keerden ze dat soort treinen veelal op spoor 2, maar mogelijk dat ze dat niet meer willen?
Arriva-treinen uit het noorden hebben hun onderhoud in Leeuwarden. En bij een calamiteitenreiniging is er geen risico. De bovenzijde van de trein is gewoon schoon, maar het gaat om de onderzijde en die is aan een perron niet zichtbaarquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:22 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik zou eerder verwachten dat ze dat al op het opstelterrein doen, zeker omdat de trein een soort 'risico' heeft als het om een calamiteitenreiniging gaat. Maar het kan natuurlijk ook onderhoud zijn geweest.
Nee toch... Ik leef mee met Groningen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ze het wordt natuurlijk. Hoorde ook dat staatssecretaris Dijksma kans maakt, net als bijvoorbeeld die hobbyboer uit het kabinet Rutte 1.
hij heeft als gedeputeerde in de provincie Groningen naam gemaakt, maar een burgemeester zie ik niet in hemquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee toch... Ik leef mee met Groningen.
Daar is al veel vaker discussie over geweest waarin altijd dezelfde argumenten naar voren komen van zowel de voor als tegen- kantquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:31 schreef jappas het volgende:
Pff, waarom snappen/respecteren mensen het begrip stiltecoupe niet gewoon..
quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:31 schreef jappas het volgende:
Pff, waarom snappen/respecteren mensen het begrip stiltecoupe niet gewoon..
quote:Ja hoor. Ik zeg eens een keer iets tegen iemand die luid zit te bellen in een stiltecoupe... Kerel wordt direct agressief, gaat in discussie, zegt dat ik me met mijn eigen zaken moet bemoeien. Ik maak volgens hem problemen, waarop ik zeg dat hij het enige probleem in de coupe is. Slecht idee, meneer staat op, loopt naar me toe en gaat over me heen hangen. Slecht idee van zijn kant, opeens staat de halve coupe op om hem te pakken mocht hij mij pakken. Dit laat hem bedaren, de coupe uitlopen om zijn gesprek af te maken en nu zit hij braaf stilletjes voor zich uit te staren.
Bedankt vreemden voor het klaar staan mocht er iets zijn gebeurd!
Ik snap zowel de voor- als tegenargumenten wel en zou er ook helemaal niet zo'n probleem van maken in de spits en/of op een druk momentquote:Op zondag 6 oktober 2013 14:48 schreef arkkey het volgende:
[..]
Daar is al veel vaker discussie over geweest waarin altijd dezelfde argumenten naar voren komen van zowel de voor als tegen- kant
quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:38 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ah nee, omdat jij zo nodig een stijf plassertje wil hebben mogen niets vermoedende reizigers een gehoorbeschadiging oplopen.De akoestiek en herrie op Brussel Centraal is al om te huilen. Dan ook nog even iedereen in de fijne dieselwalmen zetten in een zeer slecht geventileerde ruimte,
Nou, er zat geen trein achter ons die binnen 7 minuten op dat spoor moest halteren langs het perronquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
En stil gaan staan voor groen op de drukste spoorverbinding ter wereld, wel ja. Lekker zo doorgaan met het misbruiken van je ontheffingen, is het gauw afgelopen met die flauwekul
Je mag theoretisch zelfs met je goederentrein door de Brusselse NZV, maar ze wijzen je daar geen pad toe omdat je te traag bentquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen dieselloc door de Schipholtunnel bijvoorbeeld
twitter:pgpeters twitterde op zondag 06-10-2013 om 19:14:16HTM heeft stroomstoring bij Leischenveen. We kunnen morgen alleen korte metro's rijden. NS helpt ons. Zie bericht... http://t.co/NKslnsgWwE reageer retweet
Valt me toch wel tegen van TSP, ik had toch minstens een fotostop van een half uur in Bruxelles-Congres of Bruxelles-Chapelle verwacht midden in de spits. En uiteraard even wat kabels doorbranden "omdat die het zicht belemmeren" en vervolgens in Bruxelles-Midi een heksenjacht houden op mensen die een foto maken van de betreffende historische rit omdat dat "fotopiraten" zijn.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:34 schreef greavy het volgende:
Zo, weer terug van een gaaf dagje fotorit TSP, met prachtige diesels (5941, 6077 en bij de stoomtrein Dendermonde-Puurs met de groene Infrabel 6219) en de groene K1-rijtuigen en het I2-barrijtuig.
Op de terugreis ff reizigertje gepest in de Brusselse Noord-Zuid verbinding. Met de 5941 voorop de NZV in vertrokken vanaf Brussel Noord, en voor een groen sein tot stilstand gekomen, om vervolgens met volle tractie weer door te rijden. Later nog een keer, vlak voor het middenperron van Brussel Centraal tot stilstand komen, en dan vol tractie het station doorknallen. Met heerlijk brullende dieselmotoren. Maar de reizigers die daar zaten te wachten op hun trein vonden dat iets minder plezierig, want het was nogal een (prachtige) "herrie", veel reizigers deden dan ook hun handen voor hun oren oid.
Netjes dat RET dat met NS heeft kunnen regelen. Wel klote dat er iets bij Leidschenveen zodanig stuk is dat ze maar met enkele stellen kunnen rijden. Klinkt als een probleem met een gelijkrichterstation...quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
en dan te korte treinen in de rest van Nederland zeker?
Er staat nergens dat de treinen tussen Rotterdam C en Den Haag C verlengd zouden worden toch?quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
en dan te korte treinen in de rest van Nederland zeker?
Veel duurder zal het toch niet zijn? Geloof dat VDU (de oude dan, 55 eur per jaar is?)quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:03 schreef Hugo__Boss het volgende:
Meer mensen die een overstap naar de Dal voordeel actie overwegen?
Heb nu nog een voordeelurenabonnement.
- Duurder
- Niet maandelijks, maar jaarlijks opzegbaar
nee, maar ik neem aan dat de NS-treinen in de spits al vol zitten en dan kan er niet veel meer volk bij natuurlijkquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:17 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er staat nergens dat de treinen tussen Rotterdam C en Den Haag C verlengd zouden worden toch?
Ja, inderdaad. Maar bij de TSP werken eenmaal diverse NMBS en Infrabel medewerkers, en dat is algemeen bekend in België. Die medewerkers verschuilen zich daar ook niet voor.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:00 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Valt me toch wel tegen van TSP, ik had toch minstens een fotostop van een half uur in Bruxelles-Congres of Bruxelles-Chapelle verwacht midden in de spits. En uiteraard even wat kabels doorbranden "omdat die het zicht belemmeren" en vervolgens in Bruxelles-Midi een heksenjacht houden op mensen die een foto maken van de betreffende historische rit omdat dat "fotopiraten" zijn.![]()
Maar even serieus; leuk dat jij het naar je zin hebt gehad, maar die TSP zijn echt gewoon een bende debielen die toevallig vriendjes zijn met wat (...België kennende toch wel corrupte) Infrabel/NMBS-topmannen en zodoende álles kunnen flikken. Ik kan daar geen respect voor opbrengen.
Er is nu wel een actie waarmee het Dal Voordeel-abonnement ¤29 kost voor het eerste jaar, dat bespaart dan toch een paar tientjes. Als je verder geen gebruikt maakt van de zaken die het VDU biedt maar Dal Voordeel niet, kun je dan net zo goed overstappen lijkt me.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Veel duurder zal het toch niet zijn? Geloof dat VDU (de oude dan, 55 eur per jaar is?)
Daarnaast moet de VDU ook maandelijks opzegbaar zijn als je het al een jaar hebt.. Daar is volgens mij jaartje (of twee) een wet voor aangenomen..
Die treinen zijn altijd druk, en al regelmatig met een bakje of 2 of meer te kort dan eigenlijk nodig is ...quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, maar ik neem aan dat de NS-treinen in de spits al vol zitten en dan kan er niet veel meer volk bij natuurlijk
Wordt daar ook niet met ICRm gereden? Die heb ik nog nooit vol gezien. Althans niet aan de zijde die op het betreffende moment het verst van de perrontrappen ligtquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Die treinen zijn altijd druk, en al regelmatig met een bakje of 2 of meer te kort dan eigenlijk nodig is ...
En nog vervelender is dat het niet bekend is hoe lang het nog gaat duren..quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Netjes dat RET dat met NS heeft kunnen regelen. Wel klote dat er iets bij Leidschenveen zodanig stuk is dat ze maar met enkele stellen kunnen rijden. Klinkt als een probleem met een gelijkrichterstation...
Ja, de IC Den Haag - Venlo idd, veelal ICR. Maar de IC richting Vlissingen of omgekeerd is veelal een probleem. 1 Stelletje ipv 2 stelletjes enzo.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wordt daar ook niet met ICRm gereden? Die heb ik nog nooit vol gezien. Althans niet aan de zijde die op het betreffende moment het verst van de perrontrappen ligt
stap je in rotterdam c achterin de ic waar die het rustigst is en stap je op HS op de spr. Zelfde tijd op den haag c en 9 van de 10 keer gewoon een zitplaats ook in de spitsquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Die treinen zijn altijd druk, en al regelmatig met een bakje of 2 of meer te kort dan eigenlijk nodig is ...
Ik snap het ook en het gaat heel zielig zijn voor Melanie als ze weer zelf verantwoordelijkheid moet ontduiken, maar Wilma had uiteraard nog wel meer in haar portefeuille dan alleen het spoor. Denk dat Jeroen daar ook minder bovenop zit.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Sinds duidelijk is dat zij feitelijk Staatssecretaris voor Spek en Bonen is, en dat Dijsselbloem de dienst uitmaakt, snap ik heel goed dat ze weg wil. Ze heeft groot gelijk, als ze andere ambities heeft.
Wat is dit nu weer voor onzin? Er is een stroomstoring, er wordt wel volgens de dienstregeling gereden maar met kortere treinen?quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Houdt in de spits rekening met vollere treinen tussen Den Haag C en Rotterdam.twitter:pgpeters twitterde op zondag 06-10-2013 om 19:14:16HTM heeft stroomstoring bij Leischenveen. We kunnen morgen alleen korte metro's rijden. NS helpt ons. Zie bericht... http://t.co/NKslnsgWwE reageer retweet
Je vergeet "om erger te voorkomen", Fles.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor onzin? Er is een stroomstoring, er wordt wel volgens de dienstregeling gereden maar met kortere treinen?![]()
nee wacht, er is NU een stroomstoring en daar hebt u MORGEN last van?
Oh IK vergeet weer wat. Het ligt METEEN aan mij. Okee.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je vergeet "om erger te voorkomen", Fles.
FTFYquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:29 schreef b2py het volgende:
Waarom kunnen cargo's niet harden rijden over oprotten van het HRN?
Als je nou eerst eens nade...quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor onzin? Er is een stroomstoring, er wordt wel volgens de dienstregeling gereden maar met kortere treinen?![]()
nee wacht, er is NU een stroomstoring en daar hebt u MORGEN last van?
Jij bent reiziger. QED.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh IK vergeet weer wat. Het ligt METEEN aan mij. Okee.
twitter:JanHoite twitterde op zondag 06-10-2013 om 20:57:22Tof RT @Kamielus: Wafelenbak! Want waar dienen stopcontacten in de trein anders voor? #zottezaterdag #NMBS cc/ @mnmbe http://t.co/Lp8b5ZfBgJ reageer retweet
Zal lekker gaan op die 60 watt die er uit die prikkastjes komt jaquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]twitter:JanHoite twitterde op zondag 06-10-2013 om 20:57:22Tof RT @Kamielus: Wafelenbak! Want waar dienen stopcontacten in de trein anders voor? #zottezaterdag #NMBS cc/ @mnmbe http://t.co/Lp8b5ZfBgJ reageer retweet
Meer cargo's door de aars van Peterselieman bedoel jequote:Op zondag 6 oktober 2013 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
meer cargo's door Deventer nodig dus
Dat kanquote:
Als je die trage cargo's kan versnellen komt er een hoop capaciteit vrij, daardoor hoef je misschien geen dure viersporigheden aan te leggen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kanMaar kom op, dat kan toch nooit werken?
Ik had het over dat wafelijzer op 60 Wattquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Als je die trage cargo's kan versnellen komt er een hoop capaciteit vrij, daardoor hoef je misschien geen dure viersporigheden aan te leggen.
is al geprobeerd, maar bleek geen succes te zijnquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meer cargo's door de aars van Peterselieman bedoel je
te veel naar Darkwing geluisterd?quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]twitter:JanHoite twitterde op zondag 06-10-2013 om 20:57:22Tof RT @Kamielus: Wafelenbak! Want waar dienen stopcontacten in de trein anders voor? #zottezaterdag #NMBS cc/ @mnmbe http://t.co/Lp8b5ZfBgJ reageer retweet
Schijnt dat greavy een heel serverpark draait op een kabelhaspel uit de eerste klas vandaan. Kan je voor 2 euro 3 uur internet kopen, dan is de trein in Brussel en moet de hele bloedhoerenzooi weer ontmanteld wordenquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
te veel naar Darkwing geluisterd?
geen gekke prijs om de servers eens flink te laten rokenquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schijnt dat greavy een heel serverpark draait op een kabelhaspel uit de eerste klas vandaan. Kan je voor 2 euro 3 uur internet kopen, dan is de trein in Brussel en moet de hele bloedhoerenzooi weer ontmanteld worden
Precies, en als het gaat roken kan je altijd de trein de schuld gevenquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen gekke prijs om de servers eens flink te laten roken
Was ie laatst ook in Leidschenveen?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schijnt dat greavy een heel serverpark draait op een kabelhaspel uit de eerste klas vandaan. Kan je voor 2 euro 3 uur internet kopen, dan is de trein in Brussel en moet de hele bloedhoerenzooi weer ontmanteld worden
Kan maar zo, hij laat een spoor van vernieling achter zichquote:
quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schijnt dat greavy een heel serverpark draait op een kabelhaspel uit de eerste klas vandaan. Kan je voor 2 euro 3 uur internet kopen, dan is de trein in Brussel en moet de hele bloedhoerenzooi weer ontmanteld worden
is beter dan al die wetshandhavers die constant achter hem aan zatenquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan maar zo, hij laat een spoor van vernieling achter zich
mja, af en toe treden ze goed op hoorquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wetshandhavers zijn ook verliezend volk
Ohquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had het over dat wafelijzer op 60 Watt![]()
Ja, raad eens wie er in zit. Is net voor het station van Gilze Rijen gebeurd. Waarschijnlijk op de overweg. Er lopen continu mensen heen en weer van brandweer, ambulance, politie, NS, maar de informatie is karig. ik denk dat de persoon een flink stuk is meegesleurd.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:57 schreef Salatrel het volgende:
aanrijding met persoon bij gilze-rijen. geen treinen tussen tilburg en breda met uitzondering van de sprinter naar tilburg universiteit. prognose 13:30
Het spul moest naar Mariënberg. Geen idee waarom.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:22 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik zou eerder verwachten dat ze dat al op het opstelterrein doen, zeker omdat de trein een soort 'risico' heeft als het om een calamiteitenreiniging gaat. Maar het kan natuurlijk ook onderhoud zijn geweest.
Wat voor informatie wil je hebben dan? In hoeveel stukjes hij in het spoor ligt?quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:05 schreef Bas242 het volgende:
[..]
Ja, raad eens wie er in zit. Is net voor het station van Gilze Rijen gebeurd. Waarschijnlijk op de overweg. Er lopen continu mensen heen en weer van brandweer, ambulance, politie, NS, maar de informatie is karig. ik denk dat de persoon een flink stuk is meegesleurd.
dan denk ik het wel te weten. Testritten met betrekking tot de rijtijden van de GTW. Kan best zijn dat een GTW vanaf december een Lint moet vervangen wanneer er eentje stuk is.quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het spul moest naar Mariënberg. Geen idee waarom.
Nouja, het was meer een constatering dan een wens. Er had wel wat omgeroepen mogen worden over de evacuatietrein bijvoorbeeld, die al 10 minuten klaarstond voordat onze coupe dat doorhad :-)quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat voor informatie wil je hebben dan? In hoeveel stukjes hij in het spoor ligt?
Planning gaat lekker vandaag...quote:Op maandag 7 oktober 2013 13:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Er rijd een ICM-3 als stopper Nijmegen Zutphen
Ze hebben dan ook twee verwachtingen uitgegeven:quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat denk ik ook wel. Alleen raar dat men die inschatting zelf niet kan maken.
quote:Eindhoven
Melding maandag 7 oktober 2013, 16:12 uur:
Oorzaak: beschadigde bovenleiding
Rond Eindhoven rijden geen treinen door een beschadigde bovenleiding.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
wat is het nouquote:Geen treinen rond Eindhoven
Melding maandag 7 oktober 2013, 16:24 uur:
Oorzaak: Een beschadigde bovenleiding
Geen treinen rond Eindhoven
Geen treinen tussen Eindhoven en:* Boxtel * Helmond * Geldrop
Dit duurt nog tot in de loop van de avond.
het is ook wel een uitstekende locatie eb tijd om die kraan naar beneden te laten lazeren natuurlijkquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:50 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Actueel webcambeeld. Lekker druk daar!
Kijk, we komen er vanzelf achterquote:Op maandag 7 oktober 2013 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan denk ik het wel te weten. Testritten met betrekking tot de rijtijden van de GTW. Kan best zijn dat een GTW vanaf december een Lint moet vervangen wanneer er eentje stuk is.
Ook zal er wel gewerkt zijn om de halte-afroep in te meten, zodat deze op het juiste moment om kan gaan roepen
Dat laatste lijkt me wel erg voorbarig.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
Ga maar uit van einde dienst, kan het altijd meevallen.
Einde dienst it is.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
Ga maar uit van einde dienst, kan het altijd meevallen.
quote:Verwachting
De verstoring is naar verwachting 08 oktober rond 2:00 uur verholpen.
Het lijkt je voorbarig dat het mee kan vallen? En ik dacht dat ik cynisch wasquote:Op maandag 7 oktober 2013 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me wel erg voorbarig.
twitter:NS_online twitterde op maandag 07-10-2013 om 17:36:17Schiphol-Amsterdam Zuid-Amsterdam Sloterdijk: minder treinen door een wisselstoring http://t.co/axyyfHaEPO #shlAss reageer retweet
Wel goed dat de politie erbij is geroepen om het daar af te sluiten voor taxi's en personenauto's, anders zou het nooit lukken met die continue stroom bussen die er nu doorkomt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:50 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Actueel webcambeeld. Lekker druk daar!
Doen ze goed!quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:08 schreef KnightSolaire het volgende:
Tussen nu en 18:30 worden enkele sporen weer in dienst gesteld, waardoor er weer treinen kunnen gaan rijden - er zal nog wel uitval blijven.
mja, als je een grote giek, zoals bij een torenkraan hebt dan kom je een heel eindquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
zo´n kraan valt toch ook niet over al die sporen tegelijk heen
Maar trekt wel draden mee die mogelijk zijn verbonden met andere sporen. Draden over wisselcomplexen lopen zo van spoor 1 tot 8 over het emplacement heenquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
zo´n kraan valt toch ook niet over al die sporen tegelijk heen
Laat die in Eindhoven maar liggen, daar wordt gekeerd in de toekomst!quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weg saneren! Zie nou wat er van komt
Ik moest die URL echt 5x lezen voor ik doorhad wat er nou eigenlijk stond. Ik las het steeds als 'rijden-tijden-sohr' maar dat vond ik niet logischquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:59 schreef b2py het volgende:
Voor de liefhebber:
http://www.rijdentijdensohr2014.nl/
Belangrijkste conclusie:
Schiphol altijd bereikbaar door middel van pendeltrein naar Leiden of Amsterdam C.
Nee, dat heeft er mee te maken dat op 1 januari 2014 een nieuwe versie van het Normenkader Veilig Werken in gaat waarin is bepaald dat bij werkzaamheden altijd het nevenspoor buitendienst moet zijn. Hierdoor krijg je dus dat de westtak volledig buiten dienst gaat als er werkzaamheden zijn waardoor er geen treinverkeer mogelijk is. Zolang de westtak niet viersporig wordt zal je met dat probleem te maken krijgen, tenzij de regels versoepeld gaan worden (wat ik echt absoluut niet zie gebeuren) en er weer gewerkt mag worden met het nevenspoor in dienst.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik moest die URL echt 5x lezen voor ik doorhad wat er nou eigenlijk stond. Ik las het steeds als 'rijden-tijden-sohr' maar dat vond ik niet logisch
Maar, 3 nachten per week is er dus geen rechtstreekse treinverbinding tussen Amsterdam en Schiphol. En dat allemaal omdat ProRail het ineens 'eng' vindt om treinen zo te plannen dat ze in afwisselende richting van hetzelfde spoor gebruik maken?
Kijk, ik had al zo'n gevoel dat ik wat miste. Een soort van leegte. Maar gelukkig. Business as usual.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 07-10-2013 om 17:36:17Schiphol-Amsterdam Zuid-Amsterdam Sloterdijk: minder treinen door een wisselstoring http://t.co/axyyfHaEPO #shlAss reageer retweet
Stimmt, maar het zal een wisselwerking van beide gevallen zijn. Resultaat is hetzelfde in ieder geval.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
Dat is niet hoe ProRail het hier uitlegt: http://www.prorail.nl/per(...)-dienstregeling-2014
Ik had gelezen in een rapport op rijksoverheid dat de totale jaarbeschikbaarheid van de infrastructuur door deze aanpassing alleen maar toeneemt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:29 schreef James1988 het volgende:
Ja, joepie enzo.
Niet dat ik tegen een veilige werkomgeving voor baanwerkers ben (integendeel), maar ik durf te betwijfelen of dit nou de juiste richting is...
twitter:NS_online twitterde op maandag 07-10-2013 om 19:39:52Van en naar Nijmegen: Minder treinen door beperkingen op last van brandweer. #Nm http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
Beschikbaar voor wie? Prorail of vervoerders?quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik had gelezen in een rapport op rijksoverheid dat de totale jaarbeschikbaarheid van de infrastructuur door deze aanpassing alleen maar toeneemt.
Beschikbaarheid om te gebruiken waar het voor bedoelt is, dat is toch vrij algemeen de uitleg van beschikbaarheid?quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Beschikbaar voor wie? Prorail of vervoerders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |