abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 17:38:21 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131849129
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 04-10-2013 17:47:37 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131849140
Er zijn trouwens nog wel wat andere uitdagingen met DDM-1 dan de vloeren..
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 17:44:49 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131849295
De OP mag wel eens bijgewerkt worden zie ik nu, TGV-Europe heet als heel lang Voyages-SNCF :@
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 17:46:23 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131849342
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
Er zijn trouwens nog wel wat andere uitdagingen met DDM-1 dan de vloeren..
Vertel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 17:47:53 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131849378
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:44 schreef James1988 het volgende:
De OP mag wel eens bijgewerkt worden zie ik nu, TGV-Europe heet als heel lang Voyages-SNCF :@
Voilà.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131849383
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vertel!
Ik ben al aan het zoeken om te loeren of die zaken al op straat liggen :@
Ga zelf niet de klokkenluider uithangen :P
pi_131849402
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ben al aan het zoeken om te loeren of die zaken al op straat liggen :@
Kan je beter tussen de rails kijken denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 17:51:24 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131849471
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ben al aan het zoeken om te loeren of die zaken al op straat liggen :@
Ga zelf niet de klokkenluider uithangen :P
"Hihi ik heb een geheim en jullie mogen het niet weten hihihi."



DM het me maar, dan post ik het wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131849506
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

"Hihi ik heb een geheim en jullie mogen het niet weten hihihi."

[ afbeelding ]

DM het me maar, dan post ik het wel.
Inb4 ik niet had zien aankomen :')
Je had er gewoon niet naar moeten vragen :+
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:02:56 #10
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_131849751
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan je beter tussen de rails kijken denk ik.
Ohja _O-. Ik zag gisteren een elektrische bus rijden van een firma met Breda in de naam en het zelfde logo als onze vrienden van Ansaldo. Geheel in stijl miste de gehele afdekplaat van het batterijencompartiment aan de achterkant.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:21:25 #11
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131850201
Ohja dat is hun forte, batterijen en shizzle :P nice.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_131851375
Heerlijke treinen hoor, de nieuwe intercities, maar waarom worden ze zowat exclusief voor stoptreindiensten ingezet? Zwolle - Utrecht, Nijmegen - Deurne, Tilburg Uni - Weert schiet me zo het snelst te binnen..
pi_131851410
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 08:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, ik heb jouw telefoonnummer dan niet. Ik doe dan een algemene oproep, of ik achterhaal bij de ASL je 06-nummer.
Ah, goed om te weten. Dat kwam zo ineens bij mij op toen ik een tijdje voor 46 stond te wachten :+
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:19:38 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131851443
Dat is omdat NS te weinig stoptreinmaterieel heeft (nadat werd afgezien van meer SLT ivm toilet) en eigenlijk teveel intercitymaterieel. De revisie van DD-AR moest gebeuren en de plannen voor DDZ waren al gemaakt, dat veranderen zou duurder zijn dan DDZ inzetten als stoptrein.
pi_131851569
Konko djonko, dacht morgen weer eens een leuk ritje te plannen. Nee hoor, weer dat kut gekut met die kutbussen kut kut schijt neuk NS Hoerebedrijf :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:24:51 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131851594
Dat is ook precies hetgene wat mij er een beetje van weerhoudt om de trein te gebruiken voor vakantie (ivm gereserveerde treinen, aansluitingen, enz)... want die werkzaamheden worden pas 10 dagen van tevoren bekendgemaakt. Ook al zijn ze al een half jaar bekend :( 8)7
pi_131851603
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Konko djonko, dacht morgen weer eens een leuk ritje te plannen. Nee hoor, weer dat kut gekut met die kutbussen kut kut schijt neuk NS Hoerebedrijf :r
_O-
pi_131851706
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Konko djonko, dacht morgen weer eens een leuk ritje te plannen. Nee hoor, weer dat kut gekut met die kutbussen kut kut schijt neuk NS Hoerebedrijf :r
Pak de Berlijner en ga lekker Duitsland in en evt door naar Denenmarken, via Leer terug naar Groningen en dan naar huis ^O^

Of ga naar Roodeschool toe morgen :+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:47:08 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131852212
dan ga je van niets naar nergens :+

Hoogtepunt in die regio is de jaarlijkse wedstrijd ploegen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131852242
Is dat vaginale prostitutiegedoe nou eens afgelopen na dit weekend of wat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:48:27 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131852258
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat vaginale prostitutiegedoe nou eens afgelopen na dit weekend of wat?
nee :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131852639
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
Dat is ook precies hetgene wat mij er een beetje van weerhoudt om de trein te gebruiken voor vakantie (ivm gereserveerde treinen, aansluitingen, enz)... want die werkzaamheden worden pas 10 dagen van tevoren bekendgemaakt. Ook al zijn ze al een half jaar bekend :( 8)7
Ik ben zelfs gebeld door NSH die mij ging vertellen via de telefoon dat ze het echt niet eerder kon melden. Dus ik zei dat ik een buitenlandse reis wilde maken maar ze konden het mij alleen vertellen voor ICE, Thalys en pimpel. Geile kutzooi. Ik wil vanaf Venlo met dat boemeltje.
pi_131852678
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat vaginale prostitutiegedoe nou eens afgelopen na dit weekend of wat?
Herfstvakantie wordt de grote resterende klapper.
Verder wordt de zomer van 2014 ook weer leuk :P
pi_131852760
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Herfstvakantie wordt de grote resterende klapper.
Verder wordt de zomer van 2014 ook weer leuk :P
En elk weekend ertussenin. En de doordeweekse dagen ertussenin worden gekenmerkt door blaadjes en sneeuw. Tel uit je winst. Gare gore gure geile bende dat het is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131852779
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Herfstvakantie wordt de grote resterende klapper.
Verder wordt de zomer van 2014 ook weer leuk :P
Na de herfst zijn ze nog niet klaar. Op 8 en 9 december ligt de noordkant van Schiphol, de zuidtak en de westtak er weer eens uit en zelfs het weekend dat de dienstregeling van 2014 ingaat is dit jaar niet meer veilig, want dan ligt station Hoorn er weer eens helemaal uit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:07:30 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131852874
in de herfstvakantie weer spoorvernieuwing tussen Heerenveen en Meppel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131852913
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
in de herfstvakantie weer spoorvernieuwing tussen Heerenveen en Meppel
én 10-daagse op Heerlen ;)
pi_131852921
Gelukkig zit ik dan heel de week op het HQ Arriva dus geen last van *)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:09:30 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131852964
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig zit ik dan heel de week op het HQ Arriva dus geen last van *)
Gezellig zo'n hele week op het dak zitten. Misschien zie je dan nog wat werkmeuk rijden :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131853003
Gisteren zag ik wel de dwarsligger trein passeren, maar had voorkennis :P Mijn werkplek kijkt uit naar het noorden en met al die groene bomen zie ik weinig treinen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:11:51 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131853051
Was dat de lege die retour ging?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131853089
Het is gewoon diep droevig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131853205
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Was dat de lege die retour ging?
Nee de beladen variant ri Leeuwarden. De lege trein ging afgelopen maandag weg uit Fryslân.
pi_131853477
Ik vind dat er gewoon niet meer met lege treinen gereden moet worden. NS beknibbelt aan alle kanten op reizigersvoorzieningen omwille van de bezettingsgraad. Dan kan het niet zo zijn dat een willekeurige dozenduwer maar met lege treinen in het rond gaat rijden natuurlijk :{w 8)7 Hup, inzetten die hap godverdomme en rap een beetje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:27:16 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131853511
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dat er gewoon niet meer met lege treinen gereden moet worden. NS beknibbelt aan alle kanten op reizigersvoorzieningen omwille van de bezettingsgraad. Dan kan het niet zo zijn dat een willekeurige dozenduwer maar met lege treinen in het rond gaat rijden natuurlijk :{w 8)7 Hup, inzetten die hap godverdomme en rap een beetje.
over bezettingsgraad gesproken. In Rusland kunnen ze er ook wat van: http://www.vkmag.com/magazine/russische_trein_vol_geen_probleem/
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:27:53 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131853539
Die bezettingsgraad is trouwens een milieudoel: hoe korter de treinen, hoe beter voor het milieu. Dus staan in de spits = goed voor de kids.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131853630
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:27 schreef Duvel het volgende:
Die bezettingsgraad is trouwens een milieudoel: hoe korter de treinen, hoe beter voor het milieu. Dus staan in de spits = goed voor de kids.
De treinreiziger die staat, vermoordt zijn eigen zaad.

Niks goed voor de kids :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:33:54 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131853740
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De treinreiziger die staat, vermoordt zijn eigen zaad.

Niks goed voor de kids :{w
Ik kan inderdaad bijna altijd zitten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:33:55 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131853742
Mensen die van overstappen houden moeten in India gaan wonen, want het station van Gorakhpur krijgt een perron van 1,3 kilometer lengte waar twee treinen van locomotief + 26 wagons achter elkaar kunnen staan.

Je zult maar van het ene eind naar het andere eind moeten lopen zeg :+

http://www.gva.be/nieuws/(...)rron-ter-wereld.aspx
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:36:56 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131853842
Bijna twee keer zo lang als Leiden, en dat is al klote...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:38:01 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131853892
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:36 schreef Duvel het volgende:
Bijna twee keer zo lang als Leiden, en dat is al klote...
ongeveer twee Sittards achter elkaar :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:54:15 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131854596
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ben zelfs gebeld door NSH die mij ging vertellen via de telefoon dat ze het echt niet eerder kon melden. Dus ik zei dat ik een buitenlandse reis wilde maken maar ze konden het mij alleen vertellen voor ICE, Thalys en pimpel. Geile kutzooi. Ik wil vanaf Venlo met dat boemeltje.
Werkzaamheden in het buitenland kun je nog wel terugvinden bij DB (http://bauarbeiten.bahn.de dacht ik) en bij Infrabel. Werkzaamheden waardoor dat boemeltje vanaf Venlo niet kan rijden kun je er met een beetje nadenken ook nog wel uitkrijgen.

De aanreis van/naar Venlo daarentegen...
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:56:29 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131854689
Het vinden van werkzaamheden tussen Venlo-Kaldenkirchen-Viersen bij DB Bauarbeiten vergt soms ook wel eens een eeuw geduld. Want die staan er vaak niet op :r
pi_131854923
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Werkzaamheden in het buitenland kun je nog wel terugvinden bij DB (http://bauarbeiten.bahn.de dacht ik) en bij Infrabel. Werkzaamheden waardoor dat boemeltje vanaf Venlo niet kan rijden kun je er met een beetje nadenken ook nog wel uitkrijgen.

De aanreis van/naar Venlo daarentegen...
En vooral de heenreis is een gokkast. Gelukkig heeft niemand last van werkzaamheden :)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:03:48 #45
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131855003
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:56 schreef greavy het volgende:
Het vinden van werkzaamheden tussen Venlo-Kaldenkirchen-Viersen bij DB Bauarbeiten vergt soms ook wel eens een eeuw geduld. Want die staan er vaak niet op :r
Weet zelfs Max Maulwurf het niet?

http://bauarbeiten.bahn.de/nrw/abschnitt/venlo/viersen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:05:36 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131855082
:D Ik zie ze iig niet altijd op de site staan...
Gelukkig is HAFAS veelal wel ver vooraf aangepast, en kan je het via de DB planner wel vinden.

Eind januari ff naar de Treinreiswinkel voor mijn Interrail-meuk.
pi_131855100
Trein rijdt station Dronten voorbij
De stoptrein tussen Zwolle en Amsterdam heeft vrijdagmiddag een station gemist. De trein reed langs station Dronten, omdat hij op een verkeerd spoor reed.

Dat heeft de NS laten weten, meldt Omroep Flevoland.

De stoptrein stond in de NS-computers geprogrammeerd als een intercity, die niet in Dronten stopt. Door de fout leidde een wissel de trein naar een ander spoor. Daar was geen perron.

Reizigers hadden geen andere keus dan mee te gaan naar Lelystad. Daar moesten ze overstappen op de trein terug naar Dronten.

De intercity die achter de stoptrein reed is wel gestopt op Dronten om daar de wachtende passagiers op te pikken.

Bron
pi_131855269
Wat verwacht je anders, van dat vingerverfvolk van Prorail. Heb het zelf ook al eens meegemaakt. Nieuwswaarde nul. NEXT
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:17:14 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131855585
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:05 schreef b2py het volgende:

De intercity die achter de stoptrein reed is wel gestopt op Dronten om daar de wachtende passagiers op te pikken.

Die IC stond dus ingepland als stoptrein. :)
pi_131856063
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die IC stond dus ingepland als stoptrein. :)
Hihi, stoptrein bestaat niet meer. :X :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:42:58 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131856943
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Hihi, stoptrein bestaat niet meer. :X :P
echt wel, alleen niet meer bij de NS :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:44:03 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131857001
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat verwacht je anders, van dat vingerverfvolk van Prorail. Heb het zelf ook al eens meegemaakt. Nieuwswaarde nul. NEXT
is het niet een foutje in Donna waar het uit voort komt?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131857093
Had iemand deze al eens gezien? Een NS-wegwerpchipkaart. Voor een leuk prijsje gekocht als dagkaart bij de Kruidvat. Kaart is minder hoog en breder dan een reguliere OV-chipkaart.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:49:46 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131857245
Mag ook niet hoger zijn ivm het stempelvlak. Anders past ie niet meer in de stempelautomaat
pi_131857784
Ga er morgen twee halen :P
pi_131857806
Stempelen en inchecken ?
dag
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:01:14 #57
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131857872
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:00 schreef Peter het volgende:
Stempelen en inchecken ?
Ja, want waarom zou je 't makkelijk maken toch? Meteen twee keer zoveel redenen om een boete te schrijven :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:02:14 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131857936
Bij NSR = verplicht in- en uitchecken, bij regionale vervoerders kan je niet in- en uitchecken, maar moet je éénmalig afstempelen.
pi_131858142
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is het niet een foutje in Donna waar het uit voort komt?
Zal mij het rukken waar het vandaan komt. Het gebeurt vaker iig. Vind het complete onzin om er een nieuwsbericht aan te wijden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131858243
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:02 schreef greavy het volgende:
Bij NSR = verplicht in- en uitchecken, bij regionale vervoerders kan je niet in- en uitchecken, maar moet je éénmalig afstempelen.
Was dat nou weer voor fucking onzin 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:15:48 #61
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_131858662
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
Trein rijdt station Dronten voorbij
De stoptrein tussen Zwolle en Amsterdam heeft vrijdagmiddag een station gemist. De trein reed langs station Dronten, omdat hij op een verkeerd spoor reed.

Dat heeft de NS laten weten, meldt Omroep Flevoland.

De stoptrein stond in de NS-computers geprogrammeerd als een intercity, die niet in Dronten stopt. Door de fout leidde een wissel de trein naar een ander spoor. Daar was geen perron.

Reizigers hadden geen andere keus dan mee te gaan naar Lelystad. Daar moesten ze overstappen op de trein terug naar Dronten.

De intercity die achter de stoptrein reed is wel gestopt op Dronten om daar de wachtende passagiers op te pikken.

Bron
Ja, daar zat ik dus in, op de terugweg van een bezoekje aan ProRail. Vertrek Zwolle was om 14:55. Vlak voor Dronten opeens vol in de remmen, maar het was al te laat. We kwamen voorbij het wissel tot (bijna) stilstand. Dus toen maar doorgereden over het IC-spoor. Perron Dronten stond behoorlijk vol met stomverbaasde en boze reizigers. In de trein werd omgeroepen dat, door een vergissing van ProRail-verkeersleiding reizigers voor Dronten vanaf Lelystad maar terug moesten reizen. Ook dat had geen erg positieve uitwerking op de inzittenden.

Echt heel erg slecht. :(
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:18:11 #62
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_131858787
17 oktober Rondetafelgesprek Tweede Kamer over toekomst HSL. Toegang gratis.

http://www.tweedekamer.nl(...)rnatieven_fyra.jsp#0
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:19:57 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131858897
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was dat nou weer voor fucking onzin 8)7
NSR accepteert product "actiedagkaart" ofzoiets op zo'n bliepbliepkaart, maar die overige vervoerders zeggen: Kan ons dat rotten, die accepteren wij niet. Stempel maar af, en geef ons gewoon ons vast deel 8)7 En niet het deel voor wat ze reizen tijdens in- en uitchecken.
pi_131859099
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:15 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja, daar zat ik dus in, op de terugweg van een bezoekje aan ProRail. Vertrek Zwolle was om 14:55. Vlak voor Dronten opeens vol in de remmen, maar het was al te laat. We kwamen voorbij het wissel tot (bijna) stilstand. Dus toen maar doorgereden over het IC-spoor. Perron Dronten stond behoorlijk vol met stomverbaasde en boze reizigers. In de trein werd omgeroepen dat, door een vergissing van ProRail-verkeersleiding reizigers voor Dronten vanaf Lelystad maar terug moesten reizen. Ook dat had geen erg positieve uitwerking op de inzittenden.

Echt heel erg slecht. :(
Er had gewoon achteruit gestoken kunnen worden, dat heb ik zelf al eens meegemaakt. Dus eigenlijk worden hier 2 fouten gemaakt. De verkeerde rijweg ingesteld (voor een ic i.p.v. voor een stoptrein) en daarna inadequaat gehandeld, totaal reizigers-onvriendelijke oplossing gezocht. Maar ja we weten allemaal dat Prorail geen flikker met reizigers te maken heeft, en we weten ook allemaal dat dit vaker gebeurt. Men blundert maar wat raak op die Hanzelijn. Dit zijn namelijk lang niet de enige dingen die mis gaan. Maar zo af en toe haalt dat het nieuws. Nou, het zal wel zo zijn. Heb niet de indruk dat Prorail of NS het ene bliksem kan schelen eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131859151
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:19 schreef greavy het volgende:

[..]

NSR accepteert product "actiedagkaart" ofzoiets op zo'n bliepbliepkaart, maar die overige vervoerders zeggen: Kan ons dat rotten, die accepteren wij niet. Stempel maar af, en geef ons gewoon ons vast deel 8)7 En niet het deel voor wat ze reizen tijdens in- en uitchecken.
Dat is wel mooi eigenlijk toch? O+

Tariefintegratie, tegelijkertijd wel EN niet. Wauw _O_

Dat dit kan, in Nederland!! O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131859157
Een rijweg wordt niet ingesteld doordat in de trein het begrip IC of SPR wordt ingevoerd. Dat gaat gewoon via ARI of de TRDL, en die planzaken komen weer uit DONNA.
pi_131859327
Heb je nog meer interessante afkortingen? Er wordt gewoon geklungeld hier. VV-CL zeg maar :*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:29:14 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131859425
Altijd ARI de schuld geven. Die TRDL moet gewoon met zijn doppen uitkijken of het wél echt goed gaat ......
pi_131859470
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je nog meer interessante afkortingen? Er wordt gewoon geklungeld hier. VV-CL zeg maar :*
Haha, hoeveel wil je er? :P
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:36:41 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131859827
Plan U 115 naar Haarlem wpl, in principe op eigen kracht:

88450
Amersfoort: 09:00
Utrecht Centraal: 09:17/09:22
Amsterdam Centraal: 10:00
Haarlem: 10:17

En 88451 terug
Haarlem: 16:25
Amsterdam Centraal: 16:42
Utrecht Goederen: 17:15/17:29
Amersfoort: 17:46
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:37:42 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131859875
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:29 schreef greavy het volgende:
Altijd ARI de schuld geven. Die TRDL moet gewoon met zijn doppen uitkijken of het wél echt goed gaat ......
dan zou je veel meer treindienstleiders moeten hebben dan er nu zijn. Ze kunnen veel, maar niet alles
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:38:29 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131859913
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:18 schreef DriekOplopers het volgende:
17 oktober Rondetafelgesprek Tweede Kamer over toekomst HSL. Toegang gratis.

http://www.tweedekamer.nl(...)rnatieven_fyra.jsp#0
ik ga het via internet volgen als ik die dag niets anders heb :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131859922
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan zou je veel meer treindienstleiders moeten hebben dan er nu zijn. Ze kunnen veel, maar niet alles
Stel je voor, je werkdrukmeter loopt vol..
pi_131860022
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:36 schreef greavy het volgende:
Plan U 115 naar Haarlem wpl, in principe op eigen kracht:

88450
Amersfoort: 09:00
Utrecht Centraal: 09:17/09:22
Amsterdam Centraal: 10:00
Haarlem: 10:17

En 88451 terug
Haarlem: 16:25
Amsterdam Centraal: 16:42
Utrecht Goederen: 17:15/17:29
Amersfoort: 17:46
Volgende week dinsdag? Tweede kerstdag? Valentijnsdag 2016? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:40:21 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131860026
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Stel je voor, je werkdrukmeter loopt vol..
niet iedereen is er geschikt voor
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:40:59 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131860063
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Volgende week dinsdag? Tweede kerstdag? Valentijnsdag 2016? :?
Excuses, morgen
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:14:28 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131861393
NU op Discovery Channel een documentaire over de treinramp in Spanje. Tot op heden vooral veel gepraat van mensen die in die trein zaten en reddingswerkers.
pi_131862666
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
NU op Discovery Channel een documentaire over de treinramp in Spanje. Tot op heden vooral veel gepraat van mensen die in die trein zaten en reddingswerkers.
Zit ook te kijken ja.

"Waarom reed de trein zo hard?" Duh omdat het een HST is
"Waarom remde de machinist niet?" Duh omdat hij afgeleid was door dat telefoontje
"Waarom greep ERTMS niet in?" Duh ERTMS was al een jaar buiten werking daar 8)7

Maar ik hoor nog steeds niemand over "Waarom ligt er een 80 km/h bocht in een HSL?" 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 00:02:17 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131863231
Een 80 km/h-bocht in een HSL kan prima, zolang je een systeem hebt dat die snelheid ook daadwerkelijk afdwingt.
pi_131863421
Dat was hier dus niet prima.

We hebben het hier over drie afzonderlijke oorzaken die samen de ramp konden veroorzaken:

De trein reed te hard
De machinist remde niet
ERTMS deed niks

Als je gewoon zorgt dat je geen low-speed bochten bouwt in een high-speed lijn, dan mogen alle drie die dingen tegelijk mis gaan zonder dat er een ongeluk van komt.

Er wordt nu wel heel erg gekeken naar alle snelheidslimieten in het land, en naar telefooongebruik door personeel, en dat ERTMS zal ook wel weer een keer gemaakt worden. Maar de onderliggende oorzaak hoor je niemand over. Er is feitelijk geen enkele reden om aan te nemen dat dit niet morgen weer kan gebeuren. Hoeveel miljarden er nu ook de verkeerde kant op gestuurd worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 oktober 2013 @ 00:11:29 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131863585
dat klopt, maar dat heb je in België ook al.

Als overal ERTMS ligt kan zoiets niet meer voorkomen, alleen de aanleg zal nog wel jaren duren.

Niet dat ERTMS geheel zonder nadelen is, maar dat is een andere discussie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131865337
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar ik hoor nog steeds niemand over "Waarom ligt er een 80 km/h bocht in een HSL?" 8)7
't Is het einde van de HSL natuurlijk. Hier in Nederland kom je vanuit Schiphol richting Rotterdam uiteindelijk ook een scherpe bocht naar links tegen, ik zie zo gauw niet hoe men die er 'gewoon niet in' had moeten leggen.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 04:41:14 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131866873
Een paar foto's van de bergingswerkzaamheden bij Remersdaal, België: Wallorail
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 08:04:58 #84
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131867139
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er had gewoon achteruit gestoken kunnen worden, dat heb ik zelf al eens meegemaakt. Dus eigenlijk worden hier 2 fouten gemaakt. De verkeerde rijweg ingesteld (voor een ic i.p.v. voor een stoptrein) en daarna inadequaat gehandeld, totaal reizigers-onvriendelijke oplossing gezocht. Maar ja we weten allemaal dat Prorail geen flikker met reizigers te maken heeft, en we weten ook allemaal dat dit vaker gebeurt. Men blundert maar wat raak op die Hanzelijn. Dit zijn namelijk lang niet de enige dingen die mis gaan. Maar zo af en toe haalt dat het nieuws. Nou, het zal wel zo zijn. Heb niet de indruk dat Prorail of NS het ene bliksem kan schelen eigenlijk.
Terugsteken moet maar net kunnen. Als er een trein achter zit, kan dat natuurlijk niet zomaar. En het kost je minstens tien minuten extra (twee keer ombouwen, want je mag niet achteruit rijden).
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 09:04:42 #85
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131867477
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was hier dus niet prima.
Pak dan ook maar niet meer de trein van Lelystad naar Zwolle, stel je voor dat je met 160 km/h in de boog van 60 km/h vlak voor station Zwolle terecht komt.

Doe ff normaal.
pi_131867627
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 09:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Pak dan ook maar niet meer de trein van Lelystad naar Zwolle, stel je voor dat je met 160 km/h in de boog van 60 km/h vlak voor station Zwolle terecht komt.

Doe ff normaal.
Ik vind eigenlijk dat Flash wel een punt heeft. En die 60 km/h bocht is geen onderdeel van de Hanzelijn meer hè.
pi_131867656
Verschrikkelijk die goedkope Kruidvat-dagkaarteb. Op Utrecht Centraal oudjes die hun dagkaart toch af gaan stempelen ipv chippen; de coupé zit vol oude mutsen met sambaballen.
pi_131867672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 09:25 schreef Bitlord het volgende:
Verschrikkelijk die goedkope Kruidvat-dagkaarteb. Op Utrecht Centraal oudjes die hun dagkaart toch af gaan stempelen ipv chippen; de coupé zit vol oude mutsen met sambaballen.
Sja, er zijn natuurlijk 100 jaar kaarten verkocht die wel afgestempeld moesten worden...we kunnen lastig tegen veranderingen.

Stiekem had hij gewoon helemaal verchipt moeten worden
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_131867706
Ik weet niet hoeveel "producten" op een wegwerpchipkaart gezet kunnne worden. Op dit moment zal voor perifere vervoerders wel een apart product nodig zijn, misschien nog wel per vervoerder.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 09:48:20 #90
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131867851
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 09:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat Flash wel een punt heeft. En die 60 km/h bocht is geen onderdeel van de Hanzelijn meer hè.
Ik vind dat hij helemaal geen punt heeft. Want met degelijke beveiliging en bebording kan het prima. Het is een beetje goedkoop om een krappe boog af te doen als een meesterlijke rotfout terwijl je soms gewoon niet anders kan.
pi_131867856
Lijkt me dat het verchipte dagproduct op zo'n wegwerpkaart nog niet wordt geaccepteerd door de paaltjes van de overige vervoerders, daarvoor zullen de softwaresystemen van die vervoerders wel geüpdatet moeten worden. Net als bij de overige producten die langzamerhand zijn verchipt: Railrunner, Dagkaart Fiets/Hond etc. werkten eerst alleen bij NS, maar nu al tamelijk lang bij alle vervoerders. Snap alleen niet helemaal waarom dat zo lang moet duren, die verchipte wegwerpkaarten zijn de afgelopen jaren minimaal één keer per jaar uitgegeven.
pi_131868182
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 09:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik vind dat hij helemaal geen punt heeft. Want met degelijke beveiliging en bebording kan het prima. Het is een beetje goedkoop om een krappe boog af te doen als een meesterlijke rotfout terwijl je soms gewoon niet anders kan.
Een bocht van 80 in een HSL.. Welke fopingenieur heeft dat bedacht. Kom op zeg..
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 10:18:23 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131868187
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Een bocht van 80 in een HSL.. Welke fopingenieur heeft dat bedacht. Kom op zeg..
Daar is het dus geen HSL meer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 10:24:31 #94
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131868260
Kijk, een spotter! Bekend hier?

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_131868605
Wat is er aan de hand rond 's-Hertogenbosch?
Rond 10:00 al de melding dat er na 19:30 zeer beperkt treinverkeer zou zijn door dringende herstelwerkzaamheden en nu de melding dat er geen sprinters meer gaan rijden..
Sterkte reizenden onder ons.
pi_131868868
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Een bocht van 80 in een HSL.. Welke fopingenieur heeft dat bedacht. Kom op zeg..
Je bent sarcastisch nu.. toch :') ?
pi_131868929
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:01 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je bent sarcastisch nu.. toch :') ?
Ik kwam er nav de post van Duvel pas achter dat het op de plek van ongeluk geen HSL meer is. Vergeef mijn onwetendheid.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:11:38 #98
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131869037
Na 10 jaar is de verbouwing van Berlin Ostkreuz af, het station is niet gesloten geweest. Sinds 2007, zijn meer dan 50 keer rails, seinen en looproutes gewijzigd.
Volgend jaar sluit tramlijn 21 aan op het station, nu gaat lijn 21 nog met een boog langs het station heen.



[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 05-10-2013 11:33:08 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131869061
In ieder geval was dit kennelijk, de omstandigheden in ogenschouw nemend, een accident waiting to happen. En eigenlijk is het nog een Godswonder dat het nog een heel jaar goed gegaan is. En helaas is het dus ook een ongeluk waar we niets van kunnen leren wat we niet al wisten. 80 doden voor niets.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:25:27 #100
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131869271
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
In ieder geval was dit kennelijk, de omstandigheden in ogenschouw nemend, een accident waiting to happen. En eigenlijk is het nog een Godswonder dat het nog een heel jaar goed gegaan is. En helaas is het dus ook een ongeluk waar we niets van kunnen leren wat we niet al wisten. 80 doden voor niets.
Duidelijke bebording en een treinbeïnvloedingssysteem dat een remming afdwingt waren niet aanwezig. Dat is stupide ja. Maar dat heeft niets met een boog an sich te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')