Vertel!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
Er zijn trouwens nog wel wat andere uitdagingen met DDM-1 dan de vloeren..
Voilà.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:44 schreef James1988 het volgende:
De OP mag wel eens bijgewerkt worden zie ik nu, TGV-Europe heet als heel lang Voyages-SNCF
Ik ben al aan het zoeken om te loeren of die zaken al op straat liggenquote:
Kan je beter tussen de rails kijken denk ik.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben al aan het zoeken om te loeren of die zaken al op straat liggen
"Hihi ik heb een geheim en jullie mogen het niet weten hihihi."quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben al aan het zoeken om te loeren of die zaken al op straat liggen
Ga zelf niet de klokkenluider uithangen
Inb4 ik niet had zien aankomenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Hihi ik heb een geheim en jullie mogen het niet weten hihihi."
[ afbeelding ]
DM het me maar, dan post ik het wel.
Ohjaquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je beter tussen de rails kijken denk ik.
Ah, goed om te weten. Dat kwam zo ineens bij mij op toen ik een tijdje voor 46 stond te wachtenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 08:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, ik heb jouw telefoonnummer dan niet. Ik doe dan een algemene oproep, of ik achterhaal bij de ASL je 06-nummer.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Konko djonko, dacht morgen weer eens een leuk ritje te plannen. Nee hoor, weer dat kut gekut met die kutbussen kut kut schijt neuk NS Hoerebedrijf
Pak de Berlijner en ga lekker Duitsland in en evt door naar Denenmarken, via Leer terug naar Groningen en dan naar huisquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Konko djonko, dacht morgen weer eens een leuk ritje te plannen. Nee hoor, weer dat kut gekut met die kutbussen kut kut schijt neuk NS Hoerebedrijf
neequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat vaginale prostitutiegedoe nou eens afgelopen na dit weekend of wat?
Ik ben zelfs gebeld door NSH die mij ging vertellen via de telefoon dat ze het echt niet eerder kon melden. Dus ik zei dat ik een buitenlandse reis wilde maken maar ze konden het mij alleen vertellen voor ICE, Thalys en pimpel. Geile kutzooi. Ik wil vanaf Venlo met dat boemeltje.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:24 schreef James1988 het volgende:
Dat is ook precies hetgene wat mij er een beetje van weerhoudt om de trein te gebruiken voor vakantie (ivm gereserveerde treinen, aansluitingen, enz)... want die werkzaamheden worden pas 10 dagen van tevoren bekendgemaakt. Ook al zijn ze al een half jaar bekend![]()
Herfstvakantie wordt de grote resterende klapper.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat vaginale prostitutiegedoe nou eens afgelopen na dit weekend of wat?
En elk weekend ertussenin. En de doordeweekse dagen ertussenin worden gekenmerkt door blaadjes en sneeuw. Tel uit je winst. Gare gore gure geile bende dat het is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Herfstvakantie wordt de grote resterende klapper.
Verder wordt de zomer van 2014 ook weer leuk
Na de herfst zijn ze nog niet klaar. Op 8 en 9 december ligt de noordkant van Schiphol, de zuidtak en de westtak er weer eens uit en zelfs het weekend dat de dienstregeling van 2014 ingaat is dit jaar niet meer veilig, want dan ligt station Hoorn er weer eens helemaal uit.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Herfstvakantie wordt de grote resterende klapper.
Verder wordt de zomer van 2014 ook weer leuk
én 10-daagse op Heerlenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
in de herfstvakantie weer spoorvernieuwing tussen Heerenveen en Meppel
Gezellig zo'n hele week op het dak zitten. Misschien zie je dan nog wat werkmeuk rijdenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig zit ik dan heel de week op het HQ Arriva dus geen last van
over bezettingsgraad gesproken. In Rusland kunnen ze er ook wat van: http://www.vkmag.com/magazine/russische_trein_vol_geen_probleem/quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dat er gewoon niet meer met lege treinen gereden moet worden. NS beknibbelt aan alle kanten op reizigersvoorzieningen omwille van de bezettingsgraad. Dan kan het niet zo zijn dat een willekeurige dozenduwer maar met lege treinen in het rond gaat rijden natuurlijk![]()
Hup, inzetten die hap godverdomme en rap een beetje.
De treinreiziger die staat, vermoordt zijn eigen zaad.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:27 schreef Duvel het volgende:
Die bezettingsgraad is trouwens een milieudoel: hoe korter de treinen, hoe beter voor het milieu. Dus staan in de spits = goed voor de kids.
Ik kan inderdaad bijna altijd zitten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De treinreiziger die staat, vermoordt zijn eigen zaad.
Niks goed voor de kids
ongeveer twee Sittards achter elkaarquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:36 schreef Duvel het volgende:
Bijna twee keer zo lang als Leiden, en dat is al klote...
Werkzaamheden in het buitenland kun je nog wel terugvinden bij DB (http://bauarbeiten.bahn.de dacht ik) en bij Infrabel. Werkzaamheden waardoor dat boemeltje vanaf Venlo niet kan rijden kun je er met een beetje nadenken ook nog wel uitkrijgen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben zelfs gebeld door NSH die mij ging vertellen via de telefoon dat ze het echt niet eerder kon melden. Dus ik zei dat ik een buitenlandse reis wilde maken maar ze konden het mij alleen vertellen voor ICE, Thalys en pimpel. Geile kutzooi. Ik wil vanaf Venlo met dat boemeltje.
En vooral de heenreis is een gokkast. Gelukkig heeft niemand last van werkzaamhedenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Werkzaamheden in het buitenland kun je nog wel terugvinden bij DB (http://bauarbeiten.bahn.de dacht ik) en bij Infrabel. Werkzaamheden waardoor dat boemeltje vanaf Venlo niet kan rijden kun je er met een beetje nadenken ook nog wel uitkrijgen.
De aanreis van/naar Venlo daarentegen...
Weet zelfs Max Maulwurf het niet?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:56 schreef greavy het volgende:
Het vinden van werkzaamheden tussen Venlo-Kaldenkirchen-Viersen bij DB Bauarbeiten vergt soms ook wel eens een eeuw geduld. Want die staan er vaak niet op
Die IC stond dus ingepland als stoptrein.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
De intercity die achter de stoptrein reed is wel gestopt op Dronten om daar de wachtende passagiers op te pikken.
Hihi, stoptrein bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die IC stond dus ingepland als stoptrein.
is het niet een foutje in Donna waar het uit voort komt?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat verwacht je anders, van dat vingerverfvolk van Prorail. Heb het zelf ook al eens meegemaakt. Nieuwswaarde nul. NEXT
Ja, want waarom zou je 't makkelijk maken toch? Meteen twee keer zoveel redenen om een boete te schrijvenquote:
Zal mij het rukken waar het vandaan komt. Het gebeurt vaker iig. Vind het complete onzin om er een nieuwsbericht aan te wijden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is het niet een foutje in Donna waar het uit voort komt?
Was dat nou weer voor fucking onzinquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:02 schreef greavy het volgende:
Bij NSR = verplicht in- en uitchecken, bij regionale vervoerders kan je niet in- en uitchecken, maar moet je éénmalig afstempelen.
Ja, daar zat ik dus in, op de terugweg van een bezoekje aan ProRail. Vertrek Zwolle was om 14:55. Vlak voor Dronten opeens vol in de remmen, maar het was al te laat. We kwamen voorbij het wissel tot (bijna) stilstand. Dus toen maar doorgereden over het IC-spoor. Perron Dronten stond behoorlijk vol met stomverbaasde en boze reizigers. In de trein werd omgeroepen dat, door een vergissing van ProRail-verkeersleiding reizigers voor Dronten vanaf Lelystad maar terug moesten reizen. Ook dat had geen erg positieve uitwerking op de inzittenden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
Trein rijdt station Dronten voorbij
De stoptrein tussen Zwolle en Amsterdam heeft vrijdagmiddag een station gemist. De trein reed langs station Dronten, omdat hij op een verkeerd spoor reed.
Dat heeft de NS laten weten, meldt Omroep Flevoland.
De stoptrein stond in de NS-computers geprogrammeerd als een intercity, die niet in Dronten stopt. Door de fout leidde een wissel de trein naar een ander spoor. Daar was geen perron.
Reizigers hadden geen andere keus dan mee te gaan naar Lelystad. Daar moesten ze overstappen op de trein terug naar Dronten.
De intercity die achter de stoptrein reed is wel gestopt op Dronten om daar de wachtende passagiers op te pikken.
Bron
NSR accepteert product "actiedagkaart" ofzoiets op zo'n bliepbliepkaart, maar die overige vervoerders zeggen: Kan ons dat rotten, die accepteren wij niet. Stempel maar af, en geef ons gewoon ons vast deelquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was dat nou weer voor fucking onzin
Er had gewoon achteruit gestoken kunnen worden, dat heb ik zelf al eens meegemaakt. Dus eigenlijk worden hier 2 fouten gemaakt. De verkeerde rijweg ingesteld (voor een ic i.p.v. voor een stoptrein) en daarna inadequaat gehandeld, totaal reizigers-onvriendelijke oplossing gezocht. Maar ja we weten allemaal dat Prorail geen flikker met reizigers te maken heeft, en we weten ook allemaal dat dit vaker gebeurt. Men blundert maar wat raak op die Hanzelijn. Dit zijn namelijk lang niet de enige dingen die mis gaan. Maar zo af en toe haalt dat het nieuws. Nou, het zal wel zo zijn. Heb niet de indruk dat Prorail of NS het ene bliksem kan schelen eigenlijk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:15 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik dus in, op de terugweg van een bezoekje aan ProRail. Vertrek Zwolle was om 14:55. Vlak voor Dronten opeens vol in de remmen, maar het was al te laat. We kwamen voorbij het wissel tot (bijna) stilstand. Dus toen maar doorgereden over het IC-spoor. Perron Dronten stond behoorlijk vol met stomverbaasde en boze reizigers. In de trein werd omgeroepen dat, door een vergissing van ProRail-verkeersleiding reizigers voor Dronten vanaf Lelystad maar terug moesten reizen. Ook dat had geen erg positieve uitwerking op de inzittenden.
Echt heel erg slecht.
Dat is wel mooi eigenlijk toch?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:19 schreef greavy het volgende:
[..]
NSR accepteert product "actiedagkaart" ofzoiets op zo'n bliepbliepkaart, maar die overige vervoerders zeggen: Kan ons dat rotten, die accepteren wij niet. Stempel maar af, en geef ons gewoon ons vast deelEn niet het deel voor wat ze reizen tijdens in- en uitchecken.
Haha, hoeveel wil je er?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je nog meer interessante afkortingen? Er wordt gewoon geklungeld hier. VV-CL zeg maar
dan zou je veel meer treindienstleiders moeten hebben dan er nu zijn. Ze kunnen veel, maar niet allesquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:29 schreef greavy het volgende:
Altijd ARI de schuld geven. Die TRDL moet gewoon met zijn doppen uitkijken of het wél echt goed gaat ......
ik ga het via internet volgen als ik die dag niets anders hebquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:18 schreef DriekOplopers het volgende:
17 oktober Rondetafelgesprek Tweede Kamer over toekomst HSL. Toegang gratis.
http://www.tweedekamer.nl(...)rnatieven_fyra.jsp#0
Stel je voor, je werkdrukmeter loopt vol..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan zou je veel meer treindienstleiders moeten hebben dan er nu zijn. Ze kunnen veel, maar niet alles
Volgende week dinsdag? Tweede kerstdag? Valentijnsdag 2016?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:36 schreef greavy het volgende:
Plan U 115 naar Haarlem wpl, in principe op eigen kracht:
88450
Amersfoort: 09:00
Utrecht Centraal: 09:17/09:22
Amsterdam Centraal: 10:00
Haarlem: 10:17
En 88451 terug
Haarlem: 16:25
Amsterdam Centraal: 16:42
Utrecht Goederen: 17:15/17:29
Amersfoort: 17:46
niet iedereen is er geschikt voorquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Stel je voor, je werkdrukmeter loopt vol..
Excuses, morgenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgende week dinsdag? Tweede kerstdag? Valentijnsdag 2016?
Zit ook te kijken ja.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
NU op Discovery Channel een documentaire over de treinramp in Spanje. Tot op heden vooral veel gepraat van mensen die in die trein zaten en reddingswerkers.
't Is het einde van de HSL natuurlijk. Hier in Nederland kom je vanuit Schiphol richting Rotterdam uiteindelijk ook een scherpe bocht naar links tegen, ik zie zo gauw niet hoe men die er 'gewoon niet in' had moeten leggen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar ik hoor nog steeds niemand over "Waarom ligt er een 80 km/h bocht in een HSL?"
Terugsteken moet maar net kunnen. Als er een trein achter zit, kan dat natuurlijk niet zomaar. En het kost je minstens tien minuten extra (twee keer ombouwen, want je mag niet achteruit rijden).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er had gewoon achteruit gestoken kunnen worden, dat heb ik zelf al eens meegemaakt. Dus eigenlijk worden hier 2 fouten gemaakt. De verkeerde rijweg ingesteld (voor een ic i.p.v. voor een stoptrein) en daarna inadequaat gehandeld, totaal reizigers-onvriendelijke oplossing gezocht. Maar ja we weten allemaal dat Prorail geen flikker met reizigers te maken heeft, en we weten ook allemaal dat dit vaker gebeurt. Men blundert maar wat raak op die Hanzelijn. Dit zijn namelijk lang niet de enige dingen die mis gaan. Maar zo af en toe haalt dat het nieuws. Nou, het zal wel zo zijn. Heb niet de indruk dat Prorail of NS het ene bliksem kan schelen eigenlijk.
Pak dan ook maar niet meer de trein van Lelystad naar Zwolle, stel je voor dat je met 160 km/h in de boog van 60 km/h vlak voor station Zwolle terecht komt.quote:
Ik vind eigenlijk dat Flash wel een punt heeft. En die 60 km/h bocht is geen onderdeel van de Hanzelijn meer hè.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Pak dan ook maar niet meer de trein van Lelystad naar Zwolle, stel je voor dat je met 160 km/h in de boog van 60 km/h vlak voor station Zwolle terecht komt.
Doe ff normaal.
Sja, er zijn natuurlijk 100 jaar kaarten verkocht die wel afgestempeld moesten worden...we kunnen lastig tegen veranderingen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:25 schreef Bitlord het volgende:
Verschrikkelijk die goedkope Kruidvat-dagkaarteb. Op Utrecht Centraal oudjes die hun dagkaart toch af gaan stempelen ipv chippen; de coupé zit vol oude mutsen met sambaballen.
Ik vind dat hij helemaal geen punt heeft. Want met degelijke beveiliging en bebording kan het prima. Het is een beetje goedkoop om een krappe boog af te doen als een meesterlijke rotfout terwijl je soms gewoon niet anders kan.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat Flash wel een punt heeft. En die 60 km/h bocht is geen onderdeel van de Hanzelijn meer hè.
Een bocht van 80 in een HSL.. Welke fopingenieur heeft dat bedacht. Kom op zeg..quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 09:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik vind dat hij helemaal geen punt heeft. Want met degelijke beveiliging en bebording kan het prima. Het is een beetje goedkoop om een krappe boog af te doen als een meesterlijke rotfout terwijl je soms gewoon niet anders kan.
Daar is het dus geen HSL meer.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Een bocht van 80 in een HSL.. Welke fopingenieur heeft dat bedacht. Kom op zeg..
Je bent sarcastisch nu.. tochquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Een bocht van 80 in een HSL.. Welke fopingenieur heeft dat bedacht. Kom op zeg..
Ik kwam er nav de post van Duvel pas achter dat het op de plek van ongeluk geen HSL meer is. Vergeef mijn onwetendheid.quote:
Duidelijke bebording en een treinbeïnvloedingssysteem dat een remming afdwingt waren niet aanwezig. Dat is stupide ja. Maar dat heeft niets met een boog an sich te maken.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
In ieder geval was dit kennelijk, de omstandigheden in ogenschouw nemend, een accident waiting to happen. En eigenlijk is het nog een Godswonder dat het nog een heel jaar goed gegaan is. En helaas is het dus ook een ongeluk waar we niets van kunnen leren wat we niet al wisten. 80 doden voor niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |