In het VOORjaar gaat de klok VOORuitquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die weet nooit of de klok voor of achteruit gezet wordt
dus dan slapen we toch een uur langer?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In het VOORjaar gaat de klok VOORuit
Nee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dus dan slapen we toch een uur langer?
Ze komt toch was daar lang werkzaam in die contreien?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Zou Wilma binnenkort vertrekken uit Den Haag? Ze wordt namelijk genoemd voor de burgemeesterspost in de stad Groningen
jup. Ook te merken aan haar stamcafé. Dat is er namelijk eentje in het gebied waar vrijwel alleen kenners van de stad komen, een aantal achteraf gelegen straten in het centrum waar het heel goed toeven isquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:02 schreef bork het volgende:
[..]
Ze komt toch was daar lang werkzaam in die contreien?
De herstelwerkzaamheden gebeuren niet vaker dan eerdere jaren, ze hebben alleen door de aangescherpt veiligheidsnormen meer impact op de dienstregeling.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:15 schreef Deezertje het volgende:
Ik zie de laatste tijd steeds vaker 'dringende werkzaamheden' 's nachts... vandaag en gisteren en soms doordeweeks ook. Valt meer van jullie dit op? Eventueel slecht werk van (aannemers) ProRail tijdens de reguliere onderhoudsbeurten zodat fouten sneller optreden?
quote:@NS_online
Utrecht-Baarn: er rijden minder treinen door gladde sporen. http://bit.ly/NSinfo #UtBrn
Ah nee, omdat jij zo nodig een stijf plassertje wil hebben mogen niets vermoedende reizigers een gehoorbeschadiging oplopen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:34 schreef greavy het volgende:
Zo, weer terug van een gaaf dagje fotorit TSP, met prachtige diesels (5941, 6077 en bij de stoomtrein Dendermonde-Puurs met de groene Infrabel 6219) en de groene K1-rijtuigen en het I2-barrijtuig.
Op de terugreis ff reizigertje gepest in de Brusselse Noord-Zuid verbinding. Met de 5941 voorop de NZV in vertrokken vanaf Brussel Noord, en voor een groen sein tot stilstand gekomen, om vervolgens met volle tractie weer door te rijden. Later nog een keer, vlak voor het middenperron van Brussel Centraal tot stilstand komen, en dan vol tractie het station doorknallen. Met heerlijk brullende dieselmotoren. Maar de reizigers die daar zaten te wachten op hun trein vonden dat iets minder plezierig, want het was nogal een (prachtige) "herrie", veel reizigers deden dan ook hun handen voor hun oren oid.
als ze daar snel met magneetremmen uitgeruste SGMm's inzetten dan zal het wel weer wat mee gaan vallen lijkt mequote:Op zondag 6 oktober 2013 10:36 schreef dennistd het volgende:
Tja, als je in september de Plan V's vervangt door SGMm's dan kun je zoiets verwachten....
Dat doen ze nu, gewoon opheffen die zooi.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
met een beetje goed plannen valt daar wel een mouw aan te passen
dat is helaas de makkelijkste weg kiezen ...quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat doen ze nu, gewoon opheffen die zooi.
misschien via de zaagbeweging Deventer - Apeldoorn op weg naar Zutphen voor calamiteitenreiniging?quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:35 schreef Viezze het volgende:
Heel vreemd, net twee GTW's uit het Noorden op spoor 15 in Zwolle, daar waar normaal Arriva vanaf vertrekt naar Emmen. Stond op niet instappen, en ze rijden net weg..
Dat interesseert NS geen ene reet. De ene IC in de spits rijdt met 12 bakken VIRM, de volgende in het patroon planmatig met 4. Ze zijn wat materieelinzet betreft sinds de opening van de Hanzelijn de weg volkomen kwijt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is helaas de makkelijkste weg kiezen ...
Doen ze bij werkzaamheden ook. Over de Veluwe razen bijvoorbeeld het ene half uur tien bakken VIRM en in het andere 6 bakken ICMm. Als Almere eruit ligt dan kun je wel aanvoelen dat de trein ietsje te kort zal zijn met 6 bakken
Dat dus. In Nederland mag het niet eens, met veel schonere diesellocs dan daar.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:38 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ah nee, omdat jij zo nodig een stijf plassertje wil hebben mogen niets vermoedende reizigers een gehoorbeschadiging oplopen.De akoestiek en herrie op Brussel Centraal is al om te huilen. Dan ook nog even iedereen in de fijne dieselwalmen zetten in een zeer slecht geventileerde ruimte,
dat kun je wel stellen ja. Hanzelijn maar weer sluiten dan?quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat interesseert NS geen ene reet. De ene IC in de spits rijdt met 12 bakken VIRM, de volgende in het patroon planmatig met 4. Ze zijn wat materieelinzet sinds de opening van de Hanzelijn de weg volkomen kwijt.
geen dieselloc door de Schipholtunnel bijvoorbeeldquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat dus. In Nederland mag het niet eens, met veel schonere diesellocs dan daar.
Evenals cargo.....quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen dieselloc door de Schipholtunnel bijvoorbeeld
Ik kan me nog heugen dat er buffels en lintjes stonden te ronken op Arnhem centraal en dat meurde al een uur in de wind. En dat station is een windtunnel.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat dus. In Nederland mag het niet eens, met veel schonere diesellocs dan daar.
Ik zou hem niet missen, maar dat is geen valide argument denk ik.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kun je wel stellen ja. Hanzelijn maar weer sluiten dan?
In Breda kwam een paar jaar geleden nog wel eens zo'n Duitse BR232 langsronken. Die rook je ook nog als'ie alweer in Rijen reed jaquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan me nog heugen dat er buffels en lintjes stonden te ronken op Arnhem centraal en dat meurde al een uur in de wind. En dat station is een windtunnel.
Welke cargo kan het snelste zijn bestemming bereiken via de schipholtunnel dan? Volgens mij is dat er 1 of twee per week hooguit?quote:
Sinds duidelijk is dat zij feitelijk Staatssecretaris voor Spek en Bonen is, en dat Dijsselbloem de dienst uitmaakt, snap ik heel goed dat ze weg wil. Ze heeft groot gelijk, als ze andere ambities heeft.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Zou Wilma binnenkort vertrekken uit Den Haag? Ze wordt namelijk genoemd voor de burgemeesterspost in de stad Groningen
Dat ik bedacht ik me later ook, maar waarom dan de trein alsnog naast een perron zetten? Ook nog het 'Arriva-perron'.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien via de zaagbeweging Deventer - Apeldoorn op weg naar Zutphen voor calamiteitenreiniging?
nee, maar je hebt wel gelijk dat het nut van die lijn op dit moment behoorlijk beperkt isquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou hem niet missen, maar dat is geen valide argument denk ik.
ik zeg niet dat ze het wordt natuurlijk. Hoorde ook dat staatssecretaris Dijksma kans maakt, net als bijvoorbeeld die hobbyboer uit het kabinet Rutte 1.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Sinds duidelijk is dat zij feitelijk Staatssecretaris voor Spek en Bonen is, en dat Dijsselbloem de dienst uitmaakt, snap ik heel goed dat ze weg wil. Ze heeft groot gelijk, als ze andere ambities heeft.
toeval denk ik. Vroeger keerden ze dat soort treinen veelal op spoor 2, maar mogelijk dat ze dat niet meer willen?quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:40 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat ik bedacht ik me later ook, maar waarom dan de trein alsnog naast een perron zetten? Ook nog het 'Arriva-perron'.
Ik zou eerder verwachten dat ze dat al op het opstelterrein doen, zeker omdat de trein een soort 'risico' heeft als het om een calamiteitenreiniging gaat. Maar het kan natuurlijk ook onderhoud zijn geweest.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toeval denk ik. Vroeger keerden ze dat soort treinen veelal op spoor 2, maar mogelijk dat ze dat niet meer willen?
Arriva-treinen uit het noorden hebben hun onderhoud in Leeuwarden. En bij een calamiteitenreiniging is er geen risico. De bovenzijde van de trein is gewoon schoon, maar het gaat om de onderzijde en die is aan een perron niet zichtbaarquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:22 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik zou eerder verwachten dat ze dat al op het opstelterrein doen, zeker omdat de trein een soort 'risico' heeft als het om een calamiteitenreiniging gaat. Maar het kan natuurlijk ook onderhoud zijn geweest.
Nee toch... Ik leef mee met Groningen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ze het wordt natuurlijk. Hoorde ook dat staatssecretaris Dijksma kans maakt, net als bijvoorbeeld die hobbyboer uit het kabinet Rutte 1.
hij heeft als gedeputeerde in de provincie Groningen naam gemaakt, maar een burgemeester zie ik niet in hemquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee toch... Ik leef mee met Groningen.
Daar is al veel vaker discussie over geweest waarin altijd dezelfde argumenten naar voren komen van zowel de voor als tegen- kantquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:31 schreef jappas het volgende:
Pff, waarom snappen/respecteren mensen het begrip stiltecoupe niet gewoon..
quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:31 schreef jappas het volgende:
Pff, waarom snappen/respecteren mensen het begrip stiltecoupe niet gewoon..
quote:Ja hoor. Ik zeg eens een keer iets tegen iemand die luid zit te bellen in een stiltecoupe... Kerel wordt direct agressief, gaat in discussie, zegt dat ik me met mijn eigen zaken moet bemoeien. Ik maak volgens hem problemen, waarop ik zeg dat hij het enige probleem in de coupe is. Slecht idee, meneer staat op, loopt naar me toe en gaat over me heen hangen. Slecht idee van zijn kant, opeens staat de halve coupe op om hem te pakken mocht hij mij pakken. Dit laat hem bedaren, de coupe uitlopen om zijn gesprek af te maken en nu zit hij braaf stilletjes voor zich uit te staren.
Bedankt vreemden voor het klaar staan mocht er iets zijn gebeurd!
Ik snap zowel de voor- als tegenargumenten wel en zou er ook helemaal niet zo'n probleem van maken in de spits en/of op een druk momentquote:Op zondag 6 oktober 2013 14:48 schreef arkkey het volgende:
[..]
Daar is al veel vaker discussie over geweest waarin altijd dezelfde argumenten naar voren komen van zowel de voor als tegen- kant
quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:38 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ah nee, omdat jij zo nodig een stijf plassertje wil hebben mogen niets vermoedende reizigers een gehoorbeschadiging oplopen.De akoestiek en herrie op Brussel Centraal is al om te huilen. Dan ook nog even iedereen in de fijne dieselwalmen zetten in een zeer slecht geventileerde ruimte,
Nou, er zat geen trein achter ons die binnen 7 minuten op dat spoor moest halteren langs het perronquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
En stil gaan staan voor groen op de drukste spoorverbinding ter wereld, wel ja. Lekker zo doorgaan met het misbruiken van je ontheffingen, is het gauw afgelopen met die flauwekul
Je mag theoretisch zelfs met je goederentrein door de Brusselse NZV, maar ze wijzen je daar geen pad toe omdat je te traag bentquote:Op zondag 6 oktober 2013 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen dieselloc door de Schipholtunnel bijvoorbeeld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |